W bazie znajduje się 2419 aparatów i 10612 ocen.
Możesz też zrobić
własne porównanie aparatów
Proszę podać interesujące Cię parametry
Nikon Z5 - specyfikacja i opinie
Producent | Nikon |
---|---|
Model | Z5 |
Data premiery | 2020-07-21 |
Liczba pikseli | 24.5 Mpix |
Dostępne rozdzielczości | • (L) 6,016 x 4,016 (FX)
• (M) 4,512 x 3,008 (FX) • (S) 3,008 x 2,008 (FX) • (L) 3,936 x 2,624 (DX) • (M) 2,944 x 1,968 (DX) • (S) 1,968 x 1,312 (DX) • (L) 4,016 x 4,016 (1:1) • (M) 3,008 x 3,008 (1:1) • (S) 2,000 x 2,000 (1:1) • (L) 6,016 x 3,384 (16:9) • (M) 4,512 x 2,536 (16:9) • (S) 3,008 x 1,688 (16:9) • Podczas filmowania można zapisywać zdjęcia w rozmiarze 3840 x 2160 lub 1920 x 1080 zależnie od trybu nagrywania |
Matryca | 35.9 x 23.9 mm (FX) CMOS |
Procesor obrazu | EXPEED 6 |
Format zapisu | • Zdjęcia: JPEG (DCF 2.0, Exif 2.31, PictBridge), NEF (12- lub 14-bitowy, z kompresją lub bez), NEF+JPEG,
Rodzaje JPEG: Fine/Normal/Basic + opcja kompresji "Optymalna jakość" • Filmy: MOV, MP4, H.264/MPEG-4 AVC • Dźwięk: Liniowy PCM, AAC |
Zakres ISO | Auto, 100-51200 ISO w skoku 1/3 lub 1/2 EV
• dostępne opcje odpowiadające około 0,3, 0,5, 0,7, 1 lub 2 EV |
Migawka | Mechaniczna, sterowana elektronicznie, szczelinowa o pionowym przebiegu szczeliny w płaszczyźnie ostrości
• 30-1/8000 s w krokach co 1/2, 1/3 lub 1 EV, Bulb, X200 • elektroniczna przednia kurtynka migawki dostępna • elektroniczna migawka |
Konstrukcja obiektywu | • Z bagnetem Nikon Z
• Współpraca z obiektywami Nikon F przy użyciu adaptera FTZ |
Ogniskowa obiektywu | n/a |
Światłosiła | n/a |
Zoom optyczny | 0x |
Zoom cyfrowy | 0x |
Stabilizacja obrazu | Tak |
Zapis wideo | • 3840 x 2160 (4K UHD) z odczytem pełnych pikseli: 30p (progresywny), 25p, 24p
• 1920 x 1080: 60p, 50p, 30p, 25p, 24p. • Wbudowany mikrofon monofoniczny lub opcjonalny zewnętrzny mikrofon stereofoniczny, możliwość regulowania czułości • Filmy poklatkowe • Elektroniczna redukcja drgań • Kody czasowe • Focus peaking • Zebra • Funkcja D-Lighting |
Ogniskowanie | Hybrydowy AF z detekcją fazową/kontrastu:
• 273 pola (detekcja fazowa, w trybie jednopolowego AF) • 90%. pokrycie kadru w pionie i poziomie. • Strefy AF: Precyzyjny AF, jednopolowy AF i AF z dynamicznym wyborem pola (precyzyjny AF i AF z dynamicznym wyborem pola są dostępne tylko w trybie zdjęć); szerokie pole AF (S); szerokie pole AF (L); automatyczny wybór pola AF • Tryby napędu AF: pojedynczy AF (AF-S), tryb ciągłego AF: AF-C i AF-F (tylko film), śledzenie ostrości z przewidywaniem, ręczne ustawianie ostrości (MF) • Zakres detekcji: od -2 do +19 EV (od -3 do +19 EV z AF przy słabym oświetleniu) |
Pomiar światła | TTL, tryby pomiaru:
• matrycowy • centralnie ważony: przypisanie 75% wagi pomiaru do koła o średnicy 12 mm na środku kadru Zakres pomiaru: od -3 do +17 EV (ISO 100, obiektyw f/2,0 przy 20°C) |
Ostrość od | Zależne od obiektywu |
Balans bieli | • Automatyczny (3 rodzaje) + automatyczny dla naturalnego światła, światło słoneczne, pochmurno, cień, światło żarowe, światło jarzeniowe (7 ustawień), lampa błyskowa, preset ręcznie ustawiony (pamięć 6 ustawień)
• Wybór temperatury barwowej: 2500-10 000 K |
Kompensacja ekspozycji | +/-5 EV w skoku co 1/3 lub 1/2 EV (PASM) |
Programy | • Pełna automatyka (Auto), Automatyka programowa (P); preselekcja czasu (S), preselekcja przysłony (A), tryb manualny (M), ustawienia użytkownika (U1-U3)
