Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Panasonic przedstawił zintegrowaną kamerę Full HD 3D

Panasonic przedstawił zintegrowaną kamerę Full HD 3D
7 stycznia
2010 12:38

Firma Panasonic Corporation zapowiedziała, iż jesienią 2010 roku wprowadzi do sprzedaży pierwszą na świecie profesjonalną, w pełni zintegrowaną kamerę Full HD 3D. Za urządzenie trzeba będzie zapłacić ok. 21 000 USD, a producent zacznie przyjmować zamówienia już w kwietniu.

Informacja prasowa

Panasonic przedstawia pierwszą na świecie zintegrowaną kamerę Full HD 3D na targach CES 2010

Kamera będzie dostępna jesienią 2010 roku, półprzewodnikowy system rejestrowania zapewni bardzo wydajną produkcję wideo Full HD 3D

Panasonic przedstawił zintegrowaną kamerę Full HD 3D

Warszawa, 6 stycznia 2010 r. – Jesienią 2010 roku firma Panasonic Corporation (NYSE: PC) wprowadzi do sprzedaży pierwszą na świecie profesjonalną, w pełni zintegrowaną kamerę Full HD 3D. Firma zacznie przyjmować zamówienia w kwietniu. Próbki inżynierskie profesjonalnej, półprzewodnikowej kamery Full HD 3D będą pokazywane na stoisku firmy Panasonic (Las Vegas Convention Center, hall główny, nr 9405) podczas targów 2010 International CES w Las Vegas w Stanach Zjednoczonych, które odbędą się w dniach 7–10 stycznia.

Kamera Full HD 3D zaoferuje następujące kluczowe korzyści:

Łatwiejsza w użyciu

Obecne systemy 3D to duże konstrukcje, w których dwie kamery są przymocowane równolegle do ramy albo ustawione prostopadle po dwóch stronach półprzepuszczalnego lustra. Potrzebne są też dwie nagrywarki. W nowej kamerze Full HD 3D firmy Panasonic obiektywy, głowica kamery i podwójna nagrywarka na karty pamięci są zintegrowane w jednej, lekkiej obudowie. Kamera zawiera też regulatory stereoskopowe, więc jest łatwiejsza w użyciu i obsłudze.

System podwójnego obiektywu zastosowany w optycznej sekcji kamery umożliwia regulację punktu zbieżności. Dostępne są też funkcje automatycznej korekcji przemieszczenia w poziomie i w pionie. W konwencjonalnych systemach regulacje te trzeba wykonywać za pomocą komputera albo zewnętrznego procesora wideo. Nowa kamera będzie się jednak automatycznie rekalibrować bez korzystania z zewnętrznego sprzętu, co pozwoli na natychmiastowe rejestrowanie obrazu 3D.

Bardziej elastyczna

System rejestracji oparty na pamięci półprzewodnikowej ułatwia produkcję wideo Full HD 3D w trudnych warunkach. Kamera jest lżejsza i mniejsza niż bieżący sprzęt 3D, umożliwiając filmowanie „z ręki”. Instalacja i transport są łatwiejsze, więc kamera nadaje się idealnie do projektów sportowych, dokumentalnych i fabularnych.

Niezawodna pamięć półprzewodnikowa i wydajny przepływ pracy

Prawy i lewy strumień wideo Full HD pochodzące z podwójnego obiektywu kamery 3D mogą być nagrywane jako pliki na kartach pamięci SDHC/SD, które cechują się wyższą niezawodnością niż taśma, dysk optyczny, dysk twardy i inne mechaniczne systemy rejestrowania. Półprzewodnikowa konstrukcja bez ruchomych części znacznie ogranicza koszty konserwacji — kamera sprawdza się lepiej w trudnych warunkach i jest bardziej odporna na skrajne temperatury, wstrząsy i wibracje.

Użytkownicy docenią też szybki, wydajny przepływ pracy z natychmiastowym i swobodnym dostępem do zarejestrowanej treści, łatwą łącznością z systemami Mac i PC oraz możliwością nagrywania większej ilości materiału.

