Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Sony NXCAM

Sony NXCAM
17 listopada
2010 10:47

Firma Sony poinformowała, iż prowadzi prace nad nową kamerą wideo Sony NXCAM, która zostanie wyposażona w mocowanie bagnetowe Sony E, a także w zupełnie nową matrycę CMOS w formacie Super-35mm (24.89×18.66 mm). Producent nie zdradza wielu szczegółów, jednak wiemy, iż produkt ma być dostępny już w połowie 2011 roku.

Sony NXCAM będzie wykorzystywać kodowanie AVCHD (kompresja MPEG4-AVC/H.264) i zaoferuje liczne tryby filmowe 1080p (60p / 30p / 24p lub 50p / 25p). Zastosowanie specjalnego adaptera ma pozwolić także na stosowanie wraz z kamerą bogatej oferty obiektywów systemu Sony Alpha.

Sony NXCAM

Sony NXCAM


Komentarze czytelników (45)
  1. rolech
    rolech 17 listopada 2010, 10:56

    przepraszam za wstawienie zbyt szerokiego okienka z filmem, ale jakakolwiek proba przeskalowania go do mniejszych rozmiarow konczy sie tym, ze film sie nie wyswietla

  2. alvarezz
    alvarezz 17 listopada 2010, 11:02

    Noo... pełnoklatkowa matryca dedykowana do video... Ciekawe w jakim formacie byłby zapis, czy zwyczajne fullHD, czy może 2-4k? Przypominam, że przekątna klatki na kliszy filmowej (35mm) jest mniejsza od APS-C, bo zapis idzie w pionie a nie w poziomie.

  3. 17 listopada 2010, 11:03

    Z nazwy wynika że to ma być kamera formatu Super35, czyli matryca miałaby 18,66x24,89mm.

  4. kaziu
    kaziu 17 listopada 2010, 11:26

    cena pewnie powyżej 10K $ więc Canon 5D MKII nadal wymiata .... :)

  5. Demas
    Demas 17 listopada 2010, 11:30

    FAJNA

  6. pantoney
    pantoney 17 listopada 2010, 12:09

    @kaziu ale z ciebie kawalarz:)

  7. Sky_walker
    Sky_walker 17 listopada 2010, 12:09

    To tylko filmowa pełna klatka, coś w rodzaju fotograficznego APS-C, nie ma się czym podniecać ;)
    Będzie zwykłe FullHD, nic ponad to.

    No, ale Sony próbuje walczyć na rynku entry-level profesjonalnego video. Dobrze, nawet bardzo dobrze, im więcej konkurencji tym lepiej. Tylko wątpię, żeby ktoś zainteresowany Canonem 5D MKII rozważał tego NXCAMa jako alternatywę, i w drugą stronę - wątpię, żeby ktoś potrzebujący NXCAMa kupił 5D.

  8. sparky81
    sparky81 17 listopada 2010, 12:34

    Nie jestem filmowcem ale takie sprzety jakos dziwnie mi sie podobaja :D

    A ten wybitnie bo mam sentyment do nowo powstalego E systemu :)

    @Sky_walker
    Z tego co napisales, produkt ma szanse sie przyjac - bo nie bedzie konkurowal z 5DII a raczej wspolistnial... Podoba mi sie ta perspektywa bo mam dosc tych wojen i wojenek systemowych ;)

  9. alvarezz
    alvarezz 17 listopada 2010, 12:45

    Wszyscy założyli, że to będzie zwykłe FullHD... A przy zbliżonych wymiarach matrycy, konstruuje się raczej takie kamery: link

  10. bartikrasnik
    bartikrasnik 17 listopada 2010, 14:51

    byłem na prezentacji sony to wspominali o tym czymś i widziałem projekt kamery 3D czyli 2 takie sztuki, mówili o modółowości systemu i to ze jaj tak dziwne wymiary pasują na rozstaw 65mm(jak przeciętny rozstaw oczu) i bezpośredni strumień video(pewnie do miksera). to raczej będzie bardziej profesjonalny sprzet niż amatorski (ergonomii użytkowania tam nie ma wcale)

  11. Black Cat
    Black Cat 17 listopada 2010, 15:07

    Napatrzyli się na RED'a i konstruują takie wynalazki. Cała firma Sony. Ludzie ufają tej marce bezgranicznie, dlatego ich lustrzanki z klasycznym ziarnem obrazu tak dobrze się sprzedają. Cokolwiek wymyślą - będzie zainteresowanie. Złoty interes :)

  12. zentaurus
    zentaurus 17 listopada 2010, 15:20


    Napatrzyli się na RED'a i konstruują takie wynalazki. Cała firma Sony. Ludzie ufają tej marce bezgranicznie, dlatego ich lustrzanki z klasycznym ziarnem obrazu tak dobrze się sprzedają. Cokolwiek wymyślą - będzie zainteresowanie. Złoty interes :)
    Widocznie są tego jakieś przyczyny. Może po prostu robią dobre kamery?

