W bazie znajduje się 2419 aparatów i 10613 ocen.
Możesz też zrobić
własne porównanie aparatów
Proszę podać interesujące Cię parametry
Sony Alpha SLT-A99 II - specyfikacja i opinie
Producent | Sony |
---|---|
Model | Alpha SLT-A99 II |
Data premiery | 2016-09-19 |
Liczba pikseli | 42.4 Mpix |
Dostępne rozdzielczości | Format FF:
• 7952 x 5304 • 5168 x 3448 • 3984 x 2656 Format APS-C: • 5168 x 3448 • 3984 x 2656 • 2592 x 1728 Format 16:9 FF: • 7952 x 4472 • 5168 x 2912 • 3984 x 2240 Format 16:9 APS-C • Tryby sweep panoramy (max. 12416 x 1856 lub 5536 x 2160) |
Matryca | 35.9 x 24 mm (FF), Exmor R CMOS, 3:2, całkowita liczba pikseli 43.6 Mpix,
• mechanizm samooczyszczania matrycy (ochronna powłoka antystatyczna i elektromagnetyczny mechanizm wibracyjny) |
Procesor obrazu | BIONZ X |
Format zapisu | • Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF 2.0, MPF Baseline), RAW (14 bit, pliki .ARW 2.3), RAW+JPEG
Rodzaje JPEG: Extra Fine / Fine / Standard • Filmy: XAVCS, AVCHD format Ver. 2.0 compliant, MP4 • Dźwięk: XAVCS: LPCM 2 kanały, AVCHD: Dolby Digital (AC-3) 2 kanały, Dolby Digital Stereo Creator, MP4: MPEG-4 AAC-LC 2 kanały |
Zakres ISO | Auto (ISO 100-6400, możliwość wyboru górnej/dolnej granicy)
100-25600 ISO w skoku co 1/3 EV ISO 50 lub 102400 - zakres rozszerzony Filmy: ISO 100-25600 |
Migawka | Szczelinowa sterowana elektronicznie, 30-1/8000 s w krokach co 1/3 lub 1/2 EV, Bulb |
Konstrukcja obiektywu | Z bagnetem Sony Alpha (Minolta A) w tym obiektywy DT w trybie APS-C,
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.0 lub x1.5 w trybie APS-C |
Ogniskowa obiektywu | n/a |
Światłosiła | n/a |
Zoom optyczny | 0x |
Zoom cyfrowy | 4x |
Stabilizacja obrazu | Tak |
Zapis wideo | W trybie PAL:
• XAVC S 4K: 3840 x 2160 px, 25p • XAVC S HD: 1920 x 1080 px, 100p, 50p, 25p • AVCHD: 1920 x 1080 px, 50p, 50i, 25p • AVC MP4: 1920 x 1080 px, 50p, 25p; 1280 x 720 px, 25p • Wyjście czystego sygnału HDMI |
Ogniskowanie | Autofokus z wykrywaniem fazy TTL
• Czujnik 1: czujniki liniowe CCD, Czujnik 2: czujniki wykrywania fazy w płaszczyźnie ogniskowej • Pola AF czujnika 1: 79-punktów AF (79 punktów krzyżowych), • Pola AF czujnika 2: 399 pól wspomagających • Zakres czujnika 1: -4 do 18 (dla ISO 100 i obiektywu f/2.8) • Tryby AF: Pojedynczy (AF-S), Automatyczny (AF-A), Ciągły (AF-C), DMF (bezpośrednia ręczna regulacja ostrości), MF |
Pomiar światła | Pomiar 1200 strefowy,
Zakres: -2 EV do 17 EV (dla odpowiednika ISO 100 i obiektywu F1.4) Tryby pomiaru: • wielosegmentowy, • punktowy, • centralnie ważony |
Ostrość od | Zależnie od obiektywu |
Balans bieli | Auto, Dzień słoneczny, Cień, Dzień pochmurny, Żarówka, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa,
• 3 ustawienia własne wg wzorca, • ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500 - 9900 K) • Korekcja i bracketing balansu bieli |
Kompensacja ekspozycji | • Kompensacja: +/-5 EV w skoku co 1/3 lub 1/2 EV
• Bracketing: 3 lub 5 klatek w skoku co 1/3, 1/2, 2/3, 2, 3 EV, 9 klatek w skoku co 1/3, 1/2, 2/3, 1 EV |
Programy | Auto (iAUTO, zaawansowana automatyka), Zaprogramowana automatyka ekspozycji (P), Preselekcja czasu (S), Preselekcja przysłony (A), Ręczny (M), Panorama, Film |
