Nikon Z50 II (Aktualizacja)
Firma Nikon zaprezentowała drugą generację niepełnoklatkowego bezlusterkowca Z50. Zachowano w nim 20.9-megapikselowy sensor, ale wprowadzono sporo innych zmian.
Wewnątrz nowego korpusu znajdziemy wspomniany już sensor APS-C o rozdzielczości 20.9 megapiksela (maksymalny rozmiar zdjęć to 5568 × 3712). Nadal niestety nie jest on stabilizowany, ale dzięki obecności znanego z wyżej pozycjonowanych modeli procesora EXPEED 7 przynajmniej znacząco przyspieszył jeśli chodzi o klatkaże. Z50 II pozwala bowiem na zdjęcia seryjne z prędkością do 30 kl/s z migawką elektroniczną (dla migawki mechanicznej jest to 11 kl/s) oraz na filmowanie w 4K z prędkością do 30 kl/s z wykorzystaniem całej szerokości matrycy oraz do 60 kl/s z dodatkowym przycięciem. Zdjęcia zapiszemy w formatach RAW, HEIF i JPEG, a filmy w H.264 lub H.265 w tym z profilem obrazu N-Log.
Nowy procesor to także oczywiście nowy układ autofokusa wyposażony w algorytmy pozwalające rozpoznawać i śledzić wybrane typy obiektów. Vlogerzy docenią też tak zwany tryb prezentacji produktu, w którym autofokus śledzi twarz osoby w kadrze, chyba że ta pokaże coś do kamery.
Ukłonem w stronę filmowców jest także obecność zarówno wejścia mikrofonowego, jak i wyjścia słuchawkowego oraz zmiana mechanizmu mocowania ekranu na rozkładany do boku. Sam ekran to 3.2-calowy wyświetlacz dotykowy o rozdzielczości 1.04 tys. punktów (ok. 720 × 480 px), a oprócz niego w aparacie znajdziemy też wizjer elektroniczny o ekwiwalencie powiększenia 0.68x i rozdzielczości 2.36 mln punktów (ok. 1024 × 768 px).
Przedsprzedaż Nikona Z50 II już się rozpoczęła. W sklepie na polskiej stronie firmy Nikon sam korpus wyceniono na 4299 zł, a zestaw z obiektywem 16-50 mm f/3.5-6.3 VR na 4949 zł. Dostawy mają się rozpocząć 21 listopada.
Aktualizacja – otrzymaliśmy oficjalną informację prasową na temat nowego aparatu. Zamieszczamy ją poniżej.
INFORMACJA PRASOWA
ODKRYWAJ I BAW SIĘ. NIKON WPROWADZA
APARAT BEZLUSTERKOWY Z50II FORMATU DX.
Nikon wprowadza na rynek fotograficzny nowy aparat bezlusterkowy Z50II z matrycą formatu APS-C/DX. Kompaktowy i lekki aparat serii Z łączy potężną technologię odziedziczoną po modelach z wyższej półki z niezwykłą łatwością obsługi. Jest doskonałym, wszechstronnym narzędziem, będącym świetnym wsparciem dla początkujących twórców. Zdjęcia, video, vlogi, transmisje na żywo – wiele funkcji, które pozwalają nawet początkującym użytkownikom aparatu wyjść poza filmy ze smartfona i odkryć swoją najbardziej kreatywną osobowość.
Nowoczesna technologia także dla twórców video
Nikon Z50II został wyposażony w ten sam procesor obrazu EXPEED 7, który znajduje się we flagowym modelu aparatu Z9. Wykorzystuje on zastrzeżoną przez Nikon technologię głębokiego uczenia i sprawia, że bez wysiłku można robić wspaniałe zdjęcia i nagrania video. Aparat może automatycznie rozpoznawać dziewięć różnych typów obiektów i inteligentnie śledzić nawet szybki, nieprzewidywalny ruch obiektu. W modelu Z50II komponowanie świetnych ujęć jest również przyjemniejsze dzięki najjaśniejszemu wizjerowi elektronicznemu (EVF) w swojej klasie1. Zapewnia on wyraźniejszy widok szczegółów nawet podczas fotografowania w ostrym świetle słonecznym, ciemnym otoczeniu lub zmieniających się warunkach oświetleniowych. Funkcje kreatywne, które sprawiają, że jest to doskonały aparat dla twórców, obejmują łatwe w użyciu ustawienia wstępne Picture Control do stylizacji wyglądu zdjęć i filmów video w aparacie oraz bezpłatny dostęp do Nikon Imaging Cloud, gdzie użytkownicy mogą pobrać wyjątkowe przepisy na zdjęcia i ustawienia kolorów bezpośrednio na aparat. Dedykowany przycisk w aparacie Z50II przenosi użytkownika bezpośrednio do elementów Picture Control: efekty są widoczne w czasie rzeczywistym, a podczas fotografowania można łatwo przełączać się między różnymi ustawieniami wstępnymi. W przypadku video model Z50II jest pierwszym aparatem Nikon Z, który zawiera tryb recenzji produktu, idealny dla vlogerów, którzy chcą płynnie przesuwać ustawienie ostrości na przedmiotach pokazywanych na pierwszym planie. Jest to również pierwszy aparat serii Z wyposażony w funkcję samowyzwalacza video, co umożliwia ustawienie opóźnienia przed rozpoczęciem nagrywania. Ponadto wystarczy jeden kabel, aby vlogerzy i streamerzy video mogli podłączyć Z50II bezpośrednio do urządzenia inteligentnego i rozpocząć transmisję na żywo na wybranej przez siebie platformie video.
