Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Canon PowerShot G12 i SX30 IS bardziej oficjalnie

Canon PowerShot G12 i SX30 IS bardziej oficjalnie
14 września
2010 10:44

Po lekkim falstarcie rosyjskiej strony Canona, gdzie już od rana mogliśmy poczytać o modelu G12 i SX30 IS, przyszła pora na oficjalną premierę nowych aparatów tego japońskiego producenta. Dzięki temu możemy Wam zaprezentować polskie informacje prasowe i więcej zdjęć nowych produktów.

Pełne specyfikacje aparatów dostępne są w naszej bazie:

Canon PowerShot G12 – informacja prasowa

Zaawansowany kompakt według firmy Canon: PowerShot G12

Canon PowerShot G12 i SX30 IS bardziej oficjalnie

Londyn, Wielka Brytania, 14 września 2010 – Firma Canon zaprezentowała nowy cyfrowy kompakt PowerShot G12 – najnowszy model z nagradzanej i cenionej przez profesjonalnych fotografów serii PowerShot G. Nowy model oferuje najszerszy zakres zastosowań spośród aparatów swojej klasy, znakomitą wydajność działania w każdych warunkach, regulację parametrów na zawodowym poziomie oraz bogaty zestaw akcesoriów.

Najwyższa jakość obrazu nawet w słabym świetle

PowerShot G12 jest pierwszym modelem serii G wyposażonym w wydajny System HS firmy Canon, który tworzą wysoce czuła 10-megapikselowa matryca typu CCD oraz przetwornik obrazu DIGIC 4. System HS odpowiada za znakomitą jakość obrazu we wszystkich warunkach oświetleniowych, nawet w słabym świetle.

Canon PowerShot G12 i SX30 IS bardziej oficjalnie

System HS pozwala uzyskać świetne wyniki pracy z zastosowaniem wyższych wartości ISO, tym samym umożliwiając fotografowanie we wszystkich warunkach. Rozszerzona skala czułości ISO pozwala uzyskać prawidłowo naświetlony obraz ciemniejszych scen z wykorzystaniem jedynie światła zastanego, bez potrzeby użycia lampy błyskowej czy statywu. W sytuacjach konieczności użycia lampy błyskowej, wyższe ISO pozwoli efektywnie wydobyć szczegóły obrazu. Wyższa wartość ISO ponadto umożliwia zastosowanie krótszego czasu naświetlania, który pozwoli zamrozić ruch obiektów poruszających się, redukując ryzyko rozmycia obrazu.

Dedykowane pokrętło nastaw czułości ISO pozwala precyzyjnie regulować jej wartość w krokach co 1/3. Nowa funkcja automatycznej regulacji Auto ISO umożliwia konfigurację maksymalnej możliwej wartości ISO, którą aparat zastosuje podczas fotografowania oraz określa sposób doboru ISO tak, aby zachować odpowiednią równowagę pomiędzy jakością obrazu a czasem naświetlania.

W warunkach bardzo słabego oświetlenia wykorzystanie trybu Słabe Światło rozszerza zakres czułości ISO do wartości 12 800 – właściwa regulacja ISO i balansu bieli pozwala oddać atmosferę przyciemnionych miejsc. Szybką akcję zaś można uchwycić dzięki funkcji zdjęć seryjnych z prędkością 4,2 klatki na sekundę.

Canon PowerShot G12 i SX30 IS bardziej oficjalnie

Oryginalny obiektyw Canon ze stabilizacją obrazu Hybrid IS

Aparat PowerShot G12 wyposażono w szerokokątny obiektyw 28 mm z 5-krotnym przybliżeniem optycznym, który pozwala uchwycić zarówno rozległe krajobrazy, jak i uzyskać zbliżenie oddalonych obiektów. Niewielki rozmiar obiektywu pozwala mu schować się całkowicie w korpusie, kiedy aparat nie jest używany.

Niwelując efekty drgań aparatu oraz pozwalając fotografować w słabym świetle, optyczny stabilizator obrazu w aparacie PowerShot G12 umożliwia zastosowanie czasów naświetlania o około 4 stopnie dłuższych niż inaczej byłoby to konieczne w celu uzyskania ostrego zdjęcia. W PowerShot G12 zastosowano ponadto technologię stabilizacji obrazu Hybrid IS firmy Canon, która podnosi efektywność optycznej stabilizacji podczas fotografowania w trybie Macro. Model jest w stanie uchwycić ostrość obiektów oddalonych jedynie o 1 cm od krawędzi obiektywu, więc najmniejsze ruchy boczne mogą wpłynąć niekorzystnie na jakość obrazu, utrudniając wykonanie ostrego zdjęcia bez użycia statywu. Stabilizator Hybrid IS zapobiega następstwom niezamierzonych poruszeń typu przesuwnego i kątowego – dwóch rodzajów drgań aparatu, których efekty stają się bardziej widoczne wraz z powiększeniem obrazu.

