Sony DSLR-A390 i DSLR-A290
Firma Sony zaprezentowała dwie nowe lustrzanki systemu α (Alpha). Aparaty Sony DSLR-A390 i DSLR-A290 zostały wyposażone w matrycę CCD o efektywnej rozdzielczości 14.2 Mpix oraz ekran LCD o przekątnej 2.7 cala i rozdzielczości 230 tys. punktów.
Z pełnymi specyfikacjami nowych aparatów można zapoznać się w naszej bazie:
Poniżej prezentujemy zdjęcia i najważniejsze cechy nowych produktów:
Sony DSLR-A290
- typ: lustrzanka cyfrowa z wbudowaną lampą błyskową i wymiennymi obiektywami,
- współpraca z obiektywami: obiektywy Sony α, Minolta AF i Konica Minolta AF,
- matryca: rozdzielczość efektywna 14,2 megapikseli,
- nośniki: Memory Stick PRO Duo/Memory Stick PRO-HG Duo/Memory Stick PRO-HG Duo HX, SD / SDHC,
- balans bieli: automatyczny, światło dzienne, cień, zachmurzenie, światło żarówek, światło fluorescencyjne, lampa błyskowa, ustawienie użytkownika,
- autofokus: system detekcji fazowej TTL; liniowe czujniki CCD (układ 9-punktowy z centralnym czujnikiem krzyżowym),
- system pomiaru światła: 40-segmentowa fotodioda krzemowa w układzie plastra miodu,
- wizjer: pentapryzmatyczny układ luster, niewymienny,
- monitor: LCD ekran Clear Photo LCD o przekątnej 2,7 cala (6,7 cm),
- podgląd na żywo: nie,
- migawka: sterowana elektronicznie, szczelinowa, z przebiegiem pionowym,
- stabilizacja obrazu: mechanizm stabilizacji matrycy,
- wbudowana lampa błyskowa: automatycznie podnoszona, liczba przewodnia 10 metrów przy czułości ISO 100, pokrycie do 18 mm,
- tryby zdjęciowe: pojedynczy, ciągły, samowyzwalacz (z wyborem opóźnienia 10/2 s), seryjne z samowyzwalaczem (3 lub 5 zdjęć), wyzwalanie zdalne,
- interfejsy: USB2.0 Hi-speed (pamięć masowa, PTP), minizłącze HDMI (typ C),
- drukowanie: Exif Print, Print Image Matching III, PictBridge,
- liczba zdjęć: około 500 zdjęć przy korzystaniu z wizjera (pomiar zgodnie ze standardem CIPA),
- waga: 508 g (z akumulatorem i kartą Memory Stick Pro Duo),
- wymiary: około 128,1×97,1×79,6 mm (szer./wys./głęb., bez elementów wystających),
- temperatura pracy: 0–40°C.
Sony DSLR-A390
- typ: lustrzanka cyfrowa z wbudowaną lampą błyskową i wymiennymi obiektywami,
- współpraca z obiektywami: obiektywy Sony α, Minolta AF i Konica Minolta AF,
- matryca: rozdzielczość efektywna 14,2 megapikseli,
- nośniki: Memory Stick PRO Duo/Memory Stick PRO-HG Duo/Memory Stick PRO-HG Duo HX, SD / SDHC,
- balans bieli: automatyczny, światło dzienne, cień, zachmurzenie, światło żarówek, światło fluorescencyjne, lampa błyskowa, ustawienie użytkownika,
- autofokus: system detekcji fazowej TTL; liniowe czujniki CCD (układ 9-punktowy z centralnym czujnikiem krzyżowym),
- system pomiaru światła: 40-segmentowa fotodioda krzemowa w układzie plastra miodu,
- wizjer: pentapryzmatyczny układ luster, niewymienny,
- monitor: LCD ekran Clear Photo LCD o przekątnej 2,7 cala (6,7 cm),
- podgląd na żywo: funkcja szybkiego podglądu Quick AF Live View (dodatkowa matryca i ruchome lustro w pryzmacie),
- migawka: sterowana elektronicznie, szczelinowa, z przebiegiem pionowym,
- stabilizacja obrazu: mechanizm stabilizacji matrycy,
- wbudowana lampa błyskowa: automatycznie podnoszona, liczba przewodnia 10 metrów przy czułości ISO 100, pokrycie do 18 mm,
- tryby zdjęciowe: pojedynczy, ciągły, samowyzwalacz (z wyborem opóźnienia 10/2 s), seryjne z samowyzwalaczem (3 lub 5 zdjęć), wyzwalanie zdalne,
- interfejsy: USB2.0 Hi-speed (pamięć masowa, PTP), minizłącze HDMI (typ C),
- drukowanie: Exif Print, Print Image Matching III, PictBridge,
- liczba zdjęć: około 500 zdjęć przy korzystaniu z wizjera, około 230 zdjęć w trybie podglądu na żywo (pomiar zgodnie ze standardem CIPA),
- waga: 549 g (z akumulatorem i kartą Memory Stick Pro Duo),
- wymiary: około 128,1×97,1×83,5 mm (szer./wys./głęb., bez elementów wystających),
- temperatura pracy: 0–40°C.
Informacja prasowa
Łatwe w obsłudze modele DSLR-A390 i DSLR-A290 o rozdzielczości 14,2 megapikseli
- DSLR-A390 o rozdzielczości 14,2 megapikseli, z funkcją Quick AF Live View i uchylnym ekranem LCD 2,7 cala; DSLR-A290 o rozdzielczości 14.2 megapikseli
- Niewielka obudowa z nową konstrukcją uchwytu i zmodyfikowanym rozmieszczeniem przycisków zapewniają wygodę obsługi
- Funkcja Quick AF Live View z uchylnym ekranem LCD (α390) – duża szybkość i dokładność autofokusa oraz łatwy podgląd na żywo
- Przyjazny przewodnik wyświetlany na ekranie i wyświetlacz graficzny
- Wyjście HDMI i technologia BRAVIA Sync
Modele DSLR-A390 (α390) i DSLR-A290 (α290), idealne dla początkujących użytkowników lustrzanek cyfrowych, oferują dużą poprawę jakości obrazu i możliwości twórczych w porównaniu z aparatami kompaktowymi. Ważne jest również to, że są one wyjątkowo łatwe w obsłudze, nawet dla osób, które po raz pierwszy mają w rękach lustrzankę cyfrową.