Podsumowanie kluczowych funkcji: Z50II
- Elementy Picture Control: dedykowany przycisk do ustawień wstępnych Picture Control. Z łatwością stylizuj wygląd zdjęć i filmów w aparacie podczas fotografowania.
- Kreatywna inspiracja dzięki Nikon Imaging Cloud: bezpłatna usługa zawierająca wyjątkowe przepisy na zdjęcia i predefiniowane ustawienia kolorów bezpośrednio do aparatu Z50II.
- Doskonałe odwzorowanie szczegółów przy słabym oświetleniu: natywna czułość ISO do 51200 w przypadku zdjęć i 25600 w przypadku video. Procesor EXPEED 7 zapewnia wyższą jakość zdjęć i więcej szczegółów przy wysokich wartościach ISO.
- Bogate w szczegóły filmy video 4K: materiały 4K UHD/30p (z nadpróbkowaniem do jakości 5,6 K) lub możliwość nagrywania szybkiej akcji w 4K/60p w trybie przycinania.
- Jasny wizjer elektroniczny o wysokiej rozdzielczości: wizjer elektroniczny 1000 cd/m2 jest około dwukrotnie jaśniejszy niż wizjer elektroniczny wbudowany w poprzedni aparat (model Z50).
- Ruchomy ekran dotykowy o przekątnej 3,2 cala: zapewnia wyraźny widok pod dowolnym kątem i jest skierowany do przodu, co ułatwia vlogowanie. Dotknij, aby ustawić ostrość, zmienić ustawienia i nie tylko.
- Inteligentny autofokus: niezawodne rozpoznawanie 9 typów obiektów (ludzie, psy, koty, ptaki, samoloty, samochody, motocykle, rowery i pociągi).
- Zaawansowany tryb AF-A: wykrywa nawet najsubtelniejszy ruch, aby w razie potrzeby przejść z trybu AF-S (dla nieruchomych obiektów) do AF-C (dla poruszających się obiektów).
- Do 30 kl./s z zapisem serii przed zwolnieniem migawki: aparat rejestruje obrazy buforowane do jednej sekundy przed całkowitym naciśnięciem spustu migawki podczas fotografowania w trybie szybkiego rejestrowania zdjęć+ (C30).
- Tryb video recenzji produktu: płynnie przesuwa fokus na elementy prezentowane na pierwszym planie video.
- Zoom wysokiej jakości: cyfrowe powiększanie bez utraty jakości zdjęcia podczas nagrywania video za pomocą obiektywu NIKKOR Z2.
- Elektroniczna redukcja drgań: zapewnia stabilniejsze ujęcia z ręki podczas kręcenia filmów video z obiektywem NIKKOR Z.
- Lepszy dźwięk: wyposażony w gniazdo 3,5 mm na zewnętrzny mikrofon stereo oraz gniazdo słuchawkowe.
- Wbudowana lampa błyskowa: bardzo przydatna w scenach nocnych lub gdy obiekt jest oświetlony od tyłu bądź też widoczna jest tylko sylwetka.
- Wyjątkowo poręczny: waży zaledwie 495 g (tylko korpus, masa przybliżona) i ma wygodny, pewnie leżący w dłoni uchwyt.
1) Wśród aparatów bezlusterkowych w formacie APS-C/DX według stanu na 7 listopada 2024 r. Na podstawie badań firmy Nikon.
