W bazie znajduje się 2417 aparatów i 10607 ocen.
Możesz też zrobić
własne porównanie aparatów
Proszę podać interesujące Cię parametry
Nikon Z6 - specyfikacja i opinie
Producent | Nikon |
---|---|
Model | Z6 |
Data premiery | 2018-08-23 |
Liczba pikseli | 24.5 Mpix |
Dostępne rozdzielczości | • 6048 x 4024 (FX)
• 3936 x 2624 (DX) • 4016 x 4016 (1:1) • 6048 x 3400 (16:9) |
Matryca | 35.9 x 23.9 mm (FX) BSI CMOS |
Procesor obrazu | EXPEED 6 |
Format zapisu | • Zdjęcia: JPEG (DCF 2.0, Exif 2.31, PictBridge), NEF (12- lub 14-bitowy, z kompresją lub bez), NEF+JPEG, TIFF (RGB)
Rodzaje JPEG: Fine/Normal/Basic + opcja kompresji "Optymalna jakość" • Filmy: MOV, MP4, H.264/MPEG-4 AVC • Dźwięk: Liniowy PCM, AAC |
Zakres ISO | Auto, 100-51200 ISO w skoku 1/3 lub 1/2 EV
• dostępne opcje odpowiadające około 0,3, 0,5, 0,7, 1 lub 2 EV |
Migawka | Mechaniczna, sterowana elektronicznie, szczelinowa o pionowym przebiegu szczeliny w płaszczyźnie ostrości
• 30-1/8000 s w krokach co 1/2, 1/3 lub 1 EV, Bulb, X200 • elektroniczna przednia kurtynka migawki dostępna • elektroniczna migawka |
Konstrukcja obiektywu | • Z bagnetem Nikon Z
• Współpraca z obiektywami Nikon F przy użyciu adaptera FTZ |
Ogniskowa obiektywu | n/a |
Światłosiła | n/a |
Zoom optyczny | 0x |
Zoom cyfrowy | 0x |
Stabilizacja obrazu | Tak |
Zapis wideo | • 3840 x 2160 (4K UHD) z odczytem pełnych pikseli: 30p (progresywny), 25p, 24p
• 1920 x 1080: 120p, 100p, 60p, 50p, 30p, 25p, 24p. • 1920 x 1080 (spowolnienie): 30p x4, 25p x4, 24p x5 • Wbudowany mikrofon monofoniczny lub opcjonalny zewnętrzny mikrofon stereofoniczny, możliwość regulowania czułości • Filmy poklatkowe • Elektroniczna redukcja drgań • Kody czasowe • Wydruk rejestru filmów (N-Log) • Funkcja D-Lighting |
Ogniskowanie | Hybrydowy AF z detekcją fazową/kontrastu:
• 273 pola (detekcja fazowa, w trybie jednopolowego AF) • 90%. pokrycie kadru w pionie i poziomie. • Strefy AF: Precyzyjny AF, jednopolowy AF i AF z dynamicznym wyborem pola (precyzyjny AF i AF z dynamicznym wyborem pola są dostępne tylko w trybie zdjęć); szerokie pole AF (S); szerokie pole AF (L); automatyczny wybór pola AF • Tryby napędu AF: pojedynczy AF (AF-S), tryb ciągłego AF: AF-C i AF-F (tylko film), wyprzedzające śledzenie ostrości, ręczne ustawianie ostrości (MF) • Zakres detekcji: od -1 do +19 EV (od -4 do +19 EV z AF przy słabym oświetleniu) |
Pomiar światła | TTL, tryby pomiaru:
• matrycowy • centralnie ważony: przypisanie 75% wagi pomiaru do koła o średnicy 12 mm na środku kadru • punktowy: z obszaru o średnicy 4 mm (około 1,5% powierzchni kadru) na środku wybranego pola AF Zakres pomiaru: od -3 do +17 EV (ISO 100, obiektyw f/2,0 przy 20°C) |
Ostrość od | Zależne od obiektywu |
Balans bieli | • Automatyczny (3 rodzaje) + automatyczny dla naturalnego światła, światło słoneczne, pochmurno, cień, światło żarowe, światło jarzeniowe (7 ustawień), lampa błyskowa
• Wybór temperatury barwowe: 2500-10 000 K |
Kompensacja ekspozycji | +/-5 EV w skoku co 1/3 lub 1/2 EV (PASM) |
Programy | • Automatyka programowa (P); preselekcja czasu (S), preselekcja przysłony (A), tryb manualny (M), ustawienia użytkownika (U1-U3)
