W bazie znajduje się 2419 aparatów i 10615 ocen.
Możesz też zrobić
własne porównanie aparatów
Proszę podać interesujące Cię parametry
Olympus OM-D E-M1 Mark II - specyfikacja i opinie
Producent | Olympus |
---|---|
Model | OM-D E-M1 Mark II |
Data premiery | 2016-09-19 |
Liczba pikseli | 20.4 Mpix |
Dostępne rozdzielczości | • RAW: 5184 x 3888 - skompresowany, Fine (kompresja: 1/4)
• 4608 x 3456 (RAW, JPEG) • 2560 x 1920 (JPEG) • 1280 x 980 (JPEG) • Tryby: 4:3, 3:2, 16:9, 1:1, 3:4 (w trybie RAW zapisywane w EXIF) |
Matryca | 17.3 x 13 mm (4/3) Live-MOS, 4:3, całkowita liczba pikseli 21.8 Mpix
mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków (SSWF) |
Procesor obrazu | TruePic VIII |
Format zapisu | • Zdjęcia: JPEG (EXIF, DPOF, DCF),
RAW (12-bit, pliki .ORF, bezstratna kompresja), JPEG+RAW Rodzaje JPEG: Fine/Normal • Zdjęcia 3D: MPO • Filmy: MOV (MPEG-4 AVC/H.264), AVI (Motion JPG) • Dźwięk: Wave (stereo PCM/16-bitów, 48kHz) |
Zakres ISO | • Auto (możliwość dostosowania, domyślna niska wartość ISO - 6400)
• Manualny: ISO LOW - 25600 • Zmiana co 1/3 EV oraz co 1 EV |
Migawka | • Szczelinowa sterowana elektronicznie,
1/8000 - 60 s (ze zmianą co 1/3, 1/2 lub 1EV) Elektroniczna migawka: 1/32000 - 60 s • Wytrzymałość do 200 tys. zdjęć |
Konstrukcja obiektywu | Obiektywy systemu micro 4/3,
poprzez adapter także obiektywy systemu 4/3 lub OM powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x2.0 |
Ogniskowa obiektywu | n/a |
Światłosiła | n/a |
Zoom optyczny | 0x |
Zoom cyfrowy | 2x |
Stabilizacja obrazu | Tak |
Zapis wideo | • Ultra HD 4K, 3840 x 2160 px, 30, 25, 24 kl./s, transfer 102 Mbps
• C4K, 4096 x 2160, 24 kl./s, transfer 237 Mbps • Full HD, 1920 x 1080 px, 16:9, 30p, 25p, 24p • HD, 1280 x 720 px (16:9), 60p, 50p, 30p, 25p, 24p • 1280 x 720 pix (HD 16:9) z szybkością 30 kl./s • 640 x 480 px, 30p • Maks. rozmiar pliku 4 GB (AVCHD) lub 2 GB (Motion-JPEG) • Maks. czas nagrania: 29 min. (MOV), 7 min. (HD Motion-JPEG), 14 min. (VGA Motion-JPEG) • Wbudowany mikrofon stereo • Redukcja szumu wiatru • Regulowana głośność nagrywania • Stabilizacja • Klipy filmowe 1, 2, 4, 8 s |
Ogniskowanie | Hybrydowy AF oparty o detekcję kontrastu i detekcję fazową
• AF: 121 punktów krzyżowych • Wszystkie cele, grupowe cele (w 9 lub 5 obszarach), pojedynczy cel 800 punktów • Manualny wybór w trybie Powiększonego podglądu • Tryby AF: Manualne, Wstępne ustawienia MF, Pojedynczy AF, Ciągły AF, Pojedynczy AF + MF, Śledzenie AF • Funkcja wykrywania twarzy i oka • Wspomaganie AF - wbudowana dioda • Focus Peaking |
Pomiar światła | 324-strefowy TTL,
Tryby pomiaru: • Cyfrowy pomiar ESP (matrycowy 324-strefowy), • centralnie ważony uśredniony, • punktowy, • punktowy z jasnym tłem, • punktowy z ciemnym tłem, Zakres pomiaru: od -2 do 20 EV (dla 17 mm, F2.8, ISO 100) |
Ostrość od | zależne od obiektywu |
Balans bieli | Auto, Światło żarówek, Światło jarzeniowe 1, Słoneczny dzień, Lampa błyskowa, Zachmurzone niebo, Cień, Tryb podwodny
• Ustawienia własne wg wzorca (4 ustawienia) • Ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2000–14 000 K) • Bracketing balansu bieli (3 zdjęcia ze zmianą co 2, 4, 6 kroki ustawianą w osi A-B/G-M) |
Kompensacja ekspozycji | • Kompensacja: +/- 5.0 EV w skoku co 1/3, 1/2 lub 1 EV
• Bracketing: 2, 3 lub 5 klatek w skoku co 1/3, 2/3 lub 1 EV, 7 zdjęć ze zmianą eksp. co 1/3, 1/2 lub 2/3 EV |
Programy | • Program auto, Priorytet przysłony, Priorytet czasu migawki, Manualny, Czas B, Czas, Film, HDR, Mój tryb, Fotografowanie wg ustawień własnych, Tryb użytkownika 1, Tryb użytkownika 2
• Filtr artystyczny: Pop Art, Zmiękczenie ostrości, Jasny i lekki kolor, Tonowanie światła, Ziarnisty film, Fotografia otworkowa, Diorama, Cross Process, Dramatyczna tonacja, Delikatna Sepia, Podkreślone krawędzie, Akwarela, Vintage, Kolorowe elementy |
Zdjęcia seryjne | • Tryb H: z szybkością do 15 kl./s
• Tryb L: z szybkością do 10 kl./s • Tryb Cichy: (H) - ok. 60 kl./s, (L) - ok. 18 kl./s |
Lampa błyskowa | Brak wbudowanej lampy błyskowej.
