Test kompaktów pod choinkę 2014
5. Samsung WB350F
Podobnie jak większość aparatów w teście, model ten miał swoją premierę na początku 2014 roku. W pudełku oprócz aparatu znajdziemy:
- dedykowaną baterię litowo-jonową,
- zasilacz sieciowy z przewodem USB,
- pasek na nadgarstek,
- skróconą instrukcję obsługi,
- kartę gwarancyjną i informację o warunkach użytkowania.
Podstawowe właściwości aparatu fotograficznego Samsung Smart WB350F:
- 16-megapikselowa matryca BSI CMOS 1/2.3",
- obiektyw z 21-krotnym zoomem optycznym o zakresie ogniskowych 23–483 mm (ekwiwalent) i świetle f/2.8–5.9,
- optyczna stabilizacja obrazu,
- 3-calowy dotykowy wyświetlacz LCD,
- zakres czułości ISO: 80–3200, auto,
- nagrywanie filmów z prędkością 30 kl/s (Full HD, HD, VGA),
- moduł Wi-Fi (z obsługą NFC),
- obsługa kart MicroSD, MicroSDHC, MicroSDXC,
- wymiary: 113×65.1×25 mm,
- waga: 216 g (bez baterii).
Budowa i jakość wykonania
Producent określa wygląd modelu WB350F jako „połączenie stylu retro z nowoczesnością”. Nie da się ukryć, że jest w tym trochę racji, bo aparat swym wyglądem odbiega od typowego przedstawiciela uniwersalnej „małpki”. Szczególnie korzystnie wygląda przód aparatu pokryty w całości (jak twierdzi producent) ekologiczną skórą. Szczególnie stylowo wygląda to w przypadku posiadanego przez nas białego modelu, choć podejrzewamy, że wersje brązowa i czarna nie pozostają pod tym względem w tyle. Dostępna jest również wersja czerwona oraz niebieska. Fragment owej skóry zdobi również tylną ściankę, będąc jednocześnie oparciem dla kciuka. Ogólnie jakość obudowy aparatu jest na bardzo dobrym poziomie, wszystkie elementy są dobrze wykonane i spasowane. Mimo niskiej ceny nie widać tu żadnych kompromisów i oszczędności.
Samsung WB350F wyposażony jest we wbudowaną lampę błyskową. Jego rozmiary to 113.6×65.1×25.0 mm, a waga wynosi 216 g bez akumulatora. Pod względem wagi i wymiarów wszystkie prezentowane w tym teście aparaty wyglądają bardzo podobnie.
Przednią ściankę zdominował oczywiście obiektyw, który wystaje z korpusu na niecały centymetr. Wydawać się to może dużo, jednak to standard w klasie kompaktów z zoomem 20–30 krotnym. Jedynym innym wyróżniającym się elementem na przedniej ściance jest dioda samowyzwalacza , która wspiera także pracę autofokusa.
Ścianka górna zawiera typowy zestaw przycisków, jak na tę klasę urządzenia. Zaczynając od prawej strony, znajdziemy kółko zmiany trybów, potem dźwignię zmiany ogniskowej ze spustem migawki w środku oraz włącznik. Po lewej stronie dostrzeżemy wieczko zakrywające lampę błyskową, a na środku jeden mały otwór na mikrofon – łatwo się z tej liczby domyśleć, że mamy tu do czynienia z mikrofonem monofonicznym. Dodatkowo, na lekko pochylonej części górnej ścianki znajduje się przycisk wysuwający lampę błyskową oraz przycisk oznaczony DIRECT LINK – o którym opowiemy nieco więcej w dalszej części testu.
Tylna ścianka również nie zawiera niespodzianek. Większą jej część zajmuje 3-calowy wyświetlacz dotykowy o rozdzielczości 460 tys. punktów. Funkcjonalność ekranu dotykowego została dobrze przemyślana, dzięki czemu wszystkie widoczne na ekranie opcje mogą być obsługiwane dotykowo, również w ten sposób poruszać się możemy po menu opcji itd.
Po prawej stronie, w miejscu gdzie trzymamy kciuk, znajduje się dedykowany przycisk rozpoczynający nagrywanie filmu. Poniżej klasyczny pięcioelementowy układ – w centralnym miejscu czterokierunkowy wybierak, bez żadnego pokrętła, o funkcjach:
- zmiany trybu wyświetlania,
- samowyzwalacz/zdjęcia seryjne,
- tryb makro,
- lampa błyskowa.
