Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Dlaczego marynarka nie zapięta?! Fatalne faux pas Panie Redaktorze! :-)
14 stycznia 2014, 21:47
No to czegoś nie rozumiem ...
piszecie o obiektywie Sigma 18-35/1.8, a w dalszej części tekst o aparacie w przystępnej cenie ;)
Cytuję :
Sigma A 18-35 mm f/1.8 DC HSM. Trudno się jednak dziwić takiemu wynikowi. Jest to niewątpliwie wyjątkowy obiektyw, nie mający praktycznie konkurencji w tym zakresie parametrów. Nie bez znaczenia jest również fakt, że aparat również w praktyce prezentuje bardzo dobry poziom, a ponadto oferowany jest w atrakcyjnej cenie.
Az milo popatrzec na kategorie "DSLR", cztery "Nikosie" . Jezeli chodzi o kompakty, to rowniez w zasluzone laury dla "Fujika". Moze w tabelkach nie jest najlepszy sposrod wszystkich, ale ma "dusze" i docenili to ludzie znudzeni zalewem "High Tech" i smart cos tam.
Pozycja Petax K-3 po pierwszych testach mnie nie dziwi. Już K-5 w swojej klasie okazał się lepszy od modeli APS-C, jak to się mówi, wiodących producentów. K-3 aczkolwiek nie jest to tanie body, a jednak sprzedaje się świetnie nawet w Polsce. Oznacza to, że zaufanie do marki rośnie.
espresso - ono jest takie wysokie właśnie dlatego, że K-3 wyszedł niedawno. Swoją drogą, to, że jest niżej od takiego 70D jako całość to średnio logiczne. Gdyby było oddzielne głosowanie na innowację roku i Dual Pixel AF zwyciężył z AA Filter Simulator, to w sumie by mnie nie dziwiło, ale oceniając całość produktu? Nikon Df poza dizajnem w sumie też niespecjalnie wnosi cokolwiek, a i sam dizajn nieco zawodzi po zapozananiu się z nim organoleptycznie...
14 stycznia 2014, 23:30
Szkoda, że najlepszy obiektyw nie pasuje ani do najlepszej lustrzanki, ani do najlepszego bezlusterkowca... Zastanawiam się czy lustrzanka roku ma w sobie więcej z K-01 czy FM-2 ;p
Przecież tego typu plebiscyty to tylko i wyłącznie zabawa a ich wyniki w żadnym razie nie świadczą o jakości i wartości sprzętu. Mogą one wskazywać co najwyżej na chwilowe sympatie albo skuteczność działań marketingowych. Nie ma więc czym się aż tak podniecać .
Sugma jak najbardziej zasłużenie. Df - nie wiedziałem że na tym portalu jest taka przewaga fanów N - ja mimo że od dawna jestem w systemie nie rozumiem za co ( ani nowatorski ani popularny ) wyróżniono DF. Może jedynie z braku wyraźnego lidera w tej kategorii. Podobnie nie rozumiem wyróżnienia E-M1 - kiedy oczywiste jest że premiery Sony ( niestety podzielone na 2) mają znacznie większe znaczenie dla rynki foto.
Dwa modele Sony i ludzie zgłupieli, na który mają głosować. Dlatego głosy się podzieliły, ale generalnie "pełnoklatkowy bezlusterkowiec Sony" zdobył najwięcej głosów.
Co do Nikona Df, to ten aparat mógł ująć ludzi nie tyle wyglądem, co wywaleniem z niego dodatkowych funkcji (jak video) i pozostawienie tylko tych fotograficznych.
No, no, ładnie, choć wyniki w sporej części były do przewidzenia. Po pierwsze - brawo Sigma. Konsekwencja i podążanie w poprzek utartych ścieżek (supremacja techniki, nie marketingu i w pełni japońska produkcja) przynoszą powoli efekty. Z kopciuszka rośnie księżniczka. Po drugie - brawo Olympus. Odbudowuje należną mu reputację i utrzymuje się dzielnie w gronie awangardy producentów-eksperymentatorów, gdzie swego czasu umieścił go genialny Maitani. E-M1 wpisuje się w legendę marki i zasłużył z pewnością na tę nagrodę. Po trzecie - brawo Sony. Słupki pokazują, że gdyby zamiast dwóch A7 (R i nie-R) wypuszczono jedną, najpewniej wygrałaby nawet z zacnym Olympusem. Kto wie, czy nie słusznie - to także świetne aparaty. Po czwarte - trzymaj się Pentaxie. K-3 to o wiele bardziej ambitna i dojrzała konstrukcja, niż obaj wyprzedzający go konkurenci (jeden to nieznaczny upgrade swego poprzednika, drugi, to jednak dość nikczemne naśladownictwo własnych legend). Po piąte - niebawem Fuji.
