W bazie znajduje się 2418 aparatów i 10607 ocen.
Możesz też zrobić
własne porównanie aparatów
Proszę podać interesujące Cię parametry
Canon EOS R6 - specyfikacja i opinie
Producent | Canon |
---|---|
Model | EOS R6 |
Data premiery | 2020-07-09 |
Liczba pikseli | 20.1 Mpix |
Dostępne rozdzielczości | • JPEG / HEIF:(L) 5472x3648, (M) 3648x2432, (S1) 2736x1824, (S2) 2400x1600
• HEIF: 5472x3648 • RAW: (RAW / C-RAW) 5472x3648 |
Matryca | 35.9 x 23.9 mm (Full-frame), CMOS, 3:2, całkowita liczba pikseli: 21.4 Mpix
mechanizm samooczyszczania matrycy za pomocą ultradźwięków |
Procesor obrazu | DIGIC X |
Format zapisu | • JPEG: 2 opcje kompresji
• HEIF • RAW: RAW, CRAW, 14-bitowe z migawką mechaniczną lub elektroniczną pierwszą kurtyną i 12-bitowe z migawką w pełni elektroniczną, • MP4 (filmy) |
Zakres ISO | Auto, 100-102400 w skoku co 1/3 lub 1 EV,
Tryby rozszerzone poniżej ISO 100: 50 ISO (tryb L) Tryby rozszerzone powyżej ISO 102400: 204800 ISO (tryb H) |
Migawka | Szczelinowa sterowana elektronicznie / migawka elektroniczna, 30 s - 1/8000 s w krokach co 1/2, 1/3 lub 1 EV, Bulb |
Konstrukcja obiektywu | Z bagnetem Canon RF (można też podłączyć obiektywy EF i EF-S przez adapter)
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.0 |
Ogniskowa obiektywu | n/a |
Światłosiła | n/a |
Zoom optyczny | 0x |
Zoom cyfrowy | 0x |
Stabilizacja obrazu | Tak |
Zapis wideo | Formaty:
• MP4: 4K lub Full HD (8bit MPEG4 AVC/H.264 lub 10bit MPEG4/HEVC ze wsparciem Canon Log), dźwięk: Linear PCM Jakości: • 4K UHD (16:9) 3840 x 2160 (23.98, 25, 29.97, 50, 59.94 kl/s) kompresja międzyklatkowa (IPB) • 4K UHD Timelapse (16:9) 3840 x 2160 (25, 29.97 kl/s), kompresja wewnątrzklatkowa (All-I) • Full HD (16:9) 1920 x 1080 (23.98, 25, 29.97, 50, 59.94, 100, 119.88 kl/s) kompresja międzyklatkowa (IPB) • Full HD Timelapse (16:9) 1920 x 1080 (25, 29.97 kl/s), kompresja wewnątrzklatkowa (All-I) • Full HD HDR (16:9) 1920 x 1080 (25, 29.97 kl/s), kompresja wewnątrzklatkowa (All-I) Maksymalny czas nagrania dla 4K i Full HD - 29 minut 59 sekund. |
Ogniskowanie | Dual Pixel CMOS AF II, piksele detekcji fazy wbudowane w matrycę
• 100% pokrycia kadru • 6072 punktów • Wybór punktu: automatyczny wybór z wykrywaniem twarzy i śledzeniem (1053 strefy do wyboru), manualny wybór 1 punktu, możliwość rozszerzenia o sąsiednie punkty, wybór strefy (9 stref do wyboru), duża strefa (pozioma lub pionowa) • Tryby AF: Auto, One-Shot AF (pojedynczy), AI Servo AF III+ (ciągły), Tryb Manualny (MF) • zakres pracy: -6.5 - 20 EV (23°C, ISO 100) • wykrywanie twarzy, wykrywanie oka, wykrywanie zwierząt • Asysta AF: wbudowana dioda LED lub z użyciem zewnętrznej lampy błyskowej |
Pomiar światła | 384-strefowy TTL
Tryby pomiaru: • matrycowy (384 strefy) • centralnie ważony uśredniony • skupiony • punktowy Zakres pomiaru: od -3 do 20 EV (ISO 100, 23°C) |
Ostrość od | zależne od obiektywu |
Balans bieli | Auto (priorytet bieli lub klimatu sceny), Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa,