Bardziej przystępna cena

Dzięki ustandaryzowanej, w pełni zintegrowanej konstrukcji kamera Full HD 3D będzie oferowana w znacznie niższej cenie niż tradycyjne systemy 3D. Transport będzie znacznie tańszy, a szybsza instalacja zmniejszy koszty pracy. Możliwość wykorzystania standardowych, powszechnie dostępnych kart pamięci SDHC/SD sprawi, że koszty nośnika staną się praktycznie nieistotne. Oprócz kamery Panasonic planuje zaoferować profesjonalny monitor 3D Full HD LCD do użytku terenowego, a także profesjonalny, cyfrowy mikser audio-wideo HD do produkcji programów na żywo. Panasonic będzie oferować profesjonalny sprzęt produkcyjny, aby twórcy wideo mogli efektywnie tworzyć treść 3D, którą konsumenci będą oglądać na swoich systemach kina domowego 3D.

Podstawowe dane (orientacyjne)

  • nazwa produktu: kamera Full HD 3D z podwójnym obiektywem (wykonywana na zamówienie),
  • sugerowana cena detaliczna jednostki głównej: 21 000 dol.,
  • dostępność: jesień 2010 (na zamówienie),
  • zużycie energii: mniej niż 19 W (tylko jednostka główna),
  • waga: poniżej 3 kg (tylko jednostka główna),
  • nośnik: karta pamięci SDHC/SD.

Powstanie kamery

Wytwórnie filmowe i producenci treści chcą przygotowywać więcej materiałów 3D. Wszystko wskazuje na to, że wideo 3D stanie się standardową technologią filmową. W reakcji na renesans filmów 3D we wrześniu 2009 roku firma Panasonic zaoferowała pierwsze na świecie systemy kina domowego 3D oparte na odtwarzaczach Blu-ray i telewizorach plazmowych (zapowiedziane i pokazane na targach CEATEC w 2008 roku). W lutym 2009 roku firma założyła ośrodek Advanced Authoring Center (część Panasonic Hollywood Laboratory), w którym przygotowuje się filmy 3D do replikacji na płytach 3D Blu-ray (zapowiedzianych na targach CES 2009). Obecnie produkcja filmów 3D jest żmudnym procesem. Panasonic zamierza promować tworzenie dobrej jakościowo treści 3D, przyspieszając rozwój systemów wideo 3D, których zadaniem jest zwiększenie szybkości i wydajności produkcji.

Dodatkowe dane:

Różnice w porównaniu z konwencjonalnymi systemami kamer 3D

Konwencjonalne systemy kamer 3D składają się z dwóch standardowych kamer filmowych lub telewizyjnych. Zwykle dwie kamery są instalowane poziomo obok siebie w odległości około 6,5 cm — co odpowiada rozstawowi źrenic — w celu uzyskania paralaksy dwuocznej. Można tak postąpić z małymi kamerami, ale typowych kamer telewizyjnych lub filmowych nie da się zainstalować obok siebie, ponieważ ich obudowy i obiektywy są zbyt duże. Trzeba instalować je prostopadle po dwóch stronach półprzepuszczalnego lustra albo montować na metalowych ramach z wykorzystanie pryzmatów. Rezultatem jest duży, nieporęczny system, który wymaga precyzyjnej regulacji przed rozpoczęciem zdjęć. Ponadto, kiedy system zostanie przesunięty, wstrząsy i wibracje nieuchronnie rozstrajają kamery, przez co konieczne są częste regulacje. W zintegrowanej kamerze Full HD 3D opracowanej przez firmę Panasonic dwa obiektywy, głowica kamery i nagrywarka na karty pamięci są zintegrowane w jednej, zwartej obudowie. W przeciwieństwie do dużych systemów 3D, kamera ta zapewnia większą mobilność i możliwość kręcenia z dowolnego kąta. Czas instalacji i regulacji jest znacznie krótszy, co zostawia więcej czasu na twórczą pracę.