Realnie patrząc to Sony A7 i A7R to przecież dwa aparaty, więc łącznie ich wyników nie ma sensu. Nikt przecież nie dodawałby do siebie wyników Nikona D4s i D3x. Patrząc równie realnie to i tak obydwa produkty Sony powinny być nad totalnie przereklamowanym Olympusem. Nikon Df ma tylko jedną zaletę - dobrze wygląda na zdjęciach. Na żywo traci bardzo dużo ze swojego uroku. Poza tym jest nieergonomiczny, absurdalnie drogi , sprzedawany w komplecie z obiektywem za który Nikon liczy sobie coś koło 1500 zł, choć identyczny w normalnej wersji kosztuje 700 i ma matrycę której zalety ciężko będzie wykorzystać przy tak fatalnej ergonomii. To raczej lustrzankowy niewypał roku.
espresso | 2014-01-14 22:03:15 „Pierwsze w historii tak wysokie notowanie Pentaxa, w dodatku modelu z samej końcówki roku” W przypadku takich głosowań modele z końcówki roku są w lepszej sytuacji, niż te z początku, tych już się tak mocno nie promuje i powoli się o nich zapomina. ;)
W przypadku bezlusterkowców Sony nie można w prosty sposób sumować wyników obu aparatów, jednak gdyby był tylko jeden model tej firmy, na pewno wynik byłby lepszy. Czy pokonałby wtedy Olympusa? Wątpię. Bardzo dobry wynik OM-D E-1M świadczy raczej o tym, że zwolennicy Canona i Nikona zagłosowali jak zwykle przeciwko Sony. ;)
Właściwie wszyscy Wielcy dostali po jednej statuetce. Canon co prawda tylko "nagrodę pocieszenia", ale dostał, więc się raczej na optycznych nie obrazi :-)
tomkaz - bo to po pierwsze była impreza, na którą trzeba było otrzymać zaproszenie. A po drugie, sala w Honoratce ma ograniczoną pojemność i więcej niż 35-40 osób tam nie wciśniesz w godziwych warunkach.
Wszystko fajnie, ale jak do jasnej-ciasnej portal zajmujący się sprzętem foto może dawać tak zrąbane foty. Ja rozumiem, że miejsce nie jest za bardzo "fotogeniczne", a niski sufit nie ułatwia pracy z lampą, ale to nie są żadne poważne przeszkody z którymi fotograf nie powinien sobie poradzić. W dodatku te rozpaczliwe kolory... Ogólnie to obciach po prostu, widywałem 10 x porządniejsze zdjęcia z kongresów i szkoleń firm które z fotografią nie mają nic wspólnego.
W sumie to i tak jest postęp - ludzie głosowali w tym roku wygrał aparat który jest a nie na taki który widzieli tylko w folderach i będzie dopiero w połowie przyszłego roku :)
Droga redakcjo optycznych.pl Może po podsumowaniu kolejnego roku, jeśli jeszcze nie odparował nastrój retrospekcji, znajdziecie chwilkę żeby porównać swój serwis - layout, atrakcyjność graficzną, wersję mobilną, zwłaszcza dostęp do bazy obiektywów via mobile. Publikujecie fajne testy, publikujecie dobre newsy, ale opakowanie - choć bardzo sprawne - trąci już myszką. Nawet fotoblogia przeszła już ewolucję wizualną. Jeśli jesteście przywiązani do tradycji to zmieńcie choć lenstip, w tej wersji językowej konkurenjcja jest jeszcze większa. A gdyby komentarze udało się zaparkować w disqus to byłbym szczęśliwy ;-)
Oprawa graficzna nie jest zła - jeśli zmieniać to tylko na coś lepszego a nie tylko nowocześniej wyglądającego. Natomiast zgadzam się że komentarze wymagają poprawy - widać to zwłaszcza pod testami Sony. Nie namawiam do dodawania lajków - ale podział na wątki, numeracja i może G+ by się jednak przydało.
