Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia
27 października
2024 12:14

Zapraszamy do lektury naszego cyklicznego zestawienia najciekawszych plotek, z którego dowiecie się, jakie premiery czekają nas w najbliższym czasie.

Uwaga! Poniższe informacje w większości nie są oficjalnymi informacjami producentów i pochodzą często z nieznanych i niepotwierdzonych źródeł, które publikowane są w portalach:

7Artisans

10 mm f/2.8 II Fisheye

Wygląda na to, że chińska firma 7Artisans wypuści na rynek nową wersję pełnoklatkowego obiektywu fisheye 10 mm f/2.8. Wg doniesień, będzie on ostrzejszy od poprzednika i ma oferować nieco szerszy kąt widzenia (mimo tej samej ogniskowej) – 180 zamiast 178 stopni. Nowy instrument charakteryzuje się też większą liczbą listków przysłony (11 zamiast 8) i elementów specjalnych (1 soczewka asferyczna i 2 ED). Ma być oferowany z mocowaniami Canon RF, L-mount, Nikon Z i Sony FE.

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia

Canon

Obiektyw makro w drodze

Podobno w pierwszej połowie przyszłego roku, Canon ma zaprezentować nowy instrument typu makro. Nie są znane żadne jego dane, choć plotkuje się, że ma on mieć autofokus i kosztować wyraźnie więcej od dostępnej aktualnie „setki” makro f/2.8.

Coś dla miłośników patentów

W sieci pojawiły się wnioski patentowe od Canona, opisujące konstrukcje optyczne dwóch superteleobiektywów. Pierwszy to Canon RF 400 mm f/4 DO (z elementami dyfrakcyjnymi), a drugi RF 600 mm f/4L IS. Oba mają wbudowane konwertery 1.4x.

Meike

Obiektywy dla Canon RF-S

W sieci pojawiła się plotka, że firma Meike zacznie produkować obiektywy z autofokusem i mocowaniem Canon RF. Nie chodzi tu jednak o instrumenty pełnoklatkowe ale te pokrywające sensor APS-C. Możliwe, że pierwszym modelem, który pojawi się na rynku będzie 55 mm f/1.4 STM.

Nikon

Nadchodzi nowy model

W jednym z urzędów Nikon zgłosił do certyfikacji produkt o kodowej nazwie N2323. Wg ostatnich doniesień może to być następca modelu Z50 lub kompaktu P1000.


Komentarze czytelników (31)
  1. LarsikOwen
    LarsikOwen 27 października 2024, 12:36

    Pierwszy.

  2. BeatX
    BeatX 27 października 2024, 12:49

    Nuda

  3. PDamian
    PDamian 27 października 2024, 12:57


    Canon
    udostępni oprogramowanie wewnętrzne rozszerzające czułość ISO aparatu EOS R7 do wartości 204800.
    [z ISO32000 (rozszerzona ISO51200)]
    link

    link

    i nie wie już
    gdzie kasę upychać link

  4. ryszardo
    ryszardo 27 października 2024, 13:06

    Następca Z50 jest bardzo potrzebny.
    Pytanie tylko, czy będzie to poprawiony model tej samej klasy, czy coś zauważalnie lepszego. Odpowiednika D500 w systemie Z ciągle brak.

  5. Bahrd
    Bahrd 27 października 2024, 13:24

    Damian: "i nie wie już
    gdzie kasę upychać"

    Można by pomyśleć, że Canon zarabia na wkurzaniu użytkowników forów na całym świecie...

    Do pixel-shift niezbędna jest stabilizacja matrycy, czy od biedy wystarczy mechanizm jej czyszczenia?
    (Tak, czy owak - R50 nie ma ani jednego ani drugiego... ;)

    "Nie są znane żadne jego dane, choć plotkuje się, że ma on mieć autofokus i kosztować wyraźnie więcej od dostępnej aktualnie „setki” makro f/2.8."

    To, że będzie droższy, to raczej jasne (zwłaszcza w jaskrawym świetle powyższych wyników finansowych) - może to zatem sprytny sposób wskazania, że to będzie makro-kombajn w pokłonem i AF?