• Dołączana lampa błyskowa z możliwością odbicia światła (w zestawie) • Liczba przewodnia: 12.9 (ISO 200) • Tryby: AUTO, Manualny, Manualny (Pełna, 1/4, 1/16, 1/64), Redukcja efektu czerwonych oczu, Synchronizacja błysku z długimi czasami naświetlania, z redukcją efektu czerwonych oczu, Synchronizacja błysku z długimi czasami naświetlania, Synchronizacja błysku z długimi czasami naświetlania na drugą kurtynę migawki, Błysk dopełniający, Wyłączenie lampy błyskowej (Brak błysku), TTL-Auto, FP Manualny, FP TTL Auto • Synchronizacja:1/250 s, 1/8000 s (Tryb Super FP) • Kompensacja błysku: +/- 3 EV w krokach co 1/3, 1/2, 1 EV |
Złącze hot-shoe | Tak |
Wyjście statywowe | Tak |
Samowyzwalacz | 2 s lub 12 s lub użytkownika |
Karta pamięci | Podwójne gniazdo kart SD (jedno kompatybilne z UHS-II) |
LCD | Odchylany pod wieloma kątami, 3-calowy, dotykowy, kolorowy LCD, 1.037.000 punktów, proporcje 3:2
Jasność regulowana w 15 poziomach Temp. barwowa regulowana w 15 poziomach, Kolorystyka obrazu: żywe barwy (domyślnie) / naturalna Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo. |
Wizjer | Elektroniczny, 2.360.000 punktów, pokrycie 100% pola kadru, powiększenie maks. 1.48x, punkt oczny 21 mm (odległość od powierzchni tylnej soczewki), korekcja dioptrii od -4 do +2 |
Komunikacja i złącza | Uniwersalne złącze USB 3.0 typu C, wyjście HDMI, wejście mikrofonu, wyjście słuchawkowe
• Obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge), PIM III • Wbudowany modułu sieci bezprzewodowej Wi-Fi |
Zasilanie | Akumulator litowo-jonowy BLH-1 |
Akcesoria | Akumulator, ładowarka, lampa błyskowa, kabel USB, pasek na ramię, instrukcja obsługi |
Waga | Ok. 574 g (z akumulatorem i kartą pamięci) |
Wymiary | 134.1 x 90.9 x 68.9 mm (bez elementów wystających) |
Dodatkowe informacje | • Live Composite
• Wersje językowe menu: angielski, francuski, niemiecki, hiszpański, włoski, rosyjski, czeski, niderlandzki, duński, polski, portugalski, szwedzki, norweski, fiński, chorwacki, słoweński, węgierski, grecki, słowacki, turecki, łotewski, estoński, litewski, ukraiński, serbski • Edycja RAW • Stabilizacja o wydajności do 5.5 EV • Korpus wykonany ze stopów magnezu • Kolor obudowy: czarny |
Ocena ogólna
Użytkuje od: 6 mies.
Cena zakupu:
Wykorzystanie: Amatorskie
Wady: Zbyt krótki czas pracy na baterii, gorsza jakość zdjęć na wysokim iso może coś jeszcze wyjdzie z czasem. Na razie wady nie mają dużego znaczenia w porównaniu z zaletami.
Zalety: Największą zaletą tego aparatu jest jego niska waga i rozmiar, szybka migawka, doskonały autofocus, ergonomia i wykonanie a także funkcje specjalne ( pro capture, live composite, hires itp.). Nie wolno zapomnieć o doskonałej stabilizacji, możliwości personalizacji aparatu, dobrej jakości filmy prosto z korpusu.
Podsumowanie: Fotografuję głównie ptaki, do tego ten system nadaję się doskonale, jestem bardzo mobilny nie muszę nosić ze sobą statywu. Wybitna stabilizacja pozwala z obiektywem Zuiko Pro 300 robić zdjęcia z ręki przy czasach 1/20 sek , udaje się też przy dłuższych. Nie muszę podbijać iso. Ponad to AF bardzo dobrze śledzi obiekt, tryb pro capture pozwala uchwycić właściwe momenty w dynamicznej akcji. Doskonałe optycznie obiektywy serii PRO. Fotografowanie tym sprzętem otwiera nowe możliwości.
