Canon EOS 7D i dwa nowe obiektywy tuż tuż
Dzisiaj po południu, serwis Canon Rumors opublikował zdjęcia plakatu reklamowego przeznaczonego na rynek chiński i zawierającego podstawowe parametry nowego Canona EOS 7D, a także zdjęcia dwóch nowych obiektywów z logo firmy Canon.
Jak widać poniżej, zdjęcie jest poruszone i słabej rozdzielczości, ale i tak internautom udało się rozszyfrować większość rzeczy.
I tak na samej górze mamy napis: "Podwójna prędkość, 100% pokrycia w wizjerze". Natomiast poszczególne kwadraciki oznaczają:
- 18 milionów efektywnych pikseli,
- podwójny procesor DIGIC 4,
- 8 klatek na sekundę,
- 19-polowy AF z wszystkimi punktami krzyżowymi,
- ISO 6400,
- 63-strefowy pomiar,
- wizjer o pokryciu 100%,
- wirualny horyzont,
- 3-calowy LCD,
- Full HD wideo,
- Live View.
Nie do końca jest jasne czy mamy do czynienia z aparatem o matrycy APS-C czy APS-H. Za tym pierwszym rozmiarem przemawia zdjęcie na plakacie, które pokazuje chyba obiektyw EF-S i obiektywy EF-S o parametrach 15-85 f/3.5-5.6 IS USM oraz 18-135 f/3.5-5.6 IS, które mamy zobaczyć wraz z nową lustrzanką. Drugi jest sugerowany poprzez liczbę pól autofokusa (1D MkIII też ma 19 krzyżowych) oraz dużą liczbę pikseli (wielu osobom trudno uwierzyć, że Canon zdecydował się upakować 18 milionów pikseli na matrycy APS-C, skoro 15 milionów w 50D było już uznawane za przesadę).
Wyciekło też całkiem sporo informacji na temat nowych obiektywów. Bardzo uniwersalny obiektyw standardowy
EF-S 15-85 mm f/3.5-5.6 IS USM daje pola widzenia w zakresie 84.5 - 18.4 stopnia (na matrycy APS-C).
Jest to konstrukcja składająca się z 17 elementów ustawionych w 12 grupach. Jedną soczewkę
wykonano z niskodyspersyjnego szkła UD, a trzem innym nadano kształt asferyczny.
Tańszy EF-S 18-135 mm f/3.5-5.6 IS składa się z 16 elementów ustawionych w 12 grupach i zawiera jedną soczewkę ze szkła UD i jedną asferyczną.
Pierwszy z omawianych obiektywów ma być dostępny w połowie października, a drugi jeszcze we
wrześniu.
Pełną specyfikację nowych obiektywów można znaleźć w naszej bazie:
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
jeśli aps-c to szkoda, szkoda...
Hm. Z Canonem wiele wspólnego nie mam -- ale jeśli to ma być aparat klasy 40/50D, to skąd takie dziwne oznaczenie -- 7D?
Jak zobaczyłem tytuł newsa, pierwszą myślą było: "O, Canon poprawił popsutego 5D markII"
A tu w newsie czytam o APS-C i APS-H.
Czy to ma być nowa półka w Canonie? Czy ta sama co 40/50D (i wcześniejsze), lecz z nową numeracją?
Moim zdaniem to ma być coś pomiędzy 50D a 5D.. więc stawiam na APS-H. Nie wrzuciliby 18 milionów na APS-C skoro zaczęli się w końcu cofać (PS G11).
Poza tym na CanonRumors możemy wyczytać, że 60D możemy się spodziewać około lutego 2010, więc 7D nie jest następcą 50D, z resztą za dużo by było zmian w stosunku do poprzednika.
7D zapowiada się świetnie, do pełni szczęścia brak mi tylko ruchomego LCD laj w G11. Skoro dają już HD, to czemu LCD ciągle siedzi nieruchomo? Może w 60D się pojawi.
a mogłem w Chinach się rozejrzeć bardziej :D a czasu brakowało i człowiek nie skupił się na tym co najważniejsze :D
Z dostępnego opisu obiektywów wynika że w 7D będzie matryca APS-C (tłumaczenie z chińskiego).
messer, pomyslalem to samo. Taki "MKII rev. 2.0"
Mnie cieszy bardziej, ze pojawiaja sie nowe amatorskie obiektywy, ktorych tak brakowalo...
Ciekawi mnie jeszcze cena. APS-H za mniej niż 5kzł to by była całkiem niezła oferta. ;)
Czy ktoś jest w stanie wyciągnąć jakieś wnioski z wykresów MTF nowych obiektywów?
link
link
messer a skad wiesz ze 5D jest taki "popsuty" skoro miales z nim do czynienia?
Z tego co mnie wiadomo jest to aparat APS-C, następca 50D. Jednocyfrowy, bo ponoć Canon zmienia oznaczenia linii produktów - trzymanie sie dotychczasowego wepchnęło by ich w poletko Nikona (D60, D70, D80, D90).
Nie widzę sensu zmiany dwucyfrowego nazewnictwa. To ma sens - xxxx entry, xxx amatorskie, xx zaawansowane i x profi.
Tym bardziej że Nikon ma D40 i jakoś nikt nie myli z Canonem 40D
taka mała dygresja :P
na fotce: link widać, że aprat nie ma wbudowanej lampy błyskowej, natomiast na screenie (pewnie fake) link przycisk ją wysuwający jest widoczny ;)
soul: ten na plakacie też może mieć lampę.
Nie wiedzialem, ze rozmiar moze miec takie znaczenie.
Jak aps-h to super, jak aps-c to fatalnie.
No to ja sobie odpuszczam narazie 17-85 IS USM i czekam co pokaże ten nowy KIT. Aparacik fajny :)
jak na aps-c super, jak aps-h fatalnie. No chyba, że ten nowy 15-85mm pokryje APS-H. Z danych wynika, że to ma być aparat do reporterki, taka tańsza wersja 1D. Aparatów które zadowolą wszystkich nie ma i raczej nie będzie. Każdy model który wnosi coś nowego cieszy - nawet jeśli to tylko kompilacja kilku znanych już rozwiązań. W systemie Canona brak było do tej pory aparatu z wysokiej klasy AF w segmencie niższym niż 1D/Ds. Wierzę, że wzorem jedynek da się przyporządkować punktowy pomiar światła do aktualnie wybranego punktu AF
Ja nie widzę sensu pchania APS-C w 7D (chyba że faktycznie Canon zmienia system numeracji). Prawda taka, że APS-H mamy tylko w pro (1D).
Jeśli to faktycznie będzie aparat z matrycą APS-H, nie będzie on tani.. oj nie. Na moje oko cena będzie o 1-1.5k niższa od 5D mkII.
Nie ma co robić sobie nadziei... to jest APS-C, a jeśli tak, to mamy najbardziej upakowaną matrycę w dziejach DSLR! Nawet Olympusa przebili!
K8v8M, jeśli to ma być aparat do reporterki to 18 Mpix mu niepotrzebne. Seria 1D miała ostatnio 8-10 Mpix i mało kto narzekał.
nazgul, poletka już dawno są wspólne. I to Nikon wjechał na poletko Canona, bo Canon D60 był dużo wcześniej niż Nikon D60.