  6. OjTam
    OjTam 27 października 2024, 13:51

    N2323 to niekoniecznie aparat.
    W klasyfikacji jest jako "urządzenie Bluetooth", nie "Bluetooth/WiFi".
    Więc albo to jakiś totalny kastrat, albo akcesorium.

  7. PDamian
    PDamian 27 października 2024, 14:48

    Nowe aps-c Nikona to raczej na pewno będzie kastrat.
    -Od pięciu lat ten format opędzają jednym modelem -w trzech ubrankach.

    Taki bezlusterkowy D500 kosztowałby minimum 1700$
    link

  8. PDamian
    PDamian 27 października 2024, 14:53

    ... Zaczęłyby się pytania, a gdzie są obiektywy do niego
    i gdzie tu sens, gdzie logika -gdy Z6 II jest za 1600
    link

  9. Wojt_wro
    Wojt_wro 27 października 2024, 16:20

    A gdzie info że 17.11 premiera nowego aparatu Sony?

  10. Andrzej19
    Andrzej19 27 października 2024, 16:21

    Byłoby ciekawie, gdyby Nikon pokazał następcę Coolpixa P1000. Używam rewelacyjnego P950 (24-2000mm), który z powodzeniem ściąga zwierzynę z pół kilometra, ale czekam na wersję z większym sensorem przy krótszym przybliżeniu (np. „tylko” do 1000mm).

  11. PDamian
    PDamian 27 października 2024, 17:09

    @Andrzej19

    Jak był CX 70-300mm do calowych matryc
    [ekw. 190-810mm]
    to ludzie nie kupowali,
    a taki mały link

  12. PDamian
    PDamian 27 października 2024, 17:14
  13. gamma
    gamma 27 października 2024, 17:21

    Nikon mógłby zrobić Z50 II ze stabilizacją i poprawionym video. Są 2 fajne szkła: 12-28mm oraz 24mm 1.7. Byłby mały i OK zestaw. Ale jeśli wyjdzie to pewnie bez stabilizacji.

  14. rockatansky
    rockatansky 27 października 2024, 19:06

    @Wojt_wro
    W zeszłym tygodniu

  15. Andrzej19
    Andrzej19 27 października 2024, 19:27

    PDamian: Dzięki za info! To ciekawe, bo nie brałem Nikona 1 pod uwagę! Ale z tym obiektywem, nieodzownym wizjerem i gripem będzie cięższy od P950, choć trochę mniejszy. Myślę, że jednak o walorach P950 świadczy, że podczas ostatniego szczytu w Berlinie z udziałem Bidena, policja niemiecka była wyposażona w ten aparat...

  16. JdG
    JdG 27 października 2024, 23:26

    a na 43rumors prawdziwa, porządna plotka: ponoć w naturze występuje już OM-5 Mk II ! to dopiero byłaby sensacja, gdyby się zmaterializowała i byłby to aparat z nową matrycą i procesorem; na coś takiego czekają użytkownicy systemu m4/3;

  17. Negatyw
    Negatyw 28 października 2024, 00:23

    Prawdziwe plotki są tylko na Optycznych.

  18. ryszardo
    ryszardo 28 października 2024, 05:17

    @JdG
    Już wiadomo, że to była tylko literówka, a zdjęcie zostało zrobione dostępnym od lat OM-5.

  19. caramba
    caramba 28 października 2024, 06:40

    @ Andrzej19

    "o walorach P950 świadczy, że podczas ostatniego szczytu w Berlinie z udziałem Bidena, policja niemiecka była wyposażona w ten aparat"
    Nie wątpię, że to dobry / bardzo dobry aparat, ale z faktu, że policja używa tego aparatu NIC nie wynika. Być może dostali najlepszą ofertę od Nikona, albo... (życie pisze różne scenariusze, jak pokazują statystyki - nomen omen - policyjne).

  20. lord13
    lord13 28 października 2024, 07:00

    @JdG
    "to dopiero byłaby sensacja, gdyby się zmaterializowała"

    Sensacja? A co byłoby sensacyjnego w pokazaniu następcy istniejącego modelu? Dużo ciekawsze byłoby pokazanie OM-10 z w końcu fazowym AF, bo teraz podstawowy model w ofercie OMDS (leżaków spod szyldu Olympusa już nie liczę) mamy za prawie 5 kPLN, trochę kuriozum patrząc co ma konkurencja.

