Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Partnerzy








Oferta Cyfrowe.pl

Aktualności

Voigtlander Nokton 58 mm f/1.4 SL II - zdjęcia przykładowe

Voigtlander Nokton 58 mm f/1.4 SL II - zdjęcia przykładowe
20 lipca
2010 00:01

Nasze zdjęcia przykładowe wykonane obiektywem Voigtlander Ultron 40 mm f/2 SL II Aspherical wywołały ożywioną dyskusję. Aby więc kolejnych tematów do dyskusji nie zabrakło, prezentujemy zdjęcia przykładowe wykonane obiektywem Voigtlander Nokton 58 mm f/1.4 SL II podpiętym do pełoklatkowego Nikona D3x.

Przypominamy, że zdjęcia były zapisywane jako pliki JPEG o najlepszej jakości, z minimalnym wyostrzaniem oraz z wyłączoną redukcją szumów.


Zdjęcia przykładowe

Voigtlander Nokton 58 mm f/1.4 SL II - zdjęcia przykładowe
Voigtlander Nokton 58 mm f/1.4 SL II - zdjęcia przykładowe
Voigtlander Nokton 58 mm f/1.4 SL II - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon D3x
Parametry: 58 mm, f/1.4, exp. 1/1250 s, ISO 100
Plik: JPEG, 6048×4032 pix, 7.11 MB
Aparat: Nikon D3x
Parametry: 58 mm, f/1.4, exp. 1/2500 s, ISO 100
Plik: JPEG, 6048×4032 pix, 6.11 MB
Aparat: Nikon D3x
Parametry: 58 mm, f/1.4, exp. 1/3200 s, ISO 100
Plik: JPEG, 6048×4032 pix, 6.43 MB
Voigtlander Nokton 58 mm f/1.4 SL II - zdjęcia przykładowe
Voigtlander Nokton 58 mm f/1.4 SL II - zdjęcia przykładowe
Voigtlander Nokton 58 mm f/1.4 SL II - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon D3x
Parametry: 58 mm, f/1.4, exp. 1/8000 s, ISO 100
Plik: JPEG, 6048×4032 pix, 8.11 MB
Aparat: Nikon D3x
Parametry: 58 mm, f/1.4, exp. 1/100 s, ISO 400
Plik: JPEG, 6048×4032 pix, 8.28 MB
Aparat: Nikon D3x
Parametry: 58 mm, f/1.4, exp. 1/8000 s, ISO 100
Plik: JPEG, 6048×4032 pix, 6.77 MB
Voigtlander Nokton 58 mm f/1.4 SL II - zdjęcia przykładowe
Voigtlander Nokton 58 mm f/1.4 SL II - zdjęcia przykładowe
Voigtlander Nokton 58 mm f/1.4 SL II - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon D3x
Parametry: 58 mm, f/1.4, exp. 1/3200 s, ISO 100
Plik: JPEG, 6048×4032 pix, 7.68 MB
Aparat: Nikon D3x
Parametry: 58 mm, f/1.4, exp. 1/8000 s, ISO 100
Plik: JPEG, 6048×4032 pix, 7.41 MB
Aparat: Nikon D3x
Parametry: 58 mm, f/2.0, exp. 1/8000 s, ISO 100
Plik: JPEG, 6048×4032 pix, 7.42 MB
Voigtlander Nokton 58 mm f/1.4 SL II - zdjęcia przykładowe
Voigtlander Nokton 58 mm f/1.4 SL II - zdjęcia przykładowe
Voigtlander Nokton 58 mm f/1.4 SL II - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon D3x
Parametry: 58 mm, f/2.0, exp. 1/160 s, ISO 400
Plik: JPEG, 6048×4032 pix, 8.88 MB
Aparat: Nikon D3x
Parametry: 58 mm, f/2.0, exp. 1/2500 s, ISO 100
Plik: JPEG, 6048×4032 pix, 7.87 MB
Aparat: Nikon D3x
Parametry: 58 mm, f/2.0, exp. 1/5000 s, ISO 100
Plik: JPEG, 6048×4032 pix, 9.58 MB