• Auto, Standardowe, Neutralne, Żywe, Monochromatyczne, Portret i Krajobraz i Równomierne • Kreatywne ustawienia Picture Control: Sen, Poranek, Pop, Niedziela, Smutek, Dramat, Cisza, Surowość, Melancholia, Czystość, Dżins, Zabawka, Sepia, Błękit, Czerwień, Róż, Węgiel, Grafit, Dwoistość, Czerń |
Zdjęcia seryjne | Do 12 kl./s |
Lampa błyskowa | Sterowanie lampą w trybie i-TTL
• Synchronizacja dla czasu 1/200 s lub dłuższego • Korekcja siły błysku od -3 do +1 EV w krokach co 1/3 lub 1/2 EV • Tryby pracy: Synchronizacja na przednią kurtynkę migawki, synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, synchronizacja na tylną kurtynkę migawki, redukcja efektu czerwonych oczu, redukcja efektu czerwonych oczu przy synchronizacji z długimi czasami ekspozycji; synchronizacja z długimi czasami ekspozycji na tylną kurtynkę migawki, wyłączona |
Złącze hot-shoe | Tak |
Wyjście statywowe | Tak |
Samowyzwalacz | 2, 5, 10, 20 s, od 1 do 9 ekspozycji z interwałem 0.5, 1, 2 lub 3 s |
Karta pamięci | 1 karta XQD lub CFexpress typ B |
LCD | • Główny: uchylny, 3.2-calowy, kolorowy TFT LCD, 2100 tys. punktów, kąt widzenia 170 stopni, pokrycie 100% pola widzenia
• Pomocniczy: podświetlany |
Wizjer | LCD TF, 0.5-cala, ok. 3690 tys. punktów, w technologii OLED, automatyczne sterowanie jasnością, 11 poziomów jasności
• powiększenie ok. 0.8x • pokrycie kadru: ok. 100% • korekcja dioptrażu: -4 do +2 dpt • dystans widzenia całej matówki: 21 mm (-1 dioptria, od centralnego punktu soczewki okularu wizjera) • czujnik zbliżenia oka |
Komunikacja i złącza | • USB typu C
• HDMI typu C • minijack 3.5 mm (wejście i wyjścia audio) • Wi-Fi IEEE 802.11b/g/n/a/ac • Bluetooth wersja 4.2 |
Zasilanie | EN-EL15b (można stosować także EN-EL15a/EN-EL15) |
Akcesoria | Pokrywka bagnetu korpusu BF-N1, gumowa muszla oczna DK-29, akumulator jonowo-litowy EN-EL15b z pokrywką styków, ładowarka MH-25a, pasek AN-DC19, ładowarka EH-7P, zatrzask kabla HDMI/USB, kabel USB UC-E24, pokrywka sanek mocujących BS-1 |
Waga | • Ok. 675 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
• Ok. 585 g (sam korpus) |
Wymiary | 134 x 100.5 x 67.5 mm |
Dodatkowe informacje | • Stabilizacja w aparacie: 5-osiowa z przesunięciem matrycy
• Polskie menu • Zakres dozwolonych temperatur: 0-40°C • Zakres dozwolonej wilgotności: do 85% (bez kondensacji) |
Ocena ogólna
Użytkuje od: 3 mies.
Cena zakupu: 9000
Wykorzystanie: Amatorskie
Wady: Bardzo długo wstaje z trybu uśpienia, Długo łapie ostrość.
Zalety: RAW+JPG. Efekt prac są wyśmienite.
Podsumowanie: Wart swojej ceny. Można natomiast rozważyć z kilkoma innymi pozycjami.
Ocena ogólna
Użytkuje od: 2 lat
Cena zakupu: 7500
Wykorzystanie: Amatorskie
Wady: Wolny af w ciemnych warunkach
Zalety: Lekki , poręczny filmuje w 4k
Podsumowanie: Wart swojej ceny.
Ocena ogólna
Użytkuje od: 6 mies.
Cena zakupu: £1800
Wykorzystanie: Amatorskie
Wady: Bateria
Zalety: Waga, wielkość, uszczelnienie, jakość wykonania, wizjer, rozdzielczość, jakość obrazka
Podsumowanie: Kupiłem w kicie w przedswiatecznej ofercie razem z obiektywem 24-70 f/4 i adaptorem FTZ. Fantastyczny aparat , jakość zdjęć rewelacyjna.
