Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Panasonic Lumix S5D

Panasonic Lumix S5D
8 października
2024 16:00

Panasonic Lumix S5D to odświeżona wersja zaprezentowanego cztery lata temu modelu S5 oferująca obsługę zewnętrznego modułu autofokusa DJI Lidar AF.

INFORMACJA PRASOWA

Panasonic wprowadza odświeżoną wersję pełnoklatkowego bezlusterkowego aparatu LUMIX S5D

Panasonic z przyjemnością przedstawia LUMIX S5D, nowy hybrydowy, pełnoklatkowy aparat bezlusterkowy, który zapewnia doskonałą wydajność zarówno przy nagrywaniu wideo, jak i fotografii oraz wyjątkową elastyczność dla filmowców i fotografów.

W oparciu o kompaktowy design LUMIX S5, odświeżony S5D jest gotowy do współpracy z systemem DJI LiDAR AF. Po sparowaniu S5D z modułem DJI LiDAR Range Finder i gimbalem DJI RS 3 Pro, informacje o pomiarze odległości będą przesyłane do aparatu przez USB. Dodatkowo, aparat sam steruje ostrością, dzięki czemu nie jest potrzebny silnik ostrości, co przy jego kompaktowym rozmiarze ułatwia obsługę i zapewnia większą swobodę w nagrywaniu. Ponadto nie ma potrzeby kalibracji obiektywu, co oszczędza czas konfiguracji. Dzięki wysokiej prędkości systemu LiDAR, który posiada 43 200 punktów pomiaru w odległości do 14 metrów, możliwy jest niezwykle szybki autofokus, co sprawdza się również w warunkach słabego oświetlenia.

Ponadto, LUMIX S5D zawiera wszystkie funkcje doceniane w modelu LUMIX S5D, w tym 24,2-megapikselowy, pełnoklatkowy przetwornik CMOS 35 mm, który oferuje szeroki zakres dynamiczny i wysoką czułość. Aparat posiada także technologię Dual Native ISO, co umożliwia nagrywanie wideo w niesamowicie wysokiej jakości oraz maksymalnym ISO 51200.

Model S5D będzie dostępny od końca października w zestawie, który zawiera obiektyw LUMIX S Series 18-40mm F4.5-6.3 lub w zestawie z obiektywem 28-200mm F4-7.1.

Panasonic Lumix S5D

Wyjątkowa wydajność nagrywania wideo pozwalająca na tworzenie filmów kinowej jakości

LUMIX S5D zapewnia doskonałą jakość wideo, umożliwiając 10 bitowe nagrywanie wewnętrzne 4K 60p / 50p 4:2:0 oraz 4K 30p / 25p 4:2:2., z limitem do 30 minut. Obsługuje również 10-bitowe wyjście HDMI 4K 60p / 50p 4:2:2. W przypadku wewnętrznego nagrywania 4K 30p / 25p 4:2:0 8-bit nie ma ograniczenia czasowego.

Oprócz nagrywania wideo w formacie C4K, LUMIX S5D umożliwia przesyłanie danych RAW z aparatu do rekordera z monitorem ATOMOS NINJA V przez kabel HDMI w rozdzielczości 5.9K (5888x3312) 29.97p/25p, 4.1K (4128x2176) 59.94p/50p oraz anamorficzne 3.5K (3536x2656)/50p. Dostępne są również różnorodne funkcje wspomagające nagrywanie wideo, takie jak wyświetlacze wektorowe, regulacja punktu czerni oraz obsługa SS/Gain (SEC/ISO, ANGLE/ISO, SEC/dB).

LUMIX S5D posiada ponad 14-stopniowy zakres dynamiczny, niemal identyczny jak kamery kinowe Panasonic, precyzyjnie odwzorowując wszystko - od ciemnych po jasne obszary. Umiejętność uchwycenia dokładnych kolorów i tonacji skóry to niezbędny element dla każdego filmowca. LUMIX S5D korzysta z renomowanej technologii kolorystycznej znanej z serii kamer kinowych Panasonic VariCam oraz jest zgodny z V-Log / V-Gamut.

