W bazie znajduje się 2419 aparatów i 10615 ocen.
Możesz też zrobić
własne porównanie aparatów
Proszę podać interesujące Cię parametry
Nikon Z7 II - specyfikacja i opinie
Producent | Nikon |
---|---|
Model | Z7 II |
Data premiery | 2020-10-14 |
Liczba pikseli | 45.7 Mpix |
Dostępne rozdzielczości | Format FX (36x24):
• 8256 x 5504, 6192 x 4128, 4128 x 2752 Format DX (24x16): • 5408 x 3600, 4048 x 2696, 2704 x 1800 Format 5:4 (30x24): • 6880 x 5504, 5152 x 4120, 3440 x 2752 Format 1:1 (24x24): • 5504 x 5504, 4128 x 4128, 2752 x 2752 Obszar formatu 16:9 (36x20): • 8256 x 4640, 6192 x 3480, 4128 x 2320 |
Matryca | 35.9 x 23.9 mm (FX) BSI CMOS, całkowita liczba pikseli: 46.89 Mpix |
Procesor obrazu | 2x EXPEED 6 |
Format zapisu | • Zdjęcia: JPEG (DCF 2.0, Exif 2.31, PictBridge), NEF (12- lub 14-bitowy, z kompresją lub bez), NEF+JPEG, TIFF (RGB)
Rodzaje JPEG: Fine/Normal/Basic + opcja kompresji "Optymalna jakość" • Filmy: MOV, MP4, H.264/MPEG-4 AVC • Dźwięk: Liniowy PCM, AAC |
Zakres ISO | Auto, 64-25600 ISO w skoku 1/3 lub 1/2 EV
• dostępne opcje odpowiadające około 0,3, 0,5, 0,7, 1 lub 2 EV |
Migawka | Mechaniczna, sterowana elektronicznie, szczelinowa o pionowym przebiegu szczeliny w płaszczyźnie ostrości
• 30-1/8000 s w krokach co 1/2, 1/3 lub 1 EV, Bulb, X200 • elektroniczna przednia kurtynka migawki dostępna • elektroniczna migawka |
Konstrukcja obiektywu | • Z bagnetem Nikon Z
• Współpraca z obiektywami Nikon F przy użyciu adaptera FTZ |
Ogniskowa obiektywu | n/a |
Światłosiła | n/a |
Zoom optyczny | 0x |
Zoom cyfrowy | 0x |
Stabilizacja obrazu | Tak |
Zapis wideo | • 3840 x 2160 (4K UHD): 60p, 50p, 30p, 25p, 24p
• 1920 x 1080: 120p, 100p, 60p, 50p, 30p, 25p, 24p. • 1920 x 1080 (spowolnienie): 30p x4, 25p x4, 24p x5 • Wbudowany mikrofon monofoniczny lub opcjonalny zewnętrzny mikrofon stereofoniczny, możliwość regulowania czułości • Filmy poklatkowe • Elektroniczna redukcja drgań • Kody czasowe • Wydruk rejestru filmów (N-Log) • Funkcja D-Lighting |
Ogniskowanie | Hybrydowy AF z detekcją fazową/kontrastu:
• 493 pola (detekcja fazowa, w trybie jednopolowego AF) • 90% pokrycie kadru w pionie i poziomie • Strefy AF: jednopolowy AF, AF z dynamicznym wyborem pola (liczba pól: 9, 25, 72 lub 153), śledzenie 3D, wybór pola AF z grupy, automatyczny wybór pola AF • Tryby napędu AF: pojedynczy AF (AF-S), tryb ciągłego AF: AF-C i AF-F (tylko film), wyprzedzające śledzenie ostrości, ręczne ustawianie ostrości (MF) • Zakres detekcji: od -3 do +19 EV (od -4 do +19 EV z AF przy słabym oświetleniu) • Wykrywanie twarzy i oka oraz zwierząt |
Pomiar światła | TTL, tryby pomiaru:
• matrycowy • centralnie ważony: przypisanie 75% wagi pomiaru do koła o średnicy 12 mm na środku kadru • punktowy: z obszaru o średnicy 4 mm (około 1,5% powierzchni kadru) na środku wybranego pola AF Zakres pomiaru: od -3 do +17 EV (ISO 100, obiektyw f/2,0 przy 20°C) |
Ostrość od | Zależne od obiektywu |
Balans bieli | • Automatyczny (3 rodzaje) + automatyczny dla naturalnego światła, światło słoneczne, pochmurno, cień, światło żarowe, światło jarzeniowe (7 ustawień), lampa błyskowa
• Wybór temperatury barwowe: 2500-10 000 K |
Kompensacja ekspozycji | +/-5 EV w skoku co 1/3 lub 1/2 EV (PASM) |