Voigtlander Nokton 58 mm f/1.4 SL II - zdjęcia przykładowe
Voigtlander Nokton 58 mm f/1.4 SL II - zdjęcia przykładowe
Voigtlander Nokton 58 mm f/1.4 SL II - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon D3x
Parametry: 58 mm, f/2.0, exp. 1/500 s, ISO 200
Plik: JPEG, 6048×4032 pix, 10.06 MB
Aparat: Nikon D3x
Parametry: 58 mm, f/2.8, exp. 1/1000 s, ISO 100
Plik: JPEG, 6048×4032 pix, 11.34 MB
Aparat: Nikon D3x
Parametry: 58 mm, f/2.8, exp. 1/3200 s, ISO 100
Plik: JPEG, 6048×4032 pix, 8.92 MB
Voigtlander Nokton 58 mm f/1.4 SL II - zdjęcia przykładowe
Voigtlander Nokton 58 mm f/1.4 SL II - zdjęcia przykładowe
Voigtlander Nokton 58 mm f/1.4 SL II - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon D3x
Parametry: 58 mm, f/2.8, exp. 1/400 s, ISO 100
Plik: JPEG, 6048×4032 pix, 9.33 MB
Aparat: Nikon D3x
Parametry: 58 mm, f/2.8, exp. 1/2500 s, ISO 100
Plik: JPEG, 6048×4032 pix, 10.95 MB
Aparat: Nikon D3x
Parametry: 58 mm, f/4.0, exp. 1/1250 s, ISO 100
Plik: JPEG, 6048×4032 pix, 7.7 MB
Voigtlander Nokton 58 mm f/1.4 SL II - zdjęcia przykładowe
Voigtlander Nokton 58 mm f/1.4 SL II - zdjęcia przykładowe
Voigtlander Nokton 58 mm f/1.4 SL II - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon D3x
Parametry: 58 mm, f/4.0, exp. 1/800 s, ISO 100
Plik: JPEG, 6048×4032 pix, 7.51 MB
Aparat: Nikon D3x
Parametry: 58 mm, f/4.0, exp. 1/1250 s, ISO 100
Plik: JPEG, 6048×4032 pix, 10.81 MB
Aparat: Nikon D3x
Parametry: 58 mm, f/4.0, exp. 1/800 s, ISO 100
Plik: JPEG, 6048×4032 pix, 9.71 MB
Voigtlander Nokton 58 mm f/1.4 SL II - zdjęcia przykładowe
Voigtlander Nokton 58 mm f/1.4 SL II - zdjęcia przykładowe
Voigtlander Nokton 58 mm f/1.4 SL II - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon D3x
Parametry: 58 mm, f/5.6, exp. 1/640 s, ISO 100
Plik: JPEG, 6048×4032 pix, 8.76 MB
Aparat: Nikon D3x
Parametry: 58 mm, f/5.6, exp. 1/500 s, ISO 100
Plik: JPEG, 6048×4032 pix, 7.82 MB
Aparat: Nikon D3x
Parametry: 58 mm, f/5.6, exp. 1/400 s, ISO 100
Plik: JPEG, 6048×4032 pix, 9.47 MB
Voigtlander Nokton 58 mm f/1.4 SL II - zdjęcia przykładowe
Voigtlander Nokton 58 mm f/1.4 SL II - zdjęcia przykładowe
Voigtlander Nokton 58 mm f/1.4 SL II - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon D3x
Parametry: 58 mm, f/5.6, exp. 1/640 s, ISO 100
Plik: JPEG, 6048×4032 pix, 11.49 MB
Aparat: Nikon D3x
Parametry: 58 mm, f/5.6, exp. 1/250 s, ISO 100
Plik: JPEG, 6048×4032 pix, 10.79 MB
Aparat: Nikon D3x
Parametry: 58 mm, f/6.3, exp. 1/320 s, ISO 100
Plik: JPEG, 6048×4032 pix, 10.11 MB


Komentarze czytelników (58)
  1. MasterB
    MasterB 20 lipca 2010, 00:13

    Ładnie, ładnie. Już chciałem skrytykować zdjęcie ze skrzynką za "mydliny" ale zauważyłem że to f/1.4 ;)

    Kiedy zdjęcia z 20/3.5 ?

