Panasonic Lumix S5D
Panasonic Lumix S5D to odświeżona wersja zaprezentowanego cztery lata temu modelu S5 oferująca obsługę zewnętrznego modułu autofokusa DJI Lidar AF.
INFORMACJA PRASOWA
Panasonic wprowadza odświeżoną wersję pełnoklatkowego bezlusterkowego aparatu LUMIX S5D
Panasonic z przyjemnością przedstawia LUMIX S5D, nowy hybrydowy, pełnoklatkowy aparat bezlusterkowy, który zapewnia doskonałą wydajność zarówno przy nagrywaniu wideo, jak i fotografii oraz wyjątkową elastyczność dla filmowców i fotografów.
W oparciu o kompaktowy design LUMIX S5, odświeżony S5D jest gotowy do współpracy z systemem DJI LiDAR AF. Po sparowaniu S5D z modułem DJI LiDAR Range Finder i gimbalem DJI RS 3 Pro, informacje o pomiarze odległości będą przesyłane do aparatu przez USB. Dodatkowo, aparat sam steruje ostrością, dzięki czemu nie jest potrzebny silnik ostrości, co przy jego kompaktowym rozmiarze ułatwia obsługę i zapewnia większą swobodę w nagrywaniu. Ponadto nie ma potrzeby kalibracji obiektywu, co oszczędza czas konfiguracji. Dzięki wysokiej prędkości systemu LiDAR, który posiada 43 200 punktów pomiaru w odległości do 14 metrów, możliwy jest niezwykle szybki autofokus, co sprawdza się również w warunkach słabego oświetlenia.
Ponadto, LUMIX S5D zawiera wszystkie funkcje doceniane w modelu LUMIX S5D, w tym 24,2-megapikselowy, pełnoklatkowy przetwornik CMOS 35 mm, który oferuje szeroki zakres dynamiczny i wysoką czułość. Aparat posiada także technologię Dual Native ISO, co umożliwia nagrywanie wideo w niesamowicie wysokiej jakości oraz maksymalnym ISO 51200.
Model S5D będzie dostępny od końca października w zestawie, który zawiera obiektyw LUMIX S Series 18-40mm F4.5-6.3 lub w zestawie z obiektywem 28-200mm F4-7.1.
Wyjątkowa wydajność nagrywania wideo pozwalająca na tworzenie filmów kinowej jakości
LUMIX S5D zapewnia doskonałą jakość wideo, umożliwiając 10 bitowe nagrywanie wewnętrzne 4K 60p / 50p 4:2:0 oraz 4K 30p / 25p 4:2:2., z limitem do 30 minut. Obsługuje również 10-bitowe wyjście HDMI 4K 60p / 50p 4:2:2. W przypadku wewnętrznego nagrywania 4K 30p / 25p 4:2:0 8-bit nie ma ograniczenia czasowego.
Oprócz nagrywania wideo w formacie C4K, LUMIX S5D umożliwia przesyłanie danych RAW z aparatu do rekordera z monitorem ATOMOS NINJA V przez kabel HDMI w rozdzielczości 5.9K (5888x3312) 29.97p/25p, 4.1K (4128x2176) 59.94p/50p oraz anamorficzne 3.5K (3536x2656)/50p. Dostępne są również różnorodne funkcje wspomagające nagrywanie wideo, takie jak wyświetlacze wektorowe, regulacja punktu czerni oraz obsługa SS/Gain (SEC/ISO, ANGLE/ISO, SEC/dB).
LUMIX S5D posiada ponad 14-stopniowy zakres dynamiczny, niemal identyczny jak kamery kinowe Panasonic, precyzyjnie odwzorowując wszystko - od ciemnych po jasne obszary. Umiejętność uchwycenia dokładnych kolorów i tonacji skóry to niezbędny element dla każdego filmowca. LUMIX S5D korzysta z renomowanej technologii kolorystycznej znanej z serii kamer kinowych Panasonic VariCam oraz jest zgodny z V-Log / V-Gamut.
Dzięki trybowi Slow & Quick dostępne są imponujące efekty wideo w zwolnionym i przyspieszonym tempie w 4K (1-60 kl./s, od 30x szybciej do 2.5x wolniej) lub w FHD (1-180 kl./s, od 60x szybciej do 7.5x wolniej).
Wysoka jakość obrazu nawet w słabych warunkach oświetleniowych dzięki technologii Dual I.S. do tłumienia rozmycia
LUMIX S5D oferuje szeroki zakres dynamiczny i reprodukuje ostre obrazy o wyjątkowej przejrzystości. Szumy są minimalizowane nawet podczas fotografowania przy maksymalnej czułości ISO 51200, co czyni go idealnym aparatem do użycia w warunkach słabego oświetlenia.
LUMIX S5D jest wyposażony w technologię Dual Native ISO, która początkowo była używana w profesjonalnych kamerach kinowych – linii produktów VariCam firmy Panasonic. W przypadku pojedynczego sensora ISO, przy zwiększaniu czułości pojawia się także więcej szumów. Dzięki technologii Dual Native ISO, która korzysta z obwodów w zależności od czułości, jeszcze zanim rozpocznie przetwarzanie obrazu, LUMIX S5D niweluje powstawanie szumu. W rezultacie umożliwia to nagrywanie przy maksymalnej czułości ISO 51200. Technologia Dual Native ISO daje artystom większą swobodę podczas tworzenia oraz możliwość używania mniejszej ilości światła na planie, co oszczędza czas. LUMIX S5D posiada Dual Native ISO na poziome 640 - 4000.*1
LUMIX S5D posiada również Body I.S. (wbudowany stabilizator obrazu), który skutecznie koryguje drgania aparatu. Panasonic opracował algorytm, który precyzyjnie oblicza informacje o drganiach pochodzące nie tylko z żyroskopu, ale także z czujnika zdjęć i przyspieszenia. Umożliwia to bardziej precyzyjne wykrywanie i kompensację drgań, co pozwala na 5-krokowe spowolnienie migawki*2. Połączenie Body I.S. (5-osiowy) w aparacie oraz O.I.S. (Optyczny stabilizator obrazu, 2-osiowy) w obiektywie LUMIX S tworzy system Dual I.S.2 (5-osiowy), który kompensuje rozmycie, umożliwiając użycie 6.5-krokowego spowolnienia migawki*3.
