Samsung HMX-T10
Podczas trwających w Berlinie targów IFA Samsung Electronics zaprezentował kamerę Full HD HMX-T10. Urządzenie wyposażono w innowacyjny obiektyw nachylony pod kątem 20 stopni, którego konstrukcja pozwala wyeliminować częste w przypadku tradycyjnych kamer poczucie dyskomfortu ramienia lub nadgarstka.
Informacja prasowa
Samsung HMX-T10 z nachylonym pod kątem 20 stopni obiektywem zapewnia niespotykaną dotąd wygodę użytkowania
Podczas trwających w Berlinie targów IFA Samsung Electronics zaprezentował kamerę Full HD HMX-T10. Urządzenie wyposażono w innowacyjny obiektyw nachylony pod kątem 20 stopni, którego konstrukcja pozwala wyeliminować częste w przypadku tradycyjnych kamer poczucie dyskomfortu ramienia lub nadgarstka.
HMX-T10 stanowi uzupełnienie nowej linii kompaktowych kamer wideo Samsung, które maksymalnie ułatwiają konsumentom nagrywanie wysokiej jakości filmów w standardzie Full HD. Nowa kamera jest tak mała, że można ją nosić ze sobą wszędzie, dzięki czemu oferuje niezwykłą mobilność oraz prostotę nagrywania i edycji video, bez utraty jakości.
Użytkownicy mogą cieszyć się stylowym designem oraz smukłą obudową kamery. Urządzenie wyposażono w dotykowy ekran LCD o przekątnej 2,7 cala oraz możliwość jednoczesnego rejestrowania filmów i zdjęć. Dzięki kompaktowej konstrukcji, kamerę można zabrać ze sobą wszędzie, czy to na przyjęcie urodzinowe do przyjaciół, czy rodzinne wakacje nad morzem.
„HMX-T10 to nie tylko stylowy, kompaktowy design i fantastyczna jakość nagrania za przystępną cenę. Ta kamera to dowód dbałości i innowacyjności firmy Samsung w tworzeniu rozwiązań, które sprawią, że nagrywanie filmów i rejestracja obrazów stają się naprawdę przyjemne dla każdego – powiedział SangJin Park, prezes działu Samsung Digital Imaging. – Wygodne funkcje HMX-T10, takie jak nachylony pod kątem 20 stopni obiektyw, doskonale podsumowują innowacyjny i łatwy w użyciu charakter naszej oferty kamer video – dodał”.
Możliwości nagrywania w wysokiej rozdzielczości
Pomimo kompaktowych rozmiarów, kamera HMX-T10 zapewnia zaawansowane rozwiązania, umożliwiające rejestrację najwyższej jakości filmów i zdjęć. Urządzenie zapisuje filmy wideo w jakości Full HD oraz zdjęcia w rozdzielczości 4,7 megapikseli. Dodatkowo, kamerę wyposażono w optyczną stabilizację obrazu (OIS), dzięki czemu wszystkie nagrania zachowują ostrość.By umożliwić użytkownikom tworzenie nagrań doskonałej jakości, w HMX-T10 zastosowano zaawansowany czujnik CMOS BSI (Back Side Illuminated). Zapewnia on dwukrotnie wyższą czułość niż standardowe matryce CMOS. Dzięki temu, znacząco zredukowano zniekształcenia obrazu oraz umożliwiono rejestrowanie wyraźnych obrazów w warunkach słabego oświetlenia.
Innowacyjne i łatwe w użyciu funkcje i design
Kamera HMX-T10 wyposażona jest w innowacyjny, nachylony pod kątem 20 stopni obiektyw, dzięki czemu jej obsługa jest wygodna i łatwa. Na ogólne wrażenia związane z używaniem kamery składają się również takie funkcje, jak Smart Auto, która upraszcza nagrywanie obrazów, a 2,7-calowy dotykowy ekran LCD pozwala użytkownikom cieszyć się z przejrzystego i szczegółowego odczytu zarejestrowanych materiałów oraz możliwości ich natychmiastowej edycji. HMX-T10 ma również wbudowane oprogramowanie intelli-studio 2.0, co umożliwia płynną edycję oraz proste zarządzanie filmami i obrazami.
Specyfikacja
- Czujnik obrazu: BSI CMOS 5,1M (efektywna liczba pikseli: 2,07M)
- Obiektyw: 10x
- Wyświetlacz LCD: 2,7 cala 230K Dotykowy
- Przysłona: F1,8
- Rozdzielczość nagrywania: 1920x1080 60i
- Rozdzielczość fotografii: 4,7 megapikseli
- Stabilizacja obrazu: OIS (Optyczna)
- Wymiary: 54 x 56,5 x 115,5 mm
- Nośnik danych: SD/SDHC
- Funkcje specjalne:
- BSI CMOS
- Kompaktowy design
- Smart Auto
- Obiektyw nachylony pod kątem 20 stopni
- Technologia Full HD
- Smart OIS
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
"Urządzenie wyposażono w innowacyjny obiektyw nachylony pod kątem 20 stopni"
Czyli banał w stylu "i że nikt na to wcześniej nie wpadł" :)
A wpadł?
