Sony FE 28-70 mm f/2.0 GM
Należący do linii G Master obiektyw FE 28-70 mm f/2.0 to najnowszy standardowy zoom w ofercie Sony. Wyróżnia go świetna jak na pełnoklatkowy instrument zmiennoogniskowy światłosiła.
INFORMACJA PRASOWA
Sony wprowadza pierwszy zmiennoogniskowy obiektyw
G Master™ ze stałą przysłoną F2
Najwyższej klasy pełnoklatkowy obiektyw z mocowaniem typu E, który wyróżnia się wysoką rozdzielczością, pięknym efektem bokeh i zaawansowanym systemem AF.
Sony wprowadza wysokiej klasy obiektyw FE 28–70 mm F2 GM z mocowaniem typu E, będący pierwszym modelem G Master ze stałą przysłoną F2 w całym zakresie zoomu. Nowy obiektyw pozwala uzyskać piękny efekt bokeh, oferuje wysoką rozdzielczość i niezrównane działanie systemu AF podczas fotografowania i filmowania, a pod względem ostrości i kontrastu dorównuje konstrukcjom stałoogniskowymi. Uzupełnieniem tych zalet jest zwarta, lekka i dobrze wyważona konstrukcja. Zapewnia ona maksymalną swobodę pracy twórcom używającym jednego obiektywu w sytuacjach, w których nie można sobie pozwolić na utratę żadnego ujęcia portretowego, ślubnego, sportowego, dokumentalnego, filmowego itp.
Ostry, finezyjny obraz z wyjątkowego zmiennoogniskowego obiektywu standardowego ze stałą przysłoną F2
FE 28–70 mm F2 GM to pierwszy zmiennoogniskowy obiektyw G Master ze stałą przysłoną F2. Oferuje on autorom zdjęć i filmów wyjątkowe możliwości twórcze, a dzięki zaawansowanej konstrukcji i symulacjom optycznym dorównuje jakością modelom stałoogniskowymi. Trzy duże, zaawansowane technologicznie soczewki XA (extreme aspherical) gwarantują wysoką rozdzielczość całego kadru przy F2 w pełnym zakresie zoomu, a dzięki mechanizmowi z szybującymi soczewkami minimalna odległość ustawiania ostrości w całym zakresie zoomu wynosi tylko 0,38 m.
Opracowana przez Sony powłoka Nano AR II osłabia odblaski i „duszki”. Dodatkową ochronę przed powstawaniem flary, gdy w tle znajduje się silne źródło światła, zapewniają elementy tłumiące wewnętrzne odbicia. Do uzyskania plastycznego obrazu z dużą głębią i eleganckim, miękkim efektem bokeh przyczynia się nowa, 11-listkowa przysłona kołowa i optyka G Master z soczewkami XA, umożliwiającymi dokładną kompensację aberracji sferycznej na etapie projektowania i produkcji. Z kolei soczewki ze szkła Super ED (o bardzo małej dyspersji) i ED skutecznie osłabiają aberrację chromatyczną.
Kompaktowy, lekki obiektyw ze znakomitą optyką i zaawansowanymi funkcjami
Nowy model FE 28–70 mm F2 GM ma wszystkie zalety obiektywu zmiennoogniskowego i odwzorowuje obraz w najwyższej jakości, dzięki czemu używanie go to prawdziwa przyjemność. Innowacyjne technologie, obejmujące zaawansowaną optykę i silniki liniowe XD (extreme dynamic), pozwoliły połączyć stałą maksymalną przysłonę F2 z wymiarami zaledwie 92,9 × 139,8 mm i wagą 918 g.
Dokładne, konsekwentne śledzenie AF i natychmiastowe reakcje
Cztery silniki liniowe XD (extreme dynamic) i najnowszy algorytm precyzyjnie sterują dużą i masywną grupą soczewek ustawiających ostrość. Rezultat to niezawodne śledzenie ostrości i błyskawiczne reakcje — niezbędne podczas ślubów i imprez sportowych, gdy liczy się każda klatka. Obiektyw jest w pełni dostosowany do możliwości aparatu α9 III, w tym trybu zdjęć seryjnych z szybkością do 120 klatek na sekundęii ze śledzeniem ostrości i ekspozycji. Śledzenie ostrości działa sprawnie również w czasie regulacji zoomu.