Jest to szczególnie korzystne w przypadku fotografii teleobiektywem oraz w trudnych warunkach, takich jak słabe oświetlenie czy fotografowanie jedną ręką. 5-osiowy system Dual I.S.2 działa zarówno w fotografii, jak i przy nagrywaniu wideo, w tym w rozdzielczości 4K. Body I.S. kompensuje ruchy aparatu nawet wtedy, gdy używane są inne obiektywy L-Mount bez wbudowanego O.I.S.
*1 Podczas nagrywania w trybie V-Log. Czułość może się różnić w zależności od trybu nagrywania.
*2 Zgodnie ze standardem CIPA [Kierunek odchylenia / pochylenia: odległość ogniskowania f = 60 mm, gdy używany jest obiektyw S-R2060].
*3 Zgodnie ze standardem CIPA [Kierunek odchylenia / pochylenia: odległość ogniskowania f = 200 mm, gdy używany jest obiektyw S-E70200]. Oprogramowanie aparatu musi zostać zaktualizowane do najnowszej wersji.
Niezawodny i elastyczny dla maksymalnej swobody twórczej
LUMIX S5D, dzięki swojej kompaktowej budowie oferuje wysoką mobilność i poręczność, jednocześnie zachowując wyjątkową wydajność. Aby sprostać intensywnemu użytkowaniu w terenie. Jest zbudowany z odlewanego stopu magnezu, co zapewnia odporność na zachlapanie oraz pył*1. Optymalne rozmieszczenie elementów rozpraszających ciepło na zewnątrz, pozwala na stabilne, ciągłe nagrywanie wideo przez długi czas.
LUMIX S5D wyposażony jest duży wizjer LVF (Live View Finder), posiadający współczynnik powiększenia 0,74x oraz precyzyjny wyświetlacz OLED (Organic Light-Emitting Diode) o rozdzielczości 2,360K. Zastosowanie tych elementów pozwala na bardzo szybką reakcję z opóźnieniem mniejszym niż 0,005 sekundy. Punkt widzenia 20mm zapewnia dobrą widoczność oraz komfortowe użytkowanie dla osób noszących okulary.
Aparat posiada także 3-calowy, dotykowy wyświetlacz LCD 3:2 o wysokiej rozdzielczości 1,840K. Kompozycję podczas nagrywania w różnych popularnych proporcjach, takich jak 16:9, 4:3, 1:1, 4:5, 5:4 i 9:16, można sprawdzać za pomocą opcji Frame Marker. Wskaźnik nagrywania (REC Frame Indicator) informuje, czy kamera nagrywa. LUMIX S5D posiada podwójne gniazdo kart pamięci SD - jedno gniazdo jest zgodne z UHS-I, a drugie z szybkim i pojemnym UHS-II (klasa wideo 90). Aparat można ładować za pomocą prądu zmiennego lub USB, w zależności od wygody użytkownika.
*1 Odporność na kurz i zachlapanie nie gwarantuje, że nie dojdzie do uszkodzenia, jeśli soczewka zostanie narażona na bezpośredni kontakt z kurzem lub wodą.
• L-Mount zarejestrowanym znakiem handlowym Leica Camera AG.
• Wi-Fi® jest zastrzeżonym znakiem towarowym Wi-Fi Alliance®
• Znak słowny i logo Bluetooth® są zastrzeżonymi znakami towarowymi należącymi do firmy Bluetooth SIG, Inc., a użycie tych znaków przez firmę Panasonic Corporation jest objęte licencją.
• Inne znaki towarowe i nazwy handlowe należą do ich odpowiednich właścicieli.
• Projekt i specyfikacje aparatu mogą ulec zmianie bez powiadomienia.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
eh tam... ma DepthFromDefocus AF a nie phase-detect///
To S5D, nie S5IID.
Nic sumie nic nadzwyczajnego, oprócz ceny. Za taką cenę to można się skusić.
1600 Euro za Panasa bez fazowego AF ?
-A ile trzeba dopłacić za zewnętrzny moduł autofokusa DJI Lidar AF ?
Ja pier....
Aha
link -bez fazowego
[a można było kupić za 900€]
zaraz, zaraz....
Aparat z DJI Focus, jest, moim zdaniem, lepszą kamerą niż z jakimkolwiek AF.
DJI lidar pozwala w filmowaniu zastosować "w automatyce" obiektywy manualne, a żaden AF tego nie potrafi.
W sumie tani S5D +DJI Focus Pro, to jest wydatek, ale..w sumie bardzo kusząca kombinacja dla "filmowca".
@PDamian ja słyszałem o 800 funtach za S5D
Z którym modułem AF DJI Lidar on współdziała
-z tym za 1300zł
czy tym za 2950zł ???
To jakaś tajemnica przy premierze?
Cena jest fajna - pytanie jak w pakiecie z obiektywami! W każdym razie dobry killer dla a7 III lub R8. Swego czasu chodził mi po głowie pierwszy S5 do zdobycia nadal w dobrej cenie.
Może działać z tym za 919 Euro, co w sumie 800funtów za S5D+919 za DJI Focus Pro...daje +/- 9000 zł i ...nie ma za bardzo konkurencji dla filmowca.
Nie znam się na filmowaniu, ale ...młody kolega, tak stwierdził.
@Gabrych
"@PDamian ja słyszałem o 800 funtach za S5D"
-teraz dotarłem, że 1600€ to z kiciakiem.
TYLKO DLACZEGO PO PREMIERZE MAM TEGO SZYKAĆ ???
-OBUDZILI SIĘ PANASONIC POLSKA Z RĘKĄ W NOCNIKU
BO CENTRALA URZĄDZIŁA PREMIERĘ /o której były już plotki/ ???
-TO ŻENUJĄCE !!!
"Die Lumix S5D ist ab November für rund 1600 Euro im Kit mit dem neuen Lumix S 4,5-6,3/18-40 mm erhältlich. Mit dem 4-7,1/28-200 mm werden ca. 2100 Euro fällig."
Czyli fizycznie S5 i S5d to dokładnie to samo, tylko w drugim wewn. oprogramowanie umożliwia podłączenie Lidara? Eeeee......
@PDamian
Nie wrzeszcz. To po primo.
Po secundo - podobnie stary, bez żadnych aktualizacji i bez kitlensu Z6II kosztuje 1.600 USD, a jeszcze starszy A7III bez niczego jest za 1.800 USD.