Ocena ogólna
Użytkuje od:
Cena zakupu:
Wykorzystanie: Amatorskie
Wady: Aparat wybudza się po krótki czasie. Trzeba się przyzwyczaić po przesiadce z DSLR i wcześniej wybudzać aparat z uśpienia.Taka cecha bezlusertkowców. Dodam że w A7III to jeszcze dłużej trwa. Przy kiepskim świetle ledowym, obraz miga. Przykładowo, backstage robiony w pracowni makijażu, bardzo dobre światło naturalne wpadające przez okna, w pomieszczeniu lustro wizażystki z lampkami i w wizjerze szaleństwo "migotania" - Dodam że w A7III jest gorzej, bo mniejsza rozdzielczość wyświetlacza. Wady które teraz są cechami wszystkich bezlusterkowców, i takie rzeczy trzeba zaakceptować, jeśli nie to warto pozostać przy DSLR i czekać aż technologia ML bardziej się rozwinie. Mnie to osobiście nie przeszkadza bo pracuję "hybrydowo" mam też DSLR i w takich sytuacjach wyciągam z torby lustrzanke i pracuję tymi samymi obiektywami co z Z6. To jest ogromny plus dla Nikona i w sumie Canona - że nie rezygnują jeszcze z DSLR i można to sobie wszystko połączyć. Mając wcześniej Sony A7III brakowało mi bardzo łączenia tego wszystkiego. Byłem ograniczony do używania bezlustera - albo zrobienia 2 systemów, co finansowo nie miało sensu. 2 sloty? Ktoś może uznać za wadę, ja pół na pół, bo można robić bekapy na bieżąco, poza tym przyjemność używania kart XQD jest 100% większa od rozpadających się w rękach SD. XQD używam z DSLR kilka lat i zero problemów, w czasie używania XQD rozpadły mi się już dwa SD Sandiski Extreme PRO, w tym jeden Sandisk tak się rozpadł tak że część obudowy została w aparacie i musiałem wysyłać do serwisu.
Zalety: Baardzo szybki i precyzyjny AF. Moje Sigmy ART dostały POWERA! Przynoszę praktycznie w 100% trafiony materiał - jeśli coś nie trafi to moja wina i widzę to na bieżąco w wizjerze, więc można powtórzyć. AF działa rewelacyjnie, tam gdzie chcę, tam jest trafiona ostrość. Brak BF/FF. Wszystkie szkła na DSLR miałem na mikroregulacji - tutaj, podpinam i trafia wszystko w punkt. Ale AF na szkłach S-Line to w ogóle bajka - szkła są ciche, szybkie, dobrze wykonane i leciutkie, ale działanie S-LINE szkieł na Ztkach to czysta bajka. Wyświetlacz LCD REWELACJA, jest bardzo responsywny, dotyk działa bardzo dobrze, jest jasny i wyraźny. To samo z wizjerem, jest duży, z dużą rozdzielczością. Moim zdaniem to bardzo istotne parametry, bo spędzam bardzo dużo czasu, gapiąc się w LCD i w wizjer. (w porównaniu do A7III to niebo a ziemia) mając wcześniej A7III - ten aparat nie przekroczył progu akceptowalności, i mocno drażniła mnie słaba rozdzielczość wizjera i LCD. W Z6 jest już fajnie. Chociaż czekam jeszcze na lepsze rozdzielczości. Bardzo dobra jakość wykonania, aparatem pracowałem w Bieszczadach, nad morzem, deszcz i upały. Miałem uszczelnioną 50 S- LINE przy mocnym deszczu nic się nie stało. Ergonomia pracy na tym aparacie jest idealna. Wygodny bardzo chwyt, przyciski pod palcami fajnie ułożone. Menu czytelne.