• ustawienia własne wg wzorca (możliwość zapamiętania 1 ustawienia), • ustawienia wg skali Kelvina • dodatkowa korekta od -10 do +10 niezależnie na osi żółty/niebieski i zielony/magenta |
Kompensacja ekspozycji | Kompensacja: +/- 3.0 EV w skoku co 1/3 lub 1/2 EV
Bracketing: +/- 3.0 EV w skoku co 1/3 lub 1/2 EV (2, 3, 5 lub 7 zdjęć) |
Programy | • Tryby: zaawansowana automatyka ujęć, elastyczny priorytet AE, program AE, priorytet migawki, priorytet przysłony, tryb ręczny, Bulb, ustawienia własne (C1, C2, C3)
• Style obrazów: automatyczny, standardowy, portrety, krajobrazy, szczegółowy, neutralny, dokładny, monochromatyczny, zdefiniowany przez użytkownika (x3) |
Zdjęcia seryjne | • Migawka mechaniczna: do 12 kl/s
• Migawka elektroniczna: do 20 kl/s ze śledzeniem AF • Pojemność bufora: 1000 zdjęć JPEG lub 240 zdjęć RAW. |
Lampa błyskowa | Brak wbudowanej lampy błyskowej,
• Kompatybilny z zew. lampami EX Speedlite, pomiar E-TTL II, • Synchronizacja do 1/200s z migawką mechaniczną i do 1/250s z elektroniczną pierwszą kurtyną, • Korekcja siły błysku: +/-3 EV w krokach co 1/3 lub 1/2 EV |
Złącze hot-shoe | Tak |
Wyjście statywowe | Tak |
Samowyzwalacz | 10 lub 2 s |
Karta pamięci | Dwa gniazda: SD/SDHC/SDXC UHS-II |
LCD | • W pełni rozkładany dotykowy, 3.0-cala, format obrazu 3:2, rozdzielczość ok. 1.620.000 punktów, pokrycie ok. 100%, regulacja jasności - 7 poziomów |
Wizjer | OLED, 3.690.000 punktów, powiększenie ok. 0.76x, pokrycie kadru ok. 100%, punkt oczny ok. 23 mm, korekta dioptrii od -4 do +2 |
Komunikacja i złącza | • USB 3.1 Gen 2 (złącze USB-C),
• mikro HDMI (typu D), • wejście mikrofonu mini-jack (3.5 mm) stereo, • wyjście słuchawkowe 3.5 mm, • złącze wężyka spustowego E3 • Moduł Wi-Fi (IEEE802.11a/b/g/n, 2.4 GHz) • Bluetooth 4.2 |
Zasilanie | Akumulator litowo-jonowy LP-E6NH lub LP-E6N (dla tego pierwszego wydajność ok. 510 zdjęć przy włączonym ekranie i trybie oszczędzania energii) oraz ok. 380 zdjęć przy korzystaniu z wizjera) |
Akcesoria | Zaślepka korpusu, pasek, ładowarka, akumulator, instrukcja |
Waga | 598 g (samo body), 680 g (z baterią i kartą pamięci) |
Wymiary | 138.4 × 97.5 × 88.4 mm |
Dodatkowe informacje | Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB. |
Ocena ogólna
Użytkuje od:
Cena zakupu: 6800
Wykorzystanie: Amatorskie
Wady: Bateria mogła by trzymać dłużej Trochę się nagrzewa przy intensywnym użytkowaniu
Zalety: Szybki af z wykrywaniem oka, ergonomia, dobra rozdzielczość, plastyka i kontrast zdjęć, szybki tryb seryjny i pojemny bufor, niskie szumy, programowalne przyciski
Podsumowanie: Kupiłem do fotografii przyrodniczej i tu sprawdza się bardzo dobrze, szybko wykrywa i śledzi obiekt. Obiektywy EF przez adapter pracują wyśmienicie. Intuicyjna obsługa, możliwości personalizacji aparatu , dostosowania przycisków do potrzeb, aparat dobrze leży w dłoni.
Ocena ogólna
Użytkuje od:
Cena zakupu: 6600
Wykorzystanie: Amatorskie
Wady: nie zauważyłem
Zalety: Dużo
Podsumowanie: W obecnej cenie wart rozważenia.
