Blackmagic Pyxis 12K
Blackmagic Pyxis 12K to najnowsza pełnoklatkowa kamera w ofercie tego producenta. Łączy w sobie sensor RGBW z modelu Ursa Cine 12K z kompaktową obudową modelu Pyxis 6K.
INFORMACJA PRASOWA
Blackmagic Design prezentujenową Blackmagic PYXIS 12K
Zaawansowana cyfrowa kamera filmowao wszechstronnej konstrukcji z rewolucyjnym pełnoklatkowymsensorem RGBW 12K w wersji z mocowaniem EF, PL lub L,Blackmagic RAW i globalną synchronizacją multimediów z Blackmagic Cloud.
NAB 2025, Las Vegas, Stany Zjednoczone – piątek 4 kwietnia 2025 r. – Blackmagic Design zaprezentował dziś Blackmagic PYXIS 12K, nową cyfrową kamerę filmową wyposażoną w rewolucyjny sensor RGBW 12K we wszechstronnej konstrukcji kamery PYXIS. Ten nowy model posiada ten sam sensor co URSA Cine 12K LF z ogromnym 16-stopniowym zakresem dynamiki, a także podwójne nagrywarki multimediów CFexpress, Ethernet 10G i globalną synchronizację Blackmagic Cloud, a wszystko to w konfigurowalnym korpusie. W ofercie są trzy modele Blackmagic PYXIS 12K z możliwością wyboru mocowania obiektywów L, PL lub EF z blokadą.
Blackmagic PYXIS 12K będzie dostępna w lipcu u dystrybutorów Blackmagic Design na całym świecie w cenie 4995 USD.
Blackmagic PYXIS 12K zostanie zaprezentowana na stoisku Blackmagic Design #SL216 podczas NAB 2025.
Dzięki wielu punktom montażowym i bocznym płytom dla akcesoriów łatwo jest dostosować Blackmagic PYXIS do własnych potrzeb. Kompaktowy korpus PYXIS wykonany z precyzyjnie obrobionego CNC aluminium lotniczego jest lekki, a jednocześnie bardzo wytrzymały. Można z łatwością zamontować go na różnych statywach kamerowych, takich jak dźwigi, gimbale lub drony. Oprócz wielu mocowań gwintowych 1/4″ i 3/8″ na górze oraz na dole korpusu, Blackmagic PYXIS posiada szereg płyt bocznych, które dodatkowo rozszerzają możliwości montażu akcesoriów, takich jak uchwyty, mikrofony, a nawet dyski SSD. Dzięki temu można stworzyć idealną kamerę do każdej produkcji, która będzie zarówno wytrzymała, jak i niezawodna.
Modele Blackmagic PYXIS posiadają duży, pełnoklatkowy sensor o natywnej rozdzielczości 6048 x 4032 lub ogromny sensor 12 288 x 8040. Są one niemal trzykrotnie większe niż sensor Super 35 i pozwalają filmować z płytką głębią ostrości lub korzystać z obiektywów anamorficznych bez przycinania, zapewniając prawdziwie kinowy wygląd. Ogromny zakres dynamiki z wysokowydajnym sensorem zapewniają wspaniałe ujęcia o niskim poziomie szumów w każdych warunkach oświetleniowych, niezależnie czy użytkownicy filmują przy jasnym świetle lub niemal w ciemnościach. Ponadto PYXIS umożliwia filmowanie z prędkością do 112 kl./s na PYXIS 12K. Niesamowity sensor w połączeniu z kolorymetrią Blackmagic zapewniają taką samą technologię obrazowania, co drogie cyfrowe kamery filmowe.
Wykorzystanie całego obszaru sensora pozwala uzyskać unikalny obraz Open Gate 3:2, który umożliwia także kadrowanie ujęć w postprodukcji. Duży sensor umożliwia też pracę w prawdziwym anamorficznym formacie 6:5 bez przycinania, dzięki czemu panoramiczne obrazy kinowe są bardziej szczegółowe i mają wyższą rozdzielczość niż dotychczas. Można nawet użyć klasycznego Super 35 okienkowego na sensorze, aby stworzyć błyskawiczną wersję „zbliżenia” ujęcia, która idealnie pasuje do materiału Open Gate.