Regulacja punktu zbieżności

W punkcie zbieżności osi optyczne lewej i prawej kamery przecinają się, tworząc trójwymiarowy obraz. Aby nakręcić realistyczne wideo 3D, trzeba regulować punkt zbieżności kamery tak, aby dopasować go do ludzkich oczu, których punkt zbieżności zmienia się w zależności od tego, jak daleko znajduje się oglądany obiekt. W kamerze Full HD 3D firmy Panasonic użyto nowo opracowanego, podwójnego obiektywu, którego zintegrowana konstrukcja ułatwia kontrolowanie punktu zbieżności.


Komentarze czytelników (36)
  1. kkrtm
    kkrtm 7 stycznia 2010, 12:47

    Cały czas mnie to dziwi czemu 3D nazywają obraz stereo. I cały czas czekam na prawdziwe 3D :)

  2. smatusiak
    smatusiak 7 stycznia 2010, 12:57

    Czyli na np. holografię...

  3. Largo
    Largo 7 stycznia 2010, 12:59

    Aby uzyskać obraz trójwymiarowy potrzebne są dwie kamery, lub jak to ma miejsce tutaj jedna "podwójna". Zapytaj pierwszego napotkanego operatora kamery (ale nie "kamerzystę" ślubnego, tylko człowieka, który skończył szkołę filmową - np w Łodzi). Ja zapytałem i wiem...

  4. 1980paul
    1980paul 7 stycznia 2010, 13:13

    Mysle ze za pare lat, tak beda wygladc wszystkie obiektywy poczawszy od tych w telefonach po przez lustrzanki, telewizje przemyslowa, az po teleskopy. Ewolucja czy chwilowy tred.

  5. Bushi
    Bushi 7 stycznia 2010, 13:18

    To nie żadne 3D tylko stereografia: link
    i dlatego używają określenia stereo.
    3D to określenie marketingowo już bardzo dobrze wypromowane więc dlatego się go używa bo łatwiej jest szarej masie zrozumieć, że idą na film 3D niż na stereograficzny.

  6. Adi
    Adi 7 stycznia 2010, 13:49

    Bardzo dobrą drogą idzie Panasonic. Oczywiście, że nie stara się wypromować trendu, lecz kieruje się przyszłością.

    Wygląd natomiast ma sympatyczny, niczym noktowizor na statywie z celownikiem laserowym ;)

  7. Mikrokolos
    Mikrokolos 7 stycznia 2010, 14:02

    1980paul - tak samo mi sie wydaje. To tylko kwestia czasu. To bedzie tez raj dla producentow sprzetu - wyobrazmy sobie, ze do kazdej puszki beda potrzebne po dwa obiektywy...

  8. miroos
    miroos 7 stycznia 2010, 14:12

    Mikrokolos - a wyobraź sobie jak jeden obiektyw będzie miał FF a drugi BF ;) trzeba będzie okulary na aparat zakładać ;)

  9. Bilbo
    Bilbo 7 stycznia 2010, 14:51

    to Panasonic już karabiny produkuje ??

  10. wojkij
    wojkij 7 stycznia 2010, 15:04

    Co Wy gadacie, jaka przyszłość?! W przemyśle filmowym okej ale jaki sens by to miało w fotografii czy rodzinnych filmikach? Żaden, więcej problemów niż pożytku.

  11. archangelgabrys
    archangelgabrys 7 stycznia 2010, 15:25

    Film w I-maxie bardzo miło wspominam, robił niemałe wrażenie. Jednak sprzęt do jego nakręcenia jak cholernie drogi, więc nie sądzę aby nagle do codzienności weszła taka technologia. Trudno mi mówić na temat tej kamery, skoro nawet filmików z niej nie widziałem. Cena nie jest mała, więc może i oferować dobrą jakość. Jednak mówienie o obiektywach, lustrzankach i kamerach dla mas - cóż, jeśli powstaną, to wydaje mi się że efekt jaki zaoferują będzie nie warty ich ceny, a na sprzęt oferujący jakość jak z I-maxa jeszcze sporo poczekamy.

