Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Leica M9 - zdjęcia przykładowe

Leica M9 - zdjęcia przykładowe
9 września
2009 15:15

Ponieważ przez krótki czas przed oficjalną premierą finalny egzemplarz aparatu Leica M9 zagościł w naszej redakcji, mieliśmy okazję wykonać nim kilka zdjęć przykładowych, które prezentujemy poniżej. Na samym końcu znajdziecie też zdjęcia przykładowe dostarczone przez firmę Leica.

Jak zawsze u nas, zdjęcia przykładowe wykonaliśmy zapisując je w formacie JPEG w najniższym stopniu wyostrzenia oferowanym przez aparat i z wyłączoną redukcją szumów. Używaliśmy przy tym obiektywów Summicron-M 28mm f/2 i Summicron-M 50mm f/2, a w aparacie był wgrany firmware 0.922.


Przykładowe zdjęcia

Leica M9 - zdjęcia przykładowe
Leica M9 - zdjęcia przykładowe
Leica M9 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Leica M9 + Summicron-M 50mm f/2
Parametry: 50 mm, f/8.0, exp. 1/250 sek., ISO 1000
Plik: JPEG, 5216 x 3472 pix, 5.88 MB
Aparat: Leica M9 + Summicron-M 50mm f/2
Parametry: 50 mm, f/8.0, exp. 1/177 sek., ISO 640
Plik: JPEG, 5216 x 3472 pix, 5.15 MB
Aparat: Leica M9 + Summicron-M 50mm f/2
Parametry: 50 mm, f/8.0, exp. 1/707 sek., ISO 160
Plik: JPEG, 5216 x 3472 pix, 5.18 MB
Leica M9 - zdjęcia przykładowe
Leica M9 - zdjęcia przykładowe
Leica M9 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Leica M9 + Summicron-M 50mm f/2
Parametry: 50 mm, f/5.6, exp. sek., ISO 160
Plik: JPEG, 5216 x 3472 pix, 6.58 MB
Aparat: Leica M9 + Summicron-M 50mm f/2
Parametry: 50 mm, f/8.0 , exp. sek., ISO 160
Plik: JPEG, 5216 x 3472 pix, 5.74 MB
Aparat: Leica M9 + Summicron-M 50mm f/2
Parametry: 50 mm, f/8.0, exp. 1/707 sek., ISO 160
Plik: JPEG, 5216 x 3472 pix, 6 MB
Leica M9 - zdjęcia przykładowe
Leica M9 - zdjęcia przykładowe
Leica M9 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Leica M9 + Summicron-M 50mm f/2
Parametry: 50 mm, f/8.0, exp. sek., ISO 250
Plik: JPEG, 5216 x 3472 pix, 6.83 MB
Aparat: Leica M9 + Summicron-M 50mm f/2
Parametry: 50 mm, f/2.0, exp. 1/500 sek., ISO 160
Plik: JPEG, 5216 x 3472 pix, 3.88 MB
Aparat: Leica M9 + Summicron-M 28mm f/2
Parametry: 28 mm, f/5.6, exp. 1/125 sek., ISO 160
Plik: JPEG, 5216 x 3472 pix, 5.89 MB
Leica M9 - zdjęcia przykładowe
Leica M9 - zdjęcia przykładowe
Leica M9 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Leica M9 + Summicron-M 50mm f/2
Parametry: 50 mm, f/2.8, exp. 1/177 sek., ISO 1600
Plik: JPEG, 5216 x 3472 pix, 5.78 MB
Aparat: Leica M9 + Summicron-M 28mm f/2
Parametry: 28 mm, f/2.0, exp. 1/60 sek., ISO 1000
Plik: JPEG, 5216 x 3472 pix, 6.09 MB
Aparat: Leica M9 + Summicron-M 28mm f/2
Parametry: 28 mm, f/2.8, exp. 1/42 sek., ISO 2500
Plik: JPEG, 5216 x 3472 pix, 6.93 MB
Leica M9 - zdjęcia przykładowe
Leica M9 - zdjęcia przykładowe
Leica M9 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Leica M9 + Summicron-M 50mm f/2
Parametry: 50 mm, f/8.0, exp. 1/88 sek., ISO 80
Plik: JPEG, 5216 x 3472 pix, 4.41 MB
Aparat: Leica M9 + Summicron-M 50mm f/2
Parametry: 50 mm, f/8.0, exp. 1/2833 sek., ISO 2500
Plik: JPEG, 5216 x 3472 pix, 6.04 MB
Aparat: Leica M9 + Summicron-M 50mm f/2
Parametry: 50 mm, f/11.0, exp. 2 sek., ISO 1600
Plik: JPEG, 5216 x 3472 pix, 6.26 MB
Leica M9 - zdjęcia przykładowe
Leica M9 - zdjęcia przykładowe
