Panasonic AG-HMC41
Firma Panasonic zaprezentowała nową, profesjonalną kamerę wideo rejestrującą obraz w wysokiej rozdzielczości 1920x1080 z wykorzystaniem AVCHD. Panasonic AG-HMC41 obsługuje karty SD/SDHC, ma zastąpić model AG-DVC30 i wyróżnia się niewielką wagą wynoszącą zaledwie 1 kg.
Informacja prasowa
Rozdzielczość Full HD, bit rate: 24 Mb/s , 17 Mb/s, 13 Mb/s , 6Mb/s i slot na karty SD/SDHC – super-lekki profesjonalista
Warszawa, 6 sierpnia 2009 r. — Kombinacja wysokiej rozdzielczości 1920x1080 z systemem AVCHD oraz zapisem na kartach pamięci SD/SDHC zamknięte w kompaktowej obudowie o wadze 1 kg to nic innego jak AG-HMC41 nowa kamera profesjonalna, następca popularnego modelu AG-DVC30 firmy Panasonic.
![]() |
Panasonic AG-HMC41 jest kolejną kamerą z linii pro-video AVCCAM wykorzystującą jako nośnik popularne i niedrogie karty SD / SDHC. Kamera posiada jedno złącze kart SD i umożliwia zapis materiału wideo w 4 różnych trybach kompresji w rozdzielczości Full HD. Przy zastosowaniu 32 GB karty SD nowy kamkorder oferuje możliwość zapisu do 3 godzin materiału filmowego w najwyższej rozdzielczości 1920X1080 z bitratem 24 Mbps. Poprzez wybór odpowiedniego trybu nagrywania kamera umożliwia zmianę bitratu co, dzięki zwiększeniu kompresji w sposób znaczący zwiększa ilość nagranego materiału nawet do 12 godzin w trybie 6 Mbps z zachowaniem rozdzielczość HD – to prawdziwa rewolucja biorąc pod uwagę ceny i funkcjonalność najpopularniejszego nośnika jakim bez wątpienia jest karta SD.
![]() |
Kolejną zaletą AG-HMC41 jest zastosowanie najnowszej generacji formatu zapisu AVCHD opartego o specyfikację kodeka H.264 dla kompresji wideo. Nowy format AVCHD jest ponad dwa razy bardziej efektywny w porównaniu z dotychczas stosowaną technologią MPEG-2. Na rynku dostępne jest oprogramowanie wielu firm umożliwiające nielinearną edycję nagranych materiałów. Warto wspomnieć że dzięki kompatybilności z H.264 aplikacje PC umożliwiają bezpośredni zapis materiału na płytach typu Blu-ray i możliwość odtworzenia jakości HD w warunkach domowych z zastosowaniem odtwarzaczy Blu-ray. Nowa lina produktów firmy Panasonic między innymi telewizory VIERA i odtwarzacze Blu-ray posiadają złącza SD umożliwiające bezpośrednie odtwarzanie materiałów wideo AVCHD z kart SD.
![]() |
Kamera wyposażona została w trzy nowej generacji 1/4 cala progresywne sensory typu 3MOS (3,05 megapikseli każdy) co w połączeniu z kodekiem AVCHD oferuje bardzo wysoką jakość obrazu dostępną dotychczas w wyższej klasie sprzętu. Kamera może przełączać się pomiędzy następującymi trybami obrazu 1080p, 1080i oraz 720p, jak również wieloma trybami prędkości nagrywania 50i, 25P. Mamy również możliwość wyboru bit rate, 24 Mb/s , 17 Mb/s, 13 Mb/s , 6Mb/s.
AG-HMC41 wyposażono w duży 2.7-calowy panel LCD oraz w wysokiej jakości, zaprojektowany z myślą o standardzie HD obiektyw z 12xZOOM.
Kamera pojawi się w sprzedaży już w sierpniu tego roku, w cenie 11115PLN netto.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
ciekawe jakie efekty da avchd w profesjonalnej kamerze
Nie znam się na kamerach dlatego zapytam...
Czy ta kamera ma wymienną optykę ???
jak się uprzesz to w każdej kamerze da się wymienić optykę ;)
Panasonic w swoje ofercie ma tylko naramienne kamery profesjonalne z wymienną optyką.
ta kamerka to raczej zabawka i nie warta swojej POLSKIEJ CENY
DVC30 też w pierwszych miesiącach sprzedaży kosztowała ok 12tys (brutto) +2.5 tyś za adapter XLR z mikrofonem. Ostatecznie jej cena spadła do poziomu ok 6.800 brutto za kamerę z adapterem i mikrofonem.
Tańszym i o wiele lepszym rozwiązaniem do filmowania kupić aparat panasonica GH1. (do zarobkowania typu filmowanie wesel) ani HMC ani GH1 nie nadają się ze względu na zastosowane przetworniki CMOS.
Czemu CMOS nie nadaje się do wesel, bo na tym się zupełnie nie znam?
kaziu - a więc aparat GH1 jest lepszy niż to? fakt widać to już po konstrukcji
link
link
link
przetworniki cmos maja wady i zalety... na sali weselnej gdzie zostanie uzyty stroboskop lub fotograficzne lampy studyjne to obraz z tego typu przetwornika nie nadaje sie do ogladania.
Kaziu, bardzo ciekawe! Zwłaszcza film nr 2 zrobił na mnie wrażenie.
Do tej pory byłem apologetą CMOSów, teraz widzę że muszę zweryfikować swoje podejście w odniesieniu do kamer video. Rozumiem, że jest to przypadłość dotycząca ogólnie przetwornika CMOS a nie obróbki sygnałowej Sony?
Film nr 3 również ciekawy - walący się płotek, na filmie 1 "kłapanie" samochodu zauważyłem dopiero po pewnym czasie.
Jak będę miał okazję (pewnie w weekend) to zrobię podobny eksperyment z płotkiem na 3CCD.
Ciekawe jak duży ma sensor i co za tym idzie jaką da głębię ostrości. Bo jeżeli będzie wielkości paznokcia (małego ;) ) to faktycznie GH1 może być bardziej kreatywny. Swoją drogą to ciekawe z tym CMOS, nie zdawałem sobie z tego nawet sprawy, ile to można się na forum nauczyć :)
Taka ciekawostka.
Niedlugo zostanie wydany plugin do After Effect, ktory pozwoli niwelowac kilka problemow powodowanych przez matryce CMOS:
link
Jak do tej pory pracowałem na poprzedniej wersji Ag-dvc 30e i nie mogę złego słowa powiedziec o tej kamerze - pracowała w manualu wysmienicie pomimo iż nie posiadam od lat lampy prowadzącej - wysmienity balans bieli - ciekawi mnie jednak pozytywna opinia którą słyszałem na temat nowej HMc 41 ze stajni Beiksa - czy to tylko brudne słowa czy pozytywna i prawdziwa oferta?
Czy warto?
dla mnie ten model powinien wystarczyc na weselne przypadki
mamox - 3 przetworniki 1/4" - przy full HD (nawet przy panasonica pixel shift to bardzo malo by uzyskac zadowalajacy efek przy slabym oswietleniu. musisz sie liczyc ze bedziesz mial obraz o 2 dzialki przeslony ciemniejszy niz w przypadku DVC30 a ona nie nalezy do super jasnych kamer. kolejnym nieporozumieniem jest jej cena ? Nie lepiej dorzucic troche kasy i kupic HMC151?