Marek_N
", tylko ... ", :)... no tylko, że w tym wypadku "tylko" robi różnicę.
Swoją drogą ciekawe, ale sądzę , że współpracę z DJI Focus Lidar zapewnią wszystkim modelom z aliansu L.
Byłoby dziwne, gdyby współprace miało Sony I Canon, a firmy z tej samej grupy interesów-nie.
Skończ mnie pouczać
-po: primo, secundo, tertio, quatro, quinto...
link
-AF działa bez dodatkowych wydatków.
A która to proteza DJI Lidar -i za ile ???
działa z nowo objawionym Panasonic Lumix S5D
-rozumiem że po 16:00 marketingowcy Panasonic zajmują się życiem rodzinnym
..tylko ja się zastanawiam premiera to jest czego
[za mało danych -konkretów]
*quarto
Netykieta rzecz trudna. Quatro rto napęd na 4 koła stosowany przez Audi, ale pisany jednak 'tt'
'rozumiem że po 16:00 marketingowcy Panasonic zajmują się życiem rodzinnym'
Życie rodzinne przysługuje każdemu zawodowi. Work/life balance to ważna rzecz.
PDamian
...chyba musisz na spokojnie poznać rozwiązanie DJI Focus.
Dawny DJI Lidar to teraz kolejna generacja pn "DJI Focus Pro LiDAR".
link
Nazywanie tego protezą, to trochę deprecjonowanie, to raczej bioniczne udoskonalenie operatora i kamery.
Z "Informacji Prasowej" Pnasonic:
"DJI Lidar AF"
"DJI LiDAR Range Finder"
Ten link ?
Ten link ?
Którykolwiek ?
Ten moduł, który pokazałeś.
link uległ kolejnej ewolucji..dodano funkcje "ejej" do nauki-skanowania obiektów, śledzenia...i takie tam
Obecnie nowy wchodzi w skład "DJI Focus Pro LiDAR" .
link
Lidar to jak mam w iPhonie ... też mi nowina 🙂
Przecież S5 z obiektywem 20-60mm jest teraz za tylko 5 tyś zł
to chyba niedużo jak spore możliwości, wiadomo że to dalej DFD ale przez tyle lat na m4/3 ludzie dawali radę... i ja też kiedyś 😎
A gdzie S1RII?
Na dpreview nie ma wzmianki o nim link
a petapixel tytułuje:
"Panasonic wprowadza na rynek europejski nieco ulepszony aparat Lumix S5D"
link
"Panasonic zaprezentowała również odświeżoną wersję starego pełnoklatkowego aparatu bezlusterkowego Lumix S5, która nie będzie jednak dostępna w Stanach Zjednoczonych.
W przeciwieństwie do lekko ulepszonego Panasonic G100D , który Panasonic wprowadził do Stanów Zjednoczonych w styczniu, nieznacznie ulepszony Lumix S5D został jak dotąd ogłoszony tylko w Europie. Amerykańscy klienci niekoniecznie tracą zbyt wiele, ponieważ S5D przynosi tylko drobne ulepszenia."
-jak napisałe wczoraj, że będzie to odgrzewany kotlet, to link
To bardziej kamera niż aparat.
Jeżeli ktoś buduje kamerę (obiektywy anamorficzne, monitory, rejestratory, lidary, matteboxy, klatki, zasilanie itd) to są do tego lepsze aparaty/kamery (m.in Panasonica), a przy cenach tych akcesoriów oszczędności wynikające z zakupu tego aparatu nie będą znaczące.
Jako użytkownik S5II oczywiście uważam, że wypuszczenie korpusu bez fazowego AF to porażka wizerunkowa, oznaka że w Panasonic dzieje się źle, że odgrzewają stare kotlety, zamiast zaprojektować lub kupić szybkie matryce jak w Canonie czy Nikonie z krótkim czasem odczytu z niskim rolling shutter. Mam nadzieję, że podzielą los Nikona i odbiją się od dołka a nie podzielą losu Olympusa.
kojotek85
"...zamiast zaprojektować lub kupić szybkie matryce jak w Canonie czy Nikonie z krótkim czasem odczytu ...."
Takie matryce mają wyższe poziomy szumu elektronicznego, co ogranicza jakość obrazu. Ubogi zakres dynamiczny, to nie jest postęp, ani przyszłość :)
Pojawiły się wczoraj też aktualizacje firmware min. dla:
DC-S5 Ver.2.8
DC-S5M2 Ver.3.1
DC-S5M2X Ver.2.1
DC-S9 Ver.1.1
min. AF śledzenie pojazdów, samolotów, kasku kierowcy itp.
Brak detekcji fazy dla AF i użycie matrycy 24MPix powoduje że ten aparat jest przestarzały już w momencie premiery.
Fotograficznie przewyższa go taki staroć jak Sony A7III z 2018.
Lumix S5II Firmware v3.1
Lumix S5IIx Firmware v2.1
Lumix S9 Firmware v1.1
Lumix G9II Firmware v2.2
Lumix S5 Firmware v2.8
Także nowa aplikacja mobilna Lumix Lab z obsługą pasma 5Ghz (szybsze działanie niż 2.4Ghz)
Tak, może działać i wyglądać zestaw S5D i DJI Focus Pro LiDAR, który w sumie kosztuje mniej niż 9000zł.
link
Molon: Slight reduction in dynamic range may impact images with extreme processing to nie jest ubogi zakres dynamiczny. Robisz klasyczne z igły widły
To był cytat z testu Canona R5II na dpreview, co Nikona nie wypowiadam się definitywnie, tam chyba większe znaczenie dla pogorszenia obrazu ma brak migawki mechanicznej
ad1216
:D
możesz przed "...reduction in dynamic range" dodawać jakie tylko chcesz określniki, fakt pozostaje faktem.
Brak detekcji fazy dla AF i użycie matrycy 24MPix powoduje że ten aparat jest przestarzały już w momencie premiery. [brt]
mógłbyś objaśnić na czym polega przestarzałość "użycia matrycy 24MPix"?
zaś co do AF, to ten fazowy jest nieco fetyszyzowany; używam aparatów z oboma rodzajami AF i różnica uwidacznia się głównie w wersji firmware'u - te z nowszym działają lepiej; obecnie AF, zwłaszcza taki śledzący, to już głównie komputer i obsługujący go soft; tu zaś mamy możliwość użycia jakiegoś lidaru, czyli aktywnego systemu AF, który działa w każdych okolicznościach;
fazowy AF miał wyraźną przewagę w epoce lustrzanek, kiedy działał nieco mechanicznie, z pomocą dodatkowego lusterka; oczywiście jak optyka była jasna.
