Fujifilm GFX100RF - zdjęcia przykładowe
Zapraszamy do obejrzenia (uzupełnionej) galerii zdjęć przykładowych, wykonanych najnowszym i jednocześnie pierwszym średnioformatowym aparatem kompaktowym Fujifilm, modelem GFX100RF.
Zdjęcia to pliki JPEG w jakości Super Fine, z wyostrzaniem i odszumianiem ustawionym na najniższą dostępną wartość.
Aparat: GFX100RF,
Parametry: 35.0 mm f/11, exp. 1/125 s, ISO 160 Plik: JPG, 11648×8736 pix, 49.2 MB |
Aparat: GFX100RF,
Parametry: 35.0 mm f/4, exp. 1/125 s, ISO 500 Plik: JPG, 11648×8736 pix, 50 MB |
Aparat: GFX100RF,
Parametry: 35.0 mm f/4, exp. 1/125 s, ISO 1250 Plik: JPG, 11648×8736 pix, 56.2 MB |
Aparat: GFX100RF,
Parametry: 35.0 mm f/4, exp. 1/125 s, ISO 1000 Plik: JPG, 11648×8736 pix, 58.1 MB |
Aparat: GFX100RF,
Parametry: 35.0 mm f/4, exp. 1/125 s, ISO 320 Plik: JPG, 11648×8736 pix, 55.6 MB |
Aparat: GFX100RF,
Parametry: 35.0 mm f/4, exp. 1/125 s, ISO 400 Plik: JPG, 11648×8736 pix, 53.1 MB |
Aparat: GFX100RF,
Parametry: 35.0 mm f/5.6, exp. 1/350 s, ISO 80 Plik: JPG, 11648×8736 pix, 43.5 MB |
Aparat: GFX100RF,
Parametry: 35.0 mm f/5.6, exp. 1/150 s, ISO 80 Plik: JPG, 11648×8736 pix, 44.6 MB |
Aparat: GFX100RF,
Parametry: 35.0 mm f/4, exp. 1/125 s, ISO 400 Plik: JPG, 11648×8736 pix, 52.7 MB |
Aparat: GFX100RF,
Parametry: 35.0 mm f/5.6, exp. 1/125 s, ISO 640 Plik: JPG, 11648×8736 pix, 65.4 MB |
Aparat: GFX100RF,
Parametry: 35.0 mm f/4, exp. 1/125 s, ISO 1250 Plik: JPG, 11648×8736 pix, 50.4 MB |
Aparat: GFX100RF,
Parametry: 35.0 mm f/4, exp. 1/125 s, ISO 160 Plik: JPG, 11648×8736 pix, 62.9 MB |
Aparat: GFX100RF,
Parametry: 35.0 mm f/4, exp. 1/125 s, ISO 1250 Plik: JPG, 11648×8736 pix, 61.3 MB |
Aparat: GFX100RF,
Parametry: 35.0 mm f/4, exp. 1/125 s, ISO 200 Plik: JPG, 11648×8736 pix, 49.1 MB |
Aparat: GFX100RF,
Parametry: 35.0 mm f/5.6, exp. 1/125 s, ISO 160 Plik: JPG, 11648×8736 pix, 55.6 MB |
Aparat: GFX100RF,
Parametry: 35.0 mm f/5.6, exp. 1/125 s, ISO 100 Plik: JPG, 11648×8736 pix, 51.2 MB |
Aparat: GFX100RF,
Parametry: 35.0 mm f/4, exp. 1/125 s, ISO 80 Plik: JPG, 11648×8736 pix, 45.3 MB |
Aparat: GFX100RF,
Parametry: 35.0 mm f/4, exp. 1/125 s, ISO 1600 Plik: JPG, 11648×8736 pix, 63.1 MB |
Aparat: GFX100RF,
Parametry: 35.0 mm f/5.6, exp. 1/125 s, ISO 2000 Plik: JPG, 11648×8736 pix, 64.7 MB |
Aparat: GFX100RF,
Parametry: 35.0 mm f/5.6, exp. 1/125 s, ISO 1250 Plik: JPG, 11648×8736 pix, 59.2 MB |
Aparat: GFX100RF,
Parametry: 35.0 mm f/4, exp. 1/250 s, ISO 800 Plik: JPG, 11648×8736 pix, 51.6 MB |
Aparat: GFX100RF,