Canon PowerShot G12 i SX30 IS bardziej oficjalnie

Więcej możliwości

Elastyczność fotografowania i przeglądania zdjęć w aparacie PowerShot G12 zapewnia nachylany pod różnymi kątami ekran LCD o wysokiej rozdzielczości Vari-angle PureColor II VA o przekątnej 7 cm (2,8 cala). Obrotowy ekran ułatwia kadrowanie pod wieloma kątami. Optyczny wizjer (OVF) umożliwia regulację dioptrii do potrzeb wzroku fotografującego, a nowododana funkcja histogramu RGB pozwala fotografowi sprawdzić prawidłowość ekspozycji tuż po wykonaniu zdjęcia.

Pełna kontrola

Oprócz w pełni ręcznej regulacji ekspozycji i wielu półautomatycznych trybów, dodanie nowego przedniego pokrętła nastaw zapewnia szybki i wygodny dostęp do funkcji podczas wykonywania zdjęć czy filmowania. Użytkownicy mogą ustawić priorytet regulacji funkcji aparatu albo poprzez pokrętło przednie albo poprzez tylne wielofunkcyjne pokrętło nastaw, lub używać obu jednocześnie. Na przykład, za pomocą pokrętła przedniego można regulować wartość przysłony w trybie preselekcji przysłony, a za pomocą wielofunkcyjnego pokrętła nastaw kontrolować balans bieli i współczynnik proporcji obrazu. Pokrętło przednie można też używać niezależnie, wyłączając z działania tylne wielofunkcyjne koło nastaw, aby zapobiec przypadkowej zmianie ustawień.

Zaawansowanym użytkownikom PowerShot G12 oferuje rejestrację obrazu w nieskompresowanym formacie RAW oraz dołączone do zestawu oprogramowanie do edycji obrazu Digital Photo Professional (DPP) firmy Canon. Udostępniając te same warunki postprodukcji co system lustrzanek EOS, PowerShot G12 bezproblemowo zintegruje się z istniejącym obiegiem pracy fotografa.

Canon PowerShot G12 i SX30 IS bardziej oficjalnie

Elektroniczna poziomica i wybór współczynnika proporcji obrazu

PowerShot G12 posiada funkcję elektronicznej poziomicy, która pracuje zarówno w poziomej jak i pionowej orientacji aparatu, ułatwiając zachowanie prostej linii horyzontu. Aparat sczytuje informacje z czujnika przyśpieszenia, a wskaźnik na ekranie pozwala upewnić się, czy aparat ułożony jest właściwie, aby ujęcia portretowe i krajobrazowe były proste. Wybór współczynników proporcji obrazu 3:2, 4:3, 1:1, 16:9 i 4:5 pozwala fotografować zgodnie z motywem i planowanym zastosowaniem zdjęcia, co uwalnia od potrzeby postprodukcji.

Niesamowite zdjęcia i wideo – filmy HD z dźwiękiem stereo

PowerShot G12 jako pierwszy spośród modeli serii G rejestruje obraz wideo w jakości HD 720 p (z prędkością 24 klatek na sekundę) z dźwiękiem stereo. Wśród trybów filmowania dostępny jest efekt miniatur, który nadaje inny wymiar ścieżkom wideo – wybrana niska prędkość klatek odpowiada za przyciągający uwagę, pełny dramaturgii efekt filmu poklatkowego, w którym obiekty wyglądają jak modele w miniaturowej skali. Zintegrowany port HDMI kompatybilny ze standardem CEC umożliwia pokaz wideo i zdjęć na telewizorach HD, sterowany bezpośrednio z poziomu telewizora za pomocą pilota telewizyjnego.