2) Zoom wysokiej jakości jest dostępny, gdy w menu nagrywania video wybrano następujące rozmiary klatek i ich liczbę na sekundę: 1920x1080 przy 30p, 1920x1080 przy 25p lub 1920x1080 przy 24p.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Godna konkurencja dla A6700 i R7.
Godna konkurencja dla A6700 i R7?
To się okaże jak pojemny będzie bufor, bo 3 s w Z50 I nie zachwycają.
link
No i ostatni system APS-C bez IBIS...
Na co oni czekaja?
Cena ok - OMDS ucz się!
Odgrzewany kotlet
...z plastiku link
stracił odlew magnezowy link
Nie zmienia to faktu, że są dwa fajne obiektywy do niego
link
link
Od czasów lustrzanek niewiele się zmieniło i C i N traktują systemy cropowe po macoszemu. Albo biedna oferta szkieł, albo wybór i specyfikacja puszek nijaka, a najczęściej trochę jednego i drugiego.
@Ryzbor
"Godna konkurencja dla A6700 i R7."
Raczej dla r10. R7 ma stabilizowaną matrycę o znacznie większej rozdzielczości, dwa sloty kart pamięci i więcej elementów sterująych. To zupełnie inna półka.
Gdyby tylko miał stabilizację ...
Tyle że takie D7000, D7100, D7200
miały dwa sloty kart
magnez link
i gripa link
@PDamian - nawet jeśli stracił metal na zewnątrz, to ewidentnie zyskał w środku, zapewne w formie radiatora na procesorze, bo względem poprzednika przytył prawie 100 g, czyli ok. 20%.
D7x00 to efekt uboczny czasów gdy Nikon wpierał swoim użytkownikom że APS-C jest najlepszy, FF nikomu do niczego nie potrzebne. Trudno było klientów z D2X tak całkiem na lodzie zostawić :-D
Wbudowana lampa błyskowa - jedna wada mniej w podsumowaniu :-P
Witam
brak stabilizacji oraz ograniczenia konstrukcyjne związane z brakiem
dokładnego uszczelnienia
jak podaj sam Nikon
,,środowisko pracy Temperatura: Od 0°C do +40°C
Wilgotność: 85% lub mniej (bez kondensacji),,
Oczekiwał od Nikon że pójdzie dalej pod względem konstrukcyjnym
a nie podąży w kierunku utrzymania ceny
Pozdrawiam serdecznie
Czyli jeśli chodzi o zmiany względem poprzednika, w dużym uproszczeniu to nowy procesor z lepszym AF, ekran odchylany na bok i więcej fps?
Nie porwał mnie ten update, liczyłem coś na więcej, pomimo że mark I to przyjemny aparacik.
Plastikowy mówicie? Odgrzewany kotlet? Czy ktos juz przesyłał pozdrowienia od OM-5?
A teraz poważnie - wypada powitac kolejny sprzęt na rynku. Skoro mark II się pokazuje, to widocznie było/jest wystarczająco dużo klientow na mark I, a to cieszy.
Nikon jest niepoważny.
Przytył dokładnie 100 gramów
Jest też większy:
Z50: 126,5 x 93,5 x 60mm, 395g
Z50II: 127 x 96,8 x 66,5mm, 495g
Z5: 134×100.5×69.5mm, 590g
Z6: 134×100.5×67.5mm, 585g
A stabilizacji ja nie było -tak nie ma.
Czy to jest topowe bezlustro APS-C Nikona? Bo jeśli nie ma nic lepszego, to baaardzo słabo. W kilku kluczowych aspektach (szybkość migawki, uszczelnienia, stabilizacja) jest gorszy od starego OM-5:
link
Dostępnych natywnych szkieł w ogóle nie ma co porównywać.
Czy plastikowy to trudno stwierdzić, wiemy tylko, że Nikon od jakiegoś czasu ogranicza używanie stopów magnezu i wprowadza włókna węglowe Seerebo (vide Z8).
Martwi brak stabilizacji matrycy w całej linii DX, nadal.
To może nie być zły aparat ale mam wrażenie że w sferach userów nikona było oczekiwanie na zaawansowane apsc.
Chęci odbiorców na licznych forach wskazywały na pragnienie otrzymania:
- stabilizacji > nie ma
- uszczelnienia > wątpliwe
- drugiego portu SD > nie ma
- syst. czyszczenia matrycy > nic na to nie wskazuje
- lepszej baterii > mniej niż poprzednik
marzyciele dorzucali matrycę 26, gabaryty i cenę adekwatną dla segmentu apsc.
