W bazie znajduje się 2418 aparatów i 10607 ocen.
Możesz też zrobić
własne porównanie aparatów
Proszę podać interesujące Cię parametry
Canon EOS R6 Mark II - specyfikacja i opinie
Producent | Canon |
---|---|
Model | EOS R6 Mark II |
Data premiery | 2022-11-02 |
Liczba pikseli | 24.2 Mpix |
Dostępne rozdzielczości | • Format 3:2 (L, RAW, C-RAW) 6000 × 4000, (M) 3984 × 2656, (S1) 2976 × 1984, (S2) 2400 × 1600
• 1,6x (wycinek kadru) (L) 3744 × 2496, (S2) 2400 × 1600 • Format 4:3 (L) 5328 × 4000, (M) 3552 × 2664, (S1) 2656 × 1992, (S2) 2112 × 1600 • Format 16:9 (L) 6000 × 3368, (M) 3984 × 2240, (S1) 2976 × 1680, (S2) 2400 × 1344 • Format 1:1 (L) 4000 × 400, (M) 2656 × 2656, (S1) 1984 × 1984, (S2) 1600 × 1600 |
Matryca | 36 x 24 mm (Full-frame), 3:2, całkowita liczba pikseli: 25.6 Mpix
mechanizm samooczyszczania matrycy za pomocą ultradźwięków stabilizacja o wydajności do 8 EV |
Procesor obrazu | DIGIC X |
Format zapisu | • JPEG (8-bit)
• HEIF (10-bit) • RAW (14 bit): RAW, C-RAW • MP4 (filmy): H.264 4:2:0 / 8-bit lub H.265 4:2:2 / 10-bit |
Zakres ISO | Auto, 100-102400 w skoku co 1/3 lub 1 EV, rozszerzalne w dół do ISO 50 i w górę do ISO 204800 |
Migawka | Szczelinowa sterowana elektronicznie / migawka elektroniczna, regulowana w krokach co 1/2, 1/3 lub 1 EV,
30 s - 1/8000 s dla migawki mechanicznej 30 s - 1/16000 s dla migawki elektronicznej |
Konstrukcja obiektywu | Z bagnetem Canon RF (można też podłączyć obiektywy EF i EF-S przez adapter)
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.0 |
Ogniskowa obiektywu | n/a |
Światłosiła | n/a |
Zoom optyczny | 0x |
Zoom cyfrowy | 0x |
Stabilizacja obrazu | Tak |
Zapis wideo | Rozdzielczości:
• 4K UHD (3840 x 2160 16:9) • Full HD (1920 x 1080 16:9) Klatkaże: • 4K: 23.976, 24, 25, 29.97, 50, 59.94 kl/s • Full HD 23.976, 25, 29.97, 50, 59.94, 100, 119.88, 150, 179.82 kl/s Kodeki: • H.264 - 4:2:0 - 8 bitów • H.265 - 4:2:2 - 10 bitów (w trybie Canon Log i HDR PQ) |
Ogniskowanie | Dual Pixel CMOS AF II, piksele detekcji fazy wbudowane w matrycę
• 100% pokrycia kadru • 4897 punktów • Wybór punktu: automatyczny wybór z wykrywaniem twarzy i śledzeniem (1053 strefy do wyboru), manualny wybór 1 punktu, możliwość rozszerzenia o sąsiednie punkty, wybór strefy (od 9 do 999 stref do wyboru), duża strefa (pozioma lub pionowa) • Tryby AF: One Shot, Servo AF, AI Focus AF, Tryb Manualny (MF) • zakres pracy: -6.5 - 21 EV (23°C, ISO 100) • wykrywanie twarzy, wykrywanie oka, wykrywanie zwierząt, wykrywanie pojazdów (samochody, motocykle) • Asysta AF: wbudowana dioda LED lub z użyciem zewnętrznej lampy błyskowej |
Pomiar światła | 384-strefowy TTL
Tryby pomiaru: • matrycowy (384 strefy) • centralnie ważony uśredniony • skupiony • punktowy (możliwe przypisanie do punktu AF) Zakres pomiaru: od -3 do 20 EV (ISO 100, 23°C) |
Ostrość od | zależne od obiektywu |
Balans bieli | Auto (priorytet bieli lub klimatu sceny), Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa,
• ustawienia własne wg wzorca (możliwość zapamiętania 1 ustawienia), • ustawienia wg skali Kelvina • dodatkowa korekta od -9 do +9 niezależnie na osi żółty/niebieski i zielony/magenta |
Kompensacja ekspozycji | Kompensacja: +/- 3.0 EV w skoku co 1/3 lub 1/2 EV
Bracketing: +/- 3.0 EV w skoku co 1/3 lub 1/2 EV (2, 3, 5 lub 7 zdjęć) |
Programy | • Tryby przy fotografowaniu: inteligentna scena auto, elastyczna preselekcja AE, programowa AE, preselekcja czasu, preselekcja przysłony, ręczny, Bulb i własny (3 opcje)
• Tryby przy filmowaniu: automatyczna ekspozycja, Tv, Av, ręczna i niestandardowa (x3) • Style obrazów: Automatyczny, standardowy, portrety, krajobrazy, wyraźne szczegóły, neutralny, dokładny, monochromatyczny, zdefiniowany przez użytkownika (x3) |