Pokonując ograniczenia konwencjonalnych aparatów, model PowerShot G12 udostępnia nowy tryb szerokiego zakresu dynamiki, który odpowiada za uchwycenie wysoce kontrastowych scen w sposób, w jaki jawią się one oku ludzkiemu. Podczas fotografowania z użyciem statywu PowerShot G12 dokonuje trzech różnych ekspozycji tej samej sceny, następnie analizuje je i łączy w jeden obraz. Szczegóły w światłach i cieniach ostatecznego obrazu w przybliżeniu odpowiadają temu, co widzi oko fotografa. Funkcja i-Contrast w aparacie PowerShot G12 pozwala regulować stopień korekcji zakresu dynamiki, zastosowanej w celu zmniejszenia wypalenia jasnych partii zdjęcia i wydobycia szczegółów obrazu na ciemnych obszarach. Funkcja korekcji cienia pozwala fotografom rozjaśnić tylko ciemne partie obrazu i wydobyć ukryte szczegóły w cieniach.

Śledzenie obiektów w ruchu oraz kreatywne kadrowanie w modelu PowerShot G12 ułatwia nowy tryb automatyki ostrości Śledzenie AF (Tracking AF), który oferuje możliwość selekcji obiektów znajdujących się w centrum kadru i śledzenie ich, jeśli się poruszają, lub gdy dokonano zmiany kadru.

Więcej możliwości fotografowania

Aparat PowerShot G12 dopełnia szeroki zakres akcesoriów, dając więcej możliwości twórczych oraz zapewniając lepsze wyniki pracy w określonych warunkach fotografowania. Nowy adapter do filtrów na obiektyw FA-DC58B można mocować bezpośrednio na pierścieniu tubusu obiektywu, zapewniając możliwość mocowania filtrów marki Canon o średnicy 58 mm takich jak filtr polaryzacyjny kołowy, filtr neutralny szary, filtr ochronny i filtr UV. Adapter FA-DC58B zaprojektowano tak, aby poruszał się wraz z obiektywem podczas zmiany ogniskowej, co zapobiega winietowaniu przy szerokim kącie widzenia i gwarantuje efekt działania filtru w pełnym zakresie dostępnych ogniskowych obiektywu.

„Gorąca stopka” zapewnia kompatybilność z gamą lamp błyskowych EX Speedlite firmy Canon, pozwalając zarówno zwiększyć moc dostępnego błysku jak i sterować działaniem zewnętrznej lampy poprzez kabel zdalnego sterowania błyskiem (OC-E3), co umożliwia kreatywne oświetlenie ze źródła umieszczonego z dala od aparatu lub eksperymenty z różnymi technikami oświetleniowymi. Opcjonalny futerał wodoodporny chroni przed wodą na głębokości do 40 metrów, pozwalając rejestrować podwodny świat w imponującym szczególe.

PowerShot G12 zapewnia wyjątkową jakość obrazu w trybie pełnej automatyki Smart Auto. Inteligentnie wykrywając rodzaj fotografowanej sceny i dobierając optymalne ustawienia z 28 możliwych, tryb Smart Auto korzysta z technologii rozpoznawania rodzaju fotografowanej sceny, aby zapewnić najlepsze wyniki pracy w każdych warunkach – zarówno profesjonaliści jak i początkujący użytkownicy mogą szybko wykonać wysokiej jakości zdjęcia.

Eye-Fi connected functions

Prosty, bezprzewodowy transfer danych jest wspomagany przez Eye-Fi connected funtions, umożliwiając zdalne przesyłanie materiału do serwisów internetowych służących do udostępniania zdjęć. Aparat posiada dedykowaną sekcję Eye-Fi na interfejsie użytkownika, dezaktywuje funkcję automatycznego wyłączania zasilania podczas transmisji danych przez kartę Eye-Fi, co gwarantuje nieprzerwany transfer danych.

Przegląd najważniejszych cech i funkcji aparatu Canon PowerShot G12:

  • system High Sensitivity (HS),
  • matryca światłoczuła typu CCD z 10 MP,
  • szerokokątny obiektyw 28 mm z 5-krotnym zoomem, stabilizator obrazu Hybrid IS,
  • nachylany pod różnymi kątami ekran Vari-angle LCD o przekątnej 7 cm (2,8 cala), elektroniczna poziomica i wizjer OVF,
  • przednie pokrętło nastaw, tryb w pełni ręcznej regulacji ekspozycji oraz nagrywanie w formacie RAW,
  • nagrywanie filmów HD, złącze HDMI,
  • tryb szerokiego zakresu dynamiki,
  • tryb Smart Auto,
  • wybór różnych współczynników proporcji obrazu podczas fotografowania,
  • bogaty system akcesoriów.


