Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Nowe obiektywy Carl Zeiss CP.2

Nowe obiektywy Carl Zeiss CP.2
8 września
2010 12:53

Firma Carl Zeiss poinformowała o poszerzeniu linii obiektywów kinematograficznych Compact Prime CP.2. Zgodnie z kwietniowymi zapowiedziami, będzie je można teraz nabyć z bagnetem F, co pozwoli wykorzystać je wraz z lustrzankami firmy Nikon. Dodatkowo producent zapowiedział kilka innych nowości.

W najbliższym czasie możemy oczekiwać premiery obiektywów Compact Prime CP.2 50 mm/T2.1 Makro oraz CP.2 100mm/T2.1 CF, które będą dostępne z bagnetami PL, Canon EF, Nikon F. Dodatkowo Zeiss poinformował, iż zamierza rozbudować ofertę obiektywów CP.2 o wersje przeznaczone dla bezlusterkowców Mikro Cztery Trzecie i lustrzanek systemu Sony Alpha.

Nowe obiektywy Carl Zeiss CP.2


Komentarze czytelników (25)
  1. maczetka
    maczetka 8 września 2010, 12:56

    tak sie zastanawiam jaka jest wyzszosc tych obiektywow nad normalnymi szklami systemowymi? - oczywiscie w kontekscie filmowania lustrzanka

  2. Piotr_P
    Piotr_P 8 września 2010, 13:05

    to ze nie zmieniaja ogniskowej podczas zmiany ostrosci? w zasadzie jeszcze bardzo wazna sprawa jest to jaki obrazek daja i to w zasadzie cala recepta i powod dlaczego hollywood korzysta glownie z zeissow

  3. mate00sh
    mate00sh 8 września 2010, 13:16

    Poza tym to, że mają bezstopniową (płynną) przysłonę, mają ząbki na pierścieniu ostrości (żeby można było zespolić go z prowadnicą tzw Follow-Focus).

  4. Yura
    Yura 8 września 2010, 13:23

    Czyżby Zeiss wiedział coś na temat przyszłych możliwości filmowych w lustrzankach Nikona, czego my nie wiemy?

  5. sigmiarz
    sigmiarz 8 września 2010, 13:49

    zapewne są odpowiednio droższe :)

  6. mate00sh
    mate00sh 8 września 2010, 14:07

    różnica w cenie między 50mm 1.4 ZF.2 a 50mm 2.1 CP.2 wg Adoramy jest pięciokrotna

  7. +++
    +++ 8 września 2010, 14:11

    heh, na jednym zdjęciu tyle kasy :)

  8. rysiekp17
    rysiekp17 8 września 2010, 14:15

    jaki to jest bagnet pl ?

  9. Piotr_P
    Piotr_P 8 września 2010, 14:17

    Bo to nie zf1.4 a zf2 jest cp, stad roznica mniejsza odpowiednio ;)

  10. Euzebiusz
    Euzebiusz 8 września 2010, 14:59

    Piotr_P - bo w Hollywood nie czytają komentarzy na optyczne.pl i nie wiedzą, że najlepszy jest samyang ;-)

  11. Piotr_P
    Piotr_P 8 września 2010, 15:25

    tak...w kazdym razie nawet jedno z regularnych szkiel zeissa z c/y 28/2 ma przydomek hollywood z wiadomego powodu ;)

  12. sigmiarz
    sigmiarz 8 września 2010, 15:38

    tylko ze slowo hollywood zaczyna zmieniac znaczenie, kino amerykanskie zaczyna byc bardziej oszczedne,
    a jak cos ma duzy budzet to ma tyle zarobic ze nie nadaje sie do ogladania dla nikogo, chyba ze ma to byc zachwyt 3d itd.. a nie nad filmem.

    ok, czyli jesli roznica w cenie jest tak duza to tak mocno w gore jest tez z jakoscia, tak ?

  13. sigmiarz
    sigmiarz 8 września 2010, 15:39

    :D

  14. AntykWariat
    AntykWariat 8 września 2010, 15:53

    @@@rysiekp17

    To bagnet firmy Arri stosowany w kinematografii.