Bardzo dobrze, że nic nie zmieniają... Wiele stron na siłę próbuje iść z trendem i przez to powstają niewypały. Podbnie zresztą Fotopolis trzyma się swoich ram, aczkolwiek jest mniej czytelny niż Optyczne. Mam nadzieję, że redakcja nie będzie szaleć i pozostanie przy sprawdzonym layout'cie.
Miałem styczność z Df i nie zgadzam się, że to niewypał roku, to świetna lustrzanka i do tego bardzo ergonomiczna, ale trzeba się do niej przyzwyczaić. Dopiero przy dłuższym korzystaniu można docenić jej ergonomię i to, że każde ustawienie jest czytelne i łatwo dostępne. Świetny aparat dla tych co dużo pracują na manualu, a nie na trybach automatycznych. To, że dzięki niej można efektywnie korzystać z bardzo starych szkieł też dla wielu osób jest wiele warte.
@xenon Efektywnie korzystać z bardzo starych szkieł można z dużo lepszym skutkiem za pomocą dowolnego bezlustrowca i akurat pod tym względem taki A7 bije Nikona Df na głowę, bo z jedną puszką możesz korzystać np. ze szkieł z mocowaniem FD, MD, OM, M, M39, M42, F, P, K, EF, A, R czy co Ci tam jeszcze przyjdzie do głowy. A co do czytelności i łatwości ustawień, to jak jesteś w jakimś ciemnym otoczeniu, to już tak różowo nie jest bo indeksacja wartości na pokrętłach już tak czytelna nie jest, blokady pokręteł też nie poprawiają tej ergonomi.
,,Wszystko fajnie, ale jak do jasnej-ciasnej portal zajmujący się sprzętem foto może dawać tak zrąbane foty." -bo szewc bez butow chodzi... co i tak obciach.
@ xenon- ,,Miałem styczność z Df i nie zgadzam się, że to niewypał roku, to świetna lustrzanka i do tego bardzo ergonomiczna, ale trzeba się do niej przyzwyczaić.'' - widac,ze z ergonomia nie miales stycznosci. Gratukuje poczucia humoru.
- wyjasni mi ktos po jakiego grzyba do nowoczesnego dslr przypinac stare zaplesniale obiektywy??
@pan Szakal Nie piszę tego w kontekście Df, bo idea tego aparatu jakoś do mnie nie przemawia, ale wśród starszych szkieł wciąż zdarzają się rodzynki, głównie dłuższe ogniskowe, bo szeroki kąt to faktycznie słabo wypada na cyfrze, zwłaszcza pełnoklatkowej. Ale np. taki Voigtlander APO-Lanthar 125/2.5 SL to wciąż genialne szkło.
@xenon Mam 3 pokrętła sterujące i kilka guzików programowalnych, do każdego z tych pokręteł mogę sobie przypisać dowolnie czas/przysłonę/iso, wszystkie te pokrętła mam dostępne praktycznie pod jednym palcem bez odrywania wzroku od wizjera, nie muszę też ich odblokowywać, gdzie więc ta ergonomia Df?
@mate, APO-Lanthar 125 po pierwsze, nie jest takim starym szkłem, a po drugie, nie potrzeba do niego Df-a. Choć zgadzam się oczywiście, że jest fantastycznym pod każdym wzgledem obiektywem.
Mnie się bardzo podobał dizajn tego Nikona (na zdjęciach), ale jak wziąłem go do ręki, to czar prysł niestety, a poza dizajnem, to on nie wnosi jak dla mnie kompletnie nic ciekawego.
@jaad75 Wiem że Df nie jest do niego niezbędny, co więcej są puszki dające większy komfort pracy z tego typu manualnym szkłem, pisałem ogólnie o idei podpinania starszych szkieł i dałem go jako przykład :)
Na ogół im większe bajerowanie grafiką, tym gorsza czytelność, a funkcjonalność jest priorytetem. Tak więc, dość prosta oprawa graficzna i czytelne menu są zaletą na optyczne.pl i ja bym tego nie zmieniał.