  21. kojotek85
    kojotek85 28 października 2024, 08:06

    @Bahdr
    Do pixel-shift potrzebna jest stabilizacja matrycy, ale może nie musi być to pełna. Pixel-shift to przesunięcia o pojedyncze pixele (1-2 czy może 4), więc może to być bardzo uproszczony mechanizm, niż stabilizacja dająca 3-5 EV ale przesuwająca (zgaduje) o 10-15-30.

  22. JarekB
    JarekB 28 października 2024, 10:09

    ´leżaków spod szyldu Olympusa już nie liczę´

    E-P7 z 2021 i M10IV z 2020 to leżaki, natomiast A6600 z 2019, A7III z lutego 2018 to świerzaki. Canon RP i M50 w polskim sklepie, po prostu miodzio, prosto z ´deski kreślarskiej´. ;-)

  23. lord13
    lord13 28 października 2024, 10:26

    @JarekB
    Chodzi o kontynuację przez OMDS. E-M1 MkIII też jest z 2020 r., a doczekał się już dwóch wersji pod szyldem OM System.

  24. JarekB
    JarekB 28 października 2024, 11:06

    Nie, mowa była o podstawowym modelu, a on jest (ew. one są). BTW - obiektywy też są ;-). Jeżeli modele oznakowane Olympus są good enough, to są nadal oferowane.

  25. PDamian
    PDamian 28 października 2024, 11:24


    OM Digital ogłasza brak modeli „PEN E-P7” i „OM-D E-M10 Mark IV”
    link

    link

    link
    -"bardzo dużo" sklepów ma to w ofercie
    🤣

  26. lord13
    lord13 28 października 2024, 11:30

    @JarekB
    "Jeżeli modele oznakowane Olympus są good enough, to są nadal oferowane..

    Aaa, czyli E-M5 i E-M1 nie były wystarczająco dobre?

  27. JarekB
    JarekB 28 października 2024, 11:44

    @PDamian

    Gdy sie gdzies wspomni, ze niskie ceny Nikona nie daja wysokich udzialow w rynku, to wpadasz w ´zly nastroj´, ciskasz gromami, nachodzisz admina o polnocy. Natomiast, gdy o innach markach wspominasz per 🤣...

    Tak, Kali ukrasc krowa. Nihil novi u Ciebie.

  28. JarekB
    JarekB 28 października 2024, 11:51

    ´Aaa, czyli E-M5 i E-M1 nie były wystarczająco dobre?´

    Jak widac doszlismy do konsensusu, ze dostepnosc podstawowych modeli jest zapewniona i oferta nadal istnieje. Nawet najwieksze sklepy je chetnie sprzedaja

    link

    Zastanowmy sie... Ktore aparaty generuja najwiekszy zysk? Jakie znaczenie w sprzedazy ma slowo ´nowy´, ´nowosc´...

    Zastanowmy sie... Jak wielkie sa szanse, ze OMDS pokaze cokolwiek naprawde nowego...

  29. JarekB
    JarekB 28 października 2024, 12:23

    Nie, mowa była o podstawowym modelu, a on jest (ew. one są). BTW - obiektywy też są ;-). Jeżeli modele oznakowane Olympus są good enough, to są nadal oferowane.

  30. caramba
    caramba 28 października 2024, 12:42

    @JarekB
    "Zastanowmy sie... Ktore aparaty generuja najwiekszy zysk?"

    Producenci podają wielkość sprzedaży (na ile wiarygodną to tylko oni wiedzą) bez podziału na kategorie i poszczególne modele więc dyskusja jest bezprzedmiotowa.

  31. handlowiecupc
    handlowiecupc 28 października 2024, 12:59

    Jak ktoś chce tanim kosztem mieć fajny smartfon niewiele ustępujący S24ultra to od dwóch tygodni korzystam z ZTE Nubia Z60 ultra 16/512GB kupiony na Ali za 2380. Jedyne minusy to brak eSim i ładowania indukcyjnego. Jednak ładowarka 50W jest w zestawie a do tego prosty silikonowy kejsik i folia na ekran. Wysyłane z Europy, więc żadnych ceł czy Vatów.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.