Sony FE 28-70 mm f/2.0 GM
Należący do linii G Master obiektyw FE 28-70 mm f/2.0 to najnowszy standardowy zoom w ofercie Sony. Wyróżnia go świetna jak na pełnoklatkowy instrument zmiennoogniskowy światłosiła.
INFORMACJA PRASOWA
Sony wprowadza pierwszy zmiennoogniskowy obiektyw
G Master™ ze stałą przysłoną F2
Najwyższej klasy pełnoklatkowy obiektyw z mocowaniem typu E, który wyróżnia się wysoką rozdzielczością, pięknym efektem bokeh i zaawansowanym systemem AF.
Sony wprowadza wysokiej klasy obiektyw FE 28–70 mm F2 GM z mocowaniem typu E, będący pierwszym modelem G Master ze stałą przysłoną F2 w całym zakresie zoomu. Nowy obiektyw pozwala uzyskać piękny efekt bokeh, oferuje wysoką rozdzielczość i niezrównane działanie systemu AF podczas fotografowania i filmowania, a pod względem ostrości i kontrastu dorównuje konstrukcjom stałoogniskowymi. Uzupełnieniem tych zalet jest zwarta, lekka i dobrze wyważona konstrukcja. Zapewnia ona maksymalną swobodę pracy twórcom używającym jednego obiektywu w sytuacjach, w których nie można sobie pozwolić na utratę żadnego ujęcia portretowego, ślubnego, sportowego, dokumentalnego, filmowego itp.
Ostry, finezyjny obraz z wyjątkowego zmiennoogniskowego obiektywu standardowego ze stałą przysłoną F2
FE 28–70 mm F2 GM to pierwszy zmiennoogniskowy obiektyw G Master ze stałą przysłoną F2. Oferuje on autorom zdjęć i filmów wyjątkowe możliwości twórcze, a dzięki zaawansowanej konstrukcji i symulacjom optycznym dorównuje jakością modelom stałoogniskowymi. Trzy duże, zaawansowane technologicznie soczewki XA (extreme aspherical) gwarantują wysoką rozdzielczość całego kadru przy F2 w pełnym zakresie zoomu, a dzięki mechanizmowi z szybującymi soczewkami minimalna odległość ustawiania ostrości w całym zakresie zoomu wynosi tylko 0,38 m.
Opracowana przez Sony powłoka Nano AR II osłabia odblaski i „duszki”. Dodatkową ochronę przed powstawaniem flary, gdy w tle znajduje się silne źródło światła, zapewniają elementy tłumiące wewnętrzne odbicia. Do uzyskania plastycznego obrazu z dużą głębią i eleganckim, miękkim efektem bokeh przyczynia się nowa, 11-listkowa przysłona kołowa i optyka G Master z soczewkami XA, umożliwiającymi dokładną kompensację aberracji sferycznej na etapie projektowania i produkcji. Z kolei soczewki ze szkła Super ED (o bardzo małej dyspersji) i ED skutecznie osłabiają aberrację chromatyczną.
Kompaktowy, lekki obiektyw ze znakomitą optyką i zaawansowanymi funkcjami
Nowy model FE 28–70 mm F2 GM ma wszystkie zalety obiektywu zmiennoogniskowego i odwzorowuje obraz w najwyższej jakości, dzięki czemu używanie go to prawdziwa przyjemność. Innowacyjne technologie, obejmujące zaawansowaną optykę i silniki liniowe XD (extreme dynamic), pozwoliły połączyć stałą maksymalną przysłonę F2 z wymiarami zaledwie 92,9 × 139,8 mm i wagą 918 g.
Dokładne, konsekwentne śledzenie AF i natychmiastowe reakcje
Cztery silniki liniowe XD (extreme dynamic) i najnowszy algorytm precyzyjnie sterują dużą i masywną grupą soczewek ustawiających ostrość. Rezultat to niezawodne śledzenie ostrości i błyskawiczne reakcje — niezbędne podczas ślubów i imprez sportowych, gdy liczy się każda klatka. Obiektyw jest w pełni dostosowany do możliwości aparatu α9 III, w tym trybu zdjęć seryjnych z szybkością do 120 klatek na sekundęii ze śledzeniem ostrości i ekspozycji. Śledzenie ostrości działa sprawnie również w czasie regulacji zoomu.