Najwyraźniej potencjalni odbiorcy swoje a rachunek ekonomiczny (w wydaniu firmy) swoje.
Tak czy siak życzę im dobrej sprzedaży może będą mieli kasę na opracowanie i wdrożenie lepszych modeli - kiedyś.
Dla mnie rozczarowanie.
To ja już wolę mojego 8 letniego Pentax K-70 , 24 MP , stabilizowana matryca , uszczelnienia...Wkładanie tej samej matrycy i brak stabilizacji , kto to wymyśla?
Czyli zostajemy przy D500 w APSC Nikona.
Te wszystkie ograniczenia są zrozumiałe jeśli celem było zbudowanie taniego korpusu. No i dobrze, tylko w takim razie gdzie jest ten bardziej zaawansowany? To już Canon ma szerszą ofertę APS-C, Fujifilm - nieporównywalnie.... Także OM - choć się narzeka, że tylko odgrzewa kotlety - ma tę ofertę lepszą.
Ma 15 zalet, to dużo ;)
A tak poważnie, jeszcze ktoś oczekuje porządnego APSC od firmy robiącej FF?
Życzę powodzenia.
Dla mnie z wad:
- brak IBIS
- brak focus stacking
- brak HiRes
- aku krócej trzyma (pewnie Ex7 wiecej prądu pobiera)
Na plus:
- tylko fizyczne guziki
- większy rozmiar choć szkoda, że kosztem wagi, ale ujdzie
- Expeed 7 da kopa szybkości w kazdym aspekcie
- wykrywanie ptaków i 3D
Miałem duże nadzieje, a wyszło jak przesiadka z D5300 na D5500 :-D Raczej odpuszczę, poczekam na poniższe, zbyt mało zmian względem Z50 mając D500
Na Rumors wyczytałem jakaś rozmowę z kimś z Nikona, że tuż po nowym roku wyjdzie Z5II i dopiero po tym wydarzeniu przysiądą do opracowania modelu DX wyższej klasy (Z70/Z80?), który ma zostać wydany dokładnie za rok, jesień 2025
Oby dorzucili do niego 16-80 f2.8-4, ale nie za 6kzł :-D
Mogliby spokojnie zainstalować matrycę APS-C i nowy procesor w obudowie od Z5 i chyba większość użytkowników byłaby bardziej zadowolona. Nikon i tak nie jest producentem jakoś mocno priorytetyzującym miniaturyzację w porównaniu np. do Sony.
@wyrwiflak
"Czy plastikowy to trudno stwierdzić, wiemy tylko, że Nikon od jakiegoś czasu ogranicza używanie stopów magnezu i wprowadza włókna węglowe"
Podobno magnes mocno drożeje bo Chińczycy ograniczyli jego eksport. Na forach Canonowskich mówi się że niedobory tego materiału to główna przyczyna ciągłego problemu z dostępnością długich luf.
@Shwarc
"Na Rumors wyczytałem jakaś rozmowę z kimś z Nikona, że tuż po nowym roku wyjdzie Z5II i dopiero po tym wydarzeniu przysiądą do opracowania modelu DX wyższej klasy (Z70/Z80?), który ma zostać wydany dokładnie za rok, jesień 2025"
Wydaje mi się że rynek czeka raczej na coś z linii d200. Czyli naprawdę "wszystkomający" aparat dla zaawansowanego amatora lub początkującego profi.
Fajny model, dobra cena.
Tyle czekałem (bo mam fajne szkiełka do DXowej Zki) i bardzo się zawiodłem.
Jedyna interesująca mnie poprawa to prędkość.
Chyba zostanę przy starym z50.
Tylko czy sensowne jest wypuszczanie przez Nikona poważnego korpusu APS-C, skoro nie mają w ofercie zaawansowanych Nikkorow DX?
"wyszło jak przesiadka z D5300 na D5500 :-D"
Bardzo trafne. To jest właśnie taki D5000, czy wcześniej D40. Nawet nie solidna średnia półka jak D80, D7000... A gdzie tam do korpusów pokroju D200, 300 czy 500.
Szybkie cropowe body z upakowaną matrycą mogliby docenić ludzie robiący sport i przyrodę, którzy i tak do takiego korpusu podłączą duże pełnoklatkowe tele, których akurat w ofercie Nikona parę jest.