Ten aparat byłby dla mnie idealny, gdyby miał APS-H. Z APS-C też byłby idealny ale z 12-14 Mpix zrobionymi w nowej technologii.
Może to Foveon 6+6+6. Albo takie coś jak Fuji S3/5 czyli 9 mln dużych piskeli plus 9 milionów małych? ;)
mysle ze ikonka na plakacie miedzy 100% pokrycia a wirtulanym horyzontem (dolna linia od lewej), której nie opisali to rozmiar matrycy. Jesli wiekszy kwadracik to FF to raczej wyglada na aps-h
Noooo dobra... Powiedzmy że to APS-H. To oznacza że szkła tylko EF? Te nowe dwa zaprezentowane to są EF-S chyba?
a tak w ogóle to skąd te 18 mpix? Z tego obrazka "1800"?
1800 to FullHD.
A może jest możliwe technicznie zrobienie APS-H, który by był kompatybilny z EF-S?
A nie, FullHD to by było 1080, mój błąd.
K8v8M tak, z tego 1800
full HD to jak już 1080, a nie 1800, poza tym ikonka z filmami jest gdzie indziej. Tak czy inaczej ponawiam pytanie skąd te 18 mpix?
goltar, to jakiś Chiński sposób zapisu? bo 1800, a 18 mpix to jest jakby różnica...
Canon na rynki azjatyckie tak podaje. 1800 to 18 Mpix.
W opisie nowych szkieł jest taki fragment: "The release of two lenses with the same period published supporting the use of EOS 7D, but also can be widely used in the Canon EOS series of other APS-C size digital SLR cameras." (automatyczne tłumaczenie z chińskiego na angielski). Ja z tego wnioskuje że jest APS-C.
K8V8M co ty nie widzisz napisu 18mpx, jest na ostatnim dolnym po prawej stronie no chyba, że nie znasz japońskiego...
Arek, dzięki za szybką odpowiedź ;-)
Ja bym się jednak na zapas nie martwił. Raczej na 99% jest to APS-C - co z tego?. Przy tak spozycjonowanym sprzęcie Canon sobie raczej nie mógł pozwolić na obrazek gorszej jakości (per pixel) niż z serii dwu/trzycyfrowej. Być może mamy więc pierwszego przedstawiciela jakiejś rewolucyjnej technologii. Popatrzcie na obrazek z nowych kompaktów sony (exmor-r). Fajnie tak sobie gdybać ;-)
O! w koncu Canon bedzie miał pełnoprawny odpowiednik Nikona D300 :D
A te zoomy wyglądają ciekawie, szczególnie 15-85 :)
Wydaje sie malo prawdopodobne, by udalo sie zbudowac rozsadnych rozmiarow obiektyw o zakresie 15-85mm pokrywajacy APS-H - stad wnioskuje, ze chodzi raczej o APSC. A jesli Canon wsadzil 18mpix na APSC bez jakiejs nowej technologii (matryca BSI kupiona od Sony? ;) to bedzie to porazka stulecia. Przemawiala by za tym "niska" maksymalna wartosc iso (6400).
cena 7D ma wynosić 2700$
To jest APS-C. Canon nie rezygnuje z numeracji dwucyfrowej. 7D to krok w górę od XXD i krok w dół od 1D. W tej sytuacji cała gama aparatów Canon to pełne spectrum.
2700$ za APSC? Przy D300s za 1700$?
mszczyrek, obiektyw to akurat żaden argument. Przy matrycy APS-H można zrobić kropa ze szkła APS-C. Nie powinno też być problemu z zawadzaniem lustra od dupkę obiektywu jak to się dzieje przy FF.
Co masz na mysli mowiac o cropie ze szkla APSC? Cropa to mozna zrobic ze szkla FF (wyciac środek pola obrazowego).
A mnie zastanawia coś jeszcze. Zdjęcie pokazuje fragment plakatu. Jaka lustrzanka jest po prawej stronie i co jest pod jej spodem?
tak samo można w drugą stronę. Tzn z matrycy wyciąć środek odpowiadający polu obrazowemu załączonego obiektywu. Taki tryb jest w Nikonach FF i zdaje się też u Sonego.
Ale jaki to ma sens wprowadzac aparat z obiektywem ktory do niego "nie pasuje"?
Arek - prawdopodobnie jest to taki sam plakat - nie pociety z roli jeszcze? Chinskie znaczki sie zgadzaja.
Jesli to nie jest fake oczywiscie.
mszczyrek no żaden, dlatego jestem przekonany, że to jest matryca APS-C. Pozwoliłem sobie tylko zauważyć, że od strony praktyczno/technicznej to nie jest żaden problem. Marketingowo byłoby to raczej bez sensu, ale w tym segmencie marketing może chodzić innymi torami...
Arek - wygląda to na powtórkę (to z boku), bo pod spodem to nie mam pojęcia.
Patrząc na obiektyw to dałbym głowę że widzę Canon Zoom Lens EF-S ... coś tam coś tam
...15-85 mm f/3.5-5.6 IS USM
na większości stron plotkarskich taka cena wskoczyła, link link
ploty w przypadku cen Sony potwierdziły się w 100% na + soniaka, a pojawiły się miesiąc wcześniej, chyba, że to robili marketnigowcy z S... co do Canona to można się przerazić :D i cały czas plotki mówiły o 12mpx potem 15mpx i skończyłoby się na 18??
i do tego 7D kojarzy mi się jedynie z KM Dynaxem 7D, wpchnęli się na poletko.... :D
Dynax to przeszłośc
Skoro to ma być high-end, to jaka szansa jest że udało im się upakować 18mpix na APS-C CMOS i uzyskać matrycę która nie szumi specjalnie i ma dobry zakres tonalny?
...a obok na plakacie jest 7Ds z pełną klatką. ;)
nad nim jest siódemka, a zarys dookoła spustu, mimo perspektywy, jest chyba ten sam.
To by oznaczalo 30-35mpix w 1Ds Mk IV. Masakra.
Fajne zadanie nam w sumie dali. Dostalismy gdzies 60% plakatu, poruszony, nie wiadomo czy prawdziwy z zadaniem wywróżenia wielkości matrycy i zgadnięcia co jest na drugiej części plakatu. ;)
Nie ma się co oszukiwać, to na 99,9 % APS-C, świadczą o tym zarówno przecieki informacji, jak i wcześniejsze fotki obudowy, proporcje "pryzmatu" na plakacie, podczepiony obiektyw EF-S no i sam fakt równoczesnego wprowadzania dwóch EF-Sów. Co gorsza z max. czułości 6400 wnioskować można, że najpewniej nie mamy do czynienia z żadną rewolucyjną technologią w budowie matrycy.
Tragedia? Niekoniecznie. Być może matryca ta będzie nieżle pracować w trybie S-RAW, czyli w tym przypadku w rozdzielczości 9mpx. Z testów (m. in 50D na Optycznych) wynika, że proces czytania sygnału w trybie S-RAW generuje znacznie mniej szumu i poprawia DR w stosunku do tego, co uzyskać można w pełnej rozdzielczości.