Parametry: 35.0 mm f/5.6, exp. 1/125 s, ISO 3200 Plik: JPG, 11648×8736 pix, 54.2 MB |
Aparat: GFX100RF,
Parametry: 35.0 mm f/4, exp. 1/125 s, ISO 1250 Plik: JPG, 11648×8736 pix, 56.3 MB |
Aparat: GFX100RF,
Parametry: 35.0 mm f/4, exp. 1/125 s, ISO 1600 Plik: JPG, 11648×8736 pix, 55.8 MB |
Aparat: GFX100RF,
Parametry: 35.0 mm f/4, exp. 1/125 s, ISO 640 Plik: JPG, 11648×8736 pix, 51.9 MB |
Aparat: GFX100RF,
Parametry: 35.0 mm f/5.6, exp. 1/125 s, ISO 1250 Plik: JPG, 11648×8736 pix, 57.7 MB |
Aparat: GFX100RF,
Parametry: 35.0 mm f/4, exp. 1/125 s, ISO 320 Plik: JPG, 11648×8736 pix, 50 MB |
Aparat: GFX100RF,
Parametry: 35.0 mm f/4, exp. 1/125 s, ISO 400 Plik: JPG, 11648×8736 pix, 46.3 MB |
Aparat: GFX100RF,
Parametry: 35.0 mm f/4, exp. 1/125 s, ISO 400 Plik: JPG, 11648×8736 pix, 47 MB |
Aparat: GFX100RF,
Parametry: 35.0 mm f/4, exp. 1/125 s, ISO 400 Plik: JPG, 11648×8736 pix, 50.1 MB |
Aparat: GFX100RF,
Parametry: 35.0 mm f/4, exp. 1/125 s, ISO 160 Plik: JPG, 11648×8736 pix, 50.9 MB |
Aparat: GFX100RF,
Parametry: 35.0 mm f/4, exp. 1/1000 s, ISO 2500 Plik: JPG, 11648×8736 pix, 60.7 MB |
Aparat: GFX100RF,
Parametry: 35.0 mm f/4, exp. 1/340 s, ISO 80 Plik: JPG, 11648×8736 pix, 20.5 MB |
Aparat: GFX100RF,
Parametry: 35.0 mm f/5.6, exp. 1/180 s, ISO 80 Plik: JPG, 11648×8736 pix, 41.1 MB |
Aparat: GFX100RF,
Parametry: 35.0 mm f/8, exp. 1/125 s, ISO 125 Plik: JPG, 11648×8736 pix, 42.2 MB |
Aparat: GFX100RF,
Parametry: 35.0 mm f/5.6, exp. 1/8 s, ISO 80 Plik: JPG, 11648×8736 pix, 41.8 MB |
Aparat: GFX100RF,
Parametry: 35.0 mm f/5.6, exp. 1/18 s, ISO 200 Plik: JPG, 11648×8736 pix, 45.3 MB |
Aparat: GFX100RF,
Parametry: 35.0 mm f/5.6, exp. 1/38 s, ISO 400 Plik: JPG, 11648×8736 pix, 49.1 MB |
Aparat: GFX100RF,
Parametry: 35.0 mm f/5.6, exp. 1/75 s, ISO 800 Plik: JPG, 11648×8736 pix, 52.2 MB |
Aparat: GFX100RF,
Parametry: 35.0 mm f/5.6, exp. 1/140 s, ISO 1600 Plik: JPG, 11648×8736 pix, 58 MB |
Aparat: GFX100RF,
Parametry: 35.0 mm f/5.6, exp. 1/300 s, ISO 3200 Plik: JPG, 11648×8736 pix, 54.2 MB |
Aparat: GFX100RF,
Parametry: 35.0 mm f/5.6, exp. 1/600 s, ISO 6400 Plik: JPG, 11648×8736 pix, 55.6 MB |
Aparat: GFX100RF,
Parametry: 35.0 mm f/5.6, exp. 1/1250 s, ISO 12800 Plik: JPG, 11648×8736 pix, 63.6 MB |
Aparat: GFX100RF,
Parametry: 35.0 mm f/5.6, exp. 1/2400 s, ISO 25600 Plik: JPG, 11648×8736 pix, 62.9 MB |
Aparat: GFX100RF,
Parametry: 35.0 mm f/5.6, exp. 1/3000 s, ISO 51200 Plik: JPG, 11648×8736 pix, 63.9 MB |
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Ilość detali robi wrażenie.