Prawa ścianka aparatu zawiera solidną klapkę pod którą kryje się klasyczne gniazdo mini USB.
Spód aparatu zawiera łącze statywowe umieszczone pośrodku oraz klapkę z zamontowaną sprężynką, skrywającą baterię oraz kartę pamięci micro SD. Akumulator chroniony jest dodatkową blokadą, dzięki czemu nie ma mowy o jego przypadkowym wypadnięciu przy wymianie baterii.
Aparat zasilany jest przez akumulator litowo-jonowy SLB-10A, którego wydajność oceniono na około 300 zdjęć lub 120 minut materiału filmowego.
Obiektyw
Testowany Samsung wyposażony jest w obiektyw o ogniskowych 4.1–86.1 mm, co daje ekwiwalent dla pełnej klatki 23–483 mm, czyli zoom 21-krotny. Najszerszy kąt ma światłosiłę f/2.8, podczas gdy najdłuższa ogniskowa ma f/5.9. Jest to zatem zakres bardzo uniwersalny, choć ustępujący pod kątem maksymalnej ogniskowej pozostałym aparatom w stawce – rekordzista ma ekwiwalent wynoszący 750 mm. Cieszy natomiast niezła jasność dla szerokiego kąta – można mieć nadzieję na lepszą jakość zdjęć w gorszych warunkach oświetleniowych.
4.1 mm (ekwiwalent 23 mm) |
86.1 mm (ekwiwalent 483 mm), zoom 21 x |
Aparat posiada dodatkowo tryb makro, pozwalający fotografować (dla ogniskowej szerokokątnej) z odległości od 10 cm. Poniżej prezentujemy maksymalną skalę odwzorowania, jaką udało nam się uzyskać na zdjęciu.
Menu i użytkowanie
Menu aparatu podzielone jest na dwa główne działy. Większość ogólnych ustawień dostępna jest jako dodatkowy tryb na kółku nastaw aparatu, po ustawieniu którego mamy dostęp do konfiguracji aparatu.
Wiele parametrów i ustawień aparatu dostępna jest w trybie fotografowania. Te najczęstsze dla danego trybu – po naciśnięciu przycisku Fn. Jeszcze więcej dostępnych jest pod przyciskiem Menu.
Tryby pracy dostępne w aparacie (pod kółkiem trybów pracy) to:
- Inteligentny automatyczny – fotografowanie w trybie Scena wybranym automatycznie za pomocą aparatu,
- Program – tryb preselekcji przysłony i migawki,
- Preselekcja przysłony, Preselekcja migawki,
- Ręcznie – pełny tryb manualny,
- Tryb inteligentny – zrobienie zdjęcia z opcjami wstępnie skonfigurowanymi dla określonej sceny,
- Najlepsze ujęcie – Najlepsze ujęcie: zrobienie wielu zdjęć i zastąpienie na nich twarzy tak, aby uzyskać jak najlepszy obraz,
- Magiczny efekt – pod tym zbiorczym trybem kryje się kilka innych trybów umożliwiających fotografowanie przy użyciu efektów specjalnych,
- Ustawienia – wspomniane wcześniej menu konfiguracyjne,
- Wireless Network – tryby pracy związane z komunikacją bezprzewodową.
- upiększanie twarzy – zrobienie portretu z opcjami umożliwiającymi ukrycie niedoskonałości twarzy,
- seria zdjęć – seryjne rejestrowanie zdjęć z prędkością 5 klatek na sekundę (6 zdjęć w serii),
- pejzaż – fotografowanie nieruchomych scen i pejzaży,
- makro – fotografowanie obiektów małych lub ze zbliżeniem,
- stopklatka – fotografowanie szybko poruszających się obiektów,
- bogate kolory – wykonanie wielu zdjęć tego samego obiektu przy różnych wartościach ekspozycji i połączenie ich w celu utworzenia dynamicznego zdjęcia. Jest to zatem klasyczny HDR,
- panorama – wykonywanie panoram,
- wodospad – fotografowanie scen z wodospadami,
- sylwetka – fotografowanie ciemnych obiektów na jasnym tle,
- zachód – fotografowanie scen o zachodzie słońca z naturalnie wyglądającymi odcieniami czerwieni i żółci,
- zdjęcie w warunkach słabego oświetlenia – wykonanie wielu zdjęć bez lampy błyskowej w warunkach słabego oświetlenia. Aparat łączy je w celu utworzenia jednego obrazu, który jest jaśniejszy i mniej rozmazany,
- fajerwerki – fotografowanie scen z fajerwerkami,
- ślady świetlne – fotografowanie scen ze śladami świetlnymi w warunkach słabego oświetlenia.
