Tamron 18-270mm F/3.5-6.3 Di II VC PZD
Firma Tamron zaprezentowała dzisiaj najlżejszy na świecie i najmniejszy obiektyw typu uniwersalny zoom, 18–270mm F/3.5–6.3 Di II VC PZD. Został on wyposażony w ultradźwiękowy silnik AF Piezo i przeznaczony jest do lustrzanek cyfrowych z matrycą formatu APS-C.
Informacja prasowa
Nowy 18–270mm F/3.5–6.3 Di II VC PZD (Model B008) z ultradźwiękowym silnikiem AF Piezo dla aparatów SLR z APS-C.
9 grudnia 2010, Tamron przedstawia nowy mega travel zoom z zakresem ogniskowej 18–270 mm. Tamron nadal jest rekordzistą w dziedzinie długości ogniskowych dla obiektywów SLR. Obiektyw posiada nowoopracowany ultradźwiękowy motor Piezo, który zapewnia cichy, precyzyjny oraz zadziwiająco szybki autofocus. Co więcej wyjątkowa technologia stabilizacji obrazu (VC) została ulepszona tak, by pozwolić na bardziej kompaktową konstrukcję.
Posiadając zakres ogniskowej, który obejmuje prawie każdą sytuację fotograficzną, obiektyw zapewnia o swoim wysokim poziomie uniwersalności. Jego kompaktowa i lekka konstrukcja sprawia, że jest idealnym towarzyszem podróży. Obiektyw nie tylko obejmuje wszystko od szerokiego kąta dla krajobrazów po tele dla zbliżeń, ale także zapewnia możliwości delikatnego makro przy maksymalnym powiększeniu 1:3,8 w całym zakresie ogniskowych.
Obiektyw 18–270mm F/3.5–6.3 Di II VC PZD z mocowaniem Nikon i Canon będą dostępne pod koniec grudnia. Mocowanie Sony będzie dostępne w późniejszym terminie, który zostanie ogłoszony wkrótce (mocowanie Sony nie posiada mechanizmu stabilizacji obrazu, VC, ponieważ korpus aparatów cyfrowych SLR Sony ma wbudowaną funkcję stabilizacji obrazu. Dlatego obiektyw z mocowaniem Sony określany jest jako 18–270mm F/3.5–6.3 Di II PZD i nie posiada w opisie VC).
Cechy produktu:
- 15x zoom – największy zakres długości ogniskowej na świecie,
- kompaktowy i lekki,
- cichy i bardzo szybki ultradźwiękowy motor Piezo,
- VC (Vibration compensation) stabilizacja obrazu,
- maksymalne powiększenie 1:3,8 przy minimalnej odległości wyostrzania 0.49 m,
- Obiektyw Di II- optymalny do użycia z aparatami o matrycy APS-C.
Z dokładną specyfikacją obiektywu można zapoznać się w naszej bazie
![]() |
Charakterystyka w detalach:
- PZD (Piezo Drive)
Silnik ultradźwiękowy fali stojącej wykorzystuje napięcia by rozszerzyć i włączyć piezoelektryczny (piezoceramic) element, w ten sposób przenosząc cały element w ruch fal stojących. Metalowa krawędź jest punktem kontaktowym elementu z wirnikiem, porusza się ruchem eliptycznym od obrotowego ruchu poruszającego się elementu. Następnie tarcie z tego ruchu obraca wirnik. Motory ultradźwiękowe fali stojącej posiadają odrębną zaletę bycia szybszymi, cichszymi oraz bardziej precyzyjnymi i kompaktowymi niż ich odpowiedniki działające na zasadzie ruchomej fali energii.
- VC (Vibration Compensation) – stabilizacja obrazu
- Nowy mechanizm VC (metoda poruszających się cewek)
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Fajnie, ciekawy jestem jak wyjdzie na testach, choc szkoda ze taka ciemnia:/
CHALA JAKICH MALO=co sie tu podniecac nastepny kawal szkla jakich tysiace
poczekajmy w 2011 juz zadebiutuja
np- 25-300 vr ed2- nikona ze swiatlem 2,0-2,7
lub 28-550 vr ed3 - 2,3-3,0
nieeee czekamy na Tamrona 24-75 2.8 VC Ultrasonic
eee tam ja czekam z niecierpliwością na 70-200 2,8 VC Ultrasonic (jak wejdzie to zawojuje na rynku)
Tą niespotykaną wręcz lekkość udało się uzyskać dzięki przerobieniu wtórnemu kartonów i butelek plastikowych po napojach gazowanych, z których wykonany jest obiektyw ;-)
innymi slowy PiZD oznacza, ze jest USM, tylko taki nie do konca :)
to zeby jeszcze zrobic za combo breakera: ja nie czekam na zaden lens. no, moze na obnizke cen 70-300 L IS, ale jako realista, to tych oczekiwan nie mam nazbyt wybujalych :)
ale tak zupelnie serio... 18-270 ze srednica filtra raptem fi62 i waga 450g... zaszaleli!
f8@24 po co ci 70-300 z ciemnicą 4-5.6?
