W bazie znajduje się 2419 aparatów i 10615 ocen.
Możesz też zrobić
własne porównanie aparatów
Proszę podać interesujące Cię parametry
Pentax K-3 III - specyfikacja i opinie
Producent | Pentax |
---|---|
Model | K-3 III |
Data premiery | 2021-03-31 |
Liczba pikseli | 25.7 Mpix |
Dostępne rozdzielczości | • 6192x4128 (RAW, JPEG)
• 4752x3168 (JPEG) • 3648x2432 (JPEG) • 1920x1280 (JPEG) |
Matryca | 23.3 mm x 15.5 mm (APS-C) CMOS, 3:2, całkowita liczba pikseli: 26.78 Mpix,
ultradźwiękowy mechanizm samooczyszczania matrycy DR II • Aparat z usuniętym dolnoprzepustowym filtrem antyaliasingowym. Dzięki temu umożliwia on uzyskanie obrazów o jak największej rozdzielczości. Aparat obarczony większym ryzykiem wystąpienia efektu mory i zniekształceń kolorów. Możliwość włączenia funkcji symulującej działania filtru antyaliasingowego (poprzez mikrodrgania matrycy). |
Procesor obrazu | PRIME V |
Format zapisu | • Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF 2.0),
RAW (14bit), JPEG+RAW, RAW skompresowany - pliki .PEF, RAW nieskompresowany - pliki .DNG, Rodzaje JPEG: Best/Better/Good • Filmy: MPEG-4 AVC/H.264(MOV) |
Zakres ISO | Auto, 100 - 1600000 ISO w skoku co 1/3, 1/2 lub 1 EV |
Migawka | Sterowana elektronicznie szczelinowa o pionowym przebiegu w płaszczyźnie ostrości,
30 s - 1/8000 s, z krokiem co 1/3 lub 1/2 EV, Bulb |
Konstrukcja obiektywu | Bagnet Pentax KAF 2,
Obsługiwane obiektywy z bagnetem Pentax KAF3, KAF2, KAF oraz KA powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.5 |
Ogniskowa obiektywu | n/a |
Światłosiła | n/a |
Zoom optyczny | 0x |
Zoom cyfrowy | 0x |
Stabilizacja obrazu | Tak |
Zapis wideo | • 4K(3840x2160, 30p/24p)
• Full HD(1920x1080, 60p/30p/24p) Długość filmów ograniczona do 25 minut lub 4GB rozmiaru pliku Wbudowany mikrofon stereo, |
Ogniskowanie | Detekcja fazowa TTL, system SAFOX 13,
101-punktowy (25 punktów krzyżowych) • Obszary AF: automatyczny wybór, wybór strefy, poszerzony obszar (S, M, L), ręczny wybór, punktowy • Tryby AF: Auto (AF-A), Pojedynczy (AF-S), Ciągły (AF-C), Manualny (MF) • Zakres detekcji: od -4 do 18 EV (ISO 100 i obiektywu f/1.4) • Asysta AF: wbudowana dioda LED • Dostrajanie AF (korekcja FF/BF) w zakresie +/-10 kroków, z pamięcią dla 20 obiektywów. |
Pomiar światła | TTL, w oparciu o czujnik RGBIr 307000 pikseli
Tryby pomiaru: • matrycowy, • centralnie ważony, • punktowy, • ekspozycja na światła. Zakres pomiaru: od -3 do 20 EV (dla ISO100, 50mm f/1.4) |
Ostrość od | zależne od obiektywu |
Balans bieli | Auto, Multi Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe (4 tryby), CTE
• Ustawienia własne wg wzorca (do 3 ustawień), • Ręczne ustawienie temperatury w Kelvinach (pamięć 3 ustawień), • Korekcja balansu bieli (w 2 osiach A-B / G-M w zakresie +/-7 kroków) |
Kompensacja ekspozycji | Kompensacja: +/- 5.0 EV z krokiem co 1/2 lub 1/3 EV
Bracketing: 2, 3 lub 5 klatek Tryby HDR (High Dynamic Range) Możliwość wielokrotnej ekspozycji |
Programy | Automatyczna analiza sceny, Program (P), Priorytet czułości (Sv), Priorytet przysłony (Av), Priorytet migawki (Tv), Priorytet migawki i przysłony (TAv), Manualny (M), Bulb (B), Flash X-Sync – blokada czasu synchronizacji lampy błyskowej na 1/200 sek (X) , Własny użytkownika (USER 1-5) |
Zdjęcia seryjne | • Tryb szybki zdjęć seryjnych (H) - szybkość 12 kl./s,
maksymalnie 32 zdjęcia w formacie RAW lub 37 zdjęć w formacie JPEG • Tryb średnich zdjęć seryjnych (M) - szybkość 7 kl./s maksymalnie 37 zdjęcia w formacie RAW lub 60 zdjęć w formacie JPEG • Tryb wolnych zdjęć seryjnych (L) - szybkość 2.5 kl./s maksymalnie 39 zdjęcia w formacie RAW lub 90 zdjęć w formacie JPEG |
Lampa błyskowa | Brak wbudowanej, obsługa zewnętrznej lampy
• Synchronizacja do 1/200s • Korekcja siły błysku od -2 do +1 EV • Tryby pracy: Auto, Ręczny (wł./wył.), Redukcja efektu czerwonych oczu, Synchronizacja z długimi czasami migawki, Synchronizacja z drugą kurtyną migawki, Tryb błysku bezprzewodowego, P-TTL, HSS |