Wybór obiektywów z mocowaniem L, EF lub PL sprawia, że Blackmagic PYXIS jest kompatybilna z największą na świecie gamą obiektywów kinowych i fotograficznych. Model z mocowaniem L jest kompatybilny z najnowszymi obiektywami pełnoklatkowymi firm Leica, Panasonic i Sigma. Obsługuje też adaptery obiektywów, umożliwiając korzystanie z szerokiej gamy nowych i zabytkowych szkieł. Model EF umożliwia korzystanie z wysokiej jakości obiektywów fotograficznych z lustrzanek cyfrowych, a nawet kamer Blackmagic Pocket Cinema. Z kolei model PL jest kompatybilny z profesjonalnymi obiektywami kinowymi Zeiss, ARRI, Cooke i innymi bez konieczności stosowania adaptera.
![]() |
Blackmagic PYXIS może nagrywać we wszystkich standardowych rozdzielczościach i klatkażach od HD do DCI 4K, 6K, 8K, a nawet 12K. Blackmagic PYXIS 12K obsługuje wieloskalowy sensor, który pozwala filmować w 12K, 8K lub 4K przy pełnym rozmiarze sensora i nagrywać z prędkością do 40 kl./s przy 12 288 x 8040 Open Gate 3:2 lub 60 kl./s przy 12 288 x 5112 2.4:1 i 112 kl./s przy 4096 x 2160 4K. Model 6K pozwala filmować do 36 kl./s 6048 x 4032 Open Gate 3:2 lub 60 kl./s w 4K DCI przy 4096 x 2160.
Wbudowany LCD w Blackmagic PYXIS jest przeznaczony nie tylko do wyświetlania stanu. To ekran dotykowy 4″ HDR o wysokiej rozdzielczości, idealny do monitorowania i przeglądania ujęć na planie. Rozdzielczość Full HD umożliwia kadrowanie i ustawianie ostrości bez konieczności noszenia ze sobą nieporęcznego monitora zewnętrznego.
Blackmagic PYXIS Monitor to wszechstronny monitor z ekranem dotykowym 5″ HDR z pełnym sterowaniem kamerą. Oferuje te same elementy sterujące i nakładki, co wbudowany LCD PYXIS, więc idealnie nadaje się do użytku z zewnętrznym sprzętem lub gdy akcesoria blokują wbudowany wyświetlacz. Liczne punkty montażowe ułatwiają instalację na dowolnym rigu kamerowym i używanie monitora jako dużego wizjera do bezproblemowego ostrzenia i kadrowania. Może też być wykorzystywany jako panel pomocniczy, aby ekipa mogła kadrować i monitorować ujęcia z dowolnego miejsca na planie. Ponadto wyświetlacz o jasności 1500 nitów i zdejmowana osłona przeciwsłoneczna zapewniają widoczność, nawet w jasnym świetle słonecznym.
Blackmagic PYXIS obsługuje opcjonalny wizjer Blackmagic URSA Cine EVF, umożliwiając łatwe i precyzyjne filmowanie w plenerze czy z ręki. Użytkownicy otrzymują zintegrowany wysokiej jakości kolorowy wyświetlacz OLED 1920 x 1080 z wbudowanym czujnikiem zbliżeniowym, 4-elementową szklaną dioptrią zapewniającą niesamowitą dokładność i regulację szerokiego zakresu ostrości.