Leica M9 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Leica M9 + Summicron-M 50mm f/2
Parametry: 50 mm, f/11.0, exp. 20 sek., ISO 160
Plik: JPEG, 5216 x 3472 pix, 3.75 MB
Aparat: Leica M9 + Summicron-M 50mm f/2
Parametry: 50 mm, f/4.0, exp. 1/707 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 5216 x 3472 pix, 5.31 MB
Aparat: Leica M9 + Summicron-M 50mm f/2
Parametry: 50 mm, f/4.0, exp. 1/2833 sek., ISO 400
Plik: JPEG, 5216 x 3472 pix, 4.42 MB
Leica M9 - zdjęcia przykładowe
Leica M9 - zdjęcia przykładowe
Leica M9 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Leica M9 + Summicron-M 50mm f/2
Parametry: 50 mm, f/5.6, exp. 1/2000 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 5216 x 3472 pix, 5.15 MB
Aparat: Leica M9 + Summicron-M 50mm f/2
Parametry: 50 mm, f/4.0, exp. 1/2000 sek., ISO 160
Plik: JPEG, 5216 x 3472 pix, 4.42 MB
Aparat: Leica M9 + Summicron-M 50mm f/2
Parametry: 28 mm, f/8.0, exp. 1/707 sek., ISO 400
Plik: JPEG, 5216 x 3472 pix, 4.93 MB
Leica M9 - zdjęcia przykładowe
Leica M9 - zdjęcia przykładowe
Leica M9 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Leica M9 + Summicron-M 28mm f/2
Parametry: 28 mm, f/8.0, exp. 1/500 sek., 2500 ISO
Plik: JPEG, x pix, 7.43 MB
Aparat: Leica M9 + Summicron-M 28mm f/2
Parametry: 28 mm, f/8.0, exp. 1/500 sek., ISO 80
Plik: JPEG, 5216 x 3472 pix, 5.15 MB
Aparat: Leica M9 + Summicron-M 28mm f/2
Parametry: 28 mm, f/8.0, exp. 1/707 sek., ISO 160
Plik: JPEG, 5216 x 3472 pix, 5.82 MB
Leica M9 - zdjęcia przykładowe
Leica M9 - zdjęcia przykładowe
Leica M9 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Leica M9 + Summicron-M 50mm f/2
Parametry: 50 mm, f/4.0, exp. 1/707 sek., ISO 400
Plik: JPEG, 5216 x 3472 pix, 4.46 MB
Aparat: Leica M9 + Summicron-M 50mm f/2
Parametry: 50 mm, f/5.6, exp. 1/1000 sek., ISO 1600
Plik: JPEG, 5216 x 3472 pix, 5.68 MB
Aparat: Leica M9 + Summicron-M 50mm f/2
Parametry: 50 mm, f/5.6, exp. 1/2000 sek., ISO 800
Plik: JPEG, 5216 x 3472 pix, 5.2 MB
Leica M9 - zdjęcia przykładowe
Leica M9 - zdjęcia przykładowe
Leica M9 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Leica M9 + Summicron-M 50mm f/2
Parametry: 50 mm, f/2.0, exp. 1/1000 sek., ISO 80
Plik: JPEG, 5216 x 3472 pix, 3.76 MB
Aparat: Leica M9 + Summicron-M 50mm f/2
Parametry: 50 mm, f/11.0, exp. 1/2000 sek., ISO 2500
Plik: JPEG, x pix, 6.55 MB
Aparat: Leica M9 + Summicron-M 50mm f/2
Parametry: 50 mm, f/8.0, exp. 1/1000 sek., ISO 400
Plik: JPEG, 5216 x 3472 pix, 4.85 MB


Zdjęcia przykładowe dostarczone przez firmę Leica

Leica M9 - zdjęcia przykładowe
Leica M9 - zdjęcia przykładowe
Leica M9 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Leica M9
Parametry: 50 mm, f/1.0, exp. 1/250 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 3468 x 5212 pix, 7.20 MB
Aparat: Leica M9
Parametry: 75 mm, f/2.0, exp. 1/250 sek., ISO 250
Plik: JPEG, 3468 x 5212 pix, 9.66 MB
Aparat: Leica M9
Parametry: 75 mm, f/2.0, exp. 1/500 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 5126 x 3400 pix, 11.20 MB


Leica M9 - zdjęcia przykładowe


Komentarze czytelników (43)
  1. koniaczek
    koniaczek 9 września 2009, 15:39

    Nie mam pytań, doskonała jakość na wysokich ISO. Szkoda ze tak drogo. Piękne kolory. Ostre, że aż w oczy kłuje.