Canon PowerShot SX30 IS – informacja prasowa

Canon PowerShot SX30 IS z 35- krotnym zoomem optycznym i zaawansowaną regulacją obrazu fotograficznego

Canon PowerShot G12 i SX30 IS bardziej oficjalnie

Londyn, Wielka Brytania, 14 września 2010 – Firma Canon zaprezentowała PowerShot SX30 IS – wysoce wydajny aparat wyposażony w ultra-szerokokątny (24 mm) obiektyw z 35-krotnym zoomem optycznym. Jako następca modelu PowerShot SX20 IS, nowy kompakt oferuje wyjątkową jakość optyki firmy Canon oraz zestaw zaawansowanych technologii obrazu, stając się idealnym narzędziem dla entuzjastów fotografowania oczekujących wydajnego i wszechstronnego aparatu, który zaspokoi ich wszystkie dążenia w zakresie kreatywności.

PowerShot SX30 IS umożliwia w pełni ręczną regulację ekspozycji, nagrywanie filmów w jakości HD oraz dużo kreatywnych i automatycznych trybów rejestracji obrazu, dostarczając pożądaną ilość możliwości twórczych. Inne charakterystyki aparatu, w tym nachylany pod różnymi kątami ekran LCD o przekątnej 6,8 cm (2,7 cala) i „gorąca stopka”, pozwalają użytkownikom poszerzyć własne możliwości twórcze fotografując z różnej perspektywy i z użyciem zestawu kompatybilnych akcesoriów marki Canon.

Najlepszy w swej klasie obiektyw zoom oferujący znakomitą jakość obrazu Matryca światłoczuła 14,1 MP pozwala stworzyć odbitki formatu A2+ ukazujące szczegółowy obraz, który można dowolnie kadrować bez poświęcenia jakości. Niezmiernie szeroki zakres ogniskowych (ekwiwalent dla małego obrazka 35 mm: od 24 mm do 840 mm) dający 35-krotne przybliżenie optyczne udostępnia użytkownikom unikalne możliwości twórcze, rejestrując obraz począwszy od ultra-szerokiego kąta widzenia do ekstremalnie dużego przybliżenia telefoto.

Canon PowerShot G12 i SX30 IS bardziej oficjalnie

Stworzony z użyciem materiałów i procesów stosowanych podczas produkcji obiektywów serii EF marki Canon, aparat PowerShot SX30 IS oferuje niezrównaną jakość optyki. Konstrukcję obiektywu tworzy wiele specjalnych soczewek, w tym soczewka o ultraniskiej dyspersji (UD) i soczewka Hi-UD, które kompensują aberrację światła, gwarantując wysoką jakość obrazu w pełnym zakresie dostępnych ogniskowych. Firma Canon stosuje soczewki Hi-UD w swoich cenionych na całym świecie obiektywach do profesjonalnych kamer wideo klasy „broadcast” – zapewniając najwyższą możliwą jakość obrazu i jednoczesną redukcję masy obiektywu.

Praca z obiektywem o tak szerokim zakresie ogniskowych stanowiłaby nie lada wyzwanie podczas fotografowania w słabym świetle lub bez użycia statywu. Mając to na uwadze, firma Canon wyposażyła obiektyw aparatu PowerShot SX30 IS w najbardziej optyczny stabilizator obrazu (IS), który oferuje aż 4,5-stopniową kompensację drgań o charakterze przesuwnym. Stabilizator efektywnie minimalizuje rozmycie obrazu powstające podczas fotografowania przy długich ogniskowych, lub gdy krótki czas naświetlania nie jest możliwy. PowerShot SX30 IS ponadto posiada silnik ultradźwiękowy (USM) i liniowy silnik prądu stałego (VCM), dzięki którym zmiana ogniskowej i regulacja ostrości jest szybka, precyzyjna i bezgłośna, zarówno w trybie fotografowania, jak i filmowania.

Canon PowerShot G12 i SX30 IS bardziej oficjalnie

Fotografowanie z użyciem długich ogniskowych wspomaga nowa funkcja asysty kadrowania, która śledzi obiekty odległe lub będące w ruchu. Naciśnięcie dedykowanego przycisku skrótu sprawia, że funkcja asysty kadrowania szybko ustawia obiektyw w jednej z trzech zaprogramowanych krótszych ogniskowych, pozwalając użytkownikowi zobaczyć pełniejszy obraz fotografowanej sceny na ekranie i odnaleźć pożądany motyw, a ukazany na ekranie prostokąt zaznacza obszar pierwotnie wybrany przez fotografa. Po uchwyceniu motywu zdjęcia w polu prostokąta, przycisk można zwolnić, a obiektyw szybko powróci do pierwotnie wybranej długiej ogniskowej, pozwalając wykonać zdjęcie w oryginalnie wybranym kadrze.

