Nanlux Evoke 5000B
Nanlux Evoke 5000B to najnowsza profesjonalna lampa filmowa w ofercie firmy Nanlite. Wyróżnia się regulacją temperatury barwowej oraz imponującą mocą 5 kW.
INFORMACJA PRASOWA
Evoke 5000B - Nanlux redefiniuje przyszłość oświetlenia filmowego!
Nanlux przedstawia Evoke 5000B – pierwszą na świecie odporną na ciężkie warunki atmosferyczne (IP66) lampę LED bi-color o mocy 5000W (!), wyposażoną w regulację Green/Magenta. Ta przełomowa innowacja stanowi kolejny krok w ewolucji oświetlenia filmowego, łącząc wyjątkową wydajność z nowoczesnym, kompaktowym designem.
Przełomowa technologia Nebula B4 Light Engine
Evoke 5000B wykorzystuje opracowany przez Nanlux moduł świetlny Nebula B4 Light Engine, który gwarantuje niezwykle efektywne światło białe, szeroki zakres temperatury barwowej (2700K-6500K) oraz regulację Green/Magenta na poziomie ±80. Dzięki mocy wejściowej 5000W*, Evoke 5000B dorównuje tradycyjnym źródłom światła, takim jak 9kW HMI czy 24kW tungsten, eliminując konieczność stosowania żeli i manualnych korekt.
![]() |
Kompaktowa, zintegrowana konstrukcja
Evoke 5000B to kompletne rozwiązanie all-in-one – łączy głowicę lampy, jednostkę sterującą i zasilacz w jednej obudowie, co czyni ją bardziej mobilną i wygodną w obsłudze na planie. Obudowa z wytrzymałego stopu magnezu zmniejsza wagę do 46 kg (z uchwytem), zapewniając przy tym najwyższą trwałość. Dzięki klasie szczelności IP66, Evoke 5000B jest odporna na ekstremalne warunki pogodowe.
Perfekcyjna kontrola i wszechstronność
Nanlux zadbał o szeroki wachlarz metod sterowania. Evoke 5000B obsługuje DMX/RDM, Art-Net/sACN, LumenRadio CRMX oraz aplikację Nanlink 2.0, umożliwiając precyzyjne zarządzanie parametrami oświetlenia. Nowy przewodowy kontroler IP66 gwarantuje stabilne sterowanie nawet w wymagających warunkach.
Wyjątkowa jakość światła i niezawodność
Evoke 5000B oferuje szeroki kąt wiązki 95°, idealnie nadający się do oświetlania dużych powierzchni. Unikalny system mieszania kolorów oraz płynna regulacja natężenia światła od 0,0% do 0,1% sprawiają, że lampa doskonale sprawdza się w precyzyjnych efektach świetlnych, takich jak fade in/out. Tryb High-Speed zapewnia stabilną jasność nawet przy nagraniach w wysokiej liczbie klatek na sekundę.
Rozbudowany ekosystem akcesoriów
Evoke 5000B współpracuje z akcesoriami serii Evoke 2400B, oferując szeroki wybór narzędzi do kształtowania światła, w tym nowe sterowane silnikowo soczewki Fresnela (16°-50°), reflektory kątowe oraz profesjonalne softboxy. Dodatkowo, wprowadzono sterowany uchwyt (yoke) umożliwiający precyzyjną kontrolę pozycji lampy w pionie i poziomie.
![]() |
Podsumowanie
Nanlux Evoke 5000B to krok milowy w oświetleniu filmowym LED, łączący imponującą moc z innowacyjnymi funkcjami. Kompaktowa budowa, odporność na warunki atmosferyczne, elastyczna kontrola i doskonała jakość światła sprawiają, że jest to idealne rozwiązanie dla profesjonalnych produkcji filmowych i telewizyjnych.
Dostępność
Evoke 5000B będzie dostępny w ofercie autoryzowanego przedstawiciela na Polskę – Focus Nordic - od lutego 2025 roku.
Cena i szczegółowe informacje techniczne: zostaną ogłoszone do 21 lutego br.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Pytnie: czy 5 kW to moc elektryczna, czy równoważnik lampy tradycyjnej o tej mocy?
baronie, chyba w tym zdaniu masz odpowiedź:
"Dzięki mocy wejściowej 5000W*, Evoke 5000B dorównuje tradycyjnym źródłom światła, takim jak 9kW HMI czy 24kW tungsten, eliminując konieczność stosowania żeli i manualnych korekt."