Stworzony do produkcji finezyjnych filmów o dużej ekspresji
Najnowsza technologia optyczna Sony skutecznie ogranicza zmiany kąta widzenia podczas regulacji ostrości, pozwalając na tworzenie finezyjnych ujęć filmowych. Efekty zmian ostrości i zoomu można łączyć z minimalną głębią ostrości przy F2, aby prowadzić wzrok widza płynnymi, naturalnymi przejściami. Dzięki dużej wydajności śledzenia AF łatwo jest uzyskać dokładną ostrość podczas nagrywania filmów o wysokim klatkażu: 4K 120p lub FHD 240piii. Silniki liniowe XD i nowo opracowany moduł przysłony są ciche w działaniu i współpracują z wbudowanym w korpus α systemem kompensacji zmian kąta widzenia podczas regulacji ostrościiv oraz aktywnym trybem stabilizacji obrazuv.
Funkcjonalność i niezawodność na miarę potrzeb zawodowców
Obiektyw jest wyposażony w wiele ważnych funkcji obsługi, takich jak system Linear Response MF do intuicyjnego ręcznego ustawiania ostrości, pierścień ogniskowej o regulowanym oporze i pierścień przysłony z wyłącznikiem kliknięć. Znajdują się na nim także dwa dostosowywane przyciski blokady ostrości, przełącznik blokady przysłony i przełącznik AF/MF. Średnica filtra wynosi 86 mm, a wycięcie w osłonie pozwala z łatwością regulować ustawienie filtra.
Przyciski i przełączniki zabezpieczono silikonowymi uszczelkami, a na gnieździe mocowania obiektywu umieszczono gumowy pierścień. Wszystkie inne ważne strefy zostały starannie zaprojektowane tak, by zapobiec przenikaniu pyłu i wilgocivi i zagwarantować maksymalną niezawodność w plenerze, nawet w złą pogodę. Fluorowa powłoka przedniej soczewki skutecznie przeciwdziała osadzaniu się brudu i ułatwia czyszczenie.
Dostępność
Obiektyw FE 28–70 mm F2 GM będzie dostępny w sprzedaży od grudnia 2024 r.
Filmową prezentację nowego obiektywu FE 28–70 mm F2 GM można obejrzeć pod adresem: https://www.sony.co.uk/alphauniverse/stories/new-product-announcement-nov-2024
- Szczegółowe informacje o obiektywie FE 28–70 mm F2 GM podano TUTAJ.
- Zdjęcia wykonane nowym obiektywem FE 28–70 mm F2 GM i materiały poświęcone temu i innym produktom fotograficznym Sony można też znaleźć w serwisie α Universe, pomyślanym jako źródło informacji, wiedzy i inspiracji dla twórców.
Uwagi
i) Badanie przeprowadzone przez Sony.
ii) Warunki testowe Sony. W pewnych warunkach maksymalna szybkość zdjęć seryjnych może być niższa. W trybie AF-C szybkość zdjęć seryjnych zależy od używanego obiektywu. Szczegółowe informacje można znaleźć na stronie pomocy technicznej Sony dotyczącej zgodności z obiektywami.
iii) Zależnie od modelu i ustawień aparatu/kamery.
iv) Informacje o zgodności podano pod adresem: https://www.sony.net/dics/breathing/
Włączenie tej funkcji może nieznacznie zmienić kąt widzenia i jakość obrazu. Nie gwarantuje się skuteczności kompensacji w każdej sytuacji.
v) Dotyczy tylko zgodnych modeli.
vi) Nie gwarantuje się stuprocentowej odporności na pył i wilgoć.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Sugerowana polska cena – ok. 16 tys. zł
@Amadi
Właśnie szukałem tego info, bo szkiełko mi się diabelnie podoba, zwłaszcza biorąc pod uwagę jego gabaryty. Ale przez pryzmat ceny już mi się podoba tylko trochę :)
Odpowiedni Canon 28-70 f/2 (już nie nowość) dużo cięższy i większy kosztuje 13-14 tys PLN. Więc chyba nie ma co narzekać ;))
A od premiery Canona 28-70 minęło już 6 lat. Jak ten czas szybko leci .....
