W bazie znajduje się 2419 aparatów i 10615 ocen.
Możesz też zrobić
własne porównanie aparatów
Proszę podać interesujące Cię parametry
Panasonic Lumix S5 - specyfikacja i opinie
Producent | Panasonic |
---|---|
Model | Lumix S5 |
Data premiery | 2020-09-02 |
Liczba pikseli | 24.2 Mpix |
Dostępne rozdzielczości | • 6000 x 4000 px (3:2)
• 5328 x 4000 px (4:3) • 6000 x 3368 px (16:9) • 4000 x 4000 px (1:1) • 6000 x 2208 px (65:24) • 6000 x 3000 px (2:1) |
Matryca | CMOS, 23.8 x 35.6 mm, całkowita liczba pikseli 25.28 Mpix |
Procesor obrazu | Venus Engine |
Format zapisu | • JPEG (DCF, Exif 2.31), RAW, HLG Photo (CTA-2072)
• 4K-Photo: H.264-MPEG-4 • 6K-Photo: H.265/HEVC • MOV: H.264/MPEG-4 AVC, H.265/HEVC (Audio: LPCM, 2 kanały, 48kHz/16-bit) • MP4: H.264/MPEG-4 AVC, H.265/HEVC (Audio: AAC, 2 kanały) |
Zakres ISO | Auto, 100-51200, wartości rozszerzone: 50, 102400 i 204800 |
Migawka | Szczelinowa
• Migawka mechaniczna: 60 s - 1/8000 s, Bulb • Elektroniczna pierwsza kurtyna: 60 s - 1/2000 s • Migawka elektroniczna: 60 s - 1/8000 s (do 1/16000 w trybie filmowym) • W trybie Bulb maksymalny czas naświetlania wynosi 30 minut • Żywotność migawki: ok. 400000 zdjęć |
Konstrukcja obiektywu | Bagnet L‑Mount |
Ogniskowa obiektywu | n/a |
Światłosiła | n/a |
Zoom optyczny | 0x |
Zoom cyfrowy | 0x |
Stabilizacja obrazu | Tak |
Zapis wideo | • 4K UHD (3840 x 2160 px): 24, 25, 30, 50, 60 kl/s (w trybie pełnoklatkowym tylko do 30 kl/s)
• 4K Anamorphic (3328 x 2496 px): 24, 25, 30, 50, 60 kl/s • Full HD (1920 x 1080 px): 24, 25, 30, 50, 60, 100, 120, 150, 180 kl/s • Slow / Quick Motion: 1, 2, 5, 10, 15, 30, 60, 100, 120, 150, 180 kl/s |
Ogniskowanie | AF oparty o detekcję kontrastu, MF, AF+MF, 225 punktów
• Tryby AF: pojedyncze zdjęcie (AFS), Tryb ciągły (AFC), Manual Focus (MF) • Strefy AF: Automatyczne wykrywanie (twarz / oczy / ciało /zwierzę), śledzenie, 225-obszarowy, tryb strefowy - wykrywanie (twarz / oczy / ciało /zwierzę), tryb strefowy - strefa pionowa lub pozioma, strefowy - strefa kwadratowa, 1-obszarowy+, 1-obszarowy, funkcja pinpoint, użytkownika (3 presety) • AF-ON, AF-ON: Near Shift, AF-ON: Far Shift, Shutter AF, Half Press Release, Focus/Shutter Priority, Quick AF, Continuous AF (podczas filmowania), Eye Sensor AF, AF-Point Scope Setting, AF+MF, MF Guide, MF Assist, Touch MF Assist, Focus Peaking, Touch AF/AE Function, Touch Pad AF, Touch Shutter, Focus Switching for Vert/Hor, Focus Ring Lock, Show/Hide AF Mode, 1-Area AF Moving Speed, Loop Movement Focus Frame, AFC Start Point (225-Area), Lens Focus Resume, Focus Ring Control • Blokada AF: możliwa do zaprogramowania pod przycisk programowalny • Technologia DFD • Post Focus • Focus Stacking • Zakres detekcji od -6 do 20 EV (ISO 100) • Asysta AF: wbudowana dioda |
Pomiar światła | 1728-strefowy wielopunktowy system wykrywania
• Wielokrotny • Centralnie ważony • Punktowy • Wyróżniony ważony • Zakres pomiaru 0-18 EV (obiektyw f/2,0, równoważne z ISO100) |
Ostrość od | Zależne od obiektywu |
Balans bieli | AWB / AWBc / AWBw / światło dzienne / pochmurno / cień / żarówka / lampa błyskowa / ustawienie bieli 1, 2, 3, 4 / ustawienie temperatury kolorów 1, 2, 3, 4
• Regulacja balansu bieli: zabarwienie niebieskie/bursztynowe, zabarwienie magenta/zielone • Ustawienie temperatury barwowej: 2500–10000K z krokiem co 100K |
Kompensacja ekspozycji | ±5EV (±3EV dla wideo) co 1/3 EV |
Programy | Program AE / Priorytet przysłony AE / Priorytet migawki AE / Ekspozycja manualna |
Zdjęcia seryjne | Migawka mechaniczna:
• AFS/MF: H: 7 kl./s, M: 5 kl./s (z funkcją Live View), L: 2 kl./s (z funkcją Live View) • AFC: H oraz M: 5 kl./s (z funkcją Live View), L: 2 kl./s (z funkcją Live View) Migawka elektroniczna: • AFS/MF: H: 7 kl/s, M: 5 kl./s (z funkcją Live View), L: 2 kl./s (z funkcją Live View) • AFC: H oraz M: 5 kl./s (z funkcją Live View), L: 2 kl./s (z funkcją Live View) 4K/6K Photo: • 4K Photo: 30/60 kl./s • 6K Photo: 30 kl./s |
Lampa błyskowa | Zewnętrzna
• Synchronizacja do 1/250 s • Korekcja siły błysku +/- 3 EV w krokach co 1/3 EV • Tryby pracy: auto, auto/redukcja czerwonych oczu, wł. wymuszenie, wł. wymuszenie/redukcja czerwonych oczu, powolna synchronizacja, powolna synchronizacja/redukcja czerwonych oczu, wył. wymuszenie • Synchronizacja na 1. kurtynę migawki, Synchronizacja na 2. kurtynę migawki • Sterowanie bezprzewodowe zewnętrznymi lampami błyskowymi |
Złącze hot-shoe | Tak |
Wyjście statywowe | Tak |
Samowyzwalacz | 2s, 10s, 10s (3 zdjęcia) |
Karta pamięci | • Dwa gniazda SD/SDHC/SDXC
• Gniazdo 1 kompatybilne z UHS-I i UHS-II • Gniazdo 2 kompatybilne tylko z UHS-I |
LCD | W pełni rozkładany, 3-calowy (proporcje 3:2), TFT LCD, 1840 tys. punktów, 100% pokrycie kadru |
Wizjer | Elektroniczny, kolorowy OLED, 120/60 kl./s, 2360 tys. punktów, pole widzenia: 100%, powiększenie: 0.74x, korekcja dioptrii -4.0 - +4.0, punkt oczny: 20 mm |
Komunikacja i złącza | Złącze USB 3.1 typu C, wyjście HDMI (mikro HDMI typu D), wejście mikrofonu stereo mini jack o średnicy 3.5 mm, wejście na wężyk spustowy o średnicy 2.5 mm, wyjście słuchawek stereo mini jack o średnicy 3.5 mm
• Wi-Fi 2.4GHz (STA/AP) (IEEE802.11b/g/n) • Wi-Fi 5GHz (STA) (IEEE 802.11a/n/ac) • Bluetooth 4.2, Bluetooth Low Energy (BLE) |
Zasilanie | • Li-ion 7.2V, 2200 mAh
• Ładowanie przez USB • Wydajność ok. 440 zdjęć (monitor tylny, karta SD), 470 zdjęć (wizjer elektroniczny), 1500 zdjęć (wizjer elektroniczny, tryb oszczędzania energii) • Opcjonalny grip DMW-BGS5 |
Akcesoria | Ładowarka, akumulator, osłona korpusu, osłona gorącej stopki, muszla oczna, kabel USB, pasek na ramię |
Waga | 630 g (body), 714 g (z baterią i jedną kartą pamięci) |
Wymiary | 132.6 x 97.1 x 81.9 mm |
Dodatkowe informacje | Stabilizacja: 5-osi (5 EV), obsługa Dual I.S./Dual I.S.2 (6.5 EV) Język menu: japoński, angielski, niemiecki, francuski, włoski, hiszpański, polski, czeski, węgierski, rumuński, holenderski, turecki, portugalski, fiński, duński, szwedzki, grecki, rosyjski |
Ocena ogólna
Użytkuje od: 3 mies.
Cena zakupu: 7000
Wykorzystanie: Amatorskie
Wady: Niepewny af podczas filmowania , brak CF z obcymi obiektywami przez przejściówkę Sigmy, kompresja IPB.
Zalety: Wysoka dynamika tonalna, podwójne iso, dobra stabilizacja , działający SF z obiektywami Sigmy i z niektórymi obiektywami Canona , duża ilość formatów filmowych , możliwość nagrania filmu 5k w formacie 4:3 , 3:2 jako mp4 ( 6k foto ) na kartę i montażu w DaVinci Resolve, wyjście 5.9k raw na zewnętrzny rejestrator, solidna konstrukcja.
Podsumowanie: Kupiony jako urządzenie do filmowania. Chciałem kupić Canona r6II lecz zniechęciła mnie cena. Posiadam Canona R który ma duże przycięcie w 4k.Używam go teraz do zdjęć w której to roli sprawdza się znakomicie. W S5 nie przeszkadza mi słaby af bo najczęściej stosuję obiektywy manualne. W kitowym obiektywie af jest wystarczający dla filmów z wakacji. Większość filmów kręcę w 25kl/s. a przycięcie w S5 jest mniejsze niż w Canonie i można kręcić w 50kl/s. Aparat spełnił moje oczekiwania.