Tragedią za to jest cena, zgadzam się, że 2700$ za body APS-C, choćby najlepsze to horrendum!
Jest to odpowiedź na K7 Pentaxa to takie oczywiste :-)
Ma wszystko to co Pentax K7 a 4 MP więcej ... i kto tu mówi o zakończeniu wojny na megapiksele :-)
Wątpię żeby to było APS-C... A że akurat Canon wypusci przy okazji obiektywy pod APS-C to inna bajka. A zresztą skąd więcie że razem z 7D nie ukaże sie 60D...??
Wszystko okaże się nie bawem. Jedno jest pewne. Wreszcie Canon zaczął coś kombinowac. Konkurencja nie śpi i oby polityka Canona wreszcie sie zmieniła.
wg. mnie ten aparat ma byc konkurencja dla d300
Na plakacie są chyba dwa aparaty... Widać przecież kawałek drugiego. I pewnie jest to następca 50D. Zgadzałoby się to z wcześniejszą plotką o nowościach Canona i z nowymi obiektywami po APS-C....
Wprawdzie jestem po kilku browarkach....
Zerknijcie na plakat jeszcze raz....;-) widzicie? Ten 2gi aparat o którym wspominał Arek (który na 100% wie coś wiecej tylko specjalnie podsyca atmosferę) to jest coś innego.
Popatrzcie na cyfrę 7 która jest trochę przesunięta wzgledem "chińskich robaczków" niż na fotce na 1 planie!!!
Moim skromnym zdaniem to 7ds lub coś co marketoidy z canona stworzyły na potrzeby rynku.
No i nie zapominajcie o roli Arka i innych osób z tego portalu.
Te osoby na 100% coś wiedzą o zbliżających sie premierach tylko niestety podpisały parafkę i są tylko częścią całego marketingowego trybiku.
Pozdrawiam
Lupus
Cholera, widzę że niektórym piwo dodaje optymizmu...
Idę się napić. ;)
Na pewno Szanowna Redakcja wie coś więcej ale to zrozumiałe że nie może powiedzieć, skąd w końcu w bazie danych były by tak dokładne dane jak rozmiar filtra i szczególowe wymiary nowych obiektywów w mm. Tego nie ma w plotkach w internecie. Ten 15-85 wygląda smakowicie, czyżby w końcu koniec czekania na dobry uniwersalny zoom Canona. Oby tak było.Pozdrawiam.
;-)
Haaha a tak się raczę Ejlami (ale - rodzaj piwa).
Goraco polecam. Zaiste stały sie dla mnie odnośnikiem do wszystkich piw jakie piłem.
Stouty to bogactwo smaków,aromatów + zawsze wyśmienity humor poparty błyskawicznym odgadywaniem zagadek z serwisu Opacznych.
Lupus
Moim zdaniem niebawem ujrzymy 7D(APS-H) i 60D. Ten drugi aparat wydaję się być mniejszy i przypomina serie XXD a nie jakieś 7Ds czy inne cuda na kiju...
na fotopolis też szyba popili testowe zdjęcia z a550 pozamieniali, nie dali iso1600... obrazek o podpisie iso800 to w rzeczywistości 1600... i reszta w dół pozamieniana iso200 to jest iso400 :D ah ten weekend też idę na piwko. miłego wieczoru fani SNOPC-y!
Canislupus oj widzę fantazje po piwku :) a specyfikacje obiektywów są na chińskich forach ;)
fantazje niektórych komentujących są niezwykłe.
po pierwsze Canon prezentując na plakacie 7D z obiektywem EF-S prezentuje co logiczne matrycę APS-C - inaczej byłoby to całkowicie bez sensu, byłby to chyba pierwszy taki przypadek prezentacji APS-H lub FF z ob. EF-S - absurd!
po drugie budowa aparatu nie pozostawia wątpliwości - przestrzeń na pryzmat to nie jest FF. po trzecie 7D to poziom niżej od 1D, tak jak 5D to poziom niżej od 1Ds. nie było sensu robić drugiego aparatu reporterskiego APS-H z uwagi na małą realnie różnicę w przyszłej cenie.
poza tym jaką rozdzielczość posiada obecnie 1DIII? - 7D miałby być APS-H?
7D jako właśnie APS-C ma sens ponieważ wydłuża ogniskową i to jest podstawowa zaleta tej koncepcji. 7D jako niższa wersja od 1DIII, ponieważ 7D otrzymał wizjer 100%, 8 klatek/sek i 19 pół AF - to szybki aparat reporterski i z założenia profesjonalny! w wersji APS-C!
Witam. Mnie bardziej interesuje obiektyw 15-85 niż nowy aparat. Czy ktoś może cos więcej powiedzieć na podstawie wykresów Majora? Moja wiedza pod tym względem jest za mała. Pozdrawiam
15-85 fajny. Jeśli optycznie przynajmniej dorówna Nikkorowi 16-85 lub Sonemu 16-80 to będzie super.
Jak jeszcze będzie miał ring USM z FTM to już w ogóle wyjdzie fajny spacerzoom.
Nie bardzo za to rozumiem po co wypuszczać 18-135 skoro jest całkiem nowy 18-200?
Bo nikon taki ma...
A mnie to wygląda jednak na zapowiedź dwóch aparatów. 7D i 70D. Jaki byłby sens powielania tego samego na plakacie?
lemarais, zgadzam się w 100%, także o tym pisałem.
Tylko te 18mpx jakoś nie bardzo tu pasuje. W Matrycy od 50D chwalili sie konstrukcją mikrosoczewek typu "gapless", tzn, że nie ma już miejsca na ich powiększanie a co za tym idzie w tej technologii nie może być mowy o drastycznym zwiększeniu rozdzielczości bez straty jakości w szumie i dynamice. Gdyby tak jednak połowę soczewek powiększyli kosztem zmniejszenia drugiej połowy i tak powstały pattern obrócili o 45 stopni, to mogliby dostać rozwiązanie nawet lepsze od Fuji (większe pixele byłyby w szyku odpowiadającym bitmapie a małe by uzupełniały obraz o info ze świateł) Wtedy optymalną rozdziałką byłoby 9 mpx z dużo lepszym DR, chociaż formalnie mogliby dalej chwalić się 18 mpx.
OK, to też fantazje :)
a moim zdaniem (chodz szczerze mowiac sie nie znam az tak dobrze) Canon robi nastepce 50D i reporterski model nizszy od 1DIII o czym pisal lemarais. Te szkla ewidentnie sa wycelowane do ubozszej klienteli ( w tym mnie do mojego 40D) bo nikt przy zdrowych zmyslach ich nie zamontuje do profesjonalnego sprzetu. zreszta Canon zawsze staral sie robic aparaty do reporterki i do sportu wiec tak to raczej bedzie wygladac:)
Nowa cena:1699$ (CR2). To juz bardziej prawdopodobne. No i juz napewno APSC w takim razie...
na canonrumors jest taka specyfikacja
-18mp
- dual digic 4
- 8 fps
- 19 af points
- ISO 100-6400 (L & H1 & H2)
- 63 metering zones
- 100% viewfinder
- Horizon Help Viewfinder
- 3″ VGA LCD
- FullHD Video
czyżby dali iso 50 ?? fajnie by było i przypuszczalną cenę w USA 1699$ tak jak kolega Mszczyrek napisał, nie wiem czy mi się wydaje ale na tym plakacie jest podpięty obiektyw EF-S widać jak na szkle jest napisane "canon zoom lens ef-s".