    Pamiętajcie, jest 3D i jest 3D :)
    Jak dla mnie 3D z I-maxa powala, ale to 3D które widzieliśmy w telewizji (przez okularki zielono-czerwone, film np. Szczęki 3) jest warte 3 razy G :)

    Reasumując: nie napalałbym się tak, nie widząc co ta kamera potrafi (i jej podobne).

  12. archangelgabrys
    archangelgabrys 7 stycznia 2010, 15:26

    zamiast 'jak' powinno być 'jest cholernie drogi'

  13. Etitek
    Etitek 7 stycznia 2010, 15:27

    hmm ciekawe kto kupuje taki sprzęt za 21 000 USD do robienia fotografii i rodzinnych filmików ;)

  14. marcinek
    marcinek 7 stycznia 2010, 15:32

    Hmm, można by się pomalować na niebiesko i ganiać po kampinosie na golasa. Avatar 2 poniże $100k :-)

  15. Piotrekok
    Piotrekok 7 stycznia 2010, 15:47

    Dopóki 3D nie uwolni się od odpowiednich okularów i nie stanie się wygodne w oglądaniu jego rozwój raczej nie będzie tak szybki... Tak było z okularami 3D do gier pierwsze powstały już dobrych kilka (-naście) lat temu i jakoś kolejne już wersje nie upowszechniły się.

  16. mi_b
    mi_b 7 stycznia 2010, 15:53

    Ale jaja, Panasonic HMC151 z lornetką!

  17. MasterB
    MasterB 7 stycznia 2010, 18:11

    Piotrekok, racja. Pamiętam jak po wypuszczeniu na rynek VFX1 chyba 15 lat temu przepowiadali że to definitywnie przyszłość. Jednak technologia się nie przyjęła...

  18. mavierk
    mavierk 7 stycznia 2010, 20:18

    przyznam Wam się, że oczekuję na aparat, który umożliwi robienie zdjęć w 3d, czuję w tym kierunku świeżość, której mi potrzeba.

  19. Bilbo
    Bilbo 7 stycznia 2010, 20:31

    mavierk,
    jest już taki aparat. Fuji.

  20. Mikrokolos
    Mikrokolos 7 stycznia 2010, 21:34

    Pamietacie moze jak Bill Gates kiedys twierdzil, ze nikomu do prywatnego użytku w PC nie bedzie nigdy potrzebne wiecej pamieci niz 512kb?? :-)

    @ mavierk - tez bym chcial troche fotek w 3D postrzelac...! Ale pewnie jeszcze kilka lat na jakis sensowny sprzet trzeba bedzie poczekac, zanim technologia bedzie bardziej dostepna...

  21. Heihachi
    Heihachi 8 stycznia 2010, 01:01

    no nareszcie kamerka ma dwoje oczu :) tylko czemu jeden wizjer? ciekawi mnie jaka jest minimalna odległość żeby nie dostała zeza...
    a nawiązując do PiotrkaOK i MasteraB z kaskami wyskoczyli o jakies 25 lat za wcześnie [rozdzielczość 320px, pamiętam jak to przymierzałem na gambleriadzie i niestety nie poczułem się jak Jonny Mnemonic :)]
    w końcu powstaną nie męczące oczu wyświetlacze[może projektory wprost na oko?:)] o jakiejś sensowniejszej rozdzielczości i ten pomysł na pewno wróci i się przyjmie dobrze sprawdzając się przy filmach stereoskopowych,
    nie wspomnę jakie daje to poczucie prywatności kiedy nikt w ekran nie zagląda :)

  22. dexlab
    dexlab 8 stycznia 2010, 07:07

    Mikrokolos Troszkę inaczej :) 'Bill Gates 1981 r '640 KB pamięci operacyjnej powinno każdemu wystarczyć.'' nie czepiam się ale lbię dokładne cytaty
    Pozdrawiam