  13. Sky_walker
    Sky_walker 17 listopada 2010, 15:33

    @alvarezz - tak, to będzie zwykłe FullHD - Sony pisało o tym w komunikacie prasowym.
    @bartikrasnik - i tutaj to samo: w komunikacie prasowym pisali: "with this new “NXCAM” HD camcorder now (still under development), Sony looks to further strengthen its position in the entry-level segment by providing an affordable yet highly capable professional solution for many applications including independent film".
    Będą i są droższe kamery :) A, że do tego musisz dokupić jeszcze trochę akcesoriów... złoty interes B)

    @Black Cat - jakimś cudem jednak Sony przez wiele lat jest w czołówce profesjonalnych rozwiązań video.... czyżby ludzie byli aż tak ślepi? ;)

  14. qbic
    qbic 17 listopada 2010, 15:35

    O rany znowu wyjechali z jakimś cropem.

  15. Ratownick
    Ratownick 17 listopada 2010, 15:46

    "...prowadzi prace nad nową kamerą wideo Sony..." a Panasonic już to wprowadza na rynek :) cena 18tys zł :) pokazywali/pokazuką na BEIKS ROAD SHOW....

  16. kaziu
    kaziu 17 listopada 2010, 15:50

    @alvarezz - sony już jedna kamerę przedstawiło z matrycą Sony’s Exmor™ Super35 CMOS - link i nie jest to "zabawka 2K czy też 4K lecz zwykłe HD ;) - cena 20K $ (samo body)

  17. Ratownick
    Ratownick 17 listopada 2010, 15:55

    link "DSLR KILLER" jakoś tak to nazwali :) można podpiąć wszystkie szkła micro 4/3 :)

  18. kaziu
    kaziu 17 listopada 2010, 15:56

    jeszcze drobna aktualizacja jak podają na stronie elektronista.com link )
    cena nowej zabawki 7,187 $... co to będzie zobaczymy w czerwcu 2011 :)

    Jeżeli sony naśladuje RED'a to zapomnieli zdemontować gorącą stopkę w swoim prototypie ;)

  19. lennykrawiec
    lennykrawiec 17 listopada 2010, 17:32

    Sony jako najwiekszy gracz na rynku profesjonalnych kamer napewno wie, co robi.
    Porównywanie tego do jakiejś lustrzanki Canona typu 5DmkII, czy jakiejkolwiek innej lustrzanki to kpina. Porównywać będą jedynie osoby całkowicie niezorientowane w temacie, te mające choćby absolutnie minimalną wiedzę (jak ja) napewno doskonale znają ograniczenia lustrzanek cyfrowych w filmowaniu.

  20. CatStevens111
    CatStevens111 17 listopada 2010, 18:01

    Dla mocowania sony E, wzmocnienie na pewno...

  21. strOOs
    strOOs 17 listopada 2010, 18:33

    Gdyby producenci sprzetu czytali optyczne.pl to dalej robiliby kompakty 2mpix i lustra 6mpix a poza tym nic by innego nie produkowali.

    Leica by umarla, Voigtlander, Hassel, Contax tez, a Sony zaczeloby masowo produkowac piekarniki.

  22. dariooo
    dariooo 17 listopada 2010, 19:52

    nic nie ma o liczbie pikseli.... ale skoro będzie to KAMERA w innym niż APS-C formacie przystosowana przedewszystkim do FILMOWANIA w Full HD to może okazać się, że ma sensor z bardzo małą liczbą Mpix (~2Mpix). Jeżeli tak by było to jakość obrazu: dynamika czy szumy na wysokim ISO mogły by zdeklasować konkurecję

  23. lennykrawiec
    lennykrawiec 17 listopada 2010, 20:26

    dariooo, pozostaje tylko mieć nadzieję, że tak to właśnie będzie ;)

  24. ALIGATOR
    ALIGATOR 17 listopada 2010, 21:50

    Wszystko za sprawą Canona który ma wypuścić czerwiec/lipiec 3 kamery z wymienną optyką Canon EF. Pierwsza formatu APS-c z jednym przetwornikiem. Druga z 3 przetworniki pełno klatkowymi i 3cia z 3 formatu APS-c.

  25. dariooo
    dariooo 17 listopada 2010, 21:50

    Zgodnie z plotkami z:

    link

    ta kamera będzie mieć sensor 2Mpix :-)
    Jak się potwierdzi to może być killer!