• Auto, Standardowe, Neutralne, Żywe, Monochromatyczne, Portret i Krajobraz i Równomierne • Kreatywne ustawienia Picture Control: Sen, Poranek, Pop, Niedziela, Smutek, Dramat, Cisza, Surowość, Melancholia, Czystość, Dżins, Zabawka, Sepia, Błękit, Czerwień, Róż, Węgiel, Grafit, Dwoistość, Czerń |
Zdjęcia seryjne | do 4.5 kl./s |
Lampa błyskowa | Sterowanie lampą w trybie i-TTL
• Synchronizacja dla czasu 1/200 s lub dłuższego • Korekcja siły błysku od -3 do +1 EV w krokach co 1/3 lub 1/2 EV • Tryby pracy: Synchronizacja na przednią kurtynkę migawki, synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, synchronizacja na tylną kurtynkę migawki, redukcja efektu czerwonych oczu, redukcja efektu czerwonych oczu przy synchronizacji z długimi czasami ekspozycji; synchronizacja z długimi czasami ekspozycji na tylną kurtynkę migawki, wyłączona |
Złącze hot-shoe | Tak |
Wyjście statywowe | Tak |
Samowyzwalacz | 2, 5, 10, 20 s, od 1 do 9 ekspozycji z interwałem 0.5, 1, 2 lub 3 s |
Karta pamięci | 2 gniazda SD/SDHC/SDXC UHS-II |
LCD | Uchylny, 3.2-calowy, kolorowy TFT LCD, 1040 tys. punktów, kąt widzenia 170 stopni, pokrycie 100% pola widzenia |
Wizjer | LCD TF, 0.5-cala, ok. 3690 tys. punktów, w technologii OLED, automatyczne sterowanie jasnością, 11 poziomów jasności
• powiększenie ok. 0.8x • pokrycie kadru: ok. 100% • korekcja dioptrażu: -4 do +2 dpt • dystans widzenia całej matówki: 21 mm (-1 dioptria, od centralnego punktu soczewki okularu wizjera) • czujnik zbliżenia oka |
Komunikacja i złącza | • USB typu C
• HDMI typu C • wejście mikrofonowe (jack 3.5 mm) • wyjście słuchawkowe (jack 3.5 mm) • wejście na wężyk spustowy (kompatybilność z wężykiem Nikon MC-DC2) • Wi-Fi IEEE 802.11b/g/n/a/ac • Bluetooth wersja 4.2 |
Zasilanie | • EN-EL15c (można stosować także EN-EL15b/EN-EL15a/EN-EL15)
• wydajność: 470 zdjęć (monitor) / 390 zdjęć (wizjer) / ok 2 godziny filmowania |
Akcesoria | Pokrywka bagnetu korpusu BF-N1, gumowa muszla oczna DK-29, akumulator jonowo-litowy EN-EL15c z pokrywką styków, ładowarka MH-25a, pasek AN-DC19, zatrzask kabla HDMI/USB, kabel USB UC-E24, pokrywka sanek mocujących BS-1 |
Waga | • Ok. 680 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
• Ok. 590 g (sam korpus) |
Wymiary | 134 x 100.5 x 69.5 mm |
Dodatkowe informacje | • Stabilizacja w aparacie: 5-osiowa z przesunięciem matrycy
• Polskie menu • Zakres dozwolonych temperatur: 0-40°C • Zakres dozwolonej wilgotności: do 85% (bez kondensacji) |
Ocena ogólna
Użytkuje od: 1 rok
Cena zakupu: 5000
Wykorzystanie: Półprofesjonalne
Wady: tylko 4,5 kl/s w serii przeciętna praca AF w słabym świetle
Zalety: stabilizowana matryca dobry wizjer świetna ergonomia wystarczająca matryca 24mpx Niezły eye AF dwa sloty SD (UHS II) czas pracy na akumulatorze
Podsumowanie: Świetna ergonomia. Wizjer bardzo przyzwoity, znacznie lepszy od Sony A7 III. Na plus stabilizowana matryca. Autofocus znakomicie daje radę w dobrym i przeciętnym świetle, jednak gdy zaczyna być go bardzo mało wtedy AF nie jest już taki pewny, znacząco zwalnia. W tym aspekcie (słabe światło) lepiej się spisuje staruszek D750. Prędkość serii ewidentnie jest ograniczona programowo przez producenta, aparat może długo robić jednostajną serię w RAW (14bit) bez wysiłku. Duży plus za dwa sloty SD (UHS II). Możliwości filmowe potraktowane trochę po macoszemu jak to u Nikona ;) Akumulator dużej pojemności (wersja C), bez problemu przekraczam 1000zdjęć na 1 ładowaniu. W tym przedziale cenowym bardzo fajny aparat.