Trzy nowe obiektywy Panasonica do bezlusterkowców Mikro 4/3
Firma Panasonic zaprezentowała dziś trzy nowe obiektywy przeznaczone do systemu Mikro 4/3. Mowa tutaj o szerokokątnym „naleśniku” LUMIX G 14 mm f/2.5 Asph, teleobiektywie zmiennoogniskowym LUMIX G Vario 100–300 mm f/4.0–5.6 MEGA O.I.S. oraz przeznaczonym do zdjęć 3D obiektywie LUMIX G 12.5 mm f/12.
Pełne specyfikacje nowych obiektywów znajdują się już w naszej bazie:
- Panasonic LUMIX G 14 mm f/2.5 Asph
- Panasonic LUMIX G Vario 100–300 mm f/4.0–5.6 MEGA O.I.S.
- Panasonic LUMIX G 12.5 mm f/12
Informacja prasowa
Trzy nowe obiektywy do LUMIX G Micro System – LUMIX G 14 mm / F2,5 ASPH, LUMIX G VARIO 100–300 mm / F4,0–5,6 / MEGA O.I.S. I obiektyw 3D LUMIX G 12,5 mm / F12
Warszawa, 21 września 2010 r. – Firma Panasonic przedstawia trzy wymienne obiektywy oparte na standardzie Mikro 4/3 i przeznaczone do aparatów LUMIX G Micro System. Wszystkie obiektywy oferują wysoką sprawność optyczną, kompaktowe rozmiary i wiele zaawansowanych rozwiązań technicznych.
Obiektyw stałoogniskowy LUMIX G 14 mm / F2,5 ASPH (H-H014)
![]() |
Najlżejszy na świecie wymienny obiektyw jednoogniskowy LUMIX G 14 mm / F2,5 ASPH oferuje szeroki kąt 14 mm (odpowiednik ogniskowej 28 mm w aparatach na film 35 mm) oraz jasność 2,5 i rejestruje jasne obrazy o wysokim kontraście. Wykorzystując szerokie pole widzenia i dużą głębię ostrości, kompaktowy obiektyw LUMIX G 14 mm / F2,5 ASPH zapewnia doskonałe wyniki nie tylko podczas fotografowania krajobrazów, ale również wnętrz.
Obiektyw, który składa się z sześciu soczewek w pięciu grupach, w tym trzech soczewek asferycznych, cechuje się zarówno dużą kompaktowością (ogólna długość wynosi zaledwie 20,5 mm), jak i wysoką sprawnością optyczną. Nadaje się też doskonale do fotografowania obiektów z prostymi liniami, na przykład architektury, ponieważ minimalizuje zniekształcenia. Integracja silnika krokowego z wewnętrznym systemem napędu ustawiania ostrości przekłada się na szybki i cichy autofokus.
Siedem blaszek nadaje przesłonie zaokrąglony kształt, który pozwala uzyskać atrakcyjny efekt wygładzenia w nieostrych obszarach podczas robienia zdjęć przy większych ustawieniach przesłony. Niezawodny metalowy uchwyt gwarantuje dużą trwałość nawet w przypadku intensywnego użytkowania, a wielowarstwowo powlekane soczewki obiektywu minimalizują efekty ducha i flary, aby zapewnić jeszcze większą jakość zdjęć.
Teleobiektyw LUMIX G VARIO 100–300 mm / F4,0–5,6 / MEGA O.I.S. (H-FS100300)
![]() |
Nowy teleobiektyw LUMIX G VARIO 100–300 mm / F4,0–5,6 / MEGA O.I.S. pozwala robić z ręki zdjęcia w bardzo dużym zbliżeniu przy ogniskowej 300 mm (odpowiednik ogniskowej 600 mm w aparatach na film 35 mm), a jednocześnie jest niezwykle lekki i kompaktowy. LUMIX G VARIO 100–300 mm / F4,0–5,6 / MEGA O.I.S. umożliwia fotografowanie — przy dużej kompresji perspektywy — obiektów, do których nie można podejść, na przykład zawodów sportowych, dzikich zwierząt, samolotów itd., bez konieczności noszenia wielkiego, konwencjonalnego teleobiektywu i ciężkiego statywu. Optyczny stabilizator obrazu Panasonic MEGA O.I.S. (Optical Image Stabilizer) skutecznie kompensuje drżenie ręki, zapobiegając rozmyciu zdjęć robionych w dużym zbliżeniu.