Molon: jak zwykle piszesz bezsensowne opinie a później idziesz w zaparte
ad1216
:D
I to wszystko, co masz do powiedzenie?
No dużo tego nie było.
Molon: nie mam zamiaru karmić trolla ;)
A widzę że troll usilnie domaga się papu ;)
ad1216
Dziękuję za Twój komentarz. Doceniam Twoje uwagi i opinię na temat mojej osoby.
Nie mniej, chciałbym Cię poinformować, że agresja werbalna, zawarta w określeniu "troll", wcale nie musi mnie definiować, ale być wynikiem Twojego silnego stresu i frustracji, kiedy nie radzisz sobie z negatywnymi emocjami, wynikającymi z chęci intelektualnego sprostania merytorycznej dyskusji.
Molon nie wysyłaj się, więcej papu nie będzie
*wysilaj
@JdG
"fazowy AF miał wyraźną przewagę w epoce lustrzanek"
Jak zwykle bajki opowiadasz. Fazowy AF nadal ma przewagę wynikającą z zasady działania, gdzie aparat przy rozostrzonym obrazie wie w którą stronę i ile ma kręcić obiektywem. Przy kontrastowym musi przejechać punkt ostrości żeby się cofnąć. Ewidentnie to widać w filmowaniu, gdzie żaden Olympus czy Panasonic z CDAF nie przeszedł pomyślnie tutejszego testu AF w trybie filmowym. Panasonic próbował to udawać trybem DfD, ale w końcu dał sobie spokój i przeszedł na fazę. Przy fazowym mamy też takie ficzery jak chociażby możliwość regulacji prędkości przeostrzania, ponadto obecność czujników fazowych bywa przydatna również przy manualnym ostrzeniu, bo dzięki nim można mieć dodatkowe indykatory wspomagające to ostrzenie, a nie tylko focus peaking.
@JdG
"tu zaś mamy możliwość użycia jakiegoś lidaru, czyli aktywnego systemu AF, który działa w każdych okolicznościach"
Po pierwsze nie w każdych, bo ma zasięg do 14 m, więc wcale nie tak dużo. Po drugie swoje kosztuje. Po trzecie średnio to ergonomiczne, jeżeli sprzęt nie jest origowany.
@kojotek85
"Jako użytkownik S5II oczywiście uważam, że wypuszczenie korpusu bez fazowego AF to porażka wizerunkowa, oznaka że w Panasonic dzieje się źle, że odgrzewają stare kotlety,"
Ale to jest stary S5 z nowym softem. Ta pseudo nowość nic nie kosztuje Panasa, bo do wypuszczenia tych aparatów użyli już wyprodukowanego modelu. Widać S5 nie sprzedają się wcale mimo niskiej ceny (a magazyny pewnie zapchane) - to może ludzie chociaż złapią haczyk na "nowy" model.
Na wiosnę pewnie będzie S5III z szybką matrycą i 4K 60p w trybie FF i będzie pełny wybór:
- S5 III - 10k
- S5 II - 6k
- S5 d - 4k
ad1216
Używając infantylizmów jak "papu", wydajesz się potwierdzać teorię, że wszystko pochodzi z dzieciństwa. Kiedy człowiek nie otrzymuje wystarczającej uwagi w dzieciństwie, opieki, wykształcenia staje się niedojrzały. Chcesz o tym porozmawiać?
Nie, ‘papu’ to nie jest (tylko) infantylizm. Nie, troll to nie jest agresja werbalna.
BTW - komentarz o traumach z dzieciństwa to klasyczny trolling.
Historia zatacza koło.
-Jak 70 lat temu jakiś gówniany aparat nie miał precyzyjnego wspomagania ustawienia ostrości
to można było w stopkę przypiąć dalmierz
[tyle że nie sprzężony]
link
Po drodze historia zrobiła z tego koła ósemkę, bo aktywne systemy AF zwykle poprzedzały w aparatach te pasywne: [ link ].
PS
Wyjaśniło się też dlaczego rowerzyści w średnim wieku (MAMIL-si) są tacy nerwowi: "Why recreational riders cross the line [i biorą testosteron] is less obvious [...] but Papp says ego and pride is just as strong a motivator as money. «Men, especially, are motivated by status and honour in their tribes, going back to our Palaeolithic ancestors,» he says." [ link ]
Ale skąd ta nerwowość wśród MAMWC-ów (middle-aged men with camera)? Nie wiadomo - o ile oczywiście nie jeżdżą na rowerach!
Panasonic nie mógł bardziej dobitnie
przyznać się, że S5D ma gówniany AF
jak proponując produkt innej firmy [ze sprzedaży którego nie mają złamanego centa]
w celu usprawnienia tego odgrzewanego kotleta.
Jakie tam będą czasy odczytu matrycy
-takie link ?
Witamy w Skansenie Panasonic.
PDamian
Zapewnienie współpracy DJI Lidar z aparatami Panasonic'a ma ponad roczną historię, Panasonic zapowiedział, że takie połączenie zrobi i było ono testowane.
To jest artykuł z połowy 2023r:
link
Tym bardziej jestem rozczarowany, że wypisujesz jakieś teatralnie rubaszne osądy, a przy tym zdradzasz, że nie masz rozeznania o czym piszesz.