Nie tylko zdjęcia

Aparat PowerShot SX30 IS oferuje nagrywanie wideo w jakości HD 720 p, z dźwiękiem stereo i możliwością wykorzystania pełnego zakresu dostępnych ogniskowych. Przełączenie z trybu fotografowania do trybu filmowania odbywa się za jednym naciśnięciem przycisku. Nastawę ostrości i parametrów ekspozycji można zachować lub zmieniać w trakcie filmowania, a specjalny stabilizator obrazu Dynamic IS redukuje efekty drgań aparatu podczas filmowania w ruchu, dając bardziej realistyczny, stabilny obraz. Tryb Smart Auto w trybie filmowania rozpoznaje do 21 rodzajów scen, automatycznie je analizuje i dostosowuje ustawienia w celu uzyskania priorytetu twarzy, optymalnej ekspozycji i zwiększenia nasycenia barw. Przeglądanie filmów umożliwia podłączenie do dowolnego telewizora HD za pomocą mini-portu HDMI.

Bezkompromisowa jakość i wszechstronność

Oprócz niezmiernie dużych możliwości zooma, aparat PowerShot SX30 IS oferuje szereg udogodnień, które pozwolą fotografom uzyskać kontrolę nad obrazem. Nachylany pod różnymi katami ekran LCD PureColor II VA o przekątnej 6,8 cm (2,7 cala) i rozdzielczości 230 000 punktów zapewnia maksymalną elastyczność podczas fotografowania różnorakiego typu obiektów, od zbliżeń kwiatów do zatłoczonych sal koncertowych. Fotografować można nawet z nietypowej perspektywy, a następnie przeglądać wyniki pracy w nasyconych barwach i ostrym szczególe. Funkcja szybkiego rozjaśniania ułatwia przeglądanie i kadrowanie nawet w jaskrawym świetle.

Dla osób, które chcą urozmaicić proces fotografowania kreatywnego, aparat PowerShot SX30 IS wyposażono w „gorącą stopkę”, która umożliwia zastosowanie akcesoriów takich jak lampy błyskowe EX Speedlite firmy Canon. Opcjonalny adapter do filtrów na obiektyw pozwala zamocować filtry o średnicy 67 mm takie jak filtr polaryzacyjny Canon PL-C B 67 mm.

Osobom, które chcą wykonać zdjęcia szybko bez troski o ręczną zmianę ustawień, PowerShot SX30 IS oferuje tryb pełnej automatyki Smart Auto, która korzysta z technologii rozpoznawania rodzaju fotografowanej sceny w celu identyfikacji warunków ekspozycji i selekcji optymalnych ustawień z 28 możliwych. Dodano kilka nowych rodzajów scen, w tym twarze oświetlone mocnym światłem tworzącym głębokie cienie oraz obiekty oświetlone światłem punktowym. Funkcja inteligentnej ekspozycji lampy błyskowej reguluje moc błysku, gwarantując poprawną ekspozycję obiektów oświetlonych światłem tylnym oraz w trybie makro.

Więcej twórczych możliwości oferuje tryb Super Żywy oraz efekty rybiego oka, miniatur i plakatu. Efekt miniatur jest też dostępny w trybie filmowania, pozwalając rejestrować obraz wideo w zwolnionej prędkości 6, 3 i 1,5 klatki na sekundę – tworzy efekt szybkiego filmu poklatkowego, a obiekty wyglądają jak modele w miniaturowej skali.

PowerShot SX30 IS współpracuje z bardzo pojemnymi kartami pamięci typu SDHC i SDXC, dając sposobność fotografowania bez troski o zapełnienie karty pamięci zbyt szybko. Odnalezienie ulubionego ujęcia spośród setek zdjęć oraz zgrupowanie ulubionych ujęć w celu ich późniejszego łatwego zlokalizowania ułatwi funkcja znakowania każdego zdjęcia w aparacie. Tryb inteligentnego przeglądania Smart Shuffle sugeruje wyświetlenie zdjęć podobnych do obecnie wyświetlanego, zwracając uwagę na zdjęcia, które pominięto lub przeoczono w obszernej bibliotece.