Ocena ogólna
Użytkuje od: 6 mies.
Cena zakupu: 6900
Wykorzystanie: Półprofesjonalne
Wady: Zbyt rozbudowane, nie-intuicyjne menu / nieszczęśliwie przetłumaczone na PL niektóre opcje menu, akumulator niezły ale mógłby być jeszcze bardziej wydajny, wyraźnie gorsza jakość obrazu w słabych warunkach oświetleniowych
Zalety: Niezła jakość obrazu w dobrych warunkach oświetleniowych, doskonała jakość wykonania: uszczelnienia naprawdę spełniają swoją rolę, ergonomiczna obsługa (raz tylko przeszedłem męki z menu, teraz mam na wierzchu wszystko czego mi potrzeba, więcej tam nie zaglądam), mega dobrze leży - w moich - (dużych) dłoniach, wybitna stabilizacja obrazu, doskonały wybór świetnych optycznie szkieł - szczególnie z linii PRO
Podsumowanie: Długo wahałem się, analizowałem i porównywałem pomiędzy sobą różne systemy bezlusterkowe. Od kilka lat byłem użytkownikiem Fuji, Sony kusiło pełną klatką, a gdzieś pomiędzy znalazł się Olek. Fuji zawiodło mnie jakością wykonania, nie były to korpusy aż tak odporne jakbym tego oczekiwał (XT1, XT2). Olympus choć bardzo drogi przekonał mnie wystarczającą na moje potrzeby jakością obrazu ale również znakomitą ergonomią, solidnością body i rewelacyjną optyką. To nie jest system dla każdego, moim zdaniem świetnie sprawdzi się dla podróżników, 'ptasiarzy', do streeta i dla portrecistów (dla tych którzy emocje postrzegają niekoniecznie poprzez uzyskanie papierowej głębi ostrości). Do krajobrazów wybrałbym jednak Soniacza (lub Fujika, gdybym się nie zawiódł na jakości wykonania). Koszty systemu Olympusa są ogromne, trzeba być świadomym swoich potrzeb, bo za tą kwotę można mieć system o znacznie lepszej jakości obrazowania. Na moje pół-profesjonalne potrzeby Olek jest bardzo ok, zakup był jednak bardzo przemyślany, stąd zapewne brak zawodu.
Ocena ogólna
Użytkuje od: 3 mies.
Cena zakupu: -------
Wykorzystanie: Półprofesjonalne
Wady: nie widzę jak na razie
Zalety: zdjęcia w high resie zachwycają - bajka . Mym zdaniem polepszona stabilizacja w porównaniu do E-M1. Znacznie lepsza ergonomika w stosunku do pierwszej wersji i dotyczy także HLD-9 . Jak masz nieduże dłonie nie trzeba gripa nawet przy 40-150Pro. Nowe akumulatory znacznie dłużej trzymają i co najważniejsze wskazanie już procentowe. Menu w nieznacznie zmienione co do wcześniejszej wersji . Super że oprogramowania do sterowań zewnętrznych działają bez zmian ( sterowanie ala pilot po wifi oraz liniowe capture Olympus). Można powiedzieć mądrzejszy i o lepszej rozdzielczości jak poprzednik.
Podsumowanie: Nie żałowałem ani jednej złotówki na pierwszą wersję i już widzę że z mk II też będę zadowolony. Warto kupić z Polską gwarancją bo za grosze można wtedy dokupić gwarancję na 5 lat ( bezcenne ).
Ocena ogólna
Użytkuje od: 3 mies.
Cena zakupu: 1899 GBP
Wykorzystanie: Amatorskie
Wady: - skomplikowane, nieintuicyjne menu - czasami autofokus niedomaga w slabym swietle - nie da sie calkowicie wylaczyc odszumiania (ponoc) - najmniejszy skok kompensacji naswietlania to 0.3EV, przydaloby sie np. 0.1EV
Zalety: - szybki autofokus - dobra jakos obrazu jak na rozmiar sensora (ISO 6400 daje uzywalne zdjecia) - szybkie tryby seryjne - ergonomia (pomijajac menu) - 1 naladowanie baterii starcza na ponad 500 zdjec
Podsumowanie: Kupilem aparat do robienia zdjec ptakow i innych zwierzatek, fotografii "spacerowej", widoczkow, troche portretu. Do tych celow sprawdza sie idealnie.
Ocena ogólna
Użytkuje od: 1 mies.
Cena zakupu: 1999 USD
Wykorzystanie: Amatorskie
Wady: Trochę duży i ciężki w porównaniu z omd em-5 i em-1, który miałem poprzednio. Tylko czarna wersja (nie ma jeszcze wersji srebrnej) Inna bateria niż w em-1 mark1 i inny grip (nic nie pasuje z poprzedniego modelu.
Zalety: Bardzo szybki autofokus, niesamowita stabilizacja. Z ręki nieporuszone zdięcia na 1/4 sek objektyw 12-100 f4 Ultraszybkie zdjęcia 60/sek full size Nie grzeje się jak nagrywa video
Podsumowanie: b. dobry polecam