Obydwa modele mają rozdzielczość efektywną 14,2 megapikseli, która zapewnia świetny obraz o niskim poziomie szumów, oraz umożliwiają szybkie wykonywanie zdjęć, co użytkownicy lustrzanek cyfrowych szczególnie sobie cenią. α390 ma dodatkową zaletę — Quick AF Live View. Ten unikatowy system łączy w sobie wygodę podglądu na żywo na uchylnym ekranie Clear Photo LCD oraz szybkiego, dokładnego autofokusa z detekcją fazową.
Najprostsza lustrzanka cyfrowa Sony, α290, oferuje tę samą rozdzielczość efektywną, co α390 — 14,2 megapikseli — w niewielkiej obudowie o wadze zaledwie 456 g (bez akumulatora i nośników).
Obydwa aparaty mają uchwyt o nowej konstrukcji, który zapewnia jeszcze większą wygodę obsługi. Oba modele mają także zmodyfikowany, przejrzysty układ przycisków na górnej powierzchni obudowy.
Nawet początkujący użytkownicy lustrzanek cyfrowych mogą z łatwością poznać bogate możliwości twórcze, jakie oferują prezentowane aparaty. Wyświetlacz graficzny pozwala łatwo, intuicyjnie zrozumieć zależność między szybkością migawki i przysłoną oraz wpływ ustawień ekspozycji na końcowy obraz. Przewodnik zawiera przejrzyste, zwięzłe wyjaśnienia funkcji aparatu zilustrowane przykładowymi ilustracjami. Kolorowe ikony na ekranie ułatwiają szybki dostęp do menu funkcji fotografowania i wyświetlania.
Aparaty α390 i α290 są wyposażone w miniaturowe złącze HDMI do bezpośredniego połączenia z dowolnym telewizorem obsługującym ten standard (wymagany dostępnie opcjonalnie kabel). Obsługa trybu PhotoTV HD gwarantuje jeszcze lepszą prezentację zdjęć na modelach zgodnych z telewizorami BRAVIA™. Funkcja BRAVIA™ Sync pozwala wygodnie sterować pokazami slajdów i innymi funkcjami odtwarzania zdjęć z aparatu za pomocą pilota do telewizora.
Nowe lustrzanki cyfrowe α390/α290 będą dostępne od lipca br.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
I znowu CCD... :(
Pieknie, a nastepcy A700 / A900 nie ma nadal. Z tego wlasnie wzgledu ja juz podziekowalem Sonemu za wspolprace, a w torbie lezy Nikon.
biedni soniarze..
Ja jeszcze czekam, bo w torbie kilka szkieł, ale cierpliwość mi się kończy. Prezentowane modele są klasy starej 350 tylko wykastrowane z przycisków. Szkoda kasy...
Jeżeli a390 w wersji z kitem będzie kosztować nie więcej niż 1400 zł to się zastanowię czy nie pozbyć się mojego Olka E-420 z dwoma kitami. Bo jeśli będzie kosztował więcej i będzie tak syfiasto zrobiony jak dotychczasowe serie 2xx i 3xx to każdemu polecam poczciwego Olka - bez wodotrysków, ale przynajmniej wiem że na słońcu plastik z którego robią body nie śmierdzi jak stary trampek.
Czy A290 nadaje się tylko do zdjęć pionowych – ze względu na to, co wyświetla tylny LCD? ;)
Ciekawe ile będzie kosztować i kto to kupi? Pewnie A390 będzie kosztować okolo 1800 zł za body. To juz wolalbym doplacic 500zl i kupic rewelacyjny A550.
Z tego dosyć dużo sprzedają najniższych modeli więc im się to opłaca. Poczekają rok dwa Ci co złapią bakcyla to pewnie wtedy kupią następce A700 jeśli się pojawi. No niestety są też tacy, którzy już nie doczekają na model z średniej półki.
W sumie oryginalne firmware, pisali, że cena A290 ma być taka jak A230 obecnie, to było by coś. Matryca CCD na słoneczne dni to rewelka, gorzej pod wieczór :D
dobrze ze CCD jeszcze zyje... I dobrze ze w Sony .... moze doczekam sie kiedys FF CCD... Poki co a900 musi mi "wystarczyc" hehehe :)
No a nowe aparaciki przyjemne dla oka. Martwi mnie tylko jedno. A290 nie ma korekcji wizjerka? Jesli tak to przepraszam bardzo, ale panowie z Sony przegieli z cieciem kosztow... Nie wazne czy aparat profi czy nie ale jak w wizjerku nic nie zobacze to go nie kupie... A bez korekcji nie zobacze ;)
Che wejść w system alpha ze względu na szkła zeissa, oraz stabilizacje matrycy. Na A850/900 mnie nie stać, a A700 nie produkowana i następcy nie widać. Chce tylko korpusu z dwoma pokrętłami ustaw i przyciskiem GO. Mialem n....a D70s uległ zniszczeniu, wiec jestem bez korpusu, dlatego ta myśl o przesiadce na Sony system, ale jak tak dalej pójdzie to kupie D90 lub coś wyżej.
funkcjonalnie jak idiotkamera tylko większe i szkło można wymienić.
aha i słyszałem, że szykują już modele a210 i a260, które mają mieć więcej guzików, ale grip od a230, który zmienią ponownie w modelu a220 i a270 pozostawiając guziki :D
W sumie jak na najniższą półke to mają nowe Soniaki wszystko co potrzeba. Fajnie że mają CCD, te matryce nie dają takich mdłych kolorów CMOS-y.
Matti.
Zamienił stryjek,siekierkę na kijek.
Sony jest jak oberżnięta śrutówka - najpierw walą z obu rur wszystkim co mają, a potem patrzą którym modelem w kogo trafili...........................
@ Rudydb9
"...ale jak tak dalej pójdzie to kupie D90 lub coś wyżej."
To chyba jednak D90 byłby lepszym rozwiązaniem niż te amatorskie zabawki od Sonego... o następcy A700 nic ciekawego nie słychać, a bardzo udana A900 jest rzeczywiście jeszcze kapkę za droga.
Ja używam Nikona D90 i D700 (D90, z gripem, półprofesjonalnie - czasami dla własnych potrzeb, a czasami komercyjnie - dla klienta, a D700, też z gripem, używam tylko komercyjnie, bo wydałem na niego i osprzęt całą górę pieniędzy i żal mi go "zużywać" na fotografowanie amatorskie).