Dzięki trybowi Slow & Quick dostępne są imponujące efekty wideo w zwolnionym i przyspieszonym tempie w 4K (1-60 kl./s, od 30x szybciej do 2.5x wolniej) lub w FHD (1-180 kl./s, od 60x szybciej do 7.5x wolniej).

Panasonic Lumix S5D

Wysoka jakość obrazu nawet w słabych warunkach oświetleniowych dzięki technologii Dual I.S. do tłumienia rozmycia

LUMIX S5D oferuje szeroki zakres dynamiczny i reprodukuje ostre obrazy o wyjątkowej przejrzystości. Szumy są minimalizowane nawet podczas fotografowania przy maksymalnej czułości ISO 51200, co czyni go idealnym aparatem do użycia w warunkach słabego oświetlenia.

LUMIX S5D jest wyposażony w technologię Dual Native ISO, która początkowo była używana w profesjonalnych kamerach kinowych – linii produktów VariCam firmy Panasonic. W przypadku pojedynczego sensora ISO, przy zwiększaniu czułości pojawia się także więcej szumów. Dzięki technologii Dual Native ISO, która korzysta z obwodów w zależności od czułości, jeszcze zanim rozpocznie przetwarzanie obrazu, LUMIX S5D niweluje powstawanie szumu. W rezultacie umożliwia to nagrywanie przy maksymalnej czułości ISO 51200. Technologia Dual Native ISO daje artystom większą swobodę podczas tworzenia oraz możliwość używania mniejszej ilości światła na planie, co oszczędza czas. LUMIX S5D posiada Dual Native ISO na poziome 640 - 4000.*1

LUMIX S5D posiada również Body I.S. (wbudowany stabilizator obrazu), który skutecznie koryguje drgania aparatu. Panasonic opracował algorytm, który precyzyjnie oblicza informacje o drganiach pochodzące nie tylko z żyroskopu, ale także z czujnika zdjęć i przyspieszenia. Umożliwia to bardziej precyzyjne wykrywanie i kompensację drgań, co pozwala na 5-krokowe spowolnienie migawki*2. Połączenie Body I.S. (5-osiowy) w aparacie oraz O.I.S. (Optyczny stabilizator obrazu, 2-osiowy) w obiektywie LUMIX S tworzy system Dual I.S.2 (5-osiowy), który kompensuje rozmycie, umożliwiając użycie 6.5-krokowego spowolnienia migawki*3.

Jest to szczególnie korzystne w przypadku fotografii teleobiektywem oraz w trudnych warunkach, takich jak słabe oświetlenie czy fotografowanie jedną ręką. 5-osiowy system Dual I.S.2 działa zarówno w fotografii, jak i przy nagrywaniu wideo, w tym w rozdzielczości 4K. Body I.S. kompensuje ruchy aparatu nawet wtedy, gdy używane są inne obiektywy L-Mount bez wbudowanego O.I.S.

*1 Podczas nagrywania w trybie V-Log. Czułość może się różnić w zależności od trybu nagrywania.
*2 Zgodnie ze standardem CIPA [Kierunek odchylenia / pochylenia: odległość ogniskowania f = 60 mm, gdy używany jest obiektyw S-R2060].
*3 Zgodnie ze standardem CIPA [Kierunek odchylenia / pochylenia: odległość ogniskowania f = 200 mm, gdy używany jest obiektyw S-E70200]. Oprogramowanie aparatu musi zostać zaktualizowane do najnowszej wersji.

Panasonic Lumix S5D

Niezawodny i elastyczny dla maksymalnej swobody twórczej

LUMIX S5D, dzięki swojej kompaktowej budowie oferuje wysoką mobilność i poręczność, jednocześnie zachowując wyjątkową wydajność. Aby sprostać intensywnemu użytkowaniu w terenie. Jest zbudowany z odlewanego stopu magnezu, co zapewnia odporność na zachlapanie oraz pył*1. Optymalne rozmieszczenie elementów rozpraszających ciepło na zewnątrz, pozwala na stabilne, ciągłe nagrywanie wideo przez długi czas.