Zdjęcia seryjne | • Hi+: 12 kl./s
• Hi: 8 kl./s • Mid: 6 kl./s • Lo: 4 kl./s |
Lampa błyskowa | Brak lampy wbudowanej,
• Sterowanie: ADI, przedbłysk TTL • Synchronizacja do 1/250s • Korekcja siły błysku +/- 3 EV w krokach co 1/3, 1/2 EV • Bracketing błysku: 3 lub 5 klatek w skoku co 1/3, 1/2, 2/3, 2, 3 EV, 9 klatek w skoku co 1/3, 1/2, 2/3, 1.0 EV • Tryby pracy: Wyłączona, automatyczna, błysk wypełniający, synchronizacja z drugim przebiegiem kurtyny, synchronizacja z długim czasem ekspozycji, osłabianie efektu czerwonych oczu (włączanie/wyłączanie), synchronizacja z krótkim czasem ekspozycji , tryb bezprzewodowy • Zewnętrzna lampa błyskowa: lampa błyskowa do systemu Sony Alpha zgodna ze stopką Multi Interface, możliwość użycia adaptera stopki do podłączania lamp wyposażonych w stopkę z automatyczną blokadą |
Złącze hot-shoe | Tak |
Wyjście statywowe | Tak |
Samowyzwalacz | 2s lub 10s |
Karta pamięci | Podwójne gniazdo kart pamięci:
• Memory Stick PRO Duo, PRO-HG Duo • Secure Digital (SD/SDHC/SDXC), kompatybilność z UHS-1 Jedno gniazdo obsługujące oba typy kart, drugie tylko karty SD |
LCD | • Główny: Odchylany i obrotowy (kąt nachylenia: 134° w górę / 180° w dół, kąt obrotu: 180° zgodnie z ruchem wskazówek zegara / 90° przeciwnie do ruchu wskazówek zegara), 3-calowy, kolorowy Xtra Fine TFT LCD, 1 228 800 punktów,
Regulowana jasność w 5 poziomach • Pomocniczy: monochromatyczny, podświetlany |
Wizjer | EVF (elektroniczny) XGA OLED Tru-Finder, 0.5 cala, 2.359.296 punktów,
powiększenie: x0.78, pokrycie: ok. 100%, korekcja dioptrii: od -4.0 do +3.0, punkt oczny: 27 mm (od soczewki wizjera) • Technologia półprzezroczystego lustra |
Komunikacja i złącza | USB (MTP, pamięć masowa, PC), wyjście mini HDMI (typu D), stopka Multi Interface (stopka akcesoriów z automatyczną blokadą), wejście zasilania DC, gniazdo mikrofonowe mini jack stereo 3.5 mm, gniazdo słuchawkowe mini jack stereo 3.5 mm, gniazdo synchro, Wi-Fi z NFC, Bluetooth |
Zasilanie | Akumulator litowo-jonowy NP-FM500H (pojemność 1650 mAh),
czas pracy akumulatora: ok. 490 klatek (przy pracy z LCD), • opcjonalnie zasilacz sieciowy AC-PW10AM • opcjonalnie uchwyt pionowy/pojemnik na baterie (grip) |
Akcesoria | Bateria, ładowarka, kabel USB, osłona na wizjer, osłona na gniazdo gorącej stopki, osłona na mocowanie obiektywu, pasek na ramię |
Waga | 849 g (z akumulatorem) |
Wymiary | 142.6 x 104.2 x 76.1 mm |
Dodatkowe informacje | • Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB
• 5-osiowa stabilizacja matrycy o wydajności do 4.5 EV • Korpus ze stopu magnezu |
Ocena ogólna
Użytkuje od: 1 rok
Cena zakupu: 14500
Wykorzystanie: Półprofesjonalne
Wady: - Cena - premiera była już w 2016 roku, a puszka dalej jest droga, - Praca na aku 400-500 w zależności od szkła i ustawień Na szczęście na rynku bardzo dużo jest tanich oryginalnych aku, które stosowane były w starych puszkach. - Bardzo drogie szkło Sony 500 F4 G SSM, fajnie by podpiąć i posiadać ten słoik pod nowa puszkę ale cena powala. - Dużo nowych szkieł pod E, a coraz mniej nowości pod A ale niczego nie brakuje mi poza tym 500mm za kosmiczna cenę.