Tylko szkoda że nie można było tego włożyć do następcy 50D a do 7D wsadzić FF z 18mpx lub 15mpx, no ale cóż taka polityka Canona i trzeba się do tego przyzwyczaić :(
Aparatu jeszcze nie ma a niektórzy już nawet cene znaja:) - dobrzy jesteście:).
Ciekawe jaką specyfikację będzie miał ten drugi aparat z plakatu?:). To że będzie to podwójna premiera to raczej jest pewne...
Może 7000D....
To będzie APS-H z bagnetem EF-S i programowym cropem x.1.6, analogicznie jak w D700/D3 można używać obiektywów Dx.
a tak w ogóle to jest podana jakaś data premiery?
18 Mp jest w konflikcie nie tylko z rozdzielczością współczesnych najlepszych obiektywów w ich najlepszym przedziale ogniskowych i przysłon, ale także w konflikcie z kątowymi systemami stabilizacji obrazu. Nie trzeba być automatykiem, żeby zdać sobie sprawę z tego, że automatyczna regulacja nadążna nie ma zerowej odchyłki od stanu równowagi. Mówiąc inaczej, trzeba pewnego kąta odchylenia od osi optycznej, aby zadziałał czujnik i uruchomił ujemne sprzężenie zwrotne. Żeby nie teoretyzować za wiele porównałem swoje dwa obiektywy: Tamron 28-105/4-5.6 (złożony w Chinach, 339 zPL w FJ) oraz 24-105/4 IS L. Ten drugi kupiłem w lutym tego roku za 3450 zPL w sklepie internetowym. Zaraz jak poszedłem na spacer wypróbować go, stwierdziłem, że przy temperaturze ok. -2'C stabilizacja oferuje mi nieporuszone 1/50s, czyli nie działa (a w mieszkaniu działała na 1/30 s). Na szczęście wziąłem ze sobą monopod, z którego bez problemu mogę wycisnąć 1/20s. Wkrótce zauważyłem, że L-ka generuje na 450D pliki nie przekraczające 10 MB a najczęściej jest to 4-8 MB w zależności od ogniskowej (4 MB na 24 mm). Ponieważ posługuję się od momentu zakupu jeszcze 400D wielkością pliku JPG jako wskaźnikiem dobrej ostrości oraz ekspozycji (prześwietlone zdjęcie daje nawet o 1 MB więcej), a do tego w tych samych warunkach powyższy Tm daje pliki większe nawet o 2 MB (do 12 MB max), doszedłem do przekonania, że winę ponosi układ stabilizacji. Po postawieniu aparatu na statyw i wyłączeniu IS okazało się, że podejrzenie jest słuszne -- wielkość plików wzrosła średnio o 1 MB, ale w dalszym ciągu o 1 MB mniej niż paskudny, tandetny Tm. Może gdyby się dało wyjąć tą soczewkę na zawiasach wynik byłby lepszy, ale się nie da. Co to zatem ma wspólnego z 18 Mp? Ano, ma. Poprowadźmy dwie linie obejmujące jeden piksel w 5DMk2 i 7D i obliczmy kąt w środku optycznym obiektywu. Dalej już nie są potrzebne nudne wywody, bo różnica w obu tych kątach jest ogromna. To samo drgnięcie w 5DMk2 i 7D wywoła reakcję regulacyjną o różnych skutkach. Dlatego gdy narzekałem na swoją L-kę jeden z posiadaczy 5DMk2 zarzucił mi, że majaczę, a przecież 450D ma tylko 12,1 Mp. 5DMk2 ma na fragmencie APS-C tylko 8 Mp i to wyjaśnia wszystko. To jest obiektyw kitowy do 5D i nadaje się do innych modeli FF, ale nie do APS-C powyżej 10 Mp. Na koniec refleksja, że chyba Sony poszedł lepszą drogą. Potwierdza to zapowiedź nowego systemu hybrydowego (HIS) u Canona. A na Allegro zacierają ręce... Precz z marketingiem, jako nowoczesną formą oszustwa!
noumen
także zastanawiałem sią nad wartością 18mp na APS-C. ale wszystkie inne okliczności na to wskazują, że to APS-C. nie raz już pisano, że coś jest niemożliwe albo, że na pewno canon czegoś nie zrobi. myślę, że producenci będą maksymalnie handlowo wykorzystywać dotychczasową technologię. atutem 7D będzie to, że jest pierwszym egzemplarzem i nawet generując szum znajdzie klientów (marketing). jego następca będzie już pod tym względem lepszy. byc może canopn chce pokazać tym aparatem, że do APS-C trzeba podejśc inaczej niż dotąd, a może zdecydował sie na 7D i dalsze zwiększanie mp własnie w 7D by w serii XXD zatrzymać się na 12-15mp.
tak czy siak najlepszym aparatem jest FF, który jednak trochę kosztuje, a rozważania na temat nowości to tylko rozrywka.
Można mieć niemały ubaw czytając te wszystkie domysły, specyfikacje i ceny. Rozgryzanie kolejnych nieostrych szpiegowskich zdjęć przywodzi na myśl dumanie nad zdjęciami UFO;-) Cóż to może być? Prawda, czy fałsz?
Doszliśmy do momentu kiedy wprowadzenie nowego aparatu budzi emocje, których nie jest w stanie wywołać żadna najpiękniejsza, najgenialniejsza fotografia.
Ten drugi (zapewne lepszy;-)) aparat z plakatu, to nic innego jak ten sam aparat, gdyż jest to jeden nieprzecięty jeszcze arkusz z drukarni;-)
Pozdrawiam trzeźwo myślących:-) Zachęcam do wykorzystania weekendu na fotografowanie czym się ma;-)
@Samaeldb@ przypominam, że obecność na forum sprzętowym nie jest obowiązkowa ;) i proszę nie odmawiaj " trzeźwomyślenia" tym, co chcą sobie pogdybać. Moim skromnym zdaniem takie dyskusje nie są obojętne dla producentów sprzętu foto, ile z tego czerpią i co z tym robią to osobna kwestia.
Szkoda, że nadal cisza o 50 1.4 II
Pozdrawiam artystów i .nanistów ;)
K8v8M ok 1-3 września
@uka@ nie uważam, że kogoś uraziłem, obraziłem, czy zabroniłem czegoś, więc proszę nie odmawiaj prawa głosu tym, którzy patrzą z przymrużeniem oka na żarliwe dyskusje na temat nieostrych zdjęć prezentujących kolejny rzekomy fotograficzny graal:-) Widać za mało wstawiłem uśmieszków:-) do wypowiedzi, bo już mnie ktoś kulturalnie wyprasza z wątku:-)
Pozdrawiam.