  23. Piotrekok
    Piotrekok 8 stycznia 2010, 08:34

    Heihachi poza kaskami były jeszcze okulary które wróciły jakieś kilka lat temu ale bez echa. Można je dostać do kart nVidii. Ponoć powstało nawet kilka gier pod nie. A poniżej link do oferty aktualnej - nie widać aby masowo znikały ze sklepów: link

  24. Piotrekok
    Piotrekok 8 stycznia 2010, 08:39

    Z drugiej strony tutaj coś na czym będzie można oglądać filmy z tej kamery : link

  25. Art1000
    Art1000 8 stycznia 2010, 08:47

    To ewolucja całego rynku filmowego na lata i nie wiadomo czy ekonomicznie przetrwa ten czas.
    Już dziś niespecjalnie jest się czym zachwycać (bo jeden widowiskowy film na rok to troszkę mało) a fala wymieniania sprzętu na full HD juz prawie za nami. Troszkę jak ewolucja gier komputerowych - wieksza rozdzielczość ładniejszy obraz kosztem miodności, no bo kto nad tym wszystkim zapanuje. Jeśli uda się jakimś cudem połączyć świetny obraz stereo / 3D z ciekawą reżyserią / scenariuszem... to będzie to jedna produkcja rocznie. Mam nadzieję że się mylę.

  26. sober
    sober 8 stycznia 2010, 12:49

    Piotrekok | 2010-01-08 08:34:09 "Heihachi poza kaskami były jeszcze okulary które wróciły jakieś kilka lat temu ale bez echa. Można je dostać do kart nVidii. Ponoć powstało nawet kilka gier pod nie."

    Z tego co wiem to w KAŻDĄ grę można grać przy użyciu tych okularów. Komputer i tak przecież generuje informacje o odległości między przedmiotami, więc to tylko kwestia sterowników.

  27. Piotrekok
    Piotrekok 8 stycznia 2010, 13:35

    Sober zapewne tak :) Tylko bardziej chodzi o kwestię popularyzacji jakiegoś standardu czy pomysłu. O okularach, które są na rynku od dwóch bodajże lat niewiele osób wie a jeszcze mniej je kupiło i używa :) Czy zatem wprowadzenie 3D do nośników Blu-ray spowoduje, że rynek masowo zacznie kupować nowe telewizory i odtwarzacze (do filmów 3D będzie konieczna wymiana i odtwarzacza i telewizora), skoro niedawno prawie wszyscy kupili sobie odtwarzacze HD.

  28. sober
    sober 8 stycznia 2010, 15:42

    Okularki nie są zbyt popularne, bo 3D na monitorze to średnia frajda. Ale na dużym ekranie to już zupełnie inne wrażenia.

    Bluray ma już specyfikację do zapisu 3D - pierwsze modele pojawią się w tym roku, wszystkie ostatnie targi elektroniczne to praktycznie tylko pokazy ekranów 3D, pojawiają się aparaty kompaktowe 3D. Na rynku właśnie pojawiają się pierwsze TV wspierające tą technologię (BRAVIA HX900). Już można grać w gry w 3D. Sony ogłosiło, że playstation3 po upgradzie software'u będzie zgodny z 3D. Można by wymieniać... :)

    Moim zdaniem boom na to będzie już za kilka lat. Producenci już to zapewnią. Widać, że teraz się nad tą technologią pracuje pełną parą - kwestia wytworzenia popytu :)

    Cena nie powinna być wiele większa, bo to też nie jest nic specjalnie zaawansowanego, ot podwojenie częstotliwości odtwarzania i jakiś tam nowy dekoder.

