Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Partnerzy








Oferta Cyfrowe.pl

Cena: 5789 zł 4499 zł

Sprawdź

Obiektyw Nikon Nikkor Z 35 mm f/1.4

Cena: 2749 zł

Sprawdź

Cena: 2249 zł

Sprawdź

Aktualności

Sony FE 28-70 mm f/2.0 GM

Sony FE 28-70 mm f/2.0 GM
19 listopada
2024 15:30

Należący do linii G Master obiektyw FE 28-70 mm f/2.0 to najnowszy standardowy zoom w ofercie Sony. Wyróżnia go świetna jak na pełnoklatkowy instrument zmiennoogniskowy światłosiła.

INFORMACJA PRASOWA

Sony wprowadza pierwszy zmiennoogniskowy obiektyw
G Master™ ze stałą przysłoną F2
Najwyższej klasy pełnoklatkowy obiektyw z mocowaniem typu E, który wyróżnia się wysoką rozdzielczością, pięknym efektem bokeh i zaawansowanym systemem AF.

Sony wprowadza wysokiej klasy obiektyw FE 28–70 mm F2 GM z mocowaniem typu E, będący pierwszym modelem G Master ze stałą przysłoną F2 w całym zakresie zoomu. Nowy obiektyw pozwala uzyskać piękny efekt bokeh, oferuje wysoką rozdzielczość i niezrównane działanie systemu AF podczas fotografowania i filmowania, a pod względem ostrości i kontrastu dorównuje konstrukcjom stałoogniskowymi. Uzupełnieniem tych zalet jest zwarta, lekka i dobrze wyważona konstrukcja. Zapewnia ona maksymalną swobodę pracy twórcom używającym jednego obiektywu w sytuacjach, w których nie można sobie pozwolić na utratę żadnego ujęcia portretowego, ślubnego, sportowego, dokumentalnego, filmowego itp.

Ostry, finezyjny obraz z wyjątkowego zmiennoogniskowego obiektywu standardowego ze stałą przysłoną F2

FE 28–70 mm F2 GM to pierwszy zmiennoogniskowy obiektyw G Master ze stałą przysłoną F2. Oferuje on autorom zdjęć i filmów wyjątkowe możliwości twórcze, a dzięki zaawansowanej konstrukcji i symulacjom optycznym dorównuje jakością modelom stałoogniskowymi. Trzy duże, zaawansowane technologicznie soczewki XA (extreme aspherical) gwarantują wysoką rozdzielczość całego kadru przy F2 w pełnym zakresie zoomu, a dzięki mechanizmowi z szybującymi soczewkami minimalna odległość ustawiania ostrości w całym zakresie zoomu wynosi tylko 0,38 m.

Opracowana przez Sony powłoka Nano AR II osłabia odblaski i „duszki”. Dodatkową ochronę przed powstawaniem flary, gdy w tle znajduje się silne źródło światła, zapewniają elementy tłumiące wewnętrzne odbicia. Do uzyskania plastycznego obrazu z dużą głębią i eleganckim, miękkim efektem bokeh przyczynia się nowa, 11-listkowa przysłona kołowa i optyka G Master z soczewkami XA, umożliwiającymi dokładną kompensację aberracji sferycznej na etapie projektowania i produkcji. Z kolei soczewki ze szkła Super ED (o bardzo małej dyspersji) i ED skutecznie osłabiają aberrację chromatyczną.

Kompaktowy, lekki obiektyw ze znakomitą optyką i zaawansowanymi funkcjami

Nowy model FE 28–70 mm F2 GM ma wszystkie zalety obiektywu zmiennoogniskowego i odwzorowuje obraz w najwyższej jakości, dzięki czemu używanie go to prawdziwa przyjemność. Innowacyjne technologie, obejmujące zaawansowaną optykę i silniki liniowe XD (extreme dynamic), pozwoliły połączyć stałą maksymalną przysłonę F2 z wymiarami zaledwie 92,9 × 139,8 mm i wagą 918 g.

Dokładne, konsekwentne śledzenie AF i natychmiastowe reakcje

Cztery silniki liniowe XD (extreme dynamic) i najnowszy algorytm precyzyjnie sterują dużą i masywną grupą soczewek ustawiających ostrość. Rezultat to niezawodne śledzenie ostrości i błyskawiczne reakcje — niezbędne podczas ślubów i imprez sportowych, gdy liczy się każda klatka. Obiektyw jest w pełni dostosowany do możliwości aparatu α9 III, w tym trybu zdjęć seryjnych z szybkością do 120 klatek na sekundęii ze śledzeniem ostrości i ekspozycji. Śledzenie ostrości działa sprawnie również w czasie regulacji zoomu.