RobKoz,
Zakładając że seria Z50 to kontynuacja bezlusterkowej serii D5x00, to jesli zgodnie z tamtym wywiadem ma powstać za rok aparat wyzszej klasy, to musi być to odpowiednik bezlusterkowy serii D7x00 (Z70) lub D200-D500 (Z80). Tak naprawdę D500 był wersją DX D850, a nie D5, więc Z80 bardziej odpowiada nowej terminologii jako mniejszy brat Z8.
Z automatu domniemam, że wraz z tym nowym aparatem powstanie 16-80, a sam aparat dostanie to o czym tu piszemy, w tym nową matrycę jak dostał D500 wtedy.
Nie mają zaawansowanego korpusu
ale mają za to przystępne cenowo obiektywy -czego nie można powiedzieć o konkurencji.
[o ofercie RF-S Canon -nie będę się rozpisywał 😉 ]
Nikkor Z 12-28mm f/3.5-5.6 VR: 1350 zł
-Fujinon XF 10-24mm f/4 R WR: 4400 zł
-Sony E 10-18mm f/4 OSS: 3000 zł
Nikkor Z 24mm f/1.7: 1000 zł
-Fujinon XF 23mm f/2: 2100 lub Fujinon XF 23mm f/1.4: 3900 zł
-Sony E 24mm f/1.8 ZA: 4750 zł 😆
Nikkor Z 40mm f/2: 900 zł
-Sony FE 40mm f/2.5 G: 2750 zł
Nikkor Z 50mm f/1.4: 2100 zł
-Fujinon XF 50mm f/2: 2100 zł lub Fujinon XF 56mm f/1.2: 4500 zł
-Sony E 50mm f/1.8 OSS: 1000 zł lub Sony FE 50 mm f/1.4 ZA: 6100 zł
Nikkor Z 18-140 mm f/3.5-6.3 VR: 2400 zł
-Fujinon XF 18-135mm f/3.5-5.6 OIS: 3800 zł
-Sony E 18-135mm f/3.5-5.6 OSS: 2500 zł
Kiedys pisalem, ze jesli nie bedzie mial IBIS, to bedzie smiech na sali...
No to jest smiech na sali IMO... "video, vlogi..."...
@PDamian - systemówki systemówkami, a i tak w praktyce pewnie częściej będą grane Viltroxy albo Sigmy Contemporary
Amadi, "Szybkie cropowe body z upakowaną matrycą mogliby docenić ludzie robiący sport i przyrodę,"
Tak, ale nie tylko oni. Takie korpusy doceni każdy, kto chce posługiwać się wysokiej klasy sprzętem po prostu dla przyjemności. Dlaczego? Szybsza migawka to także większa kultura mechanizmu (lepiej wytłumiony, precyzyjniej wykonany, trwalszy - i z mojego doświadczenia na ogół bardziej cichy). Metalowy korpus przyjemniej trzyma się w dłoni, nawet jak jest okładzina skóropodobna. Większy wizjer o lepszych parametrach to większa przyjemność kadrowania. Są ludzie, którzy chcą za to zapłacić nie wiążąc tego wcale z formatem matrycy (tak samo jak chcą kupić uszczelnione, świetne optycznie obiektywy, ale niekoniecznie bardzo jasne).
Znajomy kilkanaście lat temu używał D300 do prostych fot wycieczkowych, głównie krajobraz, a nie sport czy dzika przyroda. Czy realnie potrzebował szybkostrzelności, dużego pryzmatycznego wizjera czy uszczelnień? Inny woził D80 na urlop, a nie "dedykowany" do tego D40. Ja pół roku temu kupiłem sobie OM-1, bo zwyczajnie nie ma dużego wyboru wysokiej klasy korpusów APS-C (może tylko Fuji X-T5 jeszcze).
Tak super nie jest.
-z odpowiedników 12-28mm jest tylko LAOWA 12-24/5.6 - 2,5 raza cięższa, bez AF i stabilizacji -za 3600 zł-?
-24mm f/1.7: link
+ link
-wszystko co najmniej 2x cięższe i prawie 2x dłuższe [no i droższe]
-40mm f/2: link
-albo ciemniejsze, albo większe i 45, a nie 40mm i droższe
Ale nie ma ich do Fuji.
--50mm f/1.4: link
+ link
-no tu coś jest -z wyjątkiem Samyang -wszystkie także z mocowaniem Nikon Z.
Jak już aparat jest 'odgrzewanym kotletem' (cytując jeden z powyższych komentarzy), to teraz pogrzebmy w ofercie obiektywów, tam się coś znajdzie. Aparatu wprawdzie nie ma, ale może chociaż obiektywy do niego tanie :-)
'Fajny model, dobra cena.'
