Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Canon PowerShot V1

Canon PowerShot V1
20 lutego
2025 12:14

Canon PowerShot V1 to najnowszy aparat kompaktowy w ofercie tego producenta. Póki co zaprezentowano go jedynie na rynkach azjatyckich.

Zgodnie z publikowanymi wcześniej przez portale plotkarskie zapowiedziami, nowy aparat wyposażono w matrycę o rozmiarze 1.4'' (18.4 × 12.3 mm). Ma ona rozdzielczość 22 megapikseli (5750 × 3840) i została sparowana z obiektywem o parametrach 8.2 - 25.6 mm f/2.8-4.5 (ekwiwalent ogniskowych 16-50 mm dla pełnej klatki). Obiektyw jest przy tym stabilizowany (deklarowana wydajność stabilizacji to 5 EV) i posiada wbudowany filtr szary o gęstości ND8 (obniża ekspozycję o 3 EV).

Canon PowerShot V1

Sensor pozwala na wykonywanie zdjęć seryjnych z prędkością do 30 kl/s oraz na filmowanie w 4K do 30 kl/s z wykorzystaniem całej szerokości matrycy oraz do 60 kl/s z wycinka 1:1 (crop ok. 1.4x). Zdjęcia zapiszemy w formatach JPEG, HEIF oraz RAW (CR3), a filmy w kodekach H.264 lub H.265, w tym z 10-bitową głębią koloru, co powinno się przydać, gdyż korpus potrafi nagrywać w profilu Canon Log 3.

By uniknąć przegrzewania, aparat wyposażono w aktywne chłodzenie. Z innych funkcji warto też wymienić autofokus Dual Pixel CMOS AF oferujący rozpoznawanie i śledzenie ludzi, psów i kotów, a także szereg filtrów kreatywnych czy też funkcję automatycznej korekty horyzontu przy filmowaniu.

Canon PowerShot V1

Canon PowerShot V1 zasilany jest znanym z mniejszych bezlusterkowców tego producenta akumulatorem LP-E17 i oferuje pojedyncze gniazdo kart pamięci SD/SDHC/SDXC kompatybilne ze standardem UHS-II. Oprócz skrywającej te elementy klapki, na korpusie znajdziemy też wyjście HDMI typu D, gniazdo USB-C (w standardzie USB 2.0), wejście mikrofonowe i wyjście słuchawkowe. Do kadrowania z kolei posłuży nam 3-calowy rozkładany co boku ekran o rozdzielczości 1.04 mln punktów (720 × 480 px). Całość mierzy 118 × 68 × 53 mm i waży 426 g z baterią w środku.

Canon PowerShot V1

Na japońskiej stronie producenta aparat Canon PowerShot V1 wyceniono na 148500 jenów (ok. 3945 zł). Póki co nie wiadomo, kiedy dzisiejsza nowość trafi do Europy i jaka będzie jej polska cena.


Komentarze czytelników (42)
  1. eMGie
    eMGie 20 lutego 2025, 12:31

    "...śledzenie ludzi, psów i kotów..." a gdzie implementacji AI??? Niestety, topowe komórki nie do dogonienia :( ...

  2. Hubert Multana
    Hubert Multana 20 lutego 2025, 12:32

    Premiera z blokada regionalna to jakiś turbo dziwny i niezrozumiały wymysł. W skrócie oznaczający niewystarczające moce produkcyjne bo globalne zapotrzebowanie będzie olbrzymie.

    Swoja droga, marketingowo to chyba lepiej by na tym wyszli jakby się nazywał G7X mark IV.

  3. eMGie
    eMGie 20 lutego 2025, 12:42

    W środku filmu promocyjnego (Czarnoskóry z psem) aberracja chromatyczna (drzewa) wręcz powala na glebę. Zakres tonalny (przepały) jak w starych kilkunastoletnich aparatach, nie wróżę sukcesu na rynku :(

  4. Vendeur
    Vendeur 20 lutego 2025, 12:51

    Ależ on gruby, jak na kompakt. I ten ciemny obiektyw... Choć przy tak dziwnym zakresie ogniskowych może nie dało się inaczej. Swoją drogą właśnie ten zakres ogniskowych, dlaczego taki, a nie bliżej standardu 24-70? Chyba że to do "vlogersów"...

    Jedynie cieszy tutaj odchylany na bok ekran.