  2. Demas
    Demas 20 lipca 2010, 00:55

    przyzwoicie

  3. filorp
    filorp 20 lipca 2010, 01:11

    co mozna powiedzieć? porównałem sobie zdjęcia z Pentaxem 55 i na 1.4 Voigtlander jest gorszy niestety... a jego cena jest pewnie kosmiczna

  4. filorp
    filorp 20 lipca 2010, 01:23

    Gorszy? to jest katastrofa!!!!!!! o ile można porównywać zdjęcia różnymi cropami na różnych aparatach.... ale nie widzę szansy w postprocessingu dla voigtlandera aby dał taki mikrokontrast jak pentax...

  5. angh
    angh 20 lipca 2010, 02:18

    czterdziestka lepsza.
    "mikrokontrast jak pentax"... ta, i frytki do tego.

  6. jaad75
    jaad75 20 lipca 2010, 03:19

    @filorp - w centrum, na f/1.4 Voigtlander z całą pewnością nie jest gorszy od 55/1.4 Pentaksa, powiedziałbym nawet, że jest trochę lepszy, choć nie jest to jakaś miażdżąca przewaga... Voigtlander ma ładniejsze bokeh, ze znacznie mniej wyraźną LoCA, no i wygląda znacznie porządniej i gustowniej...:)

  7. cube
    cube 20 lipca 2010, 04:09

    Ciut za miękki na pełnej dziurze. 40-stka lepiej sobie radzi.

  8. sigmiarz
    sigmiarz 20 lipca 2010, 06:46

    zjazd malkontentów polskich ?

    to jest robione na 24MP !!! przypominam, to nie jest d3 tylko d3x!
    gdzie Wy mieliscie okazję przetestować pentaxjanskie szkła, na jakiej matrycy ?
    Obraz jest dosc miękki na 1.4 ale wystarczy zwykłe sharpen more i juz sie robi jak
    crop z d700 / 24-70, bardzo dobry do portretów na aps-c, a cena to 1700 pln!!!
    w nikonie d90 obrazkami będzie można się skaleczyć!

  9. 20 lipca 2010, 08:10

    ok poogladalem co piszą o mitycznej ostrosci pentaxa, nawet go porownalem do tego Voigtlandera tak to mniej wiecej wyglada, z tym że oczywiscie warunki 'zapewne' sa nieporównywalne, ale widać ze pentaxem zdjecie bylo robione gdy słońce/ żródło światła było niżej.. czyli lepiej, no ale znow matryc d3x jest pewnie 756 razy lepsza niz pentaxa k20, szkad sie cieszyc byle czym, zdjecia sa kontrastowe, ale informacje uciekają, zdjecie z Voigtlandera mozna w 3 sekundy upodobnic do zdjecia z pentaxa, ale zdjecia z pentaxa do Voigtlandera nigdy, przynajmniej do zdjecia z d3x i Voigtlandera.

    Link -> link

    prawa strona pentax lewa Voigtlander, widac co zrobilem.. na obydwu zdjeciach te same kroki.. zdjecie z d3x zostalo zciemnione powiedzmy o 1EV zeby dogonic ciemnosci pentaxa, i dalej wyglada super, podczas gdy pentax, sprawia wrazenie kontarastowego,

    nie chodzi mi o udowadnianie ze pentax jest zły, tylko o to ze zdjecia z tego Voigtlandera WYDRUKUJA sie pieknie, oprocz tego mamy cos do podrasowania gdy pentax wyzuca zdjecia z ktorymi na dobra sprawe ciezko cos zrobic BO NIE MAJA TAK DOBREGO MIKROKONTRASTU, pozdrawiam

    ps. nie znam sie na testach, mnie obchodza zdjecia i jak wygladaja co mozna z nimi zrobic, nie zawsze mozna opisac to testem, a na jakosc obiektywu składa sie wiecej niz kontrast.

  10. 20 lipca 2010, 08:12

    i ostrość

  11. f8@24mm
    f8@24mm 20 lipca 2010, 09:29

    ladnie to rysuje. a to w koncu najwazniejsze w takim obiektywie. ilosc pikseli w pikselach nie ma tu znaczenia - od tego sa zoomy Canona czy Nikona.

  12. wercio
    wercio 20 lipca 2010, 09:36

    Tak się zastanawiam, na ulicy jak widzę, co setna lustrzanka to Pentax, ale na wszystkich forach pełno pentaksiarzy. Albo cała aktywność foto przelewają na fora albo mają dyżury po 24 godziny w Internecie.

