Nowe kamery Panasonic
Oferta marki Panasonic powiększyła się o dwie nowe konsumenckie kamery – filmujący w 4K model HC-VX3 oraz nagrywającą w Full HD kamerę HC-V900.
INFORMACJA PRASOWA
Panasonic prezentuje kamerę HC-VX3 4K oraz kamerę Full-HD HC-V900 2K
Panasonic wprowadza dwie nowe kamery zgodne z najnowszymi standardami: HC-VX3 z możliwością nagrywania w 4K i najwyższą jakością obrazu oraz HC-V900 z nagrywaniem w 2K i zachwycającą jakością obrazu. Oba modele cechują się doskonałą optyką, m.in. dzięki szerokokątnemu obiektywowi 25 mm w 4K w modelu VX3 oraz 28,9 mm w 2K w modelach VX3 i V900, 24-krotnemu zoomowi optycznemu, a także szybkiej i precyzyjnej regulacji ostrości, która wspiera funkcję AF, kluczową w nagrywaniu wideo.
5-osiowy optyczny stabilizator obrazu HYBRID O.I.S. z systemem Ball O.I.S. zapewnia dodatkową płynność i redukcję rozmycia spowodowanego drganiami ręki podczas zoomowania. Funkcja Aktywnego Kontrastu optymalizuje kontrast przy słabym oświetleniu, dzięki czemu nagrywane obrazy są bardziej wyraziste. Te zaawansowane funkcje sprawiają, że łatwo uchwycić piękne wspomnienia rodzinne, takie jak wydarzenia z udziałem dzieci czy imprezy sportowe.
Aby sprostać najnowszym standardom, zarówno HC-VX3, jak i HC-V900 zostały wyposażone w port USB-C, wejście zdalnego sterowania oraz ekran LCD o wyższej rozdzielczości z elektrostatycznym panelem dotykowym, co poprawia ich obsługę w porównaniu z poprzednimi modelami (VX1 i V800, które pojawiły się w 2018 roku). Dodatkowo, model HC-VX3 posiada funkcję „time stamp” (stempel czasu) oraz wejście liniowe audio, co zwiększa możliwości jego zastosowania w profesjonalnych sytuacjach.
Panasonic oferuje kamery odpowiadające potrzebom wszystkich użytkowników, od rodzin pragnących uwiecznić szczęśliwe chwile w imponującej jakości, po entuzjastów wideo, którzy dążą do uzyskania pełnej jakości 4K.
Kamera HC-VX3 4K – Łatwy sposób na uwiecznienie wspomnień i chwil, które pozostaną na długo.
Znakomita jakość obrazu 4K
- Duży sensor o przekątnej 1 / 2,5 cala
- Jasny obiektyw F1.8
- 24-krotny zoom optyczny i elastyczny kąt widzenia, dzięki szerokokątnemu obiektowi 25 mm*
Dokładnie uchwyć chwilę
- Autofokus 4K High-Precision utrzymuje obiekt w ostrości
- 5-osiowy HYBRID O.I.S.+ oraz Ball O.I.S. dla stabilnego nagrywania
- Jasny 3,0-calowy ekran dotykowy LCD dla łatwej obsługi
Nagrywaj w 4K i edytuj później
- Edytuj filmy nagrane w 4K bez potrzeby użycia komputera i zapisz je w 2K. Materiał można edytować po nagraniu, przybliżając obraz, korygując drgania kamery, śledząc główny obiekt itp.
Łatwe w użyciu funkcje
- Lekka i kompaktowa konstrukcja
- Ergonomicznie zaprojektowany uchwyt dla wygodnego nagrywania
- Mikrofon z osłoną przeciwwietrzną
- Złącze USB typu C
- Funkcja “time stamp” (sygnatura czasowa)
- Wejście liniowe audio / złącze mikrofonowe
- Kompatybilność z przewodowym pilotem
* Odpowiednik aparatu 35 mm. Dostępne tylko w trybie 4K 25p/24p oraz FHD 24p
Kamera Full HD HC-V900 – Piękne chwile, które mają znaczenie, uwiecznione na zawsze.