Czytając komentarze i patrząc na zdjęcie plakatu trudno nie wyjść z założenia, że pewnie są tam dwa takie same aparaty i jest to, po prostu, nierozcięty jeszcze na dwie części arkusz. Wszystko by na to wskazywało, oprócz absurdalnie małej odległości między tymi dwoma korpusami. Po przecięciu plakatu na przestrzeni pomiędzy nimi, plakat dawałby byłby absolutnie niesymetryczny. Ale oprócz tego, wszystkie "fakty" są za tym, że to drugi 7D obok.
Takie moje sobotnie gdybanie ;)
Hmm tak sobie tu czytając gdybam co to będzie...
Myśl o tańszej wersji 1DmkIII do reporterki jest całkiem fajna...
Miejmy nadzieję dobry AF jak sugerują wszelkie plotki i zdjęcia - wkońcu coś porządnego w niższej klasie niż oznaczenia xD........
Tylko martwi mnie trochę ta liczba pikseli jeśli to ma być APS-C (bo o APS-H raczej możemy zapomnieć z racji mocowań EF-S - chociaż jako tańsza wersja 1D mogłabybyć APS-H tak jak 5D ma FF jako tańsza wersja 1Ds)..... jakiejś rewolucyjej technologii Canon raczej nie wymyślił, raczej kombinacji z pikselami w stylu Fucji (tutaj noumen bardzo ładnie opisał sytuacje) czy innych też nie będzie więc ciekawi mnie jakie będą szumy i DR (wszak w reporterce wyższe czułości też się przydają) - watpie żeby rzekome 2 procki poradziły sobie z tym faktem.... raczej będa bardziej wykorzystywane przy 8 klatkach/sek.....
No nic.. pozostaje tylko czekać i czekać... po premierze będziemy wiedzieć co i jak... co źle co dobrze im wyszło :P
Pzdr
Tak samo co UKA jestem za, że czas żeby pojawił się 50/1.4 II lub 50/1.2 II. Żeby przynajmniej obrazek był podobny przy 1,4-2,0 jak w 35/1.4.
Co do Canona 7D to widać z plakatu że zapięty jest nowy obiektyw 15-85. W końcu wystarczy poszukać info o D300 Nikona i obiektywie 16-85. Podobny zakres. I nie oznacza to wcale że musi być to matryca formatu APS-C. Owszem obiektyw sugeruje EF-S ale może Canon chce iść za przykładem Nikona że też można zapiąć do jego obiektywy EF-S. Że może to być taki pomost miedzy FF a APS-C.
Nie znam chińskiego ale ta ikonka obok 100% mogłaby wskazywać to. Tak jak i wirtualny horyzont który jest w Nikonie. Czy szybkie mocowanie lampy. Zrobił Nikon i zrobił Canon. Tylko zrobione na swój sposób. To są tylko moje domysły.
Co do samego plakatu to też jestem zdania że jest on nie rozcięty i jest to ten sam aparat. Bo nawet krzaczki chińskie z jednej i drugiej części są takie same nad body
A wg mojej analizy to faktycznie może być aparat FF do którego można zapiąć obiektywy z systemem EF i EF-s . Piktogramów jest 12 a opisanych jest 11. Z tego plakatu i piktogramu gdzie jest 100% wynika (zagranie marketingowe) że widać 100% pola ale raczej dotyczy to EF-s. Bo jest dość duża gruba ramka. Tak samo jak ma to miejsce z Nikonem. Widziałem to w D3. Po zapięciu obiektywu DX Cała klatka FX jest ciemna po za obszarem DX który jest jaśniejszy. Ale pożyjemy, zobaczymy co nam faktycznie Canon pokaże. Ale chętniej bym zobaczył 50/1.4 II.
pozdr ;)
Zwykło się przyjmować, że APS-C to klasa amatorska a FF profesjonalna. APS-C ma swoje zalety i przy dobrej cenie 7D jako reporterski i profesjonalny APS-C ma całkowicie sens. Sensu nie ma natomiast robienie tańszej wersji 1D - bo dla kogo? cena 1D jest racjonalna i użytkownik tego aparatu to ktoś zarabiający na nim kasę. Naprawdę kolejny APS-H to całkowity bezsens. Tańsza wersja FF jak w przypadku 1Ds i 5D to zasadny ruch ale nie APS-H. Canon wypuszczając 7D daje narzędzie początkującym lub niezamożnym reporterom pozwalające profesjonalnie pracować lub drugi aparat dla uzytkownika 1Ds/5D. reporteży dotąd uzywający wyłacznie canonów XXD kupia bardzo chetnie 7D APS-C (nie będą musieli także zmieniać posiadanych szkieł). Jestem niemal pewny, że coś takiego będzie zapisane w materiałach promocyjnych po premierze 7D.
przepraszam za ten bąd ort. aż takim idiotą przecież nie jestem, chociaż kto wie....mam nadzieję, że prawdziwi repotrerzy mi wybaczą.
Ale dla reportera, szczegolnie niezamoznego 7d musi miec dwie rzeczy - byc conajmniej o 1 EV lepszy od 50d/40d a te aparaty sa juz ok oraz Canon musialby zrobic szeroki kat na aps-c z f/2.8
Trzeba liczyc, ze bedzie cos ciekawego w tym korpusie bo na podstawie dzisiejszych domyslow jest on zwyczajnie bez sensu.
Dla mnie bardzo dziwne jest połączenie własności reporterskich (dobry AF, dużo fps) z ogromną ilością pikseli. No chyba, że Canon zaczął podawać rozdzielczość interpolowaną, a rzeczywista wynosi 9 Mpix :)
Porównując to co piszą internauci na optyczne i canonrumors widać, że nasi zwracają uwagę na fakt, iż lustrzanka składa cię z korpusu i obiektywu, co niewątpliwie jest zasługą tego portalu. Na canonrumors niektórzy wypisują takie głupoty, że aż się włos jeży. Smutne jest tylko to, że Japończycy nie znają polskiego i nasze listy życzeń są próżnym wołaniem na wiatr. Jeśli Japończycy słuchają tylko tego co jest po angielsku to nie ma się co dziwić, że mamy 18 Mp na APS-C. Nigdzie tam nie wyczytałem, że istnieją ograniczenia optyczne, których żadna technologia elektronowa nie przeskoczy. Oczywiście, postęp w wytwarzaniu coraz doskonalszych obiektywów odbywa się, ale każdy z nas chciałby traktować swój zestaw jako w miarę jednorodny i kompletny a nie tak jak traktuje się dziś komputer z procesorem 80286. Mimo to słyszę, że niektórzy tęsknią za mosiężnymi obiektywami albo coś w stylu "lubię szum starej płyty". Ci ludzie brzmią tu jak te stare płyty, tylko że nie wszyscy chcą słuchać tego szumu.