Szkoda tylko, że AC wyraźna i widoczna bez powiększania.
Sample trudne do odzobaczenia.
Na streetphoto za duże to to. Potencjał matrycy średnioformatowej z tym obiektywem zmarnowany, wymienić go nie idzie. Mam mocno mieszane uczucia...
@Leoncio
Jak chcesz wymienną optykę, to masz do wyboru kilka modeli na rynku. Ten aparat celowo jest inny. Gwarantuję Ci, że będą ludzie, którzy go kupią do fotografii ulicznej i nie będzie im przeszkadzało, że jest za duży. A poza tym nie tylko do tego celu taki aparat może służyć.
Ja nie kupię, bo to sprzęt zupełnie nie dla mnie, ale pod względem technicznym mi się podoba.
Ciekawi mnie jak jest z winietowaniem. Na zdjęciach nie rzuca się w oczy. Pytanie jak bardzo jest korygowane cyfrowo? Szum w narożnikach wygląda na zauważalnie większy, więc pewnie są dość mocno rozjaśniane.
@ryszardo
Na którym zdjęciu?
@Maciox
O co pytasz? AC, czy większe szumy w rogach?
Aberrację chromatyczną widać na wielu. Wyraźnie widoczna jest na dworcowych kratownicach na tle nieba.
Zwiększone szumy w rogach najłatwiej zauważyć na pierwszym zdjęciu. Spójrz jak zmienia się poziom szumu wzdłuż łuku w dolnej jego połowie.
Jaki jest sens dawania "średnioformatowej" matrycy i ciemnego obiektywu?
Flash69, dla utrzymania niewielkiego rozmiaru sprzętu.
Pudło jest spore, ale obiektyw odstaje umiarkowanie.
Zrób większą jasność, a będzie nie tylko szerszy, ale i dłuższy (zawsze zwiększanie jasności kończy się zwiększaniem także długości, bo trzeba bardziej skomplikowanej budowy wewnętrznej dla opanowania aberracji rosnących wraz ze średnicą szkieł). Do tego jeszcze większa osłona psłon... Raczej skórka za wyprawkę. Głównym zyskiem byłaby papierowa G.O., która w street foto rzadko jest cenna, a przy tej długości ogniskowej i tak trudna do uzyskania i zastosowania ...
13 lat temu Sony wydało RX1 który miał chyba lepszą koncepcję bo korzystając z matrycy FF i całkiem znośnego obiektywu uzyskano zestaw ponad 1/3 lżejszy, mniejszy, o jaśniejszej optyce niż dzisiejsza premiera Fuji. Plotki sugeruą, że i Sony szykuje nowego RX1-III i Canon szukuje podobny aparat co zapowiada naprawdę smakowity pojedynek koncepcji FF vs GFX. A ja na razie czekam na Rawy z tego Fuji i wyniki AF bo na cwilę obecną nie widzę powodów do WOW.