Znakomita jakość obrazu
- Duży sensor o przekątnej 1 / 2,5 cala
- Jasny obiektyw F1.8
- 24-krotny zoom optyczny i elastyczny kąt widzenia, dzięki szerokokątnemu obiektowi 28,9 mm*
Dokładnie uchwyć chwilę
- Autofokus o wysokiej precyzji utrzymujący obiekt w ostrości
- 5-osiowy HYBRID O.I.S.+ oraz Ball O.I.S. dla stabilnego nagrywania
- Jasny 3,0-calowy ekran dotykowy LCD dla łatwej obsługi
Łatwe w użyciu funkcje
- Lekka i kompaktowa konstrukcja
- Ergonomicznie zaprojektowany uchwyt dla wygodnego nagrywania
- Mikrofon z osłoną przeciwwietrzną
- Złącze USB typu C
- Złącze mikrofonowe
- Kompatybilność z przewodowym pilotem
* Odpowiednik aparatu 35 mm. 60p/50p, 30p/25p: 28,9 – 693,7 mm, 24p: 25 – 600 mm
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Coś dla seniora. Parametry jak w telefonie ale ma duże przyciski.
Coś dla gimbazy. Parametry jak w telefonie ale ma duży zoom.
´Duży sensor o przekątnej 1 / 2,5 cala´
Tyle się naczytałem na tm portalu, że m4/3 to mikro-matryca, a tu patrz...
Obiektyw w obu: 4.12-98.9mm f/1.8- 4
-ekw. 25-600mm (35mm w 16:9 wideo),
30.6-734.4mm (35mm w zdjęciach 4:3)
Mam handycamy, dostrzegam ich zalety (zalety tego formatu), ale w tak względnie dużych obudowach mogliby postarać się o lepsze parametry obiektywów i lepszej jakości matryce. Podejrzewam, że to są odgrzewane matryce. Parametry nie imponują, bo co to jest za proponowanie 2K w obecnych czasach? 4K to standard, a pojawia się 8K w telefonach w cenie tych kamer.
A kto to później ogląda ?
@Amator79 - nie zdziwiłbym się, jakby to były modele odświeżone tylko ze względu na nowe przepisy UE odnośnie baterii i zasilania / ładowania. Podobnie jak niedawno Lumix S5D, a wcześniej któryś kompakt Panasa.
@Amadi - jak już odświeżają i ciągle produkują, to mogliby też odświeżyć matryce, algorytmy, obiektywy. Wygoda korzystania bardzo duża, ale obrazek, w porównaniu z telefonami, czy aparatami za podobne pieniądze, nie zachęca do kupna. No, chyba, że ktoś musi nagrywać ciągiem 2-3 godziny, to w tym przypadku te kamery mają przewagę.
link
Pewnie jakość nawet nie zbliży się do iPhone! Nie wiem jaka może być sprzedaż tego typu urządzeń. Kiedyś marzyłem o takiej kamerze. Dziś przy jakości i cenie bezlusterkowców chyba nie mają sensu (pomijam fakt poręczności). Liczyłem swego czasu na Canona G70 - ale jakość filmu to pomsta do nieba.
Bezcenną jest umiejętność spojrzenia na dowolne urządzenie oczami (oczyma?) jego grupy docelowej, a nie zaawansowanych (zapewne) fotografów i filmowców dzielących przysłowiowy włos na 4... HC-VX3 4K kosztuje na starcie 900 USD, a jego 24-krotny zoom pozdrawia nie tylko iPhone'a bardzo serdecznie.
@JarekB - zoom z taką jakością obrazu? Sam bym tą kamerę dla tego zoomu kupił ~ to już inna rzecz.
Grupa docelowa to seniorzy....
25mm2 sensor.
Sprzęt dla tych którzy jeszcze wola klasykę.
Bo najnowszy iPhone sam dokłada już nieistniejące szczegóły do zdjęć domyślnie...
4K nie jest standardem w telefonach (a właściwie to smartfonach). Standardem jest Full HD w 30 klatkach na sekundę (NTSC), którego to klatkażu nie można zmienić. Wyższe rozdzielczości oraz ewentualna zmiana klatek/kompletne tryby PAL i NTSC są dostępne tylko w flagowcach oraz urządzeniach, które kosztują często więcej niż kilka czy więcej.
