Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Partnerzy








Oferta Cyfrowe.pl

Aparat cyfrowy Panasonic Lumix S5IIX body Raty 30x0%

Cena: 10095 zł 9149 zł

Sprawdź

Cena: 2249 zł

Sprawdź

Cena: 5789 zł 4499 zł

Sprawdź

Test aparatu

Fujifilm X-T1 - test aparatu

Fujifilm X-T1
2 kwietnia 2014

1. Wstęp

Aparat Fujifilm X-T1 to najnowszy przedstawiciel linii X. Wygląda odmiennie od swoich poprzedników – uchwyt jest wyraźnie zaznaczony, a elektroniczny wizjer został umieszczony w osi obiektywu i otoczony charakterystyczną nadbudówką, dzięki czemu aparat swoim wyglądem przypomina lustrzankę. Jednak najważniejszą cechą korpusu jest uszczelnienie obudowy zapewniające nie tylko ochronę przed wilgocią, ale także kurzem.

Fujifilm X-T1 - Wstęp




----- R E K L A M A -----

W modelu X-T1 zastosowano sensor obrazowy X-Trans II, czyli pozbawioną filtra antyaliasingowego matrycę wyposażoną w punkty fazowego pomiaru ostrości. Innymi słowy dostępny mamy hybrydowy czujnik autofokusu, zapewniający dużą szybkość ustawiania ostrości. W przeciwieństwie jednak do innych modeli tego producenta, X-T1 może wykonywać zdjęcia aż do czułości ISO 51200. X-T1, tak jak i inne najnowsze produkty koncernu Fujifilm, wyposażony został w łączność WiFi.

Elementem, który przyciąga uwagę, jest nowy wizjer elektroniczny – tym razem do czynienia mamy ze złożonym z 2.36 mln punktów wyświetlaczem OLED. Ta cecha stawia go na równi z konstrukcjami zastosowanymi np. w Olympusie OM-D, E-M1 czy Sony A7. Produkt Fuji wyróżnia się powiększeniem. Wartość 0.77x jest porównywalna z tym, co oferują profesjonalne lustrzanki reporterskie, np. Canon 1D X.

Fujifilm X-T1 - Wstęp


Pierwszy kontakt z aparatem Fuji X-T1 mieliśmy już podczas oficjalniej, polskiej premiery. Mogliśmy się wówczas przyjrzeć tej konstrukcji bliżej i podzielić się z czytelnikami zdjęciami przykładowymi oraz pierwszymi wrażeniami z jego użytkowania. Kilka tygodni temu aparat zagościł w naszej redakcji w celu przeprowadzenia pełnej procedury testowej, do którego lektury serdecznie zapraszamy.

Opis naszej procedury testowej można znaleźć w artykule „Jak testujemy lustrzanki cyfrowe”. Jeśli pojawią się dodatkowe wątpliwości z tym związane, zachęcamy do lektury artykułu „Często zadawane pytania”.

Porównanie danych technicznych aparatu Fuji X-T1 z przykładowymi bezlusterkowcami konkurencji dostępne jest tutaj.

Aparat do testów użyczyła firma Fujifilm Polska, za co serdecznie dziękujemy.