> Na streetphoto za duże to to.
on jest jednak sporo mniejszy (z wyjątkiem jednego rozmiaru - tu polegałem na modelu GFX 50R) i lżejszy niż Nikon Z8, a ma już obiektyw; zatem wielki jednak nie jest;
zdjęcia jak na warunki aparatu i planu robią bardzo dobre wrażenie;
aberracja chromatyczna rzeczywiście nieco się zaznacza, jednak nie jakoś dramatycznie - w takich sytuacjach jak na 8. zdjęciu to praktycznie trudne do uniknięcia.
@ryszardo
Chodziło mi o aberrację. Na telefonie jednak musiałem sporo powiększyć.
RAW-y są dla majsterkowiczów :)))
Aparat mi się podoba - jego strona techniczna. Jednak nie kupie go ze względów finansowych tak jak nie kupiłem analogowego Fuji 6x9 który do chwili obecnej bije rekordy cenowe mimo, że "antyk"
Ta ilość detali jest faktycznie duża ,ale sa motywy gdzie to przeszkadza np ta scena z połka pełną butelek , działa jakoś drażniąco , najlepsze są jednak zdjecia wnętrz typu kosciół ;
To będzie aparat kultowy, mimo wszelkich narzekań.
Dlaczego miałby konkurować wagą z pełną klatką?
Może to nawet dobrze, że nie wypuściła go Leica — bo kosztowałby dwa razy więcej.
Rozdzielczość kosmiczna — może to śmieszne, ale z mojego GFX 50R eksportuję zdjęcia do 12–20 Mpix, bo w 95% przypadków więcej nie potrzeba.
Nie podoba mi się odszumianie koloru w JPEG-ach. Szkoda, że żaden aparat nie ma opcji wyłączenia tego zachowania.
Fajnie że w końcu parę holeczek zamiast skrzynki pocztowej. Szkoda z przy tej okazji mając modelkę do dyspozycji, nie pokręciliście kółeczka z ogniskowymi pokazując jak wyglądają z tej samej pozycji 36mm 50mm i 63mm.
Co do ceny to ponad tysiąc dolców mniej niż Leica Q3, więc amatorzy się znajdą. Może rozdzielczość tak nie powala porównując do 60mpx ale w przejściach tonalnych, szczególnie w światłach większa matryca jest bez konkurencji.
poza tym większa matryca ( szersza) daje przewagę na panoramicznych ujęciach w formacie 17x6 co było ilustrowane fascynacją Koudelki analogowym Fuji 17x6. Tak, kto ma konkretny projekt i nie chce się targać z taczką obiektywów, ten doceni ten produkt.
Gdybyśmy wszyscy tutaj zarabiali średnio po 50tys. miesięcznie, tej formy dyskusji raczeji by nie było. W zamian pojawiły by się pewnie narzekania, że tylko w jednym kolorze korpus jest.
Mając swobodę finansową, aparat ten bym kupił - ten format jest sporym skokiem naprzód w stosunku do małego obrazka.
Jednak skoro jestem ubogim człowiekiem pozostanę przy małych obrazkach: 24x36, APSC, czy M43
Swoją drogą w końcu aparat dla fanatyków zdjęć w "proporcjach jak w XPAN", który ma obiektyw dający podobny kąt widzenia jak prawdziwy XPAN. Jakoś mnie to irytowało jak oglądałem któryś już filmik znanych twórców z USA/Kanady, gdzie zachwycali się nad tym jak to mają "cyfrowego XPANa", a żaden z używanych przez nich obiektywów nie pokrywał się z tymi, które były na XPAN produkowane.
@szaryman
Nawet gdybym zarabiał milion złotych miesięcznie, to bym tego aparatu nie kupił. Zwyczajnie taki sprzęt mnie nie bawi.
