W bazie znajduje się 2417 aparatów i 10607 ocen.
Możesz też zrobić
własne porównanie aparatów
Proszę podać interesujące Cię parametry
Nikon Z6 II - specyfikacja i opinie
Producent | Nikon |
---|---|
Model | Z6 II |
Data premiery | 2020-10-14 |
Liczba pikseli | 24.5 Mpix |
Dostępne rozdzielczości | • 6048 x 4024 (FX)
• 3936 x 2624 (DX) • 4016 x 4016 (1:1) • 6048 x 3400 (16:9) |
Matryca | 35.9 x 23.9 mm (FX) BSI CMOS |
Procesor obrazu | 2x EXPEED 6 |
Format zapisu | • Zdjęcia: JPEG (DCF 2.0, Exif 2.31, PictBridge), NEF (12- lub 14-bitowy, z kompresją lub bez), NEF+JPEG, TIFF (RGB)
Rodzaje JPEG: Fine/Normal/Basic + opcja kompresji "Optymalna jakość" • Filmy: MOV, MP4, H.264/MPEG-4 AVC • Dźwięk: Liniowy PCM, AAC |
Zakres ISO | Auto, 100-51200 ISO w skoku 1/3 lub 1/2 EV
• dostępne opcje odpowiadające około 0,3, 0,5, 0,7, 1 lub 2 EV |
Migawka | Mechaniczna, sterowana elektronicznie, szczelinowa o pionowym przebiegu szczeliny w płaszczyźnie ostrości
• 30-1/8000 s w krokach co 1/2, 1/3 lub 1 EV, Bulb, X200 • elektroniczna przednia kurtynka migawki dostępna • elektroniczna migawka |
Konstrukcja obiektywu | • Z bagnetem Nikon Z
• Współpraca z obiektywami Nikon F przy użyciu adaptera FTZ |
Ogniskowa obiektywu | n/a |
Światłosiła | n/a |
Zoom optyczny | 0x |
Zoom cyfrowy | 0x |
Stabilizacja obrazu | Tak |
Zapis wideo | • 3840 x 2160 (4K UHD): 60p, 50p, 30p, 25p, 24p
• 1920 x 1080: 120p, 100p, 60p, 50p, 30p, 25p, 24p. • 1920 x 1080 (spowolnienie): 30p x4, 25p x4, 24p x5 • Wbudowany mikrofon monofoniczny lub opcjonalny zewnętrzny mikrofon stereofoniczny, możliwość regulowania czułości • Filmy poklatkowe • Elektroniczna redukcja drgań • Kody czasowe • Wydruk rejestru filmów (N-Log) • Funkcja D-Lighting |
Ogniskowanie | Hybrydowy AF z detekcją fazową/kontrastu:
• 273 pola (detekcja fazowa, w trybie jednopolowego AF) • 90%. pokrycie kadru w pionie i poziomie. • Strefy AF: Precyzyjny AF, jednopolowy AF i AF z dynamicznym wyborem pola (precyzyjny AF i AF z dynamicznym wyborem pola są dostępne tylko w trybie zdjęć); szerokie pole AF (S); szerokie pole AF (L); automatyczny wybór pola AF • Tryby napędu AF: pojedynczy AF (AF-S), tryb ciągłego AF: AF-C i AF-F (tylko film), wyprzedzające śledzenie ostrości, ręczne ustawianie ostrości (MF) • Zakres detekcji: od -4.5 do +19 EV (od -6 do +19 EV z AF przy słabym oświetleniu) • Wykrywanie twarzy i oka oraz zwierząt |
Pomiar światła | TTL, tryby pomiaru:
• matrycowy • centralnie ważony: przypisanie 75% wagi pomiaru do koła o średnicy 12 mm na środku kadru • punktowy: z obszaru o średnicy 4 mm (około 1,5% powierzchni kadru) na środku wybranego pola AF Zakres pomiaru: od -3 do +17 EV (ISO 100, obiektyw f/2,0 przy 20°C) |
Ostrość od | Zależne od obiektywu |