Jeśli używałeś już aparatów Nikona i byłeś zadowolony, to chyba polecałbym D90, lub D300s ze względu na szybkostrzelność i lepszą migawkę.
Pozdrawiam!
nic nie napisze, bo znowu bedzie, ze Sony-haters sie ujawniaja. albo dobra...
fenomenalne, dlugo oczekiwane premiery o przelomowym dla dziejow fotografii znaczeniu. unikatowe produkty generujace zupelnie nowe nisze na rynku...
no, albo jakos tak...
dear Sony! it's quality! not quantity! not really the same :)
tak na szybko przeliczyłem modele Sony: 8 dla początkujących, 4 załóżmy średnie i 2 pro... i 2 bezlustra, czyli jest w tym jakaś myśl... z czego produkują obecnie 2 dla początkujących(290,390), 3 średnie(450,500,550) i 1 pro (850) czyli znowu jakaś proporcja jest :)
jestem bardzo ciekawy co będzie następne.
cyt.: "Wbudowana lampa błyskowa: Automatycznie podnoszona, liczba przewodnia 10 metrów "
- to jakaś nowa skala siły błysku?
co dokladnie sredniego jest w 450/500/550, ktore cenowo wygladaja tak samo jak korpusy amatorskie Canona (de facto o tych samych numerkach), a pod wzgledem mozliwosci niekoniecznie je przewyzszaja?
srodek to sa korpusy klasy D300, 7D czy 5D. ktore, oprocz tego, ze mozna kupic, to jeszcze jest co sredniego wpiac. nie zeissy za grubo ponad 1000 EUR i nie rebrandowane Minolty/Tamrony o roznej jakosci optycznej...
Liczba przewodnia jest wartością mianowaną i wyrażona jest w metrach.
Raflus, oferta bieżąca to A290, A390, A450, A500, A550, A850 i A900.
NEXy to inna kategoria, choć GfK (i nie tylko) łączy je z lustrzankami w grupę aparatów z wymienną optyką. :)
@f8@24mm - średnio zaawansowane - taki widnieje przy nich napis na stronie Sony więc tak napisałem, zaawansowany mają wyświetlacz, chyba jeden z nowszych i technologia matrycy na pewno nowsza od Canona, dopiero jak ją Nikon wsadzi do swoich produktów to przekonamy się o jej mocy :)
oferta bieżąca chyba nieco się może różnić od tego co produkują, a czytałem gdzieś w necie, że a900 już nie klepią.
To plotka. A900 będzie nadal oferowany.
I znowu zabawki... Chyba czas zmienić system na Nikona. Matti popieram!
Każdy wybiera zabawki jakie lubi. To nie religia. ;)))
Czyli A200 w nowym plastiku. Gratulujemy firmie Sony
Nuuuuda! Jak długo jeszcze Sony będzie wypuszczać kolejne model A3XX różniące się między sobą przesunięciem przycisków o milimetr w lewo?
No i oczywiście: jak długo ta polityka firmy będzi budzić burzliwe dyskusje internautów? Jeszcze kogoś to dziwi?
Cóż, A230, A330 i A380 już mają ponad rok. Widać, to standard że w tym segmencie modele są odświeżane co rok, podobnie robi Canon. Jak była premiera i test 550D, to już nikt nie płakał 'i znów 500D w nowym plastiku' itd. Ja w tym nie widzę nic złego, kupować nie muszę. Brakuje jedynie nowości w klasie pół- i profesjonalnej. A700 ma już prawie 3 lata. Choć tutaj bym się zmartwił, gdyby sprzęt w tej klasie był zmieniany także co roku. Jak dla mnie, może być raz na 3 lata, byle ten raz był 'raz a porządnie' :)
@ Szabla
"Każdy wybiera zabawki jakie lubi. To nie religia."
Nie wiem jak ty, ale ja religię też sobie wybrałem... to jest zbyt poważna rzecz żeby dać sobie ją narzucić.
Czyż nie?
Pozdrawiam!
bono49- oj długo, długo, bowiem internauci nie mogą znaleść słow zachwytu. A swoją drogą dlaczego się tak nie "zachwycacie" takimi cudeńkami jak Canon 1000d czy Nikon D3000?
@ archangelgabrys
"...może być raz na 3 lata, byle ten raz był 'raz a porządnie'..."
Tak, podzielam ten punkt widzenia... wypuszczanie aparatu raz na trzy-cztery lata to nie jest nic złego, byleby ten aparat był na tyle zaawansowany technologicznie i na tyle "sprawdzający się", żeby w ciągu swojego życia na rynku nie był uznawany za ekstremalnie przestarzały i nienadający się do użycia.
A700 wg mnie się sprawdził, ale tylko częściowo. Sony nie był w stanie przewidzieć wielu trendów na rynku... ale to akurat nie jest dziwne, bo niewiele firm to potrafiło.
Pozdrawiam!
archangelgabrys, nie wiem czy zwróciłeś uwagę na to że EOS550D różni się jednak czymś więcej niż zmianą położenia przycisków od EOS500D. Kolejne wcielenia serii A2xx/A3xx nie oferują praktycznie żadnych nowych możliwości, to tylko przeprojektowana obudowa. Fakt że A290 bardziej mi się podoba niż A230, ale praktycznie nie wnosi nic nowego.
W tym tempie niedługo będą takie aparaty jak Canon 578d i Canon 579d różniące się jedynie rozmieszczeniem przycisków, albo alfa a294 i a397 różniące się 0,2Mpix między matrycami.
Jeśli takie są oczekiwania klientów, to może należy się zastanowić, komu potrzebna jest lustrzanka, a kto powinien pozostać przy innych, wygodniejszych dla niego, typach aparatów. Bo niedługo zamiast LV będzie FV - podgląd wybiegajacy w przyszłość - lustrzanka będzie przewidywać to, co wejdzie w kadr za 1,3 lub 5 sekund (konfigurowalne), a zamiast skupiać się na wymiennej optyce będą wymienne ekrany LCD i sloty na 4 karty pamięci na raz. Nie jestem sfrustrowany, tylko zdziwiony, że firma robi dobre "od środka" aparaty, ma genialne w ofercie unikatowe szkła, a nie pozwala ludziom praktycznie oswoić się ze sprzętem, w jakiś sposób zaprzyjaźnić, polubić. Te aparaty są jak produkty AGD. Gdyby mój Pentax k20d się zepsuł - kupiłbym taki sam model, bo po co mi obecnie inny:) Niektórzy częściej wymieniają aparaty, niż telefony! :)
MAF
A jakie były różnice między Canonami 350d, 400d, 450d? Też nie były to epokowe zmiany, coś dodano, coś odjęto. A np. 20/30/40d? Sony uczy się od miszcza.....