No ale szkła Canona były zawsze droższe od odpowiedników Sony. 70-200 w wersjach II w obydwu systemach to różnica rzędu 5k na korzyść Sony. Naprawdę nie liczyłem na to, że będzie tak kompaktowy i zarazem tak drogi.
za 6 lat Sony będzie tańszy ;)) Poza tym podobno jest dużo lepszy optycznie od Canona, ale to dopiero zobaczymy w testach
To że będzie kompaktowy było w plotkach już od kilku tygodni i sprawdziło się w 100% co do wagi, rozmiaru filtra itp., teraz sprawdzimy czy plotka o tym, że jest dużo lepszy optycznie też się sprawdzi
Sony FE 28-70mm F2 GM
Konstrukcja: 20 elementów w 14 grupach
Minimalna ostrość: 0,38 m
Maksymalna skala odwzorowania: 0,23
Średnica filtra: 86 mm
Wymiary: φ92,9×139,8 mm
Waga: 918g
Canon RF 28-70mm F2L USM
Konstrukcja: 19 elementów w 13 grupach
Minimalna ostrość: 0,39 m
Maksymalna skala odwzorowania: 0,18
Średnica filtra: 95 mm
Wymiary: φ103,8×139,8 mm
Waga: 1430g
-Średnica filtra: 86 vs 95 mm
Średnica obiektywu: 93 vs 104 mm
Dystorsja i winietowanie - ❓
Canon ma trochę metalu link
-a Sony ❓
Kupujcie panowie, bo za rok Sigma wypuści za 8 koła takie samo cacko i już nikt tego sony nie kupi. 900gr już brzmi rozsądnie w porównaniu do wagi Canona do którego jak to mówią " idzie się przyzwyczaić" :D Ależ ten czas leci....
jeszcze kilka akcji Canona z rachunkami za domowy update firmwere to nawet nikt nie spojrzy w stronę Canona. Tylko po co do tego zachęcają przez aplikację swoją? Sorry za offtop.
Waga i rozmiar fajne, ale te 28mm boli. Jakby od 24mm upchnęli to bym brał ;)
corckie: masz bardzo małe wymagania, ja bym wolał spacer zoom 10-1000mm f/1,4 i waga ok. 0,5 kg. ;))
@robertskc7
Jaka akcja z rachunkami za update firmware?
corckie: poza tym i tak do Twojego Nikona ten Sony nie będzie pasował ;))
@PDamian
A weź jeszcze podrzuć porównanie jak tam się ta premiera ma do wersji Nikona... ;>
@robertskc7
Sony to parokrotnie się zdarzyło,
nawet ostatnio -dwa miesiące temu
link
Za Wielką Wodą został wystawiony w zasadzie w zbliżonej cenie, co Canon po obniżce... Różnica rzędu 3,5%.
Za drogie to, 35mm f1.4 i 85mm f1.4 robi lepszą robotę niż ten zoom.
"Zapewnia ona maksymalną swobodę pracy twórcom używającym jednego obiektywu w sytuacjach, w których nie można sobie pozwolić na utratę żadnego ujęcia portretowego, ślubnego, sportowego, dokumentalnego, filmowego itp"
To bardzo prawdziwe i ...zabawne spostrzeżenie dokonane przez Sony.
Faktycznie tak jest, że "dwuzawodowi" fotografowie (na tygodniu na jakimś etacie), a w weekendy za 30% stawki zawodowego fotografa, konkurują z nim, używając jednego obiektywu :D. Najczęściej jednak 70-200...a szerokie kadry robią smartfonem.
W ostatni piątek, zaproponowałem takiemu koledze, że ze względu na szacunek dla "fachu fotografa" pożyczę mu aparat z szerokokątnym obiektywem, ale....okazało się że kartę miał też tylko jedną, sformatowana pod własny system :D.
Miał aparat..... Sony. Ale to pewnie był przypadek.
@ad1216 nie wiem z kim mnie pomyliłeś ale akurat siedzę na Sony.
A co do twojego sarkazmu to może jesteś za młody, ale kiedyś było 35-70/2.8, potem 28-70/2.8, 24-70/2.8 a obecnie nawet 24-105/2.8. To się nazywa postęp.
Skoro już mamy 28-70/2.0, to naturalnie 24-70/2.0 jest kolejne na celowniku i pytanie kto się na to odważy jako pierwszy.
Sigma 28-45/1.8 to też pewnie w twojej głowie się nie mieści.
Właśnie, postęp jest wszędzie, i postęp jest wrogiem kapitalizmu, Panasonic chcąc się czymś pokazać wyszedł z 20 60 na początek, czas na 20 100.
Tylko po co, nie skoro można zrobić 3 obiektywy, przy zmianie coś się zgubi, to zepsuje, i tak pęd na obrót działa..
Tak samo np z silnikami, parowe wymagały opieki 24h na dobę i grupy ludzi, proste benzyny, 1 mechanika kierowcę i warsztat od czasu do czasu. Elektryk, wystarczy wcisnąć przycisk i 100 % mocy dostępne od zaraz.
Ile platform wydobywczych, tankowcow, but rafinerii, stacji benzynowych zniknie.