Innowacyjne boczne płyty jeszcze bardziej zwiększają możliwości osprzętowania kamery. Standardowa płyta dołączona do Blackmagic PYXIS jest wykonana z tego samego aluminium lotniczego co korpus kamery i posiada 2 mocowania z gwintem 1/4″ oraz jedno mocowanie z gwintem 3/8″, co pozwala na dodanie mikrofonów, uchwytów lub innych akcesoriów. Można też podłączyć dołączoną płytę SSD, aby wygodnie i bezpiecznie podłączyć dysk USB typu C do nagrywania, a nawet telefon komórkowy do transmisji na żywo.
Blackmagic PYXIS nagrywa w formacie Blackmagic RAW, aby zachować szczegółowość, ekspozycję i kolory podczas postprodukcji. Nagrywa też proxy HD H.264 w czasie rzeczywistym, ułatwiając udostępnianie multimediów na całym świecie w ciągu kilku minut. Obrazy zawsze zachowują niezrównaną rozdzielczość i jakość dla kolorystyki, kluczowania, kompozytowania, przekadrowania, stabilizacji i śledzenia w HD, 4K, 6K, 8K a nawet ogromnym 12K.
Blackmagic PYXIS posiada dwie wbudowane nagrywarki kart CFexpress oraz port USB typu C do nagrywania bezpośrednio na zewnętrzne dyski flash lub SSD. Nośniki CFexpress są trwalsze i szybsze niż starsze nośniki, dzięki czemu są idealne do nagrywania 12-bitowych plików Blackmagic RAW w pełnej rozdzielczości. Dodatkowo dwa gniazda CFexpress pozwalają kontynuować nagrywanie, ponieważ możesz wymieniać pełne karty bez zatrzymywania.
Poza oryginałami z kamery Blackmagic PYXIS nagrywa proxy HD w H.264. Ponieważ mały plik proxy można przesłać do Blackmagic Cloud w kilka sekund, nawet w trakcie nagrywania, multimedia są dostępne w studiu w czasie rzeczywistym. Przesyłanie plików bezpośrednio do kosza na multimedia DaVinci Resolve w trakcie pracy montażystów to rewolucyjne rozwiązanie, które nie było dotąd możliwe. Każdy montażysta pracujący w dowolnym miejscu na świecie otrzyma ujęcia.
![]() |
Przesyłając materiał do Blackmagic Cloud, można użyć telefonu Apple lub Android, aby uzyskać połączenie z internetem za pośrednictwem danych mobilnych. Wystarczy podłączyć telefon do portu USB typu C, a Blackmagic PYXIS skonfiguruje się do mobilnej transmisji danych. Można również połączyć się przewodowo za pomocą portu Ethernet kamery. Pozwala to na przesyłanie multimediów podczas nagrywania, dzięki czemu zespoły postprodukcyjne mogą rozpocząć pracę w czasie rzeczywistym z dowolnego miejsca na świecie,
Blackmagic PYXIS posiada szeroką gamę złączy audio, monitorowania, zasilania i innych. Kamera jest wyposażona w wyjście 12G-SDI do monitorowania z obsługą HDR i Ultra HD. Oznacza to, że można podłączyć wyświetlacz SDI w celu monitorowania obrazów na planie, z nakładkami pokazującymi najważniejsze informacje i stan kamery lub bez nich. SDI pozwala na używanie znacznie dłuższych kabli niż HDMI, dzięki czemu łatwiej jest sięgnąć do monitorów, które znajdują się dalej na planie.
Blackmagic PYXIS ma wbudowany sprzętowy silnik strumieniowy obsługujący strumieniowanie RTMP i SRT do YouTube, Facebooka, X i nie tylko. Dostęp do internetu można uzyskać na dwa sposoby: połączenie przez Ethernet lub telefon 4G lub 5G do danych mobilnych. Dzięki wbudowanej w kamerę funkcji przesyłania strumieniowego, stan transmisji i prędkość przesyłania danych są widoczne w wizjerze i na wyświetlaczu LCD.