350d -> 400d: nowa matryca, wiekszy celownik, wiekszy ekran, wiekszy bufor RAW, uklad AF z 9 punktami (zamiast 7)
400d -> 450d: nowa matryca (znacznie lepsza!), znacznie wiekszy celownik, dodanie LV, pomiar spotowy, wiekszy ekranik
450d -> 500d: nowa matryca (chociaz tu akurat szalu pipy nie bylo), krecenie HD video, duzo lepszy ekranik,
500d -> 550d: nowa matryca (wyraznie lepsza!), dodatkowe mozliwosci video, nowy pomiar
czy one sa wielkie czy male? sa czesto bardzo istotne dla uzytkowania aparatu i jego mozliwosci.
Sony co pół roku wypuszcza lustrzankę, która różni się od poprzednich praktycznie tylko symbolem na korpusie. Jeszcze z rok czy dwa i sony będzie miało ze 30 modeli prawie nie różniących się do siebie.
f8@24mm
A co napiszesz o 20/30/40d? Dodaj jeszcze jakie okresy były między tymi "reolucyjnymi zmianami. Dodaj może ładniejszą fakturę plastiku, he, he..
Borat- niedługo będziesz się co chwilę potykać o nowe Alfy....
Nie rozumiem Waszego poruszenia z powodu faktu, że Sony co chwilę wypuszcza amatorskie puszki, które niczym się nie różnią. A niech sobie wypuszcza. Nie wiem, przeszkadza to Wam? Może jesteście zainteresowani kupnem i czujecie się oszukani, czy co? Może ktoś Was zmusza do kupna, a Wy kupować nie chcecie? Może coś na tym tracicie?
W nowej 700 muszą poprawić szumy (w 550 udało się), a z powodu oczekiwań rynku musieliby dołożyć LV, filmy HD, panoramę, mikrofon, żeby się czymkolwiek wyróżniało... a tego Sony jeszcze nie ma w ofercie. To znaczy w zasadzie ma, ale np. filmy dopiero testuje w NEXach :)
Tylko że nie za bardzo widzę sens w wymianie mojej 700 na 7X0 z takimi wodotryskami. Jakbym miał kupić pierwsze Sony, albo przejść w górę z A2X0/3X0, to pewnie bym wybrał 7X0, ale już mając 550, nie zdecydowałbym się na taki zakup. No nic, ciekawe jak to będzie z następcą 700.
Sci-Clone, chodziło mi o to, że jak świat długi i szeroki, religie narzuca się dzieciom. Świadomego wyboru można dokonać wiele lat później. Dla wielu jest to zbyt późno - no, ale nie o tym...
może teraz ja:
.
50D za 11 dni :)
i dobrze zrobiłem sprzedając S.o tak :D
Widzę, że większość jeszcze nie zauważyła tego, że Sony rynek EL traktuja jak rynek kompaktów - co kilka miesięcy seria delikatnie zmienionych modeli. Nic w tym złego nie ma, przynajmneij nie kastrują z silnika i innych przydatnych funkcji.
W segmencie bardziej zaawansowanym pokazali superekonomiczną A450 w cenie D5000 którego bije ona na głowę wygodą, szybkością i funkcjonalnoscią, oraz A500 (dziwy półśrodek) i A550, które spokojnie można porównywać z D90, przy czym zarówno Canon, Nikon jak i Sony dają zupełnie co innego - Nikon solidny korpus (duży, wygodny, najlepiej w klasie wykonany) i świetną jakość obrazu, Sony niegorszą jakość obrazu i większą funkcjonalność kosztem ergonomii, wykonania, a Canon kręci fajen filmy. Dla każdego coś dobrego.
dżony
robie dokładnie to samo! sprzedaje soniacza i kupuję 50D+ cos normalnego + 70-200 f4 L ;D
moim zdaniem porażka te nowe modele S. coraz gorzej.
Halo Sony może by tak jakieś 85/1.8 35 i 24 również budżetowe a nie kolejne klony.
Najpierw narzekanie na grip serii A230/330/380, jak to poprawili i dodali w bonusie większą matrycę to teraz biadolenie że za mało zmian w taniej lustrzance. A co do zmian, przymusu nie ma, jedni się wyprzedają, inni kupują nowe zabawki. I tak w kółko.Dziwne tylko że jest aż tyle emocji przy okazji wyjścia najtańszego modelu, aż strach pomyśleć co będzie po ukazaniu się nowej A7xx, bo że wyjdzie to pewne jak słońce...
@lennykrawiec, jak dla mnie A550 jest lepsza od D90 tylko w kwestii LV, reszta to już na korzyść Nikona.
@j4r3k, nie podoba się Sony? Idź do Canona, tam jest wszystko o czym piszesz. W Sony możesz się niestety spodziewać po "budżetowych" szkłach że to będą klony Tamrona. Na razie jest tak że jak chcesz lepiej niż kit, a nie stać Cię na CZ albo G to nie masz czego szukać u Sonego (jedyny wyjątek to 16-105 DT).
MAF, to też funkcjonalność. Reszta jest w większości porównywalna, na korzyść jest jedynie wizjer, wykonanie korpusu i dwa kółka. Jakość obrazu z rawa dla mnie napewno nie wykazuje wyższości Nikona, poza tym jest on sztucznie poprawiony, co z lepszym skutkiem osiągnę na kompie.
Mimo wszystko osobiście biorąc do ręki korpus D90 mam wrażenie, że jest to sprzęt dużo wyższej klasy - w porównaniu do wszystkich nowych luster w tej cenie. Co nie koniecznie przekłada się na funkcjonalność, jakość obrazu, ale napewno przekłada się na trwałość i wygodę.
No, trwałość można ocenić po paru latach...
Pedros czemu?
