Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Venus Optics Laowa Nanomorph 60 mm T2.9 1.5x Macro 1:2

Venus Optics Laowa Nanomorph 60 mm T2.9 1.5x Macro 1:2
19 listopada
2024 13:11

Oferta marki Venus Optics powiększyła się o przeznaczony do współpracy z matrycami APS-C / Super35 anamorficzny obiektyw makro.

Połączenie anamorficznej optyki z możliwościami z zakresu makro to dość rzadko spotykana i trudna kombinacja, co czyni dzisiejszą nowość swego rodzaju unikatem. Tak prezentuje się dokładna specyfikacja techniczna nowego obiektywu:

  • Ogniskowa: 60 mm,
  • Transmisja: T2.9,
  • Pole widzenia: 35.5°,
  • Współczynnik ściskania obrazu w poziomie: 1.5x,
  • Ostrość od: 0.24 m,
  • Maksymalne powiększenie: 0.5x,
  • Trzy możliwe warianty kolorystyczne, jeśli chodzi o anamorficzne flary,
  • Maksymalna wartość przysłony: T22,
  • Liczba listków na przysłonie: 13,
  • Mechanizm ustawiania ostrości: MF,
  • Konstrukcja: 20 elementów / 14 grup,
  • Rozmiar filtra: 77 mm,
  • Dostępne mocowania: Arri PL, Canon EF, Canon RF, Leica L, Nikon Z, Sony E,
  • Wymiary: 144 × 84 mm,
  • Waga: 1070 g.

W sklepie na stronie producenta nowy obiektyw wyceniono na 1999 dolarów. Do obiektywu można też dokupić ekstender pozwalający podłączyć go do korpusów pełnoklatkowych.


Komentarze czytelników (5)
  1. qqrq
    qqrq 20 listopada 2024, 21:52

    Macro anamorficzne, super sprawa, znam parę osób które podskakują z ekscytacji, nawet mimo tej ceny. Dodatkowo 3 wersje kolorystyczne flarowania to ciekawy zabieg. O ile aparat pozwala, to pełnej klatce można używać z cropem x1.3 zamiast x1.5.

  2. TRI-X
    TRI-X 21 listopada 2024, 15:42

    Objektywy Nanomorpho udowadniają rację bytu formatu APS-C, wyśmiewanego często przez pełnoklatkowców, szczególnie firmy Fuji.

  3. qqrq
    qqrq 21 listopada 2024, 16:17

    Z tym APS-C to mam zabawnie, kiedyś też hejtowałem, potem latami tłukłem religijnie pelne klatki, a teraz mi te pełne klatki zbywają zupełnie i szykuję się do wyczyszczenia szafy z aparatami, zostanie 1 aparat APS-C (albo nawet, o zgrozo m43) i średni format, ta pełna klatka teraz mi ni w pięć, ni w dziesięć :D

  4. TRI-X
    TRI-X 22 listopada 2024, 14:46

    jak przewagę może mieć may format w np macro fotografii pokazuje Olympus. Podwójna głębia ostrości w porównaniu do FF, hand stacking, extra rozdzielczość z ręki itd.

  5. rhalf
    rhalf 23 listopada 2024, 20:03

    Jako ktoś, kto używa makro na codzień, zgodzę się tylko częściowo. Małe matryce do makro mają jedną zaletę - małe piksele. Duża gęstość matrycy powoduje, że można pracować przy mniejszym powiększeniu, czyli z więkzej odległości. Natomiat głębia ostrości jest złudzeniem, bo podlega prawu ekwiwalencji. Ponieważ pełna klatka ma mniej szumu, dla tych samych czasów migawki, na pełnej klatce można podnieść ISO i domknąć przysłonę i osiągnie się taką samą jakość obrazu i głębi ostrości jak na mniejszych matrycach. Poruszenie odległościach jest też takie samo jak na FF z odpowiadającą ogniskową.

    Żeby stawiać na jakość, najlepiej popatrzeć na ostrość obiektywu i wybrać taki, który jest ostry z bliska na przysłonach, na których chcemy pracować. Np jeśli nie robimy znaczków pocztowych, to można skupić się na ostrości w środku obrazka i używać f4 i bracketingu. Na APSC odpowiednik to będzie 2.8, gdzie często są aberracje.

    U mnie używam APSC z innego powodu. Mój dziesięcioletni A6000 ma dodatek z Openmemories, który robi bracketing ostrości, więc mogę za pomocą AF zrobić szybko stos produktu bez dotykania aparatu. Zdjęcia wychodzą ostre na długich czasach i nie potrzeba robić powtórek.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.