LUMIX S5D wyposażony jest duży wizjer LVF (Live View Finder), posiadający współczynnik powiększenia 0,74x oraz precyzyjny wyświetlacz OLED (Organic Light-Emitting Diode) o rozdzielczości 2,360K. Zastosowanie tych elementów pozwala na bardzo szybką reakcję z opóźnieniem mniejszym niż 0,005 sekundy. Punkt widzenia 20mm zapewnia dobrą widoczność oraz komfortowe użytkowanie dla osób noszących okulary.

Aparat posiada także 3-calowy, dotykowy wyświetlacz LCD 3:2 o wysokiej rozdzielczości 1,840K. Kompozycję podczas nagrywania w różnych popularnych proporcjach, takich jak 16:9, 4:3, 1:1, 4:5, 5:4 i 9:16, można sprawdzać za pomocą opcji Frame Marker. Wskaźnik nagrywania (REC Frame Indicator) informuje, czy kamera nagrywa. LUMIX S5D posiada podwójne gniazdo kart pamięci SD - jedno gniazdo jest zgodne z UHS-I, a drugie z szybkim i pojemnym UHS-II (klasa wideo 90). Aparat można ładować za pomocą prądu zmiennego lub USB, w zależności od wygody użytkownika.

*1 Odporność na kurz i zachlapanie nie gwarantuje, że nie dojdzie do uszkodzenia, jeśli soczewka zostanie narażona na bezpośredni kontakt z kurzem lub wodą.
• L-Mount zarejestrowanym znakiem handlowym Leica Camera AG.
• Wi-Fi® jest zastrzeżonym znakiem towarowym Wi-Fi Alliance®
• Znak słowny i logo Bluetooth® są zastrzeżonymi znakami towarowymi należącymi do firmy Bluetooth SIG, Inc., a użycie tych znaków przez firmę Panasonic Corporation jest objęte licencją.
• Inne znaki towarowe i nazwy handlowe należą do ich odpowiednich właścicieli.
• Projekt i specyfikacje aparatu mogą ulec zmianie bez powiadomienia.


Komentarze czytelników (51)
  1. gamma
    gamma 8 października 2024, 16:26

    eh tam... ma DepthFromDefocus AF a nie phase-detect///

  2. JarekB
    JarekB 8 października 2024, 16:37

    To S5D, nie S5IID.

  3. Gabrych
    Gabrych 8 października 2024, 16:41

    Nic sumie nic nadzwyczajnego, oprócz ceny. Za taką cenę to można się skusić.

  4. PDamian
    PDamian 8 października 2024, 17:14


    1600 Euro za Panasa bez fazowego AF ?

    -A ile trzeba dopłacić za zewnętrzny moduł autofokusa DJI Lidar AF ?

    Ja pier....

  5. PDamian
    PDamian 8 października 2024, 17:19

    Aha

    link -bez fazowego
    [a można było kupić za 900€]

  6. molon_labe
    molon_labe 8 października 2024, 17:36

    zaraz, zaraz....
    Aparat z DJI Focus, jest, moim zdaniem, lepszą kamerą niż z jakimkolwiek AF.
    DJI lidar pozwala w filmowaniu zastosować "w automatyce" obiektywy manualne, a żaden AF tego nie potrafi.
    W sumie tani S5D +DJI Focus Pro, to jest wydatek, ale..w sumie bardzo kusząca kombinacja dla "filmowca".

  7. Gabrych
    Gabrych 8 października 2024, 17:52

    @PDamian ja słyszałem o 800 funtach za S5D

  8. PDamian
    PDamian 8 października 2024, 17:52

    Z którym modułem AF DJI Lidar on współdziała

    -z tym za 1300zł
    czy tym za 2950zł ???

    To jakaś tajemnica przy premierze?

  9. RobinsonR66
    RobinsonR66 8 października 2024, 17:58

    Cena jest fajna - pytanie jak w pakiecie z obiektywami! W każdym razie dobry killer dla a7 III lub R8. Swego czasu chodził mi po głowie pierwszy S5 do zdobycia nadal w dobrej cenie.

