W bazie znajduje się 2417 aparatów i 10607 ocen.
Możesz też zrobić
własne porównanie aparatów
Proszę podać interesujące Cię parametry
Panasonic Lumix DC-GH5 - specyfikacja i opinie
Producent | Panasonic |
---|---|
Model | Lumix DC-GH5 |
Data premiery | 2017-01-04 |
Liczba pikseli | 20.3 Mpix |
Dostępne rozdzielczości | • 5184 x 3888 px
• 3712 x 2784 px • 2624 x 1968 px • 4992 x 3744 px (6K PHOTO) • 3328 x 2496 px (4K PHOTO) • 5184 x 3456 px (3:2) • 5184 x 2920 px (16:9) • 3888 x 3888 px (1:1) • Dostępne są też inne rozdzielczości dla proporcji 3:2, 16:9, 1:1 |
Matryca | 17.3 x 13 mm (4/3) Live-MOS, 4:3, całkowita liczba pikseli: 21.77 MPix
mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków |
Procesor obrazu | Venus Engine |
Format zapisu | • Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF),
MPO (przy użyciu obiektywu 3D systemu Micro 4/3) RAW, JPEG+RAW, JPEG+MPO Rodzaje JPEG: Fine/Standard • Filmy: MOV, MP4, AVCHD • Dźwięk: LPCM (MOV), Dolby Audio 2 kanały (MP4, AVCHD) |
Zakres ISO | Auto, Inteligentne ISO, 200 - 25600 ISO z krokiem co 1/3 lub 1 EV,
Tryb rozszerzony ISO 100 W trybie filmowania: do ISO 12800 |
Migawka | Szczelinowa
• 60 s - 1/8000 s, Bulb • Elektroniczna do 1/16000 s • Żywotność migawki: ok. 200.000 zdjęć |
Konstrukcja obiektywu | Obiektywy systemu micro 4/3 oraz
obiektywy systemu 4/3 poprzez przejściówkę DMW-MA1, obiektywy systemu Leica M poprzez przejściówkę DMC-MA2M, obiektywy systemu Leica R poprzez przejściówkę DMC-MA3R powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x2.0 |
Ogniskowa obiektywu | n/a |
Światłosiła | n/a |
Zoom optyczny | 0x |
Zoom cyfrowy | 4x |
Stabilizacja obrazu | Tak |
Zapis wideo | • C4K: 4096 x 2160 px, 24 kl./s
• 4K: 3840 x 2160 px, 60, 50, 30, 25, 24 kl./s • Full HD: 1920 x 1080 px, 60, 50, 30, 25, 24 kl./s • Funkcje 6K PHOTO i 4K PHOTO, MP4 (H.265/HEVC, format audio: AAC / H.264/MPEG-4 AVC, format audio: AAC (2 kan.)) • Opcjonalnie zewnętrzny mikrofon DMW-XLR1 • Czas nagrywania: m.in. AVCHD (FHD/60p) około 75 min (wyświetlacz tylny), MP4 (4K/60p) około 50 min (wyświetlacz tylny) • Poziom funkcji Master Pedestal: 31 kroków • Styl fotograficzny (filmy): Cinelike D / Cinelike V / Like709 / V-LogL • Wybór czasu nagrania, pozostałego czasu nagrywania, tryb znacznika czasu (pomijanie klatek, bez pomijania klatek) • Funkcja skanowania synchronizacji • Można nagrywać bez przerywania, gdy rozmiar pliku przekroczy 4 GB lub 30 minut (plik z filmem zostanie podzielony na nagrywane i odtwarzane osobno części) |
Ogniskowanie | AF oparty o detekcję kontrastu, MF, AF+MF, 225 punktów
• Tryby AF: Pojedyncze zdjęcie (AFS), Tryb ciągły (AFC), Tryb elastyczny (AFF), Manual Focus (MF) • Strefy AF: Wykrywanie twarzy/oczu, Śledzenie, 225-obszarowy, tryb Custom Multi, 1-obszarowy, funkcja Pinpoint • One Shot AF, Shutter AF, zwolnienie migawki po wciśnięciu przycisku do połowy, Quick AF, stale mierzony AF (podczas nagrywania filmów), Eye Sensor AF, AF+MF, MF Assist, Touch MF Assist, Focus Peaking, funkcja Touch AF/AE, Touch Pad AF, migawka dotykowa • Blokada AF: przycisk AF/AE LOCK • Technologia DFD • Post Focus • Focus Stacking • Zakres detekcji od -4 do 18 EV (ISO 100) • Asysta AF: wbudowana dioda |