Jaka jest jakość nagrań z tak małych matryc? To można zobaczyć na kanale Markusa Rothkranza -> MarkusPix na YouTube. Okazuje się, że często jest zaskakująco dobra i jest nadal lepsza od tej jaką oferują nam telefony komórkowe, tablety czy budżetowe oraz średniobudżetowe smartfony czy wiele kamer sportowych.
Warto mieć na uwadze, że oprócz zoomu wszelakiego te kamery oferują filmowanie w nocy, nawet w sytuacjach, w których nie ma w ogóle światła. Nowe bezlusterkowce, lustrzanki tego nie oferują. Większość obecnych smartfonów również -> naśladujący tryb znajduje się tylko w chińskich smartfonach ultrawytrzymałych, który nijak ma się do tego jaki jest w kamerach.
Te kamery to jak wspomniał Amadeusz żadne odświeżenie czy nowość a aktualizacja. Nowością może będą tutaj dostępne klatkaże lub czas nagrywania? Z notatki niewiele wynika. Problemem może być cena. Kamery są drogie w zestawieniu z tym co oferują i to jest problem. Podobnie jest z aparatami hybrydowymi np. Nikonem Coolpix P1000.
Grupa odbiorców takich kamer jest szeroka, szersza niż to się komentującym wydaje i to na całym świecie. I to osoby w przeróżnym wieku. Kamkordery nie odszedły jeszcze w zapomnienie, nawet te najtańsze. Kamery świetnie nadają się do dokumentowania sportów ekstremalnych czy dzikich i domowych zwierząt.
Co do jakości nagrań z Canona G70 -> to jest ona dobra. Ona nie jest tym samym co jakość z Canona C400 ale nie musi. Minusem tej Legrii jest... Cena
Myślałem że ten segment już umarł śmiercią naturalną a tu taka niespodzianka. Kilka lat temu Panas, Canon czy Sony wypuszczały co roku nowe wersje takich małych kamkorderow ale od kilku lat nic nowego nie było.
A są na rynku jakieś nieduże kamkodery z matrycą 1” ?
@Jarun - zależy co rozumiesz przez „nieduże”, takie Sony FDR-AX100E waży na goło 790 g. Sony RX0 jest kompaktowe, ale zakładam, że jednak chcesz mieć zooma. Kamerowego odpowiednika czegoś a la Sony RX100 raczej nie ma.
Najpopularniejszy na tym portalu sklep za Wielką Wodą ma całą baterię kamkorderów z matrycą 1'', które nie są nawet specjalnie drogie, wyglądają kozacko, ale możliwe, że trzeba dla nich przewartościować sformułowanie 'nieduże' :-)
link
Jarun: chyba lepszym wyborem jest Sony A6700 plus super zoom
Np tamron 18-300 lub inny wg Twoich potrzeb
Mnie w tych kamkorderach zastanawia bitrate. Nawet w tych z 1/58" mam bardzo wysokie wartości bitrate'u, ale to chyba przerost formy nad treścią, bo z Samsunga NX - starego przecież aparatu - przy bitrate na poziomi 13Mb/s mam dużo lepszą jakość.
Co do superzoomów w tych kamerkach, to faktycznie są fajne. Mam Panasonica VC180 z zoomem 60x i fajnie się nim filmowało plamy na Słońcu. Tylko, że większość tych małych nie ma mocowania na filtr, więc folię Baadera musiałem trzymać w ręku na samodzielnie skonstruowanej ramce.
Z kolei z powodu braku możliwości przejścia na pełny manual i wygodnego manualnego ostrzenia, ten sam HC- V180 (pomyłka w nazwie w pierwszym poście) nie nadaje się do innych obiektów niebieskich, jak Słońce i Księżyc. Jowisza, Saturna, czy Wenus już tak łatwo nie da się sfilmować.
Nie wiem dlaczego w takich kamkorderach nie można zastosować matrycy 1". Sam przyzwyczajony jestem do takiej formy kamery i poszukiwałem czegoś co robi dobre ujęcia np przy ognisku, w jaskiniach itp. No niestety zostało na Canonie G7X, on nie ma problemu z brakiem światła, do moich celów idealny ale chętnie bym zamienił na taką formę kamery.