  15. deadxking
    deadxking 8 września 2010, 18:41

    Przede wszystkim obiektywy filmowe nie mają światłosiły wyrażanej wartością "f" tylko transmisję "T".
    Różnics polega na tym, że dwa różne obiektywy f/2.8 wcale nie przekazują tyle samo śiwatła. W przypadku T2.8 tak się dzieje.

  16. kris@79
    kris@79 8 września 2010, 20:14

    obiektywy pewnie są świetne, ale ceny nie tylko tych to wielki żart , za takie pieniądze można np kupić np samochód , no ale dopóki są ludzie którzy wykładają na nie taką kasę nie ma co liczyć na spadek do cen przyzwoitych , obłęd , ten zestawik z fotografii jest w promocyjnej cenie w B&H Compact Prime Cinema Lenses (7-Lens Kit) jedyne 26.700 $ :DDDDD

  17. jaad75
    jaad75 8 września 2010, 20:25

    I to wg, Ciebie tak strasznie drogo?

  18. Xan
    Xan 8 września 2010, 21:23

    kris@79 no ja rozumiem że jak coś kosztuje więcej niż samyang to jest za drogie.

  19. 8 września 2010, 21:34

    łe. to leica tańsze. jedyne 22K$ jeżeli kupi się w zestawie 8 szkieł :P
    link

    światło lepsze, logo ładniejsze, no-brainer ;]

  20. Wyrocznia
    Wyrocznia 8 września 2010, 22:00

    super, nie ma pod pentaxa :)

  21. baron13
    baron13 8 września 2010, 22:10

    Panowie jeśli chodzi o wyższość, to po pierwsze prawdziwa fotografia jest czarno-biała i na srebrowym filmie:
    link
    A, potem dopiero możemy rozmawiać o obiektywach, czy też otworkach. :P
    A ciut poważniej, to jak mi się zdaje gdyby walnąć serię zdjęć na najlepszych szkłach i jakiś "byle jakich" typu stałki 85 mm Canona, rzucić odbitki na stół i kazać wybitnym fachowcom rozdzielić te niezwykłe od zwykłych w teście podwójnej ślepej próby (owszem powtarzam się), były by schody.

  22. Xan
    Xan 8 września 2010, 22:59

    baron13 widzę że też nie rozumiesz czemu te Zeisy kosztują ile kosztują

    ręczna robota w Niemczech a nie jakiś wyrobnik w chinach
    mała seria
    konstrukcja która przeżyje 30 lat bez problemu

    i to co PiotrP i mate00sh napisali

  23. 9 września 2010, 00:03

    kris@79

    Mój kumpel (prowadzi firmę kurierską) kupił niedawno do pracy samochód (wartości około 27K $) - zarabia na tym parę K PLN miesięcznie - nie wiem czemu filmowcy (nie koniecznie amerykańscy) nie mieliby kupić sobie paru szkiełek skoro zarabiają "troszkę lepiej" niż kolega kurier...

  24. 9 września 2010, 01:03

    link tutaj pan mówi, że 85mm będzie kosztowała 3500$

  25. kris@79
    kris@79 9 września 2010, 18:27

    jaad75: tak wiem że są droższe, Xan: samyanga na oczy nie widziałem, ale słyszałem że niezłe szkło, widzę że ogólnie nie załapaliście o co mi chodzi , gdyby rynek czyli użytkownicy zrobili akcję w stylu wypinamy się na producentów i przez kilka miesięcy towar by nie schodził z półek zobaczylibyście ile jest to wszystko warte , a warte jest tyle ile ktoś jest w stanie zapłacić , wszystko zależy od nas , np: C i N schodzi jak świeże bułeczki więc zamiast wypuścić następce puszki lepszego to wypuszczą okrojoną wersję robiąc krok w tył i dając ewidentnie przekaz mamy was w ..... i tak znajdzie się masa jeleni którzy kupią (ps jestem użytkownikiem N choć dla mnie to bez znaczenia ) natomiast taki P który już nie osiąga takich wyników sprzedaży robi krok w przód i jak to dziś pokazali ich EL prawie zrównał się z semi C (60D) żeby w testach nie wyszło że nawet przebił ( dla upierdliwych dodam że najistotniejszym parametrem dla mnie jest JAKOŚĆ zdjęć ) , a cenowo pewnie będzie kosztował połowę C, czego w sumie im życzę

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.