Pomiar światła | System pomiaru 1728 -strefowy,
Tryby pomiaru: • Wielopunktowy • Centralny ważony • Punktowy Zakres pomiaru: od 0 do 18 EV (f/2.0, ISO100) |
Ostrość od | Zależne od obiektywu |
Balans bieli | Auto / AWBc, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa
• 4 ustawienia własne wg wzorca, • ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500 - 10000 K z krokiem co 100 K), • Korekcja (w 2 osiach B-A / M-G) i bracketing balansu bieli (3 klatki) |
Kompensacja ekspozycji | Kompensacja: +/- 5.0 EV w skoku co 1/3 EV (+/- 3.0 EV dla filmów)
Bracketing: 3 lub 5 lub 7 klatek, w skoku co 1/3, 2/3 lub 1 EV, w zakresie +/- 3 EV |
Programy | Program AE, Priorytet przysłony AE, Priorytet migawki AE, Manualny
• Tryb Kreatywne: Ekspresja, Retro, Stara fotografia, Wysokie tony, Niskie tony, Sepia, Czarno-białe, Dynamiczne czarno-białe, Impresja, Dynamika, Filtr filmowy, Aparat zabawkowy, Toy Pop, Wybielanie, Efekt miniatury, Rozmycie, Fantazja, Gwiazdki, Jeden kolor, Słońce • Style zdjęć: Standard, Żywy, Naturalny, Monochromatyczny, L. monochromatyczny, Sceneria, Portret, Niestandardowy 1, 2, 3, 4, Cinelike D, Cinelike V, Like709, V-LogL (w niektórych przypadkach wymagany jest klucz aktualizacji oprogramowania - sprzedawany oddzielnie) |
Zdjęcia seryjne | Migawka mechaniczna:
• AFS/MF: H: 12 kl./s, M: 7 kl./s (z funkcją Live View), L: 2 kl./s (z funkcją Live View) • AFF/AFC: H: 9 kl./s, M: 7 kl./s (z funkcją Live View), L: 2 kl./s (z funkcją Live View) Migawka elektroniczna: • AFS/MF: H: 12 kl.k/s, M: 7 kl./s (z funkcją Live View), L: 2 kl./s (z funkcją Live View) • AFF/AFC: H: 9 kl./s, M: 7 kl./s (z funkcją Live View), L: 2 kl./s (z funkcją Live View) |
Lampa błyskowa | Zewnętrzna
• Synchronizacja do 1/250 s • Korekcja siły błysku +/- 3 EV w krokach co 1/3 EV • Tryby pracy: Auto, auto/redukcja czerwonych oczu, wł. wymuszenie, wł. wymuszenie/redukcja czerwonych oczu, powolna synchronizacja, powolna synchronizacja/redukcja czerwonych oczu, wył. wymuszenie • Synchronizacja na 1. kurtynę migawki, Synchronizacja na 2. kurtynę migawki • Sterowanie bezprzewodowe zewnętrznymi lampami błyskowymi |
Złącze hot-shoe | Tak |
Wyjście statywowe | Tak |
Samowyzwalacz | 2s, 10s, 10s (3 zdjęcia) |
Karta pamięci | Podwójny slot, Secure Digital (SD/SDHC/SDXC) zgodne z UHS-II |
LCD | Odchylany i obrotowy, 3.2-calowy (proporcje 3:2), dotykowy, kolorowy TFT LCD, 1.620.000 punktów, 100% pokrycie kadru, regulowana jasność, kontrast i kolorystyka (w 7 poziomach) |
Wizjer | Elektroniczny, kolorowy OLED, 3.680.000 punktów, pole widzenia: 100%, powiększenie: x0.76 (ekwiwalent dla formatu 35 mm), korekcja dioptrii: od -4.0 do +4.0, punkt oczny: 21 mm, czujnik zbliżenia oka |