  13. noeee
    noeee 20 lipca 2010, 09:52

    i "mydlenie" towarzystwo dalej swoje ;)
    nie da się zrobić ostrej od 1.2 bez winietowej 50' ki
    trzeba się ciszyć tym co oferują

  14. hasky
    hasky 20 lipca 2010, 09:56

    @CerBEER masło maślane , normalnie...
    Porównać dwa obiektywy można jedynie robiąc zdjęcie jednym i tym samym aparatem...
    Co do obiektywu , to bardzo dobry sprzęt jak widać na zdjęciach.

  15. szewczenkowa
    szewczenkowa 20 lipca 2010, 09:59

    ja tam zapinam 50 1,7 i mnie guzik obchodzi co kto myśli o P.

    znafcy

    :)

  16. majki1978
    majki1978 20 lipca 2010, 10:01

    czekamy na tekst - wspaniała plastyka! który pojawia się często przy fotkach z manualnych obiektywów
    uwielbiam go :)

  17. marcinek
    marcinek 20 lipca 2010, 10:35

    Widzę, że Ojcowie Redaktorzy albo już mają dość przypominania procedur testowych albo są zajęci organizacją zlotu... To ich wyręczę - optyczni ustawiają wyostrzanie w aparacie na minimum. Mydło więc nie dziwi.
    A do mojego słownika kuriozów fotograficznych dopisuję termin "mikrokontrast" . Będzie ładnie się komponował z "plastyką".
    Pozdrawiam, i do zobaczenia w "Kręgu".

  18. incognitox
    incognitox 20 lipca 2010, 10:41

    @ marcinek. mi google wyrzucilo; About 1,430,000 results (0.15 seconds) of micro contrast lens. Wiec to nie do konca tak z tym "kuriozum"

  19. marcinek
    marcinek 20 lipca 2010, 11:01

    @incognitox - hau hau hau (odszczekałem).
    A skoro już jesteśmy w temacie mikrokontastu to czy bardziej oświeceni ode mnie mogą mi powiedzieć czy jest sens opiniować mikrokontrast obiektywu (choć łatwiej mi go pojmować w kategoriach po prostu rozdzielczości i transmisji link ) przy niewyostrzanych jpegach? JPEG zdaje się, że z definicji ma zgubić takie subtelne różnice...

  20. mar-kos
    mar-kos 20 lipca 2010, 11:05

    laik do ekspertów: porównajcie zdjęcia z canona 50mm na 1.2, i tego voigtlander na 1.4. Dlaczego te dwa zdjęcia z tych wybitnych aparatów wyglądają tak różnie, i czy to wina obiektywów czy aparatów? Dla mnie osobiście fota z nikona jest płaska i żółta, czy to oznacza, że obiektyw canona jednak jest bardzo dobry (wbrew temu co wynika z testu na optycznych), czy może aparat canona bardziej się sprawdził pod względem balansu bieli, czy może ten voigtlander generuje płaskie fotki, a ta kolorystyka to też jego zasługa?
    link
    link

  21. Arek
    Arek 20 lipca 2010, 11:05

    marcinek, ale my tradycyjnie napisaliśmy zdanie o niewyostrzonych plikach :)

  22. mavierk
    mavierk 20 lipca 2010, 11:06

    @szewczenkowa
    W jakim systemie najtańsza, manualna 50tka jest nieostra? Zresztą Pentaxowa ssie pod wieloma względami :P

    no cóż... widziałem dużo fajniejszych zdjęć z tego szkła na pełnej klatce, ale one były już gotowymi pracami. Lubię oglądać zdjęcia, nie minimalnie wyostrzone jpgi i cropy 100%.
    Z drugiej strony jak patrzę na zachowanie tego szkiełka (np. świecznik) to nie mogę uznać, że ten obiektyw jest jakiś super ostry... ostry powinien być pieprz cayenne, coby obiadek wyszedł smaczny :]

  23. mavierk
    mavierk 20 lipca 2010, 11:08

    @mar-kos
    zdjęcia z canona były robione w zimie, z nikona pewnie jeszcze w tym tygodniu :)

  24. mar-kos
    mar-kos 20 lipca 2010, 11:11

    to tłumaczy różnicę? :)

  25. jaad75
    jaad75 20 lipca 2010, 11:30

    @mar-kos, a nie wiesz, że kierunek padania, stopień rozproszenia i barwa światła mają tu podstawowe znaczenie?