  2. 9 września 2009, 15:40

    szumiiiii :D

  3. 9 września 2009, 15:40

    Witam,
    Czy te czasy naświetlania są rzeczywiste? Wyglądają całkiem ciekawie np. 1/707 sek albo 1/2833 sek.

    Pozdrawiam

  4. rolech
    rolech 9 września 2009, 15:50

    greg_lobinski - to sa dane wyciagniete z EXIF'a widocznie cos zle sie zapisuje do niego

  5. sparky81
    sparky81 9 września 2009, 15:52

    przepraszam bardzo ale ja wymiekam...

    fantastyczne szkla, fantasztyczne kolory, ostrosc, plastyka do tego piekne ziarno - takie bardzo filmowe....

    Genialny na pierwszy rzut oka... zazdroszcze tym, ktorych na to stac :D

  6. hegran
    hegran 9 września 2009, 15:53

    Następny co ma tylko szumy we łbie. Rób foty a nie wszędzie szumy widzisz, chyba że się zajmujesz szumami a nie robieniem zdjęć co jest bardziej prawdopodobne :P

  7. rasta
    rasta 9 września 2009, 15:54

    bajka, to wszystko co mam do powiedzenia na temat tego aparatu.

  8. rolech
    rolech 9 września 2009, 15:55

    a tu macie porownanie do pelnoklatkowych konkurentow 1Ds Mk3, D3x, A900:
    link

  9. krzys13k
    krzys13k 9 września 2009, 15:58

    Musze przyznać, że szczena mi opadła jak zobaczyłem ilość szczegółów na zdjęciach z Summicron'em 50mm

  10. 9 września 2009, 15:58

    lol :D

  11. 9 września 2009, 16:00

    piep... szumy... patrzcie jakie to ostre jest!

    (porównanie z lenstipa)

  12. krzys13k
    krzys13k 9 września 2009, 16:03

    Pewnie rezygnacja z filtru dolnoprzepustowego pomogła w uzyskaniu takiej rozdzielczości :) Ale i tak jestem pełen podziwu dla ilości detali widocznych na zdjęciach.

  13. ja_gor
    ja_gor 9 września 2009, 16:12

    Miałem w swoim życiu bardzo dużo aparatów własnych i jeszcze więcej przewinęło się przez moje ręce w pracy, ale przyznam się, że taki aparat jeszcze chciałbym mieć. Nawet bez ruchomego monitorka. To jest to, co tygrysy lubią najbardziej!
    A może ktoś wie, co jest z Cosiną-Epsonem, którego produkcja miała być wznowiona? Byłby to substytut, ale zawsze to coś, co można kupić za polskie pieniądze (polskie dochody).

  14. digo
    digo 9 września 2009, 16:15

    Winston : dokładnie tak jak piszesz.... i nic dodać, nic ująć...

  15. AntykWariat
    AntykWariat 9 września 2009, 16:19

    Patrze na to i wcale zachwycony nie jestem. Owszem zdjęcia dają rade ale w życiu bym nie dał takiej kasy za ten sprzęt. Niech sobie onaniści sprzętowi ciułają grosza, a ja będę pstrykał tym co mam :P

  16. mavierk
    mavierk 9 września 2009, 16:24

    ISO 50... nie mam więcej pytań.

  17. cyberant
    cyberant 9 września 2009, 16:25

    jak dla mnie to te zdjęcia sa w większości po prostu niedoświetlone o jakies 1/3 1/2 ev... wystarczy w histogram zerknąć. w canonie 350D zjadę z expozycją i będę miał taką samą kolorystykę. Co do plastyki zdjęć - chm.. obiektywy pokazały klasę. nic dodać nic ująć..

    ps. czy marudy doczytały że matryca jest kodaka? wszyscy się podniecają nikonem i canonem a liderem technologicznym w matrycach i tak od zawsze był i jest KODAK :P

  18. martens
    martens 9 września 2009, 16:40

    fakt piękna plastyka zdjęć i masa szczegółów na niższych ISO, ale to chyba zaleta tych obiektywów.
    ale te dostarczone przez Leice to według mnie były potem traktowane softem do obróbki na komputerze.

    Natomiast wyższych ISO... no cóż szumi wyraźniej niż konkurencja na CMOSach. Co widać w linku do optycznych wysłanym przez rolecha.