Stworzony do produkcji finezyjnych filmów o dużej ekspresji

Najnowsza technologia optyczna Sony skutecznie ogranicza zmiany kąta widzenia podczas regulacji ostrości, pozwalając na tworzenie finezyjnych ujęć filmowych. Efekty zmian ostrości i zoomu można łączyć z minimalną głębią ostrości przy F2, aby prowadzić wzrok widza płynnymi, naturalnymi przejściami. Dzięki dużej wydajności śledzenia AF łatwo jest uzyskać dokładną ostrość podczas nagrywania filmów o wysokim klatkażu: 4K 120p lub FHD 240piii. Silniki liniowe XD i nowo opracowany moduł przysłony są ciche w działaniu i współpracują z wbudowanym w korpus α systemem kompensacji zmian kąta widzenia podczas regulacji ostrościiv oraz aktywnym trybem stabilizacji obrazuv.

Funkcjonalność i niezawodność na miarę potrzeb zawodowców

Obiektyw jest wyposażony w wiele ważnych funkcji obsługi, takich jak system Linear Response MF do intuicyjnego ręcznego ustawiania ostrości, pierścień ogniskowej o regulowanym oporze i pierścień przysłony z wyłącznikiem kliknięć. Znajdują się na nim także dwa dostosowywane przyciski blokady ostrości, przełącznik blokady przysłony i przełącznik AF/MF. Średnica filtra wynosi 86 mm, a wycięcie w osłonie pozwala z łatwością regulować ustawienie filtra.

Przyciski i przełączniki zabezpieczono silikonowymi uszczelkami, a na gnieździe mocowania obiektywu umieszczono gumowy pierścień. Wszystkie inne ważne strefy zostały starannie zaprojektowane tak, by zapobiec przenikaniu pyłu i wilgocivi i zagwarantować maksymalną niezawodność w plenerze, nawet w złą pogodę. Fluorowa powłoka przedniej soczewki skutecznie przeciwdziała osadzaniu się brudu i ułatwia czyszczenie.

Dostępność

Obiektyw FE 28–70 mm F2 GM będzie dostępny w sprzedaży od grudnia 2024 r.

Filmową prezentację nowego obiektywu FE 28–70 mm F2 GM można obejrzeć pod adresem: https://www.sony.co.uk/alphauniverse/stories/new-product-announcement-nov-2024

  • Szczegółowe informacje o obiektywie FE 28–70 mm F2 GM podano TUTAJ.
  • Zdjęcia wykonane nowym obiektywem FE 28–70 mm F2 GM i materiały poświęcone temu i innym produktom fotograficznym Sony można też znaleźć w serwisie α Universe, pomyślanym jako źródło informacji, wiedzy i inspiracji dla twórców.

Uwagi

i) Badanie przeprowadzone przez Sony.
ii) Warunki testowe Sony. W pewnych warunkach maksymalna szybkość zdjęć seryjnych może być niższa. W trybie AF-C szybkość zdjęć seryjnych zależy od używanego obiektywu. Szczegółowe informacje można znaleźć na stronie pomocy technicznej Sony dotyczącej zgodności z obiektywami.
iii) Zależnie od modelu i ustawień aparatu/kamery.
iv) Informacje o zgodności podano pod adresem: https://www.sony.net/dics/breathing/
Włączenie tej funkcji może nieznacznie zmienić kąt widzenia i jakość obrazu. Nie gwarantuje się skuteczności kompensacji w każdej sytuacji.

v) Dotyczy tylko zgodnych modeli.
vi) Nie gwarantuje się stuprocentowej odporności na pył i wilgoć.