Zdjęcia aparatu
Specyfikacja aparatu
Producent Fujifilm
Model X-T1
Data premiery 2014-01-28
Liczba pikseli 16 Mpix
Dostępne rozdzielczości • 4896 x 3264
• 4896 x 2760 (16:9)
• 3264 x 3264 (1:1)
• 3456 x 2304
• 3456 x 1944 (16:9)
• 2304 x 2304 (1:1)
• 2496 x 1664 
• 2496 x 1408 (16:9)
• 1664 x 1664 (1:1)
• Tryby panoramy
Matryca 23.6 x 15.6 mm (APS-C) X-Trans CMOS II, 3:2, Całkowita liczba pikseli 16.7 Mpix
mechanizm samooczyszczania matrycy za pomocą ultradźwięków
Procesor obrazu EXR II
Format zapisu • Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF), RAW, RAW+JPEG
• Filmy: MPEG4 (MOV, H.264)
• Dźwięk: PCM stereo
Zakres ISO Auto, 200 - 6400 ISO
100, 12800, 25600, 51200 ISO (tryby rozszerzone)
• Bracketing ISO: 3 klatki, +/- 1/3, 2/3 lub 1 EV
Migawka 30 s – 1/4000 s, Bulb (do 60 min.)
w trybie SR AUTO 1/4 s – 1/4000 s
Konstrukcja obiektywu Z bagnetem Fujifilm X
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.5
Ogniskowa obiektywu n/a
Światłosiła n/a
Zoom optyczny 0x
Zoom cyfrowy 0x
Stabilizacja obrazu Nie
Zapis wideo • 1920 x 1080 (Full HD 60p/30p)
• 1280 x 720 (HD 60p/30p)
Maksymalna długość: 14 min. w Full HD i 27 min. w HD
Ogniskowanie AF Hybrydowy TTL oparty o detekcję kontrastu i detekcję fazową, MF
• Tryby pól AF: Strefa (49 stref EVF/LCD 7x7), Multi
• Zmienny rozmiar ramki AF (5 rodzajów)
• Tryb napędu AF: Pojedynczy , Ciągły, Ręczny MF
• Dioda wspomagająca AF
• Funkcja wykrywania twarzy
Pomiar światła Pomiar TTL 256 segmentowy
Tryby pomiaru:
• Wielosegmentowy,
• Uśredniony,
• Punktowy
Ostrość od zależne od obiektywu
Balans bieli Auto, Światło dzienne, Cień, Światło żarówki, Światło jarzeniowe (3 rodzaje), Pod wodą
• ustawienia własne wg wzorca
• ustawienia temperatury barwowej w skali Kelvina,
• bracketing balansu bieli
Kompensacja ekspozycji • Kompensacja z zakresie +/- 3 EV z krokiem co 1/3 EV
• Bracketing: 3 klatki, +/- 1/3, 2/3 lub 1 EV
• Bracketing dynamiki tonalnej: 100, 200, 400%
• Wielokrotna ekspozycja
Programy Auto, Automatyka programowa (P), Ekspozycja Manualna (M), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S),
• Filtry artystyczne (Adv): Zabawkowy aparat, Miniatura, Kolorystyka Pop, Jasna tonacja, Ciemna tonacja, Dynamiczna tonacja, Zmiękczona ostrość, Częściowy kolor (Czerwony/ Pomarańczowy/ Żółty/ Zielony/ Niebieski/ Fioletowy)
Zdjęcia seryjne • Z szybkością do 8 kl./s do 47 klatek JPEG
• Z szybkością 3 kl./s do zapełnienia karty pamięci dla JPEG
• Zdjęcia z interwałem czasowym w zakresie od 1 s do 24 godz. (maksymalnie do 999 klatek).
Lampa błyskowa Brak wbudowanej lampy błyskowej
• W komplecie z aparatem zewnętrzna lampa błyskowa EF-X8 (Super Intelligent Flash) o liczbie przewodniej 8 (ISO 100), 11 (ISO 200)
• Funkcje: Auto, Redukcja efektu czerwonych oczu, Błysk wymuszony, Synchronizacja z długim czasem ekspozycji, Synchronizacja na tylną kurtynę, Błysk stłumiony, Sterowanie
• Synchronizacja do 1/180s
Złącze hot-shoe Tak
Wyjście statywowe Tak
Samowyzwalacz 10 lub 2s
Karta pamięci Karty pamięci Secure Digital SD/SDHC/SDXC (UHS-II)
LCD odchylany w górę i w dół, 3 calowy, kolorowy, TFT LCD, 1.040.000 punktów, proporcje 3:2, pokrycie 100% kadru, powłoka ze szkła hartowanego
Wizjer Elektroniczny, kolorowy, OLED, 0.5 calowy, rozdzielczość 2.360.000 punktów, pokrycie 100% kadru, punkt oczny 23 mm, powiększenie x0.77, korekcja dioptrii od -4 do +2, kąty widzenia: 38 stopni (diagonalnie), 31 stopni (horyzontalnie), wbudowany czujnik zbliżenia oka
Komunikacja i złącza Złącze USB 2.0 Hi-speed, wyjście mini HDMI typu C, wejście mikrofonu stereo / wężyka zdalnego sterowania o średnicy 2.5 mm, złącze synchronizacji zewnętrznych lamp błyskowych
• Wbudowana karta sieci bezprzewodowej Wi-Fi IEEE 802.11 b/g/n
• Opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wężyka RR-90
• Obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge)
Zasilanie Akumulator litowo-jonowy NP-W126 (7.2V, pojemność 1260 mAh, wydajność ok 350 zdjęć)
• Opcjonalny pionowy uchwyt na baterie VG-XT1
Akcesoria Akumulator litowo-jonowy NP-W126, ładowarka BC-W126, pasek, zaślepki, CD-ROM, instrukcja, lampa błyskowa EF-X8
Waga 390 g (bez akumulatora i karty pamięci)
440 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
Wymiary 129 x 89.8 x 46.7 mm
Dodatkowe informacje Cyfrowe filtry symulujące efekt klisz fotograficznych (10 rodzajów) w tym Provia, Astia, Velvia oraz tryby zdjęć czarno-białych z filtrami kolorów, PRO Neg Hi, PRO Neg. Std., Sepia
Funkcja elektronicznej poziomicy
Odporność na mróz do -10 stopni C
Konstrukcja uszczelniona, odporna na kurz i wodę (może pracować w zakurzonym i wilgotnym otoczeniu).
Magnezowy korpus
Opcjonalny uchwyt MHG-XT
Przestrzenie kolorów sRGB i Adobe RGB


Poprzedni rozdział