> gdzie żaden Olympus czy Panasonic z CDAF nie przeszedł pomyślnie tutejszego testu AF w trybie filmowym.[lord13]
żaden, tzn. ten jeden Olympus E-M10 IV, Lumix S5 i GH6, czyli w sumie 3, bo tyle kol. Amadi aparatów tych firm, mających wyłącznie kontrastowy AF, przetestował; a o tym ostatnim nie można jednak powiedzieć, że testu nie przeszedł - AF może nie działał na testowych filmach oszałamiająco szybko, ale też nie specjalnie wolniej niż w innych przypadkach, pomijając może tzw. "flagowców" (testowano głównie sprzęt firm Cwanon, Sony, Nikon i Fuji);
E-M10 IV to tani aparat (ca 2,8 tys. PLN) dla każdego, z pewnością nikt takiego sprzętu nie wybierze do jakichś poważniejszych zadań, poza może blogiem (choć ekranik faktycznie do tego nie zachęca), zatem nie ma co się nad nim znęcać; zasadniczo AF działa w nim znakomicie i szybko, tak mogę ocenić używając starszej wersji (Mk IIIS);
natomiast jak kto tylko fotografuje, to AF kontrastowy jest dobry pewnie w aparacie każdej firmy, skoro np. najtańszy możliwy sprzęt - PEN E-PL8 (takiego też używam) ma AF działający błyskawicznie, choć to bardzo tani i uproszczony aparat - z jasnym obiektywem działa jednak niezawodnie nawet w ciemności, jak jest choć trochę światła usprawiedliwiającego zrobienie fotografii;
> i braku w systemie tanich, lekkich, ultraszerokokątnych obiektywów, które by ten autofokus obsłużyły. [lord13]
trochę śmieszny koncept - UWA mają taką głębię ostrości, nawet w tym najwspanialszym fufu (czyli jednak "małym obrazku"), że spokojnie można się obejść bez AF ustawiając po prostu - nawet w dużym przybliżeniu - na konkretny dystans albo wręcz na nieskończoność;
w m4/3 jest jeszcze lepiej (2x) - w takiej Laowie 7,5 mm to pewnie od 1-2 m wgłąb wszystko będzie ostre jak ustawi się nieskończoność, zwłaszcza jak nieco się przysłoni;
natomiast obiektywy UWA z AF w m4/3 oczywiście istnieją i to we wcale sporej liczbie - u Panasonica naliczyłem z 5 takich do 10 mm (to już powyżej 90 stopni) i 6 u Olympusa/OMDS, u producentów niezależnych nie wnikałem, ale tych akurat jest sporo;
> Historia zatacza koło. -Jak 70 lat temu jakiś gówniany aparat nie miał precyzyjnego[PDamian]:
drobny szczegół: historia, nawet aparatów fotograficznych, w tym małoobrazkowych, nie zaczyna się "70 lat temu".
'Witamy w Skansenie Panasonic.'
Ło Panie! Panas ze sprawnym AF i sprytnym oraz lekkim jak piórko kitlensem o ciekawym zakresie ogniskowych tańszy (i to w dniu ponownej premiery) niż mało świeży Z6II bez niczego, no i lekko starawy A7III również bez niczego. Się będzie na tym rynku działo!
@JdG
"żaden, tzn. ten jeden Olympus E-M10 IV, Lumix S5 i GH6, czyli w sumie 3"
Jeżeli flagowy filmowiec w postaci GH6 nie radził sobie najlepiej względem konkurencji z fazowym, to po niższych modelach nie ma co oczekiwać więcej. I tu nie chodzi tylko o szybkość, ale generalną kulturę pracy, która w trybie pojedynczym jest ok, ale w ciągłym jednak odstaje. A wspomniany S5 to już w ogóle wypadł dramatycznie.
"E-M10 IV to tani aparat (ca 2,8 tys. PLN) dla każdego"
Taki Canon R50, Sony a6100 czy ZV-E10, to również tanie aparaty poniżej 3 tys. zł, a ich AF i możliwości śledzenia to przepaść względem kontrastowego w Olkach.
"> i braku w systemie tanich, lekkich, ultraszerokokątnych obiektywów, które by ten autofokus obsłużyły. [lord13]"
Mógłbyś mi nie przypisywać słów, których nie napisałem?
O takim wysypie śmiałych i przenikliwych uwag (skansen Panasonica, S5 wypadł dramatycznie, stary S5 z nowym softem, zapchane magazyny, ludzie złapią haczyk, nie sprzedają się mimo niskiej ceny) aż prosi się o 2 prace doktorskie, bo magisterskie wagi zagadnienia nie udźwigną.
Praca pierwsza to 'Jak przez kilkanaście lat skutecznie sprzedawać sprzęt fotograficzny nie mając działającego systemu AF, uwzględniając przy tym zagadnienie wejścia na rynek FF w warunkach zmniejszającego się popytu na sprzęt fotograficzny'. Praca druga jest typowo marketingowa 'Analiza skuteczności marketingowej sprzedaży starego sprzętu z lekkimi zmianami (metoda facelift) w porównaniu ze sprzedażą starego sprzętu metodą promocji cenowych na przykładzie GH5II, G100D, S5D, Z6II, A7III i A6000.
Nie mogę się doczekać wyników tych prac!
@JarekB
No tak "skutecznie" się sprzedawał że Olek pogonił dział foto, a Panasonic poszedł w większy format i fazowy AF, bo sami stwierdzili że z kontrastowym nie będą mieli jak konkurować.
A co do S5, to napisz do @Amadi, że głupoty wypisuje w testach.
@lord13
U Ciebie bez zmian - omawiany jest temat A, Ty komentujesz temat B i próbujesz skierować dyskusję na inne tory. Sprawdziłbyś się w polityce, gwarantuję! Pod innym postem opisujesz 20-60 jako game changera przekonywującego 'wielu' fotografów do wejścia w L, tylko nie wiem po co, skoro Panas nie ma AF? Olek pogonił dział foto? Dlaczego to zrobili, przecież mieli super sprawny fazowy AF, wybitne szkła, itd...
'Panasonic poszedł w większy format'
O tym pisałem, dzięki, że jeszcze raz to wspomniałeś. Dla łatwiejszego zrozumienia, bo czytasz po łebkach - praca doktorska ma dotyczyć funkcjonowania Panasonica na rynku fotograficznym, a nie formatu m4/3.
'i fazowy AF'
Postęp jest zakazany? Sony ma się wycofać z globalnej migawki, bo inaczej potwierdzą klęskę dotychczas stosowanej technologii?
' napisz do @Amadi, że głupoty wypisuje w testach'
Ja o fotografii, Ty dryfujesz do filmu. Sprytne!
Anyway pozwólmy przemówić testującemu:
W porównaniu z pierwszą wymienioną powyżej grupą, S5 ma bardziej rozbudowane tryby nagrywania (np. 4K w 50/60 kl/s czy Full HD w 180 kl/s), świetną światłoczułość [...] W zasadzie gdyby nie problematyczny autofokus, nie byłoby w ogóle powodów do dyskusji, co w tej klasie jest najlepszym aparatem do filmowania.