@xenon - ocena Df-a to często rzecz subiektywna. Też korzystałem z niego dość długo i niestety w moich oczach z czasem tracił. Stylistyka ładna, ale na początku, później zaczyna dostrzegać się pewną toporność spowodowaną grubością obudowy. Owszem, w cyfrowej lustrzance nie może być inaczej, ale to nie zmienia faktu, że jest to mało atrakcyjne. Ergonomia - aparat trzyma się fatalnie - jako tako daje się pracować dłużej tylko z bardzo lekkimi obiektywami. Już Tamron 90 VC USD sprawiał, że aparat leciał z rąk a założenie Nikona 24-70 zamieniało korzystanie z aparatu w stres. Poza tym jest to konstrukcja bardzo niekonsekwentna - sterować możemy albo mało wygodnymi pokrętłami na górze , albo dwoma pokrętłami jak w innych lustrzankach Nikona, ale ustawienie tego z przodu to koszmar - po niedługim czasie bolą palce. Lepiej żeby producent zdecydował się na dobrze dopracowany, jeden system. Niekonsekwentny jest też wybór podzespołów - matryca o przeciętnej rozdzielczości, za to o niesamowicie niskich szumach na wysokich czułościach połączona z autofocusem, który już przy nieco gorszym świetle zachowuje się bardzo niepewnie i tym samym diabli biorą wszystkie zalety matrycy. Do tego wszystkiego wysoka cena. Korzystam z systemu Nikona od jakichś 25 lat, uwielbiam go, ale Df-a nie kupiłbym nigdy.
Plebiscyt należy odczytać jako koncert życzeń, bo większość głosujących sprzętu, na który głosowała nie miała nawet w rękach i nie ma o pojęcia jak ten sprzęt sprawdzi się w praktyce. Swoją drogą sponsorowane artykuły Olympusa nie były nadaremne, dały mu pierwsze miejsce w bezlusterkowcach.
Odnoszę wrażenie, że gdyby plebiscyt czytelników zamienić na produkty roku w opinii redaktorów portalu, prestiż przyznawanych nagród niepomiernie by wzrósł, a dla nas - czytelników - Wasza ocena miałaby również merytoryczną wartość. A tak? Każdy klika co mu się żywnie podoba, w myśl zasady "chybił - trafił" lub "każda sójka swój ogonek chwali." To Wy Panowie Redaktorzy dzierżycie niemal każdy z plebiscytowych produktów w Waszych rękach, macie do nich dostęp, testujecie, oceniacie, macie więc prawo zabrać głos i przyznać nagrody. Skorzystajcie z Waszych doświadczeń i podzielcie się Swoimi przemyśleniami co do "produktów roku" zamiast urządzać statystycznie wątpliwą zabawę, na dodatek rozdętą ponad miarę. Rozumiem pompę, gdyby przyznawane tytuły miały jakąś merytoryczną wartość, ale nie mają.
17 stycznia 2014, 00:53
Nie rozumiem zupełnie po cholerę robicie tego typu bezsensowne plebiscyty gdzie głosują ludzie, którzy produktów nawet w ręce nie mieli. No bo ile osób z t7ch ponad 436 miało w ręce Nikona DF? Dwie może trzy reszta zobaczyła na obrazku :)
Plebiscyty zawsze są grubymi nićmi szyte ,więc po co takie larum , to jest zabawa . Cóż to ,każdy ma lecieć do sklepu , bo musi pomacać żeby zagłosować ?
Wygląda na to, że korzystasz z oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam.
Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Będziemy wdzięczni, jeśli dodasz stronę Optyczne.pl do wyjątków w filtrze blokującym reklamy.
Dlaczego marynarka nie zapięta?! Fatalne faux pas Panie Redaktorze! :-)
No to czegoś nie rozumiem ...
piszecie o obiektywie Sigma 18-35/1.8, a w dalszej części tekst o aparacie w przystępnej cenie ;)
Cytuję :
Sigma A 18-35 mm f/1.8 DC HSM. Trudno się jednak dziwić takiemu wynikowi. Jest to niewątpliwie wyjątkowy obiektyw, nie mający praktycznie konkurencji w tym zakresie parametrów. Nie bez znaczenia jest również fakt, że aparat również w praktyce prezentuje bardzo dobry poziom, a ponadto oferowany jest w atrakcyjnej cenie.
Koniec cytatu.
Ktoś coś przeklejał czy o co chodzi ?
S.
sycamor - dzieki poprawione.