Nie zaluje ani troche wymiany A700 & A900 na D3 ;) Jakosci zdjec - szczegolnie na wysokich iso - jest nieporownywalna.
a wiecie co w tym wszystkim jest najzabawniejsze? :D
To, że Sony po raz kolejny daje wnet to samo, tylko pod inną nazwą, a większość użytkowników tejże firmy i tak to kupi w myśl zasady 290 - lepsze niż 280, 390 -lepsze niż 380 :D Nie, żebym miał coś do Sony, ale widać, że maja ewidentnie w dupie tych co myślą o robieniu zdjęc na poważnie, a ile w tym niecnego planowania, jak sprzedać to samo g**** tylko w innym papierku :D
Kolejny amatorski korpus, w porównaniu z poprzednimi modelami zmiany kosmetyczne - żadne rewelacje
@ lennykrawiec
"...biorąc do ręki korpus D90 mam wrażenie, że jest to sprzęt dużo wyższej klasy..."
Zgadzam się całkowicie.
Pozdrawiam!
pavel_9
Masz chyba w pogardzie amatorów potrzebujących po prostu jak najtańszej lustrzanki, w miarę funkcjonalnej i po prostu jak najtańszej. Nie doceniasz inteligecji nabywców tych aparatów, natomiast zdecydowanie przeceniasz swoją.
zentaurus
Pavel_9 ma całkowitą rację
Skądinąd ;-) wiadomo, że cena A390 z kitem ma oscylować na poziomie 2200zl (A290- 2000zł). Więc kto przy zdrowych zmysłach miałby sięgać po ten aparat mając za niższą cenę Pentaxa K-X (najlepszy obecnie w klasie entry-level wg. TIPA i nie tylko) bądź pozbawionego już usterki Nikona D5000....? Pytam retorycznie :-)
No i jeszcze coś... przecież A450 można mieć za ok. 1900zł :-) a dodając 100zł ma się A500. Oczywiście jak ktoś poza Sony świata nie widzi :-)
Insider- Nowości są zawsze droższe na początku, ale nie wydaje mi się to możliwe jak A500 kosztuje już poniżej 2000zł z kitem (fotojoker).
dwie uwagi:
-pod newsami o sony zawsze najwięcej komentarzy
-sony jako koncern ma słabą politykę w kwestii foto, tracą klientów swoim postępowaniem
Insider
Na bank będą w sklepach za tyle :D Jakbyś trochę pomyślał to może doszedłbyś do wniosku, że to ceny referencyjne. Do tego niepotwierdzone :)
zentaurus oczywiście miał rację. Skoro to aparaty nie dla Was to po kiego grzyba tyle dyskusji? Nie macie nic lepszego do roboty? To sprzęt przeznaczony dla osób, które nie miały w ręku lustrzanki czy w ogóle jakiegokolwiek aparatu. Daj takiemu wielki korpus typu A700 to się we wszystkim pogubi. Obsługa musi być maksymalnie prosta, a taką nowe puszki Sony zapewniają.
tomek__ stracą paru szczekaczy z forum, a zyskają całą masę innych. Entry level to jakieś 3/4 rynku lustrzanek. Poza tym w najbliższym czasie pojawią się jeszcze 4 modele w okolicach klasy pół pro, także każdy będzie mógł znaleźć coś dla siebie :)
tomek_ - Najwięcej komentarzy, to i wrózy dobrą sprzedaż. Tu i tak się wypowiadająosoby których nie interesuje ten segment aparatów.
- he, he, słaba polityka w kwestii foto. A jaką politykę ma Pentax lub Olympus? Sony w tej branży jest niecałe 4 lata a nie buduje się systemu od aparatów profi, lecz dla tzw. "ludu", zwykłych, niedzielnych pstrykaczy. S jest teraz trzecią siłą na tym rynku a już zdecydowanie wyprzedza P iO, więc wolne żarty. To że część odeszło, to normalne, to samo jest i w N i C, to nie koniec świata,
zentaurus szkoda że odchodzą użytkownicy A700 i wyższych, jak tak dalej pójdzie to w systemie Sony będą tylko użytkownicy entry level i Martyna. Oczywiście przesadzam, bo jest jeszcze pewna grupa której pasuje A900/A850.
lennykrawiec, "mam wrażenie" z naciskiem na "wrażenie"? ;))))
MAF masz dużo racji w tym co piszesz, nie sztuka sprzedać jakiś produkt ale sztuką jest zatrzymać klienta przy sobie aby kupił następny produkt droższy, czy lepszy. Niestety większość amatorów zechce się rozwijać a co za tym idzie zechce kupić lepszy aparat taki który nie będzie ich ograniczał i co ma do zaoferowania Sony, nic. A850 i A900 będzie dla nich za drogi, następcy A700 nie widać myślę że Sony trochę się sparzyło na tym modelu i teraz są bardziej ostrożni. Sam byłem użytkownikiem A100 był OK teraz mam A700 i uważam że jest to największy badziew jaki Sony wypuściło nie interesują mnie korpusy strichte amatorskie więc sprzedałem szkiełka do Soniacza zostawiłem sobie tylko korpus A700 z kitem ponieważ uważam że dzień bez fotografowania jest dniem straconym i zbieram na Nikona i myślę że tak samo zrobi duża liczba "pstrykaczy"
tomek_, muszę Cię rozczarować, ale jest dokładnie odwrotnie. :)))
Ach, te analizy...:)))))))))))))))))
Matulu jaki badziew...przecież w tym nic godnego uwagi nie ma!
Szabla, chodzi mi o jakosć wykonania, pod względem praktycznym Sony daje więcej.
Inna sprawa, że serwis Sony jest nieporównywalnie lepszy niż słynny już serwis Nikona, ale ergonomia w D90 jest lepsza i nie bede ukrywał że moje Sony mogło by lepiej w łapie leżeć.
@Bushi - alez jest: matryca, wizjer, migawka... Tym się da robić zdjęcia, trza tylko umić... Ale tak jest z kazdym sprzętem foto, nie tylko Sony...