Złącze hot-shoe | Tak |
Wyjście statywowe | Tak |
Samowyzwalacz | 2s lub 12s |
Karta pamięci | Dwa gniazda dla kart typu Secure Digital (SD/SDHC/SDXC), gniazdo 1 zgodne z UHS-II, gniazdo 2 z UHS-I |
LCD | • Główny: stały, 3.2 calowy, kolorowy TFT LCD, 1.620.000 punktów
ekran dotykowy powłoki AR, regulacja jasności, nasycenia i kolorów Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo tryb nocny • Pomocniczy: monochromatyczny na górnej ściance. |
Wizjer | • pentapryzmatyczny,
• powiększenie: 1.05x (ekwiwalent 0.70x dla pełnej klatki), • pokrycie: ok. 100% kadru, • korekcja dioptrii: od -4 do +1, • punkt oczny: 22 mm od środka soczewki, • matówka wymienna Natural-Brite-Matte III |
Komunikacja i złącza | Uniwersalne złącze USB 3.2 Gen 1 (typu C), wyjście zdalnego sterowania, wejście zasilania DC, złącze X-sync, wyjście mikro HDMI typu D, wejście mikrofonu stereo, wyjście słuchawek
• moduł GPS O-GPS1 • opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wodoodpornego pilota O-RC1 lub wężyka spustowego CS-205 |
Zasilanie | Akumulator litowo-jonowy D-LI90 (wydajność ok. 800 zdjęć - bez lampy błyskowej)
• opcjonalnie zasilacz sieciowy K-AC166 • opcjonalnie uszczelniony uchwyt pionowy / pojemnik na baterie (grip) D-BG8 |
Akcesoria | Pasek O-ST162, zaślepka na wizjer, akumulator litowo-jonowy D-LI90, zasilacz USB, wtyczka do sieci, kabel USB I-USB166, muszla oczna wizjera, zaślepka na gorącą stopkę, zaślepka na złącze X-sync, zaślepka bagnetu, zaślepka terminala battery gripa |
Waga | 735 g (bez akumulatora i karty pamięci)
ok. 820 g (z akumulatorem i kartą pamięci) |
Wymiary | 134.5 x 103.5 x 73.5 mm |
Dodatkowe informacje | Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Korpus wykonany ze stopów magnezu i stali nierdzewnej, uszczelniony, odporny na pył i trudne warunki atmosferyczne oraz temperaturę do -10 stopni C. Polskie menu. Skuteczność stabilizacji wg producenta: do 5.5 EV. Technologia Pixel Shift Resolution System (polega na wykonaniu czterech ekspozycji, składanych potem w jedno zdjęcie. Każdy piksel zawiera pełne dane kolorów RGB, bez konieczności interpolacji, jak ma to miejsce w klasycznej siatce Bayera) Funkcja korekcji dystorsji, wzdłużnej aberracji chromatycznej i winietowania. Funkcja elektronicznej poziomicy. |
Ocena ogólna
Użytkuje od: 1 rok
Cena zakupu:
Wykorzystanie: Amatorskie
Wady: AF znacznie ustępuje nowoczesnym rozwiązaniom bezlusterkowym Ograniczone funkcje filmowe Ograniczony wybór optyki, szkła systemowe drogie w porównaniu do oferty wielu konkurentów, brak mocowania K w ofercie największych producentów niezależnych
Zalety: Doskonała ergonomia Doskonała jakość zdjęć Bardzo solidna a przy tym wygodna i poręczna konstrukcja Sporo ciekawych, unikalnych opcji konfiguracji aparatu Bezkonkurencyjna (jak na lustrzankę) wsteczna kompatybilność ze starszą szklarnią Bardzo dobry (jak na Pentaksa...) AF
Podsumowanie: Pentaksami fotografuję od czasu K-10 D, w związku z czym mam sporą kolekcję szkieł dla tego systemu (Pentax, Tamron, Sigma). Trzecią wersję K-3 zapowiedziano w chwili, gdy naprawdę poważnie rozważałem zmianę systemu, postanowiłem jednak poczekać i dać nowej puszce szansę, zamawiając ją jeszcze w preorderze. Muszę przyznać, ze było warto - K-3 III to naprawdę doskonała lustrzanka Pentaksa. To także doskonały aparat w ogólnym ujęciu, ale tu trzeba założyć, że użytkownik CHCE fotografować lustrzanką i CHCE fotografować Pentaksem - co jest o tyle ważne, że to system specyficzny i ograniczony jeśli idzie o dostępność optyki. Ja osobiście w fotografii wolę pracować z wizjerem optycznym (do filmowania mam sprzęt Panasonika), zaś zadowalającą kolekcję dobrej optyki pod bagnet K już miałem, więc DLA MNIE to był doskonały wybór, który mogę polecić wszystkim użytkownikom starszych puszek tego systemu oraz tym nowym userom, dla których praca z wizjerem optycznym jest priorytetem (a wiem, że tacy są). Aparat kosztował mnie 2300 euro wraz z gripem.