Pierwsze w historii tak wysokie notowanie Pentaxa, w dodatku modelu z samej końcówki roku
Az milo popatrzec na kategorie "DSLR", cztery "Nikosie" .
Jezeli chodzi o kompakty, to rowniez w zasluzone laury dla "Fujika". Moze w tabelkach nie jest najlepszy sposrod wszystkich, ale ma "dusze" i docenili to ludzie znudzeni zalewem "High Tech" i smart cos tam.
Pani Joanna, po prostu zjawiskowa kobieta.
Pozycja Petax K-3 po pierwszych testach mnie nie dziwi.
Już K-5 w swojej klasie okazał się lepszy od modeli APS-C, jak to się mówi, wiodących producentów.
K-3 aczkolwiek nie jest to tanie body, a jednak sprzedaje się świetnie nawet w Polsce.
Oznacza to, że zaufanie do marki rośnie.
espresso - ono jest takie wysokie właśnie dlatego, że K-3 wyszedł niedawno. Swoją drogą, to, że jest niżej od takiego 70D jako całość to średnio logiczne. Gdyby było oddzielne głosowanie na innowację roku i Dual Pixel AF zwyciężył z AA Filter Simulator, to w sumie by mnie nie dziwiło, ale oceniając całość produktu? Nikon Df poza dizajnem w sumie też niespecjalnie wnosi cokolwiek, a i sam dizajn nieco zawodzi po zapozananiu się z nim organoleptycznie...
Szkoda, że najlepszy obiektyw nie pasuje ani do najlepszej lustrzanki, ani do najlepszego bezlusterkowca...
Zastanawiam się czy lustrzanka roku ma w sobie więcej z K-01 czy FM-2 ;p
Ech, Honoratka...Jakie fajne wspomnienia z tego lokalu... :D
Przecież tego typu plebiscyty to tylko i wyłącznie zabawa a ich wyniki w żadnym razie nie świadczą o jakości i wartości sprzętu. Mogą one wskazywać co najwyżej na chwilowe sympatie albo skuteczność działań marketingowych. Nie ma więc czym się aż tak podniecać .
Sugma jak najbardziej zasłużenie. Df - nie wiedziałem że na tym portalu jest taka przewaga fanów N - ja mimo że od dawna jestem w systemie nie rozumiem za co ( ani nowatorski ani popularny ) wyróżniono DF.
Może jedynie z braku wyraźnego lidera w tej kategorii.
Podobnie nie rozumiem wyróżnienia E-M1 - kiedy oczywiste jest że premiery Sony ( niestety podzielone na 2) mają znacznie większe znaczenie dla rynki foto.
PS. Zgadzam się z Szablą - wyżej :)
@focjusz
Dwa modele Sony i ludzie zgłupieli, na który mają głosować. Dlatego głosy się podzieliły, ale generalnie "pełnoklatkowy bezlusterkowiec Sony" zdobył najwięcej głosów.
Co do Nikona Df, to ten aparat mógł ująć ludzi nie tyle wyglądem, co wywaleniem z niego dodatkowych funkcji (jak video) i pozostawienie tylko tych fotograficznych.
No, no, ładnie, choć wyniki w sporej części były do przewidzenia.
Po pierwsze - brawo Sigma. Konsekwencja i podążanie w poprzek utartych ścieżek (supremacja techniki, nie marketingu i w pełni japońska produkcja) przynoszą powoli efekty. Z kopciuszka rośnie księżniczka.
Po drugie - brawo Olympus. Odbudowuje należną mu reputację i utrzymuje się dzielnie w gronie awangardy producentów-eksperymentatorów, gdzie swego czasu umieścił go genialny Maitani. E-M1 wpisuje się w legendę marki i zasłużył z pewnością na tę nagrodę.
Po trzecie - brawo Sony. Słupki pokazują, że gdyby zamiast dwóch A7 (R i nie-R) wypuszczono jedną, najpewniej wygrałaby nawet z zacnym Olympusem. Kto wie, czy nie słusznie - to także świetne aparaty.
Po czwarte - trzymaj się Pentaxie. K-3 to o wiele bardziej ambitna i dojrzała konstrukcja, niż obaj wyprzedzający go konkurenci (jeden to nieznaczny upgrade swego poprzednika, drugi, to jednak dość nikczemne naśladownictwo własnych legend).
Po piąte - niebawem Fuji.