  10. molon_labe
    molon_labe 8 października 2024, 17:59

    Może działać z tym za 919 Euro, co w sumie 800funtów za S5D+919 za DJI Focus Pro...daje +/- 9000 zł i ...nie ma za bardzo konkurencji dla filmowca.
    Nie znam się na filmowaniu, ale ...młody kolega, tak stwierdził.

  11. PDamian
    PDamian 8 października 2024, 18:10

    @Gabrych
    "@PDamian ja słyszałem o 800 funtach za S5D"

    -teraz dotarłem, że 1600€ to z kiciakiem.
    TYLKO DLACZEGO PO PREMIERZE MAM TEGO SZYKAĆ ???
    -OBUDZILI SIĘ PANASONIC POLSKA Z RĘKĄ W NOCNIKU
    BO CENTRALA URZĄDZIŁA PREMIERĘ /o której były już plotki/ ???

    -TO ŻENUJĄCE !!!

    "Die Lumix S5D ist ab November für rund 1600 Euro im Kit mit dem neuen Lumix S 4,5-6,3/18-40 mm erhältlich. Mit dem 4-7,1/28-200 mm werden ca. 2100 Euro fällig."

  12. Marek_N
    Marek_N 8 października 2024, 18:43

    Czyli fizycznie S5 i S5d to dokładnie to samo, tylko w drugim wewn. oprogramowanie umożliwia podłączenie Lidara? Eeeee......

  13. JarekB
    JarekB 8 października 2024, 18:43

    @PDamian
    Nie wrzeszcz. To po primo.
    Po secundo - podobnie stary, bez żadnych aktualizacji i bez kitlensu Z6II kosztuje 1.600 USD, a jeszcze starszy A7III bez niczego jest za 1.800 USD.

  14. molon_labe
    molon_labe 8 października 2024, 18:53

    Marek_N
    ", tylko ... ", :)... no tylko, że w tym wypadku "tylko" robi różnicę.

    Swoją drogą ciekawe, ale sądzę , że współpracę z DJI Focus Lidar zapewnią wszystkim modelom z aliansu L.
    Byłoby dziwne, gdyby współprace miało Sony I Canon, a firmy z tej samej grupy interesów-nie.

  15. PDamian
    PDamian 8 października 2024, 18:58

    Skończ mnie pouczać
    -po: primo, secundo, tertio, quatro, quinto...

    link
    -AF działa bez dodatkowych wydatków.

    A która to proteza DJI Lidar -i za ile ???
    działa z nowo objawionym Panasonic Lumix S5D

    -rozumiem że po 16:00 marketingowcy Panasonic zajmują się życiem rodzinnym

    ..tylko ja się zastanawiam premiera to jest czego
    [za mało danych -konkretów]

  16. JarekB
    JarekB 8 października 2024, 19:05

    *quarto

    Netykieta rzecz trudna. Quatro rto napęd na 4 koła stosowany przez Audi, ale pisany jednak 'tt'

    'rozumiem że po 16:00 marketingowcy Panasonic zajmują się życiem rodzinnym'
    Życie rodzinne przysługuje każdemu zawodowi. Work/life balance to ważna rzecz.

  17. molon_labe
    molon_labe 8 października 2024, 19:24

    PDamian
    ...chyba musisz na spokojnie poznać rozwiązanie DJI Focus.

    Dawny DJI Lidar to teraz kolejna generacja pn "DJI Focus Pro LiDAR".
    link

    Nazywanie tego protezą, to trochę deprecjonowanie, to raczej bioniczne udoskonalenie operatora i kamery.

  18. PDamian
    PDamian 8 października 2024, 20:12

    Z "Informacji Prasowej" Pnasonic:
    "DJI Lidar AF"
    "DJI LiDAR Range Finder"

    Ten link ?

    Ten link ?

    Którykolwiek ?

  19. molon_labe
    molon_labe 8 października 2024, 20:27

    Ten moduł, który pokazałeś.
    link uległ kolejnej ewolucji..dodano funkcje "ejej" do nauki-skanowania obiektów, śledzenia...i takie tam
    Obecnie nowy wchodzi w skład "DJI Focus Pro LiDAR" .