Komentarze czytelników (38)
  1. Amadi
    Amadi 19 listopada 2024, 13:02

    Sugerowana polska cena – ok. 16 tys. zł

  2. Cichy
    Cichy 19 listopada 2024, 15:40

    @Amadi

    Właśnie szukałem tego info, bo szkiełko mi się diabelnie podoba, zwłaszcza biorąc pod uwagę jego gabaryty. Ale przez pryzmat ceny już mi się podoba tylko trochę :)

  3. ad1216
    ad1216 19 listopada 2024, 15:50

    Odpowiedni Canon 28-70 f/2 (już nie nowość) dużo cięższy i większy kosztuje 13-14 tys PLN. Więc chyba nie ma co narzekać ;))

  4. ad1216
    ad1216 19 listopada 2024, 15:54

    A od premiery Canona 28-70 minęło już 6 lat. Jak ten czas szybko leci .....

  5. Cichy
    Cichy 19 listopada 2024, 15:58

    No ale szkła Canona były zawsze droższe od odpowiedników Sony. 70-200 w wersjach II w obydwu systemach to różnica rzędu 5k na korzyść Sony. Naprawdę nie liczyłem na to, że będzie tak kompaktowy i zarazem tak drogi.

  6. ad1216
    ad1216 19 listopada 2024, 16:08

    za 6 lat Sony będzie tańszy ;)) Poza tym podobno jest dużo lepszy optycznie od Canona, ale to dopiero zobaczymy w testach

  7. ad1216
    ad1216 19 listopada 2024, 16:18

    To że będzie kompaktowy było w plotkach już od kilku tygodni i sprawdziło się w 100% co do wagi, rozmiaru filtra itp., teraz sprawdzimy czy plotka o tym, że jest dużo lepszy optycznie też się sprawdzi

  8. PDamian
    PDamian 19 listopada 2024, 16:18

    Sony FE 28-70mm F2 GM
    Konstrukcja: 20 elementów w 14 grupach
    Minimalna ostrość: 0,38 m
    Maksymalna skala odwzorowania: 0,23
    Średnica filtra: 86 mm
    Wymiary: φ92,9×139,8 mm
    Waga: 918g

    Canon RF 28-70mm F2L USM
    Konstrukcja: 19 elementów w 13 grupach
    Minimalna ostrość: 0,39 m
    Maksymalna skala odwzorowania: 0,18
    Średnica filtra: 95 mm
    Wymiary: φ103,8×139,8 mm
    Waga: 1430g


    -Średnica filtra: 86 vs 95 mm
    Średnica obiektywu: 93 vs 104 mm
    Dystorsja i winietowanie - ❓

    Canon ma trochę metalu link
    -a Sony ❓

  9. robertskc7
    robertskc7 19 listopada 2024, 16:21

    Kupujcie panowie, bo za rok Sigma wypuści za 8 koła takie samo cacko i już nikt tego sony nie kupi. 900gr już brzmi rozsądnie w porównaniu do wagi Canona do którego jak to mówią " idzie się przyzwyczaić" :D Ależ ten czas leci....

    jeszcze kilka akcji Canona z rachunkami za domowy update firmwere to nawet nikt nie spojrzy w stronę Canona. Tylko po co do tego zachęcają przez aplikację swoją? Sorry za offtop.

  10. corckie
    corckie 19 listopada 2024, 16:39

    Waga i rozmiar fajne, ale te 28mm boli. Jakby od 24mm upchnęli to bym brał ;)

  11. ad1216
    ad1216 19 listopada 2024, 16:44

    corckie: masz bardzo małe wymagania, ja bym wolał spacer zoom 10-1000mm f/1,4 i waga ok. 0,5 kg. ;))

  12. Wojt_wro
    Wojt_wro 19 listopada 2024, 16:44

    @robertskc7
    Jaka akcja z rachunkami za update firmware?

  13. ad1216
    ad1216 19 listopada 2024, 16:50

    corckie: poza tym i tak do Twojego Nikona ten Sony nie będzie pasował ;))

  14. Wojt_wro
    Wojt_wro 19 listopada 2024, 16:58

    @PDamian
    A weź jeszcze podrzuć porównanie jak tam się ta premiera ma do wersji Nikona... ;>

  15. robertskc7
    robertskc7 19 listopada 2024, 17:01

    @Wojt_wro Dwie osoby w ciągu dwóch zgłosiły na grupie canona na FB, że po aktualizacji firmwere w r6II pały im aparaty. Serwis wystawił rachunek na 2 tys za "ingerencję w aparat niezgodną z instrukcją, która nie jest objęta GW. Podobno jest tego więcej.