„Od czasu wprowadzenia Blackmagic PYXIS 6K ciężko pracowaliśmy, aby nasz niesamowity sensor RGBW z URSA Cine był dostępny dla jeszcze większej liczby klientów” – powiedział Grant Petty, dyrektor generalny Blackmagic Design. „Przeprojektowaliśmy elektronikę i przetwarzanie, aby móc obsługiwać ogromny sensor i uważamy, że klienci pokochają filmowanie w niezwykle wielkim formacie w 4K, 8K, a teraz 12K. Jesteśmy naprawdę podekscytowani, że możemy zaoferować ten sensor we wszechstronnej konstrukcji PYXIS, która jest tak popularna wśród naszych klientów!”.
![]() |
Charakterystyka Blackmagic PYXIS 12K
- pełnoklatkowy sensor RGBW 36 x 24 mm 12K o rozdzielczości 12 288 x 8040.
- Open Gate 3:2, pełna wysokość, anamorficzny format 6:5 i 9K Super 35 do tworzenia treści kinowych.
- Wieloskalowy sensor RGBW do filmowania w 12K, 8K lub 4K przy pełnym rozmiarze sensora.
- Do wyboru modele z mocowaniem obiektywu L, PL lub EF z blokadą.
- Nagrywanie w pełnej rozdzielczości do 40 kl./s lub 112 kl./s w rozdzielczości 8K.
- Wbudowany ekran LCD HDR 4″ o jasności 1500 nitów.
- Nagrywa pliki Blackmagic RAW i proxy H.264.
- Niezwykle szybkie nagrywanie na dwóch kartach CFexpress.
- Ethernet 10G lub dane mobilne do zdalnej transmisji strumieniowej z telefonów komórkowych.
- Opcjonalny Blackmagic URSA Cine EVF.
- Opcjonalny Blackmagic PYXIS Monitor.
- Posiada 12G-SDI do monitorowania z nakładką stanu.
- Profesjonalne wejście mini XLR z 48-woltowym zasilaniem fantomowym.
- Kompleksowe rozwiązanie do streamingu na YouTube, Facebook, X i nie tylko.
- Akumulatory serii BP-U o dużej pojemności.
Dostępność i cena
Blackmagic PYXIS 12K będzie dostępna w lipcu u dystrybutorów Blackmagic Design na całym świecie w cenie 4995 USD, z wyłączeniem ceł i podatków.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Na całym świecie poza USA. Tam kosztuje 6,5 tyś dolarów, w odpowiedzi na politykę Trumpa. Jest oficjalny wpis BMD. Operatorzy z USA już zapowiedzieli, że kupią se kamery w Kanadzie:)
tu link: link
Dlatego napisali „4995 USD z wyłączeniem ceł i podatków”. U nas będzie +VAT
Nie, to jest odrębna sprawa. BMD wydało komunikat, że cena 4995 jest aktualna dla całego świata i nie zawiera ceł i podatków, a dla USA rośnie w reakcji na działania Trumpa. Czyli podstawowa u nas i w innych krajach 4995, w USA podstawowa wyższa. Zmienili im ceny na wszystko poza Resolve i Clouds.
A gdzie jest produkowana ta kamera? U nas cło też pewnie trzeba doliczyć
A zawodowcy i tak VAT sobie odliczą ;) tylko prywatni entuzjaści zapłacą ten Vat
Ja pier... Weź se pocket 4K. U nas liczy się z 995 USD jako cena podstawowa. W USA od wczoraj 1315 USD. Przedwczoraj mieli cenę podstawową 995 USD. I tak na wszystko prócz softu.
U nas mamy VAT, a w USA podatek był doliczany przy kasie (ok 10%). Różnica była różna dla różnych stanów, ale w USA wychodziło taniej - często dużo taniej. Teraz jak rozumiem amerykanie te podatki zapłacą od wyjściowo wyższej ceny (bo zawierającej cło). Takie "nowe" ceny będą mieli w zasadzie na wszystko z Chin, Japonii i reszty świata. To mogą być ciekawe czasy.
Blackmagic Cinema Camera 6K ma już autofocus na razie w wersji beta. Ciekawe czy ta nowa kamera dostanie autofocus też.
