Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Nikkor Z 50 mm f/1.4 - zdjęcia przykładowe

Nikkor Z 50 mm f/1.4 - zdjęcia przykładowe
12 października
2024 12:11

Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć przykładowych wykonanych obiektywem Nikkor Z 50 mm f/1.4 podłączonym do aparatu Nikon Z7. Wszystkie zdjęcia to pliki JPEG prosto z aparatu. Zastosowano najniższy dostępny poziom wyostrzania i kompresji.

Zdjęcia przykładowe

Nikkor Z 50 mm f/1.4 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon Z7
Parametry: 50 mm, f/1.4, exp. 1/2500 sek., ISO 64
Plik: JPEG, 8256 x 5504 pix, 18.19 MB
Nikkor Z 50 mm f/1.4 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon Z7
Parametry: 50 mm, f/1.8, exp. 1/1250 sek., ISO 64
Plik: JPEG, 8256 x 5504 pix, 22.36 MB
Nikkor Z 50 mm f/1.4 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon Z7
Parametry: 50 mm, f/5.6, exp. 1/250 sek., ISO 64
Plik: JPEG, 8256 x 5504 pix, 30.5 MB
Nikkor Z 50 mm f/1.4 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon Z7
Parametry: 50 mm, f/4.0, exp. 1/1000 sek., ISO 64
Plik: JPEG, 8256 x 5504 pix, 25.33 MB
Nikkor Z 50 mm f/1.4 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon Z7
Parametry: 50 mm, f/1.4, exp. 1/5000 sek., ISO 64
Plik: JPEG, 8256 x 5504 pix, 21.57 MB
Nikkor Z 50 mm f/1.4 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon Z7
Parametry: 50 mm, f/1.4, exp. 1/5000 sek., ISO 64
Plik: JPEG, 8256 x 5504 pix, 20.69 MB
Nikkor Z 50 mm f/1.4 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon Z7
Parametry: 50 mm, f/2.0, exp. 1/2500 sek., ISO 64
Plik: JPEG, 8256 x 5504 pix, 25.5 MB
Nikkor Z 50 mm f/1.4 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon Z7
Parametry: 50 mm, f/2.8, exp. 1/1600 sek., ISO 64
Plik: JPEG, 8256 x 5504 pix, 26.95 MB
Nikkor Z 50 mm f/1.4 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon Z7
Parametry: 50 mm, f/4.0, exp. 1/640 sek., ISO 64
Plik: JPEG, 8256 x 5504 pix, 27.57 MB
Nikkor Z 50 mm f/1.4 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon Z7
Parametry: 50 mm, f/4.0, exp. 1/1000 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 8256 x 5504 pix, 22.03 MB
Nikkor Z 50 mm f/1.4 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon Z7
Parametry: 50 mm, f/5.6, exp. 1/640 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 8256 x 5504 pix, 21.21 MB
Nikkor Z 50 mm f/1.4 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon Z7
Parametry: 50 mm, f/2.8, exp. 1/1250 sek., ISO 64
Plik: JPEG, 8256 x 5504 pix, 20.15 MB
Nikkor Z 50 mm f/1.4 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon Z7
Parametry: 50 mm, f/4.0, exp. 1/1000 sek., ISO 64
Plik: JPEG, 8256 x 5504 pix, 22.97 MB
Nikkor Z 50 mm f/1.4 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon Z7
Parametry: 50 mm, f/2.0, exp. 1/4000 sek., ISO 64
Plik: JPEG, 8256 x 5504 pix, 17.28 MB
Nikkor Z 50 mm f/1.4 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon Z7
Parametry: 50 mm, f/1.4, exp. 1/1250 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 8256 x 5504 pix, 18.68 MB
Nikkor Z 50 mm f/1.4 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon Z7
Parametry: 50 mm, f/1.4, exp. 1/6400 sek., ISO 64
Plik: JPEG, 8256 x 5504 pix, 22.14 MB
Nikkor Z 50 mm f/1.4 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon Z7
Parametry: 50 mm, f/2.8, exp. 1/1600 sek., ISO 64
Plik: JPEG, 8256 x 5504 pix, 25.14 MB
Nikkor Z 50 mm f/1.4 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon Z7
Parametry: 50 mm, f/5.6, exp. 1/400 sek., ISO 64
Plik: JPEG, 8256 x 5504 pix, 25.19 MB
Nikkor Z 50 mm f/1.4 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon Z7
Parametry: 50 mm, f/4.0, exp. 1/800 sek., ISO 64
Plik: JPEG, 8256 x 5504 pix, 19.77 MB
Nikkor Z 50 mm f/1.4 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon Z7
Parametry: 50 mm, f/1.4, exp. 1/250 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 8256 x 5504 pix, 19.59 MB
Nikkor Z 50 mm f/1.4 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon Z7
Parametry: 50 mm, f/2.0, exp. 1/3200 sek., ISO 64
Plik: JPEG, 8256 x 5504 pix, 24.63 MB
Nikkor Z 50 mm f/1.4 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon Z7
Parametry: 50 mm, f/2.8, exp. 1/1600 sek., ISO 64
Plik: JPEG, 8256 x 5504 pix, 24 MB
Nikkor Z 50 mm f/1.4 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon Z7
Parametry: 50 mm, f/1.4, exp. 1/2000 sek., ISO 64
Plik: JPEG, 8256 x 5504 pix, 19.05 MB
Nikkor Z 50 mm f/1.4 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon Z7
Parametry: 50 mm, f/2.0, exp. 1/500 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 8256 x 5504 pix, 18.47 MB
Nikkor Z 50 mm f/1.4 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon Z7
Parametry: 50 mm, f/1.4, exp. 1/320 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 8256 x 5504 pix, 20.04 MB
Nikkor Z 50 mm f/1.4 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon Z7
Parametry: 50 mm, f/4.0, exp. 1/640 sek., ISO 64
Plik: JPEG, 8256 x 5504 pix, 30.6 MB
Nikkor Z 50 mm f/1.4 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon Z7
Parametry: 50 mm, f/2.8, exp. 1/2500 sek., ISO 64
Plik: JPEG, 8256 x 5504 pix, 22.79 MB