@Samaeldb@ jestem tego samego zdania co Ty, czyli nie uważam, że kogoś obraziłeś, łączy nas coś jeszcze, ja też używam "uśmieszki". Różni nas jedno, przekonanie, że trzeźwe myślenie jest właściwe "Artystom", moim zdaniem nie, bardzo nie. Natomiast ludzie zafascynowani szeroko rozumianą techniką kojarzyli mi się z zimną, niedopitą herbatą o czwartej nad ranem stojącą obok monitora, na którym wyświetlają się najnowsze wieści o zaginionym Graalu. I gdzie tu miejsce na napoje wyskokowe -;)
Pozdrawiam
@uka@ Tośmy się nie zrozumieli. Nie uważam, że trzeźwo myślący to są artyści. Tego nie napisałem i jest to nadinterpretacja moich słów. Uważam nawet, że jest wręcz przeciwnie.
Sam śledzę nowinki techniczne, lubię o nich dyskutować. Jednak dumanie nad nieostrym zdjęciem kawałka czegoś, tworzenie fałszywych obrazów nowej "puszki", czy koncert życzeń oderwany od rzeczywistości, to już lekkie przegięcie. Uważam również, że jest to symptom przesunięcia zdrowej granicy, kiedy to wykorzystanie sprzętu schodzi na dalszy plan. Ludzie kupują odtwarzacz DVD i z niego korzystają, a nie śledzą coraz to nowych modeli tej, czy innej firmy. Kiedy zachodzi potrzeba, to kupują nowy, już lepszy albo decydują się na nową technologię, itp. Rozmowa o technologiach jest jak najbardziej w porządku, ale kiedy towarzyszą temu nadmierne emocje i "wróżenie z fusów", to już przegięcie. I nie podsumowuję całej dyskusji tylko skrajne przypadki.
Chyba temat wyczerpany:-)
Pozdrawiam:-)
Coraz wiecej przeciekow i nowych zdjec. Na ostatnim juz widac cale body. Link - link
A i jest tez mowa o trzecim nowym obiektywie, ktory ma ujrzec swiatlo dzienne. Nowa L-ka - 100mm Macro 2.8L IS. link
link - macie jeszcze trochę pożywki (; Swoją drogą podejrzewam, że te wszystkie "przecieki" są ściśle zaplanowane i kontrolowane. Po ilości komentarzy tu widać, że taki marketing działa (;
Ja glosuje ze to bedzie APS-H z mozliwoscia podpinania "w cropie" APS-C.
Duzo ludzi i tak uzywa szkiel FF na APS-C wiec czemu nie mieliby skorzystac na kilku milionach wiecej pikseli wiekszej klatki APS-H i "poszerzyc" swoje obiektywy FF wkladajac je do APS-H zamiast APS-C.
Myślę, że zdjęcie z linku pixaira wyjaśnia wszystko. Do 7d podpięty jest jakiś kiepski efs. 7d to aps-c, nie h
....OMG 7D to aps-c; na bank; az ciezko mi w to uwierzyc; a w 1dsIv 33Mpx :) ....
Ktoś mówił o różnych zdjeciach, tutaj jest totalnie inny profil aparatu ^^ link
Bo to jest jakiś stary fake z informacją o 21 Mpix.
Nowe plotki mówią o APS-C, ale z mnożnikiem 1.45. Zobaczymy (:
koniec świata nowy canon bez ff, fuj:] on jest do niczego, 18 megapikseli to straszne ojojoj nikt go nie kupi. a może beda w końcu jakieś uszczelki u canona za normalne pieniądze? obraz nędzy i rozpaczy ten canon;) po co ten płacz bo nie potrafie tego pojąć. aps jest fajniejszy bo można znmniejszyć rozmiary puszeczki
Zmutowane APS-C o wsp. 1.45 to oczywista bujda na resorach, zastępczy temat na ostatni dzień przed objawieniem prawdy ostatecznej. Po co komu taki dziwoląg? Sony, Olympus zrobiły wersje okrojone, żeby w tych ciężkich czasach kryzysu można było jednak coś sprzedawać i jakoś przetrwać. Canon też nie powinien odstawać od tego trendu. 7D to powinna być lustrzanka dla mniej zamożnego reportera za przystępną cenę. Zmiana formatu matrycy pociąga za sobą cały szereg klocków domino jak : technologia wykonania nowej matrycy, pryzmat, matówka, oba lustra, system AF, migawka, wizjer, czujnik ekspozycji, oprogramowanie i inne sprawy. To wszystko sporo kosztuje. Nie wiadomo także czy większe lustro nie zahaczałoby z tył słoików EF-S. Chyba że Canon zamierza skończyć z cropem 1.6 forever.
Jesli chodzi o foty 7D:
link
Rzekomo wyglada tak.
czyli pewn zmiana ergonomii w rozmieszczeniu buttonow na body. Linia na garbie z frontu wydaje sie oznaczac istnienie lampy blyskowej. Tak samo przycisk flesha z prawej.
No to wszystko jasne. Na CR jest Press Release:
"Canon EOS 7D carrying about 18 million self-developed and effective pixel APS-C size CMOS image sensors. 8-channel high-speed data acquisition, support for up to about 8 / s high-speed continuous shooting. Image sensor size is 22.3 × 14.9 mm, shooting angle is equivalent to about 1.6 times lens focal length."
... i dużo, dużo więcej ciekawych rzeczy. Kobylasty tekst z dużą ilością błędów, ale to co trzeba można rozszyfrować. Życzę ciekawej lektury.
Cóż, jestem bardzo sceptyczny co do tej matrycy. Nawet jeśli dokonali cudów technologicznych odnośnie szumów zakresu tonalnego itp itd. to ciągle w zasadzie nie ma optyki która byłaby w stanie dać taką rozdzielczość by taka ilość pixeli miała sens. Czas pokaże, czy rzeczywiście ma to sens, ale wspominając efekty 14 mpix matrycy z cropa 1,5x śmiem wątpić.
Ale z drugiej strony, czy inżynierowie Canona tego nie wiedzą? Czy marketingowcy nie mają świadomości, że w tym segmencie rynku użytkownicy są bardziej świadomi i oczekiwali raczej zmniejszenia mpix w stosunku do 50D, a nie zwiększenia? Dziwne to wszystko. Canon jest przykładem firmy która potrafiła dać w droższym modelu matrycą o mniejszej rozdzielczości niż w bardziej amatorskim... Na prawdę nie wiem co o tym myśleć...
Niech żyje 9 Mpix sRAW
niech żyje, ale zdecydowanie wolałbym w takim razie 24 mpix i 6 mpix sRAW plus jakieś sprytne algorytmy odszumiająco/wyostrzające. No chyba, że lepiej znający się ode mnie inżynierowie Canona osiągnęli równie dobry efekt z dwu pixeli jak w mojej wyobraźni można osiągnąć z czterech...
Mialo byc tak piennie... nowy budzetowy korpus aps-h ze znakomitym AF... a wyszlo jak zwykle.