W teście fotograficznym natomiast 'Generalnie, z działania autofokusa można być zadowolonym, o ile nie fotografujemy w warunkach bardzo ograniczonego oświetlenia.'
Nie znalazłem sformułowania 'S5 wypadł dramatycznie', ale przyjmuję do wiadomości, że tak to zinterpretowałeś, aby pasowało Tobie do fascynującej opowieści.
Pozdrawiam Ciebie serdecznie i również w tym wątku informuję, że zakończyłem wymianę argumentów z Tobą. Może innym razem...
> Taki Canon R50, Sony a6100 czy ZV-E10, to również tanie aparaty poniżej 3 tys. zł, a ich AF i możliwości śledzenia to przepaść względem kontrastowego w Olkach.. [lord13]"
sorry, ale to zupełnie nieuprawniona i tandetna demagogia; to z pewnością nie jest przepaść, zwłaszcza, że takie operacje jak śledzenie czegokolwiek i rozpoznawanie obiektów to już nie jest kwestia fazowości, czy kontrastowości AF, ale oprogramowania i szybkości komputera; kontrastowy AF w tańszych Olympusach, nawet starych, jest szybki i niezawodny; pewnie, jak w innych aparatach foto, których jednak nie używam;
zasadniczo ten AF jest tak szybki, że trudno mi sobie wyobrazić jeszcze szybszy bez bawienie się w jakieś skomplikowane pomiary;
natomiast co do tych wspaniałości Cwanona i innych, o których piszesz (pomijam R50, o którym opinie są takie sobie), to masz np. post użytkownika tego najnowszego Cwanona R5 II, tutaj na Optycznych: Canon EOS R1 i R5 Mark II w naszych rękach:
"Kupiłem z myślą o fotografowaniu ptaków (małych) a głównym czynnikiem było wstępne przechwytywanie (Canon jak zwykle spóźniony [by JdG: chodzi zapewne o tryb "pro capture", zapisujący zdjęcia sprzed wyzwolenia migawki, w Olympusie już od 2016 r.]), bo fotografowanie ptaków w locie R 5 było jednak dość frustrujące. Przejdźmy do konkretów. Auto-fokus jest lepszy, ale ciągle daleko mu do doskonałości, np. uparcie ostrzy na sęk w gałęzi "myśląc" że to oko, jeżeli już złapie obiekt to trzyma i to jest świetne, ale gdy zmieniam cel z jednej gałęzi pionowej na drugą oddaloną ok 5 m w bok (z ptakiem), to parę sekund szuka, a w tym czasie już "po ptakach" - wszystko w pełnym słońcu, tło (krzaki i drzewa) oddalone o jakieś 15 m." [by Robertpiotr]
w następnym poście masz nieco też o innych aparatach [leszek3]; wynika z powyższego, że producenci aparatów mają jeszcze sporo do zrobienia w zakresie AF, nawet ci Twoim zdaniem najlepsi.
>"> i braku w systemie tanich, lekkich, ultraszerokokątnych obiektywów, które by ten autofokus obsłużyły. [lord13]"
> Mógłbyś mi nie przypisywać słów, których nie napisałem?
przecież ten cytat jest właśnie z Twojego postu - ja go tylko skopiowałem (mark-copy & paste).
@JarekB
"U Ciebie bez zmian - omawiany jest temat A, Ty komentujesz temat B i próbujesz skierować dyskusję na inne tory."
Jaki temat B, jakie inne tory, o czym ty fantazjujesz? Sam zacząłeś głupie dywagacje o pracach doktorskich i skuteczności sprzedaży, to odpisałem.
"Pod innym postem opisujesz 20-60 jako game changera przekonywującego 'wielu' fotografów do wejścia w L, tylko nie wiem po co, skoro Panas nie ma AF?"
Nie miał sprawnego ciągłego AF, bo w końcu poszli po rozum do głowy. I wyraźnie stwierdziłem, że AF-S jest ok. Przypominam że dyskusja wzięła się ze stwierdzenia, że nie ma wielkiej różnicy między kontrastowym a fazowym.
" Ja o fotografii, Ty dryfujesz do filmu. Sprytne!"
Nie do filmu, tylko jeszcze raz przypomnę, że mowa o AF, a tak się składa że działanie ciągłego i śledzenia najlepiej pokazuje test trybu filmowego.
"Anyway pozwólmy przemówić testującemu:"
No i cytowany przez ciebie fragment nijak się ma do AF, więc kto tu dryfuje manipulancie?
"Nie znalazłem sformułowania 'S5 wypadł dramatycznie"
Z testu AF w trybie filmowym:
"Jednym słowem – Panasonic Lumix S5 nie okazał się być pierwszym aparatem tego producenta z użytecznym autofokusem w trybie filmowym. Nadal jest co poprawiać i wypadałoby się w tym miejscu zastanowić nad celowością dalszych prób rozwijania technologii bazującej na detekcji kontrastu, skoro od tylu lat, mimo kolejnych poprawek i ulepszeń, nadal sobie zwyczajnie nie radzi z filmowaniem. "
@lord13
Racz zachować powściągliwość w stosowanych określeniach. Tak, ja też potrafię zastosować grube sformułowania ad personam.
*Ty.
@JarekB
Racz czytać ze zrozumieniem i pisać z sensem, to nie trzeba będzie tylu bzdur prostować.
@lord13
Prostowanie bzdur via chamstwo i kłamstwa? Wiem, że nie potrafisz inaczej.
@JdG
"przecież ten cytat jest właśnie z Twojego postu - ja go tylko skopiowałem (mark-copy & paste)."
W tym wątku napisałem 6 komentarzy, potrafisz wskazać ten, z którego skopiowałeś tę rzekomo moją wypowiedź, czy zwyczajnie konfabulujesz?
@JarekB
No nie przypuszczałem że będziesz tak samokrytyczny, ale doceniam.
@lord13
Prostowanie bzdur via chamstwo i kłamstwa? Wiem, że nie potrafisz inaczej.
> @JdG "przecież ten cytat jest właśnie z Twojego postu - ja go tylko skopiowałem (mark-copy & paste)."
