Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Tokina AT-X 116 Pro DX 11-16 mm f/2.8 z bagnetem Sony Alpha

Tokina AT-X 116 Pro DX 11-16 mm f/2.8 z bagnetem Sony Alpha
1 lutego
2010 17:55

Firma Tokina Co., Ltd. poinformowała o zamiarach powrotu do produkcji obiektywów wyposażonych w bagnet Sony Alpha. Od pewnego czasu producent skupiał się jedynie na oferowaniu obiektywów z mocowaniem dla lustrzanek Canon i Nikon, jednak 24 lutego ma się to zmienić, gdyż na rynek trafi Tokina AT-X 116 Pro DX 11-16 mm f/2.8 dla systemu Sony Alpha.

Cena obiektywu ma wynosić 94500 JPY, czyli ok. 3000 zł.

Tokina AT-X 116 Pro DX 11-16 mm f/2.8 z bagnetem Sony Alpha


Komentarze czytelników (23)
  1. janeczek
    janeczek 1 lutego 2010, 18:01

    Konkurencja się rozszerza... Bardzo dobrze ;)

  2. SlawGaw
    SlawGaw 1 lutego 2010, 18:13

    Nareszcie się doczekałem. To chyba będzie pierwsze szkło jakie kupię w tym roku.

  3. dragossani
    dragossani 1 lutego 2010, 18:29

    Używam wersji z mocowaniem Nikona - świetny obiektyw.

  4. dżony
    dżony 1 lutego 2010, 18:39

    jaka cena? :)

  5. archangelgabrys
    archangelgabrys 1 lutego 2010, 18:45

    No, o takim szerokim ostatnio myślę... :)
    Wie ktoś czy te ogniskowe są dla formatu 135, czy ten obiektyw jest pod krop (odpowiedni Sonoltowskiego DT)?
    Ciekawa jaka cena będzie :)

  6. karolek_stw
    karolek_stw 1 lutego 2010, 19:43

    "Cena obiektywu ma wynosić 94500 JPY, czyli ok. 3000 zł."

  7. rolech
    rolech 1 lutego 2010, 20:01

    karolek_stw - bo dopiero pozniej to dopisalem

  8. kamil*
    kamil* 1 lutego 2010, 20:33

    Jest pod crop czyli odpowiednik DT sony ale na 16 mm kryje ff wg. niektórych użytkowników.

  9. teishar
    teishar 1 lutego 2010, 20:34

    w pierwszej chwili nie uwierzyłem xD, no ale prosze... moze w końcu Tokina się zacznie rozwijać nieco żwawiej, a na przysłość może jakaś OS/VR bądź HSM/SWR ??

  10. archangelgabrys
    archangelgabrys 1 lutego 2010, 22:07

    >"Cena obiektywu ma wynosić 94500 JPY, czyli ok. 3000 zł."

    Nie zauważyłem :)

  11. lennykrawiec
    lennykrawiec 1 lutego 2010, 23:04

    archangelgabrys, ogniskowe to ogniskowe. Zawsze podawane są tak samo, czy to szkło dla cropa, FF czy średniego formatu.

  12. sigmiarz
    sigmiarz 2 lutego 2010, 04:14

    mydło niestety, cena też taka sobie, wykonanie i wygląd ok.

  13. archangelgabrys
    archangelgabrys 2 lutego 2010, 07:21

    @lennykrawiec

    Tak, tylko jeśli to aparat z ogniskowymi 11-16 pod matrycę FF, to znaczy że na moim kropie ekwiwalent będzie mieć 15,5-24. Ale już się dowiedziałem że to obiektywy dla APS-C (taki DT Sonego) i ogniskowe są podane dla takiej matrycy (to znaczy że pod APS-C ma 11-16, a nie 15,5-24), czyli matrycy FF w pełni nie pokryje.

  14. bezeder
    bezeder 2 lutego 2010, 08:09

    @archangelgabrys - O czym Ty mówisz?!?! xD

  15. archangelgabrys
    archangelgabrys 2 lutego 2010, 09:04

    Zamotałem :)

    Miało być:
    Tak, tylko jeśli to OBIEKTYW z ogniskowymi...

  16. uzurpator
    uzurpator 2 lutego 2010, 09:08

    archangelgabrys, bez urazy ale ciągle bredzisz :)

  17. archangelgabrys
    archangelgabrys 2 lutego 2010, 09:16

    @uzurpator

    Myślę że wiesz o co chodzi :)

  18. sparky81
    sparky81 2 lutego 2010, 12:26

    W przypadku lustrzanek i obiektywow do nich, ogniskowe w 99% przypadkow podawane sa wedlug ekwiwalentu dla klatki 36x24mm...

