Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Raport CIPA - listopad 2024

Raport CIPA - listopad 2024
7 stycznia
2025 11:06

Organizacja CIPA opublikowała kolejny ze swoich comiesięcznych raportów dotyczących dostaw aparatów cyfrowych i obiektywów. Po październikowych rekordach listopad 2024 roku przyniósł spadki.

Jeśli chodzi o łączne dostawy aparatów, to w listopadzie wyniosły one 823.1 tys. sztuk. Jest to nieco gorszy wynik niż we wrześniu czy październiku, ale nadal jeden z wyższych odnotowanych od początku 2022 roku i lepszy niż w listopadzie 2023 czy 2022.

Raport CIPA - listopad 2024

Analogiczną sytuację widzimy w przypadku urządzeń z wymienną optyką. Tu także w listopadzie nastąpił spadek i łącznie dostarczono 650.5 tys. urządzeń, podczas gdy we wrześniu i październiku było to odpowiednio 662 tys. oraz 720.9 tys.

Raport CIPA - listopad 2024

Niewielki spadek dotknął także kompaktów, choć tu różnica między wrześniowym poziomem 170.8 tys, październikowym 179.8 tys, a listopadowym 172.6 tys. jest niemal pomijalna.

Raport CIPA - listopad 2024

Po wrześniowych i październikowych lokalnych rekordach w listopadzie 2024 dostawy obiektywów spadły poniżej miliona egzemplarzy do poziomu 984.6 tys. sztuk. Pomimo spadku nadal jest to lepszy wynik, niż wartości odnotowane w listopadzie 2023 oraz 2022 roku (odpowiednio 873.1 i 903.9 tys. sztuk).

Raport CIPA - listopad 2024

Dane z najnowszego raportu są dostępne na stronie organizacji CIPA.


Komentarze czytelników (21)
  1. JarekB
    JarekB 7 stycznia 2025, 11:12

    Jest dobrze,ale efekt Fuji X100VI nadal mało widoczny ;-). 2024 jest w branży foto wyraźnie na tarczy.

  2. deel77
    deel77 7 stycznia 2025, 12:11

    2024 (01-11) był lepszy od analogicznego okresu 2023:
    - aparaty systemowe +9,78%
    - kompakty +9,23%
    - obiektywy +6,56%


    Efekt X100VI widać wyraźnie :) Jest lepiej o prawie 10% bo X100VI jest w ofercie, ogólnie kompakty słabo, bo X100VI nie ma w sklepach :)

  3. molon_labe
    molon_labe 7 stycznia 2025, 13:46

    :)

    Cały wzrost pochodzi od Chin. To i to by było na tyle.

  4. JarekB
    JarekB 7 stycznia 2025, 14:13

    ´Cały wzrost pochodzi od Chin´

    To nieprawda.

    BTW - lustrzanki w 2024 osiągną ca.900k sztuk.

  5. molon_labe
    molon_labe 7 stycznia 2025, 14:30

    :)
    z litości nie skomentuję.

  6. PDamian
    PDamian 7 stycznia 2025, 14:52

    "nieprawda"

    Ilość

    obiektywy
    Jan.-Nov. 2024 Comparison over the same period a year ago.
    Shipments to China: 120%
    Shipments to Asia (except for Japan and China): 114.5%
    Shipments to Europe: 97.3%
    Shipments to Americas: 101.5%
    Shipments to Other Areas: 102.1%

    2023 w porównaniu z 2022.
    Shipments to China: 122.1%
    Shipments to Asia (except for Japan and China): 99.1%
    Shipments to Europe: 83.0%
    Shipments to Americas: 97.0%
    Shipments to Other Areas: 109.4%


    aparaty z wymienną optyką
    Jan.-Nov. 2024 Comparison over the same period a year ago.
    Shipments to China: 130.1 %
    Shipments to Asia (except for Japan and China): 108.1%
    Shipments to Europe: 101.0%
    Shipments to Americas: 102.1%
    Shipments to Other Areas: 106.1%

    2022 w porównaniu z 2021.
    Shipments to China: 126.6%
    Shipments to Asia (except for Japan and China): 99.5%
    Shipments to Europe: 86.5%
    Shipments to Americas: 98.2%
    Shipments to Other Areas: 109.1%

  7. PDamian
    PDamian 7 stycznia 2025, 14:55

    aparaty z wymienną optyką
    Drugie porównanie to między 2023 a 2022
    [a nie między 2022 a 2021].

  8. JarekB
    JarekB 7 stycznia 2025, 15:06

    @PDamian
    ´Cały wzrost pochodzi od Chin´
    "nieprawda"

    Jan.-Nov. 2024 Comparison over the same period a year ago.
    Shipments to Asia (except for Japan and China): 114.5%
    Shipments to Americas: 101.5%
    Shipments to Other Areas: 102.1%

    aparaty z wymienną optyką
    Jan.-Nov. 2024 Comparison over the same period a year ago.
    Shipments to Asia (except for Japan and China): 108.1%
    Shipments to Europe: 101.0%
    Shipments to Americas: 102.1%
    Shipments to Other Areas: 106.1%

    ´Cały wzrost pochodzi od Chin´ i to bardzo. BrawoTy.