Zalety: Same zalety: - Szybki hybrydowy AF (12 kl./s), 79 + 399 punktów AF, - Eye AF - ustawienie i sledzenie AF na oku fotografowanej osoby to super sprawa, świetne śledzenie obiektów, - Wystarczający bufor na 60 plików RAW (poprzednik A99 mieścił 17 sztuk w bufor), - Wbudowana 5-osiowa stabilizacja obrazu dostępna z każdym szkłem, Można użytkować z tanimi szkłami Minolty, które do dziś dziś dnia można znaleźć w świetnym stanie, - Duża rozdzielczość - można śmiało przycinać w razie potrzeby, - Świetna czułość - można z ISO iść sporo w górę (A99 pod tym względem był dużo gorszy), - Mały i lekka puszka (tylko 849g, dla porównania Nikon D850 to 1015g)) ale dobrze się trzyma, rozmieszczenie przycisków też dobre, - Migawka przewidziana na 300000 cykli (Nikon D850 to tylko 200000), - Dwa gniazda na karty SD, - Dobry zakres dynamiczny (lepszy niż w 5D Mark IV), - Przegubowy w pełni ekran (5D Mark IV to porażka pod tym względem), - Głębia koloru lepsza niż w NiC, - Bluetooth, NFC, - Dobra czułość -4 EV (w 5D Mark IV jest -3 EV)
Podsumowanie: Próbowałem 5D Mark IV oraz D850 ale się nie zdecydowałem. Wcześniej miałem A99, z którego nie byłem zadowolony, ale A99II to inna bajka. Zmieniłem swoje stare szkła z: Sony Carl Zeiss 16-35/2.8 SSM na SAL1635Z2 Sony Carl Zeiss 24-70/2.8 SSM na SAL2470Z2 Sony 70-200/2.8G SSM na SAL70200G2 Sony 70-400/4-5.6G SSM na SAL70400G2 Ze staroci zostawiłem sobie: Sony 16/2.8 FishEye Sony 35/1.4G Sony Carl Zeiss 50/1.4 SSM Sony Carl Zeiss 85/1.4 Sony Carl Zeiss 135/1.8 Polecam komuś poużywać tą puszkę z dobrym szkłem, a nie tylko wypowiadać się na podstawie YT. Jeżeli kogoś stać na Sony to będzie zadowolony. Osobiście uważam też obserwując rynek, że pakując się w system na nowo lepiej jest wybrać obecnie Sony FE A7III lub A7RIII lub już coraz tańszego A9.
Ocena ogólna
Użytkuje od: 6 mies.
