Nowe obiektywy Carl Zeiss CP.2
Firma Carl Zeiss poinformowała o poszerzeniu linii obiektywów kinematograficznych Compact Prime CP.2. Zgodnie z kwietniowymi zapowiedziami, będzie je można teraz nabyć z bagnetem F, co pozwoli wykorzystać je wraz z lustrzankami firmy Nikon. Dodatkowo producent zapowiedział kilka innych nowości.
W najbliższym czasie możemy oczekiwać premiery obiektywów Compact Prime CP.2 50 mm/T2.1 Makro oraz CP.2 100mm/T2.1 CF, które będą dostępne z bagnetami PL, Canon EF, Nikon F. Dodatkowo Zeiss poinformował, iż zamierza rozbudować ofertę obiektywów CP.2 o wersje przeznaczone dla bezlusterkowców Mikro Cztery Trzecie i lustrzanek systemu Sony Alpha.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
tak sie zastanawiam jaka jest wyzszosc tych obiektywow nad normalnymi szklami systemowymi? - oczywiscie w kontekscie filmowania lustrzanka
to ze nie zmieniaja ogniskowej podczas zmiany ostrosci? w zasadzie jeszcze bardzo wazna sprawa jest to jaki obrazek daja i to w zasadzie cala recepta i powod dlaczego hollywood korzysta glownie z zeissow
Poza tym to, że mają bezstopniową (płynną) przysłonę, mają ząbki na pierścieniu ostrości (żeby można było zespolić go z prowadnicą tzw Follow-Focus).
Czyżby Zeiss wiedział coś na temat przyszłych możliwości filmowych w lustrzankach Nikona, czego my nie wiemy?
zapewne są odpowiednio droższe :)
różnica w cenie między 50mm 1.4 ZF.2 a 50mm 2.1 CP.2 wg Adoramy jest pięciokrotna
heh, na jednym zdjęciu tyle kasy :)
jaki to jest bagnet pl ?
Bo to nie zf1.4 a zf2 jest cp, stad roznica mniejsza odpowiednio ;)
Piotr_P - bo w Hollywood nie czytają komentarzy na optyczne.pl i nie wiedzą, że najlepszy jest samyang ;-)
tak...w kazdym razie nawet jedno z regularnych szkiel zeissa z c/y 28/2 ma przydomek hollywood z wiadomego powodu ;)
tylko ze slowo hollywood zaczyna zmieniac znaczenie, kino amerykanskie zaczyna byc bardziej oszczedne,
a jak cos ma duzy budzet to ma tyle zarobic ze nie nadaje sie do ogladania dla nikogo, chyba ze ma to byc zachwyt 3d itd.. a nie nad filmem.
ok, czyli jesli roznica w cenie jest tak duza to tak mocno w gore jest tez z jakoscia, tak ?
:D
@@@rysiekp17
To bagnet firmy Arri stosowany w kinematografii.
Przede wszystkim obiektywy filmowe nie mają światłosiły wyrażanej wartością "f" tylko transmisję "T".
Różnics polega na tym, że dwa różne obiektywy f/2.8 wcale nie przekazują tyle samo śiwatła. W przypadku T2.8 tak się dzieje.
obiektywy pewnie są świetne, ale ceny nie tylko tych to wielki żart , za takie pieniądze można np kupić np samochód , no ale dopóki są ludzie którzy wykładają na nie taką kasę nie ma co liczyć na spadek do cen przyzwoitych , obłęd , ten zestawik z fotografii jest w promocyjnej cenie w B&H Compact Prime Cinema Lenses (7-Lens Kit) jedyne 26.700 $ :DDDDD
I to wg, Ciebie tak strasznie drogo?
kris@79 no ja rozumiem że jak coś kosztuje więcej niż samyang to jest za drogie.
łe. to leica tańsze. jedyne 22K$ jeżeli kupi się w zestawie 8 szkieł :P
link
światło lepsze, logo ładniejsze, no-brainer ;]
super, nie ma pod pentaxa :)
Panowie jeśli chodzi o wyższość, to po pierwsze prawdziwa fotografia jest czarno-biała i na srebrowym filmie:
link
A, potem dopiero możemy rozmawiać o obiektywach, czy też otworkach. :P
A ciut poważniej, to jak mi się zdaje gdyby walnąć serię zdjęć na najlepszych szkłach i jakiś "byle jakich" typu stałki 85 mm Canona, rzucić odbitki na stół i kazać wybitnym fachowcom rozdzielić te niezwykłe od zwykłych w teście podwójnej ślepej próby (owszem powtarzam się), były by schody.
baron13 widzę że też nie rozumiesz czemu te Zeisy kosztują ile kosztują
ręczna robota w Niemczech a nie jakiś wyrobnik w chinach
mała seria
konstrukcja która przeżyje 30 lat bez problemu
i to co PiotrP i mate00sh napisali
kris@79
Mój kumpel (prowadzi firmę kurierską) kupił niedawno do pracy samochód (wartości około 27K $) - zarabia na tym parę K PLN miesięcznie - nie wiem czemu filmowcy (nie koniecznie amerykańscy) nie mieliby kupić sobie paru szkiełek skoro zarabiają "troszkę lepiej" niż kolega kurier...
link tutaj pan mówi, że 85mm będzie kosztowała 3500$
jaad75: tak wiem że są droższe, Xan: samyanga na oczy nie widziałem, ale słyszałem że niezłe szkło, widzę że ogólnie nie załapaliście o co mi chodzi , gdyby rynek czyli użytkownicy zrobili akcję w stylu wypinamy się na producentów i przez kilka miesięcy towar by nie schodził z półek zobaczylibyście ile jest to wszystko warte , a warte jest tyle ile ktoś jest w stanie zapłacić , wszystko zależy od nas , np: C i N schodzi jak świeże bułeczki więc zamiast wypuścić następce puszki lepszego to wypuszczą okrojoną wersję robiąc krok w tył i dając ewidentnie przekaz mamy was w ..... i tak znajdzie się masa jeleni którzy kupią (ps jestem użytkownikiem N choć dla mnie to bez znaczenia ) natomiast taki P który już nie osiąga takich wyników sprzedaży robi krok w przód i jak to dziś pokazali ich EL prawie zrównał się z semi C (60D) żeby w testach nie wyszło że nawet przebił ( dla upierdliwych dodam że najistotniejszym parametrem dla mnie jest JAKOŚĆ zdjęć ) , a cenowo pewnie będzie kosztował połowę C, czego w sumie im życzę