- Moja magiczna ramka: zrobienie zdjęcia i wybranie obszaru, który ma być przezroczysty. Nałożenie nowo zrobionego zdjęcia na obszar,
- Zdjęcie z animacją: zrobienie serii zdjęć i połączenie ich, a następnie wybranie obszaru do animowania w celu utworzenia animacji GIF,
- Filtr zdjęć: zrobienie zdjęcia z różnymi efektami filtrów,
- Filtr filmów: nagranie filmu z różnymi efektami filtrów,
- Effect Artist: zrobienie zdjęcia z różnymi efektami filtrów lub tekstur, a następnie dodanie do niego efektów pędzla lub pióra,
- Kolorowy pędzel: zrobienie zdjęcia z efektami filtra, a następnie utworzenie wyraźniejszego lub bardziej kolorowego obszaru poprzez narysowanie na nim linii,
- Edytor zdjęć: edycja zdjęć przy użyciu różnych efektów.
- Miniatura – zastosowanie efektu przesunięcia w celu wyświetlenia obiektu jako miniatury,
- Winiety – zastosowanie kolorów typu retro, wysokiego kontrastu i wyeksponowanego efektu winietowego typowego dla aparatów Lomo,
- Rysunek tuszem – nałożenie efektu szkicu malowanego tuszem,
- Obraz olejny – zastosowanie efektu obrazu olejnego,
- Komiks – zastosowanie efektu obrazu komiksowego,
- Promienie światła – dodanie linii promieniujących na zewnątrz z jasnych obiektów, aby imitować wizualny efekt promieni światła,
- Szkic – zastosowanie efektu szkicu piórem,
- Miękki – ukrycie niedoskonałości twarzy lub zastosowanie bajkowych efektów,
- Rybie oko – przyciemnienie krawędzi kadru i zniekształcenie obiektów, aby imitować efekt obiektywu typu „rybie oko”,
- Klasyczna – zastosowanie efektu czarno-białego,
- Retro – zastosowanie efektu z odcieniami sepii,
- Zdjęcie z zoomem – rozmycie krawędzi zdjęcia w celu wyróżnienia obiektów znajdujących się w środku.
- Winiety – zastosowanie kolorów typu retro, wysokiego kontrastu i wyeksponowanego efektu winietowego typowego dla aparatów Lomo,
- Szkic – zastosowanie efektu szkicu piórem,
- Rybie oko – przyciemnienie krawędzi kadru i zniekształcenie obiektów, aby imitować efekt obiektywu typu „rybie oko”,
- Klasyczna – zastosowanie efektu czarno-białego,
- Retro – zastosowanie efektu z odcieniami sepii,
- Paleta efektu 1 – pozwala tworzyć żywe obrazy z ostrym kontrastem i intensywnymi kolorami,
- Paleta efektu 2 – sprawia, że sceny są czyste i wyraźne,
- Paleta efektu 3 – pozwala na zastosowanie miękkiego odcienia brązu,
- Paleta efektu 4 – pozwala tworzyć efekt zimna i monotonii.
- Światło – tworzenie efektu rozproszenia światła,
- Lomo – imituje efekt obiektywu aparatu Lomo,
- Pęknięcie – tworzenie efektu pękniętej ziemi,
- Sepia – zastosuj brązowe odcienie sepii,
- Tkanina – tworzenie efektu tkaniny,
- Stare kino – tworzenie atmosfery zdjęcia zrobionego w stylu stare kino,
- Zmięty papier – umożliwia tworzenie efektu zmiętego papieru,
- Akwarela – zastosowanie efektu akwareli,
- Fala – tworzenie efektu fali,
- Komiks – zastosuj efektu komiksu,
- Piasek – tworzenie efektu piasku,
- Raster – tworzenie efektu raster,
- Chropowata ściana – tworzenie efektu chropowatej ściany,
- Szkic – zastosowanie efektu szkicu piórem,
- Sepia-Kreskówka – umożliwia tworzenie efektu brązowawej kreskówki.