OT: mgtan: Nie wiem jak f8@24mm, ale ja tam wolę 4-5.6 z dobrą rozdzielczością i bez zauważalnych wad optycznych niż cokolwiek 2.8 używalne od 4 albo więcej i z wyraźną CA. No i będzie lżejsze.
Tamron 18-270: PZD brzmi ciekawie, chociaż piezoelektryczny to nie to samo co "(piezoceramic)" :)
Czekam na jakikolwiek, nawet 4-6.3, megazoom Sigmy/Tamrona poniżej 1000g z choćby przyzwoitą rozdzielczością i zminimalizowanymi dystorsjami, winietowaniem i CA, bo tylko Canon 28-300 f/3.5-5.6 USM L IS mi przychodzi do głowy jako przyzwoity, a to nie mój system, no i cena kosmiczna plus rozmiary/waga duże.
@Lianna, kolega f8@24 pisze o 70-300 L które się ostatnio pokazało... to wazy ponad kilogram więc lżej to nie będzie :)
Wszystko jest tu naj. Najmniejszy, najszybszy, najlżejszy.. Pewnie będzie miał też największą winetę :-) Poczekamy zobaczymy. Cieszę się że tamron nie umarł.
cena ?:)
@mgtan: pisałam ogólnie, nie tylko ja zauważam, że f/4 dobre od maksymalnego otworu może być lepsze niż f/1.8, które najpierw trzeba przymknąć do f/4... albo i bardziej. A 70-300 f/4-5.6 L IS USM waży 1050g, nadal dużo lżejszy i dużo krótszy niż którakolwiek 70-200 f/2.8, nawet ta bez stabilizacji, i to mimo większego zakresu. Ja w Sony przymierzam się do 70-300 f/4-5.6 G SSM, a nie 70-200/2.8 G SSM czy 70-400 G SSM, bo one są dwa razy cięższe i dużo większe, a sądząc z testów na Photozone mają trochę większe CA; Canonów to ostatnie chyba nie dotyczy.
BTW, testowałam NEXa z przejściówką LA-EA1 i obiektywami, żeby sprawdzić doniesienia z Photozone. 50/1.8 SAM faktycznie ustawiał ostrość strasznie długo (5s), chociaż z reguły trafiał - może zbieg okoliczności, ale nie trafiał przy rozładowanej baterii (1-2%, tuż przed wymianą). Ale podłączyłam 70-300 f/4-5.6 G SSM - bo pomyślałam, że w końcu dobry silnik może pomóc - i nie dość, że ustawiał dużo szybciej (1-2s) i to bez focus-limitera, to jeszcze się nie mylił. Jak na lustrzanki bardzo wolno (chociaż jak to w detekcji kontrastu wygląda, to nie wiem), jak na użyteczność przyzwoicie, no a na pewno lepiej niż MF. Z tego jakie ruchy silnika wyczuwałam mam wrażenie, że jak popracują nad firmware to da się tę szybkość poprawić, mogliby się postarać zrobić to przed premierą NXCama.
Tamron 18-270: czy mi się wydaje, czy to naprawdę dopiero drugi obiektyw Tamrona z wbudowanym silnikiem (poza 70-300/4-5.6)? I to oba US?
Kochamy Cię Tamron :D
Jakbym wiedział, ze Tamrony są tak dobre a są, to bym nie kupował oryginalnych bardzo drogich szkieł... dla amatora Tamron jest idealny, :)
Jóź mi ślinka kapie jak go widzę Nowy 18-270mm F/3.5-6.3 Di II VC PZD
no własnie-ciekawe kiedy pojawi się test (ponoć) niezłego tamrona 70-300 z silnikiem ultradźwiękowym?
Boże! Redakcjo! Co to za techniczny bełkot? Opis techniczny PZD i VC jest nie do przejścia. Ani językowo poprawny, ani merytorycznie. Nie dochodzę, czy używaliście elektronicznego tłumacza, czy żywcem skopiowaliście to "coś" z innego źródła. Macie przecież wykształconych ludzi. Nie możecie filtrować takich treści aby zaprezentować swój własny, wyższy standard publikacji? Co by to było, gdyby z tej notki młodzież miała się uczyć podstaw budowy silnika ultradźwiękowego? Kwiatki, że uszy więdną.