Komunikacja i złącza | Złącze USB 3.1 typu C, wyjście HDMI, wejście mikrofonu stereo mini jack o średnicy 3.5 mm, wejście na wężyk spustowy o średnicy 2.5 mm, wyjście słuchawek stereo mini jack o średnicy 3.5 mm, Gniazdo synchronizacji lampy błyskowej
• Wbudowana karta sieci bezprzewodowej Wi-Fi 802.11a/b/g/n/ac • Obsługa NFC-F (Near Field Communication) ISO/IEC 18092 • Bluetooth 4.2 • Opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wężyka DMW-RSL1, • Obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge) |
Zasilanie | • Akumulator litowo-jonowy 7.2 V, pojemność 1860 mAh, wydajność ok. 410 zdjęć (monitor tylny)
• Opcjonalnie: uchwyt pionowy / pojemnik na baterie (grip) DMW-BGGH5 |
Akcesoria | Ładowarka, akumulator, osłona korpusu, osłona gorącej stopki, muszla oczna, osłona gniazda synchronizacji lampy błyskowej, osłona złącza uchwytu z akumulatorem, kabel USB, pasek na ramię, uchwyt na kabel |
Waga | 645 g (bez akumulatora i karty pamięci)
725 g (z akumulatorem i kartą pamięci) |
Wymiary | 138,5 x 98,1 x 87,4 mm |
Dodatkowe informacje | • Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
• Języki: Japoński, angielski, niemiecki, francuski, włoski, hiszpański, polski, czeski, węgierski, rumuński, holenderski, turecki, portugalski, fiński, duński, szwedzki, grecki • Stabilizacja: 5-osi, Dual I.S. (zgodność z systemem Dual I.S. 2) |
Ocena ogólna
Użytkuje od: 1 mies.
Cena zakupu: RENT
Wykorzystanie: Profesjonalne
Wady: FOTO: szum widoczny już na bazowym ISO 200, ogólnie średnia jakość zdjęć (w porównaniu z FF) VIDEO: brak OGÓLNE: moc akumulatora mogłaby być większa
Zalety: FOTO: tryby seryjne, szybki i celny AF (dobry AF-C/F) VIDEO: bardzo rozbudowane tryby filmowania oraz ich jakość – to główny i bardzo mocny atut tej puszki. Możliwy crop 1.4x (4K) i 2.8x (FHD) – np. z ogniskową 300 mm i TC1.4x daje ekw. 1.176 mm (4K) i 2.352 mm (FHD). OGÓLNE: solidne, ergonomiczne, uszczelnione body (kilka godzin w deszczu); bardzo wysoka konfigurowalność; bezgłośna, elektroniczna migawka; fokus-peaking; odchylany i obrotowy, dotykowy ekran LCD; choć preferuję OVF to muszę pochwalić bardzo dobry, szybki i duży EVF – prawie bez blackout'u (@baron13 ;-); dwa sloty SD; bezproblemowa aplikacja do smartfonu oraz komunikacja Wi-Fi.
Podsumowanie: Otrzymałem zlecenie na wykonanie nagrań wideo z dużej odległości. Zastanawiałem się nad użyciem zestawu 1DxII+600/4+TC2.0x, który jednak przegrał trybem Full HD 100p i wynikowym klatkażem 25p vs. GH-5 z odpowiednio 180p i 50p. GH-5 to bardziej kamera wideo niż aparat fotograficzny, i w tym jest bardzo dobra. Używałem z Oly'm 300-ką – super zestaw ważący zaledwie 2 kg. Byłoby (za) pięknie, gdyby nie szum już od ISO 200. W silnie zachmurzony, deszczowy dzień „poruszałem“ się w czasie 1/200s przy ISO 200-400 i f/4-f/5.6.