Aparat nie posiada wizjera. W trybie odtwarzania dostępny jest widok prezentujący sam obrazek oraz możliwe jest wyświetlenie dodatkowych informacji wraz z histogramem.
Dostępne jest też przeglądanie miniatur w dwóch rozmiarach. Dodatkowo do dyspozycji jest przycisk FILTER, dzięki któremu miniatury zostaną pogrupowane według dni lub typu pliku (zdjęcie/film).
Podczas przeglądania zdjęć, pod przyciskiem MENU mamy zestaw dodatkowych opcji:
- udostępnij poprzez WiFi,
- usuwanie jednego lub wielu plików,
- przycięcie filmu,
- rozpoczęcie pokazu slajdów oraz jego opcje (m.in. efekt przejścia),
- zabezpieczenie obrazu,
- edycja obrazu.
Autofokus może pracować w trybie Centralny AF (czyli względem środkowej ramki zdjęcia) lub Multi AF (względem jednego z 9 dostępnych obszarów). Ponadto, dzięki dotykowemu ekranowi, możemy sterować autofokus dotykiem w trzech różnych trybach:
- dotykowy AF – ustawienie ostrości na obiekcie dotkniętym na ekranie,
- śledzenie AF – śledzi ostrość na obiekcie dotkniętym na ekranie,
- zdjęcie za jednym dotknięciem – ustawienie ostrości z jednoczesnym wyzwoleniem migawki.
Tryb zdjęć seryjnych dostępny jest w dwóch wariantach, oba dotyczą pełnej rozdzielczości i umożliwiają wykonanie tylko 6 zdjęć w serii – z prędkością 7.1 lub 3 zdjęć na sekundę. Zapisanie zdjęć może potrwać dłużej w zależności od pojemności i wydajności karty pamięci. Aparat nie posiada dodatkowych trybów specjalnych dotyczących szybszych zdjęć seryjnych, jednak pośród trybów inteligentnych znajdziemy pośredni tryb seryjny, pozwalający zapisywać z prędkością 5 zdjęć na sekundę.
Wartości ekspozycji dobierane są na zasadzie pomiaru matrycowego, centralnie-ważonego lub punktowego. Samsung WB350F oferuje możliwość regulacji korekty ekspozycji w zakresie ± 2 EV z krokiem 1/3 EV. W trakcie codziennego użytkowania nie zauważyliśmy specjalnych problemów z doborem ekspozycji.
Lampa błyskowa zbudowana jest tak, by choć trochę bardziej odstawać od korpusu, dzięki czemu przy standardowym użyciu efekt czerwonych oczu nie jest tak wyraźny, jednak nadal widoczny. Lampa pracować może w następujących trybach:
- auto – lampa błyskowa zostanie automatycznie wyzwolona, jeśli obiekt lub jego tło będą ciemne,
- czerwone oczy – lampa zostanie wyzwolona dwukrotnie, aby zredukować efekt czerwonych oczu,
- błysk wypełniający – lampa wyzwalana jest zawsze, z automatycznie dostosowaną siłą,
- wolna synchronizacja – wyzwolenie lampy przy dłuższym czasie otwarcia migawki,
- redukcja czerwonych oczu – połączenie trybu „czerwone oczy” z automatycznie użytą korekcją czerwonych oczu.
- automatyczny,
- dzienne,
- zachmurzenie,
- jarzeniowe h,
- jarzeniowe l,
- żarowe,
- temperatura koloru,
- ustawienia własne.
Aparat włącza się szybko. W rzadkich przypadkach trzeba przycisk docisnąć aby aparat zareagował na komendę, trochę niezbyt przyjemne wrażenie toporności sprawia też dość głośny „klik” przycisków. Operowanie ogniskową jest natomiast precyzyjne, a autofokus nie sprawia problemów. Klapka skrywająca baterię i kartę pamięci nie zamyka się na zatrzask, konieczne jest dodatkowe przesunięcie przycisku. Ekran LCD w Samsungu WB350F spisuje się bardzo dobrze, obraz jest wyraźny i płynnie wyświetlany nawet w warunkach gorszego oświetlenia, za co należy mu się pochwała.