@ad1216
"A gdzie jest produkowana ta kamera? U nas cło też pewnie trzeba doliczyć"
Ile wynosi u nas cło na elektronikę z krajów azjatyckich?
@deel77
" ale w USA wychodziło taniej - często dużo taniej"
Jak się porownywalo ceny netto do brutto i w dodatku dla nowości rynkowych to tak. Później z reguły ceny na rynkach europejskich szybciej spadały i cena netto u nas często robi się niższa niż w USA.
@lord13
Często korzystałem możliwości zakupu za oceanem i to nie tylko kwestia podatku. Często produkt w USA kosztował np. 1999$ a u nas 2199euro, więc gdy doliczyło się sales tax (8,875% w NY) w USA i u nas 23% Vat to wychodziły większe różnice.
@rabijki
Operatorzy z USA już zapowiedzieli, że kupią se kamery w Kanadzie:)
Jak kupią w Kanadzie to muszą je sprowadzić do USA więc zapłacą cło.
Po pierwsze w USA wzrosła cena podstawowa od której liczy się cło. Więc jeśli kupią taniej i zapłacą cło to i tak kupią taniej:) po drugie mogą se kupić i wwieźć w plecaku.
´Po pierwsze w USA wzrosła cena podstawowa od której liczy się cło.´
Nie. Cena podstawowa zawiera cło, nie zawiera sales tax.
´Więc jeśli kupią taniej i zapłacą cło to i tak kupią taniej:)´
Nie. Produkt przywieziony z Kanady jest nadal pochodzenia chinskiego - przy wywozie z Kanady mogą odzyskac cło kanadyjskie, ale zapłacą amerykanskie za towar z Chin. Jedyny ´ratunek´ to przemyt, ale wtedy popełniaja przestepstwo celno-podatkowe, to jest lekko ryzykowne.
´Często produkt w USA kosztował np. 1999$ a u nas 2199euro, więc gdy doliczyło się sales tax (8,875% w NY) w USA i u nas 23% Vat to wychodziły większe różnice.´
To nieporozumienie. Ceny w USA są zwsze netto, bez sales tax. Ceny detaliczne w Europie są zawsze brutto, więc w/w 2.199 euro zawiera juz lokalny VAT.
@JarekB
"To nieporozumienie. Ceny w USA są zwsze netto, bez sales tax. Ceny detaliczne w Europie są zawsze brutto, więc w/w 2.199 euro zawiera juz lokalny VAT. "
Nie zawsze ceny w Europie są podawane z Vatem. Często przy premierach sprzętów podawana jest cena w $ i Euro, ale obie są cenami netto. Wiele sklepów oferujących sprzedaż w całej Europie również podaje ceny netto. Np. CaptureOne (firma z Dani) podaje ceny netto bo w każdym kraju jest inny Vat. Podobnie z zakupami z wielu firm z Wielkiej Brytani (no ale to nie Unia Europejska).
@deel77
"Często produkt w USA kosztował np. 1999$ a u nas 2199euro, więc gdy doliczyło się sales tax (8,875% w NY) w USA i u nas 23% Vat to wychodziły większe różnice."
Skoro mówisz, że często, to nie będzie problemu sypać takimi przykładami? ;)
Ja kojarzę dosłownie pojedyncze przypadki, że cena netto u nas była jakoś zauważalnie wyższa niż w US.
@lord13
poszukaj w moich komentarzach. Pisałem o tym.
Test kamery w czasie ?
Niezwykle szybkie nagrywanie na dwóch kartach CFexpress
czyli powracamy na ziemie czyli niska cena.Kinema była za droga.
....na banerze tło stanowi obraz generowany"ejaj" czy pochodzący z kamery?
Zastanawiam się, bo nie ma blików w oczach.
Klasycznie przy takim oświetleniu bliki powstają i ten efekt jest raczej pożądany niż usuwany...przynajmniej tak ..było.
link