Więc w zasadzie nie wiadomo jak mocno świeci. Parametr użyteczny tylko by wiedzieć do jakiej instalacji podpiąć.
@Maciox
Zaręczam, że każdemu rzeczywistemu użytkownikowi tej lampy, czyli oświetlaczowi filmowemu, „odpowiednik 9 kW HMI albo 24 kW lampy żarowej” mówi wystarczająco dużo.
Mi też dużo mówi, ale ...mało profesjonalny parametr 😉
Tak jak podaje się namiętnie na domowych ledach E27 odpowiednik mocy żarowej. Wychodzi bardzo różnie a większości wystarczy, ale podają też wartość w lumenach, mimo amatorskiego przeznaczenia.
Nie żeby mi zależało bo taka lampa jest poza moimi zainteresowaniami.
Aż sam zacząłem szukać – na ich stronie jest coś takiego - link
Coś więcej. O ile lampa mnie nie interesuje to zastanawiam się jakich modułów LED używają. Spora moc ale z tego co przeliczyłem, to sprawność nie imponuje - 90lm/wat. Dobre diody marki Cree o temp barwowej około 5700K dają spokojnie 130lm/Wat co przy sprawności zasilacza 90% minus straty na optyce powinno dać nadal powyżej 100lm/W.
Może chodzi o stałą jasność przy regulacji temperatury i po prostu nie ma sytuacji, w których i ciepłe i zimne diody naraz pracują na 100%? Do tego dochodzi jeszcze korekta zieleń/magenta, na którą pewnie też jakiś zapas mocy schodzi.
Kiedyś mieliśmy takie jednostki jak lux czy Kandela.
Ale wiem jest postęp, elektryki itp, czyli kWh czy kW, teraz już bez znaczenia, byle była ze seta ;>)
@Amadi
Możemy raczej tylko gdybać jak to działa, bo do głębszej analizy to przydały by się szczegółowe parametry światła przy różnych ustawieniach.
Na pewno fajną funkcją byłaby stała jasność w całym zakresie temperatur, ale dziwnym wtedy byłoby podawanie naświetlenia dla tylko konkretnej barwy. Tym bardziej, że byłaby to spora zaleta urządzenia.
Poza ceną, najwięszą zaletą takich lamp to mozliwość pracy na zwykłym gniazdku, Evoke 2400 świeci jak M40 z pracuje jak zwykła lampka, że o gabaratych balastu HMI vs zasilacz Evoke nie wspomne. Nowa 5000B chyba bedize wymagała mocniejszych gniazdek ale trójfazowych nie. Co do parametrów mocy - zarzucanie wiadoącom producentom światła że nie ogarniają swoich specs data albo że mało wydajne maja diody :))))) - no takie rzeczy tyko na optycznych :)
@Messucher: były by lumeny, była by pełna jasność :-) A, że producent oświetlenia filmowego jest wiodący, to ma przekonanie grupka filmowców. Dla mnie w tej chwili "wiodąca" jest Quadralite. Wiodąca , oczywiście pewnym sensie, bo nie oznacza to nawet, że mają najlepszy sprzęt. Tak na marginesie światła, widziałem dziś w tiwi fragmencik któregoś Bonda i w kadrze był męczący przepał. Czasy starannej produkcji i obróbki minęły. Nie wiem po co komu światło 5 kW, już możliwe, że nagrają do tiwi ajfonem, bo nie trzeba będzie siedzieć przy montażu w studio.
@Messucher
"zarzucanie wiadoącom producentom światła że nie ogarniają swoich specs data albo że mało wydajne maja diody :)))))"
Zachwalanie producenta tylko dlatego, że jest wiodący w swojej dziedzinie to nie na optycznych. Tutaj staramy się patrzeć na sprzęt krytycznie.
Poza tym nikt nie twierdzi, że :
a) producent nie ogarnia parametrów , tylko, że podaje papkę reklamową typową współcześnie.
b)nikt nie krytykuje sprzętu w kwestii wydajności LED a zastanawia się dlaczego tak a nie inaczej.
Jeśli chcesz kupuj wg zaleceń producenta. Ja lubię się zastanowić czasem co i dlaczego. Wierzyć działowi marketingowemu nie zamierzam na pewno.
´Tutaj staramy się patrzeć na sprzęt krytycznie.´
´Wierzyć działowi marketingowemu nie zamierzam na pewno.´
To zbyt mocne dla mnie :-)
🤣