Japoński rynek sprzętu foto - nagrody BCN
Zajmująca się analizami japońskiego rynku firma BCN Retail wręczyła „nagrody BCN” przyznawane za największy udział w japońskim rynku sprzętu foto-wideo w minionym roku.
Organizacja BCN agreguje dane z około 2/3 japońskich sklepów fotograficznych. Ich dane nie są zatem kompletne, ale mogą stanowić dobrą próbkę całości. Poniżej prezentujemy poszczególne kategorie wraz z nazwami firm, które zajęły trzy pierwsze miejsca jeśli chodzi o udział w japońskim rynku w danej kategorii.
Aparaty kompaktowe:
- Canon – 23.4%
- Kodak – 21.2%
- Fujifilm – 15.8%
Lustrzanki Cyfrowe:
- Canon – 69.4%
- Nikon – 20.9%
- Ricoh Imaging (Pentax) – 9.7%
Bezlusterkowce:
- Sony – 35.8%
- Canon – 26%
- Nikon – 14.5%
Kamery [przypuszczamy, że ta kategoria może obejmować też drony – Redakcja]:
- DJI – 48.1%
- Panasonic – 23.8%
- Sony – 23.4%
Kamerki sportowe:
- GoPro – 34.3%
- DJI – 32.1%
- Shenzhen Arashi Vision (Insta360) – 26.9%
Obiektywy do aparatów z wymienną optyką:
- Tamron – 17.5%
- Sigma – 16.8%
- Sony – 15%
Dane pochodzą ze strony BCN.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Ciekawe, Japonia to inny świat, inne wybory. Chociaż, pokazują tendencję i podpowiadają jak budować firmę na kilku solidnych filarach, dywersyfikacja. To w przypadku Canona i Sony.
Pierwszy raz chyba widzę, że Tamron sprzedał więcej obiektywów niż sigma. No akurat na podium w optyce nie ma Canona i właściwie z 3ki jest tylko Sony
Pewnie dlatego, że Tamron ma świetnej jakości obiektywy zmiennoogniskowe. Bo te jednak lepiej się sprzedają.
Piszą:
"„BCN AWARD” to coroczny ranking cyfrowego sprzętu gospodarstwa domowego i produktów związanych z komputerami w każdej kategorii
, oparty na rankingu BCN, który agreguje rzeczywiste dane sprzedażowe z największych sklepów z elektroniką domową, specjalistycznych sklepów komputerowych, sklepów internetowych, sklepów z aparatami fotograficznymi itp. z całego kraju.
Metoda selekcji/kryteria selekcji
Będziemy kompilować dane POS za okres jednego roku (od stycznia do grudnia) od sprzedawców komputerów osobistych i sprzedawców elektroniki domowej w całym kraju, którzy zawarli z nami umowy na dostarczanie danych, i przyznamy producentowi numer 1 pod względem wielkości sprzedaży w każdej kategorii.
Ponadto przy wyborze kategorii, nawet jeśli przedmiot podlega „Rankingowi BCN”, jeśli nie spełnia poniższych kryteriów określonych przez naszą firmę, zostanie wykluczony z nagrody./.../"
link
-Podają tam 21 sklepy współpracujące, z którymi zawarli umowy
o udostępnianie danych sprzedaży. [można poklikać]
Są tam przede wszystkim portale sprzedażowe, markety, sklepy agd i komputerowe.
Ze fotograficznych tylko mitsuboshicamera i cameranonaniwa.
To sprzedaż wg ilości sztuk czy wg wartości?
Sprzedaż w Japonii nie odzwierciedla dobrze rynku światowego.
Japonia to bardzo ważny rynek jednak , skoro tak wielu producentów z tego kraju sie wywodzi to trudno sądzić ,że dla nich to był tylko czysty biznes , zapewne jest tam wielu pasjonatów .Wystarczy zobaczyc na używany sprzęt foto na popularnych serwisach aukcyjnych , przykładowo szukasz jakiegos obiektywu , i w Europie masz takich obiektywów kilka , w USA kilka , a a Japoni kilkadziesiąt .Co oznacza , że oni tam często wymieniaja sprzęt ;
Bardzo ciekawy jest tutaj segment kamer sportowych! W zasadzie każdy z 3 liderów rynku ma po 1/3 rynku (tak w przybliżeniu oczywiście).