"Silnik ultradźwiękowy fali stojącej wykorzystuje napięcia by rozszerzyć i włączyć piezoelektryczny (piezoceramic) element, w ten sposób przenosząc cały element w ruch fal stojących. " PIĘKNE
translator się popsuł......
gavin - chyba chodzilo Ci o Tamrona 28-75. Ale tez na niego czekam, chociaz bardziej na 70-200/2.8.
fotoartysta - widziales przeslony 2.3 lub 2.7?
A mnie ciekawi jak będzie działał autofokus na długim końcu przy tych f/6.3
Z tego co się orientuję autofokus w korpusach działa do f/5.6
Poprawcie mnie jeśli się mylę, ale nie miałem jeszcze do czynienia z tak ciemnym obiektywem.
@ciekawus tez próbowałem to przeczytać ale dałem za wygraną, brawa za wytrwałość :D
Jak bardzo słaby by był optycznie to i tak z takim zakresem trochę sie sprzeda - a o to chodzi.
Szczerze powiedziawszy to dziwiłem się że nikt z producentów ( kompaktowych ) superzoomów nie oferuje jakiegoś 24-650. Co by to nie było to przecież gorsze od tamtych nie będzie (?)
A część wad optycznych można eliminować softwarowi złaszcza winetowanie można przecież załatwić techniką analogicznie do HDR
Oczywiście nie wszystkie ;)
focjusz,
"nikt z producentów ( kompaktowych ) superzoomów nie oferuje jakiegoś 24-650."
jak nie, jak tak ! :D i to nawet 3 (TRZY !!)
... no może dwa ...
a 28-75 i 70-200 z ultradźwiękowymi silnikami... jak nie było tak nie ma... :/
@mgtan - tak konkretnie, to po to, ze wazy mniej niz moj zestaw 70-200/4 + 300/4, zajmuje mniej miejsca w plecaku i na dodatek ma stabilizacje (zaden z mojej dwojki jej nie ma). to dla mnie perfekcyjny lens na calodzienny plener z plecakiem na grzbiecie czy tez na wakacje (czyli w sumie tez taki plener, tylko kilka dni pod rzad).
a z czasem moze sobie tak czy siak kupie jakies jakies 70-200/2.8...
Jakby to podpiąć kiedyś do A55 to mamy najlepszy kompakt na świecie.
@zoorek911
Jest sporo szkieł z f/6,3 na długim końcu
choćby Sigma150-500, Sigma 50-500 czy Tamron 200-500 i AF działa :)
letrel - tak chodzi mi o 28-75 ale mam nadzieję że go zrobią od 24mm :)
Ciekawe kto pierwszy przebije granice absurdu i zaprezentuje 18-300 :)
18-300 to już pewnie niebawem ...natomiast naprawdę ciekawy byłby jego pełnoklatkowy odpowiednik :)
cobra pewnie niedługo się doczekasz ostatnio producenci kochają absurdy
zoorek911
w sigmie 150-500 dziala :)
musialby sie ten Tamron jakos cenowo wpasowac miedzy N18-200 VR i S18-200 OS czyli z 1700 zl a to raczej malo prawdopodobne.
handlowiecupc, w sumie... Ciekawe jak AF sprawdzi się w trybie filmowym :)
ciekawus, uzurpator - nie tłumaczyliśmy tego. Jak jest nagłówek "Informacja prasowa", to zawsze jest to materiał dostarczony przez polski oddział czy dystrybutora. Przyjęliśmy zasadę, że nie ingerujemy w tą
treść, bo jest to niejako przedruk i pod tym podpisuje się firma, która dany produkt wprowadza na rynek.
REDAKCJO --prosze o testy kompaktow wiecej testujcie kompakty
a nie ciagle tylko obiektywy i lustrzanki zapominajac o kompaktach
Sigma 18-250 mm f/3.5-6.3 DC OS HSM
vs Tamron 18-270mm F/3.5-6.3 Di II VC PZD
testy i porównania takich też są potrzebne, Arku proszę
@ fotoartysta
A co tu testować jak przyzwoite kompakty to na palcach można policzyć.
oj Tamron odpuszcza sobie Pentaxa
A czy ktorys z plujacych artystow trzymal chociaz tą puszke w dloni?