  26. lennykrawiec
    lennykrawiec 17 listopada 2010, 23:27

    ALIGATOR, dlaczego niby "wszystko za sprawą Canona"?
    Canon nie ma żadnego znaczenia, każda firma robi swoje już od dawna, Canon, Sony i Panasonic. I cała reszta również.

  27. Ratownick
    Ratownick 18 listopada 2010, 01:10

    @dariooo ;) jaki killer ;) Panasonic już sprzedaje taki sprzęt za 4750$ więc zanim Sony puści swoją kamerę to Panasonic będzie kosztował połowę tego co Sony...

  28. Dżozef
    Dżozef 18 listopada 2010, 08:02

    Pokazać się z czymś takim na wiosce to normalnie obciach. Ale w mieście do kręcenia bezdomnych i ślubów może się nadać.

  29. Sky_walker
    Sky_walker 18 listopada 2010, 08:11

    Dżozef - no ta, bo w końcu nie robi zdjęć na ISO12milionów, nie ma golarki ani noża sprężynowego. :P

    dariooo - Andrea zrobił lekką nadinterpretację. Ta kamera ma mieć ten sam sensor co Sony PMW-F3, więc żadnego 2k nie będzie. Gość czegoś nie doczytał :)

    Ratownick - naprawdę myślisz, że Panasonica można do tego porównywać? No rozumiem, kamera to kamera, ale bez przesady....

  30. qbic
    qbic 18 listopada 2010, 10:39

    Nie wiem czemu ktoś to porównywał do PanaScanica którego matryce nie nadają się do niczego poważnego (jedna z firm się nabrała i stosuje je w aparatach).

  31. dariooo
    dariooo 18 listopada 2010, 15:41

    @Sky_walker - gdzie znalazłeś informację o rozdzielczości sensora w Sony PMW-F3? Z tego co ja znalazłem, to ma on natywną 1920x1080, co jest w przybliżeniu równe 2Mpix o których napisałem. link do strony Sony z info o wymienonej przez Ciebie kamery.




  32. lennykrawiec
    lennykrawiec 18 listopada 2010, 16:21

    Podoba mi sie to, ze "eksperci" porównują cos, czego nie ma do Panasonica, oczywiscie z zasady Panas bedzie lepszy, chociaz tak naprawde o tej kamerze nie wiadomo nic, poza tym, ze bedzie dostępna za jakis czas i, jakie fizyczne wymiary ma matryca, jakie rozdzielczości zapisu udostępni. Tyle.

  33. Ratownick
    Ratownick 18 listopada 2010, 18:56

    Ja nie twierdze,że panas jest lepszy od sony... Sonego nie ma , Panas jest. Panas już kosztuje 4750$ , Sony ma kosztować ponad 7000$ , Nawet jesli Sony wsadzi w kamere sensor FF to jakie to ma znaczenie jeśli obraz będzie skalowany do 2mpx ?? minimalna różnica w GO ?? bo w jakości obrazu widać raczej tego nie będzie. Cała idea takich kamer to przede wszystkim mała GO którą mają kamery za 100tys zł i więcej...

  34. archangelgabrys
    archangelgabrys 18 listopada 2010, 19:15

    @Ratownik

    "jakie to ma znaczenie jeśli obraz będzie skalowany do 2mpx "

    Skalowany do 2MPix? Hmmm... Weźmy taką 'kamerę' jak 5D MkII z sensorem 20 MPix.
    Możliwość filmowania w rozdzielczości 1920x1080.

    1920 * 1080 = 2 073 600

    Tak więc tutaj jest przeskalowanie obrazu z 20 mln do 2 mln. Oczywiście GO zależy tutaj od obiektywu i dużej matrycy, zatem po przeskalowaniu będzie zachowane.

    Natomiast jeżeli ta kamera Sony będzie miała matrycę w rzeczywistości 2 MPix, to ja tutaj żadnego skalowania nie widzę, więc nie wiem o co te pretensje? A znaczenie ma takie, że przy dość dużej fizycznie matrycy i małej gęstości pixeli, otrzyma się znacznie lepszą jakość na wysokich czułościach.

    To tak jak wydanie D3x i D3s. W pierwszym wypadku jest duża rozdzielczość i gorsza jakość przy wysokich ISO, a w drugim odwrotnie. Każdemu wedle potrzeb. Ponieważ rozdzielczość obrazu jest stała 1920x1080, to nie ma sensu ładować bardziej upakowanych sensorów, bo ten obraz i tak będzie musiał być później skalowany. Strata energii przy ściąganiu zbyt dużego obrazu i strata energii przy skalowaniu go do mniejszej rozdzielczość. GO powinno być wciąż dość duże, gdyż jest to matryca fizycznie wielkości formatu APS-C (choć wiadomo że mniejsze porównując do formatu klatki 135).