Nowy obiektyw LUMIX G VARIO 100–300 mm / F4,0–5,6 / MEGA O.I.S. składa się z 17 elementów w 12 grupach, w tym z soczewki ED. Zastosowanie soczewki ED w pierwszej grupie ogranicza aberrację chromatyczną, zapewniając ostry, kontrastowy i stabilny obraz w całym zakresie powiększeń. Integracja silnika krokowego z unikatowym systemem śledzenia stopnia powiększenia i wewnętrznym systemem napędu ustawiania ostrości przekłada się na dokładny i szybki autofokus, który działa bardzo cicho.
Siedem blaszek nadaje przesłonie zaokrąglony kształt, który pozwala uzyskać atrakcyjny efekt wygładzenia w nieostrych obszarach podczas robienia zdjęć przy większych ustawieniach przesłony. Niezawodny metalowy uchwyt gwarantuje dużą trwałość nawet w przypadku intensywnego użytkowania, a wielowarstwowo powlekane soczewki obiektywu minimalizują efekty ducha i flary, aby zapewnić jeszcze większą jakość zdjęć.
Obiektyw 3D LUMIX G 12,5 mm / F12 (H-FT012)
![]() |
Pierwszy na świecie wymienny obiektyw 3D LUMIX G 12,5mm / F12 (H-FT012) umożliwia robienie zdjęć trójwymiarowych (odpowiednik ogniskowej 65 mm w aparatach na film 35 mm). Jest wyposażony w dwa systemy optyczne zainstalowane w średnicy uchwytu obiektywu i rejestruje stereoskopowe obrazy z lewego i prawego obiektywu, które następnie są przetwarzane za pomocą systemu do obróbki obrazów 3D. Pomimo unikatowych możliwości obiektyw 3D jest bardzo kompaktowy dzięki zaawansowanym technologiom optycznym firmy Panasonic i uwzględnieniu nie tylko konstrukcji mechanicznej, ale również systemu obróbki obrazu.
Dotychczas fotografowanie trójwymiarowe za pomocą aparatów z wymiennymi obiektywami wymagało systemów panoramicznych albo połączenia dwóch obiektywów z dwoma matrycami CCD, ale rozwiązania takie mają wady, np. konieczność używania specjalistycznego aparatu 3D i problemy z uchwyceniem poruszających się obiektów. Nowy, kompaktowy wymienny obiektyw 3D oferuje większą łatwość obsługi i pozwala robić zdjęcia 3D za pomocą aparatów, które nie są specjalnie zaprojektowane do fotografii trójwymiarowej. Tworzy kadry 3D bez zniekształceń i bez przesunięcia czasowego między lewym a prawym obrazem, również w przypadku poruszających się obiektów. Obrazy 3D zarejestrowane za pomocą tego obiektywu, nawet w zbliżeniu, można komfortowo oglądać na telewizorach 3D VIERA.
W tym roku, „pierwszym roku ery 3D”, Panasonic wysunął się na czoło branży, wprowadzając do sprzedaży telewizory 3D VIERA i odtwarzacze 3D Blu-ray Disc™. Choć treść 3D, w tym filmy i relacje sportowe, stała się szerzej dostępna, wielu konsumentów chce robić własne zdjęcia 3D. Nowy obiektyw spełnia to zapotrzebowanie, umożliwiając użytkownikom fotografowanie krajobrazów, ludzi i innych obiektów w trzech wymiarach, aby później obejrzeć zdjęcia na domowym telewizorze 3D VIERA.
W miarę jak treść 3D staje się coraz popularniejsza w szerokiej gamie mediów, Panasonic oferuje klientom realistyczne wrażenia 3D, a nawet możliwość ich samodzielnego tworzenia za pomocą aparatów LUMIX G Micro System.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Naleśnik zapowiada się fajnie. Wprawdzie fajniejszy byłby f2.0, ale i 2.5 obleci ;)
Jak na razie micro43 to najkompletniejszy bezlustrzankowy system.
Do aparatów rozmiaru Panasa G1, GH1, G2, GH2 zestaw zoomów Panasonica:
- 7-14mm f/4 (ekw. 14-28mm)
- 14-140mm f/4-5.6 (ekw. 28-280mm)
- 100-300 f/4-5.6 (ekw. 200-600mm)
i mamy w 3 obiektywach zakres ekw. 14-600mm - zoom x43.