Ocena ogólna
Użytkuje od: 1 rok
Cena zakupu: 11500
Wykorzystanie: Półprofesjonalne
Wady: 20mpx czasami brakuje większej rozdzielczości - zwłaszcza przy fotografiach krajobrazu.
Zalety: do portretu i do reportażu jest rewelacyjny użyteczne ISO w górnych zakresach z odszumianiem w C1 AF jest bardzo szybki, choć czasami śledzenie twarzy czy oka odkleja się od celu i zmienia na inną twarz/oko stabilizacja wraz z IS obiektywu daje oszałamiające rezultaty - robię nieporuszone zdęcia z ręki z obiektywem 70-200 w granicach 1/30. ergonomia jest bardzo dobra, po ustawieniu przycisków nie odrywam oka od wizjera. Grip znacznie usprawnia pracę.
Podsumowanie: Posiadam dwie R6 z podpiętymi obiektywami 24-70 f2.8 oraz 70-200 f2.8. Zajmuję się głównie portretem i reportażem rodzinnym (kościoły, uroczystości).
Ocena ogólna
Użytkuje od: 1 mies.
Cena zakupu:
Wykorzystanie: Profesjonalne
Wady: MAŁE GÓWIENKO ZA WIELKIE PIENIĄDZE
Zalety: TESTOWAŁEM PRZEZ 2 TYGODNIE- MOJE LUSTRO 1D NIE ZASTĄPIONE-UWAGA :DO ROBIENIA FOTEK APARAT- DO FILMYU KAMERA I WSZYSTKO.
Podsumowanie: DROGA ZABAWKA
Ocena ogólna
Użytkuje od: 1 mies.
Cena zakupu: 2500 euro
Wykorzystanie: Amatorskie
Wady: Dopiero uczę się tego aparatu po przesiadce z 6d i 5dm3 ale jedno co już mi się nie podoba to opcje przejścia pomiędzy wizjerem a głównym ekranem, w poprzednichmodelach mogłem patrzeć się w wizjer i włączyć ekran kiedy chce tutaj tej opcji brak albo jest wyłączony całkowicie i widać wszytsko w viewfinder albo po zabraniu oka z czujnika włącza się automatycznie główny ekran, nie ma opcje żeby po oderwaniu oka mieć główny ekran wyłączony i włączyć go kiedy chce zobaczyć zdjęcie, jest cały czas włączony i automatycznie gaśnie to bardzo wpływa na zużycie baterii, brak górnego ekranu z ustawieniami aparatu jak to jest w droższym modelu.
Zalety: AF jak, działa rakieta Obiektywy EF z adapterem piękne działają Mój stary cano 85mm F1.2 L II dopiero działa tak jak powinien aż jestem w szoku jak jest ostry i wydaje mi się że zaczął szybciej pracować iso 6400 bez szumów, czysty obraz, Dochodzę do wniosku że chyba lampy błyskowe nie są już potrzebne :-) Przejście z 6d i 5dm3 do dakiego auta to coś pięknego 20mpxl. Kto wie ten kupi taką rozdzielczość, mniej pixeli mniej szumów, ptaków z kilometra nie foce, portrety itp. to wystarczy, drukować wielkich obrazów też nie drukuje więc jest ok
Podsumowanie: Kogo stać ten kupi, kogo nie będzie patrzył na wykresy i płakał że nie jest nic warty ten sprzęt, trzeba się uczyć obsługi na nowo ale to kwestia kilku dni. AF wymiata, obiektywy odżyły co więcej trzeba
Ocena ogólna
Użytkuje od: 1 mies.
Cena zakupu: 11600
Wykorzystanie: Półprofesjonalne
Wady: Cena. Może wydawać się plastikowy. Pasek jest za wąski. Szybkie zżeranie baterii.
Zalety: AF bardzo celny i szybki. Używalne wysokie ISO. Jakość obrazka. Programowalne przyciski. Możliwość pracy z obiektywami EF przez adapter. Zapis na 2 karty pamięci. Megaszybki tryb seryjny.
Podsumowanie: Zmieniłem po 8 latach użytkowania 6d. Muszę powiedzieć, że nie żałuję. AF jest rewelacyjny. Ale tylko z obiektywami z najwyższej półki.
