Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test

Test kompaktów pod choinkę 2013

25 listopada 2013

8. Jakość filmów

Aby zbadać jakość klipów filmowych, postanowiliśmy porównać aparaty, rejestrując dwie typowe scenki: jedną z wykorzystaniem śledzącego autofokusu (o ile aparat takowy posiada) oraz drugą mającą na celu sprawdzenie kompresji obrazu i jakości użytego kodeka. Pozyskane w ten sposób filmy podlegały dalszej analizie na monitorze komputera.

W pierwszej scence zdecydowanym przegranym jest aparat Sony, a to za sprawą obrazu z przeplotem, który tworzy charakterystyczny efekt grzebieniowy przy szybko przesuwających się obiektach. Pozostałe aparaty rejestrują pełne klatki obrazu, co powoduje, że defekty w obrazie mogą wynikać tylko i wyłącznie z jakości użytej kompresji. W ten sposób naszym faworytem zostaje Nikon, który mimo niewielkiej ilości klatek na sekundę daje obraz bogaty w detal.

Canon
SX280 HS
Test kompaktów pod choinkę 2013 - Jakość filmów Test kompaktów pod choinkę 2013 - Jakość filmów
Nikon
L620
Test kompaktów pod choinkę 2013 - Jakość filmów Test kompaktów pod choinkę 2013 - Jakość filmów
Olympus
SZ-16
Test kompaktów pod choinkę 2013 - Jakość filmów Test kompaktów pod choinkę 2013 - Jakość filmów
Panasonic
TZ40
Test kompaktów pod choinkę 2013 - Jakość filmów Test kompaktów pod choinkę 2013 - Jakość filmów
Sony
WX300
Test kompaktów pod choinkę 2013 - Jakość filmów Test kompaktów pod choinkę 2013 - Jakość filmów



----- R E K L A M A -----

Scenka w ciemnej scenerii kościoła okazała się bardzo trudną dla wszystkich testowanych aparatów. W tym teście wygrywają aparaty dysponujące automatyką korzystającą z wysokich czułości, jednak w sposób, który nie powoduje usuwania detali obrazu. Taki obraz dają aparaty Olympusa oraz Nikona, choć musimy przyznać, że wyprzedzają one konkurentów o przysłowiowy włos.

Canon
SX280 HS
Test kompaktów pod choinkę 2013 - Jakość filmów Test kompaktów pod choinkę 2013 - Jakość filmów
Nikon
L620
Test kompaktów pod choinkę 2013 - Jakość filmów Test kompaktów pod choinkę 2013 - Jakość filmów
Olympus
SZ-16
Test kompaktów pod choinkę 2013 - Jakość filmów Test kompaktów pod choinkę 2013 - Jakość filmów
Panasonic
TZ40
Test kompaktów pod choinkę 2013 - Jakość filmów Test kompaktów pod choinkę 2013 - Jakość filmów
Sony
WX300
Test kompaktów pod choinkę 2013 - Jakość filmów Test kompaktów pod choinkę 2013 - Jakość filmów

Podsumowując, w kategorii filmów – patrząc przez pryzmat specyfikacji – choć najlepszą jakość oferuje Sony, brak trybu progresywnego powoduje, że sceny dynamiczne nie będą rejestrowane w miły dla oka sposób. Dlatego też wyróżnić należy konstrukcję Nikona za obraz bogaty w detal dzięki stosunkowo niskiej kompresji danych. Zaskoczeniem może być słaby obraz produkowany przez aparat Panasonika – szczególnie gdy spojrzy się na słabo oświetloną scenkę.