Oraz tańszy komplet:
- 14-45mm f/3.5-5.6
- 45-200 f/4-5.6
Do aparatów rozmiarów GF1 zestaw malutkich stałek:
- 8mm f/3.5 rybie oko
- 14mm f/2.5 (ekw. 28mm) - naleśnik
- 20mm f/1.7 (ekw. 40mm) - naleśnik
- 45mm f/2.8 OIS macro
Do tego dochodzą jeszcze 100% kompatybilne obiektywy Olympusa:
- 9-18mm f/4-5.6 (ekw. 18-36mm) - składany
- 14-42mm f/3.5-5.6 (ekw. 28-84mm) - składany
- 17mm f/2.8 (ekw. 34mm) - naleśnik
oraz kilka ciemnawych zoomów tele i ultrazoomów.
Inni na razie mają tylko body + 2-3 obiektywy, standardowy zoom, obiektyw oraz czasem ultrazoom. Samsung jest na najlepszej drodze, bo już ma stałki 20mm i 30mm. Reszta daleko z tyłu.
Piotr_0602 - "najkompletniejszy" jest system M.
@subiluru
w takim razie napiszmy: najkompletniejszy bezlustrzankowy system wyposażony w AF i już m4/3 jest najlepsze :)
Wszystko super ale szkoda ze to tylko 4/3.
Po obcięciu do normalnego rozmiaru 3:2 mamy zdjęcie z matrycy o powierzchni 18x12mm.
Trochę mało dla ISO800 w porównaniu do matryc 23,6x15,7mm - jakie są w Samsungach i Sony
canoes nie rozumiem o co ci chodzi. Jeżeli chodzi o szum to będzie taki sam jakbyś nie "ucinał" do 3:2. Po drugie z tym ISO to jakaś paranoja, ostatnio robiłem moim E-520 fotki na iso 1600, było ciemno, teatr uliczny. I co? Zdjęcia wyszły jak najbardziej ok, a po wywołaniu ziarno jest prawie niewidoczne. Zamiast biadolić nad iso lepiej robić zdjęcia!
14/2.5 - kwintesencja m/43
Mam nadzieję, że Panasonic Polska dostanie ze trzy sztuki przez Wigilią ;) bo nie chce mi się ściągać tylko tego Zza Wody.
To szkło na E-PL1 będzie mocnym rywalem reszty konkurencji.
Jedyne za co można by powiesić panów z Oly i Pana to fakt, że na Olku to szkło nie będzie miało usuniętej CA przez co w "testach" internetowych "zbliży się troszeczkę do E16/2.8 ;)
Wszystkim, którzy piszą o 100-300 i ekwiwalencie 200-600 proponuję w ramach terapii znalezienie odpowiednio twardej ściany betonowej.
Po co przycinac 3:2 do 4:3?
Moze przyciac 3:2 do 4:3, ehhmm?
@Basta,
rozwin mysl.
subiluru, a ile zoomów i jakie teleobiektywy masz w systemie M?
Czekam na test naleśnika.
@anonimus: "ile zoomów i jakie teleobiektywy masz w systemie M?"
Ze co? Zoomy w M? teleobiektywy w M?
Poczytaj moze najpierw, do czego sluzy system M. Na pewno nie do uzywania zoom'ow i teleobiektywow.
Innymi slowy - nie zadawaj pytan, ile wyszlo wersji auta dla 7 osob, ktore zostalo od poczatku ZAPROJEKTOWANE do wozenia 2 osob.
Jerry_R,
czy ty nie potrafisz czytać?
subiluru napisał ""najkompletniejszy" jest system M". A mavierk odpowiedział mu: " w takim razie napiszmy: najkompletniejszy bezlustrzankowy system wyposażony w AF i już m4/3 jest najlepsze :)".
Moja uwaga była zgryźliwa, bo jak porówmywać micro4/3 (w którym są zoomy i długie tele) do M, nawet przy pominięciu faktu, że ma jest tylko MF. Dlatego może najpierw poczytaj komentarze, wysil się na zrozumienie i nie chwytaj zaraz za klawiaturę.
OK
14 mm 2.5 MNIAM< MNIAM :)
Tutaj trochę o nowych szkiełkach Panasa- porównanie wielkości naleśników w Mikro , zdjęcia i parę sampli z 100-300 i 14mm:
link
pierwsze sample z 14ki są bardzo zachęcające.
Jak tylko sie uda, proszę o test. Okaże się, czy to tylko sony nie radzi sobie z szerokokątnymi nalesnikami