Prosty, bezprzewodowy transfer danych jest wspomagany przez Eye-Fi connected funtions, umożliwiając zdalne przesyłanie materiału do serwisów internetowych służących do udostępniania zdjęć. Aparat posiada dedykowaną sekcję Eye-Fi na interfejsie użytkownika, dezaktywuje funkcję automatycznego wyłączania zasilania podczas transmisji danych przez kartę Eye-Fi, co gwarantuje nieprzerwany transfer danych.

Canon PowerShot SX30 IS – przegląd najważniejszych funkcji:

  • obiektyw ultra-szerokokątny 24 mm z 35-krotnym zoomem optycznym,
  • optyczny stabilizator obrazu (4,5-stopniowy), silniki USM i VCM,
  • matryca światłoczuła CCD z 14,1 MP,
  • nachylany ekran Vari-angle LCD 6,8 cm (2,7 cala), wizjer EVF,
  • nagrywanie filmów HD, złącze HDMI,
  • tryb Smart Auto,
  • tryby ręcznej regulacji ekspozycji, tryb Słabe Światło, film z efektem miniatur,
  • asysta kadrowania podczas zmiany ogniskowej,
  • tryby Servo AF/AE,
  • bogaty zestaw akcesoriów.


Komentarze czytelników (29)
  1. ciekawus
    ciekawus 14 września 2010, 10:56

    A psu na budę te HD 720 p z prędkością 24 klatek na sekundę w G12. Szkoda, że nie ma 25 fps (PAL) i szkoda, że nie ma 1080 p :-(((

    Czekam na G14.

  2. 14 września 2010, 11:02

    G12 to taki dinozaur, canonowska zapchajdziura. Przy alternatywie bezlusterkowej kompletnie bez sensu...ale Canon nie ma bezlusterkowca, wiec brnie w kolejne wersje jak z lustrzankami klasycznymi.
    Canon=General Motors.

  3. goltar
    goltar 14 września 2010, 11:02

    ciekawus, coś musi zostać na G13 ;)

  4. ciekawus
    ciekawus 14 września 2010, 11:05

    Goltar, G13 będzie miał matrycę APS-H i 120 megapikseli.

  5. Arek
    Arek 14 września 2010, 11:11

    W obecnej sytuacji ten G12 to faktycznie takie niewiadomo co... Jeszcze jakby miał f/2.0 i zaczynał się od 24 mm, to bym rozumiał. A tak?

  6. aditoma
    aditoma 14 września 2010, 11:15

    News z 30 maja 2034: Canon wreszcie posłuchał swoich konsumentów i zdecydował się wypuscic aparat bezlusterkowy, nie ma poki co video HD a szybkosc fotke to 0,5 klatki/s, ale to dobry krok w kierunku zaspokojenia potrzeb rynku. Teraz uzytkownicy zastanawiajasie kiedy firma wypusci aparat montowany w oku, jak zrobilo 5 lat temu wiekszosc firm rynku foto...

  7. ciekawus
    ciekawus 14 września 2010, 11:22

    Poza numerkiem (G11>>>G12) niewiele się zmieniło. Tryb 24 fps jest dla mnie nieużyteczny. Jeśli nie patrzeć na filmowanie, lepszym wyborem na dziś jest chyba Samsung EX1.

  8. efrem1
    efrem1 14 września 2010, 11:33

    Pewnie zastosowali w G12 nowy akumulator, a SX30IS jakiś akumulator, bo grip jest podejrzanie cienki...Niebawem Canon skończy jak Konica-Minolta, zajmie się produkcją urządzeń biurowych i kamer... są tak święcie przekonani o swojej mocnej pozycji rynkowej, że ostatnio nic przełomowego nie wypuścili, ignorując tendencje rynkowe (Nikon choć czymś raz na jakiś czas zaskakuje, choć też na razie olewają bezlusterkowce). Zobaczymy jak będzie wyglądał rynek foto po przetasowaniach w segmencie entry level...

  9. cszyszka
    cszyszka 14 września 2010, 11:34

    Ja miałem G9 i był rewelacyjny, brakowało mi jedynie szerokiego kąta (zaczynał się od 35mm).
    Ja prawdopodobnie kupie S90 zamiast tego aparatu.