  9. JarekB
    JarekB 7 stycznia 2025, 20:05

    Skoro już ustaliliśmy, że (w sprzedaży aparatów z wymienną optyką i obiektywów do nich) wzrost realizowany jest na wielu rynkach, a na chińskim jest on największy, to zwracam uwagę, że :
    - w tym segmencie Chiny są od 2024 największym rynkiem
    - luszczanki stanowią w Starym Świecie nadal ponad 20% sprzedaży, a w Chinach i Japonii oscylują w okolicach 5%.

  10. molon_labe
    molon_labe 7 stycznia 2025, 20:33

    Niczego z Tobą nie ustalałem i nie będę... Prowadzisz te ustalenia sam ze sobą

  11. JdG
    JdG 8 stycznia 2025, 00:15

    Czyli bardzo umiarkowany optymizm, spadki co prawda, ale małe, kompakty najmniej i raczej nie jest to "efekt Fuji X100VI", tylko pewnie Kodaka (ciekawe kto to produkuje?).

  12. Negatyw
    Negatyw 8 stycznia 2025, 21:26

    @JarekB:
    "Skoro już ustaliliśmy...
    ...
    - luszczanki stanowią w Starym Świecie nadal ponad 20% sprzedaży, a w Chinach i Japonii oscylują w okolicach 5%."

    Ciekawe ustalenia. Jak mówimy tylko o USA i Europie to wiadomo. Ale Wielka Brytania, Niemcy, Francja czy Polska nie są starsze od Chin.

  13. JarekB
    JarekB 8 stycznia 2025, 23:10

    @Negatyw
    Ziew.

    Bawisz się w jałowe gierki słowne, a gubisz najważniejszy aspekt mojej wypowiedzi, tj. błędne zastosowanie sformułowania Stary Świat. Użyłem go w kontekście Europy i Ameryk (bo tam sprzedaż luszczanek przekracza 20%),a tymczasem Starym Światem (min. według Wikipedii, której - oczywiście! - nie wierzysz) nazywana jest Europa, Azja i Afryka...

    I to by było na tyle.

  14. r2mdi
    r2mdi 9 stycznia 2025, 09:30

    JarekB:

    Luszczanek nigdy nie było, nie ma i nie będzie. Nie dramatyzuj Kolego w Nowym Roku.

  15. JarekB
    JarekB 9 stycznia 2025, 10:07

    @r2mdi

    Powiedz mi, że jesteś boomerem nie mowiąc mi, że jesteś boomerem ;-). Straszna drama tam u Ciebie.

  16. Negatyw
    Negatyw 9 stycznia 2025, 11:53


    @JarekB:
    "Bawisz się w jałowe gierki słowne, a gubisz najważniejszy aspekt mojej wypowiedzi, tj. błędne zastosowanie sformułowania Stary Świat. Użyłem go w kontekście Europy i Ameryk (bo tam sprzedaż luszczanek przekracza 20%),a tymczasem Starym Światem (min. według Wikipedii, której - oczywiście! - nie wierzysz) nazywana jest Europa, Azja i Afryka..."
    @JarekB:
    "- luszczanki stanowią w Starym Świecie nadal ponad 20% sprzedaży, a w Chinach i Japonii oscylują w okolicach 5%."

    Czyli Chiny i Japonia nie leżą W Europie, Azji i Afryce, czyli gdzie?

  17. Negatyw
    Negatyw 10 stycznia 2025, 00:26

    @JarekB:
    "(min. według Wikipedii, której - oczywiście! - nie wierzysz)"

    Tu nie chodzi o wiarę. Napisałem, że większość podstawowych wielkości z elektrotechniki zamieszczonych w Internecie jest błędnie opisana i jako przykład podałem moc czynną w Wikipedii. Jeżeli Stany Zjednoczone nie mają nawet 300 lat a Chiny mają kilka tysięcy to wiadomo gdzie jest Stary Świat a gdzie go nie ma. Nie trzeba do tego Wikipedii.

  18. JarekB
    JarekB 10 stycznia 2025, 08:51

    @Negatyw
    Masz rację! Aztekowie i Inkowie stworzyli swoje kultury dopiero wtedy, gdy barbarzynskie chrześcijanstwo do nich dotarło. Jakieś 120 lat temu.

  19. Negatyw
    Negatyw 10 stycznia 2025, 09:36

    @JarekB:
    "Masz rację! Aztekowie i Inkowie"

    To ile ci Aztekowie i Inkowie kupują lustrzanek? 20% czy 5%?

  20. JarekB
    JarekB 10 stycznia 2025, 09:49

    @Negatyw
    Tak.

  21. Negatyw
    Negatyw 10 stycznia 2025, 11:42

    Pewnie procentowo kupują tyle lustrzanek co Huryci i Hetyci.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.