  19. tomek__
    tomek__ 9 września 2009, 16:58

    nareszcie jest do czego podpiąć noctilux'a - teraz można czuć się spokojnym, na wypadek wygranej w totka ;)

  20. gregorisan
    gregorisan 9 września 2009, 17:01

    @martens może i szumi bardziej, ale przez to nie traci zbyt wielu szczegółów...a to jest najważniejsze w późniejszej obróbce w zewnętrznym sofcie np. Noiseware Professional Edition.

  21. mavierk
    mavierk 9 września 2009, 17:13

    moze M8 potanieje :D

  22. K8v8M
    K8v8M 9 września 2009, 17:30

    o i jest skrzynka na listy. Szkoda że się nie otwierają zdjęcia :-(

  23. ciekawus
    ciekawus 9 września 2009, 17:31

    Kiszka. Zdjęcia nie wchodzą pojawia się komunikat:
    "Visitors, we are sorry, ... Please return later."
    przelinkowuje do:
    lasair.lunarservers.com/suspended.page/

  24. komor
    komor 9 września 2009, 17:46

    Strona lenstip.com padła pod naporem obciążenia. W sumie można Optycznym pogratulować takiego powodzenia.

  25. Loopik
    Loopik 9 września 2009, 17:56

    Strona nie działa :(

    Ale ja mam pytanie: "...zagościł w naszej redakcji, mieliśmy okazję wykonać nim kilka zdjęć... "
    Panowie jakie wrażenia? Sprawia radochę czy nie? :D

  26. komor
    komor 9 września 2009, 18:15

    Loopik, jutro będzie test! A teraz Optyczni wychodzą ze skóry żeby uruchomić ponownie lenstip.com...

  27. Arek
    Arek 9 września 2009, 18:16

    Loopik, cierpliwości. Zapraszamy jutro :)

  28. Arek
    Arek 9 września 2009, 18:30

    Nasz amerykański serwer padł z przeciążenia, a my byliśmy na konferencji prasowej leiki. Zdjęcia już skopiowane do Polski i wszystko powinno działać.

  29. Loopik
    Loopik 9 września 2009, 18:34

    Ha, już nie mogę się doczekać tych wrażeń :D Wyczekuję jak nastolatka koncertu Backstreet Boys :))

  30. matemaciek
    matemaciek 9 września 2009, 20:58

    Żałuję, że już nie mieszkam z Krzyśkiem M. w pokoju - to były czasy, fajne puszki można było potrzymać... (; Za to kilka miesięcy temu wróciłem do tego samego akademika (;

    Fajnie, że Wasz portal zyskuje światową sławę, tak trzymać!

  31. DarioT
    DarioT 9 września 2009, 21:17

    rozje....... mnie te foty , jak wygram w lotto to biore sprzet + kilka dla pierwszych 5 chetnych :)

  32. krzysiek
    krzysiek 9 września 2009, 21:25

    OT. matemaciek - bo jak śpiewał Kaczmarski: ''bo cżłek wraca tam gdzie pił'';-) Pozdrowienia!

  33. Itey
    Itey 9 września 2009, 21:57

    może to autosugestia, ale strasznie mi się te zdjęcia podobają, tylko ta czerwień na placu zabaw dziwna

  34. Euzebiusz
    Euzebiusz 9 września 2009, 22:34

    Ja widzę tylko jedną wadę tego aparatu. Za krótko trzyma bakteria. Bez całej mechaniki związanej z autofokusem i wielkimi silnikami do szybkich serii, szybkich procesorów odpowiedzialnych za szybką obróbkę obrazu mógłby taki aparat mieć możliwość zrobienia dużo większej ilości zdjęć na jednym ładowaniu. W końcu to aparat na wyprawy gdzie dostęp do prądu może być ograniczony. Nie zawsze też jest rozwiązaniem noszenie torby akumulatorów. Nie po to tyle płaci się za mały aparat. W sumie dobrze, że nie pomyśleli o takich ogniwach bo moczyłbym się w nocy. ;-)

  35. lemarais
    lemarais 10 września 2009, 00:21

    Po raz pierwszy Leica zrobiła dwa prawdziwe aparaty fotograficzne cyfrowe. Tak powinno być od dawna. Właśnie M9 i X1 to wydają się doskonałe aparaty. M9 18mp-Kodak znakomity wybór. Także X1 36mm, do którego pasuje perfekcyjnie APS-C. LCD 2,5 cala w M9 według mnie także idealny - można używać pewnie aparatu bez dotykania LCD. Cieszę się i ci, których będzie stać na M9 będą bardzo zadowoleni. Zdjęcia zapowiadają się interesująco. Może po tej premierze zauważymy, że np.takie canony XXXD to amatorski szajs.