Podsumowanie: Miałem A7III. Do kupna przekonały mnie wszelkie recenzje w internecie, i opinie użytkowników. I nie podzieliłem tych wszystkich zachwytów. Dla mnie ten aparat jest bardzo niewygodny i mało ergonomiczny, w połączeniu ze średniej jakością LCD i wyświetlaczem - pracując na A7III męczyłem się bardzo i za każdym wyjściem na jakieś zlecenie, żałowałem zakupu. Wtedy stwierdziłem że jednak wole zostać przy DSLR i poczekać na większe ML. Na rynku był już Z6/Z7 ale pojawiało się bardzo dużo złych recenzji na temat tego aparatu, więc nie interesowałem się nim. Ale pewnego razu udało mi się popracować na Z6 i co się okazało? że to świetny aparat, z jakąś internetową propagandą złych opinii w sieci. Po 2 dniach testów, zakupiłem Z6 + 35 i 50 S-LINE i powiem, że to jest właśnie to , czego ja szukałem. Aparat się świetnie trzyma w rękach, jest odpowiednich rozmiarów, jest ergonomiczny, dobrze wykonany. W połączeniu z bardzo dobrym AF'em i dobrymi wyświetlaczami - praca tym aparatem to ogromna frajda. Mam profesjonalne DSLR'y i teraz głównym moim body jest Z6 - lustrzanki leżą w torbie, albo pracują jako 2body. Genialną sprawą też jest to, że można mieć bezlusterkowca + dslr, mając ten sam system. Kiedy potrzebuję DSLR to wyciągam z torby DSLR, kiedy potrzebuję bezlusterkowca to wyciągam z torby bezlusterkowca. Coś czego użytkownicy nigdy nie będą mogli doświadczyć, i zawsze będą bronić że im lustrzanki już nie są potrzebne - no ale jak mają wiedzieć czy są potrzebne czy nie, skoro nigdy tak nie pracowali?! Bardzo fajny sprzęt.
Ocena ogólna
Użytkuje od: 1 mies.
Cena zakupu: 8143
Wykorzystanie: Profesjonalne
Wady: Wybudzenie ze stanu "uśpienia" jest zbyt długie tzn około 2sek i czasami decydujący moment ucieknie. Oczywiście jest na to sposób czyli muśnięcie spustu migawki zanim przyłożymy oko do wizjera ale wymaga to przyzwyczajenia. Przydałby się mniejszy punkt AF do wyboru tzn. między tym standardowym a tym do precyzyjnego ostrzenia.
Zalety: Jakość zdjęć jest REWELACYJNA. Po części pewnie to zasługa oprogramowania matrycy (technologia zasuwa okrutnie) a być może większego bagnetu - nie wiem. Na tych samych obiektywach np 24-70 2.8 czy 85 1.8 zdjęcia jakby "ożyły" dostały takiego sznyta trudno mi to jakoś sprecyzować. Oczywiście wartość dodana - Nikkory F "dostały " stabilizację a przy takim 85 mm to widać jak na dłoni. JPEG zrzucają sie na telefon przez SB niemal natychmiastowo jeśli do tego ustawimy pod siebie profile PC i już na etapie wykonywanie zdjęcia dobrze wykadrujemy (a tu nie ma zmiłuj się AF jest gdzie tylko chcemy) i naświetlimy (wizjer i histogram na żywo) zasadniczo dostajemy gotowy materiał. Praca AF w trybie AF-S działa niezwykle precyzyjnie – to czego nie używałem w lustrzankach (kiepska precyzja) tu działa w punkt. Widać ja Nikon przyłożył się do odwzorowania barw w tym (co mnie bardzo ucieszyło) koloru skóry. Oczywiście z RAW można wszystko ale tu jest po prostu na gotowo. O ISO nie ma co się rozpisywać 6400 a nawet 12800 zupełnie do użytku. Bateria starcza mi na około 900 zdjęć z tym że ustawiony mam tylko wizjer a więc nie ma niepotrzebnego przełączania na monitor i utraty energii. W czasie przerw na zleceniu zdjęcia i tak przeglądam na smartfonie.
Podsumowanie: Po pierwszych dwóch ślubach pojawiła mi się szalona myśl – po co mi te RAW-y ? Oczywiście tak bezczelny to nie będę bo zawsze można się walnąć o ten jeden EV ale od następnego zlecenia będzie nowe ustawienie zapisu zdjęć RAW+JPG. Bardzo polecam ten sprzęt niezdecydowanym, tym którzy zastanawiają się czy kupić D750 w super cenie (stan na czerwiec 2019) czy dołożyć te 3 tyś wejść w inną jakość. Oszczędność czasu podczas obróbki jest niesamowita – praktycznie nie ma cropowania, korekta ekspozycji minimalna i to tylko na niewielkiej części materiału. Pozostaje kwestia jednego slotu ale ta kwestia już niedługo będzie nieaktualna - ma pojawić się grip z gniazdem na baterię oraz z drugim slotem.
Ocena ogólna
Użytkuje od: 3 mies.
Cena zakupu: 9500
Wykorzystanie: Półprofesjonalne
Wady: Bateria tylko ok 600 zdjęć
Zalety: Świetny wizjer, ergonomia, jakość zdjęć, lekki i poręczny, ISO 12800 w pełni użyteczne jak 3200 na d800
Podsumowanie: Rewelacyjny aparat.