  10. Dominika
    Dominika 14 września 2010, 11:43

    G12 to jakis zart? Kiedy w koncu zrobia szklo 24 mm ze swiatlem przynajmniej 2,0 i LCD 3 cale 900tys pikseli i HD 30 klatek. Canon odchodzi do lamusa samsung EX1 i lumix LX3,5 sa niepokonani.

  11. romeczek
    romeczek 14 września 2010, 11:55

    Zdecydowanie wolę 24 klatki/sek. Wszystko kręcę na swoim 550d w 24 klatkach - zawodowy efekt murowany (wrażenie ruchu jak w kinie).
    Przypomnę państwu tylko, że 30 klatek to standard dla amatorskich wideokamer VHS. :) 25 klatek to standard tv.

  12. LarsikOwen
    LarsikOwen 14 września 2010, 12:06

    Podpisałbym się pod opinią Arka (sam się sobie dziwię, że to powiedziałem) ale 28 na szerokim końcu nie zachwyca, szczególnie, że było już szerzej. Ponadto, jeśli jakość zdjęć jest podobna do tej, jaką prezentuje G11 to, niestety, tylko na pocztówki.

  13. tkosiada
    tkosiada 14 września 2010, 12:30

    Może choć AF poprawili...

  14. 14 września 2010, 12:32

    Canon żartuje sobie z użytkowników prosto w oczy. Ale premiera.

  15. ciekawus
    ciekawus 14 września 2010, 12:42

    Romeczek, EOS 500D ma 20 fps. To według Ciebie jeszcze lepiej? A próbowałeś konwersji 24 fps do 25 fps? Będzie kłopot, jeśli zajdzie taka potrzeba.

  16. MFor
    MFor 14 września 2010, 12:54

    esteem... "Canon żartuje sobie z użytkowników prosto w oczy"

    Dokładnie tak. :(

    Miałem G9, zmieniłem na G10 (tylko dla pokrętła kompensacji ekspozycji). Później czekałem już na G z mniejszą "puszką", większą matrycą i jaśniejszym obiektywem. Chyba już się nie doczekam. Najwyższa pora kupić coś u żwawej konkurencji, a ślimaka-Canon-a olać ciepłym...

  17. Sky_walker
    Sky_walker 14 września 2010, 13:01

    "Wszystko kręcę na swoim 550d w 24 klatkach - zawodowy efekt murowany (wrażenie ruchu jak w kinie). " - blahahahaha ;D ;D ;D
    Tak, to właśnie dzięki tej różnicy 1 klatki na sekundę Twój amatorski film zamienia się w "zawodowy efekt".

  18. aditoma
    aditoma 14 września 2010, 13:20

    Panowie ale bzdury piszecie...sa na swiecie rozne standardy: NTSC i PAL, NTSC to 29,7 fps a PAL 25fps. Roznica miedzy amatorskimi a profesjonalnymi kamerami polega na tym ze te drozsze potrafia rejestrowac obraz bez przeplotu...czyli tak jak zawodowa kamera na tasme filmowa. roznica miedzy 24 a 25 klatek jest praktycznie nieodczuwalna...fotografowie sie nagle specami zrobili od video..eh..

  19. Xan
    Xan 14 września 2010, 13:40

    Seria G byla fajna w czasach G5 a teraz to za przeproszeniem jechanie na marce i "mamy fajne lustrzanki wiec na pewno mamy fajne kompakty"

    Kiepsko , niczym nie zachwyca.

  20. zoltan
    zoltan 14 września 2010, 14:57

    " firma Canon wyposażyła obiektyw aparatu PowerShot SX30 IS w najbardziej optyczny stabilizator obrazu "-to są i mniej optyczne ? :)

  21. mokipera
    mokipera 14 września 2010, 16:17

    Canon G11 to rewelacyjny aparat na wszelkie okazje, gdy fotografowanie nie jest celem głównym, a dodatkiem. 10MP + RAW + uchylny ekran(!!!) + kompaktowe rozmiary = pełna swoboda przy bardzo przyzwoitej jakości zdjęć. Ciekaw jestem czy bezlusterkowca z obiektywami wsadzicie do narciarskiej kurtki i będziecie z nim jeździć? A ja z G11 jeżdżę i podczas jazdy nie wiem, że go mam. 24 mm przydałoby się. Tego mi najbardziej brakuje. AF do standardowych ujęć zupełnie wystarcza. Sportu i samolotów i tak żadnym kompaktem się nie fotografuje. 2.0? Nie rozśmieszajcie mnie... Pytam się po co w takim aparacie. Przy 140mm można uczciwie rozmyć tło. Do większych "artyzmów" polecam lustro i 1.4. Krytycy - zastanówcie się najpierw nad gabarytami aparatu, zastanówcie się nad jego przeznaczeniem, a później krytykujcie.