Realnie patrząc to Sony A7 i A7R to przecież dwa aparaty, więc łącznie ich wyników nie ma sensu. Nikt przecież nie dodawałby do siebie wyników Nikona D4s i D3x. Patrząc równie realnie to i tak obydwa produkty Sony powinny być nad totalnie przereklamowanym Olympusem.
Nikon Df ma tylko jedną zaletę - dobrze wygląda na zdjęciach. Na żywo traci bardzo dużo ze swojego uroku. Poza tym jest nieergonomiczny, absurdalnie drogi , sprzedawany w komplecie z obiektywem za który Nikon liczy sobie coś koło 1500 zł, choć identyczny w normalnej wersji kosztuje 700 i ma matrycę której zalety ciężko będzie wykorzystać przy tak fatalnej ergonomii. To raczej lustrzankowy niewypał roku.
espresso | 2014-01-14 22:03:15
„Pierwsze w historii tak wysokie notowanie Pentaxa, w dodatku modelu z samej końcówki roku”
W przypadku takich głosowań modele z końcówki roku są w lepszej sytuacji, niż te z początku, tych już się tak mocno nie promuje i powoli się o nich zapomina. ;)
W przypadku bezlusterkowców Sony nie można w prosty sposób sumować wyników obu aparatów, jednak gdyby był tylko jeden model tej firmy, na pewno wynik byłby lepszy. Czy pokonałby wtedy Olympusa? Wątpię. Bardzo dobry wynik OM-D E-1M świadczy raczej o tym, że zwolennicy Canona i Nikona zagłosowali jak zwykle przeciwko Sony. ;)
no, ale raczej dzikich tłumów na imprezie nie było ....
Właściwie wszyscy Wielcy dostali po jednej statuetce. Canon co prawda tylko "nagrodę pocieszenia", ale dostał, więc się raczej na optycznych nie obrazi :-)
tomkaz - bo to po pierwsze była impreza, na którą trzeba było otrzymać zaproszenie. A po drugie, sala w Honoratce ma ograniczoną pojemność i więcej niż 35-40 osób tam nie wciśniesz w godziwych warunkach.
Jak to? - Hasslblad bez nagród? :)
;P
A Złoty Lunar dla najlepszej retro stylizacji dla Nikona to się nie należał?
Zaraz , ale Pentax K3 był w głosowaniu od samego początku , bo coś mi się wydaje , że doszedł póżniej .
Może mam zwidy.
Był od początku.
Wszystko fajnie, ale jak do jasnej-ciasnej portal zajmujący się sprzętem foto może dawać tak zrąbane foty. Ja rozumiem, że miejsce nie jest za bardzo "fotogeniczne", a niski sufit nie ułatwia pracy z lampą, ale to nie są żadne poważne przeszkody z którymi fotograf nie powinien sobie poradzić. W dodatku te rozpaczliwe kolory... Ogólnie to obciach po prostu, widywałem 10 x porządniejsze zdjęcia z kongresów i szkoleń firm które z fotografią nie mają nic wspólnego.
A, to przepraszam.
W sumie to i tak jest postęp - ludzie głosowali w tym roku wygrał aparat który jest a nie na taki który widzieli tylko w folderach i będzie dopiero w połowie przyszłego roku :)
Tak, to jest postęp. A za 10 lat? Ho, ho. :D
Droga redakcjo optycznych.pl
Może po podsumowaniu kolejnego roku, jeśli jeszcze nie odparował nastrój retrospekcji, znajdziecie chwilkę żeby porównać swój serwis - layout, atrakcyjność graficzną, wersję mobilną, zwłaszcza dostęp do bazy obiektywów via mobile.
Publikujecie fajne testy, publikujecie dobre newsy, ale opakowanie - choć bardzo sprawne - trąci już myszką.
Nawet fotoblogia przeszła już ewolucję wizualną.
Jeśli jesteście przywiązani do tradycji to zmieńcie choć lenstip, w tej wersji językowej konkurenjcja jest jeszcze większa.
A gdyby komentarze udało się zaparkować w disqus to byłbym szczęśliwy ;-)
Oprawa graficzna nie jest zła - jeśli zmieniać to tylko na coś lepszego a nie tylko nowocześniej wyglądającego. Natomiast zgadzam się że komentarze wymagają poprawy - widać to zwłaszcza pod testami Sony. Nie namawiam do dodawania lajków - ale podział na wątki, numeracja i może G+ by się jednak przydało.
