W bazie znajduje się 2419 aparatów i 10613 ocen.
Możesz też zrobić
własne porównanie aparatów
Proszę podać interesujące Cię parametry
Olympus OM-D E-M1X - specyfikacja i opinie
Producent | Olympus |
---|---|
Model | OM-D E-M1X |
Data premiery | 2019-01-24 |
Liczba pikseli | 20.4 Mpix |
Dostępne rozdzielczości | • 5184 x 3888 px
• 4608 x 3456 px • 2560 x 1920 px • 1280 x 980 px • Tryby: 4:3, 3:2, 16:9, 1:1, 3:4 • 8160 x 6120 px / 5760 x 4320 px (tryb "Hi Res" / odpowiednik matrycy o rozdzielczości 50 megapikseli lub 25 megapikseli - 8 zdjęć połączonych w jeden plik) |
Matryca | 17.3 x 13 mm (4/3) Live-MOS, 4:3, całkowita liczba pikseli 21.8 Mpix
mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków (SSWF) |
Procesor obrazu | 2x TruePic VIII |
Format zapisu | • Zdjęcia: JPEG (EXIF, DPOF, DCF),
RAW (12-bit, pliki .ORF, bezstratna kompresja), JPEG+RAW Rodzaje JPEG: Fine/Normal • Zdjęcia 3D: MPO • Filmy: MOV (MPEG-4 AVC/H.264) • Dźwięk: Wave (stereo PCM/16-bitów, 48kHz) |
Zakres ISO | • Auto (możliwość dostosowania, domyślna niska wartość ISO - 6400)
• Manualny: ISO LOW - 25600 • Zmiana co 1/3 EV oraz co 1 EV |
Migawka | • Szczelinowa sterowana elektronicznie
1/8000 - 60 s (ze zmianą co 1/3, 1/2 lub 1EV) Elektroniczna migawka (tryb cichy): 1/32000 - 60 s • Wytrzymałość do 400 tys. zdjęć |
Konstrukcja obiektywu | Obiektywy systemu micro 4/3,
poprzez adapter także obiektywy systemu 4/3 lub OM powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x2.0 |
Ogniskowa obiektywu | n/a |
Światłosiła | n/a |
Zoom optyczny | 0x |
Zoom cyfrowy | 2x |
Stabilizacja obrazu | Tak |
Zapis wideo | • Ultra HD 4K, 3840 x 2160 px, 30, 25, 24 kl./s, transfer 102 Mbps
• C4K, 4096 x 2160 px, 24 kl./s, transfer 237 Mbps • Full HD, 1920 x 1080 px, 16:9, 30p, 25p, 24p • Full HD. 1920 x 1080 px (MOV), 120 kl./s • HD, 1280 x 720 px (16:9), 60p, 50p, 30p, 25p, 24p • 1280 x 720 px (HD 16:9) z szybkością 30 kl./s • 640 x 480 px, 30p • Maks. rozmiar pliku 4 GB (AVCHD) lub 2 GB (Motion-JPEG) • Maks. czas nagrania: 29 min. (MOV), 7 min. (HD Motion-JPEG), 14 min. (VGA Motion-JPEG) • Wbudowany mikrofon stereo • Redukcja szumu wiatru • Regulowana głośność nagrywania • Stabilizacja • Klipy filmowe 1, 2, 4, 8 s • Film poklatkowy 4K, 1080p, 720p (AVI Motion JPEG) |
Ogniskowanie | Hybrydowy AF oparty o detekcję kontrastu i detekcję fazową
• AF: 121 punktów (krzyżowych - AF fazowy) • Wszystkie punkty, pojedynczy punkt (normalny / mały), grupa punktów (5 punktów, 9 punktów, 25 punktów), ustawienia indywidualne 1-4 (obszar AF i jego charakter pracy) • Manualny wybór w trybie Powiększonego podglądu • Tryby AF: Manualne, Wstępne ustawienia MF, Pojedynczy AF, Ciągły AF, Pojedynczy AF + MF, Śledzenie AF, Stacking. Bracketing • Inteligentne wykrywanie obiektu: Samochody F1, Samochody rajdowe, Motocykle, Samoloty, Helikoptery, Szybkie pociągi, Lokomotywy parowe • Obszar pracy układu AF: -6 - 20 EV (ISO ok. 100, f/1.2) • Funkcja wykrywania twarzy i oka • Dobiegaczka • Focus Peaking • Bracketing Ostrości: 3 - 999 zdjęć • Wspomaganie AF - wbudowana dioda • AF targeting pad (aktywowany za pomocą dwukrotnego stuknięcia w ekran) |