W skali świata to są olbrzymie ilości.
Oczywiście samoloty i statki dalej są na paliwo ale to też kwestia czasu.....
Platformy wydobywcze znikną? Kopalnie również?
Wprost przeciwnie...
Różnica pół kilograma na korzyść względem obiektywu Canona robi niesamowite wrażenie. Mówili się że wersja Canona była bez kompromisów, ciekawe jak tutaj.
Bez kompromisów to jest Canon CN-E 20-50 mm T2.4 (czyli pewnie ~f/2.2), który waży 3.4 kg.
Obiektyw wiadro.
Jeśli Sony udało się uzyskać tę samą (a według plotek jest nawet lepszy) jakość optyczną co w o połowę większym Canonie to wielki szacun dla inżynierów.
Ale poczekam jednak na testy. Rewolucje mają to do siebie że występują rzadko :-)
Patrząc tylko na "ostrość", to Canon aż tak imponująco się nie prezentuje: [ link ] - np. na tle STM-owych (czyli budżetowych) 24, 35 i 85... - może więc wyjdzie Mk II?
Na 2.0 ostrzejszy niż Nikon Z 24-70/2.8S na 2.8 i 3 x od niego szybszy...
o czym tu w ogóle dyskutować. ładnie rysuje , jest bardzo szybki i ostry jak wszystkie szkła reporterskie Sony, Nikon jest daleko w tyle i nawet nie ma planów tego zmienić ...:(
Tylko 3x ?
-No to słabiutko.
corckie: pisząc o rewolucyjnym szkle, które nie ma na obecnym rynku godnych odpowiedników, że boli Cię, że to szkło nie jest jeszcze bardziej rewolucyjne dowodzisz swojej ignorancji. Postęp technologiczny oczywiście jest ale stopniowy, co kilka lat paramenty szkieł się poprawiają ale nie z dnia na dzień. Skoro jesteś taki doświadczony, to powinieneś wiedzieć, że jak na dzisiejszą technologię parametry Sony 28-70 f/2 są mocno wyśrubowane i domaganie się w dniu premiery jeszcze lepszych parametrów jest zupełnie oderwane od rzeczywistości. Prawdę mówiąc czytając ten Twój komentarz myślałem, że jesteś poczatkującym nastolatkiem z tanim apsc, który zazdrości innym drogiego sprzętu i który nie wie, że jego wymagania nie będą realne prawdopodobnie przez kilka następnych lat lub do czasu zastosowania zupełnie nowych technologii, o których teraz nikt nie ma pojęcia. Jeśli naprawdę jesteś doświadczonym fotografem, który pamięta czasy analogowe, to jestem mocno zdziwiony Twoimi zupełnie nierealnymi życzeniami do co parametrów obiektywów na dzień dzisiejszy.
Bahrd: dobrą jasną i tanią stałkę można było zrobić już kilkadziesiąt lat temu ale właśnie cała sztuka z zoomami do FF polega na tym, żeby były równie jasne, równie ostre i zastępować 3 lub 4 stałki w jednym, bez konieczności zmiany obiektywu i utarty decydujących ujęć. Do niedawna nie było zoomów do FF poniżej 2,8 bo nie było odpowiednich technologii bezluster FF.
Ad1216, zgoda. Zastanawiam się tylko głośno, kiedy - aby nie utracić ujęcia - bezpieczniej niż zakres 24-28mm jest mieć działkę więcej światła. Zwłaszcza u Canona, gdzie 24-70 ma dodatkowo stabilizację (też po raz pierwszy w bezlusterkowcach).
Bahrd: takie dylematy to przy kupnie prawie każdego obiektywu występują i trzeba je odważnie rozwiązywać ;)
"Do niedawna nie było zoomów do FF poniżej 2,8 bo nie było odpowiednich technologii bezluster FF."
🤣
link
znalezienie wyjątku świadczy o istnieniu reguły, ale dzięki że tak wnikliwie czytasz moje posty ;))
W 2015 roku był do lustrzanek FF zoom 24-35mm f/2.0.
-Technologia bezluster FF nie pozwala na zrobienie takiego
10 lat później ❓
🙄
😪😢😥😭
🤧
Widocznie nie było nabywców i skończyli produkcję, zamiast tego zooma 1,5x f/2 wolałbym stałkę 28mm f/1,4, 1,5x to niewielka różnica w zasięgu
Takie szkło dla minmaxerów, spoko. Fajnie, że po 6 latach Sony nie wprowadza szkła dokładnie takiego samego jak Canon, tylko są tam jakieś (potencjalne) postępy i skorygowana cena. Jakbym wracał do bycia półpro, to bym pewnie kupował bez namysłu.