"są to bowiem pierwsze bezlusterkowce z pełnoklatkwą matrycą i z niecierpliwością były wyczekiwane przez miłośników marki Sony. "
pierwsze z wymienną optyką ;)
Marcinkonrad
Bardzo dobrze, że nic nie zmieniają... Wiele stron na siłę próbuje iść z trendem i przez to powstają niewypały. Podbnie zresztą Fotopolis trzyma się swoich ram, aczkolwiek jest mniej czytelny niż Optyczne. Mam nadzieję, że redakcja nie będzie szaleć i pozostanie przy sprawdzonym layout'cie.
Khedron
Miałem styczność z Df i nie zgadzam się, że to niewypał roku, to świetna lustrzanka i do tego bardzo ergonomiczna, ale trzeba się do niej przyzwyczaić. Dopiero przy dłuższym korzystaniu można docenić jej ergonomię i to, że każde ustawienie jest czytelne i łatwo dostępne. Świetny aparat dla tych co dużo pracują na manualu, a nie na trybach automatycznych.
To, że dzięki niej można efektywnie korzystać z bardzo starych szkieł też dla wielu osób jest wiele warte.
@xenon
Efektywnie korzystać z bardzo starych szkieł można z dużo lepszym skutkiem za pomocą dowolnego bezlustrowca i akurat pod tym względem taki A7 bije Nikona Df na głowę, bo z jedną puszką możesz korzystać np. ze szkieł z mocowaniem FD, MD, OM, M, M39, M42, F, P, K, EF, A, R czy co Ci tam jeszcze przyjdzie do głowy.
A co do czytelności i łatwości ustawień, to jak jesteś w jakimś ciemnym otoczeniu, to już tak różowo nie jest bo indeksacja wartości na pokrętłach już tak czytelna nie jest, blokady pokręteł też nie poprawiają tej ergonomi.
bladyrunner | 2014-01-15 10:47:46
,,Wszystko fajnie, ale jak do jasnej-ciasnej portal zajmujący się sprzętem foto może dawać tak zrąbane foty."
-bo szewc bez butow chodzi... co i tak obciach.
@ xenon- ,,Miałem styczność z Df i nie zgadzam się, że to niewypał roku, to świetna lustrzanka i do tego bardzo ergonomiczna, ale trzeba się do niej przyzwyczaić.'' - widac,ze z ergonomia nie miales stycznosci.
Gratukuje poczucia humoru.
- wyjasni mi ktos po jakiego grzyba do nowoczesnego dslr przypinac stare zaplesniale obiektywy??
1. Nie każdemu odpowiadają bezlusterkowce z wielu względów.
2. To, że dane urządzenie obsługuje się trochę inaczej niż 80% innych, to nie znaczy, że nie jest ergonomiczne.
3. Jeśli nie wiesz po co podpinać stare obiektywy, to nie mamy o czym dyskutować.
4. Skoro tak wiele osób zagłosowało na ten aparat, to znaczy, że doceniają jego potencjał i są przynajmniej teoretycznie nim zainteresowani.
@pan Szakal
Nie piszę tego w kontekście Df, bo idea tego aparatu jakoś do mnie nie przemawia, ale wśród starszych szkieł wciąż zdarzają się rodzynki, głównie dłuższe ogniskowe, bo szeroki kąt to faktycznie słabo wypada na cyfrze, zwłaszcza pełnoklatkowej. Ale np. taki Voigtlander APO-Lanthar 125/2.5 SL to wciąż genialne szkło.
@xenon
Mam 3 pokrętła sterujące i kilka guzików programowalnych, do każdego z tych pokręteł mogę sobie przypisać dowolnie czas/przysłonę/iso, wszystkie te pokrętła mam dostępne praktycznie pod jednym palcem bez odrywania wzroku od wizjera, nie muszę też ich odblokowywać, gdzie więc ta ergonomia Df?
@mate, APO-Lanthar 125 po pierwsze, nie jest takim starym szkłem, a po drugie, nie potrzeba do niego Df-a. Choć zgadzam się oczywiście, że jest fantastycznym pod każdym wzgledem obiektywem.