  20. molon_labe
    molon_labe 8 października 2024, 20:28
  21. vulkanwawa
    vulkanwawa 8 października 2024, 22:07

    Lidar to jak mam w iPhonie ... też mi nowina 🙂
    Przecież S5 z obiektywem 20-60mm jest teraz za tylko 5 tyś zł
    to chyba niedużo jak spore możliwości, wiadomo że to dalej DFD ale przez tyle lat na m4/3 ludzie dawali radę... i ja też kiedyś 😎

  22. Gabrych
    Gabrych 8 października 2024, 22:20

    A gdzie S1RII?

  23. PDamian
    PDamian 8 października 2024, 22:45


    Na dpreview nie ma wzmianki o nim link

    a petapixel tytułuje:
    "Panasonic wprowadza na rynek europejski nieco ulepszony aparat Lumix S5D"
    link
    "Panasonic zaprezentowała również odświeżoną wersję starego pełnoklatkowego aparatu bezlusterkowego Lumix S5, która nie będzie jednak dostępna w Stanach Zjednoczonych.

    W przeciwieństwie do lekko ulepszonego Panasonic G100D , który Panasonic wprowadził do Stanów Zjednoczonych w styczniu, nieznacznie ulepszony Lumix S5D został jak dotąd ogłoszony tylko w Europie. Amerykańscy klienci niekoniecznie tracą zbyt wiele, ponieważ S5D przynosi tylko drobne ulepszenia."


    -jak napisałe wczoraj, że będzie to odgrzewany kotlet, to link

  24. lukzab
    lukzab 8 października 2024, 22:47

    To bardziej kamera niż aparat.

  25. deel77
    deel77 9 października 2024, 08:36

    Jeżeli ktoś buduje kamerę (obiektywy anamorficzne, monitory, rejestratory, lidary, matteboxy, klatki, zasilanie itd) to są do tego lepsze aparaty/kamery (m.in Panasonica), a przy cenach tych akcesoriów oszczędności wynikające z zakupu tego aparatu nie będą znaczące.

  26. kojotek85
    kojotek85 9 października 2024, 08:41

    Jako użytkownik S5II oczywiście uważam, że wypuszczenie korpusu bez fazowego AF to porażka wizerunkowa, oznaka że w Panasonic dzieje się źle, że odgrzewają stare kotlety, zamiast zaprojektować lub kupić szybkie matryce jak w Canonie czy Nikonie z krótkim czasem odczytu z niskim rolling shutter. Mam nadzieję, że podzielą los Nikona i odbiją się od dołka a nie podzielą losu Olympusa.

  27. molon_labe
    molon_labe 9 października 2024, 09:52

    kojotek85
    "...zamiast zaprojektować lub kupić szybkie matryce jak w Canonie czy Nikonie z krótkim czasem odczytu ...."

    Takie matryce mają wyższe poziomy szumu elektronicznego, co ogranicza jakość obrazu. Ubogi zakres dynamiczny, to nie jest postęp, ani przyszłość :)


  28. vulkanwawa
    vulkanwawa 9 października 2024, 10:51

    Pojawiły się wczoraj też aktualizacje firmware min. dla:
    DC-S5 Ver.2.8
    DC-S5M2 Ver.3.1
    DC-S5M2X Ver.2.1
    DC-S9 Ver.1.1
    min. AF śledzenie pojazdów, samolotów, kasku kierowcy itp.

  29. brt
    brt 9 października 2024, 10:55

    Brak detekcji fazy dla AF i użycie matrycy 24MPix powoduje że ten aparat jest przestarzały już w momencie premiery.

    Fotograficznie przewyższa go taki staroć jak Sony A7III z 2018.