  16. PDamian
    PDamian 19 listopada 2024, 17:13


    @robertskc7

    Sony to parokrotnie się zdarzyło,
    nawet ostatnio -dwa miesiące temu

    link

  17. Cichy
    Cichy 19 listopada 2024, 17:17

    Za Wielką Wodą został wystawiony w zasadzie w zbliżonej cenie, co Canon po obniżce... Różnica rzędu 3,5%.

  18. boa ksztusiciel
    boa ksztusiciel 19 listopada 2024, 17:54

    Za drogie to, 35mm f1.4 i 85mm f1.4 robi lepszą robotę niż ten zoom.

  19. molon_labe
    molon_labe 19 listopada 2024, 19:21

    "Zapewnia ona maksymalną swobodę pracy twórcom używającym jednego obiektywu w sytuacjach, w których nie można sobie pozwolić na utratę żadnego ujęcia portretowego, ślubnego, sportowego, dokumentalnego, filmowego itp"

    To bardzo prawdziwe i ...zabawne spostrzeżenie dokonane przez Sony.

    Faktycznie tak jest, że "dwuzawodowi" fotografowie (na tygodniu na jakimś etacie), a w weekendy za 30% stawki zawodowego fotografa, konkurują z nim, używając jednego obiektywu :D. Najczęściej jednak 70-200...a szerokie kadry robią smartfonem.
    W ostatni piątek, zaproponowałem takiemu koledze, że ze względu na szacunek dla "fachu fotografa" pożyczę mu aparat z szerokokątnym obiektywem, ale....okazało się że kartę miał też tylko jedną, sformatowana pod własny system :D.

  20. molon_labe
    molon_labe 19 listopada 2024, 19:24

    Miał aparat..... Sony. Ale to pewnie był przypadek.

  21. corckie
    corckie 19 listopada 2024, 22:16

    @ad1216 nie wiem z kim mnie pomyliłeś ale akurat siedzę na Sony.

    A co do twojego sarkazmu to może jesteś za młody, ale kiedyś było 35-70/2.8, potem 28-70/2.8, 24-70/2.8 a obecnie nawet 24-105/2.8. To się nazywa postęp.

    Skoro już mamy 28-70/2.0, to naturalnie 24-70/2.0 jest kolejne na celowniku i pytanie kto się na to odważy jako pierwszy.

    Sigma 28-45/1.8 to też pewnie w twojej głowie się nie mieści.

  22. BlindClick
    BlindClick 19 listopada 2024, 23:18

    Właśnie, postęp jest wszędzie, i postęp jest wrogiem kapitalizmu, Panasonic chcąc się czymś pokazać wyszedł z 20 60 na początek, czas na 20 100.
    Tylko po co, nie skoro można zrobić 3 obiektywy, przy zmianie coś się zgubi, to zepsuje, i tak pęd na obrót działa..

    Tak samo np z silnikami, parowe wymagały opieki 24h na dobę i grupy ludzi, proste benzyny, 1 mechanika kierowcę i warsztat od czasu do czasu. Elektryk, wystarczy wcisnąć przycisk i 100 % mocy dostępne od zaraz.
    Ile platform wydobywczych, tankowcow, but rafinerii, stacji benzynowych zniknie.
    W skali świata to są olbrzymie ilości.
    Oczywiście samoloty i statki dalej są na paliwo ale to też kwestia czasu.....

  23. Szabla
    Szabla 19 listopada 2024, 23:34

    Platformy wydobywcze znikną? Kopalnie również?
    Wprost przeciwnie...

  24. Hubert Multana
    Hubert Multana 20 listopada 2024, 06:44

    Różnica pół kilograma na korzyść względem obiektywu Canona robi niesamowite wrażenie. Mówili się że wersja Canona była bez kompromisów, ciekawe jak tutaj.

  25. Amadi
    Amadi 20 listopada 2024, 09:01

    Bez kompromisów to jest Canon CN-E 20-50 mm T2.4 (czyli pewnie ~f/2.2), który waży 3.4 kg.

  26. Wojt_wro
    Wojt_wro 20 listopada 2024, 09:20

    Obiektyw wiadro.

  27. RobKoz
    RobKoz 20 listopada 2024, 10:00

    Jeśli Sony udało się uzyskać tę samą (a według plotek jest nawet lepszy) jakość optyczną co w o połowę większym Canonie to wielki szacun dla inżynierów.