Komentarze czytelników (38)
  1. ryszardo
    ryszardo 12 października 2024, 12:24

    Na f/1.4 nie jest to demon ostrości, ale tragedii chyba też nie ma.
    Na brzegach do optymalnej ostrości trzeba chyba do f/5.6 przymknąć.
    Zastanawia mnie, jak mocno jest korygowane winietowanie?

  2. Arek
    Arek 12 października 2024, 12:51

    Nie jest. W 50tce wszystko można wyłączyć. W 35tce włącza się automatyczna korekta dystorsji, a tutaj nie.

  3. sektoid
    sektoid 12 października 2024, 13:15

    Długi jakiś taki.

  4. Arek
    Arek 12 października 2024, 13:17

    Krótkie to były gaussy - te nowsze konstrukcje są już jednak zwykle dłuższe.

  5. sektoid
    sektoid 12 października 2024, 13:19

    Sądziłem, że to z powodu wypadnięcia komory lustra takie teraz robią. Na 1.4 fajny i ładnie bełta. Gdybym siedział w Nikonie to rybka połknęłaby haczyk :)

  6. Arek
    Arek 12 października 2024, 13:56

    Na lustra przecież też były długie:

    link

  7. kazziz
    kazziz 12 października 2024, 14:56

    a mnie się póki co bardzo nie podoba bokeh z tego szkła na bazie powyższych przykładowych, co w 50/1.4 jest zwykle jednak często istotnym elementem. Ale to moja racja, a moja jest najmojsza i być może jednak się sprawdzi?

  8. PDamian
    PDamian 12 października 2024, 14:57

    Dla lubiących klasyczne rozmycia
    [i mało ostrości]
    jest na promocjach Heliar,
    Nokton i Sonar link


    link
    Grunt to podciąć Samyanga ;)

  9. rhalf
    rhalf 12 października 2024, 15:49

    Ponoć plan był taki, żeby wszystkie stałki miały podobną wagę i gabaryt, żeby było wygodnie filmowcom zmieniać je na gimbalach. Czyli dociążają te lekkie i rozciągają te krótkie. Dla mnie wszystkie Nikkory wyglądają jakby były na adapterze.

  10. ryszardo
    ryszardo 12 października 2024, 17:46

    Skoro korekty winietowania tutaj brak, to chyba całkiem przyzwoite szkło.
    Nie wybitne i nie tragiczne, ale całkiem użyteczne. Szkoda tylko, że nie jest tańsze, ale w sumie cena chyba porównywalna ze starymi gaussami f/1.4, a jakość optyki zauważalnie lepsza.