  26. jaad75
    jaad75 20 lipca 2010, 11:35

    @sigmiarz "gdzie Wy mieliscie okazję przetestować pentaxjanskie szkła, na jakiej matrycy ? " CCD mojego K10D daje podobne upakowanie pikseli i wyższą rozdzielczość, oczywiście w środkowej części kadru z D3x...

  27. juree
    juree 20 lipca 2010, 11:38

    @ mavierk - zdecyduj się czy szewczenkowa ssie czy pentaksowa ssie. I co ma ssanie do obiektywów?

    Szkło wygląda przywoicie chociaż pod względem jakości obszarów poza GO nie powala.

  28. mar-kos
    mar-kos 20 lipca 2010, 11:43

    pytałem, bo nie wiedziałem, a teraz ekspert @jaad75 wytłumaczył, że oczywiste różnice na wskazanych zdjęciach wynikają tylko i wyłącznie z zastanych warunków, a sposób rejestrowania obrazu przez te dwa zestawy nie ma kompletnie znaczenia :)

  29. luc_october
    luc_october 20 lipca 2010, 11:43

    moja sigma 50 1.4 wydawała się być ostrzejsza na 5d mk2

  30. messer_
    messer_ 20 lipca 2010, 11:58

    No cóż. Jest jeszcze Planar 1.4/50 i chyba właśnie jego bym wybrał; cenowo zbliżony.

  31. jaad75
    jaad75 20 lipca 2010, 12:34

    @mar-kos - w porównaniu ze wspomnianymi czynnikami, sposób rejestracji ma znaczenie marginalne dla ogólnego odbioru obrazu.

  32. ewg
    ewg 20 lipca 2010, 13:10

    Pierwsze wrażenie:
    Ładna ta Warszawa na miniaturkach.

    Po zassaniu fotek i normalnym wyostrzeniu:
    Zdjęcia jak robione zza brudnej szyby okiennej albo z bazarowego Heliosa. Po przymknięciu może być (na pełnej klatce). Na cropa bym nie wkładał.

  33. jaad75
    jaad75 20 lipca 2010, 13:14

    @ewg, przeczytałeś akapit tuż nad samplami? BTW, na cropie sprawuje się bardzo dobrze.

  34. jaad75
    jaad75 20 lipca 2010, 13:18

    A, nie doczytałem wyżej, że ostrzyłeś... Widać bardzo nieumiejętnie...

  35. tomato
    tomato 20 lipca 2010, 14:32

    > Sigmiarz oraz do innych zapytanie:

    stosujecie 'zwykle sharpen more' w fotoszopie????

  36. lennykrawiec
    lennykrawiec 20 lipca 2010, 14:34

    ewg | 2010-07-20 13:10:23
    Pierwsze wrażenie:
    Ładna ta Warszawa na miniaturkach.

    Po zassaniu fotek i normalnym wyostrzeniu:
    Zdjęcia jak robione zza brudnej szyby okiennej albo z bazarowego Heliosa. Po przymknięciu może być (na pełnej klatce). Na cropa bym nie wkładał.

    Ten korpus daje obrazy bardzo neutralne, wręcz mdłe. Dzięki niskiem kontrastowi i nasyceniu jest możliwość wyciągnięcia z jpega większej ilości danych. I nie problem zrobić z tych zdjęć ładne, przyjemne i kontrastowe zdjęcia.
    Minuta pracy w Gimpie: link
    Lepiej?

  37. jaad75
    jaad75 20 lipca 2010, 14:45

    @tomato, a po cholerę używać sharpen more, jeśli są bardziej precyzyjne narzędzia, jak Smart Sharpen, czy choćby poczciwy Unsharp Mask, o zaawansowanych plug-inach, w których ostrzenie oparte jest na dekonwolucji nie wspominając...

  38. jaad75
    jaad75 20 lipca 2010, 14:48

    @lennykrawiec "Minuta pracy w Gimpie: link Lepiej? " Szczerze mówiąc, to tragicznie...

  39. tomato
    tomato 20 lipca 2010, 14:50

    otoz to. dlatego zdziwila mnie wypowiedz w jednym z niniejszych postow.