Wprawdzie nie w kamerze tylko w aparacie, Sony i Casio miały modele z regulowanym położeniem obiektywu.
Chodzi mi o to, że trzymanie kamery skonstruowanej "typowo" powoduje zmęczenie przy dłuższym filmowaniu, a to proste skąd inąd rozwiązanie ułatwi korzystanie z kamery, a powszechnym nie jest. Przypomina mi sie studyjne opracowanie Nikona sprzed około roku (?), które było dość nieprzychylnie komentowane, a "wygodę" aparatów, które od zarania dziejów maja kształt nieiwle zmienony odczuwamy wszyscy. Zmiany są naprawdę ewolucyjne - aparatom wyrósł tzw "grip" czyli wysunięty do przodu uchwyt i ti wszystko!.
Taa, kolejna bzdura, która i tak się nie przyjmie. Już coś podobnego kiedyś widziałem.
Same marudy tu chyba komentują. Kamerka ładna, fajna, obiektyw pod kątem już jest w conajmniej jednej kamerze (wczoraj w realu widziałem taką), ale rozwiązanie wydaje się być całkiem spoko.
@juree - "A wpadł?" Przecież mówię, że nikt na to wcześniej nie wpadł.
A z tamtym projektem Nikona, to nawet nie porównuj, ta kamera w przeciwieństwie do tamtego, jest stylowa i praktyczna, czego nie można było powiedzieć o tamtej parodii...
Nie wiem co można filmować czymś takim przez długie godziny. Jeśli ktoś robi reportaże, to pewnie kupi co innego. Na urlop wystarczy "niepogięta" kamera, a potem i tak tych kilkugodzinnych tasiemców nikt nie ogląda. Sądzę, że filmowanie tą kamerą znad głowy może nie być aż tak wygodne...
Ale dobrze, że coś takiego jest, bo pewnie komuś spodoba się design czy też uzna to nachylenie obiektywu za bardzo ergonomiczne i kupi... Raczej wybrałbym po raz drugi TG7...
Bardzo fajna kamera do rodzinnego filmowania. Sądzę, że ta innowacja nie oznacza, że kamerom 35 mm "grozi" że wszystkie szyny, steadycamy, wózki i follow-focusy zostaną wyparte przez wygięty obiektyw ;)
A czy jest wygodna, czy nie - zadecyduje rynek.
Miałem ją w rękach, cudo! Czaiłem się od dłuższego czasu na dobrą kamerę do max. 2000. Na forach wszędzie ta sama śpiewka - tylko Sony HDR 116E albo Panasonic HDC SD 66. I właściwie pewno bym którąś z tych kupił, gdybym nie wziął do łapy tego Samsunga. Dużo osób kłuciło się na temat różnicy podczas kręcenia Sony i Panasonicem w słabym świetle. Tym czasem nikt nie zwraca uwagi na bardzo ważną rzecz - obie kamery mają matrycę 1/4 cala podczas gdy Samsung ma 1/2.3 cala. Jak ważna jest matryca chyba nie muszę nikomu przypominać. Efekt jest taki że Samsung zostawia w tyle obie kamery jeżeli chodzi o jakość obrazu. Nie wiem czemu wszyscy tak lekceważą Samsunga na rynku kamer, może dlatego że więkrzość ludzi patrzy głównie na zoom i dopiero potem na jakosć obrazu? Zresztą Samsung ma jeszcze inną kamerkę z taką samą matrycą - HMX S 10 z 15x zoomem, ale ma ona dla mnie jedną zasadniczą wadę - trochę wąski obiektyw. Kamerka z artykułu jest rewelacyjna, weźcie sobie w rękę a sami się przekonacie, leciutka, idealna na wakacyjne wypady, świetny automatyczny balans bieli, nie to co w Panasonicu gdzie zieleń jest nienaturalna, choć przyznać muszę że jakość też jest bardzo dobra, nawet na długim końcu. W Samsungu kolory - bajka...
Witam. Zakupiłem w kropkowanej sieci sklepów za około 600zł. Myślałem że to jakiś tani szajs a okazało się że to coś jest bardzo dobrą kamerką. Bardzo dobry automatyczny balans bieli (są też ustawienia ręczne).
Naturalne dobrze oddane kolorki. Dobra optyczna stabilizacja obrazu. Jasny obiektyw Schneidera.
Oprogramowanie montażowe w kamerce, przejrzyste menu i co najważniejsze znakomita matryca BSI Cmos
która pozwala filmować w silnym półmroku.
Wady: Full HD trochę oszukane bo rejesrtuje na przeplocie. (Używam opcji HD i jest OK)
Bateria tak około 60 min i finish.
Dźwięk mógłby być lepszy.