  5. jfranek
    jfranek 20 lutego 2025, 12:59

    Co za niedorzeczna specyfikacja... Matryca większa niż Micro 4/3, orientacja na video, ale ledwie 4K 30, a 60 klatek... W kwadracie?! Przy czym to się ma grzać? Bardziej to brzmi jak wreszcie jakiś fajny, autentycznie nowy kompakt typowo fotograficzny z tą matrycą, ale zakres i jasność obiektywu nie powalają.

  6. deel77
    deel77 20 lutego 2025, 13:03

    Jeżeli cena u nas będzie (o ile będzie u nas) atrakcyjna to taki aparat może się sprzedać.

    @Hubert Multana
    Najwyraźniej Canon doszedł do wniosku, że kompaktowe aparty fotograficzne się nie sprzedają, ale jeżeli taki twór nazwiemy kamerą dla twórców treści to będzie spoko. Taki sprzęt z "martwym kotem", uchwytem i czasem z zewnętrznym mikrofonem wygląda PRO :)

  7. deel77
    deel77 20 lutego 2025, 13:05

    @jfranek
    CanonLog3, 24 fpsy i jest filmowy look. Powinni jeszcze dodać jakiś adapter anamorficzny.

  8. magic10rm
    magic10rm 20 lutego 2025, 13:18

    eMGie

    Śmiem sądzić, że osoby, do których produkt jest skierowany nawet nie wiedzą czym jest aberracja chromatyczna.

    jfranek
    4k/30 to w większości zastosowań wystarczający parametr.
    Aparat jest skierowany do mało wymagających użytkowników, którzy chcą po prostu nagrywać proste treści, nie mając pojęcia czym jest FF/APSC/m43.
    Co do jasności szkła, to jednak się zgodzę. Ciemne, w dodatku plastyka jest mało przyjemna, ale to jak wyżej.

  9. JarekB
    JarekB 20 lutego 2025, 13:23

    ´Jeżeli cena u nas będzie (o ile będzie u nas) atrakcyjna to taki aparat może się sprzedać.´

    Mocne. Skoro aparat nazywa sie Canon, to się sprzeda.


    ´marketingowo to chyba lepiej by na tym wyszli jakby się nazywał G7X mark IV.´
    Marketingowo wystarczy nazwa marki. Tej marki.


    ´Premiera z blokada regionalna to jakiś turbo dziwny i niezrozumiały wymysł. W skrócie oznaczający niewystarczające moce produkcyjne bo globalne zapotrzebowanie będzie olbrzymie.

    W pierwszym zdaniu pomysl jest dziwny (i to turbo), a w drugim zdaniu ta dziwnosc jest wyjaśniona. Komentator chcial się pochwalic znajomością słowa ´turbo´?


    ´jeżeli taki twór nazwiemy kamerą dla twórców treści to będzie spoko´

    Tytul wyjaśnia wszystkie ´wątpliwości´
    link

  10. JarekB
    JarekB 20 lutego 2025, 14:05

    Nikt nigdy nie widział tego czegoś kudłatego na gorze aparatu, żeby się nie domyślic jaka jest grupa docelową?

    link

    Z drugiej strony - autor news mógłby jednak własną informację uzupełnić o magiczne slowo ´vlogging´ :-)

  11. JarekB
    JarekB 20 lutego 2025, 14:12

    ´Ciemne, w dodatku plastyka jest mało przyjemna, ale to jak wyżej.´

    ´jak wyżej´ podane było:
    ´że osoby, do których produkt jest skierowany nawet nie wiedzą czym jest aberracja chromatyczna.´
    i
    ´Aparat jest skierowany do mało wymagających użytkowników, którzy chcą po prostu nagrywać proste treści, nie mając pojęcia czym jest FF/APSC/m43.´

    Biorąc pod uwage, że V1 ma matryce wielkosci m4/3 i szkło o jasnosci przewyższającej kitowe szkła m4/3, to autor komentarza wyrzucił na śmietnik caly arsenał prostych szkiel m4/3...

    BTW - w Azji można już zakonczyć sprzedaż PENy z kitowymi szkłami. Oj.

  12. Patryk2022
    Patryk2022 20 lutego 2025, 14:15

    Sensor mniejszy niż w dzisiejszych smartfonach.
    Jak to możliwe, że płaskie telefony potrafią kręcić 4k/60 a nawet 4/120 z matryc 1 cala, które to w tle robią jeszcze mnóstwo innych rzeczy, a tu sporo grubszy aparat pomieści tylko 1.4 cala i jeszcze się grzeje?