Balans bieli | • Automatyczny (3 rodzaje) + automatyczny dla naturalnego światła, światło słoneczne, pochmurno, cień, światło żarowe, światło jarzeniowe (7 ustawień), lampa błyskowa
• Wybór temperatury barwowe: 2500-10 000 K |
Kompensacja ekspozycji | +/-5 EV w skoku co 1/3 lub 1/2 EV (PASM) |
Programy | • Automatyka programowa (P); preselekcja czasu (S), preselekcja przysłony (A), tryb manualny (M), ustawienia użytkownika (U1-U3)
• Auto, Standardowe, Neutralne, Żywe, Monochromatyczne, Portret i Krajobraz i Równomierne • Kreatywne ustawienia Picture Control: Sen, Poranek, Pop, Niedziela, Smutek, Dramat, Cisza, Surowość, Melancholia, Czystość, Dżins, Zabawka, Sepia, Błękit, Czerwień, Róż, Węgiel, Grafit, Dwoistość, Czerń |
Zdjęcia seryjne | Do 14 kl./s |
Lampa błyskowa | Sterowanie lampą w trybie i-TTL
• Synchronizacja dla czasu 1/200 s lub dłuższego • Korekcja siły błysku od -3 do +1 EV w krokach co 1/3 lub 1/2 EV • Tryby pracy: Synchronizacja na przednią kurtynkę migawki, synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, synchronizacja na tylną kurtynkę migawki, redukcja efektu czerwonych oczu, redukcja efektu czerwonych oczu przy synchronizacji z długimi czasami ekspozycji; synchronizacja z długimi czasami ekspozycji na tylną kurtynkę migawki, wyłączona |
Złącze hot-shoe | Tak |
Wyjście statywowe | Tak |
Samowyzwalacz | 2, 5, 10, 20 s, od 1 do 9 ekspozycji z interwałem 0.5, 1, 2 lub 3 s |
Karta pamięci | 2 gniazda:
• 1 karta XQD lub CFexpress • 1 karta SD/SDHC/SDXC UHS-II |
LCD | • Główny: uchylny, 3.2-calowy, kolorowy TFT LCD, 2100 tys. punktów, kąt widzenia 170 stopni, pokrycie 100% pola widzenia
• Pomocniczy: podświetlany |
Wizjer | LCD TF, 0.5-cala, ok. 3690 tys. punktów, w technologii OLED, automatyczne sterowanie jasnością, 11 poziomów jasności
• powiększenie ok. 0.8x • pokrycie kadru: ok. 100% • korekcja dioptrażu: -4 do +2 dpt • dystans widzenia całej matówki: 21 mm (-1 dioptria, od centralnego punktu soczewki okularu wizjera) • czujnik zbliżenia oka |
Komunikacja i złącza | • USB typu C
• HDMI typu C • minijack 3.5 mm (wejście i wyjścia audio) • Wi-Fi IEEE 802.11b/g/n/a/ac • Bluetooth wersja 4.2 |
Zasilanie | EN-EL15b (można stosować także EN-EL15a/EN-EL15) |
Akcesoria | Pokrywka bagnetu korpusu BF-N1, gumowa muszla oczna DK-29, akumulator jonowo-litowy EN-EL15b z pokrywką styków, ładowarka MH-25a, pasek AN-DC19, ładowarka EH-7P, zatrzask kabla HDMI/USB, kabel USB UC-E24, pokrywka sanek mocujących BS-1 |
Waga | • Ok. 705 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
• Ok. 615 g (sam korpus) |
Wymiary | 134 x 100.5 x 67.5 mm |
Dodatkowe informacje | • Stabilizacja w aparacie: 5-osiowa z przesunięciem matrycy
• Polskie menu • Zakres dozwolonych temperatur: 0-40°C • Zakres dozwolonej wilgotności: do 85% (bez kondensacji) |
Ocena ogólna
Użytkuje od: 6 mies.