Ocena ogólna
Użytkuje od: 1 mies.
Cena zakupu: 11000
Wykorzystanie: Amatorskie
Wady: Cena
Zalety: Obrazek, rozpiętość tonalna, opcje śledzenia, praca autofokusa, brak szumów nawet przy ISO 12800, rewelacyjny system redukcji drgań... i wiele, wiele innych.
Podsumowanie: Fotografuję od jakiś 45 lat. Głównie Canonami. Szukałem dobrego aparatu do zdjęć (film mnie nie kręci). Padło (pomimo kosmicznej ceny) na R6. Ostatnio używałem 5 mkIII. Powiem tak: technologiczna i jakościowa przepaść! Ergonomia porównywalna, ale jakość obrazka pomiędzy 5 a R6 jest znaczna. Możliwości... Nieporównywalne. Myślę, ze dla fotografa (nie filmowca) to jedno z najlepszych narzędzi na rynku. Ze szkłami RF REWELACJA! Szkoda tylko, że redakcja Optyczne PL zrobiła test R5, a R6 pominęła.
Ocena ogólna
Użytkuje od: 3 mies.
Cena zakupu: zamieniłem
Wykorzystanie: Amatorskie
Wady: Jestem zawiedziony jakością obrazka - dotyczy filmów.Kompresja IPB przy 50 klatkach znacząco obniża jakość wideo.Dlatego zamieniłem na SONY A7sIII który w kwestii wideo i tak lepiej wypada od R5
Zalety: Potwierdzam-dobry fokus,Ogólnie do zdjęć - na tak , ale priorytetem bezlustra jest VIDEO , odwrotnie jest w przypadku LUSTRZANEK
Podsumowanie: Reklamowany produkt podkreślający wysoką jakość VIDEO okazał się na tle konkurencji mało atrakcyjny zwłaszcza w porównaniu do SONY
Ocena ogólna
Użytkuje od:
Cena zakupu:
Wykorzystanie: Amatorskie
Wady: Bateria mogłaby być lepsza. Dopiero Canon wypuscza tańsze szkła pod bagnet RF, ale spoko pracuje przez adapter.
Zalety: Król af nie ma nic lepszego zwłaszcza w gorszym świetle. Świetnie się sprawdza do przyrody dzięki Af i niski szumom na wysokim ISO. Bardzo dobrze pracuje z szkłami przez adapter nawet firm trzecich jak Sigmy art i Tamron 150-600 G2. Używam też z Samyang 85 1.4 RF - super af i ostrość od 1.4
Podsumowanie: Na razie poza baterią, która mogłaby być większa nie znajduję wad. Nawet koło nastaw jest dla mnie ok. - obsługa w rękawicach w czatowni. Powyzszy wpis rudolfa i jarka z oceny dla A7III to ta sama osoba. To po co kupowałeś R6 jak to Sony takie dobre.
Ocena ogólna
Użytkuje od: 1 mies.
Cena zakupu:
Wykorzystanie: Amatorskie
Wady: -Nie wiem czemu canon nie zmieni tej archaicznej zmiany trybu flimowego na zdjęcia -widać kompresję i jakoś wideo nie jest mocną stroną tej kamery -nie mogę się przyzwyczaić do ergonomii (pomimo, że to canon to lepiej jednak czuje się w sonym)
Zalety: +nie wierzę, ale w końcu nie ma cropa! +do zdjęć spoko (af i obrazek w porządku)
Podsumowanie: Do filmów mamy lepsze sprzęty (sony lub ewentualnie panas)
Ocena ogólna
Użytkuje od: 3 mies.
Cena zakupu:
Wykorzystanie: Amatorskie
Wady: Zapis w4K z kompresją IPB mogli dać kompresje ALL-INTRA Przejście z trybu filmowego na tryb zdjęciowy i odwrotnie to totalna porażka.
Zalety: Wreszcie 4K bez kropa-jednak mocno skompresowane co pogarsza jakość obrazu,poprawna matryca i dobry fokus , ale to dzisiaj standard w tej cenie
Podsumowanie: Do zdjęć -TAK jednak do filmu -NIE Filmowy KRÓL - SONY A7SIII - ten bije i canona R5 i Panasonica S1H