    Ale poczekam jednak na testy. Rewolucje mają to do siebie że występują rzadko :-)

  28. Bahrd
    Bahrd 20 listopada 2024, 11:18

    Patrząc tylko na "ostrość", to Canon aż tak imponująco się nie prezentuje: [ link ] - np. na tle STM-owych (czyli budżetowych) 24, 35 i 85... - może więc wyjdzie Mk II?

  29. kris@79
    kris@79 20 listopada 2024, 11:43

    Na 2.0 ostrzejszy niż Nikon Z 24-70/2.8S na 2.8 i 3 x od niego szybszy...
    o czym tu w ogóle dyskutować. ładnie rysuje , jest bardzo szybki i ostry jak wszystkie szkła reporterskie Sony, Nikon jest daleko w tyle i nawet nie ma planów tego zmienić ...:(

  30. PDamian
    PDamian 20 listopada 2024, 11:50

    Tylko 3x ?

    -No to słabiutko.

  31. ad1216
    ad1216 20 listopada 2024, 13:33

    corckie: pisząc o rewolucyjnym szkle, które nie ma na obecnym rynku godnych odpowiedników, że boli Cię, że to szkło nie jest jeszcze bardziej rewolucyjne dowodzisz swojej ignorancji. Postęp technologiczny oczywiście jest ale stopniowy, co kilka lat paramenty szkieł się poprawiają ale nie z dnia na dzień. Skoro jesteś taki doświadczony, to powinieneś wiedzieć, że jak na dzisiejszą technologię parametry Sony 28-70 f/2 są mocno wyśrubowane i domaganie się w dniu premiery jeszcze lepszych parametrów jest zupełnie oderwane od rzeczywistości. Prawdę mówiąc czytając ten Twój komentarz myślałem, że jesteś poczatkującym nastolatkiem z tanim apsc, który zazdrości innym drogiego sprzętu i który nie wie, że jego wymagania nie będą realne prawdopodobnie przez kilka następnych lat lub do czasu zastosowania zupełnie nowych technologii, o których teraz nikt nie ma pojęcia. Jeśli naprawdę jesteś doświadczonym fotografem, który pamięta czasy analogowe, to jestem mocno zdziwiony Twoimi zupełnie nierealnymi życzeniami do co parametrów obiektywów na dzień dzisiejszy.

  32. ad1216
    ad1216 20 listopada 2024, 14:11

    Bahrd: dobrą jasną i tanią stałkę można było zrobić już kilkadziesiąt lat temu ale właśnie cała sztuka z zoomami do FF polega na tym, żeby były równie jasne, równie ostre i zastępować 3 lub 4 stałki w jednym, bez konieczności zmiany obiektywu i utarty decydujących ujęć. Do niedawna nie było zoomów do FF poniżej 2,8 bo nie było odpowiednich technologii bezluster FF.

  33. Bahrd
    Bahrd 20 listopada 2024, 14:32

    Ad1216, zgoda. Zastanawiam się tylko głośno, kiedy - aby nie utracić ujęcia - bezpieczniej niż zakres 24-28mm jest mieć działkę więcej światła. Zwłaszcza u Canona, gdzie 24-70 ma dodatkowo stabilizację (też po raz pierwszy w bezlusterkowcach).

  34. ad1216
    ad1216 20 listopada 2024, 14:58

    Bahrd: takie dylematy to przy kupnie prawie każdego obiektywu występują i trzeba je odważnie rozwiązywać ;)

  35. PDamian
    PDamian 20 listopada 2024, 14:59


    "Do niedawna nie było zoomów do FF poniżej 2,8 bo nie było odpowiednich technologii bezluster FF."

    🤣

    link

  36. ad1216
    ad1216 20 listopada 2024, 15:10

    znalezienie wyjątku świadczy o istnieniu reguły, ale dzięki że tak wnikliwie czytasz moje posty ;))

  37. PDamian
    PDamian 20 listopada 2024, 15:13


    W 2015 roku był do lustrzanek FF zoom 24-35mm f/2.0.

    -Technologia bezluster FF nie pozwala na zrobienie takiego
    10 lat później ❓
    🙄

    😪😢😥😭

    🤧

  38. ad1216
    ad1216 20 listopada 2024, 15:19

    Widocznie nie było nabywców i skończyli produkcję, zamiast tego zooma 1,5x f/2 wolałbym stałkę 28mm f/1,4, 1,5x to niewielka różnica w zasięgu

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.