W bazie znajduje się 2419 aparatów i 10615 ocen.
Możesz też zrobić
własne porównanie aparatów
Proszę podać interesujące Cię parametry
Fujifilm GFX 50S II - specyfikacja i opinie
Producent | Fujifilm |
---|---|
Model | GFX 50S II |
Data premiery | 2021-09-02 |
Liczba pikseli | 51.4 Mpix |
Dostępne rozdzielczości | • 8256 x 6192 px (4:3)
• 4000 x 2664 px (4:3) • 8256 x 5504 px (3:2) • 8256 x 4640 px (16:9) • 6192 x 6192 px (1:1) • 8256 x 3048 px (65:24) • 7744 x 6192 px (5:4) • 7232 x 6192 px (7:6) |
Matryca | 43.8 mm x 32.9 mm - średni format, CMOS z filtrem barw podstawowych
mechanizm samooczyszczania matrycy za pomocą ultradźwięków |
Procesor obrazu | X-Processor 4 |
Format zapisu | • Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.32, DPOF, DCF), RAW 14-bit, RAW+JPEG, TIFF 8-bit
• Filmy: MOV (MPEG-4 AVC / H.264), audio Linear PCM |
Zakres ISO | Auto, 100-12800 ISO
50, 25600, 51200, 102400 ISO (tryby rozszerzone) |
Migawka | • 60 min. - 1/4000 sek., Bulb (do 60 min.)
• 60 min. - 1/16000 sek. - migawka elektroniczna |
Konstrukcja obiektywu | Z bagnetem Fujifilm G |
Ogniskowa obiektywu | n/a |
Światłosiła | n/a |
Zoom optyczny | 0x |
Zoom cyfrowy | 0x |
Stabilizacja obrazu | Nie |
Zapis wideo | Full HD (1920×1080) - 29.97/25/24/23.98 kl/s, 50Mbps, do 120min. |
Ogniskowanie | • Detekcja kontrastu (TTL Contrast AF)
• 425-punktowy AF (13x9 lub 25x17) • Strefy 3x3 / 5x5 / 7x7 do wyboru spośród 117 stref rozmieszczonych na siatce 13x9 • Śledzenie celu • Detekcja twarzy |
Pomiar światła | TTL, 256-strefowy
• Wielosegmentowy • Centralnie ważony • Uśredniony • Punktowy. |
Ostrość od | Zależne od obiektywu |
Balans bieli | Auto, własne, ustawienia temperatury barwowej, dzień, cień, światło fluorescencyjne (3 ustawienia), światło żarowe, podwodne |
Kompensacja ekspozycji | • Zdjęcia: +/-5EV
• Wideo: +/-2EV |
Programy | Automatyka programowa, Ekspozycja Manualna, Priorytet przysłony, Priorytet migawki |
Zdjęcia seryjne | Do 3 kl./s (JPEG do zapełnienia pamięci, 8 klatek RAW bez kompresji) |
Lampa błyskowa | • Obsługa lamp zewnętrznych (złącze hot-shoe)
• TTL (Auto, Standard, Synchronizacja z długimi czasami), ręczny, 1 kurtyna, 2 kurtyna, HSS • Czas synchronizacji 1/125 s lub wolniej |
Złącze hot-shoe | Tak |
Wyjście statywowe | Tak |
Samowyzwalacz | 10 lub 2 s |
Karta pamięci | 2x Secure Digital SD/SDHC/SDXC (UHS-I, UHS-II, V90) |
LCD | • 3.2-cala, odchylany, dotykowy, proporcje obrazu 4:3, około 2.360.000 punktów, ok. 100% pokrycia pola kadru
• Dodatkowy 1.8-calowy ekran LCD, 303 x 230 punktów, monochromatyczny, na górnym panelu |
Wizjer | Elektroniczny, odłączany, kolorowy, OLED, 0.5-calowy, rozdzielczość 3.690.000 punktów, pokrycie 100% kadru, punkt oczny 23 mm, powiększenie 0.77x, korekcja dioptrii od -4 do +2, kąty widzenia: 38 stopni (diagonalnie), 30 stopni (horyzontalnie), wbudowany czujnik zbliżenia oka |
Komunikacja i złącza | • Złącze USB 3.2 Gen1x1 (typu C)
• mikro HDMI typu D • Wi-Fi IEEE 802.11b / g / n • Gniazdo 3.5 mm (mikrofon) • Gniazdo 3.5 mm (słuchawki) • Gniazdo 2.5 mm (zdalne wyzwalanie) |
Zasilanie | Akumulator NP-W235, możliwość wykonania do 455 zdjęć, gdy zamocowany jest obiektyw GF 63 mm f/2.8 R WR (włączony automatyczny tryb oszczędzania zasilania) |
Akcesoria | Bateria litowo-jonowa NP-W235, ładowarka USB-C, pasek na ramię, zakrywka otworu mocowania obiektywu w korpusie, metalowy zaczep paska (+ blokada) |
Waga | • Około 900 g (z baterią i kartą pamięci)
• Około 819 g (bez baterii i karty pamięci)) |
Wymiary | 150 x 104.2 x 87.2 mm |
Dodatkowe informacje | • 5-osiowa stabilizacja matrycy o wydajności do 6.5 EV
• Cyfrowe filtry symulujące efekt klisz fotograficznych (16 ustawień) • Działanie w temperaturach do -10°C. |
Ocena ogólna
Użytkuje od:
Cena zakupu:
Wykorzystanie: Amatorskie
Wady: Przy mojej fotografii głównie krajobraz i architektura wad nie widzę, no może wizjer mógłby być lepszy.
Zalety: Jak na MF to zgrabny lekki korpus, bardzo dobry pomiar światła, szybki i celny AF, bardzo dobra rozpiętość tonalna. Ciekawe symulacje filmów, no i to co najważniejsze, świetna jakość zdjęć.
Podsumowanie: Rozważałem zakup Nikona Z7II ale padło na Fuji i była to bardzo dobra decyzja, jeżeli chce się mieć bardzo dobrej jakości zdjęcia. Rawy z tego aparatu są krystaliczne o bardzo dużej ilość szczegółów i to co najważniejsze przynajmniej dla mnie, nie widać przeostrzonego zdjęcia jak w FF. Zdjęcia mają swój look. Jeżeli potrzebuje ktoś obrazy o bardzo dobrej jakości a aparat nie musi strzelać jak karabin maszynowy, to jest to model wart rozważenia.