  40. lennykrawiec
    lennykrawiec 20 lipca 2010, 15:23

    jaad75, to co ja zrobiłem jest dla Ciebie tragiczne, dla mnie jest przyjemniejsze niż plik wypluty prosto z aparatu. Ale dobrze, że aparat wypluwa takie własnie pliki, bo daje to duże możliwości dalszej obróbki. Spróbuj przygotowac to zdjęcie tak, żeby wyglądało dobrze w Twoim odczuciu. Da się napewno, materiał do obróbki jest świetny, kwestia tego, co chcesz osiągnąć. I czy wogóle wiesz, co chcesz osiągnąć.

  41. baron13
    baron13 20 lipca 2010, 15:25

    Tak co do GIMP-a to obawiam się, że jak zwykle na każdym monitorze zdjęcia będą wyglądały inaczej. Także inaczej niż te wydrukowane czy naświetlone. Ja mam akurat po korekcji za dużo zielonego :-) Ja tam oglądam sobie szczegóły na samplach i to pozwala zorientować się co mnie więcej obiektyw robi. Dlatego bronię po raz któryś polityki zamieszczania niewyostrzonych zdjęć.

  42. lennykrawiec
    lennykrawiec 20 lipca 2010, 16:44

    Mam korekcję monitora akurat taką, zeby zdjęcia wyglądały tak jak po wydruku w miejscowym punkcie, gdzie zazwyczaj drukuję. Więc prawdopodobnie to wina właśnie tego, chociaż nie ukrywam, że miało być delikatnie zielone :)

  43. bartek302010
    bartek302010 20 lipca 2010, 17:06

    lennykrawiec sorry ale wg mnie Twoja obróbka tylko pogorszyła odbiór tego zdjęcia. Nie wiem czy jest to wina kiepskiego monitora jakiego używasz, czy może właśnie takie foty Ci się podobają. Mi to w każdym bądź razie nie siadło.

  44. filorp
    filorp 20 lipca 2010, 17:06

    porównując pentaxa i voightlandera miałem właściwie na myśli drugie zdjęcie w górnym rzędzie tam gdzie u pentaxa są wyraźne czarne punkty lub widoczne nierówności powierzchni twarzy ""zamyślonego Dżizesa" tam na voightlanderze mam fioletowe rozmazane niewiadomo co.... może pentax wyostrza bardziej i z pewnością ma ustawiony większy kontrast bo mniej szczegułów w cieniach (ciemniej u pentaxa) a może d3x miał po prostu front focus - nie wiem. Faktem natomiast nazywam to co widać - z trudem przemilczam różnicę w jakości obrazu między aparatami które dzieli conajmniej pięciokrotna różnica w cenie ponieważ nie chcę wywoływać wojenek systemowych... i biorę pod uwagę również wspominane tutaj różnice w oświetleniu.

    Lennykrawiec będziesz na zlocie? Udzielisz mi instruktażu z wyostrzania za piwo! Używałeś high pass filter czy mieszania kanałów?

  45. filorp
    filorp 20 lipca 2010, 17:16

    Aha jeszcze jedno lennykrawiec.... na forach fotograficznych nie pokazuje się swoich zdjęć - taka jest tradycja zawsze będziesz skrytykowany przez ludzi którzy w zamian nic ci nie pokażą i niczego nie nauczą...;-D