Mnie się bardzo podobał dizajn tego Nikona (na zdjęciach), ale jak wziąłem go do ręki, to czar prysł niestety, a poza dizajnem, to on nie wnosi jak dla mnie kompletnie nic ciekawego.
@jaad75
Wiem że Df nie jest do niego niezbędny, co więcej są puszki dające większy komfort pracy z tego typu manualnym szkłem, pisałem ogólnie o idei podpinania starszych szkieł i dałem go jako przykład :)
Na ogół im większe bajerowanie grafiką, tym gorsza czytelność, a funkcjonalność jest priorytetem. Tak więc, dość prosta oprawa graficzna i czytelne menu są zaletą na optyczne.pl i ja bym tego nie zmieniał.
pan Szakal. Kup sobie Micro-Nikkora 55/3,5 to zobaczysz po co wkłada się takie "zapleśniałe" obiektywy do współczesnych korpusów...
@xenon - ocena Df-a to często rzecz subiektywna. Też korzystałem z niego dość długo i niestety w moich oczach z czasem tracił. Stylistyka ładna, ale na początku, później zaczyna dostrzegać się pewną toporność spowodowaną grubością obudowy. Owszem, w cyfrowej lustrzance nie może być inaczej, ale to nie zmienia faktu, że jest to mało atrakcyjne. Ergonomia - aparat trzyma się fatalnie - jako tako daje się pracować dłużej tylko z bardzo lekkimi obiektywami. Już Tamron 90 VC USD sprawiał, że aparat leciał z rąk a założenie Nikona 24-70 zamieniało korzystanie z aparatu w stres. Poza tym jest to konstrukcja bardzo niekonsekwentna - sterować możemy albo mało wygodnymi pokrętłami na górze , albo dwoma pokrętłami jak w innych lustrzankach Nikona, ale ustawienie tego z przodu to koszmar - po niedługim czasie bolą palce. Lepiej żeby producent zdecydował się na dobrze dopracowany, jeden system. Niekonsekwentny jest też wybór podzespołów - matryca o przeciętnej rozdzielczości, za to o niesamowicie niskich szumach na wysokich czułościach połączona z autofocusem, który już przy nieco gorszym świetle zachowuje się bardzo niepewnie i tym samym diabli biorą wszystkie zalety matrycy. Do tego wszystkiego wysoka cena. Korzystam z systemu Nikona od jakichś 25 lat, uwielbiam go, ale Df-a nie kupiłbym nigdy.
Z Joanną z Fuji zawsze się dobrze wygląda.
Plebiscyt należy odczytać jako koncert życzeń, bo większość głosujących sprzętu, na który głosowała nie miała nawet w rękach i nie ma o pojęcia jak ten sprzęt sprawdzi się w praktyce. Swoją drogą sponsorowane artykuły Olympusa nie były nadaremne, dały mu pierwsze miejsce w bezlusterkowcach.
Odnoszę wrażenie, że gdyby plebiscyt czytelników zamienić na produkty roku w opinii redaktorów portalu, prestiż przyznawanych nagród niepomiernie by wzrósł, a dla nas - czytelników - Wasza ocena miałaby również merytoryczną wartość. A tak? Każdy klika co mu się żywnie podoba, w myśl zasady "chybił - trafił" lub "każda sójka swój ogonek chwali."
To Wy Panowie Redaktorzy dzierżycie niemal każdy z plebiscytowych produktów w Waszych rękach, macie do nich dostęp, testujecie, oceniacie, macie więc prawo zabrać głos i przyznać nagrody. Skorzystajcie z Waszych doświadczeń i podzielcie się Swoimi przemyśleniami co do "produktów roku" zamiast urządzać statystycznie wątpliwą zabawę, na dodatek rozdętą ponad miarę. Rozumiem pompę, gdyby przyznawane tytuły miały jakąś merytoryczną wartość, ale nie mają.
Nie rozumiem zupełnie po cholerę robicie tego typu bezsensowne plebiscyty gdzie głosują ludzie, którzy produktów nawet w ręce nie mieli. No bo ile osób z t7ch ponad 436 miało w ręce Nikona DF? Dwie może trzy reszta zobaczyła na obrazku :)
Plebiscyty zawsze są grubymi nićmi szyte ,więc po co takie larum , to jest zabawa .
Cóż to ,każdy ma lecieć do sklepu , bo musi pomacać żeby zagłosować ?