Samsung WB350F wyposażony jest w matrycę 1/2.3" typu BSI CMOS o efektywnej liczbie pikseli około 16.3 miliona. Aparat potrafi rejestrować zdjęcia, korzystając z czułości ISO w zakresie od 80 do 3200. Zapisuje fotografie i filmy na kartach standardu SD, SDHC lub SDXC, ma też wewnętrzną pamięć o pojemności jedynie 9.5 MB. Obrazy zapisywane są jako pliki JPEG o aspekcie boków 4:3 , 3:2 oraz 16:9. Maksymalna dostępna rozdzielczość wynosi 4608×3456 pikseli.
Funkcje dodatkowe
Jak wspomnieliśmy przy opisie menu aparatu, dysponuje on wieloma różnymi filtrami efektowymi oraz kilkoma trybami specjalnymi, którym przyjrzymy się w tym punkcie.
Bogate kolory
Pod tym „trybem inteligentnym” kryje się klasyczny HDR powstający przez wykonanie kilku zdjęć w serii i odpowiednie ich sklejenie w jedno wynikowe zdjęcie o poprawionej dynamice tonalnej.
Tryb HDR | Tryb normalny |
Tryb ten faktycznie poprawia dynamikę tonalną zdjęć i czyni to w sposób naturalny, nie produkując przesadzonych, sztucznych obrazków.
Panorama
Wykonywanie panoram jest bardzo proste, wystarczy tylko włączyć odpowiedni tryb i w miarę jednostajnym ruchem obrócić aparat w odpowiednią stronę. Po kilku sekundach uzyskamy podgląd gotowego efektu. Trzeba przyznać, że panoramy wykonywane przez Samsunga są jednymi z lepszych – mało na nich błędów i artefaktów.
Zdjęcie w warunkach słabego oświetlenia
Kolejny „tryb inteligentny”, który polega na odpowiednim wykorzystaniu kilku zdjęć wykonanych w serii, by stworzyć wynikowe zdjęcie z mniejszą liczbą szumów. Dzięki temu jest to dobry sposób na poprawienie jakości zdjęć w słabych warunkach oświetleniowych, bez użycia statywu i wydłużania czasu ekspozycji.
Zdecydowanie warto korzystać z tego trybu, wynikowe zdjęcia są dużo lepsze (pod względem szumu, kolorystyki) niż próby wykonania pojedynczego zdjęcia w tych samych warunkach.
Filtry zdjęć
Efekty działania poszczególnych filtrów zdjęć są następujące:
Miniatura |
Winieta |
Rysunek tuszem |
Obraz olejny |
Komiks |
Promienie światła |
Szkic |
Miękki |
Rybie oko |
Klasyczny |
Retro |
Zdjęcie z zoomem |
Effect Artist
Efekty działania różnych pozycji trybu „Effect Artist” są następujące:
Światło |
Lomo |
Pęknięcie |
Sepia |
Tkanina |
Stare kino |
Papier |
Akwarela |
Fala |
Komiks |
Piasek |
Raster |
Ściana |
Szkic |
Sepia – Kreskówka |
Moja magiczna ramka
Efekt ten pozwala na naniesienie dwóch zdjęć na siebie, ustalając przezroczystość oraz nakładany obszar, który może być prostokątny, okrągły, w kształcie serca, bądź dowolnie narysowany za pomocą palca na ekranie.
Filmowanie
Filmowanie w Samsungu WB350F rozpocząć można w dowolnej chwili za pomocą dedykowanego przycisku na obudowie. W trakcie nagrywania dostępna jest stabilizacja obrazu, możliwe jest też operowanie ogniskową. Jeśli chcemy pozbyć się hałasu związanego z działaniem mechanizmu zooma, należy w opcjach włączyć tryb „Dźwięk na żywo”. Spowoduje to przyciszenie i zmianę brzmienia nagranego dźwięku w trakcie zoomowania. Aparat umożliwia nagrywanie filmów Full HD (1920×1080) o długości do 20 minut. Nagrane filmy zapisywane są w aparacie jako pliki MP4 (H.264). Dostępne rozdzielczości filmów to:
- 1920×1080, z szybkością 30 kl/s,
- 1280×720, z szybkością 30 kl/s,
- 640×480, z szybkością 30 kl/s,
- tzw. do udostępniania – publikowanie w usłudze udostępniania za pośrednictwem sieci bezprzewodowej (maksymalnie 30 sekund).