W Sony strzelają dzisiaj korki od szampana ... Szampanów?
Jaki jest sens kupowania Sigmy pod aps-c link
jak w tej cenie jest pełnoklatkowy Nikkor link
?
Ja się zgodzę z @PDamian, że w tym systemie są właśnie te 2 fajne obiektywy, szerokokątny 12-28 oraz stałka 24, oba w dobrych cenach.
Z Z50 II to mógłby być fajny zestaw podróżniczy, no ale jeśli ktoś chce trochę też pofilmować, a ten aparat nie ma IBIS, to jak zwykle mamy niedopieczony kotlet (czyt. brak optymalizacji sprzętu do potrzebnych zadań).
Teraz zostaje czekać na Z5 bo są 2 fajne naleśniki stałki 2.8, bodajże 28 i 40mm z tego co pamiętam...
esz...
'Jaki jest sens kupowania Sigmy pod aps-c, jak w tej cenie jest pełnoklatkowy Nikkor?'
Żeby nie targać 50% więcej żelastwa i nie pakować się w drogie filtry.
Jarek,
ty chyba przez całą zawodówkę siedziałeś w ostatniej ławce...
;)
Patrz
link
link
Tu widać, że stabilizacja w obiektywie tylko 2 płaszczyzny obrabia, więc obraz się kręci... (filmowane właśnie Z50 II)...
link
'w tym systemie są właśnie te 2 fajne obiektywy, szerokokątny 12-28 oraz stałka 24, oba w dobrych cenach.'
'a ten aparat nie ma IBIS'
Bez stabilizacji to i ta szerokokątna ciemnica to tylko w świetle dziennym się sprawdzi - tak jakoś nie wcześniej niż godzinę po wschodzie i nie później niż godzinę przed zachodem słońca, czyli zimą przez jakieś 15 minut dziennie :-)
@Shwarc
"Na Rumors wyczytałem jakaś rozmowę z kimś z Nikona, że tuż po nowym roku wyjdzie Z5II i dopiero po tym wydarzeniu przysiądą do opracowania modelu DX wyższej klasy (Z70/Z80?), który ma zostać wydany dokładnie za rok, jesień 2025 "
Opracowanie nowego modelu aparatu od momentu rozpoczęcia prac projektowych do wprowadzenia do sprzedaży zajmuje 3-4 lata, a nie 10 miesięcy...
Damiano, jak możesz do pełnoklatkowego plasticzaka porównywać coś na mikro-matrycę? To się nie godzi!
BTW - ciekawe co powie instrukcja obsługi tego (słodko przez Ciebie nazwanego) 'odgrzewanego kotleta' z plastiku o targaniu aparatu na statywie? Bo bez statywu to na tym korpusie bez stabilizacji i ciemnych zoomach dużo nie uzyskasz :-)
"Bez stabilizacji to i ta szerokokątna ciemnica to tylko w świetle dziennym się sprawdzi"
-Nikkor Z DX 12-28 mm f/3.5-5.6 PZ VR ma stabilizację
link
VR
[to tylko potwierdza mój poprzedni wpis]
No ma, ale tylko 2 plaszczyzny, do filmu się nie nadaje zbytnio... wielka szkoda bo mógłby być fajny zestaw wakacyjny...
@gamma
"Teraz zostaje czekać na Z5 bo są 2 fajne naleśniki stałki 2.8, bodajże 28 i 40mm z tego co pamiętam..."
i 26mm -tyle że 2x drożej -za całe 2000 zł
link
link
@PDamian
Olek ostatnią luszczankę bez stabilizacji wypuścił w 2009, bezlustra tylko ze stabilizacją. Nikon rzutem na taśmę zdążył przed 2025, może Z5III ukaże się przed 2030. Olek zapakował stabilizację nawet to super małych aparacików. Da się? Da się!
link
"Olek ostatnią luszczankę bez stabilizacji wypuścił w 2009, bezlustra tylko ze stabilizacją."
link
Da się? Da się!
... Ale dłużej się nie dało.
'... Ale dłużej się nie dało.'
Nie dało się indeed
link
To tak jak w Olku - fotografia nie jest już ich core businessem :-)
Tymczasem świętujmy pojawienie się Z50II - nareszcie fajna oferta obiektywów Nikona musi się obyć bez nowego aparatu, bo bez starego się strasznie długo obywała.
Ten Z50 II może być całkiem fajnym aparatem ale miałby zdecydowanie więcej sensu gdyby Nikon pomyślał też o modelu lepiej wyposażonym.