  46. baron13
    baron13 20 lipca 2010, 17:55

    No właśnie. Każdy jest największym artystą i ma najlepszy gust. Jeśli chodzi o zdjęcia to znam tylko relacje. O czym potem. Nauczką dla mnie było
    link
    to zdjęcie. Oberwało mi się za nie od ludzi i od jednego człowieka, którego opinia się akurat liczy dostałem pochwałę. Tak na marginesie, czy ktoś zna tak zły aparat, że nie dało by się nim takiego zdjęcia zrobić? Sam kilka razy podesłałem ludziom na fora teksty do oceny. Np Sienkiewicz. Dużo pisał, da się wybrać coś czego ludzie nie znają. Mark Twain, jeden zbiór opowiadań został wydany tylko raz w 1958 roku. Najbardziej został zjechany ten fragment Ulissesa Joyce'a w którym kompania wylądowała w burdelu. Wybrałem go, bo jest wałkowane we wszystkich omówieniach analizach i na swój sposób sztandarowy, ale tak nie jak początek z nereczkami. No więc słyszałem o tym jak gość podrzucił na ponoć profesjonalny portal takie bardzo znane zdjecie (Zdanowicza?) Ślusarczyki. Jest w książce Płażyńskiego. W głowie mi się nie mieści, że nikt się nie zorientował, że to popucha, nawet jeśli było retuszowane, ale co się "autorowi" dostało! Myślę, bo dyskusji w necie nie widziałem, że to prawda, bo dwie osoby opowiadały to samo, że mianowicie "do dna zarażone socrealizmem", krańcowo nieudane technicznie itd. Z wczesny Saudkiem podobno też to wychodzi, choć wydaje mi się że wszyscy znają na pamięć jego portfolio. No ale podobno znawcy dają się wpuszczać na z pociągiem na stacji. Że "wzroszająco amatorskie". Tak, że absolutnie, żadnych zdjęć nie pokazujemy :-)

  47. jaad75
    jaad75 20 lipca 2010, 18:07

    @lennykrawiec, tu nie chodzi o zazielenienie - utopiłeś subtelności przejść w koszmarnym, nienaturalnym przekontrastowaniu. Lubię kontrastowe zdjęcia i wyraźnie zaznaczone cienie, ale to co zrobiłes to gruba przesada. BTW, nie ustawia się korekcji pod lab, tylko kalibruje do standardu, ewentualnie robiąc softproofa pod profil miejscowego labu...
    @filorp, nie muszę za każdym razem każdemu udowadniać, że potrafię coś zrobić lepiej, to raz, a dwa nie na każdym komputerze mam zainstalowanego PS-a (choć każdy monitor, łacznie z laptopami, mam minimum oprofilowany kalibratorem)...
    A co do Twojego pseudo porównania z Pentaksem... Weź pod uwagę różnicę GO, różnicę oświetlenia i skłonność K20D do cięcia cieni i już masz odpowiedź... Ja porównywałem DA*55/1.4 i 58/1.4 SL II na tym samym korpusie (K10D) i Voigtlander wyszedł z tego porównanie jednak lepiej... Zresztą DA* nie był też specjalnie lepszy od mojego egzemplarza FA50/1.4 i dlatego nie zdecydowałem się go kupić...

  48. filorp
    filorp 20 lipca 2010, 18:59

    baron13 trafiłeś w 10 z tym porównaniem do literatury - choć może blefujesz bo żadnego z tych nazwisk które podałeś nie czaję - od szkoły średniej nie przeczytałem nic z beletrystyki.... prócz dziecku na dobranoc bajkę ale to się nie liczy.... bo nie z własnej woli i bez intencji obcowania z dziełem literackim

  49. Euzebiusz
    Euzebiusz 20 lipca 2010, 19:24

    W sumie to optymistyczne, że niektórym udało się udowodnić, że korpus za 18000 robi lepsze fotki niż korpus za 2000. Ja byłbym w stanie tę tezę kupić nawet bez testów. Chociaż akurat te próby wyszły średnio. Ciekawi mnie jednak ilu faktycznie użytkowników (jaki promil, bo raczej nie procent) podpina manualne szkła do korpusu w którym znaczą kwotę wydaje się na super sprawny autofokus? Chociaż pewnie są tylko o takie nieśmiałe, forumowe próby onanizmu zakończone fiaskiem. Gdyby nikon/canon/pentax wypuścił manualną lustrzankę cyfrową 35mm z gęstą matrycą w stylu FM2/A1/LX za proporcjonalnie niższą cenę to też chętnie bym się poonanizował tym Voigtlanderkiem. Na razie pozostanę przy szkłach AF, nawet jak w rogu kadru mają ze trzy linie mniej.

  50. 20 lipca 2010, 21:06

    @ REDAKCJO :)
    czy zaprezentujecie przykładowe strzały z Voigtlander 20 mm f/ 3.5 SL II? :) Wydaje mi się, że to najciekawsze ze szkiełek od tej, jakże nowej na polskim rynku marki :D

  51. jaad75
    jaad75 20 lipca 2010, 21:17

    Zdecydowanie najciekawszym SL jest 125/2.5 APO-Lanthar... Mam nadzieję, że wkrótce wyjdzie jego wznowienie w postaci SL II...

