Blackmagic Design Pocket Cinema Camera - test aparatu
1. Wstęp
Firma Blackmagic Design ma już chyba taką tradycję, że nie oferuje typowych urządzeń w danej klasie. Są to niekiedy dziwne urządzenia, wyróżniające się nie tylko możliwościami, ale też ergonomią i designem. Mamy kamery, które rejestrują w rozdzielczościach 2.5K oraz 4K i takie, które umożliwiają zapis do plików nieskompresowanych RAW. Są takie, które mają po dwa duże ekrany dotykowe i są takie, które mieszczą się w kieszeni spodni. Dziś zajmiemy się tym ostatnim, czyli malutką kamerą Pocket Cinema Camera. Jest ona najtańszym urządzeniem, które natywnie umożliwia zapis do plików RAW.
Z jednej strony urządzenie wyglądające jak zabawka, z drugiej strony parametry techniczne wskazujące na zaawansowane zastosowania. Taki mezalians wydaje się niebezpieczny, dlatego z ciekawością przyjrzeliśmy się, jak mały korpus poradzi sobie z takimi możliwościami matrycy i procesora.
Produkt do testów wypożyczyła firma BEiKS za co serdecznie dziękujemy.
Producent | Blackmagic Design |
---|---|
Model | Pocket Cinema Camera |
Data premiery | 2013-04-08 |
Liczba pikseli | 2 Mpix |
Dostępne rozdzielczości | 1920 x 1080 |
Matryca | 12.48 mm x 7.02 mm |
Procesor obrazu | n/a |
Format zapisu | • Bezstratny CinemaDNG RAW
• Apple ProRes 422 (HQ) - QuickTime MOV, bit rate 220 Mbps |
Zakres ISO | 200 - 1600 |
Migawka | n/a |
Konstrukcja obiektywu | Mocowanie Active MFT |
Ogniskowa obiektywu | W zależności od modelu |
Światłosiła | W zależności od modelu |
Zoom optyczny | 0x |
Zoom cyfrowy | 0x |
Stabilizacja obrazu | Nie |
Zapis wideo | • 1920 x 1080p 23.98
• 1920 x 1080p 24 • 1920 x 1080p 25 • 1920 x 1080p 29.97 • 1920 x 1080p 30 |
Ogniskowanie | W zależności od obiektywu |
Pomiar światła | n/a |
Ostrość od | W zależności od obiektywu |
Balans bieli | Sześć ustawień temperatur barwowych:
• 3200K - światło żarowe • 4500K - światło fluorescencyjne • 5000K, 5600K, 6500K i 7500K - dla innych warunków oświetlenia |
Kompensacja ekspozycji | n/a |
Programy | n/a |
Zdjęcia seryjne | n/a |
Lampa błyskowa | Brak |
Złącze hot-shoe | Nie |
Wyjście statywowe | Tak |
Samowyzwalacz | Nie dotyczy |
Karta pamięci | • SDXC, SDHC (exFAT, HFS+) |
LCD | 3.5", 800 × 480 px |
Wizjer | Brak |
Komunikacja i złącza | • Wyjście wideo - Micro HDMI typu D
• Cyfrowe wyjście audio wbudowane w HDMI - 2 kanały, 48 kHz i 24 bit (wbudowane w HDMI) • Analogowe wejście audio - 3.5 mm stereo mini jack • Analogowe wyjście audio - 3.5 mm stereo mini jack • Gniazdo kontroli zdalnej - 2.5 mm (start/stop, kontrola przysłony i ostrości) • Wbudowany mikrofon stereo • Wbudowany głośnik mono • USB 2.0 mini B |
Zasilanie | • Gniazdo zasilania DC 0.7 mm (także do ładowania baterii)
• Bateria litowo-jonowa EN-EL20 - czas nagrywania przy naładowaniu ok. 1 godziny • Ładowanie: ok. 1 godzina i 15 min - kamera wyłączona, ok. 2 godzin - kamera włączona |
Akcesoria | Ładowarka, pasek na nadgarstek, zatyczka |
Waga | 355 g |
Wymiary | 128 × 38 × 66 mm |
Dodatkowe informacje | • Temperatury pracy: 0 ~ 40° C (32 ~ 104° F)
• Dołączone oprogramowanie na karcie SD: DaVinci Resolve Lite na platformy Mac OS X i Windows. • Wspierane aplikacje: Apple Final Cut Pro, After Effects® CC, Nuke - The Foundry, Photoshop® CC, DaVinci Resolve |
Oceny użytkowników | Brak |