Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aparaty

W bazie znajduje się 2419 aparatów i 10615 ocen.

Możesz też zrobić
własne porównanie aparatów

Proszę podać interesujące Cię parametry

Panasonic Lumix S5 - specyfikacja i opinie

Zdjęcia aparatu
Specyfikacja aparatu
Producent Panasonic
Model Lumix S5
Data premiery 2020-09-02
Liczba pikseli 24.2 Mpix
Dostępne rozdzielczości • 6000 x 4000 px (3:2)
• 5328 x 4000 px (4:3)
• 6000 x 3368 px (16:9)
• 4000 x 4000 px (1:1)
• 6000 x 2208 px (65:24)
• 6000 x 3000 px (2:1)
Matryca CMOS, 23.8 x 35.6 mm, całkowita liczba pikseli 25.28 Mpix
Procesor obrazu Venus Engine
Format zapisu • JPEG (DCF, Exif 2.31), RAW, HLG Photo (CTA-2072)
• 4K-Photo: H.264-MPEG-4
• 6K-Photo: H.265/HEVC
• MOV: H.264/MPEG-4 AVC, H.265/HEVC (Audio: LPCM, 2 kanały, 48kHz/16-bit)
• MP4: H.264/MPEG-4 AVC, H.265/HEVC (Audio: AAC, 2 kanały)
Zakres ISO Auto, 100-51200, wartości rozszerzone: 50, 102400 i 204800
Migawka Szczelinowa
• Migawka mechaniczna: 60 s - 1/8000 s, Bulb
• Elektroniczna pierwsza kurtyna: 60 s - 1/2000 s
• Migawka elektroniczna: 60 s - 1/8000 s (do 1/16000 w trybie filmowym)
• W trybie Bulb maksymalny czas naświetlania wynosi 30 minut
• Żywotność migawki: ok. 400000 zdjęć
Konstrukcja obiektywu Bagnet L‑Mount
Ogniskowa obiektywu n/a
Światłosiła n/a
Zoom optyczny 0x
Zoom cyfrowy 0x
Stabilizacja obrazu Tak
Zapis wideo • 4K UHD (3840 x 2160 px): 24, 25, 30, 50, 60 kl/s (w trybie pełnoklatkowym tylko do 30 kl/s)
• 4K Anamorphic (3328 x 2496 px): 24, 25, 30, 50, 60 kl/s
• Full HD (1920 x 1080 px): 24, 25, 30, 50, 60, 100, 120, 150, 180 kl/s
• Slow / Quick Motion: 1, 2, 5, 10, 15, 30, 60, 100, 120, 150, 180 kl/s
Ogniskowanie AF oparty o detekcję kontrastu, MF, AF+MF, 225 punktów
• Tryby AF: pojedyncze zdjęcie (AFS), Tryb ciągły (AFC), Manual Focus (MF)
• Strefy AF: Automatyczne wykrywanie (twarz / oczy / ciało /zwierzę), śledzenie, 225-obszarowy, tryb strefowy - wykrywanie (twarz / oczy / ciało /zwierzę), tryb strefowy - strefa pionowa lub pozioma, strefowy - strefa kwadratowa, 1-obszarowy+, 1-obszarowy, funkcja pinpoint, użytkownika (3 presety)
• AF-ON, AF-ON: Near Shift, AF-ON: Far Shift, Shutter AF, Half Press Release, Focus/Shutter Priority, Quick AF, Continuous AF (podczas filmowania), Eye Sensor AF, AF-Point Scope Setting, AF+MF, MF Guide, MF Assist, Touch MF Assist, Focus Peaking, Touch AF/AE Function, Touch Pad AF, Touch Shutter, Focus Switching for Vert/Hor, Focus Ring Lock, Show/Hide AF Mode, 1-Area AF Moving Speed, Loop Movement Focus Frame, AFC Start Point (225-Area), Lens Focus Resume, Focus Ring Control
• Blokada AF: możliwa do zaprogramowania pod przycisk programowalny
• Technologia DFD
• Post Focus
• Focus Stacking
• Zakres detekcji od -6 do 20 EV (ISO 100)
• Asysta AF: wbudowana dioda
Pomiar światła 1728-strefowy wielopunktowy system wykrywania
• Wielokrotny
• Centralnie ważony
• Punktowy
• Wyróżniony ważony
• Zakres pomiaru 0-18 EV (obiektyw f/2,0, równoważne z ISO100)
Ostrość od Zależne od obiektywu
Balans bieli AWB / AWBc / AWBw / światło dzienne / pochmurno / cień / żarówka / lampa błyskowa / ustawienie bieli 1, 2, 3, 4 / ustawienie temperatury kolorów 1, 2, 3, 4
• Regulacja balansu bieli: zabarwienie niebieskie/bursztynowe, zabarwienie magenta/zielone
• Ustawienie temperatury barwowej: 2500–10000K z krokiem co 100K
Kompensacja ekspozycji ±5EV (±3EV dla wideo) co 1/3 EV
Programy Program AE / Priorytet przysłony AE / Priorytet migawki AE / Ekspozycja manualna
Zdjęcia seryjne Migawka mechaniczna:
• AFS/MF: H: 7 kl./s, M: 5 kl./s (z funkcją Live View), L: 2 kl./s (z funkcją Live View)
• AFC: H oraz M: 5 kl./s (z funkcją Live View), L: 2 kl./s (z funkcją Live View)
Migawka elektroniczna:
• AFS/MF: H: 7 kl/s, M: 5 kl./s (z funkcją Live View), L: 2 kl./s (z funkcją Live View)
• AFC: H oraz M: 5 kl./s (z funkcją Live View), L: 2 kl./s (z funkcją Live View)
4K/6K Photo:
• 4K Photo: 30/60 kl./s
• 6K Photo: 30 kl./s
Lampa błyskowa Zewnętrzna
• Synchronizacja do 1/250 s
• Korekcja siły błysku +/- 3 EV w krokach co 1/3 EV
• Tryby pracy: auto, auto/redukcja czerwonych oczu, wł. wymuszenie, wł. wymuszenie/redukcja czerwonych oczu, powolna synchronizacja, powolna synchronizacja/redukcja czerwonych oczu, wył. wymuszenie
• Synchronizacja na 1. kurtynę migawki, Synchronizacja na 2. kurtynę migawki
• Sterowanie bezprzewodowe zewnętrznymi lampami błyskowymi
Złącze hot-shoe Tak
Wyjście statywowe Tak
Samowyzwalacz 2s, 10s, 10s (3 zdjęcia)
Karta pamięci • Dwa gniazda SD/SDHC/SDXC
• Gniazdo 1 kompatybilne z UHS-I i UHS-II
• Gniazdo 2 kompatybilne tylko z UHS-I
LCD W pełni rozkładany, 3-calowy (proporcje 3:2), TFT LCD, 1840 tys. punktów, 100% pokrycie kadru
Wizjer Elektroniczny, kolorowy OLED, 120/60 kl./s, 2360 tys. punktów, pole widzenia: 100%, powiększenie: 0.74x, korekcja dioptrii -4.0 - +4.0, punkt oczny: 20 mm
Komunikacja i złącza Złącze USB 3.1 typu C, wyjście HDMI (mikro HDMI typu D), wejście mikrofonu stereo mini jack o średnicy 3.5 mm, wejście na wężyk spustowy o średnicy 2.5 mm, wyjście słuchawek stereo mini jack o średnicy 3.5 mm
• Wi-Fi 2.4GHz (STA/AP) (IEEE802.11b/g/n)
• Wi-Fi 5GHz (STA) (IEEE 802.11a/n/ac)
• Bluetooth 4.2, Bluetooth Low Energy (BLE)
Zasilanie • Li-ion 7.2V, 2200 mAh
• Ładowanie przez USB
• Wydajność ok. 440 zdjęć (monitor tylny, karta SD), 470 zdjęć (wizjer elektroniczny), 1500 zdjęć (wizjer elektroniczny, tryb oszczędzania energii)
• Opcjonalny grip DMW-BGS5
Akcesoria Ładowarka, akumulator, osłona korpusu, osłona gorącej stopki, muszla oczna, kabel USB, pasek na ramię
Waga 630 g (body), 714 g (z baterią i jedną kartą pamięci)
Wymiary 132.6 x 97.1 x 81.9 mm
Dodatkowe informacje Stabilizacja: 5-osi (5 EV), obsługa Dual I.S./Dual I.S.2 (6.5 EV)
Język menu: japoński, angielski, niemiecki, francuski, włoski, hiszpański, polski, czeski, węgierski, rumuński, holenderski, turecki, portugalski, fiński, duński, szwedzki, grecki, rosyjski
Średnia ocen z 1 opinii.
Budowa i jakość wykonania
Parametry
Wyposażenie i użytkowanie
Jakość zdjęć
Jakość / cena