Zdjęcia seryjne | • Migawka mechaniczna: do 12 kl/s (bufor na ok. 1000 plików JPEG lub 110 plików RAW)
• Migawka elektroniczna: do 40 kl/s ze śledzeniem AF (bufor na ok. 190 plików JPEG lub 70 plików RAW) • Możliwość zapisu zdjęć w pętli z prędkością do 30 kl/s z zapisem do 191 klatek sprzed wciśnięcia spustu migawki |
Lampa błyskowa | Brak wbudowanej lampy błyskowej,
• Kompatybilny z zew. lampami Speedlite, pomiar E-TTL II, • Synchronizacja do 1/200 s z migawką mechaniczną, • Synchronizacja do 1/250 s z elektroniczną pierwszą kurtyną, • Korekcja siły błysku: +/-3 EV w krokach co 1/3 lub 1/2 EV |
Złącze hot-shoe | Tak |
Wyjście statywowe | Tak |
Samowyzwalacz | 10 lub 2 s |
Karta pamięci | Dwa gniazda SD/SDHC/SDXC kompatybilne ze standardem UHS-II |
LCD | • W pełni rozkładany dotykowy, Clear View LCD II o przekątnej 7.5 cm (3 cale) i rozdzielczości około 1,62 mln punktów (ok. 900 x 600 px), pokrycie ok. 100%, regulacja jasności - 7 poziomów |
Wizjer | OLED, 3.690.000 punktów, powiększenie ok. 0.76x, pokrycie kadru ok. 100%, punkt oczny ok. 23 mm, korekta dioptrii od -4 do +2, odświeżanie 59.94 Hz lub 119.88 Hz |
Komunikacja i złącza | • USB 3.2 Gen 2 (złącze USB-C),
• mikro HDMI (typu D), • ethernet RJ45, • wejście mikrofonu mini-jack (3.5 mm) stereo, • wyjście słuchawkowe 3.5 mm, • złącze wężyka spustowego N3 • złącze PC do lamp zewnętrznych • Moduł Wi-Fi (IEEE802.11a/b/g/n/AC, 2.4 GHz, 5 GHz) • Bluetooth 5.0 |
Zasilanie | Akumulator litowo-jonowy LP-E6NH, wydajność ok. 760 zdjęć z użyciem ekranu lub ok. 450 z użyciem wizjera |
Akcesoria | Zaślepka korpusu, zaślepka stopki wielofunkcyjnej, pasek, ładowarka, akumulator, instrukcja |
Waga | 588 g (samo body), 670 g (z baterią i kartą pamięci) |
Wymiary | 138.4 × 98.4 × 88.4 mm |
Dodatkowe informacje | Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB. Stabilizacja o wydajności do 8 EV w trybie hybrydowym (z kompatybilnymi obiektywami) |
Ocena ogólna
Użytkuje od: 1 rok
Cena zakupu:
Wykorzystanie: Amatorskie
Wady: Niedługo minie rok od zakupu, ....no cóż żadnej wady jakoś nie dostrzegam. Nawet cenę w porównaniu do możliwości aparatu nie zaliczałbym do wady. Zresztą wskazać wady porównując do poprzedniej canonierki Eos D6. Teraz zresztą oba aparaty używam do fotografowania --(koncerty Rock/Jazz) -tu zwykle brak czasu, na podmianę obiektywu. Pod R-kę podpinam EF35-f1,4 a stara D6 ma EF 70-200 F2,8 IS II USM Mimo niesamowitych możliwości filmowania nowym nabytkiem, jak dotąd nie miałem możliwości wypróbować dokładniej tej funkcji. Mogę jedynie potwierdzić bezproblemowe (nie przegrzewanie) postawiłem na statywie i prawie godzinę R6 mark2 nagrywała -i tu miałem czas na fotografowanie starą D6 !!
Zalety: -a więc sprawdzone, potwierdzone; nie-przegrzewanie, podczas filmowania. Autofokus to kosmos! Szybkość ostrzenia! -ale również migawki elektronicznej. Często tejże używałem w starym D6 w czasie koncertów (dla złapania tego jedynego kadru \"emocji muzycznej\") Inna zaleta w fotografii koncertów zwłaszcza Jazzu, cicha a właściwie bezszelestna migawka (elektroniczna), zapewne dziś to norma, ale jeszcze niedawno już w mojej D6 używałem tej funkcji gdzie często obok słyszałem głośne strzały kolegów np. Nikonem. Publiczności Jazzu bardzo to przeszkadza.
Podsumowanie: To moja czwarta \"canonierka\" w ostatnich 14 latach tz. jedna co 3.5 roku. ....!!?? Kiedyś ... mój ZenitE służył mi 28 lat!! R6 Mark II zastąpił, ...no cóż na półkę trafił pierwszy EOS 400D.Natomiast teraz obie 6-tki zabieram na koncerty. Kiedyś pisałem tu w Optycznych o mojej nieodżałowanej Eos D50 skradzionej w 2014 roku na jednym z koncertów, -to był wyjątkowy egzemplarz Fotografuję dla Polonii z Nadreni-Westfalii. Moje \"Muzyczne Emocje\" fotki-mirka.magix.net