Cena zakupu: 15.000
Wykorzystanie: Amatorskie
Wady: \"przesiadłem\" się na ten model z A 900. jestem fotografikiem przyrody i z przykrością znalazłem trzy potężne wady 1. prawy zaczep paska jest tak usytuowany, że bez względu na to czy używasz paska czy pętli wciąż kręci tylnym pokrętłem, zmienia nastawienia i co gorsze myślę, że może łatwo go uszkodzić 2. nastawianie własnego balansu bieli - w jednym ręku trzymasz białą kartkę a drugą ręką masz wycelować ważący minimum 1,5 kilo aparat i kciukiem nacisąć centralnie joystik. w A900 i innych aparatach robisz po prostu zdjącie 3. wizjer - kompletna porażka - nie nadąża za szybkimi zmianami zumu - staje na zauważalny czas, poziomnica również - gdy wiatr marszczy wodę wizjer widzi to jako niekolorową kaszę, to samo z drgającymi lekko liśćmi na wietrze - obraz widziany w wizjerze jest daleki od tego co jest na matrycy i co pokazuje monitor
Zalety: oprócz powyższych wad same zalety
Podsumowanie: co z tego, że maszyna ma milion zalet, jeśli nie ma jak ją nosić, a podstawowa funkcja jest na pograniczu \"mission impossible\"
Ocena ogólna
Użytkuje od: 1 mies.
Cena zakupu: 16500
Wykorzystanie: Profesjonalne
Wady: Kiepski balans bieli, słabe zdjęcia przy kontrastowym oświetleniu, bardzo wygórowana cena.
Zalety: Dobra jakość wykonania, wizjer dający rzeczywisty podgląd zdjęć, sprawnie działający autofocus.
Podsumowanie: Czasem trzeba pracować na pożyczonym sprzęcie. Niestety Sony A99II to aparat o cenie zupełnie nieadekwatnej do jego realnej wartości i dla mnie kiepski rozdział pracy. Aparat zbudowany w oparciu o błędną koncepcję z systemu dychającego tylko dzięki aparaturze do podtrzymywania życia. Czas ją wyłączyć.
Ocena ogólna
Użytkuje od: 1 mies.
Cena zakupu: 3600 EURO
Wykorzystanie: Amatorskie
Wady: Bateria. Trzeba o niej pamiętać, bo się stosunkowo szybko rozładowuje. Dokupić kilka i do kieszeni. Marzeniem moim jest możliwość zmiany opcji głosem :) , ale tego jeszcze, żaden aparat nie ma.
Zalety: Zalet bardzo dużo. Bardzo dobrej jakości zdjęcia. Z tej matrycy możesz sobie jeszcze kadrować. Niskie szumy. Szybkość robienia fotek. Bardzo dobry auto fokusa. Bardzo dobry wizjer. Dobrze leżący w ręce korpus, z guzikami dobrze rozmieszczonymi, z bardzo wieloma funkcjami, które można sobie przyporządkować ( wedle potrzeb ) na różne guziki. Każdy zainteresowany wie o jego wielu funkcjach, że nie warto tego pisać. Jest ich bardzo dużo.
Podsumowanie: Nie żałuję zakupu. Przeskoczyłem z Nikona D300 i nie wiem jaki aparat będzie moim następnym. Co też by musiało zostać wyprodukowane, bym się skusił na nowy aparat ? Ten ma wszystko, co mi potrzeba. Na razie mam obiektyw Sony Carl Zeiss Vario-Sonnar 24-70 mm f/2.8 T* ZA SSM II i przede mną zakup Tamrona SP 150-600 mm f/5-6.3 Di VC USD G2. Mogę tylko polecić. Nie obawiajcie się go kupować, test na optyczne.pl jest nie obiektywny.
Ocena ogólna
Użytkuje od: 1 mies.
Cena zakupu: 15000
Wykorzystanie: Półprofesjonalne
Wady: Prądożerność, ale to raczej problem stosowania tych samych akumulatorów od czasów pierwszych alf.
Zalety: Jakość wykonania, jakość zdjęć, jakość filmów, błyskawicznie pracujący autofokus, bardzo niskie szumy, potężna matryca, fantastyczna ergonomia.
Podsumowanie: Ten aparat pracuje wreszcie tak, że chce się naciskać spust migawki raz za razem. Piekielnie szybki, bardzo czuły spust migawki, jakość zdjęć i filmów powala. Przy swoich parametrach poza zasięgiem konkurencji, nawet tej znacznie droższej. Z obiektywami systemowymi, ale też Tamrona (70-200/2.8 oraz 180/3.5 makro) oraz staruszkami Minolty pracuje aż miło. Jakość i jeszcze raz jakość.