    Wydaje mi się że kluczowe będzie:
    - czy hollwood to zaakceptuje (wiadomo, że filmowcy to straszni konserwatyści) i czy przynajmniej znacząca część tytułów będzie tak wydawana
    - czy długie oglądanie nie będzie męczące (wiele ludzi wychodzi z kin z bolącą głową, ale myślę, że to kwestia juddera - niestety wciąż mamy w kinach archaiczne 24 klatki na sekundę)

  29. wojcias
    wojcias 8 stycznia 2010, 18:11

    Od 2 tygodni uzywam Fuji 3D. Zapewniam was ze nie trzeba juz okularow ani do zdjec na papierze ani do ogladania na ramce na razie 7" ale ... za rok bedzie pewnie 10" a potem 20" itd.
    Okulary niebiekso czerwone to tez pomylka. Teraz w kinie 3D w usa uzywaja polaryzacyjnych poin/poziom co polepsza obraz kilkukrotnie.
    Te zdjecia na papierze wygladaja troche jak chinskie kartki pocztowe ale jak ktos na tym nie widzi trojwymiarowo tzn ze ma problem z jednym okiem.

    Boom na to bedzie juz w tym roku. na photokinie od Nikona do canona wszyscy beda miec aparaciki 3D. W 2011 aparat bez 3D to jak w 2000 aparat bez AF. Dinozaur.

    Jedno spojrzenie na kilka przykladowych zdjec 3D na ramce foro Fuji V1 i kazdy fotograf bedzie chcial takie cos zabrac w Alpy czy Grand Canyon. GWARANTUJE !!!

    Ale oczywiscie wiem ze beda tacy co im sie to podobac nie bedzie - bo przeciez maja najnowsza lustrzanke.

  30. Heihachi
    Heihachi 8 stycznia 2010, 18:28

    PiotrekOK mi chodzi o urządzenia wyświetlające obraz a nie stereo-stroboskopy naoczne czy okulary polaryzacyjne, takie które będą mieć dwa ekrany w sobie i przynajmniej rozdzielczość FullHD, dla filmowców była by to możliwość wsadzenia widza niemalże prosto w akcję filmu a i dla operatorów byłby to niezły podgląd,
    porażka obecnych tzw video-okularów to przede wszystkim tragiczna rozdzielczosć...

  31. wojcias
    wojcias 8 stycznia 2010, 18:28

    Poczytalem kilka linkow - i jeszcze dodam ze w sklepach jest juz nascie projektorow DLP sygnowanych "3D comatible". Technologia jest bardzo prosta. wystarczy cos (plazma LCD czy projektor) wyswietlajacy 100 kl/sek 50kl lewych 50 prawych naprzemiennie) i okulary z matwoka LCD zaciemniajace raz prawe oko raz lewe synchronizowane za pomaca podczerwieni z playera. To juz ponoc dziala z Playstation.
    Ale tez jest druga metoda LCD "bezokularowa"
    Skoro dzis dziala to juz na LCD 7" to w tym roku na photokinie bedzie juz 13" laptop z LCD 3D.
    Ciekawe kiedy bedzie na lustrzance pierwsze logo 3D compatible ?
    Czy ktos pamieta obiektyw 3D do lustrzanki Pentaxa z roku okolo 1980? Ja pamietam. Niestey padlo.
    Potem pamietam aparat 3D z roku 1998 i wywolywanie zadjec z niego na papierze. Mam kilkadziesiat takich zdjec , niestety tez zbankrutowalo zanim stalo sie popularne. mam nadz ze Fuji W1 znow nie zrobilo zrzutu o jeden most za daleko - tzn czy ludzkosc jest juz gotowa na przyjecie 3D.