PS Czy Bushi ma coś wspólnego z bushi-do? ;-)
i tak będą bić na głowę D3000 i EOS1000 i to z tymi puszkami będą konkurować
Najbardziej śmieją się z Sony nikoniarze których firma mówi powoli zostaje w tyle ....
a bez matryc sony nikon ani rusz ;]
@ Misieq84
Tylko te same matryce dają w Nikonie lepszy i mniej zaszumiony obraz niż w Alfach :)
Poza tym matryce nie tylko Sony produkuje matryce
@Borat
Tylko kiedy Nikon pokazał coś na nowej matrycy ? Skoro tak łatwo kupić matryce to dlaczego Nikon nic nowego nie wypuszcza ? I ich przewaga nad w jakości obrazu Sony powoli zaczyna topnieć - (patrz np A500.)
No i tak kupując a300, nauczyłem się robić zdjęcia na lustrzance...
Kupiłem dobre szkła z nadzieją że zostanę z tym systemem i kupię sobie coś na miarę a700.
hmm
Szkoda żeby się nie pojawiła, oczywiście dla mojego portfela.
A tak wszystko się dobrze zapowiadało.
Ale cóż, widocznie za mało już tam ludzi z Minolty i entuzjastów fotografii.
Teraz chodzi tylko o kasę i o to, by łatwo była produkcja dla Chińczyków.
Pełna irytacja
Dokładnie powinni dać sobie spokój z tymi niskimi numerami (zdecydowanie za dużo ich jest) i zająć się użytkownikami a700/850/900. Szkła fajne są, choć tu też są braki :(.
Po pierwsze, Sony nie produkuje lustrzanek w Chinach tylko w Japonii i Tajlandii.
Po drugie, Minolta jako firma foto padła w 2006. Było tam 100% ludzi z Minolty...
"A swoją drogą dlaczego się tak nie "zachwycacie" takimi cudeńkami jak Canon 1000d czy Nikon D3000?"
bo te aparaty też miały jakiś target - totalny entry level, niżej niż 450d czy D5990. I były w momencie wypuszczenia wyraźnie tańsze od ww.
Różnica nie sprowadzała się do live view, a tak jak widzę jest w tych alfach.
Cóż, kolejny raz na Jarocinie będę oglądał w sektorze foto-vip dziewczynki z wysoko postawionymi tatusiami trzymające najnowsze a2x0/3x0 z kitami i pstrykające, bo nie nazwę tego fotografią z czystym sumieniem, przy użyciu lampy błyskowej...
To znaczy, że vipy kupują tylko Sony?
Czy tylko Sony da się fotografować znad głów córeczek vipów?
:))))))))))))))))))))))
@kazziz
a kto się zachwyca nikonem D3000?
Przecież to najgorsze "wykastrowane" gówno jakie Nikon ma w ofercie i pisze to jako użytkownik systemu N.
Lepiej by było dla użytkowników gdyby Sony skupiło się na obiektywach zamiast zmieniać modele lustrzanek co kilka miesięcy. Przez pół roku nie było żadnej premiery obiektywu od Sony. A przecież C i N mają w swojej ofercie znacznie więcej szkieł niż Sony mimo to obaj producenci zaprezentowali nowe obiektywy.
Canon odświeżoną wersję EF 70-200 mm f/2.8L IS II USM
a Nikon aż trzy szkła, 200-400 mm F/4G ED VR II, 16-35 mm f/4G ED VR i 24 mm f/1.4G ED
To faktycznie szkła wyczekiwane przez amatorów...
Szabla- ...no przepraszam, a co dziewczynkami wysoko postawionymi tatusiami z sektoru VIP? Toż to dla nich idealne szkiełka...
200-400 to na pewno, ale 24/? :))))
Szabla, nie wiem jakich szkieł oczekują amatorzy, ale ja zamiast kolejnego wcielenia A200/A300 chętnie zobaczyłbym szkła typu 24-105 3.5-4.5 SSM, 70-200 4.0 SSM, czy 16(17)-40 4.0 SSM. Takie przeciętnie o działkę ciemniejsze niż topewe Zeissy, czy 70-200 G, ale też w przystępniejszych cenach.
Nie podoba mi się też utrzymany zwyczaj przebrandowywania Tamronów. Szkoda że Sony poszło śladem schyłkowych czasów Minolty.
Oj jak zwykle burza...
Burza, ktora jest najlepszym dowodem na to, ze Sony dobrze robi :D
1) Gada sie o nich a o to im chodzi
2) Jak sie gada to jest swiadomosc marki. Ktos zupelnie zielony, ale tak zielony jak marsjanska trawa, wchodzac do sklepu bedzie wiedzial ze sony robi aparaty. No i taki zielony zielonek pewnie kupi Sony. A o to im chodzi.
3) Ci zieleni kiedys faktycznie dorosna. No i mysle ze choc czas juz sie troche ciagnie, po domniemanych premierach beda mieli na co sie przesiasc...
4) A jesli jacys zieleni posiadajacy np. a200 juz dorosli, to maja w tej chwili 2 drogi:
a) amator z pasja - a450/a550 - super jakosc obrazu bez uszczelnienia i 1000zl drozszego dzieki niemu body
b) polprofi/profi - a850/a900 - super jakos obrazu, uszczelnienia, mocny niezawodny korpus.
5) szkielka sa, problem w tym ze za malo zarabiamy ;) A skoro wiekszosc canonierow i nikoniarzy chodzi z podpietymi sigmami, tamronami, tokinami i innymi wynalazkami to dyskusje na temat szkiel systemowych nalezy wrzucic DO KOSZA!!! Jak Was nie stac to kupujecie najtaniej - bez wzgledu na bagnet idziecie do niezaleznych. Odkad sony wypuszcza 5 nowych entry levelow rocznie, ze zdobyciem niezaleznych szkielek nie ma juz najmniejszego problemu... a jak Was stac to naprawde jest co kupic i nie ma marudzenia....
I jeszcze jedno. Tyle za kazdym razem sie mowi o tym ze nikon wyciaga wiecej z matrycy. Wszystkim szerzacym ta teze proponuje doczytac jakim kosztem sie to odbywa. Odwzorowanie kolorow, dynamika obrazu... jakosc na niskim iso.... mowia Wam cos te pojecia? Chyba nie skoro wedlug Was nikon potrafi lepiej... :/
Zgadzam się Sparky81. Tyle gadania o szkłach systemowych a większość Canonierów kupuje np. Sigmy czy Tamrony które w systemie Sony zdecydowanie lepiej pracują i raczej rzadko występuje zjawisko BF czy FF na które często narzekają canonierzy wysyłając co chwilę S i T na regulację.