Cena zakupu: 8500
Wykorzystanie: Półprofesjonalne
Wady: Momentami potrafi trochę pomyśleć nad wciśniętymi klawiszami - niekiedy nie da się wywołać menu \"i\" lub galerii. AF-C działa, ale zdarza mu się nie nadążać za celem w przypadku wykrywaniu obiektów - przy określeniu punktu AF działa jak należy
Zalety: Świetna ergonomia, niesamowita praca w kiepskich warunkach oświetleniowych, szybki i celny AF zarówno ze szkłami natywnymi jak przez FTZ, bateria trzyma całkiem przyzwoicie (ponad 1200 zdjęć), wygodny oraz czytelny wizjer i wyświetlacz, bardzo dobre możliwości konfigurowania sprzętu pod własne potrzeby, bezkonkurencyjna jakość obrazka
Podsumowanie: Z6 II zastąpił mi wysłużonego D5600 i był to prawdziwy przeskok technologiczny i jakościowy. Praca z tym aparatem to czysta przyjemność, nigdy jeszcze mnie nie zawiódł. Jak każdy sprzęt ma mocne i słabe strony, ale po zrozumieniu bolączek AF da się je łatwo obejść i wszystko działa jak należy. Serdecznie polecam każdemu, kto potrzebuje zgrabnego korpusu FF, który poradzi sobie w każdych warunkach
Ocena ogólna
Użytkuje od: 1 rok
Cena zakupu: 10000
Wykorzystanie: Półprofesjonalne
Wady: Wizjer i autofokus AF-C. Wizjer przy słabym ( nocnym, ciemnym) swietle potrafi strasznie zaszuniec i spowolnic. AF-C jest loteria.Przy 70-200 f/2.8 vr II, przez przejsciówke ciagly AF jest mega sredni, kompletnie nie można mu ufać.Trafi albo nie.
Zalety: Jakość wykonania, dynamika tonalna i jakość zdjęć. Bardzo dobre zachowanie w wysokich czółośćiach iso. Rewelacyjna responsywność aparatu, jak to u Nikona. Pancerne body. 2 razy miałem sytuację, gdzie powinienem zetkę zbierać do woreczka. Nic. No prawie. Urwałem pierśćień mocujący obiektywy (100 kg nacisku na ten element przy dużym i ciężkim obiektywie +przejściówka). I przy dynamicznym upadku z ok 1,5m na beton plus pęd mojego ciała i...delikatne pęknięcie na dolnej cęści obudowy,ok 2mm. Żaden elenent sterujący, elektroniczny, stabilizujacy czy wyświetlacze nie uszkodzony. Niewiarygodne.
Podsumowanie: Focę Nikonami od 16 lat. D70, D7100, D810. Nikon to król obrazka. Ostrość, dynamika, tony, kolory,szumy..coś nieosiągalnego dla Sony czy Canona. Sprzęt z duszą i żadna wtopa z AF tego nie przekreśli. Z 6 II to mistrz zdjęć nocnych. Niewielkie i miłe dla oka zaszumienie przy wysokim iso. Na codzień zgraby i pewny towarzysz fotografii.Bardzo dobra jakość zdjęć i rewelacyjne, jakto u Nikona, rozplanowanie elementów sterujących sprawia, że zawsze masz kontrolę nad ujęciem.