Pomiar światła | 324-strefowy TTL,
Tryby pomiaru: • Cyfrowy pomiar ESP • centralnie ważony uśredniony, • punktowy, • punktowy z jasnym tłem, • punktowy z ciemnym tłem, Zakres pomiaru: od -2 do 20 EV (dla 17 mm, f/2.8, ISO 100) |
Ostrość od | Zależne od obiektywu |
Balans bieli | Auto, Światło żarówek, Światło jarzeniowe 1, Słoneczny dzień, Lampa błyskowa, Zachmurzone niebo, Cień, Tryb podwodny
• Ustawienia własne wg wzorca (4 ustawienia) • Ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2000–14 000 K) • Bracketing balansu bieli (3 zdjęcia ze zmianą co 2, 4, 6 kroki ustawianą w osi A-B/G-M) |
Kompensacja ekspozycji | • Kompensacja: +/- 5.0 EV w skoku co 1/3, 1/2 lub 1 EV
• Bracketing: 2, 3 lub 5 klatek w skoku co 1/3, 2/3 lub 1 EV, 7 zdjęć ze zmianą eksp. co 1/3, 1/2 lub 2/3 EV |
Programy | • Program auto, Priorytet przysłony, Priorytet czasu migawki, Manualny, Czas B, Czas, Film, HDR, Mój tryb, Fotografowanie wg ustawień własnych, Tryb użytkownika 1, Tryb użytkownika 2
• Filtr artystyczny: Pop Art, Zmiękczenie ostrości, Jasny i lekki kolor, Tonowanie światła, Ziarnisty film, Fotografia otworkowa, Diorama, Cross Process, Dramatyczna tonacja, Delikatna Sepia, Podkreślone krawędzie, Akwarela, Vintage, Kolorowe elementy, Bleach Bypass |
Zdjęcia seryjne | • Tryb H: z szybkością do 15 kl./s
• Tryb L: z szybkością do 10 kl./s • Tryb Cichy: (H) - ok. 60 kl./s, (L) - ok. 18 kl./s |
Lampa błyskowa | Brak wbudowanej lampy błyskowej.
• Kompatybilne lampy zewnętrzne: FL‑36R, FL‑50R, FL‑300R, FL‑600R, FL‑700WR, FL‑900R • Tryby: Auto, Redukcja efektu czerwonych oczu, Synchronizacja błysku z długimi czasami naświetlania, Synchronizacja błysku z długimi czasami naświetlania na drugą kurtynę migawki, Błysk dopełniający w wybranych lampach błyskowych, Manualny • Synchronizacja:1/250 s, 1/8000 s (Tryb Super FP) • Kompensacja błysku: +/- 3 EV w krokach co 1/3, 1/2, 1 EV |
Złącze hot-shoe | Tak |
Wyjście statywowe | Tak |
Samowyzwalacz | 2 s lub 12 s lub użytkownika |
Karta pamięci | Podwójne gniazdo kart SD/SDHC/SDXC |
LCD | Odchylany pod wieloma kątami, 3-calowy, dotykowy, kolorowy LCD, 1.037.000 punktów, proporcje 3:2
Jasność regulowana w 15 poziomach Temp. barwowa regulowana w 15 poziomach, Kolorystyka obrazu: żywe barwy (domyślnie) / naturalna Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo. |
Wizjer | Elektroniczny, 2.360.000 punktów, pokrycie 100% pola kadru, powiększenie maks. 1.48x, punkt oczny 21 mm (odległość od powierzchni tylnej soczewki), korekcja dioptrii od -4 do +2 |
Komunikacja i złącza | Uniwersalne złącze USB 3.0 typu C, wyjście HDMI, wejście mikrofonu, wyjście słuchawkowe
• Obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge), PIM III • Wbudowane moduły Wi-Fi, Bluetooth • Złącza mikrofonowe i słuchawkowe 3.5 mm mini-jack • Gniazdo synchronizacji lampy błyskowej |
Zasilanie | Akumulator litowo-jonowy BLH-1 |
Akcesoria | Akumulator, ładowarka, lampa błyskowa, kabel USB, pasek na ramię, instrukcja obsługi |
Waga | Ok. 997 g (z akumulatorem i kartą pamięci) |
Wymiary | 144.4 x 146.8 x 75.4 mm (bez elementów wystających) |
Dodatkowe informacje | • Live Composite
• Wersje językowe menu: angielski, francuski, niemiecki, hiszpański, włoski, rosyjski, czeski, niderlandzki, duński, polski, portugalski, szwedzki, norweski, fiński, chorwacki, słoweński, węgierski, grecki, słowacki, turecki, łotewski, estoński, litewski, ukraiński, serbski • Edycja RAW • Stabilizacja o wydajności do 7.5 EV (z obiektywem M.Zuiko Digital ED 12-100 mm f/4.0 PRO - ogniskowa 100 mm, tryb seryjny szybki H) • Korpus wykonany ze stopów magnezu • Kolor obudowy: czarny |
Ocena ogólna
Użytkuje od: 1 mies.
Cena zakupu:
Wykorzystanie: Profesjonalne
Wady: Jako użytkownik poprzedniej puszki EM1 II uważam, że jest duży i ciężki. Ekran mógł by być większa i tym samym wygodniejszy. Wadą są też fabryczne akumulatory posiadające o wiele krótszą żywotność niż zamiennik dobrej jakości nie wspomnę o cenie. Szkoda że matryca nie jest odrobinę większa. Wadą sprzętu jest cena.
Zalety: Konstrukcja bardzo solidna, wykonanie najwyższej jakości. Aparat jest piekielnie celny i szybki. Funkcjonalność AF jest wręcz genialna. ISO - kolejna zaleta tej puszki - bardzo mało szumu nawet przy dużej wartości. Stabilizacja obrazu działa doskonale, przy czasach 1/20 zdjęcia strzelane z reki są ostre. Programy np fotografia lotnicza to kolejny plus. Klawisze - poprawione, lepiej działają, wrócono do kilku rozwiązań z flagowego E5. Dwa zestawy przycisków i pokręteł w pionie i poziomie to super rozwiązanie, jednak jakoś nie mogę się przyzwyczaić. Miejsce na 2 akumulatory zdecydowanie wydłuża jego czas pracy. Wodoszczelność i odporność na pył i piach - tym aparatem można pracować w ulewę. Zdjęcie seryjne i ProCapture to kolejny jego plus. Średnia klatek jaką uzyskałem 18/s przy średnim oświetleniu. ProCapture dochodzi do 60/s. Powiem szczerze - wprowadzam w konsternację użytkowników innych marek - strzela jak karabin. Rozdzielczość i jakość obrazu bardzo przyjemna. Nie widzę wielkiej poprawy w stosunku do EM1 II, natomiast odniosłem wrażenie, że zdjęcia w rozdzielczości 50mpx są nieco lepsze. Odniosłem bardzo dobre wrażenie. Nie uważam żeby odstawał od konkurencji. Wygląd i rozmiar tej puszki - teraz nikt nie powie, że mam zaślepkę na końcu obiektywu :)
Podsumowanie: Piekielnie szybki, celny, dobrze wykonany i pancerny. Cena lekko zniechęca. Olympus postarał się! Obiektywy, które oferuje firma pokrywają chyba całe zapotrzebowanie.