  22. Dominika
    Dominika 14 września 2010, 16:32

    Krytycy pisza tutaj o G12. A jesli mowimy o kompaktowych rozmiarach, odchylanym ekranie, raw, to taki samsung EX1 do tego wszystkiego daje nam w porownaniu z "G" 24mm swiatlo 2,4 na koncu ogniskowej i ekran 3 cale i ponad 900 tys pix. Krytycy jak widac sie zastanowili i widza ze canon zostaje na szarym koncu. 24mm f1,8 przydaje sie czesciej niz 140mm f4,5.

  23. Xan
    Xan 14 września 2010, 16:36

    mokipera postaw tego canona obok LX3/LX5 czy EX1 , to zrozumiesz. Po prostu Canon stracił pozycje w kompaktach , stare G były bardzo fajne, te nowe już nie.

    I po co 2.0 może po to żeby nie podbijac ISO.

  24. ciekawus
    ciekawus 14 września 2010, 19:47

    Kiedyś seria G kojarzyła mi się z "Gorgeous". Do momentu G5. Później w pewnym okresie opłacało się dołożyć ciut i kupić Pro1 zamiast G6. Dalej to już konsekwentne "G"(ówno). Jedynie wzornictwo uważam za super i te pokrętła.

  25. ZetDe
    ZetDe 14 września 2010, 20:47

    Ja nie do końca rozumiem. Canon prezentuje aparaty fotograficzne robiące naprawdę porządne zdjęcia (mam G3 i poprawnie wykonanym zdjęciom nie sposób nic zarzucić, no chyba w fotografii artystycznej - G12 z pewnością robi lepsze zdjęcia), a prawie wszyscy powyżej komentujący piszą że to g...o. Nie temperuje ołówków, nie podciera tyłka, nie robi "dobrze". Chcesz aparat mix do wszystkiego? To kup u konkurencji, a nie wylewaj swoich frustracji na forum.

  26. 14 września 2010, 21:05

    @mokipera
    @Ciekaw jestem czy bezlusterkowca z obiektywami wsadzicie do narciarskiej kurtki i będziecie z nim jeździć?

    Spokojnie NEX z naleśnikiem jest mniejszy niż G11. Jak brakuje Ci zooma??? to możesz sporo przykadrować z matrycy APS-C, a i tak będzie lepsza jakość niż z miciupenkiej matrycy G11/G12.
    Z drugiej strony jak komuś pasuje to kupować.

  27. ac
    ac 14 września 2010, 23:25

    @esteem
    Popieram Cię w całej rozciągłości. Czekałem, czekałem i czekałem aż Canon coś wymyśli i się nie doczekałem. Na te wakacje kupiłem Nexa, dokupiłem rodzimej produkcji przejściówkę z manualnej optyki canon FD i ... focę sobie spokojnie szkłami manualnymi wszystko i wszędzie z optyką 24 f/2,8 / 50 mm f/1,4 / 35-105 f/3,5.
    Nexa z dwoma szkłami manualnymi mieszczę spokojnie w torbie link o wymiarach 100x50x120mm. Równie dobrze mogłbym go nosić w kieszeni kurtki. Mobilność i możliwości oraz jakość zdjęć - bezcenne !

  28. cube
    cube 15 września 2010, 01:40

    w takiej torbie rownie dobrze moglbys zmiescic jakies 3-cyfrowe body canona z odpowiednimi szklami af. Z kolej przelozenie twojego zestawu do kurtki jakos marnie widze z tymi sklami FD... pewnie zalezy kto jaka kurtke nosi.

  29. grfam
    grfam 15 września 2010, 20:18

    mialem G3 (od lutego 2003), pozniej G6, ktory byl rewelacyjny jak na swoje czasy (brakowalo szybkosci af i stabilizacji w obiektywie). pozniej mialem G7 (do dzis) i to juz nie bylo to co G6, chociaz jako podreczny kompakt sprawdza sie do dzis. jezeli sytuacja mnie zmusi (G7 byl juz niestety raz w serwisie - wymiana modulu zasilania) to na 99,9% nastepca G7 nie bedzie G12 (ani G11). juz raczej Samsung WB650. seria G dla mnie umarla :-(

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.