> W tym wątku napisałem 6 komentarzy, potrafisz wskazać ten, z którego skopiowałeś tę rzekomo moją wypowiedź, czy zwyczajnie konfabulujesz?
skoro go skopiowałem, to konfabulacja odpada; natomiast w związku ze zniknięciem tego drobnego tekstu (i osobnego wątku) mamy inny problem: powstają wątpliwości co do zasad funkcjonowania tego forum (a może i portalu), nie każdy tutaj ma przecież możność modyfikowania postów.
@JdG
Przestań wymyślać człowieku. Nic takiego nie napisałem, żaden użytkownik nie ma też możliwości edycji czy kasowania postów. Nie wiem co ci się uroiło, ale to nie są moje słowa, więc nie zmyślaj.
> ale to nie są moje słowa, więc nie zmyślaj. [lord13]
ja też tego nie zmyśliłem, bo po co? nie o tym była mowa, tylko o AF i staro-nowym Panasoniku;
tekst pasuje bardziej do PDamiana, fakt, ale musiał być w Twoim poście, skoro go skopiowałem; ale dlaczego się go wypierasz? specjalnie kompromitujący nie był przecież; parę godzin jednak wisiał w serwisie, to może inni g tez pamiętają?
@JdG
"tekst pasuje bardziej do PDamiana, fakt, ale musiał być w Twoim poście, skoro go skopiowałem; ale dlaczego się go wypierasz?"
Normalnie ręce opadają. Przecież masz czarno na białym, że nic takiego nie napisałem, ani nie cytowałem PDamiana. Żadnych postów nie kasowałem, bo ani ja ani żaden inny użytkownik nie ma fizycznie takiej możliwości, tylko admini mogą. Nie mam pojęcia skąd to sobie wytrzasnąłeś, ale to nie były moje słowa, więc bądź łaskaw nie łączyć mnie z nimi.
Emocje rosno, a nikt nie pomyślał, aby inkryminowany tekst wrzucić w całości do Google i pozwolić mu wyszukać?
Otóż ów tekst pochodzi z:
link
p.5, akapit.2.
Miłego klikania :-)
@JarekB
No ja właśnie zdążyłem przejrzeć komentarze z tego testu, bo właśnie zacząłem tak szukać, ale telefon nie jest najwygodniejszy do tego, a poza tym to @JdG powinien móc to udowodnić :)
> Otóż ów tekst pochodzi z: ... [JarekB]
no rak, to tam jest, drobny problem w tym, że poszło właśnie o właściwości sprzętu firmy Olympus w zakresie AF w video, a jedyny taki tu testowany, to E-M10 IV, z którego ten cytat;
cóż, nie będę wchodził w spór, bo już raz przegrałem, choć atakowali mnie raczej obcesowo i personalnie ten mój tutejszy stalker, czyli *sanescobar* i jak się zdaje *mate* (OIDP, bo dawno to było), czyli poprzednie wcielenie *lorda13*, i najpierw kasowali moje posty a w końcu mnie zbanowali, więc wiadomo, że nie mam tu szans;
zresztą kto wie, może faktycznie sam pomyliłem cytaty? nobody is perfect; kwestia zresztą bez znaczenia, bo temat błahy; tylko czemu miałbym w tym tekście kopiować akurat taki fragment? trudno się połapać, szkoda czasu;
na wypadek, gdyby to jednak była moja wina, oczywiście przepraszam, nawet uroczyście w takim wypadku.
@JdG
Znowu tworzysz syndrom oblężonej twierdzy? Mechanizm jest najczęściej ten sam, palniesz jakąś bzdurę, kłócąc się przy tym z faktami i elementarną logiką, a jak ktoś to prostuje, to idziesz w zaparte wymyślając coraz to bardziej absurdalne argumenty, konfabulując czy przeinaczając fakty. Na końcu wchodzi wyparcie, że to nie Ty. Powyższa sytuacja z cytatem z rzekomo mojej wypowiedzi jest tego świetną ilustracją. A za co dostałeś bana, to jest w archiwum i nie było to dlatego, że redakcja się na Ciebie wzięła, choć powinieneś już wcześniej za wyskoki typu nazywanie kogoś "chu...em" z braku argumentów merytorycznych.
"zresztą kto wie, może faktycznie sam pomyliłem cytaty?"
Serio? Jeszcze masz wątpliwości? Ale przeprosiny przyjęte.
Dla przypomnienia ;-)
30.01.2019
link
> choć powinieneś już wcześniej za wyskoki typu nazywanie kogoś "chu...em" z braku argumentów merytorycznych. [lord13];
fakt, raz mi się zdarzyło poczęstować jednego z dyskutantów "chu...em" (dokładnie: raz), choć poszkodowany powielał to potem bez końca, nawet teraz;
aczkolwiek inwektywa padła nie z powodu braku argumentów, tylko stylu wypowiedzi, zresztą, OIDP, akurat nie była to reakcja na atak na mnie, kol. *mate* postponował wtedy jakiegoś innego nieboraka, jego zdaniem niedostatecznie rozgarniętego;
nb. zalinkowana przez kol. *3xN* dyskusja o obiektywie M.Zuiko 17/1,2 to całkiem piękny i dorodny przykład typowej na Optycznych dyskusji na tematy związane z m4/3; pokazuje też jak nieznośny był to styl; żeby nie być gołosłownym parę cytatów z postów dyskutanta *mate* w moją stronę:
"Bredzisz. 10,8 um2 na 20 Mpix m4/3 vs ...
Znowu bredzisz: link ..."
"Nie nie kłamco. Wielokrotnie podkreślałeś, ..."
a nawet taka deklaracja:
"@JdG Jeżeli trolowaniem nazywasz prostowanie twoich kłamstw, to mogę być trolem, nie mam z tym problemu".
kol. *3xN* też był dobry:
3xN 1 lutego 2019, 14:36 @JdG 1 lutego 2019, 13:36
"Popadać w rozpacz z powodu jej tylko domniemanego braku, to jednak nadmierna uczuciowość. Na razie kup sobie tabletki."
I co, głupio się zrobiło, prawda?
Ja na miejscu zelika76 i mate (za komentarz 30.01.2019, 23:01) bym cię stąd wyprowadził na pole, bo tam jest twoje miejsce rąklu ;-)
3xN 31 stycznia 2019, 08:49 @mate
Wierni "żołnierze" m43 przypominają mi Shoichi Yokoi - wolą umrzeć niż pogodzić się z faktami, że "wojna" dla m43 jest już daaawno zakończona i przegrana ;-)
niezłe, co?