Ocena ogólna
Użytkuje od: 1 rok
Cena zakupu: 8999
Wykorzystanie: Amatorskie
Wady: - jako użytkownik canona 5d, 5dmkii, 6d - ergonomia przycisków w stosunku do wymienionych lustrzanek (lustrzanki użytkowało się znacznie lepiej).. ale już w porównaniu do R6 - jest podobnie. - eye AF - jak są oczy otwarte jest ok - ale jak są okularki, oczy przymrużone etc, to niestety jest gorzej, ale i tak w porównaniu do lustra na jasnym obiektywie to jest znacznie lepiej - automatyczny balans bieli w sztucznym świetle, słabo. - brak canonowskiego przedniego okrągłego \"kręciołka\":) - czas pracy na baterii nie powala. na wakacjach codzienne ładowanie. - dosyć długi czas ładowania baterii - DPP vs NX Studio - szybkość na plus NX, ale ergonomia pkt dla DPP
Zalety: - Wiele zdjęć robionych w plenerze po zgraniu z puszki nie wymaga obróbki, w porównaniu do C6d, to tam każde wymagało :). Był to dla mnie na początku lekki szok. W sztucznym świetle już nie jest tak dobrze. - Wizjer (jest na prawdę w porządku) - Dynamika tonalna
Podsumowanie: Jako pewnie jeden z nielicznych - działam pod prąd i przesiadłem się z Canona 6d na N6II, zmieniając zarazem sporo starych obiektywów Canona (24-105/4, 35/1.4, 100-400, 85/1.8, 100/2.8). Wcześniej rozważałem zakup R6 lub R\'ki. Ogólnie jestem zadowolony ze zmiany systemu, obiektywy Nikon Z są na prawdę bardzo dobre (24-70/2.8S, 85/1.8S) lub akceptowalne (14-30/4S). Mnie osobiście przekonała cena i jakość. Zbliżone szkła i body są droższe w C (choć szkła w C częściej mają stabilizację, ale jakość szkieł w N jest wyższa). Użytkowanie przejściówek zarówno w C jak i w N uważam za porażkę. Jeśli zmieniasz system, to zmieniaj wraz ze szkłami.
Ocena ogólna
Użytkuje od: 1 mies.
Cena zakupu:
Wykorzystanie: Amatorskie
Wady: Bateria mogłaby wytrzymać dłużej ale do zaakceptowania
Zalety: Mały, zgrabmy, ładny, szybki, dobrze obrazujący
Podsumowanie: Przez pięć lat używałem i nadal używam Pentaxa K-1, dokupiłem niedawno Z6II. Padło na Nikona ponieważ po zabawie Sony a w szczególności A7III, wizjer był tandetny i nie do zaakceptowania, ergonomia taka sobie i zawiłe menu. Panasonic jak na bezlusterkowca trochę duży, Canon nijaki. W Nikonie wizjer do zaakceptowania, całkiem dobry, ergonomia świetna, menu bardzo podobne jak w GR III i Pentaxie K-3III. Taki układ bardzo mi odpowiada. Na plus ekranik monochromatyczny, który pozwala ustawić podstawowe parametry, przed przyłożeniem do oka, Sony tego nie ma a Canon dopiero w R5. To tyle z takich spostrzeżeń. Teraz sprawy techniczne, AF bardzo dobry, AF-S jak i AF-C , śledzenie oka ludzi i zwierząt działają bez zarzutu. Obraz o dobrej rozpiętości tonalnej, ale bardzo ostry i muszę trochę popracować w postprodukcji żeby wyglądało tak jak lubię. W K-1 obraz bardziej plastyczny. Po zaprogramowaniu przycisków pod siebie w zasadzie nie można narzekać. Po włączeniu aparat startuje praktycznie natychmiast. Nie filmuję to się nie wypowiem o trybie filmowania. Podsumowując, stwierdzam, że to bardzo precyzyjny aparat z naprawdę dobrą ergonomią. Zastanawia mnie czy nie będzie problemów z taśmą którą zasilany jest gibany ekranik i jak będą się zachowywały zaślepki gniazd po kilku latach użytkowania. Bardzo fajny ten Nikon ale jednak Pentax K-1 wydaje się bardziej przemyślanym aparatem, tu naprawdę konstruktorzy się przyłożyli. Gdyby K-1 miał AF z tego Nikona byłby dla mnie numer 1. Na koniec w skali od 1-5 oceniam Z6II na 4+ i śmiało mogę polecić ten model bo da on wiele radości.