  30. vulkanwawa
    vulkanwawa 9 października 2024, 10:56

    Lumix S5II Firmware v3.1
    Lumix S5IIx Firmware v2.1
    Lumix S9 Firmware v1.1
    Lumix G9II Firmware v2.2
    Lumix S5 Firmware v2.8

    Także nowa aplikacja mobilna Lumix Lab z obsługą pasma 5Ghz (szybsze działanie niż 2.4Ghz)

  31. molon_labe
    molon_labe 9 października 2024, 12:14

    Tak, może działać i wyglądać zestaw S5D i DJI Focus Pro LiDAR, który w sumie kosztuje mniej niż 9000zł.
    link

  32. ad1216
    ad1216 9 października 2024, 12:23

    Molon: Slight reduction in dynamic range may impact images with extreme processing to nie jest ubogi zakres dynamiczny. Robisz klasyczne z igły widły

  33. ad1216
    ad1216 9 października 2024, 12:30

    To był cytat z testu Canona R5II na dpreview, co Nikona nie wypowiadam się definitywnie, tam chyba większe znaczenie dla pogorszenia obrazu ma brak migawki mechanicznej

  34. molon_labe
    molon_labe 9 października 2024, 12:32

    ad1216
    :D
    możesz przed "...reduction in dynamic range" dodawać jakie tylko chcesz określniki, fakt pozostaje faktem.

  35. JdG
    JdG 9 października 2024, 12:35

    Brak detekcji fazy dla AF i użycie matrycy 24MPix powoduje że ten aparat jest przestarzały już w momencie premiery. [brt]

    mógłbyś objaśnić na czym polega przestarzałość "użycia matrycy 24MPix"?

    zaś co do AF, to ten fazowy jest nieco fetyszyzowany; używam aparatów z oboma rodzajami AF i różnica uwidacznia się głównie w wersji firmware'u - te z nowszym działają lepiej; obecnie AF, zwłaszcza taki śledzący, to już głównie komputer i obsługujący go soft; tu zaś mamy możliwość użycia jakiegoś lidaru, czyli aktywnego systemu AF, który działa w każdych okolicznościach;

    fazowy AF miał wyraźną przewagę w epoce lustrzanek, kiedy działał nieco mechanicznie, z pomocą dodatkowego lusterka; oczywiście jak optyka była jasna.

  36. ad1216
    ad1216 9 października 2024, 12:44

    Molon: jak zwykle piszesz bezsensowne opinie a później idziesz w zaparte

  37. molon_labe
    molon_labe 9 października 2024, 12:48

    ad1216
    :D
    I to wszystko, co masz do powiedzenie?
    No dużo tego nie było.

  38. ad1216
    ad1216 9 października 2024, 12:56

    Molon: nie mam zamiaru karmić trolla ;)

  39. ad1216
    ad1216 9 października 2024, 12:59

    A widzę że troll usilnie domaga się papu ;)

  40. molon_labe
    molon_labe 9 października 2024, 13:49

    ad1216
    Dziękuję za Twój komentarz. Doceniam Twoje uwagi i opinię na temat mojej osoby.
    Nie mniej, chciałbym Cię poinformować, że agresja werbalna, zawarta w określeniu "troll", wcale nie musi mnie definiować, ale być wynikiem Twojego silnego stresu i frustracji, kiedy nie radzisz sobie z negatywnymi emocjami, wynikającymi z chęci intelektualnego sprostania merytorycznej dyskusji.

  41. ad1216
    ad1216 9 października 2024, 14:00

    Molon nie wysyłaj się, więcej papu nie będzie

  42. ad1216
    ad1216 9 października 2024, 14:01

    *wysilaj

  43. lord13
    lord13 9 października 2024, 14:03

    @JdG
    "fazowy AF miał wyraźną przewagę w epoce lustrzanek"

    Jak zwykle bajki opowiadasz. Fazowy AF nadal ma przewagę wynikającą z zasady działania, gdzie aparat przy rozostrzonym obrazie wie w którą stronę i ile ma kręcić obiektywem. Przy kontrastowym musi przejechać punkt ostrości żeby się cofnąć. Ewidentnie to widać w filmowaniu, gdzie żaden Olympus czy Panasonic z CDAF nie przeszedł pomyślnie tutejszego testu AF w trybie filmowym. Panasonic próbował to udawać trybem DfD, ale w końcu dał sobie spokój i przeszedł na fazę. Przy fazowym mamy też takie ficzery jak chociażby możliwość regulacji prędkości przeostrzania, ponadto obecność czujników fazowych bywa przydatna również przy manualnym ostrzeniu, bo dzięki nim można mieć dodatkowe indykatory wspomagające to ostrzenie, a nie tylko focus peaking.