A korpus jest dostępny w 2 wersjach kolorystycznych, więc narzekania na istnienie tylko jednej byłyby nietrafione :P
Bawisz się sprzętem zamiast robić zdjęcia???
Tak i nie. Bawię się robiąc zdjęcia.
Fotografuję dla przyjemności i na tym nie zarabiam.
Współczuję każdemu, kto robi zdjęcia, nie daje mu to radości i mu za to nie płacą. Smutna wizja.
Nie widzę sensu takiego sprzętu.
Taki aparat moim zdaniem miał by większy sens gdyby:
1.Miał maksymalnie 24-42Mpx
2. Miał obiektyw o prostszej budowie, ale jaśniejszy minimum 2,8. Gorzej skorygowany, bardziej malarski
3. Miał przyzwoity tryb filmowy minimum 4k60kl
4. Tryb pionowy crop na jakimś przełączniku
5. Jakiś ładniejszy retro styl
Nie lubię używać zapożyczeń ale najlepsze określenie jakie przychodzi mi do głowy na temat tego aparatu to "overkill"
@Stivenson
Aparat zgodny z Twoimi wymaganiami dużo gorzej by się sprzedawał, bo by się niczym szczególnym nie wyróżniał. Tu właśnie ta matryca jest największą przewagą tego Fuji nad konkurencją.
A poza tym pionowy crop 4:3 jest dostępny na dedykowanym pokrętle zmiany proporcji, więc czepiasz się żeby się czepiać.
Niestety na zdjęciu z cocktailem twarz modelki zamazana.
A tak na serio to oczy modelek jakoś nie za ostre!
@LiSzajFuj
"A tak na serio to oczy modelek jakoś nie za ostre!"
Wg mnie wystarczająco ostre, chociaż tradycyjnie pewnie z zerowym wyostrzaniem robione.
Aparat świetny, zakochałem się w nim. Optyka lekko miękka jak Voigtlandery, ale w tym cały urok.
Nie jestem klientem docelowym, ale jestem zaskoczony tak słabą jakością optyki.
Przecież AC zabije robione tym widoczki.
Moim zdaniem jest to ciekawy aparat, pokazujący wyjątkowe możliwości technologiczne i podejście producenta, zapełniający pewną niszę rynkową i trafiający w pewien rodzaj sentymentu do klasycznej fotografii reporterskiej. Liczę, że dzięki swojej konstrukcji i parametrom odda charakter zdjęć z I połowy ub. wieku. Jego żywioł to szeroko rozumiany street / portret sytuacyjny i chyba dopiero ocena zdjęć, do których został stworzony, będzie najbardziej fair. Nie wiem, czy konieczny jest mu kolor, być może matryca B/W lepiej by go definiowała.
Natomiast zastanawiam się, czy faktycznie musi tyle kosztować (w sensie ile w tej cenie jest technologii, a ile ekskluzywności) - w Polsce pewnie będzie w cennikach za 24.999 PLN. Może nawet więcej, jak się okaże, że youtuberzy uznają go za gadżet must have do nabijania wyświetleń i trzeba będzie na niego czekać miesiącami jak na X100.
@1backspace65, też ten urok dostrzegam i doceniam :)
@RobKoz
"Nie jestem klientem docelowym, ale jestem zaskoczony tak słabą jakością optyki.
Przecież AC zabije robione tym widoczki."
Spokojnie, już widziałem świetne, krajobrazowe sample z niego i AC nie rzuciła mi się wcale w oczy.
@ArturRoz
Cena polska jest znana (22.999) - jeżeli policzysz koszt A7R5 z jakimś obiektywem, to będzie niewiele taniej, a matryca w Sony zdecydowanie mniejsza. Ergo - cena GFX100RF jest OK, no i zawiera też podatek od nowości.
No właśnie. "Z jakimś obiektywem", np. szerokim, tele, makro i wiele, wiele innych...
@Szabla
Masz rację! Te same dylematy mają klienci patrząc na kompakty Sony.