    Wiec bez wzgledu na to czy obiektyw jest "pod crop" czy "pod FF", oznaczenia zawsze mowia to samo - okreslaja jaka ogniskowa ma dany obiektyw na klatce 36x24mm. Nie oznacza to jednak, iz kazdy obiektyw pokrywa takie pole.

    I tak dla obiektywow stworzonych tylko i wylacznie dla APS-C nalezy owe ogniskowe przemnozyc przez wspolczynnik "cropa"... przewaznie 1.5, u Canona 1.6 lub 1.3.

    Natomiast dla matryc FF, ogniskowe podane na obiektywie odpowiadaja rzeczywistym ogniskowym.

    Jednakze pamietac nalezy o tym, ze podpiecie obiektywu "pod cropa" do body FF moze spowodowac:
    1) zaciemnienie brzegow kadru zwiazane z mniejszym polem, jakie pokrywa taki obiektyw
    2) automatyczne przelaczenie aparatu w tryb "crop" (np. Sony A900, jednak nie ze wszystkimi obiektywami sie to dzieje). W tym przypadku nalezy przemnozyc ogniskowe
    3) uszkodzenie aparatu lub jego zablokowanie (np. Canon) gdyz konstrukcja obiektywow niepelnoklatkowych uniemozliwia prawidlowa wspolprace z body FF.

    Mam nadzieje ze to wyczerpuje sporny temat i rozwiewa watpliwosci ;)

  19. 2 lutego 2010, 15:37

    sparky81, mieszasz. Ogniskowa to wartość fizyczna, nie ma czegoś takiego jak "ogniskowa ma dany obiektyw na klatce 36x24mm", ogniskowa jest zawsze jedna, niezależnie od tego na jakiej matrycy pracuje dany obiektyw.

    Co innego pole widzenie to już zależy od wielkości medium rejestrującego obraz i tak obiektyw o ogniskowej 100-300mm będzie miał po podłączeniu do korpusu z matrycą DX Nikona pole widzenia jak obiektyw 150-450mm podłączony do korpusu FX.

    Ogniskowe się nie zmieniają!

    Tokina 11-16mm podłączona do korpusu FF dalej będzie obiektywem o ogniskowych 11-16, tyle że nie będzie winietować bo nie pokrywa pola widzenia 35x24mm tylko APS-C.

  20. 2 lutego 2010, 15:38

    wrr, literówka. Miało być:
    "Tokina 11-16mm podłączona do korpusu FF dalej będzie obiektywem o ogniskowych 11-16, tyle że będzie winietować bo nie pokrywa pola widzenia 35x24mm tylko APS-C."

  21. ch0mik
    ch0mik 3 lutego 2010, 11:36

    Tokina, to moja ulubiona firma na bagnet KM/Sony - mam 2 sztuki i pancerne wykonanie + dobre szkła robią jednak wrażenie.

    P.

  22. 3 lutego 2010, 23:09

    ch0mik, pancerności to faktycznie nie można Tokinom odmówić, jednak zawsze to były optycznie ciut słabsze szkła niż konkurencja (może z wyjątkiem 28-70 2.6-2.8, ale to nie ich projekt). W tej chwili mają generalnie przyzwoitą optykę ale zwykle zawsze któryś konkurent jest optycznie lepszy. Mimo wszystko jeśli tylko się pojawi to kupię 50-135 2.8

  23. 5 lutego 2010, 02:33

    dragossani -- owszem świetny to obiektyw, ale Nikkor AF-S DX 10-24 mm lepszy i tyle.

    Zaluje tylko ze od razu nie kupiłem 10-24, Ponieważ zanim kupiłem to 2 miesiące wcześniej kupiłem sigmę 10-20 później właśnie Tokine 11-16 mm i na końcu Nikkor AF-S DX 10-24, maly lekki, mniejszy od 14-24 2,8N, tylko zawodowiec zauważy różnice i ja. I na format DX jest 10-24.

    W Tokine dziwnie guma zoom'u się filcuje i tak "nabrzmiewa", ale mi to nie przeszkadza. A automat AF/FM uważam za rewelacyjny wynalazek.

    Kazdy obiektyw fajny jak daje przyjemność, tak jak z kobietami, jeden lubi rude, inny szczerbate... :D

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.