Stworzony do produkcji finezyjnych filmów o dużej ekspresji
Najnowsza technologia optyczna Sony skutecznie ogranicza zmiany kąta widzenia podczas regulacji ostrości, pozwalając na tworzenie finezyjnych ujęć filmowych. Efekty zmian ostrości i zoomu można łączyć z minimalną głębią ostrości przy F2, aby prowadzić wzrok widza płynnymi, naturalnymi przejściami. Dzięki dużej wydajności śledzenia AF łatwo jest uzyskać dokładną ostrość podczas nagrywania filmów o wysokim klatkażu: 4K 120p lub FHD 240piii. Silniki liniowe XD i nowo opracowany moduł przysłony są ciche w działaniu i współpracują z wbudowanym w korpus α systemem kompensacji zmian kąta widzenia podczas regulacji ostrościiv oraz aktywnym trybem stabilizacji obrazuv.
Funkcjonalność i niezawodność na miarę potrzeb zawodowców
Obiektyw jest wyposażony w wiele ważnych funkcji obsługi, takich jak system Linear Response MF do intuicyjnego ręcznego ustawiania ostrości, pierścień ogniskowej o regulowanym oporze i pierścień przysłony z wyłącznikiem kliknięć. Znajdują się na nim także dwa dostosowywane przyciski blokady ostrości, przełącznik blokady przysłony i przełącznik AF/MF. Średnica filtra wynosi 86 mm, a wycięcie w osłonie pozwala z łatwością regulować ustawienie filtra.
Przyciski i przełączniki zabezpieczono silikonowymi uszczelkami, a na gnieździe mocowania obiektywu umieszczono gumowy pierścień. Wszystkie inne ważne strefy zostały starannie zaprojektowane tak, by zapobiec przenikaniu pyłu i wilgocivi i zagwarantować maksymalną niezawodność w plenerze, nawet w złą pogodę. Fluorowa powłoka przedniej soczewki skutecznie przeciwdziała osadzaniu się brudu i ułatwia czyszczenie.
Dostępność
Obiektyw FE 28–70 mm F2 GM będzie dostępny w sprzedaży od grudnia 2024 r.
Filmową prezentację nowego obiektywu FE 28–70 mm F2 GM można obejrzeć pod adresem: https://www.sony.co.uk/alphauniverse/stories/new-product-announcement-nov-2024
- Szczegółowe informacje o obiektywie FE 28–70 mm F2 GM podano TUTAJ.
- Zdjęcia wykonane nowym obiektywem FE 28–70 mm F2 GM i materiały poświęcone temu i innym produktom fotograficznym Sony można też znaleźć w serwisie α Universe, pomyślanym jako źródło informacji, wiedzy i inspiracji dla twórców.
Uwagi
i) Badanie przeprowadzone przez Sony.
ii) Warunki testowe Sony. W pewnych warunkach maksymalna szybkość zdjęć seryjnych może być niższa. W trybie AF-C szybkość zdjęć seryjnych zależy od używanego obiektywu. Szczegółowe informacje można znaleźć na stronie pomocy technicznej Sony dotyczącej zgodności z obiektywami.
iii) Zależnie od modelu i ustawień aparatu/kamery.
iv) Informacje o zgodności podano pod adresem: https://www.sony.net/dics/breathing/
Włączenie tej funkcji może nieznacznie zmienić kąt widzenia i jakość obrazu. Nie gwarantuje się skuteczności kompensacji w każdej sytuacji.
v) Dotyczy tylko zgodnych modeli.
vi) Nie gwarantuje się stuprocentowej odporności na pył i wilgoć.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Sugerowana polska cena – ok. 16 tys. zł
@Amadi
Właśnie szukałem tego info, bo szkiełko mi się diabelnie podoba, zwłaszcza biorąc pod uwagę jego gabaryty. Ale przez pryzmat ceny już mi się podoba tylko trochę :)
Odpowiedni Canon 28-70 f/2 (już nie nowość) dużo cięższy i większy kosztuje 13-14 tys PLN. Więc chyba nie ma co narzekać ;))
A od premiery Canona 28-70 minęło już 6 lat. Jak ten czas szybko leci .....
No ale szkła Canona były zawsze droższe od odpowiedników Sony. 70-200 w wersjach II w obydwu systemach to różnica rzędu 5k na korzyść Sony. Naprawdę nie liczyłem na to, że będzie tak kompaktowy i zarazem tak drogi.