Jak na 4 lata to i tak jest duży wybór w systemie A, jak czegoś nie ma to spokojnie można korzystać z niezależnych producentów czy używanej szklarnii KM. Tyle tutaj spekulacji i analiz mało przystających do rzeczywistości szeregowych fotoamatorów.
@sparky81, a450/a550? Nie żartuj, to są korpusy na poziomie Canona 550D, i owszem nie są złe, ale jednak przydałoby się mieć też w ofercie coś w rodzaju 50D/7D, szkoda że jej nie ma, bo co prawda jakość obrazowania z A550 jest świetna, ale ergonomia ma jednak pewne niedociągnięcia. A700 był świetnym korpusem i jak dla mnie niczego mu nie brakowało, było go dalej sprzedawać, a nie wycofywać.
Co do A850/A900 to też świetne korpusu, tyle że bardzo często przejście na nie to prawie jak zmiana systemu (wystarczy że ktoś miał A300 + 50DT + 16-80DT + 50-200DT), a wtedy nie jest problemem wybrać jednak innego producenta.
Obiektywy znowu to jak dla mnie to jest problem. Nie zarabiam jakoś specjalnie mało, ale przede wszystkim nie zarabiam fotografią. Dlatego nie uśmiecha mi się wydawanie sporych pieniędzy na CZ16-53 + CZ24-70+70-200G + 50 1.4 + CZ85 1.4, gdy w zupełności dla mojej amatorskiej zabawy wystarczą mi 17-40 + 24-105 + 70-200 4.0 + 50 1.8 + 85 1.8. Za różnicę w cenie mam kilka rewelacyjnych wypraw w celach fotograficznych.
Zresztą nie zawsze chodzi o pieniądze, czasem ważna jest też poręczność, a jednak takie 70-200 2.8 to wielkie działo jest.
@zentaurus, nie wiem jak inni, ale ja mam 5 szkieł i żadne z nich nie jest niezależnego producenta. AF chodzi pewnie, szkła mają solidną budowę (z wyjątkiem może 50 1.8 :-), a w razie czego zawsze Sigmę, czy Tamrona, albo Tokinę mogę też kupić, co do Sony już nie jest takie oczywiste.
Odnośnie problemów BF/FF to widocznie miałem koszmarnego pecha, bo skusiłem się na Sigmę 50-150EX do Sony i niestety problemy były, musiałem wysyłać na kalibrację, więc w Sony z niezależnymi wcale nie jest tak różowo jakby się zdawało.
MAF- zgadzam się z Tobą, brakuje czegoś w rodzaju A7xx, ale nie od razu Kraków zbudowano( Rzym też..).
Wymagasz od Sony obecnego niedługo na rynku lustrzanek tego samego co od usadowionego przez wiele lat Canona i Nikona. Jest to trudny rynek, czego doświadczył znacznie większy gigant w branży elektronicznej (Sansung) który wycofał się z produkcji lustrzanek, grozi to niestety też Olympusowi i Pentaxowi. Cóż, teraz nie ma, ale pewnie będzie, jakoś te parę miesięcy trzeba się przemordować. Jak ktoś niecierpliwy, trudno, idzie do konkurencji, nikt nikog nie trzyma na smyczy. Lepiej może stracić częśc przyszłych użytkowników Sony żeby lepiej dopracować produkt, niż zrobić kompletnego "babola" w rodzaju Smarka Canona i świecić oczyma przed klientami.
Mysle ze Sony jako pierwszy rozsadnie podzieli rynek. Amatorow od poczatkujacych do zaawansowanych potrzyma w APSC gdzie sa dla nich szkla i puszek do wyboru do koloru a Entuzjastow fotografii zaprosi do FF gdzie matryce juz na tyle tanie ze da sie zrobic apraty FF za 4-5k zl.
I na to zaproszenie czekam cierpliwie.
samsung większy gigant w elektronice niż sony ?? tyle tałatajstwa elektronicznego co sony to mało kto produkuje a juz z pewnościa nie samsung....zarówno asortymentem, jak i budżetem
@monangel
No .Samsung Electronics jest sporo większy niż całe Sony:
link
A tu jeszcze ranking gigantów elektronicznych:
link
Warto może przypomnieć, że Sony NIE produkuje: lodówek, pralek, odkurzaczy, kuchenek mikrofalowych, piekarników, okapów, zmywarek, klimatyzacji, drukarek laserowych i dysków twardych. :)
Ale na dzień dzisiejszy Sony w branży foto progresuje najbardziej.
Progresuje? Chyba źle czytam, progres to do przodu - miałeś na myśli regres :-))
Dodam, że Samsung robi statki, samoloty, najnowsze telewizory 3d, koleje i inne. Czebol krytykowany i słusznie ale jak tak dalej pójdzie to za 20 nasze wnuki o Sony, Canonie i Nikonie będą oglądały w muzeum. A szkoda.
Samsung nawet na polu czysto elektronicznym przegonił niektóre japońskie giganty ( produkcja TV Lcd, kompaktowe apararaty foto). No cóż, chcemy tego, czy nie, zmienia się powoli geografia rynku.
darmuszka- Zobacz ile było lustrzanek Sony 4 lata temu a ile teraz. To się nazywa progres, lub jak kto woli, wzrost sprzedaży. Jeżeli to jest regres, to nie jedna firma chciała by takiego regresu....
Samsung Electronics nie robi statków i samolotów - to inny dział firmy.
darmuszka, chyba mylisz pojęcia.
W sumie to fajne, małe zgrabne aparaciki. Wydają się wygodniejsze niż poprzednicy. Jak się spokojnie zastanowić dla początkującego w sam raz.
@MAF
I właśnie po to zostały stworzone! I nie mają na celu poszerzać oferty firmy Sony o dodatkowe modele, tylko są zwykłymi następcami serii A2x0 / A3x0. Nie ma w nich za wiele nowości, gdyż docelowy użytkownik i klasa sprzętu się nie zmieniła. Zmiany były tylko związane z obsługą i ergonomią, aby ten początkujący jak najlepiej się poczuł z tym aparatem w ręku. Swoją drogą, dobrze że Sony ma jeszcze klasę aparatów z matrycą CCD, do zdjęć dziennych przy niskich ISO lepiej się nadaje niż CMOS. Dzięki temu, może i profesjonaliści mający w swoim plecaku A700/A900 z CMOSami sięgną po ten model, jako tanie uzupełnienie do zdjęć plenerowych.