  13. lord13
    lord13 20 lutego 2025, 14:22

    @Patryk2022
    "Sensor mniejszy niż w dzisiejszych smartfonach"

    Które to smartfony mają sensory większe niż 18.4x12.3 mam? Czy nie odrozniles zapisu 1.4" od 1/1.4"?

  14. Patryk2022
    Patryk2022 20 lutego 2025, 14:27

    Ups, źle przeczytałem, 1/1.4" cala zamiast 1.4"

  15. Amadi
    Amadi 20 lutego 2025, 14:52

    Crop w 4K 50p nawet do zniesienia, bo efektywnie z obiektywu się robi nadal rozsądne 22.4 - 70 mm i zostaje odpowiednik 1'' matrycy. Ale nie przy takiej jasności obiektywu. Żeby to chociaż było jakieś 2.5-3.5 (a najlepiej oczywiście coś w stylu 2-2.8)...

  16. BlindClick
    BlindClick 20 lutego 2025, 15:47

    Nowa matryca, czy Canon miał wcześniej coś takiego?
    16-50, super, po skropowaniu i cyfrowej stabilizacji będzie pewnie norma czy ok 24mmm.
    Lepiej tak uważam niż zacząć z 20mm i skończyć na 30mm.

    A się grzeje bo pewnie Canon odkrył overclocking ;) :) i stare podzespoły puścili na +0.5V
    Bo FPS za duzo nie przybyło ale wiatraków trzeba było dołożyć, skądś to znam.....

  17. Maciox
    Maciox 20 lutego 2025, 15:56

    @BlindClick
    Nowa matryca i taka wolna?
    Nie twierdzę, że 50 czy 60 FPS musi być, ale ...za tę kasę...

  18. Jarun
    Jarun 20 lutego 2025, 16:30

    Zgadzam się z @Amadi.
    Kurczę, fajny aparat tylko ten obiektyw...
    Sony ZV-1 w pierwszej wersji miał f1.8-2.8 i to jest naprawdę spoko. Tutaj trochę brakuje tego światła.

  19. molon_labe
    molon_labe 20 lutego 2025, 17:20

    "...W skrócie oznaczający niewystarczające moce produkcyjne bo globalne zapotrzebowanie będzie olbrzymie."

    Nie, nie oznacza niczego takiego.

    Tak samo jak nie oznaczało globalnego olbrzymiego zapotrzebowania, kiedy Panasonic lokował Lumixa S5D ..tylko w Europie.


  20. ryszardo
    ryszardo 20 lutego 2025, 17:26

    No to kolejny aparat nie dla mnie :(

  21. PDamian
    PDamian 20 lutego 2025, 18:03

    118 x 68 x 53 mm

    -To podobnie do LX100: 115 x 66 x 55 mm

    Ciemny obiektyw 8-25mm?

    link

  22. lord13
    lord13 20 lutego 2025, 19:31

    @PDamian
    Po co porownujesz do LX100, skoro to inny zakres?

  23. JarekB
    JarekB 20 lutego 2025, 19:42

    PDamian
    'To podobnie do LX100: 115 x 66 x 55 mm'


    Masz rację! Nawet jeżeli kompakt ma ma jasny obiektyw o dużym zakresie ogniskowych, to i tak jest zdecydowanie mniejszy niż kompakt z ciemnym jak noc obiektywem o mniejszym zasięgu.

    link

  24. PDamian
    PDamian 20 lutego 2025, 19:46

    BO myślałem, że w porównywarce nie ma PowerShot V1

    ALE JEST ❗

    link

    -trzeba być debilem żeby nie widzieć różnicy w wymiarach.
    Dalej ciemny?

  25. JarekB
    JarekB 20 lutego 2025, 20:11

    'trzeba być {...] żeby nie widzieć różnicy w wymiarach.

    Zwykle nie znajduje się tu aż takiej samokrytyki...

    link

  26. gamma
    gamma 20 lutego 2025, 20:41

    Aparat do vlogowania/ filmowania z obiektywem, na który nie można nakręcić filtrów ND...

  27. Szabla
    Szabla 20 lutego 2025, 21:15

    A co będzie, gdy wyjdzie następca? ;))

  28. lord13
    lord13 20 lutego 2025, 21:41

    @gamma
    "Aparat do vlogowania/ filmowania z obiektywem, na który nie można nakręcić filtrów ND"

    Przecież masz wbudowany filtr ND.