  35. jaad75
    jaad75 18 listopada 2010, 19:59

    Ale fotograficzna klatka 135 jest większa od filmowej klatki Super35, więc GO z niej osiągana nie jest naturalną dla tej filmowej.

  36. archangelgabrys
    archangelgabrys 18 listopada 2010, 20:04

    Zgadza się, dlatego napisałem że w porównaniu do klatki 135 (czy dzisiaj nazywanej Full Frame w cyfrze), klatka z super35 ma mniejsze GO. Jednak owe GO jest argumentem dla posiadaczy 5DMkII podczas filmowania. Wszystko ma swoje zalety i wady.

  37. lennykrawiec
    lennykrawiec 18 listopada 2010, 20:08

    Ratownick, to gadanie o FF jest nudne. Po co FF, skoro pod standard Super-35mm jest masa superjasnych szkieł dedykowanych do filmowania? Skoro Panas jest taki "tani", to dlaczego wogóle istanieją na rynku droższe sprzęty? Prawodopodobnie tego Sonego i Panasonica więcej rzeczy bęzie dzieliło niż łączyło, więc nie wiem do czego prowadzą te porównania? Cena w tym momencie jest najmniej istotna.

    Poza tym rozmiar piksela nie ma najmneijszego znaczenia dla GO, liczy się fizyczna wielkość matrycy i zastosowana kombinacja ogniskowej i przysłony.

  38. Ratownick
    Ratownick 18 listopada 2010, 20:09

    @archangelgabrys

    Zgadzam się. Mam na myśli to,że przy obecnej technologii nie będzie to widoczne czy matryca tych wymiarów będzie miała 2,4 czy 6mpx bo nie podejrzewam zeby ktos pchał 14-18mpx skoro fullHD to 2 mpx :) Tak czy owak chodzi o to,że kupując kamere za 5-7 tys $ dostajemy możliwości które dawały kamery za 20-50tys $. Dodatkowo jakość obiektywów do lustrzanek znacznie przewyższa jakośc obiektywów do kamer a szkieł do luster - do koloru - do wyboru :)

  39. jaad75
    jaad75 18 listopada 2010, 20:24

    Ratownick, trochę Ci się ceny pomyliły - cyfrowe kamery Super35, to poza taniutkim RED One za jedyne $20.000 (bez osprzętu), kwoty rzędu $250.000... A co do jakości, jasności i ilości obiektywów do lustrzanek w porównaniu z filmowymi PL, to też trochę przestrzeliłeś...:P

  40. Ratownick
    Ratownick 18 listopada 2010, 20:36

    @jaad75

    Całkiem mozliwe , że wlasnie takie kwoty wchodzą w gre :) Nie widziałem ich w Media Markt :P

  41. lennykrawiec
    lennykrawiec 18 listopada 2010, 20:47

    Obiektywy do lustrzanek nie mają sensownego zastosowania. Albo systemówki z bagnetem E - ze względu na stabilizację i AF, albo konkretne szkła dedykowane do filmowania z wykorzystaniem wszystkich plusów i mozliwości jakie dają.

  42. jaad75
    jaad75 18 listopada 2010, 20:57

    @lennykrawiec - oczywiście, że mają, a zwłaszcza manualne, ze wzgledu na duzy skok pierścienia ostrości. A AF? Kogo zainteresowanego prawdziwym filmowaniem obchodzi AF?

  43. lennykrawiec
    lennykrawiec 18 listopada 2010, 21:51

    jaad75, a kogo zainteresowanego prawdziwym filmowaniem obchodzą stare stałoogniskowe obiektywy, czy nowe obiktywy do lustrzanek, które nie pozwalają na płynną kontrolę GO, wygodnej zmiany ogniskowej i ostrości?

  44. jaad75
    jaad75 18 listopada 2010, 22:36

    Właśnie niektóre stare obiektywy mają bezstopniową przysłonę, a zmiana ogniskowej w trakcie filmowania jest zazwyczaj traktowana jako błąd w sztuce. Obiektywy PL to w większości stałki.

  45. bartikrasnik
    bartikrasnik 18 listopada 2010, 23:38

    tak duże matryce 14Mpix to może być przerabiane na lepsze kodowanie kolorów wiadomo nie od dzis ze mozaiką zwaną filtrem Bayera to zgroza w odtwarzaniu rzeczywistego koloru który jest interpolowany. skoro mamy do dyspozycji te 14MPix to żeby mieć obraz na 1920x1080,na każdy kolor to kodowanie 4x2x2, to nie tak dużo ale to cos.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.