Ocena ogólna

5.00 Bardo dobra
Oceny czytelników (1)
  1. mannfred1
    mannfred1 22 marca 2023, 16:41
    Budowa i jakość wykonania
    Parametry
    Wyposażenie i użytkowanie
    Jakość zdjęć
    Jakość / cena

    Ocena ogólna

    IP 89.174.x.x
    Użytkuje od: 3 mies.
    Cena zakupu: 7000
    Wykorzystanie: Amatorskie

    Wady: Niepewny af podczas filmowania , brak CF z obcymi obiektywami przez przejściówkę Sigmy, kompresja IPB.

    Zalety: Wysoka dynamika tonalna, podwójne iso, dobra stabilizacja , działający SF z obiektywami Sigmy i z niektórymi obiektywami Canona , duża ilość formatów filmowych , możliwość nagrania filmu 5k w formacie 4:3 , 3:2 jako mp4 ( 6k foto ) na kartę i montażu w DaVinci Resolve, wyjście 5.9k raw na zewnętrzny rejestrator, solidna konstrukcja.

    Podsumowanie: Kupiony jako urządzenie do filmowania. Chciałem kupić Canona r6II lecz zniechęciła mnie cena. Posiadam Canona R który ma duże przycięcie w 4k.Używam go teraz do zdjęć w której to roli sprawdza się znakomicie. W S5 nie przeszkadza mi słaby af bo najczęściej stosuję obiektywy manualne. W kitowym obiektywie af jest wystarczający dla filmów z wakacji. Większość filmów kręcę w 25kl/s. a przycięcie w S5 jest mniejsze niż w Canonie i można kręcić w 50kl/s. Aparat spełnił moje oczekiwania.