Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Japoński rynek sprzętu foto - nagrody BCN

Japoński rynek sprzętu foto - nagrody BCN
21 stycznia
2025 08:08

Zajmująca się analizami japońskiego rynku firma BCN Retail wręczyła „nagrody BCN” przyznawane za największy udział w japońskim rynku sprzętu foto-wideo w minionym roku.

Organizacja BCN agreguje dane z około 2/3 japońskich sklepów fotograficznych. Ich dane nie są zatem kompletne, ale mogą stanowić dobrą próbkę całości. Poniżej prezentujemy poszczególne kategorie wraz z nazwami firm, które zajęły trzy pierwsze miejsca jeśli chodzi o udział w japońskim rynku w danej kategorii.

Aparaty kompaktowe:

  1. Canon – 23.4%
  2. Kodak – 21.2%
  3. Fujifilm – 15.8%

Lustrzanki Cyfrowe:

  1. Canon – 69.4%
  2. Nikon – 20.9%
  3. Ricoh Imaging (Pentax) – 9.7%

Bezlusterkowce:

  1. Sony – 35.8%
  2. Canon – 26%
  3. Nikon – 14.5%

Kamery [przypuszczamy, że ta kategoria może obejmować też drony – Redakcja]:

  1. DJI – 48.1%
  2. Panasonic – 23.8%
  3. Sony – 23.4%

Kamerki sportowe:

  1. GoPro – 34.3%
  2. DJI – 32.1%
  3. Shenzhen Arashi Vision (Insta360) – 26.9%

Obiektywy do aparatów z wymienną optyką:

  1. Tamron – 17.5%
  2. Sigma – 16.8%
  3. Sony – 15%

Dane pochodzą ze strony BCN.


Komentarze czytelników (7)
  1. 1backspace65
    1backspace65 21 stycznia 2025, 08:26

    Ciekawe, Japonia to inny świat, inne wybory. Chociaż, pokazują tendencję i podpowiadają jak budować firmę na kilku solidnych filarach, dywersyfikacja. To w przypadku Canona i Sony.

  2. misiak76
    misiak76 21 stycznia 2025, 08:30

    Pierwszy raz chyba widzę, że Tamron sprzedał więcej obiektywów niż sigma. No akurat na podium w optyce nie ma Canona i właściwie z 3ki jest tylko Sony

  3. misiak76
    misiak76 21 stycznia 2025, 08:33

    Pewnie dlatego, że Tamron ma świetnej jakości obiektywy zmiennoogniskowe. Bo te jednak lepiej się sprzedają.

  4. PDamian
    PDamian 21 stycznia 2025, 08:44

    Piszą:
    "„BCN AWARD” to coroczny ranking cyfrowego sprzętu gospodarstwa domowego i produktów związanych z komputerami w każdej kategorii
    , oparty na rankingu BCN, który agreguje rzeczywiste dane sprzedażowe z największych sklepów z elektroniką domową, specjalistycznych sklepów komputerowych, sklepów internetowych, sklepów z aparatami fotograficznymi itp. z całego kraju.
    Metoda selekcji/kryteria selekcji
    Będziemy kompilować dane POS za okres jednego roku (od stycznia do grudnia) od sprzedawców komputerów osobistych i sprzedawców elektroniki domowej w całym kraju, którzy zawarli z nami umowy na dostarczanie danych, i przyznamy producentowi numer 1 pod względem wielkości sprzedaży w każdej kategorii.
    Ponadto przy wyborze kategorii, nawet jeśli przedmiot podlega „Rankingowi BCN”, jeśli nie spełnia poniższych kryteriów określonych przez naszą firmę, zostanie wykluczony z nagrody./.../"
    link

    -Podają tam 21 sklepy współpracujące, z którymi zawarli umowy
    o udostępnianie danych sprzedaży. [można poklikać]

    Są tam przede wszystkim portale sprzedażowe, markety, sklepy agd i komputerowe.

    Ze fotograficznych tylko mitsuboshicamera i cameranonaniwa.

  5. Jacek_Z
    Jacek_Z 21 stycznia 2025, 11:29

    To sprzedaż wg ilości sztuk czy wg wartości?
    Sprzedaż w Japonii nie odzwierciedla dobrze rynku światowego.

  6. SKkamil
    SKkamil 21 stycznia 2025, 12:32

    Japonia to bardzo ważny rynek jednak , skoro tak wielu producentów z tego kraju sie wywodzi to trudno sądzić ,że dla nich to był tylko czysty biznes , zapewne jest tam wielu pasjonatów .Wystarczy zobaczyc na używany sprzęt foto na popularnych serwisach aukcyjnych , przykładowo szukasz jakiegos obiektywu , i w Europie masz takich obiektywów kilka , w USA kilka , a a Japoni kilkadziesiąt .Co oznacza , że oni tam często wymieniaja sprzęt ;

  7. RobinsonR66
    RobinsonR66 21 stycznia 2025, 21:45

    Bardzo ciekawy jest tutaj segment kamer sportowych! W zasadzie każdy z 3 liderów rynku ma po 1/3 rynku (tak w przybliżeniu oczywiście).

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.