JdG 9 października 2024, 22:20
"> i braku w systemie tanich, lekkich, ultraszerokokątnych obiektywów, które by ten autofokus obsłużyły. [lord13]"
lord13 10 października 2024, 07:34
" "> i braku w systemie tanich, lekkich, ultraszerokokątnych obiektywów, które by ten autofokus obsłużyły. [lord13]"
Mógłbyś mi nie przypisywać słów, których nie napisałem? "
JdG 10 października 2024, 15:08
" >"> i braku w systemie tanich, lekkich, ultraszerokokątnych obiektywów, które by ten autofokus obsłużyły. [lord13]"
> Mógłbyś mi nie przypisywać słów, których nie napisałem?
przecież ten cytat jest właśnie z Twojego postu - ja go tylko skopiowałem (mark-copy & paste). "
JdG 10 października 2024, 16:08
" > @JdG "przecież ten cytat jest właśnie z Twojego postu - ja go tylko skopiowałem (mark-copy & paste)."
> W tym wątku napisałem 6 komentarzy, potrafisz wskazać ten, z którego skopiowałeś tę rzekomo moją wypowiedź, czy zwyczajnie konfabulujesz?
skoro go skopiowałem, to konfabulacja odpada; natomiast w związku ze zniknięciem tego drobnego tekstu (i osobnego wątku) mamy inny problem: powstają wątpliwości co do zasad funkcjonowania tego forum (a może i portalu), nie każdy tutaj ma przecież możność modyfikowania postów. "
JdG 10 października 2024, 16:28
" > ale to nie są moje słowa, więc nie zmyślaj. [lord13]
ja też tego nie zmyśliłem, bo po co? nie o tym była mowa, tylko o AF i staro-nowym Panasoniku;
tekst pasuje bardziej do PDamiana, fakt, ale musiał być w Twoim poście, skoro go skopiowałem; ale dlaczego się go wypierasz? specjalnie kompromitujący nie był przecież; parę godzin jednak wisiał w serwisie, to może inni g tez pamiętają? "
..............................
Olympus OM-D E-M10 Mark IV - test trybu filmowego link
13 września 2021
Amadeusz Andrzejewski
"W tym kontekście tryb filmowy w Olympusie OM-D E-M10 Mark IV wypada po prostu słabo. Jako lekki sprzęt dla vloggerów nie sprawdzi się z powodu dziwnie rozkładanego ekranu, kiepskiego autofokusa i braku w systemie tanich, lekkich, ultraszerokokątnych obiektywów, które by ten autofokus obsłużyły. A w innych dziedzinach podstawowe korpusy Fujifilm czy Sony oferują więcej."
-Jesteś łgarzem i manipupante JdG
albo masz coś głową, ale to może być okoliczność łagodząca przed sądem
a nie na forum gdzie przez
18 GODZIN !!!
wmawiasz komuś komentarz, który nie jest jego autorstwa.
Dziś byłem w lesie (woj. łódzkie). Sporo grzybów się pojawiło. Trochę zebrałem. To bardzo uspokajające zajęcie. Można robić też zdjęcia, ale nie trzeba. A jak u Was?
Tu cały rok grzybów nie brakuje.
;)
(przepłynąłem paręset metrów w Wigrach
-dochodzę do siebie)
W każdym razie ciekawie tu jest a nawet nieco dramatycznie; PDamian nie doszedł jeszcze do siebie, jak widać.
PDamian - gratulacje. Fajna okolica.
'manipulancie, 'masz coś z głową', 'jesteś łgarzem', 'głupie dywagacje'
Forum Optycznych w dyskusyjnym szale ....
@PDamian
'Olympus OM-D E-M10 Mark IV - test trybu filmowego link'
Brawo i gratki! Już w niespełna 24 godziny po moim komentarzu udało się Tobie zamieścić ten sam link. Cała naprzód!
JarekB 10 października 2024, 19:41
PDamian 11 października 2024, 19:32
'18 GODZIN !!!'
Nie wrzeszcz!
@JdG
Jestem po prawie sześciu latach tego samego zdania.
Nic się nie zmieniło w Twojej głowie (i pomyśleć, że II. WŚ trwała tak samo długo), ale w sumie pasuje to do tych japońskich czy niemieckich żołnierzy, którzy krzyczeli 'Der Endsieg ist unser!'.
Założe się, że za 25 lat (o ile Optyczne.pl będzie jeszcze istnieć) będziesz dalej wypisywał swoje dyrdymały o m43 i płynął w sentymentach i wspomnieniach ;-)
Forumowicz X o forumowiczu Y 'Nic się nie zmieniło w Twojej głowie (i pomyśleć, że II. WŚ trwała tak samo długo)'
Forumowicz X o sobie 'Jestem po prawie sześciu latach tego samego zdania.'
Kali ukraść krowa.
> Jestem po prawie sześciu latach tego samego zdania.
Nic się nie zmieniło w Twojej głowie
rozumiem, że pomyliłeś się i winno być: "Jestem po prawie sześciu latach tego samego zdania. Nic się nie zmieniło w Mojej głowie"; no, bo po co i na jakich zasadach miałbyś dociekać, czy coś zmieniło się w mojej głowie? (a musiało się zmienić sporo przez 6 lat - biologia!);
> (i pomyśleć, że II. WŚ trwała tak samo długo), ale w sumie pasuje to do tych japońskich czy niemieckich żołnierzy, którzy krzyczeli 'Der Endsieg ist unser!'.
mocne! ale masz skojarzenia! i to wszystko na tle trywialnej kwestii różnicy ca 20 mm rozmiaru półprzewodnikowego czipa; to nie jest aby obłęd?
PDamian: "Tu cały rok grzybów nie brakuje. ;)
(przepłynąłem paręset metrów w Wigrach - dochodzę do siebie)"
Ale jak to? Że wpław? No... to kapelusze z trzonów! ;)
3xN: "Założę się, że za 25 lat (o ile Optyczne.pl będzie jeszcze istnieć) będziesz dalej wypisywał swoje dyrdymały o m43 i płynął w sentymentach i wspomnieniach ;-)"
Jeśli się kolega nie pogniewa, to ja to traktuję jako nieśmiałą/nieporadną próbę złożenia nam wszystkim życzeń wielu lat!