Podczas nagrywania filmu można przechwytywać pojedyncze klatki (maksymalnie 6 zdjęć, w rozdzielczości w jakiej nagrywany jest film) bez przełączania się do trybu fotografowania, naciskając po prostu spust migawki. W aparacie nie ma żadnego (coraz modniejszego) trybu zdjęć w zwolnionym tempie (przy dużej liczbie klatek na sekundę).
Parametry takie jak balans bieli czy pomiar światła są uwzględniane w trakcie filmowania, jednak nie można ich zmieniać podczas rejestracji. Nie ma również możliwości nagrywania w trybie np. preselekcji przysłony. Dodatkowo zastosować możemy kilka efektów specjalnych, tych samych, co dostępne w trybie „filtrów zdjęć”.
Przykładowe klipy:
- Film 1 – Full HD 60 fps w dzień: 67.5 MB,
- Film 2 – Full HD 60 fps w dzień: 47.1 MB,
- Film 3 – Full HD 60 fps nocą: 49.4 MB.
Łączność WiFi
Dzięki wbudowanej w aparat komunikacji bezprzewodowej mamy dostęp do następujących funkcji dodatkowych. Wymagają one zainstalowania na smartfonie/tablecie programu Samsung SMART CAMERA App.
- AutoShare – zdjęcie wykonane aparatem jest zachowywane automatycznie na smartfonie,
- MobileLink – pliki można z łatwością przesyłać z aparatu do smartfona z menu podglądu zdjęć,
- Remote Viewfinder – za pomocą smartfonu można zdalnie sterować aparatem, min. zdalnego wyzwalać migawkę, mając podgląd z aparatu. Zrobione zdjęcie zostanie wyświetlone na smartfonie.
Tryby te są dostępne zarówno poprzez komunikację WiFi, jak również poprzez NFC (jeśli dysponujemy smartfonem z obsługą NFC). Należy zatem pochwalić aparat za dobrze wykorzystaną funkcjonalność komunikacji bezprzewodowej.
Podsumowanie
Jak na aparat w cenie 600 zł, Samsung zaskakuje pozytywnie jakością wykonania i wyglądem. Nie widać tu żadnej taniości. Również jakością zdjęć i filmów nie odstaje aż tak bardzo od stawki. Poziom szumów, który możemy zobaczyć w rozdziale jakość zdjęć, jest przyzwoity do czułości ISO 400 i nie powoduje zbytniej utraty szczegółów (jak na tę klasę aparatu). Gorzej jest już przy wysokich czułościach, gdzie aparat odstaje od droższych modeli. Pod kątem optyki widać słabszą ostrość na brzegu kadru, którą aparat próbuje uratować wyostrzaniem programowym – co dla wprawnego oka wcale nie poprawia sytuacji.
Nie jest również źle pod kątem funkcji dodatkowych – duża liczba różnorakich efektów, tryb HDR, panoramy i zdjęć nocnych z ręki to użyteczne tryby i cieszy ich obecność w modelu tej klasy. Dalej już jednak zaczynają się oszczędności – jest to po prostu aparat funkcjonalnie dostosowany do mniej zaawansowanych użytkowników, co wcale nie musi być jego wadą. Przemyślany interfejs dotykowy może podobać się osobom początkującym, jednak bardziej zaawansowani użytkownicy z pewnością woleliby lepsze sterowanie w trybach manualnych.
-
Zalety:
- ogniskowa od 23 mm przy f/2.8,
- ładny wygląd,
- tryby dodatkowe takie jak HDR, „hand-held” i panorama,
- sporo wbudowanych filtrów i efektów,
- ciekawa, dotykowa edycja zdjęć,
- solidne wykonanie,
- użyteczny ekran dotykowy,
- wbudowany moduł WiFi,
- technologia NFC,
- atrakcyjna cena.
- maksymalna ogniskowa tylko 483 mm,
- słaba ostrość na brzegu kadru,
- dźwięk mono,
- nieco uciążliwe korzystanie z trybów PASM,
- problematyczny balans bieli przy świetle żarowym,
- brak trybów nagrywania wideo w zwolnionym tempie,
- słaby tryb makro.
Wady:
Zdjęcia przykładowe