Te dwa procesory sa potrzebne chyba tylko po to zeby korygowac monstrualne szumy martycy:)
Panowie nie narzekajcie tak, ja też byłem rozczarowany brakiem APS-H (i nadal jestem), ale po przeczytaniu całego tekstu (druga część jest dość zrozumiała) i po zapoznaniu się z szczegółami, doszedłem do wniosku, że w tym coś jednak jest. Pomijając marketingowe gadżety jak 3-osiowa poziomnica, myślę, że ten mały sensor da się jakoś zaakceptować, pod warunkiem, że będzie miał wystarczającą dynamikę. To wykażą zdjęcia próbne. Najbardziej w tej chwili martwi mnie kompatybilność z dostępną optyką i tu gorąca prośba do Panów Olechów, żeby wypowiedzieli się na ten temat. Pośpiechu nie ma, mamy jeszcze jakiś miesiąc czasu zanim sprzęt pojawi się w sklepach, ale przydałoby się już teraz obmyślić strategię dalszego działania. Nie chodzi mi o sRAW 9Mp, ale dobór optyki do tych 18 Mp. Jakie zoomy teraz brać pod uwagę, skoro na końcach okażą się teraz bezwartościowe. Już w tej chwili mi to doskwiera przy 12 Mp APS-C. Czy przejść na stałki o wysokiej rozdzielczości, czy ograniczyć zoom do x3 i bez IS (koszerny). Bo, że EF-S'y odpadają to już sam wiem, bez konsultacji. Konkretnie jaką rozdzielczość obiektywu należy przyjąć, żeby określić przydatny, kompatybilny zakres zoomu? Aparat ma tak fantastyczne cechy, że odpada wyświechtany D300s na milę ... aż mi się ręce pocą.
a jakie to cechy są dla Ciebie tak fantastyczne? Ja tu jakichś wielkich rewelacji nie widzę. Ot wygląda to rzeczywiście na odpowiednik D300s. Pytanie jak z ceną wyjdzie, no i co z tą matrycą (obrazem).
Mnie się zdaje, tak na oko ;-), że żadne nawet najlepsze szkło tej matrycy nie dogodzi. No może 200 mm f/2 Większość najlepszych stałek i zoomów zbliża się może przy f/4 - f/5,6 w centrum kadru ku granicy rozdzielczości matryc 10-12 mpix.
K8v8M,
Każdy patrzy na sprzęt pod kątem swych potrzeb, a ponieważ są one różne, nie ma mowy o jakimś konsensusie. Dla mnie jako fotografa przyrodnika o średnich ambicjach (ograniczonych dochodami), cechy, które mnie kręcą w 7D to:
- znacznie ulepszony system AF, w tym możliwość definiowania 5. regionów (grup) pól AF;
- znacznie ulepszony dwuwarstwowy czujnik pomiaru światła zapewniający lepszą AWB + ekstra możliwości;
- cicha, bezdotykowa, lewitująca magnetycznie migawka (sarna słyszy na 50 m nie niskotonowe klapnięcie lustra APS-C, ale ostry dźwięk migawki);
- jasny wizjer 100% o zwiększonej odległości 22 mm dla okularników (jak ja);
- polepszony kontrast ekranu LED (dla ostrzenia LV, oceny równowago bieli i innych);
- magnezowy korpus z uszczelnieniem klasy 1D;
- ergonomiczne usytuowanie manipulatorów;
- mechaniczna niezawodność zespołu lustra i migawki wynikająca z szybkostrzelności;
- bateria jak w 5DMkII;
- poszerzony zakres korekty ekspozycji do +/- 5EV;
- i pół tuzina pomniejszych zalet.
W internecie spotkałem się wielokrotnie z limitem rozdzielczości optycznej dla APS-C 15 Mp a nie 10-12. Wydaje mi się, że jest to Pana osobiste przekonanie dla poprawienia sobie samopoczucia.
Nie można wszystkich technologii matryc wrzucać do jednego worka i dla łatwizny kwitować jedną liczbą limitu. To po prostu trzeba udowodnić doświadczalnie metodami laboratoryjnymi. Przypuszczam, że większość internautów nie wie jak jest zbudowana matryca CMOS. Dla dobra argumentacji scharakteryzuję pokrótce jej elementy (kobiety niech mi wybaczą): Na początku, od strony obiektywu, znajduje się mikrosoczewka z filtrem barwnym R, G lub B. Za nią a jest mikroreflektor, który kieruje fotony na specjalną fotodiodę. Prąd wybitych elektronów jest wzmacniany we wzmacniaczu operacyjnym o regulowanym wzmocnieniu (po to, aby można było ustawiać ISO) i na koniec jest 14-bitowy przetwornik A/D (analogowo-cyfrowy). Piksele zgrupowane są w kwartety 2xG+1R+1B. Ogólnie wiadomo, że w zależności od długości fali świetlnej fotony mają różną energię: największą ma B a najmniejszą R. Dlatego jest 2xG, bo to środek widma widzialnego przez człowieka. Otóż w D7 poprawiono wydatnie cały tor aż do przetwornika A/D pod kątem szumów wzmacniacza, prądu ciemnego (przy braku fotonów) i liniowości fotodiód. Za przetwornikiem resztę roboty wykonuje już procesor obrazowy.
Czy to są przechwałki czy nie, pokażą testy. Jeśli się okaże, że optyka Canona nie nadąża, no to spadną mu akcje jeszcze bardziej niż Nikonowi. Jeśli to ma być flagowy APS-C to kupujący nie dadzą się zrobić w bambuko, bo to nie będzie tania zabawka.
no nie Panujmy tu sobie, może ;-)
Ależ ja nie kwestionuję tych zalet o których piszesz...
Tyle, że ogólnie rzecz biorąc jest to tylko marketingowy spam, czas pokaże jak się to przełoży na życie.
A konkretnie:
odnośnie AF - spodziewałbym się tu czegoś właśnie na miarę Nikona, bardziej istotne od grupowania byłoby jak dla mnie możliwość powiązania punktowego pomiaru światła z aktywnym punktem AF, tak jak to jest w jedynkach.
Dobre naświetlanie to podstawa dobrej jakości. Tylko czy postęp jest rzeczywisty, czy tylko marketingowy? AWB - no tak, to rzeczywiście ciągle pole do popisu dla producentów, ale oni ciągle się chwalą, że jest lepiej, a co z tego wychodzi?
Generalnie to są wszystko niuanse i bardziej dorobienie tego co konkurencja ma od dawna, a Canon skąpił (korekta ekspozycji w szerszym zakresie, sterowanie lampami bezprzewodowo itp).
Oczywiście świetnie, że to wszystko jest, tyle, że największą wątpliwość budzi jakość obrazu. Ja nie twierdzę, że na pewno będzie źle, ale wielkiej wiary, że będzie super dobrze też nie mam.
Jeśli cena będzie rozsądna (do 7 kPLN z kitem 15-85), a jakość obrazu na poziomie 5D mkII (per pixel), to ja ten aparat nawet chyba kupię.
Tyle, że oczekiwałbym oprócz jakości obrazu także takich drobiazgów jak działające i konfigurowalne (wzorem Nikona) autoISO, także w trybie M lub osobny tryb semi auto (jak w Pentaxach) z priorytetem przysłony i czasu.
Akurat pod tym względem (autoISO) Canon poczynił pewien postęp w 5D mkII, ale jeszcze daleka droga przed nim. Niestety nic się marketing nie chwali w tym temacie (chyba, że przeoczyłem).
Tak czy inaczej jakichś rewelacji to ja tu niestety ciągle nie widzę. Największą rewelacją powinna być jakość obrazu - zobaczymy co się okaże, oby było dobrze.