  11. sektoid
    sektoid 12 października 2024, 19:26

    @rhalf
    Na moje oko też, wygląda jak optyka pod lustrzankę z doklejonym adapterem.

  12. JarekB
    JarekB 12 października 2024, 20:29

    Chyba nieźle to wygląda. Winieta jakaś nieprzesadna, może i na 1.4 nie ma super ostrości, ale to nie szkło Art za 4k, lecz za jedyne 2k, no i jest jakby tańsze od 1.8/50...Pod luszczanki było odwrotnie.

  13. Arek
    Arek 12 października 2024, 20:44

    sektoid, rhalf - tyle, że tam nie ma żadnego adaptera, bo w tylnej części są 3 soczewki w 2 grupach.

  14. 1backspace65
    1backspace65 12 października 2024, 21:26

    Wygląda bardzo przyzwoicie. Liniowość perspektywy, użyteczność przy dużej przysłonie.

  15. Cichy
    Cichy 12 października 2024, 22:50

    Na 1.4nie ma ostrości ? Ludzie,to zdjęcia na 45 Mpx. Wygląda bardzo dobrze.

  16. ryszardo
    ryszardo 12 października 2024, 23:04

    @Cichy
    Nie przekręcaj wypowiedzi innych. Nikt nie napisał, że "nie ma ostrości".
    Było, że "nie jest to demon ostrości" i że "nie ma super ostrości"
    Niby tylko jedno-dwa słowa, a różnica znacząca.

  17. sektoid
    sektoid 13 października 2024, 08:36

    @Arek.
    OK. Piszę tylko o wyglądzie zewnętrznym. Co jest w środku to nie mam pojęcia. Patrząc na wzornictwo to te nowe szkła Nikona wyglądają jak zabawki. Za poprzedniego bagnetu wyglądało to "poważniej".

  18. mig-37
    mig-37 13 października 2024, 08:59

    Tak, wygląd to nie jest mocna strona tego obiektywu. Na szczęście ma on dwie spore zalety: naprawdę dobrą jakość w całym zakresie przysłon i atrakcyjną cenę, zwłaszcza jak na "systemówkę" Nieostrości też dosyć przyjemne. Towarzystwo siedzące na tym portalu jest rozpuszczone coraz to nowszymi konstrukcjami, które biją kolejne rekordy rozdzielczości a przysłona służy tylko do zmiany głębi ostrości, bo już w pełni otwarty obiektyw daje niemal maksimum osiągów. A przy okazji są wielgachne, ciężkie, mają absurdalne średnice mocowań filtrów i strasznie drenują kieszenie nabywców. Ten Nikkor praktycznie i tak zjada większość gaussów na śniadanie, nie kosztuje fortuny i nie straszy gabarytami. Do tego jest przyzwoicie wyceniony. Jako użytkownik konkurencji zakrzyknę: Nikonie idź tą drogą!

  19. PDamian
    PDamian 13 października 2024, 10:09


    Nikkor Z 50 mm f/1.4 vs Nikkor Z 35 mm f/1.4

    z bliska
    link vs link

    z daleka
    link vs link

  20. Cichy
    Cichy 13 października 2024, 11:22

    @ryszardo

    Dla mnie to podobny kontekst. Delikatnie powiedziane, że mało ostry, a w mojej ocenie nie odbiega od Sigm zresztą również wspomnianych i ciekawie zapowiada się bokeh, czego akurat na zamieszczonych zdjęciach za bardzo nie widać.

  21. PDamian
    PDamian 13 października 2024, 11:49

    Tu masz bokeh link

    a tu Z 35/1.4 link

  22. ryszardo
    ryszardo 13 października 2024, 13:53

    @Cichy
    To już Twoja interpretacja. W przypadku mojej wypowiedzi błędna.
    Warto zdawać sobie sprawę, że niektórzy starają się pisać/mówić dokładnie to, co mają na myśli. Nic więcej, nic mniej.

  23. Arek
    Arek 13 października 2024, 15:58

    Cichy - od Sigm na maksymalnej dziurze jest gorszy, szczególnie na brzegu kadru. To przecież znacznie prostsza konstrukcja, bez żadnego szkła ED oraz w wyraźnie niższej cenie. Cudów nie ma.