Tylko mogliby się zlitować nad bidulami początkującymi i oddać im ten AEL...
@MAF
Gdybys przeczytal dokladnie mojego post'a, wiedzialbys ze zdaje sobie sprawe z braku odpowiednika 7D ale jednoczesnie licze na to ze niedlugo wreszcie takowy sie pojawi.
A poki co, majac mozliwosc oceny tego co potrafi zarowno a450 (matryca ta co w a550) oraz a900, stwierdzam ze pod wzgledem jakosc obrazowania te aparaty pokrywaja 100% tego co moze chiec/potrzebowac zarowno ktos lubujacy sie w APS-C jak i ktos celujacy w FF....
I mozna gadac dlugo na temat "brakow" a450/a550 i a900/a850... Mozna tylko po co? Biorac pod uwage jakosc uzyskiwanych obrazow i cene jaka trzeba za nie zaplacic, mozna smialo powiedziec ze te aparaty sa BEZKONKURENCYJNE. Szkoda ze tak wielu z Was przyczepia sie do np. braku gornego wyswietlacza jako do opcji, ktora degraduje efekt koncowy i uniemozliwia wrecz wykonanie dobrego zdjecia. Mysle ze powinniscie sie bardziej skupic na samym obrazie jaki produkuje dany sprzet a mniej na tym jaka ma wypisana na "czole" nazwe...
Dla mnie wazne sa detale, kolory (zwlaszcza to jak sie zmieniaja kiedy podbijam iso), dynamika. Te wszystkie rzeczy naprawde swietnie wypadaja u Sony. Malo kto to niestety wie, malo kto glosno o tym mowi. Bo najwazniejszy jest jakis tam guzik czy wyswietlacz i iso 25600.....
No i jesli juz szufladkujemy sprzet, ktory jest do czego, dodam ze moim a900 robilem juz przerozne zdjecia. Od zdjec kibli (fotografia wnetrz), przez portrety (plener i studio), zwierzyne (ptaki, wiewiory i inne zwierzaki) po sluby (reporterka i plener)... I nie moge powiedziec zeby w ktorymkolwiek z w/w tematow aparat mnie w jakikolwiek sposob ograniczyl i sprawil, ze zdjecie nie wyszlo... A a200, ktory mi towarzyszyl w tych zdjeciach spisywal sie rownie dobrze i stanowil fantastyczne uzupelnienie....
Wybierajmy co nam sie podoba i robmy czym nam sie podoba. Ale wypowiadajmy sie tylko o tym, o czym mamy pojecie. ;)
@MAF
Jeszcze jedno. Ze szklarni, ktora wymieniles, wnioskuje ze posiadasz Canona. I ciesze sie z tego, ze jestes z niego zadowolony. Nie umniejszam nijak tego, ze to DOBRY sprzet. I wierze w to, ze tak jak mi Sony, tak Tobie Canon w 100% wystarcza. To jednak nie powod zeby skreslac Sony za to ze go juz nie uzywasz.
Całkowicie zgadzam się z sparky81. Np taka A200 robi naprawdę rewelacyjne zdjęcia choć była swego czasu chyba najtańszą lustrzanką na rynku (888 zł). I zapewniam Was w tandemie z 1.4 50 w rękach dobrego fotografa czyni cuda.
@sparky81, ja bynajmniej nie skreślam Sonego. Co więcej gdybym zarabiał foto i nie potrzebował sprawnego AF-C to na 100% dalej byłbym w systemie Sony. Sony ma świetne szkła, tyle że jak dla mnie są one "za świetne" jak na moje potrzeby amatorskie. Tyle że odbiegliśmy troszkę od tematu newsa.
Zauważyliście że wypadł z oferty aparat z mniejszą matrycą? Ciekawe czy to stały trend i czy oznacza brak następcy A500?
A500, podobnie jak A300 ciezko bylo dobrze wycenic, kiedy na rynku byl A200 i jest a450.
Jesli ktos chce lepszy wizjer wybierze a450, a200... jesli ktos chce LV to wybierze a550, a350... srodkowe modele chyba musialy sie nie sprzedawac i mysle ze w kolejnych seriach mogliby je pominac...
Ciekawe jak nazwą następców? Może nastąpi zmiana systemu nazw? Bo co dalej w tej klasie po A290/A390?
MAF - może dla podkreślenia zmiany pokoleniowej wprowadzą nową serię nazw, jak to było u Minolty. Np. Dynax 504, 600 itd Dynax 3,4,5,7,9...Dynax 5000xi, 7000xi itd....
Może pójdą w ślady Minolty i powstaną generacje:
300i, 500i, 700, 900i
300xi, 500xi, 700xi, 900xi
3000i, 5000i, 7000i, 9000i
30, 50, 70, 90
3, 5, 7, 9...
@zentaurus
ubiegłeś mnie :)
pozdrawiam!
> 300xi, 500xi, 700xi, 900xi
Takich chyba nie było :)
Przerzucając na Alphy, powinno być:
300si, 500si, 700si, 900si
oraz
3xi, 5xi, 7xi, 9xi
Byle tylko nie popełnili błędu Minolty i nie udziwnili nadmiernie tych xi...
Wg mnie Minolta miała jeszcze przejrzyście, pierwsza cyfra sugerowała klasę aparatu, a 'tył' generację.
Czyli 3xi oznaczało model niski, amatorski, z czasów produkcji generacji aparatów z końcówką 'xi', a model 8000i oznaczał wysokiej klasy model minolta (ósemki i dziewiątki Minolty królowały naprzemiennie), z czasów produkcji generacji 'i'.
Zresztą Sony ma podobnie - im wyższy numerek, tym wyższy model. Pytanie co będzie teraz, bo numerki im się powoli kończą, a w klasie amatorskiej już skończyły :)
Gorzej ma nieco np. Nikon.
Model D90 znajduje się pomiędzy D300, a D5000... Dlaczego? Może teraz zrobią porządek...
Canon, podobnie jak Sony, też ma schematyczne nazewnictwo - im wyższa liczba, tym nowszy model, im mniej zer tym wyższej klasy aparat.
archangelgabrys, z Canonem to nie jest tak łatwo. 1Ds mkIII i 5D - który jest nowszy?
Rzeczywiście, w klasie profesjonalnej dochodzi rozróżnienie poprzez 'Mark' :)