Klienci raczej nie porównują cen kompaktów Sony z cenami aparatów z wymienną optyką.
@JarekB
"jeżeli policzysz koszt A7R5 z jakimś obiektywem, to będzie niewiele taniej"
Poza wielkością matrycy, to a7r V jest pod każdym względem zdecydowanie lepszym korpusem, a z tańszych wysokorozdzielczych opcji u Sony jest jeszcze A7cr i całkiem sporo zostaje na jakiś obiektyw.
@lord13
O, to bardzo ciekawe. To zupełnie odwrotnie niż przy m4/3. Tam wszelkie zalety OM-1 nie mają znaczenia, dowolny kadłubek APS-C jest lepszy per definition, bo ma większą matrycę...
BTW - GFX100RF kupuje się dla matrycy.
@JarekB
" Tam wszelkie zalety OM-1 nie mają znaczenia, dowolny kadłubek APS-C jest lepszy per definition, bo ma większą matrycę..."
Nie, nikt normalny tak nie twierdzi biorąc puszki z zupełnie różnych półek. Ale jak już nawiazales do m4/3 i aps-c, to odstęp między tymi formatami jest proporcjonalnie taki sam jak między FF a 44x33, a mianowicie 0,7 EV, a topowe puszki Fuji aps-c nie są droższe niż ów OM-1.
Mam wrażenie, że komentarze u nas na portalu rządzą się specyficzną wariacją na temat Prawa Godwina – jeśli pozwolić dyskusji toczyć się wystarczająco długo, to w końcu zawsze ktoś przywoła system Mikro Cztery Trzecie...
Mikro cztery trzecie ktoś kiedyś fajnie na forum optyczne.pl określił - mały ptaszek w dużej klatce. Jeśli body ma być wygodne w użyciu, to musi mieć pewne minimum wymiarów, a te umożliwiają już wstawienie dużo większych sensorów. Jeszcze kwestia wielkości obiektywu, ale... na temat sensowności m4/3 chyba już wszystko tu powiedziano.
Amadi, Za to jeśli temat dotyczy m4/3, to odniesienia do Sony pojawiają się już w pierwszych 10 postach.
Sample pokazują to co juz napisałem - ogromna liczba detali (i prawdopodobnie dynamika tonalna wynikająca z niskiej bazowej czułości) dają świetny sprzęt do krajobrazów, portretow, architektury, kwiatów, reprodukcji,... Sporo tego i gdybym na przykład fotografował tylko dla siebie, to byłbym w gronie zainteresowanych kupnem, bo taka tematyka byłaby wówczas dla mnie najciekawsza.
Żaden street, bo nie jest to sprzęt dyskretny, a rozdzielczość zjedzą poruszenia.
> a z tańszych wysokorozdzielczych opcji u Sony jest jeszcze A7cr i całkiem sporo zostaje na jakiś obiektyw. [lord13]
z tego co pamiętam z Ceneo, to jakieś 7 tys. PLN zostaje, co może już starczy na dobry obiektyw, ale nie na pewno; a matryca i tak mniejsza (o 39 MPx); wiele zależy od tego, jak dobry jest ten obiektyw w GFX 100 RF;
> BTW - GFX100RF kupuje się dla matrycy [JarekB]
no nie, jednak ten model kupuje się dla matrycy i obiektywu razem, przecież obiektywu w nim nie zmienisz; jak już kupujesz dla matrycy to wybierasz inny model GFX 100.
> jeśli pozwolić dyskusji toczyć się wystarczająco długo, to w końcu zawsze ktoś przywoła system Mikro Cztery Trzecie...[Amadi]
tutaj prawie zawsze się kończy na systemie m4/3 i to może być jakieś inne prawo.
tomek_ zwykle na temat bezsensowności m4/3 wypowiadają się osoby o małej wyobraźni i wątłych możliwościach intelektualnych, tak to z rozmów wynika. Nie ma sensu zawracać sobie nimi głowę.
