Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Arri Alexa 265

Arri Alexa 265
5 grudnia
2024 13:49

Arri Alexa 265 to najnowsza kamera w ofercie tego uznanego producenta. Wyposażono ją w matrycę o wymiarach 54.12 mm x 25.58 mm.

Wspomniany sensor Arri A3X CMOS pozwala na pracę w maksymalnej rozdzielczości 6560 × 3100, przy której najwyższe klatkaże sięgają 60 kl/s. Filmy zapisywane są w nieskompresowanym surowym formacie ArriRAW z przepływnością 5.85 Gbit/s dla 24 kl/s. Poza trybem Open Gate (odczytującym całą powierzchnię sensora) możliwe jest także przycięcie aktywnego obszaru 5K lub 4K, a także do obszaru odpowiadającego wielkości matrycy Alexy LF.

Arri Alexa 265

Kamera oferuje bazową czułość ISO 800, które można naświetlać w zakresie od EI 200 do EI 3200. Deklarowany zakres tonalny wynosi >14 EV, a kąt migawki można regulować w zakresie od 5.0º do 358.0º.

Na obudowie Alexy 265 znajdziemy oczywiście szereg wyjść sygnałowych, wejść na sygnały sterujące oraz portów pozwalających rozprowadzić zasilanie do akcesoriów kamery. Samo body mierzy 387.8 × 208.3 × 163 mm i waży 3.3 kg. Wyposażono je w mocowanie obiektywów Arri LPL.

Arri Alexa 265

Podobnie jak wcześniej Alexa 65, także i model 265 najprawdopodobniej będzie dostępny jedynie na wynajem za pośrednictwem oficjalnej sieci rentali producenta. Nowa kamera ma tam trafić na początku przyszłego roku.


Komentarze czytelników (11)
  1. TRI-X
    TRI-X 5 grudnia 2024, 16:29

    Droga odpowiedź na Fuji Eternę, aczkolwiek sensor jest szerszy ale węższy. Ciekawi mnie jedna rzecz, czy odczyt jest zawsze poziomych linii czy może być pionowy.

  2. Rafiki
    Rafiki 5 grudnia 2024, 22:37

    …mam podejrzenie, graniczące z pewnością że Eterna nie miała najmniejszego wpływu na powstanie tej Arki.

  3. Jarun
    Jarun 6 grudnia 2024, 07:45

    A fazowy AF ma ?

    ;-)

  4. Bahrd
    Bahrd 6 grudnia 2024, 08:45

    TRI-X: "Ciekawi mnie jedna rzecz, czy odczyt jest zawsze poziomych linii czy może być pionowy."

    Dobre pytanie - bo skoro nie ma migawki mechanicznej, to chyba nie ma innych poważnych przeciwwskazań?

  5. Amadi
    Amadi 6 grudnia 2024, 10:28

    @TRI-X – nie zdziwiłbym się gdyby w „starej” Aleksie 65 był pionowy, bo tam sensor to były zespawane dłuższymi bokami 3 matryce 35 mm, a całość na koniec obracano o 90 stopni.
    W tym przypadku firma podaje, że ta matryca nie powstała wskutek spawania mniejszych sensorów, bo tego zastosowanego w Aleksie 35 nie da się tak łączyć, i że w 265 po prostu jest zupełnie nowa konstrukcja.

  6. TRI-X
    TRI-X 6 grudnia 2024, 15:29

    no i jeszcze ciekawe byłoby porównanie efektu jelly czy wobbla przy pionowym odczycie z poziomym.

  7. carlo
    carlo 6 grudnia 2024, 16:19

    Wsadzę kij w mrowisko. Dożyliśmy czasów, gdzie wiara w sensowność takich kamer opiera się na zwykłej iluzji rzekomo niezwykłej jakości, a także prestiżu (skoro poważna produkcja to musi być Arri czy coś podobnego). W rzeczywistości równie dobrze można nagrać takim FX3 (zwłaszcza w raw) czy jakimś Blackmagic i na porównaniu można jedynie zgadywać, który materiał lepszy. Jakość materiału to przecież tylko matryca + obiektyw + obróbka a matryca Arri nie jest jakoś cudownie lepsza od innych.

  8. rotnem
    rotnem 6 grudnia 2024, 18:36

    Opengate 65:30 - wow. Mogli sobie darować ten opis, bo to ma sens jak dają 3:2 lub 6:5 do anamorfikow, a nie przycięte od razu do kinówki.
    Opengate brzmiałoby tutaj stosownie max przy 16:9 :P

  9. Artur Dusza
    Artur Dusza 6 grudnia 2024, 19:59

    @carlo
    Akurat jest. Szczególnie pod względem dynamiki. Matryce z dzisiejszych kamer pod tym względem dopiero doganiają Alexe z 2010r. ale Arri wypuściło nową matrycę w Alexie 35 która jest znowu o lata przed wszystkimi.

  10. Artur Dusza
    Artur Dusza 6 grudnia 2024, 20:01

    z drugiej strony jeżeli dobrze użyjesz kamery to faktycznie widz końcowy nie zauważy różnicy. Różnicę za to widać gołym okiem w kolor korekcji. Nawet między niższymi modelami kamer między sobą.

  11. rabijki
    rabijki 11 grudnia 2024, 16:12

    @carlo
    masz rację. Gdy Arri wypuściło Alexę 35, w LA były ślepe testy. Większość operatorów wskazała inne kamery, a były wśród nich Redy, BM 12K Mini czy FX. Ostatnio na Film Spring Open zupełnie niechcący cy zrobiono podobny ślepy test z Ursą 12K Cine LF i Arri 35. 7 na 10 wskazało obraz lepszy..., nie ten z Arri!

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.