    Co nie zmienia faktu, że to fajna propozycja.

  24. Vendeur
    Vendeur 13 października 2024, 19:13

    @ryszardo

    W punkt. Coraz mniej osób zwraca uwagę nie tylko na poprawność językową w pisowni, ale także na umiejętność przekazania właściwie tego, co się ma na myśli... I mam tu na myśli ogół, nie przypadek Cichego :).

  25. sektoid
    sektoid 13 października 2024, 19:21

    Dopiero spojrzałem ile kosztuje. Można go kupić za 2k pln. Za tę cenę to IMHO rewelacja.

  26. Arek
    Arek 13 października 2024, 19:44

    Dokładnie. Uwzględniając inflację, to taniej niż gaussy 1.4/50 sprzed 15 lat.

  27. PDamian
    PDamian 13 października 2024, 20:48

    Jakby zrobić porównanie na Z7 lub Z8/9 z Nikkor AF-S 58 mm f/1.4G -ostatnim lustrzankowym standardem Nikona z 2013 roku
    -wciąż za 8500 zł / 1800 € / 1600 $
    to byłby hit internetów.

  28. Cichy
    Cichy 13 października 2024, 22:42

    @Arek

    Chciałbym dla porównania zobaczyć zdjęcie z S 50/1.4 A podpiętej pod ten sam korpus przez FTZ :)

  29. Cichy
    Cichy 13 października 2024, 22:49

    @ryszardo

    No tak, to moja interpretacja. Bo gdybym ja użył sformułowania "nie jest demonem ostrości" to pewnie miałbym na myśli bardziej szkła pokroju 7Artisans 50/1.1 czy starego Nikkora 50/1.2. Tutaj ostrość jest i w mojej ocenie całkiem dobra.

  30. ryszardo
    ryszardo 14 października 2024, 00:12

    Ale stary Nikkor 50/1.2 to na maksymalnym otworze jest kompletnie nieostry, więc mówienie, że nie jest demonem ostrości na f/1.2 (moja wypowiedź dotyczyła maksymalnego otworu) to trochę tak jakby powiedzieć, że Stevie Wonder ma kiepski wzrok. Takie trochę niedopowiedzenie.

  31. Aronia
    Aronia 14 października 2024, 08:17

    Dużo pozytywów ma ten obiektyw, ale bokeh który produkuje mi się średnio podoba, taki jakiś TTArtisan'owy, za bardzo taki. To już nie te czasy, wolałbym coś bardziej stonowanego. W pozostałych aspektach petarda. PS. Dzięki @PDamian za ciekawe linki poszerzające temat.

  32. Arek
    Arek 14 października 2024, 08:33

    ryszardo - rozwaliłeś tym Wonderem :)

  33. brt
    brt 14 października 2024, 09:27

    Nikon idzie ciekawą drogą. 50mm 1.8 jest droższy niż 50mm 1.4 :-D

  34. Cichy
    Cichy 14 października 2024, 12:14

    @ryszardo

    A ja miałem Nikkora 1.2 i wcale nie był taki zły. Porównałbym go do Noktona 58/1.4 jeśli chodzi o ostrość. W mojej ocenie sformułowanie, że "nie jest demonem ostrości" idealnie odzwierciedla jego charakter.

  35. leszek3
    leszek3 14 października 2024, 14:43

    Po dyskusji o demonie ostrości z ulgą obejrzę wykres przebiegu tego demona ;-)

    Gdyż nie ma to jak konkret, a nie kwieciste omówienia.

  36. leszek3
    leszek3 14 października 2024, 14:45

    Swoją drogą zrozumiałe było, że żywe dyskusje wywoływał demon bokeh, nieco trudniej było zrozumieć spory wokół demona winiety, ale żeby demon ostrości ?

  37. BlindClick
    BlindClick 14 października 2024, 17:54

    Demon ostrosci, a bokehu to bardziej rusalka :)

  38. ryszardo
    ryszardo 14 października 2024, 18:43

    @Cichy
    Ja co prawda Nikkora 50/1.2 nie miałem prywatnie, ale trochę go używałem do sprzętu pomiarowego (potrzeba było dużo światła) i ostrością mocno zawodził. Przy okazji zrobiłem też nim kilka zdjęć i na pełnym otworze było bardzo słabo. Miałem tylko jeden mniej ostry obiektyw i był to Zenit IR 100/1.5

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.