  36. marcinek
    marcinek 10 września 2009, 00:52

    hej. Król jest nagi! - z całym szcunkiem, weim, że crop 1:1 jest dla onanistów, ale jakoś z nóg to to nie zwala. Ma dobrą dynamikę (nawet oglądane na laptoku) ale dobre szkło C lub N (niepotrzebne skreślić) dostarcza conajmniej równie przyzwoitą rozdziałkę. O kolorach, plastyce (co to u licha jest ta plastyka?) i innych takich nie gadam, bo jak wspomniałem siedzę na lapku. I faktycznie wyglądają na niedosiwetlone. Nie chcę tu kija w mrowisko wsadzać, bo sprzęt i mi się podoba, ale ochów i achów piał nie będę. Kilka decyzji dobrze rokuje co z resztą widać w rawach - nie za gęsta matryca, puszka zbytnio nie odszumia, filtru dolnoprzepustowego nie ma - de facto wszystko pozostaje do decyzji fotografa w postprocessingu i TO JEST IMHO NAJMOCNIEJSZE W TYM APARACIE!. I nie ma LV, filmów HD, programów dla idiotów. Bosko.

  37. qbishon
    qbishon 10 września 2009, 09:31

    No i gdzie ten osławiony "efekt lajki"? Jedynie zdjęcia dostarczone przez producenta jakby go mają, ale to zasługa postprocessingu i oświetlenia kadru. Moim zdaniem M9 jest wart swojej ceny tylko dla niewielkiej garstki starej daty fotoregrafów, którzy naprawdę potrafią wykorzystać możliwości dalmierzowca w akcji. Poza tą wąską dziedziną i swoimi gabarytami w niczym nie przewyższa konkurencji. Szkoda, że legenda już się zdewaluowała, czyli jak dla mnie nie jest warta kasy za jaką można mieć ten system łącznie z przyzwoitym zestawem trzech podstawowych szkieł, choć jakbym miał nadmiar dutków, to bym sobie sprawił. Kiedyś miałem M4 z dwoma szkłami (sprzedałem - to była też dobra lokata kapitału) i tym zestawem zrobiłem chyba najlepsze zdjęcia w życiu. W końcu Leica w ręku zobowiązywała do myślenia.

  38. dzemski
    dzemski 10 września 2009, 09:33

    albo jestem jakiś ślepy, albo nie wiem, mnie te zdjęcia nie powalają. Mydło, zero szczegółowości nawet przy domknięciu przysłony na 5.6 (plac zabaw) nie jest ostro. Czyżby ta sławna optyka Leica nie wyrabiała na takiej matrycy ? Szum niestety spory jak na FF.

  39. Oxygenum
    Oxygenum 10 września 2009, 10:17

    Zainteresowanie Leicą bierze się z tęsknoty za solidnym metalowo-szklanym z niewielką ilością plastiku produktem jakim przestały być już dawno współczesne aparaty.

    Większość obecnych na rynku to plastikowe wydmuszki.

    Pełną kompatybilność wsteczną zachował chyba tylko jeszcze Pentax.

    Systemy micro są obecnie na topie.

    Kilka osób nawet w Polsce sobie go kupi.

    Cena nie jest adekwatna do realnej wartości tego sprzętu ale tak jest zawsze ze sprzętem markowym.

    Po jej zakupie nikt nie będzie co 1 rok kupował następnego aparatu a będzie się starał maksymalnie wykorzystać jej możliwość.

    Pewne ograniczenia wymagają kreatywności od fotografa dlatego zdjęcia są bardziej przemyślane od trzaskania setek zdjęć aparatem który sam wykrywa uśmiech itp.:

  40. 10 września 2009, 11:55

    dzemski, niestety nie jestes slepy, no chyba, ze ja tez :-) Zdjecia jak z mydlanego egzemplarza 24-105L

  41. dzemski
    dzemski 10 września 2009, 12:44

    Bromba: niestety ? ;)

  42. KrzysiekA
    KrzysiekA 5 maja 2021, 09:29

    Ludzie czy wy jesteście ślepi. Te zdjęcia są nieostre, mają niebieskie podbarwienie i dosyć mocny szum chrominancji na wysokim ISO.

  43. KrzysiekA
    KrzysiekA 5 maja 2021, 09:32

    Ja na Fuji mam taki szum przy ISO 25000 a nie przy 2500.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.