  32. wojcias
    wojcias 8 stycznia 2010, 18:35

    Widzialem z tego kilka przykladowych zdjec 30 lat temu i wtedy bylem zachwycony.
    link
    Teraz kupilem Fuji W-1 jak tylko sie pojawil. Ale moze dlatego ze jestem fanem 3D od dawna

  33. Piotrekok
    Piotrekok 8 stycznia 2010, 18:55

    Heihachi rozumiem, że masz na myśli coś zbliżonego do hologramów. Tylko z zapisem i odtwarzaniem holograficznym to jeszcze trochę potrwa. Taka forma wymaga niesamowitej ilości danych do odtworzenia i jak dotąd działa głównie na scenach statycznych. Dopiero próbuje się wprowadzić możliwość transferu i odtwarzania ruchomych scen. Obecne 3D kierowane jest jak napisał wojcias w stronę okularów polaryzacyjnych albo stroboskopowych. Ale nawet w obecnie tworzonych standardach podejrzewam, że ciężko będzie oglądać takie filmy bez bólu głowy więcej niż godzinę:)
    Ponadto jak zmusić klientów do kolejnego zakupu sprzętu skoro wmawiało się im jeszcze niedawno że potrzebują HD (tu akurat się zgadzam, że skok jakości jest ogromny - chociaż moja żona nie widzi różnicy:) a teraz mają wyrzucić HD i kupić 3D HD :) 3D może i stanie się popularne ale w kompaktach, bo nie będzie drogie a do wyświetlania i tak będą służyły monitory zatem wystarczy matryca 2 megowa.

  34. Riccardo
    Riccardo 8 stycznia 2010, 21:11

    Wojcias, ruscy jeszcze do niedawna produkowali nasadkę stereoskopową SKF-1. Teraz też, możesz kupić Loreo z mocowanie w zasadzie do każdej lustrzanki. Osobiście mam z Canonem 350d. Jakość niestety jest kiepska, ale wrażenie 3d bardzo fajne. Zwłaszcza na odbitkach, oczywiście oglądanych przez stereoskop (też Loreo, kosztuje jakieś grosze). No i tutaj właśnie pojawia się dla mnie jeden problem z Fuji. Otóż produkuje ona dwa pliki poziome. Co dla mnie wyklucza umieszczenie ich na jednej odbitce. Podkreślam dla mnie, bo wiem że da się takie oglądać. Chociażby przez inny stereoskop (Pokescope).
    Mam do Ciebie prośbę, możesz gdzieś wystawić taki plik MPO z wieloplanowym obrazem? Mam jakiś konwerter żeby zrobić z tego stereoparę. Bo to co widziałem na sieci to raczej marne było (nie chodzi mi o jakość, ale o efekt stereo).
    Pozdrawiam
    Riccardo

  35. Heihachi
    Heihachi 8 stycznia 2010, 22:26

    ech może mało jasno się wyraziłem, poszukaj sobie video-okularów np VUZIX iWEAR VR920, mniej więcej o pokrewne do tego rozwiązanie mi chodziło, i cały czas chodziło mi o stereoskopię i odtwarzanie dwóch obrazów jednocześnie, tylko że na dwóch ekranach niezależnie dla każdego oka

  36. wojcias
    wojcias 8 stycznia 2010, 22:29

    Recardo - Masz racje. Poziome pliki 3D dla mnie to tez nowosc. Na foto-ramke V-1 bede musial sobie poskanowac negatywy i pokadrowac jakos pliki z wczesniejszych nasadek ktore oczywiscie byly "typu portret".
    Ciekawe jak to kadrowanie mi sie uda? Ciekawy jestem jak "wrazliwe" na 3D beda ew przesuniecia srodka czy rozne skadrowanie prawego i lewego zdjecia? Proby porobie dopiero jak odbebnie styczniowe zaleglosci. Program ktory bede uzywal nazywa sie Stereo-photo-maker.
    Wyslalem juz kilka zdjec do zrobienia odbitek. za 2 tyg podziele sie wrazeniami. Ciekawe czy bada lepsze niz te z aparatu 3d z roku 1998. Byl to taki 3 obiektywowy fixed-focus ale zdjecia bardzo ciekawe. Oczywiscie na 36kl filmie robil 24 zdjecia wiec nie pstrykalo sie byleczego. Sistra ma takie zdjecie dzieci wrod wzlatujacych golebii na rynku w Krakowie. Na takim chropowatym papierze 3D wygladalo rewelacyjnie.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.