Z tymi "postępami" to (może) jestem dziwakiem, ale mnie nie ekscytują od dawna i myślę że od lat ukierunkowane są na nie do końca potrzebne wyciskanie siedemnastych potów z tego samego kotleta.
Jakby ktoś wrócił do jednego z najdłużej rozwijanych projektów w optyce fotograficznej - układów typu Planar - i zrobił jasne 50/1.4 albo f/1.2, które jest w miarę ostre, ale pozostaje kompaktowe i ma dobry AF, ale zachowując "look" który dawało 7 soczewek - to by było coś ekscytującego po kilku dekadach braku jakichkolwiek postępów w temacie :D
ad1216 jakbyś nie zauważył to 24-70/2.8 jest mocno wyśrubowane i dlatego canon zaprezentował i 24-105/2.8 i 28-70/2.0
@qqrq
Po co robić nowe 50/1,4 "w miarę ostre" i kompaktowe, skoro można mieć AF ze starymi 50/1,4? :)
@Szabla
O to należy zapytać Nikona, bo wydaje się, że jego tanie wersje 35/50 1.4 to strzał w dziesiątkę.
Mowa była o małych, a nie tanich. :P
@Szabla
Duże przecież nie są ? Obydwa mają po ok. 8,6 cm długości i 400g, a sam adapter FTZ ma 7cm plus długość "starego" 50/1.4.
Witam
Bardzo mi się nie podoba ostatnio moda by
z 24-70 robić 28-70 i z 24-105 robić 28-105
to robi dużą różnice w polu widzenia różnica
10-11 stopni .
Pozdrawiam serdecznie
"Obydwa mają po ok. 8,6 cm długości i 400g, a sam adapter FTZ ma 7cm plus długość "starego" 50/1.4."
-Ma 7cm ŚREDNICY.
30.5mm GRUBOŚCI -czyli długości.
@PDamian
To co oni wypisują na stronie Nikona ? Jak byk 7x8 cm, więc jak pomyliłem się to tylko na minus :P Ale w praktyce chyba rzeczywiście jest krótszy.
link
PS. jednak nie pomyliłem się (przynajmniej teoretycznie) bo brałem dane wersji II: link
Tu podają 7 średnica x 7 długość
link
Flange focal distance Nikon Z to 46.5 mm ,
a Nikon Z: 16 mm
...
link
Ad1216: "znalezienie wyjątku świadczy o istnieniu reguły"
Jak Ci się to kompiluje?!
Skutki nieuwagi w szkole. :P
Na krótkiej przerwie poczęty?
@PDamian
Ja widzę, że jest cieńszy niż 7 cm, natomiast dziwne, co podaje Nikon na stronie.
"PS. jednak nie pomyliłem się (przynajmniej teoretycznie) bo brałem dane wersji II: link
Tu podają 7 średnica x 7 długość "
-Nie jest napisane, że któryś z podanych wymiarów to "długość".
Canon 28/70/2.0 (13000zł) vs Sigma 28-45/1.8 (6300zł) vs Sony 28/70/2.0 (16000zł)
Z czego Sigma nie sięga do 70mm, ale od czego jest crop z 60Mpix, wymaga najmniejszych filtrów (82mm, dla Sigmy to standard) i waży tyle co Sony, a mniej niż Canon.
link
Mnie jednak nadal kusi Tamron 35-150/2.0-2.8
A waga niemal 1,2 kg?
Troche sie poj^%#}ło w głowach z tymi cenami xD 16k za kawałek plastiku i szkiełka... Za tyle, to można w całym domu zamontować okna pancerne, kuloodporne.
A nawet kupić tonę ziemniaków!
16k za obiektyw standardowy zoom 🤦🏼 w tej cenie mamy swietna 24 f1.4, 50 f1.2 i jeszcze starczy na 85 f1.8, ktora jest lepsza niz 70 na tym zoomie. Moim zdaniem bezsensowne szklo..
Jak wiadomo, standardowe zoomy mają F2.
z badan MTFów nie jest zle, ale powyżej 50mm już nie jest idealnie, ciekawe jak wyjdzie na optycznych test MTFów ? tu macie link do filmu gdzie japonczyki albo koreanczyki zrobiły testy MTF sonemu 28-70mm f.2 i wyszło że pomiędzy 28 do 50mm bije rekordy ostrości w rogach też jest dobrze ale powyżej już jest trochę słabo w rogach, centrum jest super ostre ale rogi słabiutko
link