Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Cyfrowa fotografia podróżnicza należy do moich ulubionych
odmian fotografii. Bez względu na to, czy jesteśmy blisko domu,
czy w dalekiej podróży, robienie zdjęć podczas wycieczek daje nam
wszystkim wiele przyjemności. Przede wszystkim umożliwia oddanie
się temu, co kochamy i czym tak trudzimy się każdego dnia
— zarejestrowanie perfekcyjnego ujęcia. Takie wyjazdy, chociażby
na jeden dzień, tydzień czy nawet miesiąc, pozwalają znaleźć czas
na polepszenie warsztatu. Zawsze jest coś do zrobienia, do wyćwiczenia
i zastosowania nowego podejścia. Może to dotyczyć doskonalenia
kompozycji, twórczego użycia światła lub jego niedoboru,
opanowania podstaw kompozycji i kadrowania bądź rejestrowania
obiektów i scen, których nie zwykliśmy uwieczniać, takich jak
portrety środowiskowe lub ujęcia życia ulicznego w wielkim
mieście. Tym razem możemy się skupić na nauce unikania prześwietleń
w naszych ujęciach, kontrolować cienie, znaleźć nowy
sposób zarejestrowania słynnego miejsca czy tradycyjnego tematu.
Możliwości jest bez liku.
Fotografia podróżnicza bywa tak ponętna, gdyż oferuje różnorodność
form przy każdej okazji na zdjęcie. Łączy w sobie elementy fotografii portretowej, przyrodniczej i krajobrazowej.
Może pojawić się okazja zarejestrowania zdjęcia czarno-białego,
fotografii ulicznej, reporterskiej, komercyjnej lub też interesującego
zbliżenia. Gdy wyjeżdżasz w świat — czy to w charakterze
biznesowym, komercyjnym czy dla własnej przyjemności — miejsce,
do którego jedziesz, staje się Twoim warsztatem. Traktuj je jak
studio w plenerze i wykorzystaj do zdobycia nowych umiejętności
i poszerzenia swojego repertuaru. Zresztą miejsca i zdarzenia
na Twym podwórku mogą być podobnie wyśmienitymi okazjami.
Niniejszy artykuł stanowi fragment książki pt. "Profesjonalna fotografia cyfrowa.
Warsztaty. Tworzenie i druk
obrazów oewiatowej klasy" napisanej pod redakcją Yvonne J. Butler i wydanej przez wydawnictwo Helion S.A.— red.
Wygląda na to, że korzystasz z oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam.
Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Będziemy wdzięczni, jeśli dodasz stronę Optyczne.pl do wyjątków w filtrze blokującym reklamy.