  44. lord13
    lord13 9 października 2024, 14:10

    @JdG
    "tu zaś mamy możliwość użycia jakiegoś lidaru, czyli aktywnego systemu AF, który działa w każdych okolicznościach"

    Po pierwsze nie w każdych, bo ma zasięg do 14 m, więc wcale nie tak dużo. Po drugie swoje kosztuje. Po trzecie średnio to ergonomiczne, jeżeli sprzęt nie jest origowany.

  45. Marek_N
    Marek_N 9 października 2024, 14:12

    @kojotek85
    "Jako użytkownik S5II oczywiście uważam, że wypuszczenie korpusu bez fazowego AF to porażka wizerunkowa, oznaka że w Panasonic dzieje się źle, że odgrzewają stare kotlety,"

    Ale to jest stary S5 z nowym softem. Ta pseudo nowość nic nie kosztuje Panasa, bo do wypuszczenia tych aparatów użyli już wyprodukowanego modelu. Widać S5 nie sprzedają się wcale mimo niskiej ceny (a magazyny pewnie zapchane) - to może ludzie chociaż złapią haczyk na "nowy" model.

    Na wiosnę pewnie będzie S5III z szybką matrycą i 4K 60p w trybie FF i będzie pełny wybór:
    - S5 III - 10k
    - S5 II - 6k
    - S5 d - 4k

  46. molon_labe
    molon_labe 9 października 2024, 14:24

    ad1216
    Używając infantylizmów jak "papu", wydajesz się potwierdzać teorię, że wszystko pochodzi z dzieciństwa. Kiedy człowiek nie otrzymuje wystarczającej uwagi w dzieciństwie, opieki, wykształcenia staje się niedojrzały. Chcesz o tym porozmawiać?

  47. JarekB
    JarekB 9 października 2024, 15:40

    Nie, ‘papu’ to nie jest (tylko) infantylizm. Nie, troll to nie jest agresja werbalna.

    BTW - komentarz o traumach z dzieciństwa to klasyczny trolling.

  48. PDamian
    PDamian 9 października 2024, 18:01

    Historia zatacza koło.
    -Jak 70 lat temu jakiś gówniany aparat nie miał precyzyjnego wspomagania ustawienia ostrości
    to można było w stopkę przypiąć dalmierz
    [tyle że nie sprzężony]

    link

  49. Bahrd
    Bahrd 9 października 2024, 18:35

    Po drodze historia zrobiła z tego koła ósemkę, bo aktywne systemy AF zwykle poprzedzały w aparatach te pasywne: [ link ].


    PS
    Wyjaśniło się też dlaczego rowerzyści w średnim wieku (MAMIL-si) są tacy nerwowi: "Why recreational riders cross the line [i biorą testosteron] is less obvious [...] but Papp says ego and pride is just as strong a motivator as money. «Men, especially, are motivated by status and honour in their tribes, going back to our Palaeolithic ancestors,» he says." [ link ]

    Ale skąd ta nerwowość wśród MAMWC-ów (middle-aged men with camera)? Nie wiadomo - o ile oczywiście nie jeżdżą na rowerach!

  50. PDamian
    PDamian 9 października 2024, 19:40

    Panasonic nie mógł bardziej dobitnie
    przyznać się, że S5D ma gówniany AF
    jak proponując produkt innej firmy [ze sprzedaży którego nie mają złamanego centa]
    w celu usprawnienia tego odgrzewanego kotleta.

    Jakie tam będą czasy odczytu matrycy
    -takie link ?

    Witamy w Skansenie Panasonic.

  51. molon_labe
    molon_labe 9 października 2024, 20:24

    PDamian
    Zapewnienie współpracy DJI Lidar z aparatami Panasonic'a ma ponad roczną historię, Panasonic zapowiedział, że takie połączenie zrobi i było ono testowane.
    To jest artykuł z połowy 2023r:
    link

    Tym bardziej jestem rozczarowany, że wypisujesz jakieś teatralnie rubaszne osądy, a przy tym zdradzasz, że nie masz rozeznania o czym piszesz.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.