Odnośnie rozdzielczości - polecam przejrzeć testy szkieł w tym serwisie. Gdyby to szkła miały rozdzielczość przewyższającą osiągi matrycy, to mielibyśmy przykłady gdzie dla choćby 3 wartości przysłon maksymalne wyniki byłyby równe ograniczone rozdzielczością matrycy ( wykres byłby spłaszczony na szczycie). Niestety tak nie jest, co świadczy o tym, że wąskim gardłem jest szkło, a nie matryca. Optyczni wyciągają z tego wnioski, że nowe matryce nie dają wyższej rozdzielczości zamiast stwierdzić niemożność testowania ich rozdzielczości posiadaną optyką ;-)
Jeszcze odnośnie matrycy. Piszą, o zbliżeniu mikrosoczewek do fotodiody (coś może na wzór BSI/Exmor-r Sonego) i poprawie wydajności kondensatorów, co ma zaowocować mniejszymi szumami i lepszą dynamiką. Pytanie tylko czy te wszystkie "wynalazki" skompensują zmniejszenie samych pixeli... Jakby nie patrzeć przez ilość zmian/usprawnień model ten wydaje mi się niezwykle interesujący - zwyczajnie ciekaw jestem co z tego wszystkiego wyjdzie ;-)
Ciekaw jestem, kto z Was ma na kupce kase na ten sprzet - bo wiekszosc wypowiada sie jak by miala go kupic w dzien premiery. Oczywiscie jesli ten koncert zyczen sie Wam spelni. Bo inaczej jak juz bedzie 7D w sklepach to zaczniecie marudzic na 8D.
chrum, ja właśnie sprzedałem 5D mkII, więc kasa czeka. Planowałem na zimę raczej coś entry level kupić (2000d jeśli będzie miał filmy), ale jeśli 7D będzie warty grzechu, to czemu nie...
Wracając do 7D. Technologia wytwarzania matrycy mogła przynieść nawet ze 30% poprawy. Pixeli jest więcej o 20%, więc można by w takim wypadku nawet oczekiwać jakiejś subtelnej poprawy per pixel w stosunku do 50D, przy sRAW 9mpix może być faktycznie ciekawie (tu dużo od algorytmów łączenia pixeli jeszcze będzie zależeć). Gdyby tak Canon w 7D osiągnął poziom szumów Sonego A500 (per pixel) to już byłoby przyzwoicie ;-)
K8v8M
Ja bym na twoim miejscu nie pozbywał się tego 5DMkII. Na mur będziesz rozczarowany jakością zdjęć z 7D, ale tak jak już wspomniałem poprzednio, wszystko zależy od priorytetów -- jeśli chcesz mieć dobry aparat akcji do działania w plenerze, z niezawodnym AF, to 7D jest najlepszym wyborem za te pieniądze. Odradzam ci jednak kupowanie kompletu. Kup sam korpus i do tego wybierz coś, co ma dobre notowania w zakresie optyki. Kupowanie kita EF-S do APS-C to wyrzucanie pieniędzy w błoto. Jakość obrazu, do jakiej jesteś przyzwyczajony z 5DMkII będzie cię prześladować i będziesz rozczarowany. Nie jestem żadną wróżką, pomyśl sam a dojdziesz do podobnych wniosków.
W twoim tekście pomyliłeś kondensor z kondensatorem. Kondensor służy do zbierania światła i ma kształt stożka o takim nachyleniu ścian, aby wykorzystać efekt całkowitego wewnętrznego odbicia, natomiast kondensator to element elektroniczny.
Widzę, że podobnie jak ja rozumiesz znaczenie słowa 'efektywny', chociaż go nie użyłeś wprost. Krótko mówiąc, nieważne jakimi metodami, liczy się efekt końcowy -- to co chcemy osiągnąć, a na to składa się wiele czynników, nie tylko sprzęt. Nie będę wyliczał, bo wiesz o co mi chodzi. W każdym bądź razie, jeśli ktoś ciągle powiększa obraz na 100% i tylko na tej podstawia wyciąga wnioski odnośnie jakości piksela, to z kimś takim wspólnego języka się nie znajdzie. Jakość piksela ewidentnie spada wraz ze wzrostem Mp, ale efektywna poprawa jakości zdjęcia czy to jako odbitki A4 czy obrazu na monitorze 22" rośnie. To nie jest paradoks, to jest fakt.
Bardzo podoba mi się twoje sformułowanie "Optyczni wyciągają z tego wnioski, że nowe matryce nie dają wyższej rozdzielczości zamiast stwierdzić niemożność testowania ich rozdzielczości posiadaną optyką ;-)".
Dla Optycznych to będzie nowe wyzwanie, będą musieli zrewidować swoje teorie i wdrożyć nowe procedury. Postęp obowiązuje wszystkich.
Dziś w Szczecinie piękna pogoda. Pakuję 400D+Sg70-300 oraz 450D+Cn24-105/4 L i ruszam w dzikie pola. Miłego dnia wszystkim.
Optyczne - spicie czy co?
1 wrzesnia 7:40 rano
na dpreview jest juz oficjalny opis 7D a u was jeszcze biala plama ...
Cedrys, zdaję sobie sprawę doskonale, że jakość bezwzględna cały czas rośnie mimo, że per pixel spada, jednak mimo wszystko denerwuje mnie to dość mocno, gdyż burzy moje poczucie estetyki przy obróbce ;-)
O moje odczucia względem przesiadki na gorszy sprzęt nie musisz się niepokoić. Dwa lata temu przesiadłem się Z 5D na 40D (tu był niesmak rzeczywiście), ale potem się przyzwyczaiłem. Przy przesiadce w zeszłym roku z 1Ds mkII na 1000D w zeszłym roku już się nie denerwowałem. Jak dla mnie jakość zdjęć nawet z najtańszego sprzętu jest znakomita, tyle że latem nie robię zdjęć tylko dla siebie stąd kupuję coś na czym można bezwzględnie polegać.
Akurat tak się składa, że jestem także fascynatem techniki foto, a nie wyłącznie samej fotografii więc częste zmiany sprzętu są dla mnie atrakcją samą w sobie.
Rzeczywiście pomyliłem kondensor z kondensatorem (zakładając, że Ty wiesz o czym piszesz ;-) )
Odnośnie EF-S jak już pisałem nie zawsze mam wymagania co do jakości obrazu. Generalnie zoomów nie traktuję zbyt poważanie w tym zastosowaniu, ale na spacer czasem uniwersalne szkiełko się przyda. Po 1000D został mi jeszcze kit 18-55, i muszę powiedzieć że aż taki dramatyczny to on nie był (z 10000D i 10 mpix). Po prostu wszystko jest kwestią potrzeb jak słusznie sam zauważasz. Miałem swego czasu Zeissa 16-80mm oraz 24-105 z 5D i czasem brakuje mi tej uniwersalności a w przypadku kropa także niewielkiej masy i rozmiarów.
A BTW mamy już oficjalną prezentację 7D, a W Szczecinie rzeczywiście piękne słoneczko widzę za oknem ...