Programy | • Automatyka programowa (P); preselekcja czasu (S), preselekcja przysłony (A), tryb manualny (M), ustawienia użytkownika (U1-U3)
• Auto, Standardowe, Neutralne, Żywe, Monochromatyczne, Portret i Krajobraz i Równomierne • Kreatywne ustawienia Picture Control: Sen, Poranek, Pop, Niedziela, Smutek, Dramat, Cisza, Surowość, Melancholia, Czystość, Dżins, Zabawka, Sepia, Błękit, Czerwień, Róż, Węgiel, Grafit, Dwoistość, Czerń |
Zdjęcia seryjne | Do 10 kl./s |
Lampa błyskowa | Sterowanie lampą w trybie i-TTL
• Synchronizacja dla czasu 1/200 s lub dłuższego • Korekcja siły błysku od -3 do +1 EV w krokach co 1/3 lub 1/2 EV • Tryby pracy: Synchronizacja na przednią kurtynkę migawki, synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, synchronizacja na tylną kurtynkę migawki, redukcja efektu czerwonych oczu, redukcja efektu czerwonych oczu przy synchronizacji z długimi czasami ekspozycji; synchronizacja z długimi czasami ekspozycji na tylną kurtynkę migawki, wyłączona |
Złącze hot-shoe | Tak |
Wyjście statywowe | Tak |
Samowyzwalacz | 2, 5, 10, 20 s, od 1 do 9 ekspozycji z interwałem 0.5, 1, 2 lub 3 s |
Karta pamięci | 2 gniazda:
• 1 karta XQD lub CFexpress • 1 karta SD/SDHC/SDXC UHS-II |
LCD | • Główny: uchylny, 3.2-calowy, kolorowy TFT LCD, 2100 tys. punktów, kąt widzenia 170 stopni, pokrycie 100% pola widzenia
• Pomocniczy: podświetlany |
Wizjer | LCD TF, 0.5-cala, ok. 3690 tys. punktów, w technologii OLED, automatyczne sterowanie jasnością, 11 poziomów jasności
• powiększenie ok. 0.8x • pokrycie kadru: ok. 100% • korekcja dioptrażu: -4 do +2 dpt • dystans widzenia całej matówki: 21 mm (-1 dioptria, od centralnego punktu soczewki okularu wizjera) • czujnik zbliżenia oka |
Komunikacja i złącza | • USB typu C
• HDMI typu C • jack 3.5 mm (wejście i wyjścia audio) • Wi-Fi IEEE 802.11b/g/n/a/ac • Bluetooth wersja 4.2 |
Zasilanie | EN-EL15c (można stosować także EN-EL15b / EN-EL15a / EN-EL15) |
Akcesoria | Pokrywka bagnetu korpusu BF-N1, gumowa muszla oczna DK-29, akumulator jonowo-litowy EN-EL15b z pokrywką styków, ładowarka MH-25a, pasek AN-DC19, ładowarka EH-7P, zatrzask kabla HDMI/USB, kabel USB UC-E24, pokrywka sanek mocujących BS-1 |
Waga | • Ok. 705 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
• Ok. 615 g (sam korpus) |
Wymiary | 134 x 100.5 x 69.5 mm |
Dodatkowe informacje | • Stabilizacja w aparacie: 5-osiowa z przesunięciem matrycy
• Polskie menu • Zakres dozwolonych temperatur: 0-40°C • Zakres dozwolonej wilgotności: do 85% (bez kondensacji) |
Ocena ogólna
Użytkuje od: 1 mies.
Cena zakupu: 11tys
Wykorzystanie: Półprofesjonalne
Wady: Bardzo cienkie manualne ustawianie balansu bieli i w ogóle zbyt mało kontroli nad przetwarzaniem obrazu przy zbytecznej liczbie fabrycznych presetów.
Zalety: Wszystkie zalety bezlustra. Świetna automatyka, która na 99 % jest trafna tak, że sam bym to ustawił dopiero poza aparatem. Ergonomia. Jakość jpg, właściwie raw-u nie trzeba przerabiać. Ładny obrazek w wizjerze. Dobrze leży w dłoni. Jakość wykonania. Nastawy szybciutko i sprawnie z podglądem w wizjerze. Szybka praca..
Podsumowanie: Dla ambitnego fotoamatora - ideał. Dla zawodowca zbyt mała kontrola nad przetwarzaniem.