'zwykle na temat bezsensowności m4/3 wypowiadają się osoby o małej wyobraźni i wątłych możliwościach intelektualnych'
Ktoś to naprawdę napisał?
'Żaden street, bo nie jest to sprzęt dyskretny'
To jest jakieś niepisane prawo? Ja coś-w-rodzaju-streeta realizowałem (i nawet realizuję) E-M1X, a na dpreview fajny artykuł i film o koleżance, która swojego streeta w NYC realizuje obwieszona plecakami i z D850 w ręku.
link
W Kioto widziałem Japończyka robiącego street foto Linhofem. Sufit nie istnieje. ;)
@Flash69
"Jaki jest sens dawania "średnioformatowej" matrycy i ciemnego obiektywu?"
Taki sens, ze ta jasnosc szkla niewiele zmienia w foceniu dla MF.
Masz duzy DR i bardzo duza szczegolowosc + najmniejsze gabaryty puszki + szklo dla MF.
@szaryman
"
Gdybyśmy wszyscy tutaj zarabiali średnio po 50tys. miesięcznie, tej formy dyskusji raczeji by nie było. W zamian pojawiły by się pewnie narzekania, że tylko w jednym kolorze korpus jest.
Mając swobodę finansową, aparat ten bym kupił - ten format jest sporym skokiem naprzód w stosunku do małego obrazka.
Jednak skoro jestem ubogim człowiekiem pozostanę przy małych obrazkach: 24x36, APSC, czy M43
"
Wiesz czesto widze jak Ci ubodzy ludzie stale pala papieroski to tu i tam.
Palacz papierosów wydaje srednio 500 zl / mc. Na rok 6000 zl a przez 4 lata 24000 zl.
Jak bedziesz odkladal 500 zl / mc to uzbierasz przez 4 lata kase na sprzet ;)
Problem u Nas jest w tym, ze nikt nie chce odkladac a na papieroski i piwko to sie kase ma ;)
Mam dziwne wrażenie że docieramy do punktu gdzie 100gr różnicy wagi tworzy duza różnice.
A za jakiś czas narzekamy na winiete i automatyczna niewylaczalna korektę.
Tutaj idea jest fajna, natomiast plusy przyslaniaja minusy.
Obiektyw niewystarczajacy do matrycy, zakładam - bo jeszcze nie wiadomo ale są przesłanki.
Ergonomia, przednia grupa 3 regulatorow.
Wygląd, kwestia gustu, ale wg mnie mnie też jest okropny.
Waga, ok 0.8kg czy 1.5kg to olbrzymia różnica, zwłaszcza przy obsłudze 1 ręka.
Wymiary, 10mm różnicy bez znaczenia, wole bardziej ergonomiczny ksztalt.
Chyba że to znowu po pierwsze ma być biżuteria więc najważniejsze są udziwnienia.
No niestety :) nie jest to aparat dla żadnego z was, z prostych przyczyn, jedni te zdjęcia robią i wiedzą do czego im służy sprzęt i potrafią liczyć :)
Drudzy tych zdjęć nie robią więc wszystko jedno czy nie będą ich robić m43 czy większym formatem.
" która swojego streeta w NYC realizuje obwieszona plecakami i z D850 w ręku."
a co w tym dziwnego, ja długo używałem D810 gabaryty do street'a te same.
Nie jesteś niewidoczny z takim sprzętem jak ty ze swoją szklanką wody ale nie zawsze chodzi o to, żeby nie być widocznym.
'Nie jesteś niewidoczny z takim sprzętem jak ty ze swoją szklanką wody ale nie zawsze chodzi o to, żeby nie być widocznym.'
Słusznie zauważyłeś, że komentarz odnosił się do koleżki dla którego omawiany tu GFX100RF to streeta się nie nadaje.