za 6 lat Sony będzie tańszy ;)) Poza tym podobno jest dużo lepszy optycznie od Canona, ale to dopiero zobaczymy w testach
To że będzie kompaktowy było w plotkach już od kilku tygodni i sprawdziło się w 100% co do wagi, rozmiaru filtra itp., teraz sprawdzimy czy plotka o tym, że jest dużo lepszy optycznie też się sprawdzi
Sony FE 28-70mm F2 GM
Konstrukcja: 20 elementów w 14 grupach
Minimalna ostrość: 0,38 m
Maksymalna skala odwzorowania: 0,23
Średnica filtra: 86 mm
Wymiary: φ92,9×139,8 mm
Waga: 918g
Canon RF 28-70mm F2L USM
Konstrukcja: 19 elementów w 13 grupach
Minimalna ostrość: 0,39 m
Maksymalna skala odwzorowania: 0,18
Średnica filtra: 95 mm
Wymiary: φ103,8×139,8 mm
Waga: 1430g
-Średnica filtra: 86 vs 95 mm
Średnica obiektywu: 93 vs 104 mm
Dystorsja i winietowanie - ❓
Canon ma trochę metalu link
-a Sony ❓
Kupujcie panowie, bo za rok Sigma wypuści za 8 koła takie samo cacko i już nikt tego sony nie kupi. 900gr już brzmi rozsądnie w porównaniu do wagi Canona do którego jak to mówią " idzie się przyzwyczaić" :D Ależ ten czas leci....
jeszcze kilka akcji Canona z rachunkami za domowy update firmwere to nawet nikt nie spojrzy w stronę Canona. Tylko po co do tego zachęcają przez aplikację swoją? Sorry za offtop.
Waga i rozmiar fajne, ale te 28mm boli. Jakby od 24mm upchnęli to bym brał ;)
corckie: masz bardzo małe wymagania, ja bym wolał spacer zoom 10-1000mm f/1,4 i waga ok. 0,5 kg. ;))
@robertskc7
Jaka akcja z rachunkami za update firmware?
corckie: poza tym i tak do Twojego Nikona ten Sony nie będzie pasował ;))
@PDamian
A weź jeszcze podrzuć porównanie jak tam się ta premiera ma do wersji Nikona... ;>
@Wojt_wro Dwie osoby w ciągu dwóch zgłosiły na grupie canona na FB, że po aktualizacji firmwere w r6II pały im aparaty. Serwis wystawił rachunek na 2 tys za "ingerencję w aparat niezgodną z instrukcją, która nie jest objęta GW. Podobno jest tego więcej.
@robertskc7
Sony to parokrotnie się zdarzyło,
nawet ostatnio -dwa miesiące temu
link
Za Wielką Wodą został wystawiony w zasadzie w zbliżonej cenie, co Canon po obniżce... Różnica rzędu 3,5%.
Za drogie to, 35mm f1.4 i 85mm f1.4 robi lepszą robotę niż ten zoom.
"Zapewnia ona maksymalną swobodę pracy twórcom używającym jednego obiektywu w sytuacjach, w których nie można sobie pozwolić na utratę żadnego ujęcia portretowego, ślubnego, sportowego, dokumentalnego, filmowego itp"
To bardzo prawdziwe i ...zabawne spostrzeżenie dokonane przez Sony.
Faktycznie tak jest, że "dwuzawodowi" fotografowie (na tygodniu na jakimś etacie), a w weekendy za 30% stawki zawodowego fotografa, konkurują z nim, używając jednego obiektywu :D. Najczęściej jednak 70-200...a szerokie kadry robią smartfonem.
W ostatni piątek, zaproponowałem takiemu koledze, że ze względu na szacunek dla "fachu fotografa" pożyczę mu aparat z szerokokątnym obiektywem, ale....okazało się że kartę miał też tylko jedną, sformatowana pod własny system :D.
Miał aparat..... Sony. Ale to pewnie był przypadek.
@ad1216 nie wiem z kim mnie pomyliłeś ale akurat siedzę na Sony.
A co do twojego sarkazmu to może jesteś za młody, ale kiedyś było 35-70/2.8, potem 28-70/2.8, 24-70/2.8 a obecnie nawet 24-105/2.8. To się nazywa postęp.
Skoro już mamy 28-70/2.0, to naturalnie 24-70/2.0 jest kolejne na celowniku i pytanie kto się na to odważy jako pierwszy.
Sigma 28-45/1.8 to też pewnie w twojej głowie się nie mieści.
Właśnie, postęp jest wszędzie, i postęp jest wrogiem kapitalizmu, Panasonic chcąc się czymś pokazać wyszedł z 20 60 na początek, czas na 20 100.
Tylko po co, nie skoro można zrobić 3 obiektywy, przy zmianie coś się zgubi, to zepsuje, i tak pęd na obrót działa..
Tak samo np z silnikami, parowe wymagały opieki 24h na dobę i grupy ludzi, proste benzyny, 1 mechanika kierowcę i warsztat od czasu do czasu. Elektryk, wystarczy wcisnąć przycisk i 100 % mocy dostępne od zaraz.
Ile platform wydobywczych, tankowcow, but rafinerii, stacji benzynowych zniknie.
W skali świata to są olbrzymie ilości.
Oczywiście samoloty i statki dalej są na paliwo ale to też kwestia czasu.....
Platformy wydobywcze znikną? Kopalnie również?
Wprost przeciwnie...