  52. ilDottore
    ilDottore 20 lipca 2010, 22:41

    Wydaje mi się że z czterdziestki bokeh był jakby ładniejszy... ale plastyka jest, jest! :)

  53. jaad75
    jaad75 20 lipca 2010, 23:17

    Mnie się dużo bardziej podoba ten z 58-ki. Przejscia są łagodniejsze i LoCA mniej widoczna...

  54. mavierk
    mavierk 21 lipca 2010, 02:19

    no raczej, ze 58 wymiata :)

  55. 21 lipca 2010, 08:51

    @Euzebiusz - poważnie, ale pentaksianie podpinają manuale dość często. Po pierwsze - można łatwo kupić i założyć fajną matówkę do manualnego ostrzenia. Po drugie - można łatwo i nieraz bardzo tanio kupić manualne szkła (jeśli są z "a" t w zasadzie manualnie tylko ostrzymy, ale za to z potwierdzeniem ostrości. Jak nie ma "a" to też pomiar i potwierdzenie da się zautomatyzować, tylko jeden guzik więcej wciskamy i pierścieniem dobieramy przesłonę). Niektóre z tych szkieł bywają wręcz doskonałe optycznie, choć wiekowe. W większości wypadków nie trzeba także adapterów czy przejściówek.

    @Baron13 - fajna obserwacja. Swego czasu w Camera Club pokazałem zdjęcia kilku wybitnych polskich fotografików, w tym jednego często międzynarodowo nagradzanego. Z przyczyn oczywistych Irlandczycy raczej partycypują w anglosaskiej strefie kulturowej a do tego brzmienie polskich nazwisk jest dla nich z równie oczywistych względów obce. Autora nie skojarzyli, zaś zdjęcia uznali za "zmanierowane" i "technicznie takie sobie". Gdy opowiedziałem o autorze i nagrodach, jakie za poszczególne zdjęcia otrzymał, w tym WPF, ocena zmieniła się na "oryginalne", "świetnie zakomponowane" i "posiadające własny, dobry styl".
    Cóż, często jakiś obraz uchodzi za "maziadlo", zanim eksperci nie odkryją, że to nieznany dotąd, wczesny VanGogh. Wtedy staje się arcydziełem i zuskuje na wartości, również artystycznej... Niektóre ze zdjęć Cartier-Bresson'a są całkiem przeciętnymi fotami (o ile nie większość), jakie każdy z nas robił i robi, ale te akurat są arcydziełami, ze względu na postać autora...

    @filorp
    "baron13 trafiłeś w 10 z tym porównaniem do literatury - choć może blefujesz bo żadnego z tych nazwisk które podałeś nie czaję - od szkoły średniej nie przeczytałem nic z beletrystyki.... prócz dziecku na dobranoc bajkę ale to się nie liczy.... bo nie z własnej woli i bez intencji obcowania z dziełem literackim"

    Jaja sobie robisz, prawda?!

  56. Euzebiusz
    Euzebiusz 21 lipca 2010, 10:05

    @Peter - "pentaksianie podpinają manuale dość często"- to mnie nie dziwi. Tanie korpusy dobre szkiełka po parę stówek. Więc za nie wielkie pieniądze robi się fajny komplet. Bardziej zastanawia mnie kto podpina manuale do d3x tak praktycznie, oprócz zrobienia zdjęć testowych.

  57. Euzebiusz
    Euzebiusz 21 lipca 2010, 10:07

    @Peter - "Jaja sobie robisz, prawda?!" - myślę że nie. Słyszałem, że są ludzie którzy nie czytają książek.

  58. 21 lipca 2010, 19:19

    @Euzebiusz - ja też o takich słyszałem, niestety nawet takowych spotykam. Ale z postu kolegi Filorpa wynika, że on nie "czai" nazwisk i nic od szkoły średniej nie czytał. Kiedyś fakt "nieczajenia" takich nazwisk wykluczał możliwość ukończenia jakiejkolwiek szkoły średniej, nawet bez matury... Stąd wyrażona przeze mnie NADZIEJA, ze kolega jaja sobie robi... Ale może ja zwyczajnie stary jestem... ;-)

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.