  29. Michaelq16000
    Michaelq16000 20 lutego 2025, 23:33

    f/2.8-4.5? czar prys, zostaję przy lx100

  30. lord13
    lord13 21 lutego 2025, 07:34

    @Michaelq16000
    A jak ten lx100 się sprawdza w zakresie 16-23 mm?

  31. Bahrd
    Bahrd 21 lutego 2025, 08:28

    eMGie: "«...śledzenie ludzi, psów i kotów...» a gdzie implementacji AI???"

    To jest właśnie, okrojona do "ludzi, psów i kotów", implementacja AI (podobnie jak choćby w R50).

  32. JarekB
    JarekB 21 lutego 2025, 08:38

    ´A jak ten lx100 się sprawdza w zakresie 16-23 mm?´

    Przypuszczam, że podobnie jak V1 w zakresie 51-75 :-)

  33. mig-37
    mig-37 21 lutego 2025, 08:52

    Najbliższym konkurentem będzie Sony ZV1II z nieco mniejszą matrycą i obiektywem w podobnym zakresie, za to jaśniejszym (choć i tak krytykowanym za "pociemnienie" wobec poprzednika) Testy pokażą który z producentów lepiej odrobił zadanie domowe. A rynek i tak to zweryfikuje. Jako że praktycznie nie filmuję na takie aparaty zerkam z ciekawością tylko z powodu ciekawego zakresu obiektywu

  34. Bahrd
    Bahrd 21 lutego 2025, 08:58

    Mam pytanie, do użytkowników tego rodzaju aparatów: czy stabilizacja optyczna/matrycy jest kluczowa/nieodzowna - skoro są gimbale, choćby takie jak ten DJI RS 4 Mini [ link ]?

  35. gamma
    gamma 21 lutego 2025, 09:22

    @lord13
    Jesteś populistą czy nie masz podstawowej wiedzy?

    V1 ma wbudowany filtr ND ale tylko o 1 gęstości, więc ten filtr przydaje się tylko w pewnych sytuacjach. Każda porządna kamera, która ma wbudowane filtry ND, ma tych filtrów kilka i często kombinacje tych filtrów. Sprawdź sobie np. serię kamer Canon C.

    Dlatego w tym aparacie powinen być gwint na filtry ND.

  36. lord13
    lord13 21 lutego 2025, 09:58

    @JarekB
    "Przypuszczam, że podobnie jak V1 w zakresie 51-75 :-)"

    To źle przypuszczasz, bo z V1 bez problemu można uzyskać kadry dla ekwiwalentu 51-75.

  37. lord13
    lord13 21 lutego 2025, 10:05

    @Bahrd
    Gimbal i IS świetnie się uzupełniają, ale żadne z nich nie zastąpi w pełni drugiego. IS się dobrze sprawdzi przy stabilizacji ruchu o niewielkiej amplitudzie ale dużej częstotliwości. W zakresie kompensacji braku fizycznej stabilizacji może sprawdzić się stabilizacja cyfrowa, która potrafi dawać bardzo dobre rezultaty.

  38. JarekB
    JarekB 21 lutego 2025, 10:06

    ´z V1 bez problemu można uzyskać kadry dla ekwiwalentu 51-75´

    Matryca z gumy, rozdzielczość bez granic.

  39. browar
    browar 21 lutego 2025, 11:01

    @Bahrd
    Filmuję Canonem G7X mark II i trzymam go przy pasku. Cały czas jest pod ręką. Każda doczepka zamieniłaby go w sprzęt nieporęczny, lepiej wtedy byłoby zainwestować w jakiegoś bezlusterkowca czy inną kamerę. Poręczność wymaga stabilizacji optycznej.

  40. Bahrd
    Bahrd 21 lutego 2025, 12:26

    Dzięki, Panowie!
    Skłaniam się i ważę opinie... ;)

  41. Hubert Multana
    Hubert Multana 21 lutego 2025, 17:34

    link

    przygotowałem obszerne podsumowanie w formie videopodcastu wraz z komentarzem tej premiery :) zdania oczywiście podzielone, ale jak dla mnie zapowiada się naprawdę niezle.

  42. PDamian
    PDamian 21 lutego 2025, 18:30


    Może trochę obiektywizmu
    -?

    Sony ZV-1 II:
    "18–50mm" -zoom 2,8x
    światło: -ekw. dla 1.4": f/2.5-5.6

    Canon PowerShot V1:
    "16-50 mm" -zoom 3,1x
    światło: f/2.8-4.5

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.